Kenen kanssa sitä nykyisin oikein uskaltaa ryhtyä suhteeseen, kun vaikuttaa siltä, että pinnallisuus ja itsekkyys kasvavat jatkuvasti sekä miesten että naisten piirissä.
Jatkuvasti kasvavia ja tiukentuvia vaatimuslistoja alkaa olla molemmilla sukupuolilla ja enää ei kelpaa muu kuin aivan täydellinen mies tai nainen.
Ja ehkä pelottavinta on, että siltä ei ehkä kykene itsekään välttymään. Kun huomaa muiden miesten ja naisten etsivän sitä unelmien partneria ja joidenkin jopa onnistuvan löytämään sellaisen, niin eikö siinä tule jokaiselle mieleen kysymys. "Miksi minun pitäisi tyytyä huonompaan ? Minä en ole ihmisenä yhtään sen vähäarvoisempi kuin joku toinenkaan mies/nainen, joten enkö minäkin ole oikeutettu saamaan yhtä hyvän parisuhteen ja seurustelukumppanin ?"
Minä minä minä
17
152
Vastaukset
- ATM.
"Meille" käytettyihin jämiin tyytyville tai ilman oleville on jo nimikin.
Se juttu piileekin siinä, ettei pidä vertailla toisen hyvää omaan hyvään. Pitää tietää mistä itse tykkää ja tulla onnelliseksi sitä kautta. Vertailuhan se kaikista pahin masentaja onkin. Jos aina vertaa omaa elämäänsä jonkun toisen elämään, sen sijaan että eläis sellaista elämää mistä itse tykkää.
Joku mitä toisella on voi näyttää paremmalle, kun se mitä itsellä on. Mutta ei se silti läheskään aina parempaa ole. Mikä voi olla parempaa, kun se minkä sä koet ihanaksi kokemalla, etkä vertailemalla ja kaukaa kateellisena katselemalla? Miks tuhlata elämäänsä kadehtimiseen, mitä jollain on, kun voi itse elää itselleen hyvän elämän sillä mitä itsellä on ja mihin omat rahkeet riittää? Ja usko mua, ne riittää todella pitkälle, kun oivaltaa mikä on tärkeetä.
Tässä on sanoma, jota kannattaa miettiä ihan vakavasti.
http://www.youtube.com/watch?v=7kwM_AXWnNw
Terveisin entinen maailmasta masentuja.- just joooo
Sinunkin on hyvä noteerata kuitenkin sellainen asia, että samassa vallitsevassa kulttuurissa ja siis sen ehdoin kaikkine lakeineen ja arvoineen me kaikki elämään kuitenkin joudumme.
just joooo kirjoitti:
Sinunkin on hyvä noteerata kuitenkin sellainen asia, että samassa vallitsevassa kulttuurissa ja siis sen ehdoin kaikkine lakeineen ja arvoineen me kaikki elämään kuitenkin joudumme.
Elämä elettävä on ainoa laki jonka edessä mä taivun. Muuta pakkoa ei ole, kun kuolla kerran. Sehän on susta itsestäs kii miten nöyrästi ja pikkutarkasti elät muiden säännöillä.
tinka_tiger kirjoitti:
Elämä elettävä on ainoa laki jonka edessä mä taivun. Muuta pakkoa ei ole, kun kuolla kerran. Sehän on susta itsestäs kii miten nöyrästi ja pikkutarkasti elät muiden säännöillä.
Plus sä voit tehdä kaiken, kuten sun odotetaan tekevän tai sä voit tehdä niinkun sä haluat tehdä. Tai miettiä miten sun kannattaa tehdä. Aika usein ne rajottimet ja möröt on vain ja ainoastaan siellä omassa päässä. Tai ei uskalleta elää ja sitten taas selitellään.
- ei tuu mittää
tinka_tiger kirjoitti:
Kerroppas Tinka, mitä voin tehdä, kun itse osaan olla tyytyväinen omiin juttuihini ja omaan naiseeni (silloin kun sellainen on löytynyt), mutta kun naiset eivät ole tyytyväisiä mihinkään? Mitä minä voin tehdä sille että nainen ei ole tyytyväinen mihinkään ja vertailee minuakin ystäviensä miehiin jatkuvasti?
tinka_tiger kirjoitti:
Plus sä voit tehdä kaiken, kuten sun odotetaan tekevän tai sä voit tehdä niinkun sä haluat tehdä. Tai miettiä miten sun kannattaa tehdä. Aika usein ne rajottimet ja möröt on vain ja ainoastaan siellä omassa päässä. Tai ei uskalleta elää ja sitten taas selitellään.
http://www.youtube.com/watch?v=PnzdhQyb1gU&NR=1
Päivänjatkot!!ei tuu mittää kirjoitti:
Kerroppas Tinka, mitä voin tehdä, kun itse osaan olla tyytyväinen omiin juttuihini ja omaan naiseeni (silloin kun sellainen on löytynyt), mutta kun naiset eivät ole tyytyväisiä mihinkään? Mitä minä voin tehdä sille että nainen ei ole tyytyväinen mihinkään ja vertailee minuakin ystäviensä miehiin jatkuvasti?
Miksi tunkea liian pientä kenkää jalkaan? Voithan sä katsoa sopivankin kengän jalkaas. Ei se homma oikeen toimi yksisuuntaisesti. Et sä ole vastuussa toisen onnesta, se on jokaisen omalla vastuulla. Jos nainen ei pidä susta omana itsenäs, niin miksi se sitten sun kanssa olis? Ja mitä sä teet ihmisellä joka ei pidä susta sellaisena kun sä olet? Oivalluksia, meillä kaikilla on työkalut, niitä pitää vaan opetella käyttämään. Löytää ne, uskaltaa.
- ei tuu mittää
tinka_tiger kirjoitti:
Miksi tunkea liian pientä kenkää jalkaan? Voithan sä katsoa sopivankin kengän jalkaas. Ei se homma oikeen toimi yksisuuntaisesti. Et sä ole vastuussa toisen onnesta, se on jokaisen omalla vastuulla. Jos nainen ei pidä susta omana itsenäs, niin miksi se sitten sun kanssa olis? Ja mitä sä teet ihmisellä joka ei pidä susta sellaisena kun sä olet? Oivalluksia, meillä kaikilla on työkalut, niitä pitää vaan opetella käyttämään. Löytää ne, uskaltaa.
Niin siinähän ongelma on, että kun sellaista naista on täysin mahdoton löytää, joka ei koko ajan vertailisi omaa miestänsä ja omaa elämäänsä muiden miehiin ja muiden elämiin. Ja kun minä en siitä vertailukisasta voittajana selviä ikinä, vaikka itse olisinkin elämääni tyytyväinen.
ei tuu mittää kirjoitti:
Niin siinähän ongelma on, että kun sellaista naista on täysin mahdoton löytää, joka ei koko ajan vertailisi omaa miestänsä ja omaa elämäänsä muiden miehiin ja muiden elämiin. Ja kun minä en siitä vertailukisasta voittajana selviä ikinä, vaikka itse olisinkin elämääni tyytyväinen.
Jaano. Jos mä vertailen, niin yleensä niinpäin että miten paljon parempi mies mulla on, kun tolla toisella. En koskaan toisinpäin. x')
Osaan vetää kaiken kotiinpäin. Ja jos huomaan että en ole onnellinen jonkun ukon kanssa, niin se on mun ongelma, jolle mun on tehtävä jotain. Mutta ei ne ongelmat koskaan ole tulleet vertailusta. Pikemminkin oivalluksesta, että mä en halua elämääni jotain sellaista mikä saa mulle pahan olon. Mikä ei istu, se lähtee kävelemään.- ei tuu mittää
tinka_tiger kirjoitti:
Jaano. Jos mä vertailen, niin yleensä niinpäin että miten paljon parempi mies mulla on, kun tolla toisella. En koskaan toisinpäin. x')
Osaan vetää kaiken kotiinpäin. Ja jos huomaan että en ole onnellinen jonkun ukon kanssa, niin se on mun ongelma, jolle mun on tehtävä jotain. Mutta ei ne ongelmat koskaan ole tulleet vertailusta. Pikemminkin oivalluksesta, että mä en halua elämääni jotain sellaista mikä saa mulle pahan olon. Mikä ei istu, se lähtee kävelemään.Kuulostaa siltä, niin kuin kikkailisit sanoilla pois sen, että jos mies ei ole samaa tasoa kuin muiden miehet, niin et ole tyytyväinen ja lopetat suhteen.
ei tuu mittää kirjoitti:
Kuulostaa siltä, niin kuin kikkailisit sanoilla pois sen, että jos mies ei ole samaa tasoa kuin muiden miehet, niin et ole tyytyväinen ja lopetat suhteen.
Ei vaan nimenomaa mulle on ihan sama mistä muut naiset tykkää, kunhan mä löydän sen mistä minä tykkään. Vaikka koko loppu maailma ei miehestä tykkäisi. Usein mä tykkäänkin melko erilaisista miehistä, kun useimmat tuntemani naiset. Ja harvoin mä tykkään täysin sellaisista mistä useimmat naiset tykkää. Tai kertoo tykkäävänsä. Toki kaikki on hyvin suhteellista ja suhteutettavissa.
Mut lähtökohta on soitella omilla nuoteilla, eikä muiden. Jos mies on eri maailmasta kun mä ja haluaa tyystin erilaisia asioita kun mä, niin on se silloin aika hankalaa. Kaltaiseni kanssa elämisestä mä nautin, vaikka kaltaisuus ei tarkoita identtisyyttä. Ehkä ymmärrätkin tuon?
Miehellä kuitenkin tulee olla oma pää ja omat ajatukset, oma persoona eikä mun jatke. Tai jonkun muun jatke tai kopio.
- ei tuu mittää
Ok. No seuraava kysymys on sitten, että mistä löydän sinun tavallasi ajattelevan ja elämään suhtautuvan naisen? ei ole nimittäin vielä osunut käsiin.
- sitä mitä ansaitsee
Miksi teille pitäisi olla kaikki tarjottimella valmiina? Onko äiti laittamassa sukat jalkaan aamuisin kun oma toiminakyky tuntuu olevan monille täysin vieras käsitys?
Nettitreffit & netistä ohjeet seuran hakuun ym. paska. Miksi kukaan ei osaa ajatella ja toimia itsenäisesti? - ei tuu mittää
sitä mitä ansaitsee kirjoitti:
Miksi teille pitäisi olla kaikki tarjottimella valmiina? Onko äiti laittamassa sukat jalkaan aamuisin kun oma toiminakyky tuntuu olevan monille täysin vieras käsitys?
Nettitreffit & netistä ohjeet seuran hakuun ym. paska. Miksi kukaan ei osaa ajatella ja toimia itsenäisesti?Kun tuollaisia naisia, millaiseksi Tinka itseään kuvailee, ei melkein ollenkaan ole. Tyhjästä on paha nyhjäistä!
En minä tiedä? Mä löysin oman kaltaiseni miehen netistä, keskustelupalstalta. Ihan tsäkällä, mitään ees etsimättä. Eli se nyt voi tulla mistä vaan kohdalle, jos on tullakseen.
Tutustuin ja yllätyin iloisesti. Oon kyllä joskus miettinyt, että mitähän hyvää mäkin olen maailmassa muka tehnyt, että niin onnellisesti kävi ja semmosen miehen mulle nakkasi. Mutta emmää valita, en ikinä valita tästä "kohtalosta". Nymmä meen ulos, jotta morjens!!- ei ole tarkoituskaan
ei tuu mittää kirjoitti:
Kun tuollaisia naisia, millaiseksi Tinka itseään kuvailee, ei melkein ollenkaan ole. Tyhjästä on paha nyhjäistä!
Tuskin maailma mitään menettää vaikka pari pari jäisikin muodostumatta. Eikä kukaan yksipuolisesti voi sanoa olisiko tässä ollut mahdollisuus. Luulo ei kaunista ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996013
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282823Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764