E-pillereistä..?

Nat.

Onko jollakin oikeaa tietoa siitä, mitä hyötyjä ja haittoja pillereistä on?
Itse lopetin vuosi sitten Yasminit ja pidin vuoden tauon, nyt taas aloitin Yazit. Kuukautiset tuntuvat tulevan vähän miten sattuu ja on tiputteluakin, sekä ne tuntuvat kestävän pidempään kuin aiemmin.. Aloitin Yazit lähinnä koska ajattelin että jos ne saisivat näppylät katoamaan ja kun olisi joskus mukava harrastaa miehen kanssa seksiä ilman kumia..
Nyt sitten mietin, että mitä muita ehkäisykeinoja oikeastaan on ja mitä haittoja/hyötyä niistä on?

Esim. kierukka kuulostaa hieman oudolle siksi kun koen ettei ole kovin luonnollista pitää jotain vekotinta sisällään, pillereiden aineet pelottavat sillä eikös ne aiheuta rintasyöpää ja Yasmineista olen kuullut että jopa aivoverenvuotoja joissain maissa..? En syö mielelläni edes Buranaa tai oikein mitään lääkkeitä ennen kuin on pakko, sillä olen vastaan tuollaisia kemikaaleja. Olisiko jollain tietoa eri vaihtoehdoista, niiden eduista ja hyödyistä? Tuntuu, ettei nuo ainelistatkaan oikein kerro mitään.

Ja onko kellään tietoa, aiheuttaako pillereiden poisjättäminen aknea? Itse jätin viimevuoden helmikuussa pillerit ja loka-marraskuussa ihooni tuli paljon poskiin näppylöitä. Eikös se hormonitasapainon vakiintuminenkin vie aikaa? Ihoni ei koskaan aiemmin ole oireillut noin niin mietin, että voisiko niillä olla jokin yhteys? Nyt ihoni on myöskin näppyläinen, mutta gyne sanoi että kestää puoli vuotta ennen kuin alkaa paranemaan..
Olen tietämätön ja epätoivoinen, en tiedä mitä ehkäisyä voisin käyttää ja uskallanko lopettaakaan jos iho pahenee entisestään.. Ja miten saada näppylät pois kun ei pillerit ja näppylävoidekaan tehonneet? Ihotautilääkärikö ainoa vaihtoehto? Mistä voi tietää mikä nuo näpyt aiheuttaa, ei viitsisi taas mitään kamalaa aknelääkekuuriakaan syödä turhaan jos johtuukin pillereistä?

Kiitos jos joku jaksaisi vastailla:)

1

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninin

Hyötyä: "kun olisi joskus mukava harrastaa miehen kanssa seksiä ilman kumia.. " eli lyhyesti, ehkäisy.

Haittaa: mahdolliset sivuvaikutukset kohdalle osuessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      54
      5666
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      73
      2782
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      2000
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1885
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      160
      1815
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1771
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1528
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1161
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      81
      1141
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      66
      965
    Aihe