huivi

tyhmä?

kiinnostaa ihan vain,että miten muslimi nainen pukeutuu kotona? Saako olla ilman huivia,vapaammin puettuna. Vaiko heti aamusta huivit ja peittävä pukeutuminen? Oman miehen läsnä alasti? Kielletty? Milloin tytöt ottaa huivin käyttöön? Kotona ei ilmeisesti hypitä suihkusta pyyhe päällä?

42

2849

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten itsekin

      toteat: Tyhmä...

      Musliminainen pukeutuu kotonaan kuten haluaa - aivan niinkuin missä muuallakin!!! On tietysti ääripäitä, joissa ympäröivä yhteiskunta haluaa määrätä ja kontrolloida naisten pukeutumista, kuten vaikka Ranska ja Iran, mutta jokaisessa itseään demokraattiseksi kutsuvassa maassa on naisella oikeus päättää pukeutumisestaan, kuin muistakin henk.koht. asioistaan.

      Kuten totesin, huivinkäyttö ja siihen liittyvät käytännöt vaihtelevat kovasti maittain, ja samoin mitä mieltä nainen itse on asiasta. Asiaan vaikuttaa usein myös se puhutaanko kaupungeista vaiko maaseudusta, jne.. Samanlaista vaihtelua liittyy muihinkin esittämiisi kysymyksiin. Koska et täsmentänyt kysymyksiäsi tuon tarkemmin, niin niihin on lähes mahdotonta vastata!

      Otetaanpa nyt vaikka esimerkiksi suomalainen tataari. Et pysty erottamaan heitä joukosta (etenkin jos et tiedä hlön nimeä), sillä ulkoinen olemus ei kieli millään tavalla uskonnosta. Katso Kairon katukuvaa: siellä kulkee niin huivi- kuin paljaspäisiä naisia. Mene jonnekin Syyrian tai Jordanian syrjäkylille: lähes kaikilla naisilla on huivit päässään.

      • Asioiden seuraaja

        Egypti oli ennen modernisoituva maa, mutta jostain kumman syystä sielläkin on 70-luvun jälkeen alkanut näkyä huiveja. Ja mikä omituisinta, ne ovat nuorten naisten päällä ja vanhemmat naiset ovat aina olleet huivittomia.

        Televisiossa oli myös että viimeisen kymmenen vuoden aikana homojen oikeudet ovat kärsineet, eikä heitä enää näe katukuvassa.

        Väitän "kehitystä" taantumukseksi.


      • rättiväen fanittaja

        "On tietysti ääripäitä, joissa ympäröivä yhteiskunta haluaa määrätä ja kontrolloida naisten pukeutumista"

        Jos ei olisi terrorismia olemassa, niin kuka vaan saisi kasvonsa varmasti peittää vaikka norsunlannalla eikä se häiritsisi ketään.

        Niin metsä vastaa...


      • Anonyymi

        Onko muslimeilla erilainen nahka kun pitää peittää. Ei mene minun jakeluun kun ihan pienet lapsetkin on huivi päässä. Miks helvetin takia. Vaaditaan tasaarvoa ja rättejä vaan vedetään päälle. Voi hyvä jysäys


      • Anonyymi
        rättiväen fanittaja kirjoitti:

        "On tietysti ääripäitä, joissa ympäröivä yhteiskunta haluaa määrätä ja kontrolloida naisten pukeutumista"

        Jos ei olisi terrorismia olemassa, niin kuka vaan saisi kasvonsa varmasti peittää vaikka norsunlannalla eikä se häiritsisi ketään.

        Niin metsä vastaa...

        Terroristien on hyvä piiloutua huivien alle. Siksi niistä ei haluta luopua. Onhan se hölmön näköistä kun suomessa on hunnutettuja ihmisiä. Minun lapset ainaskin pelkää ja kysyvät onko nuo kummituksia


    • Meriami

      En viitsi nyt käydä asiaa hirveän yksityiskohtaisesti läpi, aiempi vastaajahan on jo maininnut pukeutumisen monimuotoisuudesta jne. Ihan perusperiaatteena on kuitenkin, että huivit ym. peittävä pukeutuminen on olemassa siksi, etteivät vieraat miehet näkisi naisen "suloja", ts. esim. huivia ei tarvitse käyttää kotona, ellei ole miesvieraita. Omalta mieheltä, isältä, veljeltä tms. ei tarvitse peittää itseään erityisesti. Myöskään toisista naisista ei tarvitse tässä asiassa välittää. Huivi otetaan käyttöön silloin, kun siltä tuntuu, jossain tietyssä iässä, kuukautisten alettua tai muuten sopivassa vaiheessa, esim. kouluun mennessä. Mieheni sisko alkoi käyttä hijabia, huivia, hieman ennen naimisiinmenoaan. Kaksi muuta siskoa eivät käytä sitä.

      • paraskin vastaamaan

        Joo, sullahan se suku pukeutuu vaikka säkkiin ja loikkaa sinne
        itsekin ja äkkiä ! Samat "vieraat" ja tutut musumiehet kun tiiraa julkisesti
        ja häpeämättä MUIDEN naisten suloja ! Eilen ihan vaan bussipysäkillä
        musumulkku oli kuskina ja jaksoi tuijottaa kevyempää pukeutumistani
        koko ajan ennenkuin bussin oli määrä lähteä ajoon. Käänsin pääni ja
        näytin halveksuntani täysin avoimesti. Mutta asettuiko musu tästä ?
        Ei. Ensi kerralla ilmoitankin jo kuljetusalan yrittäjälle suoraan.,
        Että älä sinä meirami seliseliselittele musujesi elämästä täällä hevonpaskaa !
        Oudon usein juuri musut hyökkää kevyesti pukeutuneiden länsimaisten
        naisten kimppuun raiskaustarkoituksessa.Tottakai, sillä hehän ovat musu-
        sukusi mukaan tietenkin huoria, koska pukeutuvat kesällä kevyempiin vaatteisiin ?


      • Meriami
        paraskin vastaamaan kirjoitti:

        Joo, sullahan se suku pukeutuu vaikka säkkiin ja loikkaa sinne
        itsekin ja äkkiä ! Samat "vieraat" ja tutut musumiehet kun tiiraa julkisesti
        ja häpeämättä MUIDEN naisten suloja ! Eilen ihan vaan bussipysäkillä
        musumulkku oli kuskina ja jaksoi tuijottaa kevyempää pukeutumistani
        koko ajan ennenkuin bussin oli määrä lähteä ajoon. Käänsin pääni ja
        näytin halveksuntani täysin avoimesti. Mutta asettuiko musu tästä ?
        Ei. Ensi kerralla ilmoitankin jo kuljetusalan yrittäjälle suoraan.,
        Että älä sinä meirami seliseliselittele musujesi elämästä täällä hevonpaskaa !
        Oudon usein juuri musut hyökkää kevyesti pukeutuneiden länsimaisten
        naisten kimppuun raiskaustarkoituksessa.Tottakai, sillä hehän ovat musu-
        sukusi mukaan tietenkin huoria, koska pukeutuvat kesällä kevyempiin vaatteisiin ?

        Tarkoitat varmaan miehen sukua.. Mutta ei, eivät pukeudu säkkiin, eivätkä sitä huiviakaan käytä, paitsi tämä yksi mainitsemani nuori nainen. Ja, en tiedä voiko tämä tulla sinulle yllätyksenä, myös etelässä pukeudutaan sään mukaan, talvella paksumpiin ja kesällä kevyempiin vaatteisiin. Jatka silti ihmeessä keskustelua, provosoitumisesi on suorastaan viihdyttävää.


      • olet samaa porukkaa
        Meriami kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan miehen sukua.. Mutta ei, eivät pukeudu säkkiin, eivätkä sitä huiviakaan käytä, paitsi tämä yksi mainitsemani nuori nainen. Ja, en tiedä voiko tämä tulla sinulle yllätyksenä, myös etelässä pukeudutaan sään mukaan, talvella paksumpiin ja kesällä kevyempiin vaatteisiin. Jatka silti ihmeessä keskustelua, provosoitumisesi on suorastaan viihdyttävää.

        Kuka fiksu nyt muslimin nainneen kanssa edes vaivautuu keskustelemaan ?


      • annni.
        olet samaa porukkaa kirjoitti:

        Kuka fiksu nyt muslimin nainneen kanssa edes vaivautuu keskustelemaan ?

        juurihan itse hänelle vastasit!
        ainiin, et tosin väittänytkään olevasi fiksu ;)


      • musu näköalaton
        olet samaa porukkaa kirjoitti:

        Kuka fiksu nyt muslimin nainneen kanssa edes vaivautuu keskustelemaan ?

        Mutta kun heität huivit niskaan ja säkin päälle, alkaakin
        ihan toisenlainen hyväksyntä omassa maassamme.


      • tuohtunut nainen

        minä ihmettelen välillä millaisia petoja ne muslimimiehet ovat, kun naisen nilkkakin pitää peittää. saati sitten ranne ja kasvot!

        kävisikö mies sitten heti kimppuun jos poski vilahtaisi, vai mistä siinä oikein on kysymys??????

        vielä en tajua sitäkään, että kuumissa maissa mies pukeutuun viileään valkoiseen, kun taas nainen kietoutuu hikiseen mustaan!!!!! = pätsi.

        meidän eurooppalaisten esiäidit ovat taistelleet niin kovasti tästä vapaudesta, että me saamme käydä koulua, mennä töihin, äänestää, ajaa autolla jne.....
        kun vielä muistaa, että ennenvanhaan naisasiaa ajavat naiset poltettiin rovioilla noitina!

        ei kai me saada sellaista vapautta poisheittää? kamala ajatus.


      • emppu189
        tuohtunut nainen kirjoitti:

        minä ihmettelen välillä millaisia petoja ne muslimimiehet ovat, kun naisen nilkkakin pitää peittää. saati sitten ranne ja kasvot!

        kävisikö mies sitten heti kimppuun jos poski vilahtaisi, vai mistä siinä oikein on kysymys??????

        vielä en tajua sitäkään, että kuumissa maissa mies pukeutuun viileään valkoiseen, kun taas nainen kietoutuu hikiseen mustaan!!!!! = pätsi.

        meidän eurooppalaisten esiäidit ovat taistelleet niin kovasti tästä vapaudesta, että me saamme käydä koulua, mennä töihin, äänestää, ajaa autolla jne.....
        kun vielä muistaa, että ennenvanhaan naisasiaa ajavat naiset poltettiin rovioilla noitina!

        ei kai me saada sellaista vapautta poisheittää? kamala ajatus.

        itse asiassa se musta hiostava säkki on kaikista viilein mahdollinen vaatetus kesäkuumalla, mietipä ittekses millaista kangasta se ns.säkki on. Itse haluaisin sitä käyttää ehdottomasti suvun luona vieraillessa, mutta mieheni ei pidä siitä, joten käytän kevyttä tunikaa ja farkkuja ja iiik...tosiaan sitä huivia niskaan kiedottuna...Ja ajan autoa mieheni islamistisessa kotimaassa-

        Toinen asia..islamissa nainen oli oikeutettu äänestämään jo ennekuin euroopassa sillä ajatuksella uskalsi naiset edes leikitellä..otapa tietokirja kouraan ja ala lukemaan. tai käy itse tutustumassa islamistiseen maahan, ennekuin alat viisauksia jakaamaan...


      • tuohtunut nainen
        emppu189 kirjoitti:

        itse asiassa se musta hiostava säkki on kaikista viilein mahdollinen vaatetus kesäkuumalla, mietipä ittekses millaista kangasta se ns.säkki on. Itse haluaisin sitä käyttää ehdottomasti suvun luona vieraillessa, mutta mieheni ei pidä siitä, joten käytän kevyttä tunikaa ja farkkuja ja iiik...tosiaan sitä huivia niskaan kiedottuna...Ja ajan autoa mieheni islamistisessa kotimaassa-

        Toinen asia..islamissa nainen oli oikeutettu äänestämään jo ennekuin euroopassa sillä ajatuksella uskalsi naiset edes leikitellä..otapa tietokirja kouraan ja ala lukemaan. tai käy itse tutustumassa islamistiseen maahan, ennekuin alat viisauksia jakaamaan...

        no eipä tuota tarvitse kuin avata telkkari tai sanomalehti, niin näkee miten naisilla menee.
        olen matkustanut paljonkin, myös islamilaisissa maissa, tiedän kyllä mistä puhun.
        voi voi, on muutama islamilainen maa, jossa nainen voi liikkua vapaammin, mutta vain muutama.

        saudeissa nainen ei saa vieläkään ajaa autoa.
        islamin mukaan lapset kuuluvat isälle, eli avioeron tullessa ei äidillä ole helpot oltavat. jne, jne, jne, jne,.....


      • sasoooooooooooooo
        tuohtunut nainen kirjoitti:

        no eipä tuota tarvitse kuin avata telkkari tai sanomalehti, niin näkee miten naisilla menee.
        olen matkustanut paljonkin, myös islamilaisissa maissa, tiedän kyllä mistä puhun.
        voi voi, on muutama islamilainen maa, jossa nainen voi liikkua vapaammin, mutta vain muutama.

        saudeissa nainen ei saa vieläkään ajaa autoa.
        islamin mukaan lapset kuuluvat isälle, eli avioeron tullessa ei äidillä ole helpot oltavat. jne, jne, jne, jne,.....

        saudi naisia..tarkoitan OIKEITA saudi naisia nyt todennäköisesti paljon haittaa tuo autolla ajo kielto kun normaalituloisillakin siellä on autonkuljettajat.

        Islamin mukaan lapset kuuluisivat isälle 7 vuotiaasta ylöspäin jos äiti menee uusiin naimisiin, mutta tässäkin seurataan useimmiten tapoja kuin uskontoa. kyllä miehet mielellään miehenikin maassa jättävät lapset äidille ja kokevat sen olevan lapselle parhaaksi että äiti hoitaa lapsia.

        matkustaneena ihmisenä tiedätkin ettei kaikki ole juuri sellaista kuin televisiossa esim näytetään. Itse olen matkustanut pakistanissa aikanaan ja nykyään saudeissa, emiraateissa ja egyptissä ja harvoin näkee niin kurjia oloja kuin telkussa on. saavat telkkaan sen pienen prosentin väestöstä joka elää sillä tavoin.

        Jokainen kulkekoot ja pukeutukoot miten tahtoo, jos joku on onnellinen napapaidassaan ja toinen abayassa, mitä sen pitäisi muille kuulua.


      • käytännöllinen
        emppu189 kirjoitti:

        itse asiassa se musta hiostava säkki on kaikista viilein mahdollinen vaatetus kesäkuumalla, mietipä ittekses millaista kangasta se ns.säkki on. Itse haluaisin sitä käyttää ehdottomasti suvun luona vieraillessa, mutta mieheni ei pidä siitä, joten käytän kevyttä tunikaa ja farkkuja ja iiik...tosiaan sitä huivia niskaan kiedottuna...Ja ajan autoa mieheni islamistisessa kotimaassa-

        Toinen asia..islamissa nainen oli oikeutettu äänestämään jo ennekuin euroopassa sillä ajatuksella uskalsi naiset edes leikitellä..otapa tietokirja kouraan ja ala lukemaan. tai käy itse tutustumassa islamistiseen maahan, ennekuin alat viisauksia jakaamaan...

        Otapa itse tietosanakirja kouraan ja katso milloin naiset ovat saaneet äänioikeuden missäkin maassa: tällä hetkellä kahdessa maassa naiset eivät vieläkään saa äänestää; Saudi Arabia ja Brunei (jälkimmäisessä se tosin on miehiltäkin kielletty). 2000-luvulla naiset ovat saanet oikeuden asettua ehdolle ja äänestää Bahrainissa (2002), Omanissa (2003), Kuwaitissa (2005) ja Yhdistyneissä Arabiemiraateissa (2006), mikähän mahtaa olla edellä mainittujen maiden valtauskonto? Suomessa naiset saivat kyseiset perus ihmisoikeudet jo vuonna 1906 (ihan ensimmäisenä maailmassa).

        Ja käy ihan huvin vuoksi tutustumassa Amnesty Internationalin ihmisoikeusraportteihin; mielenkiintoista kevyttä iltalukemista.

        Eikö valkoiset puuvilla/pellava housut ja paita olisi kaikista vilpoisin yhdistelmä?


      • 546565
        sasoooooooooooooo kirjoitti:

        saudi naisia..tarkoitan OIKEITA saudi naisia nyt todennäköisesti paljon haittaa tuo autolla ajo kielto kun normaalituloisillakin siellä on autonkuljettajat.

        Islamin mukaan lapset kuuluisivat isälle 7 vuotiaasta ylöspäin jos äiti menee uusiin naimisiin, mutta tässäkin seurataan useimmiten tapoja kuin uskontoa. kyllä miehet mielellään miehenikin maassa jättävät lapset äidille ja kokevat sen olevan lapselle parhaaksi että äiti hoitaa lapsia.

        matkustaneena ihmisenä tiedätkin ettei kaikki ole juuri sellaista kuin televisiossa esim näytetään. Itse olen matkustanut pakistanissa aikanaan ja nykyään saudeissa, emiraateissa ja egyptissä ja harvoin näkee niin kurjia oloja kuin telkussa on. saavat telkkaan sen pienen prosentin väestöstä joka elää sillä tavoin.

        Jokainen kulkekoot ja pukeutukoot miten tahtoo, jos joku on onnellinen napapaidassaan ja toinen abayassa, mitä sen pitäisi muille kuulua.

        "Jokainen kulkekoot ja pukeutukoot miten tahtoo..."

        Mutta kun kysymys on juuri siitä, että on maita, joissa ihmiset eivät suinkaan saa kulkea ja pukeutua miten tahtovat. Se on vapauden puutetta. Ja vapauden puute on vapauden puutetta siitäkin huolimatta, että jotkut ihmiset voisivat valita vapaaehtoisestikin jonkin tietyn tavat toimia ja olla, joka on nyt määrätty pakolliseksi. Esim. Kiinan yhden lapsen politiikka sopisi varmaan monille vallan mainiosti vaikka se ei olisikaan maan virallinen linja. Kyse ei ole siitä, ja jos et sitä kykene ymmärtämään, et ymmärrä yksilönvapautta käsitteenä lainkaan.

        Jotkut ihmiset, joiden elämä on aina ollut mahdollisimman vapaata, eivät voi ymmärtää vapauden tärkeyttä. Toisaalta monet ihmiset, jotka elävät oloissa, joissa vapautta rajoitetaan kovalla kädellä, ovat valmiita uhraamaan henkensäkin, jotta tulevilla polvilla olisi enemmän vapautta. Se on surullista ja kertoo siitä, kuinka erilaisissa maailmoissa ihmiset tällä planeetalla elävät.


      • jkllkjkl
        käytännöllinen kirjoitti:

        Otapa itse tietosanakirja kouraan ja katso milloin naiset ovat saaneet äänioikeuden missäkin maassa: tällä hetkellä kahdessa maassa naiset eivät vieläkään saa äänestää; Saudi Arabia ja Brunei (jälkimmäisessä se tosin on miehiltäkin kielletty). 2000-luvulla naiset ovat saanet oikeuden asettua ehdolle ja äänestää Bahrainissa (2002), Omanissa (2003), Kuwaitissa (2005) ja Yhdistyneissä Arabiemiraateissa (2006), mikähän mahtaa olla edellä mainittujen maiden valtauskonto? Suomessa naiset saivat kyseiset perus ihmisoikeudet jo vuonna 1906 (ihan ensimmäisenä maailmassa).

        Ja käy ihan huvin vuoksi tutustumassa Amnesty Internationalin ihmisoikeusraportteihin; mielenkiintoista kevyttä iltalukemista.

        Eikö valkoiset puuvilla/pellava housut ja paita olisi kaikista vilpoisin yhdistelmä?

        Suomalaiset naiset eivät saaneet ensimmäisenä äänioikeutta, vaan Uusi-Seelanti myönsi äänioikeuden naisille ensimmäisenä valtiona maailmassa.


      • käytännöllinen
        jkllkjkl kirjoitti:

        Suomalaiset naiset eivät saaneet ensimmäisenä äänioikeutta, vaan Uusi-Seelanti myönsi äänioikeuden naisille ensimmäisenä valtiona maailmassa.

        Allekirjoittanut tietää tämän ja puhuinkin oikeuksista monikossa tarkoittaen oikeutta sekä asettua ehdolle että äänestää. Uusi-Seelanti myönsi naisille oikeuden asettua ehdolle parlamenttivaaleihin vasta vuonna 1919.


      • Hu huh huh
        emppu189 kirjoitti:

        itse asiassa se musta hiostava säkki on kaikista viilein mahdollinen vaatetus kesäkuumalla, mietipä ittekses millaista kangasta se ns.säkki on. Itse haluaisin sitä käyttää ehdottomasti suvun luona vieraillessa, mutta mieheni ei pidä siitä, joten käytän kevyttä tunikaa ja farkkuja ja iiik...tosiaan sitä huivia niskaan kiedottuna...Ja ajan autoa mieheni islamistisessa kotimaassa-

        Toinen asia..islamissa nainen oli oikeutettu äänestämään jo ennekuin euroopassa sillä ajatuksella uskalsi naiset edes leikitellä..otapa tietokirja kouraan ja ala lukemaan. tai käy itse tutustumassa islamistiseen maahan, ennekuin alat viisauksia jakaamaan...

        Suomi antoi maailmassa naiselle äänioikeuden ensimmäisenä maailmassa. ;=)


      • Mersin
        paraskin vastaamaan kirjoitti:

        Joo, sullahan se suku pukeutuu vaikka säkkiin ja loikkaa sinne
        itsekin ja äkkiä ! Samat "vieraat" ja tutut musumiehet kun tiiraa julkisesti
        ja häpeämättä MUIDEN naisten suloja ! Eilen ihan vaan bussipysäkillä
        musumulkku oli kuskina ja jaksoi tuijottaa kevyempää pukeutumistani
        koko ajan ennenkuin bussin oli määrä lähteä ajoon. Käänsin pääni ja
        näytin halveksuntani täysin avoimesti. Mutta asettuiko musu tästä ?
        Ei. Ensi kerralla ilmoitankin jo kuljetusalan yrittäjälle suoraan.,
        Että älä sinä meirami seliseliselittele musujesi elämästä täällä hevonpaskaa !
        Oudon usein juuri musut hyökkää kevyesti pukeutuneiden länsimaisten
        naisten kimppuun raiskaustarkoituksessa.Tottakai, sillä hehän ovat musu-
        sukusi mukaan tietenkin huoria, koska pukeutuvat kesällä kevyempiin vaatteisiin ?

        Hyvä "paraskin vastaamaan".
        Viestisi oli niin täynnä halveksuntaa muslimi miehiä kohtaan, että ihmettelen syvästi mitä sinä ja muut samoin tuntevat teette tällä moku-palstalla?? Elä ja anna muittenkin elää ja etsi ihmeessä itsellesi sopivampi foorumi, missä voisit purkaa paheksumistasi musuja kohtaan samanmielisten kanssa.


      • tollolle
        emppu189 kirjoitti:

        itse asiassa se musta hiostava säkki on kaikista viilein mahdollinen vaatetus kesäkuumalla, mietipä ittekses millaista kangasta se ns.säkki on. Itse haluaisin sitä käyttää ehdottomasti suvun luona vieraillessa, mutta mieheni ei pidä siitä, joten käytän kevyttä tunikaa ja farkkuja ja iiik...tosiaan sitä huivia niskaan kiedottuna...Ja ajan autoa mieheni islamistisessa kotimaassa-

        Toinen asia..islamissa nainen oli oikeutettu äänestämään jo ennekuin euroopassa sillä ajatuksella uskalsi naiset edes leikitellä..otapa tietokirja kouraan ja ala lukemaan. tai käy itse tutustumassa islamistiseen maahan, ennekuin alat viisauksia jakaamaan...

        Etpä tiedä paljoakaan. Mustahan värinä nimenomaan vetää kuumuutta puoleensa.

        Muutapa sinne miehesi islamilaiseen kotimaahan, kun tunnut heidän kulttuuriaan noin paljon ihailevan. katsotaan onko sinulla sitten samat ihmisoikeudet kuin täällä Suomessa, missä voit elää kaikessa rauhassa harhaluuloissasi...


      • Anonyymi
        paraskin vastaamaan kirjoitti:

        Joo, sullahan se suku pukeutuu vaikka säkkiin ja loikkaa sinne
        itsekin ja äkkiä ! Samat "vieraat" ja tutut musumiehet kun tiiraa julkisesti
        ja häpeämättä MUIDEN naisten suloja ! Eilen ihan vaan bussipysäkillä
        musumulkku oli kuskina ja jaksoi tuijottaa kevyempää pukeutumistani
        koko ajan ennenkuin bussin oli määrä lähteä ajoon. Käänsin pääni ja
        näytin halveksuntani täysin avoimesti. Mutta asettuiko musu tästä ?
        Ei. Ensi kerralla ilmoitankin jo kuljetusalan yrittäjälle suoraan.,
        Että älä sinä meirami seliseliselittele musujesi elämästä täällä hevonpaskaa !
        Oudon usein juuri musut hyökkää kevyesti pukeutuneiden länsimaisten
        naisten kimppuun raiskaustarkoituksessa.Tottakai, sillä hehän ovat musu-
        sukusi mukaan tietenkin huoria, koska pukeutuvat kesällä kevyempiin vaatteisiin ?

        No johan pomppas. Kyllä ne suomalaiset kyttää aivan samanlailla. Tykkäsit kumminkin vaikka ärähdit. Olekko kuullu sanontaa Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa


      • Anonyymi

        Eikös kaikilla naisilla ole samanlaiset sulot. Suomineito ei onneksi alistu rättipukeutumiseen. Vai onko muslimit seksikkäämpiä kun vain oma mies saa hiplata. Ei taida nainen päästä yökerhoon. Hih hih


      • Anonyymi
        tuohtunut nainen kirjoitti:

        minä ihmettelen välillä millaisia petoja ne muslimimiehet ovat, kun naisen nilkkakin pitää peittää. saati sitten ranne ja kasvot!

        kävisikö mies sitten heti kimppuun jos poski vilahtaisi, vai mistä siinä oikein on kysymys??????

        vielä en tajua sitäkään, että kuumissa maissa mies pukeutuun viileään valkoiseen, kun taas nainen kietoutuu hikiseen mustaan!!!!! = pätsi.

        meidän eurooppalaisten esiäidit ovat taistelleet niin kovasti tästä vapaudesta, että me saamme käydä koulua, mennä töihin, äänestää, ajaa autolla jne.....
        kun vielä muistaa, että ennenvanhaan naisasiaa ajavat naiset poltettiin rovioilla noitina!

        ei kai me saada sellaista vapautta poisheittää? kamala ajatus.

        Miten ranteet voivat olla seksikkäät. Hih hih


    • tyhmä?

      täällä ei näköjään saa kysyä yhtään mitään ihan vain uteliaisuuttaan vieraasta kulttuurista????? Kyllä mua itseäni iinnostaa muidenkin uskovaisten tavat jotka poikekkeavat omistani, koska asia kiinnostaa. ihme porukkaa, näköjään te muslimit kun heti ollaan vetämässä sitä hernettä niin syvälle sinne nenään. Pitäkää mun puolsta vaikka turkiksista tehtyjä vällyjä näin 30 helteellä jos siltä tuntuu, ei ole minulta pois. Mutta niinhä se olikin, ettei saa olla kiinnostunut mistään. Vai onko se niin ettei teitä itse asiassa kiinosta muiden tapa elää, kuin se oma ja oikea????

    • alsamawah

      Minun irakilainen poikaystäväni sanoo, että huivin käyttö on perheen oma asia.
      Hän itse ei kannata huivin käyttöä, itse taas tykkäisin siitä, koska en todellakaan halua vieraiden miesten katseita ja toivoisin hiukan kunnioitusta. En pidä täällä Suomessa huivia, mutta laitan kevyen päähuivin tyttärelleni kesällä, ettei hän saisi auringonpistosta ;).

      Pidin tytön kanssa lomaillessani Egyptissä huivia, mutta täytyy sanoa, että huivin käyttö vain lisäsi kysymyksiä, ja tuntui kiihoittavan paikallisia miehiä!!! Kun oli vaalea nainen huivissa.

      • hbgvb

        "mutta täytyy sanoa, että huivin käyttö vain lisäsi kysymyksiä, ja tuntui kiihoittavan paikallisia miehiä!!! Kun oli vaalea nainen huivissa."

        Siinä sen taas näkee. Huivia täytyy pitää, ettei nainen altistuisi miehen himoille, mutta kas kummaa se huivi aiheuttaakin sen, että himotus vaan kasvaa. AIka ihmeellistä, eikö vain.


    • Näin meillä

      Minullakin irakilainen poikaystävä, jonka perheessä isä on ollut aina harras muslimi ja vaatinut vaimoltaan ja tyttäriltään huivin käyttöä aina kodin ulkopuolella. Poikaystäväni toivoo, että tutustuisin islamiin ja kääntyisin joskus, mutta sanoo että huivin käyttö on täysin oma valintani. Jos en halua sitä käyttää, niin ei pakota. Tietystikin asumme Suomessa, joten huivin käyttö herättäisi enemmän huomiota kuin huivittomuus... Toki jos joskus menemme Irakiin hänen kotiväkensä luokse käymään, niin vedän huivin päähäni olin muslimi tai en. Kunnioituksesta.

      • kj

        Ja totta kai sinä tutustut islamiin ja käännyt. Et tietenkään miehesi takia, vaan koska islam tuntuu oikealta ihan muuten vain. Ja voihan se olla, että huiviakin sitten joutuu käyttämään, mutta sekin vain siksi, että hurskas muslimi nyt vain tekee niin.


      • käytännöllinen

        Poikaystäväsi perhe varmasti myös kunnioittaa suomalaista kulttuuria ja pukeutuu kokonaan länsimaalaisittain vieraillessaan Suomessa/Euroopassa? Siis perheen naisväkikin pukeutuu tavallisiin eurooppalaisiin vaatteisiin, jotka eivät luonnollisestikaan sisällä huivia?

        Kai poikaystäväsi myös viettää joulua ja syö sikaa ja juo alkumaljan juhlissa kunnioituksesta suomalaista tapakulttuuria kohtaan? Hän lienee myös jo tutustunut syvällisesti sinun elämänkatsomukseesi?

        Suomen lain mukaan muuten lapsi seuraa äitinsä uskoa, mikäli äiti ei toisin halua. Hän tietänee ja kunniottaa myös tätä?


      • Totuuden nimissä...
        käytännöllinen kirjoitti:

        Poikaystäväsi perhe varmasti myös kunnioittaa suomalaista kulttuuria ja pukeutuu kokonaan länsimaalaisittain vieraillessaan Suomessa/Euroopassa? Siis perheen naisväkikin pukeutuu tavallisiin eurooppalaisiin vaatteisiin, jotka eivät luonnollisestikaan sisällä huivia?

        Kai poikaystäväsi myös viettää joulua ja syö sikaa ja juo alkumaljan juhlissa kunnioituksesta suomalaista tapakulttuuria kohtaan? Hän lienee myös jo tutustunut syvällisesti sinun elämänkatsomukseesi?

        Suomen lain mukaan muuten lapsi seuraa äitinsä uskoa, mikäli äiti ei toisin halua. Hän tietänee ja kunniottaa myös tätä?

        No, onhan se kyllä niin, että jos olisi tyttöystävä sellaisesta kulttuurista jossa kuljetaan tissit paljaina, niin moni kehottaisi laittamaan paidan päälle Suomen vierailun ajaksi. Ei siksi, että toinen kulttuuri olisi huonompi toista, vaan siksi ettei poliisi vie ja etteivät appivanhemmat oudoksu.

        Mutta jos tietää, että toisen kulttuurissa on normaalia kulkea vaikka koko yläkroppa paljaana, niin ei ole oikeutta alkaa muuttaa toisen tapoja vain koska itse ei niistä pidä. Jos rakastaa toista, hyväksyy tämän tavan olla ja elää. Tai sitten voi valita jonkun, jonka pukeutuminen ja tavat ovat sopivammat.

        Itseään saa jokainen muuttaa mielin määrin.


      • Anonyymi

        Onneksi minulla ei ole muslimimiestä ei ole niin kova munanpuute.


    • Toivoo mitä toivoo

      Miksi sun poikaystävä ei käänny kristityksi? Tai ateistiksi, jos sinä olet ateisti. Kai hän sentään nyt lukee Raamattua ja on tutustunut kristinuskoon, kun seurustelee kulttuuriltaan kristillisen maan kansalaisen kanssa? Et kai huoli miestä, joka ei kunnioita sinun kulttuuriasi ja taustaasi?

      Älä lähde ollenkaan sellaiseen, että mies sanelee ehtoja sinulle ja vain sinulta vaaditaan sopeutumista. Sellainen ei ole terve suhde. Entäpä jos tutustut islamiin ja huomaat, että se on täysin väärä valinta sinulle, mitenkäs sitten suu pannaan? Ja pikku vinkkinä, Suomessa mies ei edes voi pakottaa vaimoa käyttämään huivia, vai miten muka pakottaisi?

    • Provosivu

      Ei ole oikein hyvin kirjoitettu teksti, kun heti alussa on väärintulkintaa. Koska kyllähän islam paransi naisten asemaa syntyaikanaan syntypaikallaan esim. kieltämällä tyttövauvojen tappamisen.

    • huivista

      Ei kukaan käytä huivia kotona, se on joissakin maissa katuasu.

      Iranilaisen ystävättäreni sisko asuu Teheranissa ja aina kun hän käy kesälomalla Euroopassa shoppailemassa, niin hän kulkee kadulla niin vähissä vaatteissa, että minua nolottaa. Mikroshortsit paljastaa puoli peffaa ja hihaton toppi on vyötärölle asti selästä auki ja ihanat pitkät hiukset valloillaan. Vähemmälläkin pysäyttää liikenteen, ei ihme, että joissakin maissa jo pelkkä liikenneturvallisuus vaatii kaunottarien säkittämisen! Tämä sisar on muuten naimisissa iranilaisen muslimimiehen kanssa, mutta mies ei näytä välittävän missä asussa vaimo kadulla kulkee. Paitsi Teheranissa sitä tietenkin valvoo siveyspoliisi.

      Tämä on eräille musliminaisille aika tyypillistä piiloleikkiä, ensin kääriydytään kadulla huiveihin ja vastapainoksi sen vaatekerroksen alla ovat äärettömän seksikkäitä, sheivattuja ja silkki-ihoisia. Jotkut maallikot käyttävät huivia ihan kiusallaan korostaakseen nunna-fantasioitten tapaan seksikkyyttään.

      • Anonyymi

        Mitä pahaa on olla puhdas ja silkki-ihoinen, hyvältätuoksuva? Ei sitä silti tarvitse kaikille olla. Olen kuullut juttuja, että kaikki suomalaiset eivät edes pese alapäätään kerran päivässä saati jokaisen vessakäynnin jälkeen. Kauneus on lahja.


    • huivipää

      Henkilökohtaisesti pidän huiveista, ja erityisesti käytän huiveja myös päänisuojana, vaikka en olekaan muslimi. Huivio pukee minua ja korostaa sopivasti omaa asukokonaisuuksiani. Olen siis tämän itse valinnut, joten muistakaa hyvät ihmiset:
      -nainen voi käyttää lierihattuja, huiveja tms. ihan vaan sen takia, kun viihtyy niissä. Ei huivi mikään alempiarvoisen ihmisen merkki ole.

      Olen ollut naimissa islamin-uskoisen miehen kanssa. En tuntenut itseäni mitenkään nurkkaan ahdetuksi, koska hän hyväksyi pukeutumiseni ihan minkälaisena se oli. Käytin jo ennestään pitkiä hameita ja käsivarret olivat peitetyt. Huivi siinä ei tehnyt mitään erikoista, vaikka useimmin olinkin ilman huivia.

      Liitto kaatui miehen ollessa uskoton, ja uusi nuori vaimo puettiinkin sitten viimeisen päälle islamin oppien mukaan. Nyt tapauksesta on 10 vuotta, ja uusikin vaimo palasi kristinuskoon, ja otti lapsen ja erosi islamislaisesta. Nyt näytt nainen ainakin olevan hyvin onnellinen ja vapautunut.

    • Anonyymi

      Oman isän, miehen, veljen kanssa ei tarvitse. Vieraiden kyllä. Meillä Suomessa yleensä himoitaan huomiota kaikilta miehiltä, mitä vähemmän päällä sitä parempi ja saa läskit paljaana kulkea se ei varsinaisesti ole kaunista. Mies ei määritä pukeutumistani. Tasan kerran on pyytänyt että laittaisin pitkän hameen vieraille mennessä Ramadanin jälkeen. Muutekaan en kulje esim shortseissa ja hihattomissa vaatteissa niin ei ollut ongelma. Huivia en käytä eli et voisi minusta tietää ulkoapäin mitä uskontoa edustan. Mieheni kotimassa ei huvia köytetä, joten se ei ole mikää MUST hänelle. Naisen oma asia.

    • Anonyymi

      Edelliseen lisäystä se että ei ole kohteliasta vieraita kohtaan retkottaa puolialasti. Eli ei tulisi mieleenkään hiippailla kotona puolialasti vieriden/ miehen kavereiden nähden ja sen on myös mies sanonut ettei hyväksyisi. Tosin Suomessa nainen varmaakim vastaisi, että tekee mitä lystää.

    • Anonyymi

      Oman miehen kanssa kun on kahden huivin voi risua pois. Jos talossa on vieraita sukulaisia ystäviä: Huivi päässä ainakin Irak kurdi ja Turkin kurdi naiset islam uskontona.Huivi ei ole pois päästä jos käyn kylässä naisena suomalaisena.Puoliso jos työssä.Aina paikalla vahtimassa puolison sukulaisista joku mieshenkilö meitä,kunes siellä 18v.täytti pooika vahti meitä myös puheitamme.Vaikea siis luoda aito tasavertainen ystävyyssuhde.Somali perhesen kun naisten juhlaan kutsuttin.Paikalla vain naisia ja lapsia.Niin naisilla huivi oli laskettu pästä,Todella kaunis vaatetus naisillajuhla.Ovikello kuin soi.Jokainen nainen nosti päähän hartoilta pukun kuuluvan huivi ja sitten vasta ovi avatiin.Tapahtumat on Vuosaari-Puhos-Kontula.Ihania perheitä ja ihanaa ruokaa.Ystävälisyytä kirstitylle suomaliselle aikuiselle naiselle!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe