Olitko kiusaaja vai kiusattu?

kysymys mys mys

1. kysymys:
Olitko kiusaaja vai kiusattu?

2. kysymys heteromiehille ja lesbonaisille:
Millaisista naisista pidät?

2. kysymys heteronaisille ja homomiehille:
Millaisista miehistä pidät?

54

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyn haamu

      1. Sekä että, mutta enimmäkseen kiusattu.

      2. Kauniista, nuorista, hoikista, ei-hemmotelluista.

    • Eewuli

      1. kiusattu

      2. huumorintajuisista, normivartaloisista ja minun silmissä komeista. Minulle kun toisen ruma voi olla komea.

      • Sodankylä kutsuu

        Minäkin olin kiusattu... Minusta ei tullut kiusaamisen takia sen parempaa ihmistä, sanoisin. Sinusta on kuitenkin pakko sanoa, että olet tosi reilun ja mukavan oloinen tyttö. Se reiluus varsinkin on jotain, miksi olet minusta kiva. Ja luulen, että se että olet reilumpi kuin useimmat naiset palstalla, voi osaksi johtua kiusauskokemuksista.


      • Eewuli
        Sodankylä kutsuu kirjoitti:

        Minäkin olin kiusattu... Minusta ei tullut kiusaamisen takia sen parempaa ihmistä, sanoisin. Sinusta on kuitenkin pakko sanoa, että olet tosi reilun ja mukavan oloinen tyttö. Se reiluus varsinkin on jotain, miksi olet minusta kiva. Ja luulen, että se että olet reilumpi kuin useimmat naiset palstalla, voi osaksi johtua kiusauskokemuksista.

        Tiä tuosta..


      • Jänkhämies.

        Tahtoisin vähän kiusata klitoristasi porontaljan päällä.


      • Sodankylä kutsuu
        Eewuli kirjoitti:

        Tiä tuosta..

        En vitsaile, kun sanon että olet minusta reilunoloinen tyttö :) Voisin verrata sinua epäreilumpiin naisnimimerkkeihin, mutta en halua turhaan alkaa negatiiviseksi.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Sodankylä kutsuu kirjoitti:

        Minäkin olin kiusattu... Minusta ei tullut kiusaamisen takia sen parempaa ihmistä, sanoisin. Sinusta on kuitenkin pakko sanoa, että olet tosi reilun ja mukavan oloinen tyttö. Se reiluus varsinkin on jotain, miksi olet minusta kiva. Ja luulen, että se että olet reilumpi kuin useimmat naiset palstalla, voi osaksi johtua kiusauskokemuksista.

        "Sodankylä kutsuu" - mahtavaa että on olemassa sinunlaisiasi miehiä, jotka ymmärtävät miten kurjaa on olla kiusattu. Varmasti sinä et koskaan alentuisi kiusaajaksi missään.


      • Sodankylä kutsuu
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        "Sodankylä kutsuu" - mahtavaa että on olemassa sinunlaisiasi miehiä, jotka ymmärtävät miten kurjaa on olla kiusattu. Varmasti sinä et koskaan alentuisi kiusaajaksi missään.

        Totta, on myönnettävä, että olen kirjoitellut jotain sellaisia juttuja, jotka Eewuli voisi ottaa kiusaamisena. Mutta en minä niitä sillä ole kirjoittanut... Kunhan nyt jotain on pakko ollut kirjoittaa Eewulille. :)

        Oikeita kiusaajia palstalla ovat mielestäni muutamat naiset, jotka haukkuvat ATM:iä jatkuvasti. Sir Eino on myöskin kiusaajan oloinen. Kunnian Mies ja Suuri Isä ovat omanlaisiaan kiusaajia, mutta he eivät henkilöi ilkeyksiään.


      • mölömölömöö
        Sodankylä kutsuu kirjoitti:

        Totta, on myönnettävä, että olen kirjoitellut jotain sellaisia juttuja, jotka Eewuli voisi ottaa kiusaamisena. Mutta en minä niitä sillä ole kirjoittanut... Kunhan nyt jotain on pakko ollut kirjoittaa Eewulille. :)

        Oikeita kiusaajia palstalla ovat mielestäni muutamat naiset, jotka haukkuvat ATM:iä jatkuvasti. Sir Eino on myöskin kiusaajan oloinen. Kunnian Mies ja Suuri Isä ovat omanlaisiaan kiusaajia, mutta he eivät henkilöi ilkeyksiään.

        Essi on kullinkiusaaja.


      • joopajoooooojoooo
        Sodankylä kutsuu kirjoitti:

        Totta, on myönnettävä, että olen kirjoitellut jotain sellaisia juttuja, jotka Eewuli voisi ottaa kiusaamisena. Mutta en minä niitä sillä ole kirjoittanut... Kunhan nyt jotain on pakko ollut kirjoittaa Eewulille. :)

        Oikeita kiusaajia palstalla ovat mielestäni muutamat naiset, jotka haukkuvat ATM:iä jatkuvasti. Sir Eino on myöskin kiusaajan oloinen. Kunnian Mies ja Suuri Isä ovat omanlaisiaan kiusaajia, mutta he eivät henkilöi ilkeyksiään.

        Eino kiusaaja?! Einohan on palstan kiusatuin. Tyypillistä raukkisten ajattelua: uhri syyllistetään. Sinulle ei taida rehellisuus merkitä hevonpaskaakaan.


      • .,.,.,.,.,.
        joopajoooooojoooo kirjoitti:

        Eino kiusaaja?! Einohan on palstan kiusatuin. Tyypillistä raukkisten ajattelua: uhri syyllistetään. Sinulle ei taida rehellisuus merkitä hevonpaskaakaan.

        Einoko "palstan kiusatuin". Ehkä kritisoiduin, ja ihan syystäkin. Sitä paitsi hän nauttii huomiosta ja provoaa ja ärsyttää tahalleen.


      • ............
        joopajoooooojoooo kirjoitti:

        Eino kiusaaja?! Einohan on palstan kiusatuin. Tyypillistä raukkisten ajattelua: uhri syyllistetään. Sinulle ei taida rehellisuus merkitä hevonpaskaakaan.

        Ehkä tämäkin on osa jotain panoeinon mestarisuunnitelmaa että naiset pitävät häntä viattomana "uhrina", jolle voi antaa säälistä virtuaalipimppaa.


      • Sodankylä kutsuu
        joopajoooooojoooo kirjoitti:

        Eino kiusaaja?! Einohan on palstan kiusatuin. Tyypillistä raukkisten ajattelua: uhri syyllistetään. Sinulle ei taida rehellisuus merkitä hevonpaskaakaan.

        Einohan pilkkaa jatkuvasti kaikkia viesteissään. Kai nyt naisetkin näkevät sen, millaisia kommentteja Eino laittaa. Eino kätkee jokaiseen kommenttiin jotain vittuilua ja samalla ylentää itsensä "en minä mutta muut, minä olen niin ihana mies uskotteko". Ehkä sitä on vaikea huomata, jos itse on vain naisena vastaanottamassa Einon seksiviestejä.


      • Essin ihailija
        mölömölömöö kirjoitti:

        Essi on kullinkiusaaja.

        Essi on oikea härnääjä!


      • sodankylä pum pum
        Sodankylä kutsuu kirjoitti:

        Einohan pilkkaa jatkuvasti kaikkia viesteissään. Kai nyt naisetkin näkevät sen, millaisia kommentteja Eino laittaa. Eino kätkee jokaiseen kommenttiin jotain vittuilua ja samalla ylentää itsensä "en minä mutta muut, minä olen niin ihana mies uskotteko". Ehkä sitä on vaikea huomata, jos itse on vain naisena vastaanottamassa Einon seksiviestejä.

        Mieluummin kuitenkin Einon kuin monen monen monen muun viestejä tällä palstalla. Esim. sinullakaan ei ole mitään asiaa kunhan vaan yrität nuoleskella Eewulia.
        Jätkät on kateellisia Einon suosiosta.


      • ........
        sodankylä pum pum kirjoitti:

        Mieluummin kuitenkin Einon kuin monen monen monen muun viestejä tällä palstalla. Esim. sinullakaan ei ole mitään asiaa kunhan vaan yrität nuoleskella Eewulia.
        Jätkät on kateellisia Einon suosiosta.

        "kateellisia" - ällö-einon suosio on lähinnä osoitus naisten typeryydestä - itsekeskeinen bipo seksiaddikti on niiiiin ihqu.


    • 1. Kiusattu.

      2. Sellasista sopivalla tavalla pyöreistä, rauhallisista ja mukavista naisista. Mulla on yleensä niin että toisen kaunis on mun mielestä aivan muuta, kun taas toisen ruma on yleensä mun mielestä lumoava.

    • Jätkä 25

      1. Kumpaakin, enemmänkin kiusattu.

      2. Rintavista, muodokkaista ja ehkä enemmän tummista. Älykkyyskin taitaa kanssa olla yksi säväyttävistä piirre ja kai vielä että on oma persoonansa, ei kiitos ainakaan tyypilliselle massatavikselle!

      • Jätkä 25

        niin ja lisään kakkoseen vielä että rauhallisistakin.


    • alea_iacta_essi

      Aloitus on hyvin mustavalkoinen: on olemassa vain kiusaajia ja kiusattuja. Jokainen joka vastaa tuohon katalaan kyselyyn ottaa kantaa sen puolesta, että maailma tosiaan jakautuu kiusaajiin ja kiusattuihin ja että tuo jako on jollain mystisellä tavalla olennainen sen suhteen, millaisista naisista tai miehistä ihmiset pitävät. Olisi suotavaa, jos palstalaiset ajattelisivat joskus omilla aivoillaan ja kriittisemmin.

      Sillä toisin kuin tällä palstalla, normaalimaailmassa useimmat ihmiset eivät kuulu mustavalkoisiin ja fatalistisiin kategorioihin, kuten kiusaajiin tai kiusattuihin, eivätkä näe kaikkea viksahtaneiden linssien läpi.

      • kysymys mys mys

        Valokuvistakin voidaan vähentää sävyjä niin paljon, että jäljelle jää vain kaksi sävyä. Osa valokuvan pinta-alasta on toisella sävyllä, osa toisella.

        Tässä kyselyssä on sama idea. Valitse puolesi. Joko olit kiusaaja tai kiusattu. Jos koet olevasi harmaalla alueella, niin mieti kumpaa koit enemmän: naureskelitko hiljaa vierestä kun muita kiusattiin, vai jouduitko lievän kiusaamisen kohteeksi joskus itsekin.


      • Kysymys mys mys

        Täytyy vielä lisätä, että kun noin kamalasti vihaat kategoriointia ja analysointia yms, niin miten aiot saada ikinä gradusi läpi. Sitähän tiede on, analysointia. Et sinä runoja kirjoittamalla saa gradua läpi, vaikka olisi mikä tiedekunta.


      • alea_iacta_essi
        kysymys mys mys kirjoitti:

        Valokuvistakin voidaan vähentää sävyjä niin paljon, että jäljelle jää vain kaksi sävyä. Osa valokuvan pinta-alasta on toisella sävyllä, osa toisella.

        Tässä kyselyssä on sama idea. Valitse puolesi. Joko olit kiusaaja tai kiusattu. Jos koet olevasi harmaalla alueella, niin mieti kumpaa koit enemmän: naureskelitko hiljaa vierestä kun muita kiusattiin, vai jouduitko lievän kiusaamisen kohteeksi joskus itsekin.

        "Naureskelitko hiljaa vieressä ---"

        Sinä elät harhaisessa maailmassa, johon en halua sekaantua.


      • Runouden penis
        Kysymys mys mys kirjoitti:

        Täytyy vielä lisätä, että kun noin kamalasti vihaat kategoriointia ja analysointia yms, niin miten aiot saada ikinä gradusi läpi. Sitähän tiede on, analysointia. Et sinä runoja kirjoittamalla saa gradua läpi, vaikka olisi mikä tiedekunta.

        Ei mustavalkoisella joko-tai -ajattelulla mitään runoanalyysiä synny. Ei runot ole mitään insinörttien binääristä ykkösillä ja nollilla pelailua. Hölömö.


      • kysymys mys mys
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        "Naureskelitko hiljaa vieressä ---"

        Sinä elät harhaisessa maailmassa, johon en halua sekaantua.

        On kiusaamisesta tehdyissä tutkimuksissa todettu, että KAIKKI osallistuvat kiusaamiseen. Harmaalla alueella olevat usein sivustanaureskelijoina.

        Sinulla on kova tarve tuomita kaikki karu realismi harhoiksi. Kävisit joskus ihmisten ilmoilla, ettet joutuisi elämään pumpulimaailmassasi.


      • alea_iacta_essi
        Kysymys mys mys kirjoitti:

        Täytyy vielä lisätä, että kun noin kamalasti vihaat kategoriointia ja analysointia yms, niin miten aiot saada ikinä gradusi läpi. Sitähän tiede on, analysointia. Et sinä runoja kirjoittamalla saa gradua läpi, vaikka olisi mikä tiedekunta.

        On omituista ajatella, että joku "vihaisi" kategorisointia ja analysointia. En vihaa niitä ja itse asiassa olen oikein hyvä niissä. - Pystyn jopa tunnistamaan, milloin noissa ajatuskuvioissa yritetään vedättää ja milloin kyse on vain jonkun omista ajatusharhoista "totuuksina".


      • George W. Bush
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        On omituista ajatella, että joku "vihaisi" kategorisointia ja analysointia. En vihaa niitä ja itse asiassa olen oikein hyvä niissä. - Pystyn jopa tunnistamaan, milloin noissa ajatuskuvioissa yritetään vedättää ja milloin kyse on vain jonkun omista ajatusharhoista "totuuksina".

        ap lienee tarkoittaa, että "joko olet meidän puolellamme tai olet meitä vastaan". Raamatussakin sanotaan että pahimpia ovat he jotka eivät valitse puoltaan, eivät ole kuumia eikä kylmiä, vaan siltä väliltä, mietoja.


      • kysymys mys mys
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        On omituista ajatella, että joku "vihaisi" kategorisointia ja analysointia. En vihaa niitä ja itse asiassa olen oikein hyvä niissä. - Pystyn jopa tunnistamaan, milloin noissa ajatuskuvioissa yritetään vedättää ja milloin kyse on vain jonkun omista ajatusharhoista "totuuksina".

        Jos olisit lukenut edes tilastotieteen peruskurssin, niin ymmärtäisit, että kaikki ilmiöt ja niihin osallistujat voidaan jakaa kahteen ryhmään, tai kolmeen, tai kuinka moneen nyt halutaankaan. Jos joukko on jaettu vain kahteen ryhmään, niin ryhmät ovat tietenkin hyvin heterogeenisiä. Siitä huolimatta tällaisia ryhmäjakoja voidaan käyttää, ja jatkuvasti käytetäänkin niin tieteessä kuin muissakin tutkimuksissa. Se ei ole mitään vedätystä. Jos ylität jonkun raja-arvon, kuulut ryhmään A; jos alitat saman raja-arvon, kuulut ryhmään B.


      • Runouden elvis
        kysymys mys mys kirjoitti:

        Jos olisit lukenut edes tilastotieteen peruskurssin, niin ymmärtäisit, että kaikki ilmiöt ja niihin osallistujat voidaan jakaa kahteen ryhmään, tai kolmeen, tai kuinka moneen nyt halutaankaan. Jos joukko on jaettu vain kahteen ryhmään, niin ryhmät ovat tietenkin hyvin heterogeenisiä. Siitä huolimatta tällaisia ryhmäjakoja voidaan käyttää, ja jatkuvasti käytetäänkin niin tieteessä kuin muissakin tutkimuksissa. Se ei ole mitään vedätystä. Jos ylität jonkun raja-arvon, kuulut ryhmään A; jos alitat saman raja-arvon, kuulut ryhmään B.

        Joo. Parempi että te tilastotieteilijät ja insinöörit jätätte runogradujen kirjoittamisen niille ketkä ei halua taulukoida ja yksinkertaistaa kaikkea.


      • ...........
        kysymys mys mys kirjoitti:

        On kiusaamisesta tehdyissä tutkimuksissa todettu, että KAIKKI osallistuvat kiusaamiseen. Harmaalla alueella olevat usein sivustanaureskelijoina.

        Sinulla on kova tarve tuomita kaikki karu realismi harhoiksi. Kävisit joskus ihmisten ilmoilla, ettet joutuisi elämään pumpulimaailmassasi.

        Entäpä ihmiset jotka eivät ole kiusaamista todistaneet läsnäollessaan. Eikö heitä sitten ole olemassakaan?


      • alea_iacta_essi
        George W. Bush kirjoitti:

        ap lienee tarkoittaa, että "joko olet meidän puolellamme tai olet meitä vastaan". Raamatussakin sanotaan että pahimpia ovat he jotka eivät valitse puoltaan, eivät ole kuumia eikä kylmiä, vaan siltä väliltä, mietoja.

        En tarkoittanut sitä että kantani kiusaamiseen olisi neutraali. En tietenkään hyväksy sellaista enkä ole "kiusaaja". Aloituksessa nyt vain puuttuu realismi. Suurin osa ihmisistä ei ole ollut kiusaajia eikä kiusattuja - ja he eivät ole mitään "mietoja", vaan pystyvät jokainen ottamaan kantaa kiusaamiseen.


      • kysymys mys mys
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        En tarkoittanut sitä että kantani kiusaamiseen olisi neutraali. En tietenkään hyväksy sellaista enkä ole "kiusaaja". Aloituksessa nyt vain puuttuu realismi. Suurin osa ihmisistä ei ole ollut kiusaajia eikä kiusattuja - ja he eivät ole mitään "mietoja", vaan pystyvät jokainen ottamaan kantaa kiusaamiseen.

        Aloituksen kysymykset on muotoiltu niin, että tuloksia olisi helppo tarkastella silmämääräisesti. Jos kysyttäisiin, että "millainen suhteesi kiusaamiseen oli luokassa? Kiusattiinko sinua, kiusasitko itse, nauroitko muille, naurettiinko sinulle, olitko sovittelijana?", niin lukijoille ei muodostuisi mitään kokonaiskuvaa siitä, ketä on kiusattu ja ketä ei. Tuollaiset kysymykset sopivat vain tutkimukseen, jossa joku vaivalla analysoi annetut vastaukset ja pisteyttää ne, ja yksinkertaistaa ne itse. Silloin tutkija tekee itse sen sävyjen vähentämisen niin, että jäljelle jää lopulta vain pari ryhmää.

        Tässä ketjussa vastaajat tekevät sävyjen vähennyksen itse, ja siten ketju on mukava ja informatiivinen lukea kaikille asiasta kiinnostuneille.


      • entinen ES fani

        Niinpä, ken olisi uskonut! Rapisee viimeinenkin viehätys ES:stä.


    • Olin ehkä enempi kiusattu. Leikin naapurin hieman vanhempien poikien kanssa muksuna kirkonrottaa ja ne huijas mua sillai, että mä olin aina se joka joutui etsimään. Sitten etin niitä ties kuinka kauan kunnes joku aina tuli sanomaan, että pojat on menneet jo kotiin :'D Tosin eipä tuosta mitään traumoja jäänyt ja yksi pojista tulikin kymmenen vuoden jälkeen pyytämään anteeksi :)

      Pidän miehistä joilla on nappisilmät ja pörrötukka!

    • 1. kysymys:
      Olitko kiusaaja vai kiusattu? - En koskaan kiusaaja

      2. kysymys heteronaisille ja homomiehille:
      Millaisista miehistä pidät? - Luonteeltaan suorista, rehellisistä ja seksuaalisista. - Ulkonäöllisesti rotevista, joilla on kauniit silmät ja siistit hiukset, ei viiksiä eikä partaa.

    • Koulutusputkesta

      "joko olet meidän puolellamme tai olet meitä vastaan"

      Tuon viisauden voi myös korvata sanonnalla "ken ei ole minua vastaan, on minun puolellani". Kaikkien ihmisten kanssa ei tule välttämättä toimeen, mutta pitää osata hankkia liittolaisia eli hyviä kavereita, niin ei jää yksin.

      Koskaan ei ole ollut koulunkäynti niin helppoa kuin peruskoulun yläasteella sillä silloin vertailukohtana oli koko ikäluokka. Sitä vastoin lukiossa joutui tekemään enemmän töitä hyvien numeroiden eteen, sillä luin mm. pitkän matematiikan ja saksan toisena vieraana kielenä. Yliopisto-opiskelu olikin sitten helpompaa sillä siinä pystyi keksittymään omaan mieliaineeseen eli historiaan eikä se ollut samalla tavalla "koulumaista" kuin lukio. Tosin se akateeminen vapaus edellyttää erilaista opiskelutekniikka kuten vaikkapa 300-sivuisen englanninkielisen tenttikirjan lukemista parin viikon päässä olevaa koetta varten.

    • Kiusattu. Koulussa siis.

    • FF

      1. Olen samoilla linjoilla Essin kanssa.

      Järjetön kysymys.

      2. Tavallisista. Sellaisista joiden ajatusmaailma ei ole mustavalkoinen.

      • Rolexander approves

        Älä välitä Free Fanny, nyt sulla on vain enemmän yhteistä idolisi kanssa. Rolexanderkin oli koulukiusaaja. Kaikki parhaat kokoomustyypit on ollu kiusaajia. Olet selvästi ollut matkalla tähtiin jo nuorena.


    • Tuhat

      1. Kiusaaja
      2. Hoikista

    • M 20

      1. Kiusattu olin suurimmaksi osaksi, jos en fyysisesti niin sitten henkisesti, aina saatiin jommasta kummasta.

      2. Tykkään monenlaisista naisista, mitään hirvittävän tarkkoja specsejä ei ole. Ihan sellaisista tavallisista typyköistä, joilla on sitä järkeäkin päässä ja eivät kattele maailmaa mustavalkolasien läpi.

    • 4+1

      1. Yläasteella fyysisesti ja henkisesti

      2. Ihan tavallinen fiksu mukava naapurintyttö

    • sad but true

      1. En oikeastaan kumpaakaan. Hetken ajan yksi tyttö yritti koulussa kiusata minua, mutta olin niin hyvä liikunnassa, että minua ei kannattanut kiusata. P.S. Jos teillä joskus on lapsia, niin kannustakaan alusta asti liikunnan pariin. Hyvää urheilijaa kiusataan erittäin harvoin. Sen sijaan todennäköisyys kiusatuksi tulemiselle liittyy usein huonoihin liikuntataitoihin. Liikunnallisuus lisää itsevarmuutta ja vahvistaa murrosikäisen heikkoa itsetuntoa roimasti.

      Haluaisin vielä sanoa, että moni lapsi käyttää tilannetta hyväksi. Jos on liian alistuvat kaveri, jolla ei ole omaa tahtoa, niin helposti tulee kiusaus siihen, että käyttää hyväksi kaverin kiltteyttä. Tunnustan itsekin sortuneeni erään naapurin tytön kohdalla siihen, että vetosin kaveruuteen, jotta sain häneltä esim. karkkia. Ehkei täytä varsinaisia kiusaamisen kriteereitä, mutta harmaalla alueella kuljettiin.

      2. Miehissä ihailen jonkinlaista rauhaa ja jämäkkyyttä. Sitä on vaikea kuvailla. Jos miehestä saa sellaisen vaikutelman, että hän olisi vastuunsa kantava ahkera ja luotettava perheenisä, jolla on huumorintajua, mutta ei ole kuitenkaan mikään pelle, pettäjä ja ADHD-tapaus, niin huomaan kiinnostuvani. Ei tarvitse olla komea, saa olla ylipainoakin, mutta ulkonäössä on jotakin, mikä vetoaa. Se voi olla parransänki, hymy, kauniit silmät, vahvat työmiehen kädet tms. Tällaiset miehet kelpaavat muillekin, koska tällaisilla miehillä on jo vaimot:(

      • 4+1

        Itte urheillu polven korkusesta asti ja olin yleensä parhaimpien joukossa lajissa kuin lajissa (en siis välttämättä paras mutta ihan hyvä).

        Kiusaaminen johtu lähinnä siitä että olin yläasteella mieheks tosi pienikokonen (vaikka muuten urheilullinen) ja keskimääräistä aavistuksen fiksumpi. Vaahtosammuttimen kokonen hyvin koulussa menestyvä mies joutuu aika helposti silmätikuks vähän isokokosempien ja typerämpien "kovien jätkien" kanssa. Ja ei se urheilullisuus hirveesti auta kun hyöhensarjalainen joutuu parin raskassarjalaisen kanssa samaan kehään. Tuli opittua miltä nyrkkeilysäkistä tuntuis jos se olis tuntuva otus, mutta ikinä en särkynyt ulospäin (hammasta ja mustelmia lukuunottamatta).

        Vaikea sit sanoa onko sillä sinkkuuden kanssa mitään tekemistä mitä sillon joskus n vuotta sitten tapahtu. Ehkä mun on aavistuksen vaikeempi päästää ihmisiä mun lähelle ja musta saattaa saada vähän kylmän kuvan kun oon kehittäny ympärille sellasen haarniskan joka kestää vähän isompiakin kolhuja. Toisaalta ei mulla ikinä ollu ongelmia löytää uusia kamuja joskus parikymppisenä.


    • No vastataan ny

      Kiusattu. Pitäisikö tästä vetää jotain johtopäätöksiä, laskin nimittäin paljon enemmän kiusattuja kuin kiusaajia...

      Kilteistä, empaattisista, kärsivällisistä, joilta kuitenkin löytyy myös jämäkkyyttä ja omaa tahtoa, siis kiltti muttei perässä roikkuva koira.

    • 1. Muutama minut kiusaajakseen koki
      2. Sellasista jotka on mun mieleen. En jaksa kirjoottaaa...

    • jackaroo

      1. No eipä minua ole koskaan niin paljoa kiusattu että se olisi jäänyt mieleen. Totta kai sitä aina jotain pientä joskus oli, muutaman kerran minua on koulussa tönitty, kieltä näytetty ja muutenkin mullisteltu. Mutta eipä noita nyt miksikään kiusaamiseksi voi luonnehtia.

      2. Pidän kiinnostavista naisista.

      Mikä ihme on saanut ketjun aloittajan oikein yhdistämään nämä kaksi kysymystä? Itse en ainakaan usko että sillä koulukiusaamisella ja nais/mies maun välillä on mitään korrelaatiota. Tai no, ehkä sitten sillä voisi jotain yhteyttä olla jos esim. miehet olisivat kiusanneet jotain naista niin paljon/vakavasti nuorena että se näkyisi yhä tänäkin päivänä hänen elämässään ja suhtautumisessaan miehiin.

    • Darth

      1. Peruskoulussa olin aina "hyvällä" luokalla, ja pärjäsin niin liikunnassa, kuin muissa aineissa. Kiusaamisen tai todellisen vainoamisen yläasteella aloitti naapurilla luokalla ollut jengi, joilta osalta jäi peruskoulutkin sitten kesken.

      2. Sielukkaista, ei laumasieluisista, miten se sitten ilmeneekään.

    • Tämmöinen kiehtoo

      1. Kiusattu ala-asteelta yläasteen loppuun, sen jälkeen olen saanut olla suht' rauhassa joitain yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta. Tosin nykyään osaan jo olla ottamatta muiden mielipiteitä itsestäni henkilökohtaisesti, eikä kovatkaan kommentit yleensä juuri satuta.

      2. Olen bi-nainen ja kiinnostun yleensä jokseenkin androgyyneistä ihmisistä, eli kovin machomainen mies tai supernaisellinen nainen ei kiinnosta. Aika usein olen huomannut löytäväni mielenkiintoisimmat tapaukset muista bi-tyypeistä ja unelmoin usein myös trans-ihmisistä.
      Plussaa saa myös peruskohteliaasta käytöksestä, suvaitsevaisuudesta, avoimesta mielestä ja älykkyydestä, henkisyydestä, kulttuuriharrastuksista, asioihin&elämään täysillä heittäytyvästä luonteesta ja itsenäisyydestä.

    • violet.

      1. Ala-asteella olin yksi muista, eli kiusaaja jos jompi kumpi on valittava. Yläasteella olin ainakin ekat kaksi vuotta kiusattu hylkiö. Pukeuduin oudosti, olin läski ja masentunut, vihasin kaikkea ja lintsasin puolet lukukaudesta ja pärjäsin sen takia surkeasti. Ainoat kaverit oli muut samanlaiset hylkiöt ja pahistytöt, silloin kun sattuivat koulussa käymään. Joskus kasin keväällä laihduin tosi paljon ja pääsin mukaan koulun ulkopuolisiin "parempiin" piireihin, ja arvoni nousi muiden silmissä. Lisäksi luokallemme tuli uusi oppilas joka vei paikkani sylkykuppina. Muutenkin ryhdistäydyin koulussa käymisen suhteen ja sain pari normaalia ja jopa suosittua kaveria. Lukion kävin isossa koulussa, jossa outoa porukkaa oli paljon ja sai vapaasti valita minkätyyppisten ihmisten kanssa halusi hengailla. Mitään kiusaaja/kiusattu -asetelmia en sieltä muista.

      2. Kiinnostavista.

    • just joooo

      "1. kysymys:
      Olitko kiusaaja vai kiusattu?"

      Just joo jos mies ei ole löytänyt itselleen sopivaa naista ja elää ilman naisseuraa niin täytyyhän tämä asia olla selitettävissä kulttuurisesti hyväksytyllä tavalla. Tässä yksi selitysehdotus. Nämä miehet ovat siis joko koulkiusaajia tai koulukiusattuja.

      • m__84

        Niin vaikka itse olinkin kiusattu, en koe että se omalta osaltani olisi aikuisiällä vaikuttanut sinkkuuteeni. Yläasteajoilla jolloin olin kiusattu tietysti kontaktit tyttöihin oli aika minimissä. Kuka nyt kiusatun seuraan haluaisi mennä?

        Ainut mihin se ehkä itsellään on vaikuttanut, niin vaikea luottaa ihmisiin. No ehkä se yhen tytön osalta sitten vaikutti, kun kesti liian pitkään edetä pidemmälle omalta taholtani. Mutta sitä yhtä kertaa lukuunottamatta en usko, että kiusaaminen joskus vuosia sitten olisi syy sinkkuuteeni.

        Eiköhän meitä sinkkuja ole sekä kiusattuja että kiusaamattomia yleisesti ottaen.


    • lapsuuden_loppu

      Olin kiusattu.

      Pidän "dynaamisista" naisista. En kiusallanikaan määrittele sen tarkemmin, ihan siitä syystä etten tarkalleen oikeastaan tiedä. Tämä saattaa käsittää myös aero- ja hydrodynaamiset ominaisuudet, mutta oman ruumiinkuvani selkeytyessä, näiden merkitys lähenee tätä nykyä olematonta.

      • Spede Paroni X

        Ei uskoisi että jostakusta voi sanoa satavarmasti tämän olevan Asperger-potilas vain yhden keskustelupalstaviestin perusteella, mutta niin se vain on.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe