Juu eli multa ko malli löytyy =) Voin sanoa että olen tuohon pyörään todella tyytyväinen!160km sillä on tähän mennessä poljettu n.1 kk sisällä!Ihan loistopyörä.
Ei kaikki mitä biltemasta saa ole shittiä , ei todellakaan!Voihan se olla toki että siellä tehtaalla tulee joitain valmistus virheitä , mutta semmosta voi sattua vaikka Nishikin tehtaalla myös!Mä voin todella suositella lämpimästi kaikille tuota bilteman 99€ yosemitea!Ihan loistopyörä.Tänäänkin pääsin sillä 25km ja totesin ''että on mulla vaan loisto pyörä''
Ei yksikään Insera kestänyt minulla edes tuommoisia 5km kaupunki ajoja!Ja hinta eroa oli aikalailla.Pahimmillaan inserasta maksettiin 550€ fillari messuilla ja siitä irtosi milloin ketjut ja milloin vaihteet jumittui.
Yosemite 99€ pyörä
40
4455
Vastaukset
- alkup.tuna
"160km sillä on tähän mennessä poljettu"
"Tänäänkin pääsin sillä 25km ja"
Hurjat on sulla nuo kilometrimäärät, eihän tuollaisia hirmukilsoja voikaan kestää muu kuin Yosemiten huippu pyörä..... Ei muuten heti arvais, että Inserat ei kestä edes 5 kilometrin ajoa, onneksi en ole vielä Inseraa ostanut, kyllä nyt jäävät kauppaan. Ei taida enää uskaltaa keskustaan lähteä tuolla 3v Ponilla, vaikka vasta puoli vuotta vanha. Kilsoja kun keskustaan kotoa 10 ja takaskin pitäs päästä? Paras ehkä mennä autolla. Mutta onneksi ei ole Inseraa, ei pääsis edes puoleen väliin...
Ei per...e, pakko autoilla biltsuun, toivottavasti on mullekin tuollainen huippufillari vielä jäljellä. Onko muita vaihtoehtoja? Haluan pyöräillä myös tuollaisia hirmuisia kilometrimääriä, kuten sinä. Jos biltsusta pyörät loppu? Mitä sitten, minkä voisin ostaa vai pitääkö jäädä odottamaan täydennystä, auta haluan ajaa hurjia kilometrimääriä!! - 14
Onneksi olkoon, olet tehnyt oivan valinnan ! Kovia kilometrilukemia sinulla !
Missäs sellainen Nishikin tehdas mahtaa olla? Onko muuten sinulle tuttu sellainen käsite kuin laadunvalvonta?
- minäaloitinn
No juu.Tiedän sen varsin hyvin että nuo 160km ei vielä mitään toki takaa!Mutta noilla inseroilla ei toisaan päässyt edes 5 kilometriä kun ketjut irtosivat ja muuta vastaavaa.
Ei ihmisten heti tarvitse suuttua jos joku kuten minä olen ostanut halpis pyörän ja olen siihen todella tyytyväinen.Vaikka sietäähän se kateeksi käydä jos oma hemmetin kallis merkki pyörä hajoaa jotenkin/on hajonnut tuossa 160km kohralla!
Minä vain kerroin mielipiteeni tuosta bilteman yosemite pyörästäni ja ihmiset vetää siitä tommoset pultit?Voisin sanoa että menkää kotiinne kasvamaan =)
Eihän siinnä mitään jos on ylimääräistä ostaa joku tuhannen pyörä.Mutta köyhälle tuo bilteman pyörä on oikein hyvä vaihtoehto!Jos minun pitäisi valita vaikka joku kierrätyskeskuksen romu pyörä vai tuo bilteman uusi yosemite niin kyllä se 99€ yosemite matkaan lähtis!
Kannattaa kokeilla!Ei se hinta todellakaan takaa laatua eikä mitään muutakaan.Että kyllä tuo 99€ pyörä voi olla ihan yhtä hyvä kun joku 199€ pyörä- gqqgwaba
Bilteman pyöristä parhaiten pelaakin yksinkertaiset vaihteettomat ja napavaihteiset versiot. Huonoimpia on ne, joissa on halpaa joustokeulaa ja surkeat ketjuvaihteisto-osat mukana rikkoontumassa. Tuossa 1-vaihteisessa on varmaan sama perus Shimano E110-takanapa kuin esim. minun 500 euron nishikissä (jonka ostin satasella käytettynä). Rikkoontuvia osia on lähinnä laakerit keskiöstä ja ohjauksesta. Runko on varmaan sen verran osattu hitsata että koossa pysyy. Sään armoilla nuo ei kauan pysy siistinä kun maalauksen laatu on mitä on
- Trek 7.2
Minäkin ostin muutama vuosi sitten MTB-pyörän 99 eurolla. Muuten ihan hyvä pyörä (siis menettelee), mutta joitakin vikoja on tullut vastaan:
Parin kuukauden työmatkojen jälkeen (n. 300 km) takavanne kieroutui (ajossa!) ja piti oikaisuttaa. Suoraa siitä ei enää saatu.
Satula repesi ekana talvena, hankin uuden Biltemasta.
Jarruja sai säädellä aluksi koko ajan, nyt ovat tyydyttävässä kunnossa.
Kaikki laakerit on pitänyt käydä läpi, rasvaa ei ollut juuri lainkaan!
Vanteet ovat alkaneet ruostumaan, vaikka säilytän pyörää katoksessa.
En enää raatsi luopuakaan tuosta romusta, kun menin ostamaan siihen nastarenkaatkin, jotka olivat melkein pyörän hinta! Ajankin sillä nyt vain talvisin, muina aikoina Trekillä.
Eli saako hyvää halvalla? Voin sanoa omasta puolestani EI SAA! - Pomppukeppi
Halvatkin pyörät voivat kestää ihan hyvin jos käyttö on kevyttä kaupunkiajoa, pyörää huolletaan säännöllisesti ja sitä säilytetään sisällä sateelta suojassa. Mutta heti kun käyttö menee vaativammaksi, tulevat puutteet helposti esiin. Silloin kalliimmat pyörät näyttävät voimansa. Itsellä oli aikaisemmin Trekin 8500 maasturi johon tuli kolmessa vuodessa reilu 3000 km puhdasta maastoajoa. Siis aika kovaa rytyytystä kivikossa ja juurakoissa. Ja ainoa joka meni vaihtoon oli jarrupalat pari kertaa. Muuten kaikki oli alkuperäistä ja toimivaa ja ulkonäöltää naarmuja lukuunottamatta uutta vastaavaa. Ja pyörä palvelee seuraavaakin omistajaa vielä vuosia...
Minun mielestä halpistuotteet ovat vuosien varrella nostaneet tasoaan laadullisesti, huomattava muutos parempaan ja tarjonta on myös lisääntynyt. Köyhille ja vaatimattomille kelpaa hyvin em bilteman lisäksi lidlin, elloksen, hobbyhallin, robbarin tai anttilan pyörät ja pyöräilytarvikkeiden halpistuotemerkit. Ei ole enää itsestään selvää että ns kalliimpi laatumerkki kestäisi yhtään sen paremmin. Em perusmummo-Yosemite saa 99 eurolla, mutta vastaava Tunturi tai Cresent maksaa uutena 400-500 euroa vai olenko väärässä? Itse olen ostanut pyöräni viimeksi Hobbarista muistaakseni kesällä -04 siitä edellinen Elloksesta. Nykyinen pyöräni(Turkissa valmistettu Sarda) oli silloin uutena 350 euron hintainen 24-vaihteinen hybridi ja se on huolettu kerran vuodessa ammatti-liikkeessä. Jokainen tehköön ostoksensa omantunnon ja kukkaronsa mukaan.
- Chiipskate
Sittenhän tulee vastaan myös ainakin Stadissa se että fillarit varastetaan pikavauhtia vaikka olisi millaiset lukot. Kaikilla ei ole autotallia tai muuta paikkaa säilyttää pyörää. Itsellä olisi fillarikellari himassa, mutta olen duunissa keskustassa eikä toimistolle voi oikein roudata tsygää ineen. Halpisfillarin katoaminen xituttaisi, mutta ei kaada maailmaa. 500 euron fillari pitäisi olla jo jatkuvasti käsiraudoilla omassa ranteessa kiinni.
- Tempokuski75
Kyllä halpis pyörä kevyeen ajeluun voi olla hyväkin ostos, vaikka laatu ei päätä huimaisikaan, noissa kalliimissa Yosemiteissa on kiinni muutamia laatu-komponentteja, mutta eivät ne vielä pyörää tee, runko kokojakin riittää:)
- polly
Ajelen halpiksella, hyvin pelaa, ei mitään ongelmia. Kateus se on kun muita harmittaa.
- ...................
Onko kukaan teistä, ketkä kehutte halpispyöriä ajanut kunnollisella? Suosittelen kokeilemaan 3000€ fillaria, jos saatte. Mukavuudessa kunnollinen ja oikean kokoinen pyörä on valovuosia halpiksia edellä.
Viimekesänä tuli 3000km metsässä rymyttyä 1000km muuta ajelua.
PS. 1000€ fillari on vielä halpispyörä.- Ajanmilläajan
Minä olen ajanut viikon kalliilla maantiepyörällä. Ihan ok mutta ei pyörä mun tarpeisiin. Palautin kaverilleni kun sain oman huollosta. Ja oma on tavis (en sanoisi halpis) tunturi.
- Joo, siis ei
Ajanmilläajan kirjoitti:
Minä olen ajanut viikon kalliilla maantiepyörällä. Ihan ok mutta ei pyörä mun tarpeisiin. Palautin kaverilleni kun sain oman huollosta. Ja oma on tavis (en sanoisi halpis) tunturi.
Tunturi on Accell Groupin halpamerkki Suomessa. Merkillä myydään marketti bulkki. Paremmat pyörät teipataan Nishikin logolla.
http://www.accell-group.com/nl/accell-group.asp - Tunturisti..
Joo, siis ei kirjoitti:
Tunturi on Accell Groupin halpamerkki Suomessa. Merkillä myydään marketti bulkki. Paremmat pyörät teipataan Nishikin logolla.
http://www.accell-group.com/nl/accell-group.aspEntä sitten? Hyvin on pelittänyt jo kuudetta vuotta ja 20 kilsaa päivässä ajan. Pyörä kelpaa minulle mainiosti.
- .....
Tunturisti.. kirjoitti:
Entä sitten? Hyvin on pelittänyt jo kuudetta vuotta ja 20 kilsaa päivässä ajan. Pyörä kelpaa minulle mainiosti.
Niin, jotkut ajaa teipillä ja jotkut polkupyörällä.
- Ajanmilläajan
..... kirjoitti:
Niin, jotkut ajaa teipillä ja jotkut polkupyörällä.
Aivan. Taitaapi olla maantiepyörä joillakin miehisyyden (sen puutteen) jatke.
- 16+6
Hifistelyä ostaa joku 1000 € pyörä maantiellä ajelemiseen tai kaupassa käyntiin.
- älä ruoki trollia
Mistähän tämä Bilteman mainosmies on taas ryöminyt esiin mainostamaan Yosemite paskoja täällä? Älkää ruokkiko TROLLIA!
- Tavispyöräilijä
Ketju on viime kesäkuulta. Ei kukaan ole maininnut Yosemitea sen jälkeen.
- Onko oikein?
Pitäisikö esim. opiskelijoiden, vähävaraisten tai vaikkapa laatutietoisten jättää ostamatta polkupyörä, jolla voi saada elämäänsä paljon hyötyä ja tarveajot suoritettua?
Vai pitäisikö kirpparilta ostaa samaanhintaan joku 80-luvun ruosteinen lintta? Kun toisella, Bilteman tuotteella, on vielä uudenpyöräntakuu. Parempaa peliä normaali ihmisten tarveajamiseen ja kuntoilun aloittamiseen ei ole kuin Bilteman sinkula.
Ei voi kuin ihmetellä sitä, kuinka toiset mollaavat sitä, että toiset tekevät itselleen omanlaisensa ja heidän tilanteeseensa sopivat ratkaisut. Kysymysmerkiksi jää se kuinka moni jättää polkupyörän ostamatta sentähden, että esim. lukee tätä palstaa ja uskoo kaiken sen disinformaation mikä koskee esim. Bilteman sinkulaa. Koska se on oikeasti pyörä, jota voi suosittaa.
Tosin senkin vuosimallien välillä on eroja. Ja nykyisin sekin valitettavasti näyttää olevan ns. liian pienellä rungolla varustettu, kuten esim. ns. merkkipyörien edullisimmat mallit. Toivottavasti paluu isompiin runkokokoihin 28" perus-sinkulalla on taas edessäpäin.
Eriasia on sitten Bilteman muut pyörät. Niilläkin liikkuu, mutta ne ovat kuin city-maasturit autojen maailmassa. Niillä voi liikkua kaupungeissa ja teillä. Mutta maastoon niillä ei ole asiaa, ainakaan harrastekäytössä. Mutta tämän varmaan jokainen järkevä ihminen ja suomalainen tietää muutenkin.
Miksi turhaan pilata ihmisten pyöräilynautintoa ja liikunnan riemua, jos ihmisen omakohtainen hänen henkilökohtaiseen elämäntilanteeseensa tai mieltymykseensä sopiva ratkaisu löytyy Biltemasta.
Huonoja pyöriä enimmäkseen ovat ns, merkkipyörien alkaen hinnat mallit. Niitä kannattaa ja tulee välttää. Ne ovat kalliita, hajoavat, niiden huolto ei toimi, jne.
Tällöin käy niin, että jos ihminen pitkän tarkastelun jälkeen tekee ratkaisunsa Bilteman puoleen niin ei se aivan vääräkään voi olla. Ottaen huomioon, että sama liike myy vielä edullisia varaosia ko, pyöriin. Ja joskus 5-6 vuoden jälkeen niitä voi sitten alkaa tarvitsemaankin. - kertakäyttöpyörä?
Onko oikein? kirjoitti:
Pitäisikö esim. opiskelijoiden, vähävaraisten tai vaikkapa laatutietoisten jättää ostamatta polkupyörä, jolla voi saada elämäänsä paljon hyötyä ja tarveajot suoritettua?
Vai pitäisikö kirpparilta ostaa samaanhintaan joku 80-luvun ruosteinen lintta? Kun toisella, Bilteman tuotteella, on vielä uudenpyöräntakuu. Parempaa peliä normaali ihmisten tarveajamiseen ja kuntoilun aloittamiseen ei ole kuin Bilteman sinkula.
Ei voi kuin ihmetellä sitä, kuinka toiset mollaavat sitä, että toiset tekevät itselleen omanlaisensa ja heidän tilanteeseensa sopivat ratkaisut. Kysymysmerkiksi jää se kuinka moni jättää polkupyörän ostamatta sentähden, että esim. lukee tätä palstaa ja uskoo kaiken sen disinformaation mikä koskee esim. Bilteman sinkulaa. Koska se on oikeasti pyörä, jota voi suosittaa.
Tosin senkin vuosimallien välillä on eroja. Ja nykyisin sekin valitettavasti näyttää olevan ns. liian pienellä rungolla varustettu, kuten esim. ns. merkkipyörien edullisimmat mallit. Toivottavasti paluu isompiin runkokokoihin 28" perus-sinkulalla on taas edessäpäin.
Eriasia on sitten Bilteman muut pyörät. Niilläkin liikkuu, mutta ne ovat kuin city-maasturit autojen maailmassa. Niillä voi liikkua kaupungeissa ja teillä. Mutta maastoon niillä ei ole asiaa, ainakaan harrastekäytössä. Mutta tämän varmaan jokainen järkevä ihminen ja suomalainen tietää muutenkin.
Miksi turhaan pilata ihmisten pyöräilynautintoa ja liikunnan riemua, jos ihmisen omakohtainen hänen henkilökohtaiseen elämäntilanteeseensa tai mieltymykseensä sopiva ratkaisu löytyy Biltemasta.
Huonoja pyöriä enimmäkseen ovat ns, merkkipyörien alkaen hinnat mallit. Niitä kannattaa ja tulee välttää. Ne ovat kalliita, hajoavat, niiden huolto ei toimi, jne.
Tällöin käy niin, että jos ihminen pitkän tarkastelun jälkeen tekee ratkaisunsa Bilteman puoleen niin ei se aivan vääräkään voi olla. Ottaen huomioon, että sama liike myy vielä edullisia varaosia ko, pyöriin. Ja joskus 5-6 vuoden jälkeen niitä voi sitten alkaa tarvitsemaankin.Lainaus: "Ottaen huomioon, että sama liike myy vielä edullisia varaosia ko, pyöriin. Ja joskus 5-6 vuoden jälkeen niitä voi sitten alkaa tarvitsemaankin."
Mikä pyörä tuolla argimentilla kannattaa ostaa?
Sellainen johon saa tunnetusti osia vai joku mistä ei tiedä. Joistakin pyöristä vain sanotaan ettei kannata korjata tai se on työläämpää kuin tavallisemman pyörän kohdalla.
Jos pyörä seisoo ulkona vesisateessa, vesi pääsee laakereihin. No, joillakin pyöräilijöillä kunto nousee sitä enemmän... ;)
Jos taas pyörän ostaa vuoden käyttöön, niin kumpikohan on edullisempi. Se käytetty Helkaman Oiva/Aino vai Bilteman vaihteeton. Molemmat on siinä 100e hintaluokassa. Käytetyssä hinta ei vuodessa laske, jos pyörän kuntokaan ei laske. Uutena ostetun kanssa hinnasta lähtee äkkiä puolet. Se B-kaupan pyörä voi olla vuoden tähtäimellä tuplakuluinen?
Jos jättää pyöränsä yöksi rautatieasemalle, niin onko siinä tilanteessa halpa uusi pyörä paras?? Laatutietoinen pyörävaras ei koske siihen. - Onko oikein?
kertakäyttöpyörä? kirjoitti:
Lainaus: "Ottaen huomioon, että sama liike myy vielä edullisia varaosia ko, pyöriin. Ja joskus 5-6 vuoden jälkeen niitä voi sitten alkaa tarvitsemaankin."
Mikä pyörä tuolla argimentilla kannattaa ostaa?
Sellainen johon saa tunnetusti osia vai joku mistä ei tiedä. Joistakin pyöristä vain sanotaan ettei kannata korjata tai se on työläämpää kuin tavallisemman pyörän kohdalla.
Jos pyörä seisoo ulkona vesisateessa, vesi pääsee laakereihin. No, joillakin pyöräilijöillä kunto nousee sitä enemmän... ;)
Jos taas pyörän ostaa vuoden käyttöön, niin kumpikohan on edullisempi. Se käytetty Helkaman Oiva/Aino vai Bilteman vaihteeton. Molemmat on siinä 100e hintaluokassa. Käytetyssä hinta ei vuodessa laske, jos pyörän kuntokaan ei laske. Uutena ostetun kanssa hinnasta lähtee äkkiä puolet. Se B-kaupan pyörä voi olla vuoden tähtäimellä tuplakuluinen?
Jos jättää pyöränsä yöksi rautatieasemalle, niin onko siinä tilanteessa halpa uusi pyörä paras?? Laatutietoinen pyörävaras ei koske siihen.No voithan mennä ostamaan sen kampi ainon tai einon. Jotka muuten sivumennen sanottuna ovat sitä pahinta päätä pyöräilytuntuman kannalta. Sillä niissä on jäljitelty jotain retroa, mutta kun tekijöillä ei ole ollut alkuperäisestä tietoa, niin tulos on vähintäänkin keskeneräinen. Esim, renkaan profiili ei sovi hiekkatielle, eikä kaupunkiin. Tuntuma tiehen on se mitä se on. Ja ne ovat raskaita polkea.
Kukaan ei osta Yosemiten laatutuotteita sijoitusmielessä. Vaan maksaa sen satkun siitä, että sillä saa satkun edestä ja enemmänkin fillaria. Tollanen väite, että takuulla oleva uusi pyörä maksaisi vuodessa tuplan, kuin sen alkuperäishinta, vaatisi vähän myös todisteita.
Jokaikinen fillari kannattaa ostaa sillä argumentillä, että ne kestävät 5-6 vuotta. Sillä siinämäärin niiden laatu on osien heikennysten takia laskenut. Ennen niillä ajettiin 20-30 vuotta, mutta 80 -luvulta lähtien pyörien yleinen laatu on valmistajien kustannuslaskennan tähden laskenut.
Bilteman pyöriin saa varaosat biltemasta. Ja ne voi itse vaihtaa. Tällöin jää myös ns. merkkipyörien ylihinnoitellut osat, tökkivä huolto jne. pois. Jolloin asiakkaalla jää enemmän aikaa itse ajamiseen kuin juttujen ja selitysten kuulemiseen.
Jokainen bilteman pyörä on eu hyväksytty. Se merkitsee sitä, että ne täyttävät ne kovat laatustandardit, jotka eu alueella polkupyörille on. En tosin tiedä millainen komissio sen on hyväksynyt, mutta oletan, että siellä on ehkä tiedetty jotain polkupyöristä. Ja näinollen luottaisin siihen enemmän kuin esim. tämän palstan mututuntuma juttuihin.
Ennenkaikkea Yosemite sinkula on hyvä ensipyörä, joka täyttää hyvin arjen ajon tarpeet. Se on pyörä, jolla kehtaa ja tekee mieli lähteä ajamaan. Se soveltuu niin kauppareissuihin, kuin pienimuotoiseen kuntoiluun ja maisemaretkeilyyn. Myös työmaa-ajoon se on sovelias.
Kaikki käytetyt rimpulat kannattaa unohtaa. Jos hakee jotain tunnetta, tai on kiinnostunut fiilistelystä, jonkin fillarointigenren ympärillä, niin silloin yosemitea ei ehkä kannata hankkia. Samoin on ammattityökalujen suhteen, eli ammattilaispyörien. Mutta kuinka moni todellisuudessa tarvitsee, jonkin pyöräilylajin jäljitelmäpyörän, joka kulloisenakin vuotena on muodissa.
Ammattilaiset ovat eriasia. Samoin ammattipyörät. Ja ne ovat hyvä asia sinänsä. Mutta Yosemite on kuitenkin arjen juttu tavallisille ihmiselle, jotka tahtovat peruspolkupyörän itselleen. Parasta niissä kuitenkin on se, että monesti ne voivat olla positiivinen sykäys ihmisten liikunnan ja arjen polkupyörällä ajon tarpeeseen, jonka alkukustannus ei kuitenkaan onneksi kovin monelle liian suuri.
Jos argumentit ovat muut, niin sitten voi valita toisin. Ja jokaisella on oikeus omiin argumentteihinsa. Mutta sellainen väite, että bilteman sinkula olisi huono (poislukien niiden ulkoisesti näyttäneeltä tapahtuneen runkokoon pienennyksen) on väärä.
Pyörävarkaiden tekemisiin en ota kantaa. - 55555555555555555555
Onko oikein? kirjoitti:
No voithan mennä ostamaan sen kampi ainon tai einon. Jotka muuten sivumennen sanottuna ovat sitä pahinta päätä pyöräilytuntuman kannalta. Sillä niissä on jäljitelty jotain retroa, mutta kun tekijöillä ei ole ollut alkuperäisestä tietoa, niin tulos on vähintäänkin keskeneräinen. Esim, renkaan profiili ei sovi hiekkatielle, eikä kaupunkiin. Tuntuma tiehen on se mitä se on. Ja ne ovat raskaita polkea.
Kukaan ei osta Yosemiten laatutuotteita sijoitusmielessä. Vaan maksaa sen satkun siitä, että sillä saa satkun edestä ja enemmänkin fillaria. Tollanen väite, että takuulla oleva uusi pyörä maksaisi vuodessa tuplan, kuin sen alkuperäishinta, vaatisi vähän myös todisteita.
Jokaikinen fillari kannattaa ostaa sillä argumentillä, että ne kestävät 5-6 vuotta. Sillä siinämäärin niiden laatu on osien heikennysten takia laskenut. Ennen niillä ajettiin 20-30 vuotta, mutta 80 -luvulta lähtien pyörien yleinen laatu on valmistajien kustannuslaskennan tähden laskenut.
Bilteman pyöriin saa varaosat biltemasta. Ja ne voi itse vaihtaa. Tällöin jää myös ns. merkkipyörien ylihinnoitellut osat, tökkivä huolto jne. pois. Jolloin asiakkaalla jää enemmän aikaa itse ajamiseen kuin juttujen ja selitysten kuulemiseen.
Jokainen bilteman pyörä on eu hyväksytty. Se merkitsee sitä, että ne täyttävät ne kovat laatustandardit, jotka eu alueella polkupyörille on. En tosin tiedä millainen komissio sen on hyväksynyt, mutta oletan, että siellä on ehkä tiedetty jotain polkupyöristä. Ja näinollen luottaisin siihen enemmän kuin esim. tämän palstan mututuntuma juttuihin.
Ennenkaikkea Yosemite sinkula on hyvä ensipyörä, joka täyttää hyvin arjen ajon tarpeet. Se on pyörä, jolla kehtaa ja tekee mieli lähteä ajamaan. Se soveltuu niin kauppareissuihin, kuin pienimuotoiseen kuntoiluun ja maisemaretkeilyyn. Myös työmaa-ajoon se on sovelias.
Kaikki käytetyt rimpulat kannattaa unohtaa. Jos hakee jotain tunnetta, tai on kiinnostunut fiilistelystä, jonkin fillarointigenren ympärillä, niin silloin yosemitea ei ehkä kannata hankkia. Samoin on ammattityökalujen suhteen, eli ammattilaispyörien. Mutta kuinka moni todellisuudessa tarvitsee, jonkin pyöräilylajin jäljitelmäpyörän, joka kulloisenakin vuotena on muodissa.
Ammattilaiset ovat eriasia. Samoin ammattipyörät. Ja ne ovat hyvä asia sinänsä. Mutta Yosemite on kuitenkin arjen juttu tavallisille ihmiselle, jotka tahtovat peruspolkupyörän itselleen. Parasta niissä kuitenkin on se, että monesti ne voivat olla positiivinen sykäys ihmisten liikunnan ja arjen polkupyörällä ajon tarpeeseen, jonka alkukustannus ei kuitenkaan onneksi kovin monelle liian suuri.
Jos argumentit ovat muut, niin sitten voi valita toisin. Ja jokaisella on oikeus omiin argumentteihinsa. Mutta sellainen väite, että bilteman sinkula olisi huono (poislukien niiden ulkoisesti näyttäneeltä tapahtuneen runkokoon pienennyksen) on väärä.
Pyörävarkaiden tekemisiin en ota kantaa.”Tällöin jää myös ns. merkkipyörien ylihinnoitellut osat, tökkivä huolto jne. pois.”
Tuollaista ei ole olemassakaan, vaan kaiken merkkisiin pyöriin tulevat osat ulkopuolisilta osasarjojen valmistajilta. Valehtelet siis.
”Jokainen bilteman pyörä on eu hyväksytty. Se merkitsee sitä, että ne täyttävät ne kovat laatustandardit, jotka eu alueella polkupyörille on.”
BUAHHAHHAHHAHHAHAHAA!!!
- Heh heh,
älä nyt hermostu kun ei tuo fillaritieteen guru, cyclomaaninen besserwisseri ja osasarjojen Vantaanjoki, "Alkup. Maantiepyöräi" ole vielä mitenkään käynyt kommentoimaan tätä ketjua. Annetaan kaverille tilaisuus!
- jousemite
Yosemite, teiden johtotähti!!!
- ilmoitin ketjun
Tästäkin keskusteluketjusta meni ylläpitoon juuri äsken ilmoitus asiattomana viestinä. Edelleenkin jopa Bilteman kauppiaalle on LUVATONTA mainostaa tuotetta tai palvelua palstalla ilman ylläpidon antamaa lupaa mainokselle.
- lukekaa säännöt
http://www.suomi24.fi/opastus/
keskusteluissa EI SAA mainostaa tuotetta tai palvelua ilman Suomi24.fi lupaa.
Onko tosiaan arvon pyöräkauppiaille noin vaikea käsittää yksinkertainen sääntö?- 312342
Milläs keskustelet jostain tietystä tuotteesta mainitsematta sitä, aivoton?
- Saint2013
Nyt kun olen lukenut kaiken ja näkenyt kaiken käyn ainakin katsomassa sitä bil-teeman surkeaa pyörää. Minulla on ollut 1-vaihteinen Tunturi kohta 10 vuotta ja osaan kyllä verrata laatua näiden kahden välillä. Tunturi muuten maksoi alle 300e uutena ja nykyään vastaavat ovat 500e. Inflaatio? Laatu ei ainakaan ole seurannut hinnan perässä.
- cyclisti
Huvittavaa miten Bilteman pyörät aiheuttavat keskustelua. Todellakin hintansa väärttejä, varsinkin perusfillarit ja jos vertaa vaikka Jopoon.. joku iloisena maksaa perusfillarista yli lähemmäs 400e ja made in Finland..joo joo.
- +lll2
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Polkupyorat-ja-vaunut/MTBATB/Yosemite-26-271111/
Olisiko tuo vaimolle (70kg) sopiva MTB pyörä kevyeen kaupunkiajoon kesäisin?
Nykyinen pyörä on DBS Intruder MTB ja se menee 18 vee tyttärelle.- 3+13
Jos vaimo sattuu olemaan sopivan pituinen niin miksei sopisi satunnaiseen kaupunki ajoon, mutta ajo tuolla pyörällä vain ei tule olemaan kevyttä.
- v-jarru
Osta vaimolle sellanen yksivaihteinen perus-naisten-pyörä biltemasta tai jostain marketista. Näyttääkin paljon paremmalle sellasen selässä ;)
- Nimimerkki puuttuu
"Saint2013: Tunturi... ...laatua näiden kahden välillä."
Jaa, ehkä 2000-luvun tunturit on sitten parempia. Itsellä on 2 lama-ajan Tunturia ja "laatua" riittää:
Vasen poljinkampi murtunut kummastakin, ihan normaalikäytössä. "Vähän" hankaloittaa ajamista. Toisesta meni ohjaustankon pystyputki, ohjaustankoa kiristäessä melkein kokonaan halki. Jne. / Jne.
Valitettavasti Bilteman valikoimasta, ei näytä löytyvän enää tätä 99 € fillaria. Olisi käynyt vara-fillariksi, kun Tunturit on poltkukelkkoja nyt... - työmatkapyöräilijä
Minulla on kaksi Yosemiten 99 € pyörään. Toisella ei ole ajettu kuin kaupasta kotiin ja se on ihan ok. Mutta toisella on ajettu tänä kesänä parikymmentä kertaa ja keskiö lonksuu jo nyt. Ei oikein vakuuta.
Muuten pyörässä on ihan hyvät suhteen ja sillä olisi hyvä ajaa rauhallista menoa.
Täytyisi varmaan testata tuo miesten pyörä kävisikö sille samoin kuin naisten pyörälle.
Summa sumarun ei vakuuta 99 € pyörä. Runkokin tuntuu jotenkin mellolta. - Rizo
Ostakaa auto, pääsette vähemmällä väittämisellä HAHHAHA :D
- 14+14
Juu, ja kannattaa ehdottomasti ostaa se kaikkein halvin mahdollinen, sillä ne on ihan saman värisiä kuin kalliimmatkin eikä niissä ole muutenkaan mitään eroa, on ratti ja renkaat ja kaasua kun polkee niin eteenpäin mennään.
Itse ohittelen heittämällä ja naureskellen Trabantillani kaikki kalliimmat merkki autot joilla ei ole mitään toivoa pysyä perässäni sillä kuskista se meno on kiinni eikä autosta.
Purkaa pölyä pellet.
- randomsihkuttelija
Ostin itsekkin kyseisen yosemiten pyörän neljä vuotta sitten tohon satasen hintaan. Heti uutena laitoin siihen lokasuojat ettei vaattet mene likaiseksi. Pyörä ollut mulla lähinnä satunaisessa käytössä, tosin emäntä sillä töihin polkee kesäisin. Mitään huoltoja en ole siihen tehnyt muutaku ketjut joka vuosi rasvannut. Pyörää säilytetään ulkona säiden armoilla.
Tässä vähän tuntemuksia.
-satula ihan kamala, peba kipeytyy ajossa.
-vaihteet ja jarrut toimii hyvin.
-hyvä ajella kaupunkialueella.
-hintalaatusuhde 10.
On kyllä hintansa haukkunut peli :)
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1226069- 292140
- 1771962
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101153Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.691145- 731007
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241007Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24922Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765