Kertoa vai ei

Ihmetteliätär

Hei, mitä mieltä olette kertoa vai eikö jos on vastakkaisen sukupuolen ystäviä kun aloittaa seurustelun?
Itse olen sitä mieltä että kertoisin ja vaikka saisivat tutustuakin toisiin niin ainakin tietäisi jos ystävä kaffelle pyytää niin se on vain ystävyyttä.
Jotenkin tuntuu et mieheillä on vaikeempaa kertoa naispuoleisista ystävistä. Saatan kyllä olla väärässä et naisillakin on vaikeeta kertoa miespuoleisista ystävistä.

6

246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrovaan

No mun mielestä jos olette ystäviä, niin mikä ettei kertoa myös seurustelun alussa tämä kumppanille?
      Itse olen nainen ja paras ystäväni ollut jo monen monituista vuotta mies. Kaikki seurustelukumppanit ovat oppineet nopeasti tuntemaan myös ystäväni. Jotkut ovat olleet alussa hieman epäileväisiä ystävääni kohtaan, mutta pian oppineet että suhteeni häneen on platoninen, eikä ystävyytemme ole uhka suhteelle. Tosin yksi mies oli jatkuvasti mustasukkainen ystävästäni, mutta se suhde oli muutenkin tuhoon tuomittu.

Vie ihmeessä seurustelukumppanisi tapaamaan ystävääsi. Oppii varmaan tuntemaan sinuakin paremmin, etkä joudu kaventamaan elinpiiriäsi siinä pelossa, että seurustelukumppanisi olettaisi ystävyytenne olevan jotain muuta kuin platonista ystävyyttä.

Muutaman sellaisen miehen kanssa olen seurustellut, joiden aivan lähimpiin ystäviinsä kuului naisia. Yhden seurustelukumppanini paras ystävä oli nainen, joka sittemmin meni naimisiinkin tahollaan. Ensin miettisin että kukas tällainen ystävä on... mutta huoli osoittautui turhaksi, kun tutustuin häneen. Mies kertoi hänestä hyvin avoimesti ja rehellisesti jo heti alussa, ja todella arvostin tällaista käytöstä.

• Jokaista polkassu

No, miehillähän ne naisystävät ovat poikkeuksetta niitä, joita pidetään varalla, jos muilta ei "saa"...poikkeustapauksia ovat erityisen rumat naiset.

• mr_groove

Kyllä minun ystäväpiiriini kuuluu kauniitakin naisia, eivätkä he ole varalla vaan ystäviä. Ellei kumppanini hyväksy tilannetta, niin suhteesta ei tule mitään. Kerran olen jättänyt naispuolisen ystäväni, kun ex vaimoni ei häntä hyväksynyt niinkuin ei monia miespuolisiakaan. Enää en sellaiseen suostu. Kyllä suhteen pitää perustua luottamukseen ja toisen kunnioittamiseen.

• 11+20
        mr_groove kirjoitti:

Kyllä minun ystäväpiiriini kuuluu kauniitakin naisia, eivätkä he ole varalla vaan ystäviä. Ellei kumppanini hyväksy tilannetta, niin suhteesta ei tule mitään. Kerran olen jättänyt naispuolisen ystäväni, kun ex vaimoni ei häntä hyväksynyt niinkuin ei monia miespuolisiakaan. Enää en sellaiseen suostu. Kyllä suhteen pitää perustua luottamukseen ja toisen kunnioittamiseen.

Juurikin näin. Itselläni on jopa seurusteleva tyttö edelleen yhtenä parhaista kavereistani. Ja luonnollisesti häneltä ei heruis vaikka tarvetta oliskin :D

Kavereilla ja seksillä/tunteilla ei useinkaan ole mitään tekemistä keskenään. Parempi kertoa vaan heti rehellisesti asiasta niin ei tule turhaa mustasukkaisuutta myöhemmin.

• Parempi kertoa

Minä olen ainakin puhunut ystävistäni avoimesti. Paljon pahempi juttu se on, jos joskus tapaat vaikka ihan sattumalta ystäväsi jossakin ja kumppani alkaa sitten epäilemään ties mitä, kun ei ennestään tiedä että tällainen ystävä on olemassa.

• Ihmetteliätär

Kiitos vastauksista tukevat minunkin ajatusmaailmaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7451
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      102
      5264
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3516
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3461
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      349
      1506
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      56
      1324
    Aihe