Syy siihen miksi petetään, mutta ei erota

Builderix

Oivallukseni on, että usein pettämisen tultua ilmi pettävä osapuoli yrittää jättää kumppaninsa, mutta puoliso ei tähän suostu, milloin mistäkin syystä (lapset, yksinäisyyden pelko, omaisuus, maine, yhteinen historia, sinisilmäisyys, usko siihen että toinen voi muuttua tms.). Puoliso vetoaa petturin tunteisiin, eikä petettyä osapuolta haluta loukata enempää, joten päätetään jäädä liittoon. Halutaan kuitenkin tästä huolimatta edelleen saada jotain omaankin elämään, joten pettäminen jatkuu.

On tottakai muitakin syitä jäädä liittoon, mutta tämä näyttäisi olevan aika yleinen, joskin mielestäni huono syy jatkaa toimimattomaksi havaittua avioliittoa.

140

11352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä saa mitä tilaa

      Tästä tiedän pari esimerkkiä, ja mies pettää silti edelleen. Luottamus saatiin taas suht kuntoon ja uutta naista kehiin....mistä vamo ei tiedä. Tästä voi syyttää vain liittoa jatkavaa haluavaa puolisoa, ei pettäjää, näin minä ajattelen. Sitä saa mitä tilaa.

      • horotussu

        eikö se nyt ole aivan sama. jengi pettää minkä kerkeää.


    • Turha yleistys

      Ei se läheskään aina noin mene. Käy myös usein niin, että petetty tahtoisi erota, mutta pettäjä anelee anteeksiantoa ja tahtoo jatkaa. Ja jotkut pettäjät haluavat jatkaa avioliittoaan, vaikka se toinen suhde salassa jatkuisikin. He kun haluavat sekä syödä että säästää kakun.

      • samaa mielipuolta

        Uskon, että monikin pettäjä nimenomaa haluaa jatkaa liittoaan. Miksi muuten sitä kakkossuhdetta piti niin sitkeästi salata ja valehdella epätoivoisesti. Tarkoituksena ei ole ollut erota, vaan pitää hetken salaista kivaa. Nimenomaa syödä ja säästää kakkua. Kuinka moni on oikeasti valmis luopumaan itselleen rakennetusta elämästä, johon kuuluu se puoliso, mahdolliset lapset, koti, omaisuus, ystäväpiiri, sukulaiset, yhteinen historia ja kokemukset. Ei ainakaan sen hetken huuman takia.


      • Koomaaaa
        samaa mielipuolta kirjoitti:

        Uskon, että monikin pettäjä nimenomaa haluaa jatkaa liittoaan. Miksi muuten sitä kakkossuhdetta piti niin sitkeästi salata ja valehdella epätoivoisesti. Tarkoituksena ei ole ollut erota, vaan pitää hetken salaista kivaa. Nimenomaa syödä ja säästää kakkua. Kuinka moni on oikeasti valmis luopumaan itselleen rakennetusta elämästä, johon kuuluu se puoliso, mahdolliset lapset, koti, omaisuus, ystäväpiiri, sukulaiset, yhteinen historia ja kokemukset. Ei ainakaan sen hetken huuman takia.

        Silti ollaan valmiita riskeeraamaan kaikki tämä, vaikkakin vain hetken huuman vuoksi. Eikö ole ymmärrettävämpää, jos riski otetaan siksi, että se on sen arvoista, eli että kakkossuhde on oikeasti merkittävä. Minua ainakin loukkaisi enemmän, jos mieheni päättäisi riskeerata kaiken vain siksi, että saa hetken huvitella. Se, jos joku, kertoisi siitä, ettei mieheni arvosta minua tai elämäämme ollenkaan.


      • samaa mielipuolta
        Koomaaaa kirjoitti:

        Silti ollaan valmiita riskeeraamaan kaikki tämä, vaikkakin vain hetken huuman vuoksi. Eikö ole ymmärrettävämpää, jos riski otetaan siksi, että se on sen arvoista, eli että kakkossuhde on oikeasti merkittävä. Minua ainakin loukkaisi enemmän, jos mieheni päättäisi riskeerata kaiken vain siksi, että saa hetken huvitella. Se, jos joku, kertoisi siitä, ettei mieheni arvosta minua tai elämäämme ollenkaan.

        No sillä hetkellä kun huuma iskee, ei ajatella riskiä tai mitä oikeasti tapahtuu jos jää kiinni. Tarkoitushan ei ole jäädä kiinni! Todellisuus iskee vasta sitten kun käry käy ja joutuu palaamaan reaalimaailmaan. Tuskin monikaan pettäjä on osannut kuvitella, että miten paha ja pitkäaikainen sotku pettämisestä ja kiinnijäämisestä syntyy. Joku taju tietenkin on ollut, kun ovat salailleet ja valehdelleet, mutta varmasti se loukatun osapuolen syvä suru ja raivo ovat tulleet järkytyksenä myös pettäjälle. Ja kaiken kukkuraksi se kakkosnainen vielä "tunteineen". Jos he olisivat osanneet etukäteen kuvitella, aika moni olisi varmaan jättänyt väliin. Toki on niitäkin tunteettomia paskiaisia, joita ei mikään heilauta.


      • Höh......
        Koomaaaa kirjoitti:

        Silti ollaan valmiita riskeeraamaan kaikki tämä, vaikkakin vain hetken huuman vuoksi. Eikö ole ymmärrettävämpää, jos riski otetaan siksi, että se on sen arvoista, eli että kakkossuhde on oikeasti merkittävä. Minua ainakin loukkaisi enemmän, jos mieheni päättäisi riskeerata kaiken vain siksi, että saa hetken huvitella. Se, jos joku, kertoisi siitä, ettei mieheni arvosta minua tai elämäämme ollenkaan.

        Höpö höpö. Jos suhde on merkittävä, se sietää päivänvaloa. Mitä ihmettä nämä kakkoset taas sopertavat??


      • kaukana rakkaudesta
        samaa mielipuolta kirjoitti:

        No sillä hetkellä kun huuma iskee, ei ajatella riskiä tai mitä oikeasti tapahtuu jos jää kiinni. Tarkoitushan ei ole jäädä kiinni! Todellisuus iskee vasta sitten kun käry käy ja joutuu palaamaan reaalimaailmaan. Tuskin monikaan pettäjä on osannut kuvitella, että miten paha ja pitkäaikainen sotku pettämisestä ja kiinnijäämisestä syntyy. Joku taju tietenkin on ollut, kun ovat salailleet ja valehdelleet, mutta varmasti se loukatun osapuolen syvä suru ja raivo ovat tulleet järkytyksenä myös pettäjälle. Ja kaiken kukkuraksi se kakkosnainen vielä "tunteineen". Jos he olisivat osanneet etukäteen kuvitella, aika moni olisi varmaan jättänyt väliin. Toki on niitäkin tunteettomia paskiaisia, joita ei mikään heilauta.

        Usko pois, pettäjät valvoo öitä miettien miten onnistuisi salailemaan pettämisensä parhaiten, minkä tekosyyn keksii seuraavaksi ja mitä sanoo sitten jos jää kiinni. Kyllä he tietävät mitä tekevät, ja kuka tahansa osaa päätellä seuraukset, eli oman puolison tuskan. Ja vaikka jollekulle pettäjälle tulisikin yllätyksenä aiheuttamansa sotkun ja kivun suuruus ja kesto, he haluavat silti jatkaa pettämistä. Päättävät jatkaa. Kaukana rakkaudesta sellainen.

        Pettäjä osasi valehdella ennen käryä silmät kirkkaina, se kyky ei katoa mihinkään käryn jälkeen. Huolehtikaa hyvät petetyt itsestänne ja löytäkää parempi, rakastava, ajattelevainen puoliso, jolle kelpaatte ainokaisena.


      • petetty olin
        kaukana rakkaudesta kirjoitti:

        Usko pois, pettäjät valvoo öitä miettien miten onnistuisi salailemaan pettämisensä parhaiten, minkä tekosyyn keksii seuraavaksi ja mitä sanoo sitten jos jää kiinni. Kyllä he tietävät mitä tekevät, ja kuka tahansa osaa päätellä seuraukset, eli oman puolison tuskan. Ja vaikka jollekulle pettäjälle tulisikin yllätyksenä aiheuttamansa sotkun ja kivun suuruus ja kesto, he haluavat silti jatkaa pettämistä. Päättävät jatkaa. Kaukana rakkaudesta sellainen.

        Pettäjä osasi valehdella ennen käryä silmät kirkkaina, se kyky ei katoa mihinkään käryn jälkeen. Huolehtikaa hyvät petetyt itsestänne ja löytäkää parempi, rakastava, ajattelevainen puoliso, jolle kelpaatte ainokaisena.

        Totista totta. aivan hirveää ajatellakkin, että joku vaimo vielä pitää rakkautena että puoliso pettää ja on suhteessa kuukausia, jopa vuosia toisen kanssa, ja käryn käytyä anelee armoa johon vaimo lankeaa ajatellen, että mies rakastaakin minua sittenkin eniten kun ei eroa halua.
        Lähes kaikissa tapauksissa pettäminen tulee taas toistumaan, mutta kai nuo tuollaiset vaimot ovat jo niin kylmettyneitä, että eivät ajattele itseään vaan katsovat läpi sormien.
        Miksi ihmeessä vaimot eivät ota eroa tuollaisista, ja investoi tulevia vuosia ihanan rakastavan ja nimenomaan uskollisen ja luotettavan miehen etsimiseen sen sijaan että yrittävät aina vaan antaa anteeksi petturille ja rämpiä sydän murskana ja loukattuna eteenpäin? Miksi? Eu ymmärrä. ITse en pystynyt.


      • eronnut petetty
        petetty olin kirjoitti:

        Totista totta. aivan hirveää ajatellakkin, että joku vaimo vielä pitää rakkautena että puoliso pettää ja on suhteessa kuukausia, jopa vuosia toisen kanssa, ja käryn käytyä anelee armoa johon vaimo lankeaa ajatellen, että mies rakastaakin minua sittenkin eniten kun ei eroa halua.
        Lähes kaikissa tapauksissa pettäminen tulee taas toistumaan, mutta kai nuo tuollaiset vaimot ovat jo niin kylmettyneitä, että eivät ajattele itseään vaan katsovat läpi sormien.
        Miksi ihmeessä vaimot eivät ota eroa tuollaisista, ja investoi tulevia vuosia ihanan rakastavan ja nimenomaan uskollisen ja luotettavan miehen etsimiseen sen sijaan että yrittävät aina vaan antaa anteeksi petturille ja rämpiä sydän murskana ja loukattuna eteenpäin? Miksi? Eu ymmärrä. ITse en pystynyt.

        Sama täällä. En pystynyt jatkamaan petetyksi tulon jälkeen. Yritin kyllä, useankin kiinnijäämisen jälkeen. Mutta ei siitä mitään tullut, luottamus oli mennyt jo ensimmäisestä kerrasta. Mies ei halunnut eroa, ei vaikka hänkin myönsi ettei meillä ole sellaisia tunteita enään toisiamme kohtaan kuin avioparilla pitäisi olla.

        On niin paljon onnellisempi ja tasapainoisempi elämä ilman sitä pettäjämiestä elämässä. Vielä ei ole uutta pysyvää parisuhdetta löytynyt. Mutta parempi näinkin kuin onnettomassa suhteessa, missä mieheen ei voinut yhtään luottaa. Kieltämättä petetyksi tuleminen jätti niin syvät haavat, että on vaikea luottaa kehenkään mieheen... Erotkaa pettureista ennen kuin hukkaatte itsenne ja menetätte kokonaan uskon ja luottamuksen miehiä kohtaan!


      • gina*
        samaa mielipuolta kirjoitti:

        Uskon, että monikin pettäjä nimenomaa haluaa jatkaa liittoaan. Miksi muuten sitä kakkossuhdetta piti niin sitkeästi salata ja valehdella epätoivoisesti. Tarkoituksena ei ole ollut erota, vaan pitää hetken salaista kivaa. Nimenomaa syödä ja säästää kakkua. Kuinka moni on oikeasti valmis luopumaan itselleen rakennetusta elämästä, johon kuuluu se puoliso, mahdolliset lapset, koti, omaisuus, ystäväpiiri, sukulaiset, yhteinen historia ja kokemukset. Ei ainakaan sen hetken huuman takia.

        Niin pettäjät kuin petetyt haluavat jatkaa liittooaan aina siihen asti, kunnes jompikumpi haluaa erota :). Kun toinen haluaa erota, niin silloin on viimeistään oltava valmis luopumaan vähintään puolisosta ja yhteisestä kodista. Hyvin harvoin ihmiset eroavat pelkästään toisen hetkellisen uskottomuuden johdosta. Huonoa liittoa jatketaan vuositolkulla. Sellaisiakin liittoja, joissa ei ole edes kyse uskottomuudesta.

        Täytyisi myös muistaa, että uskottomuus on hyvinkin usein vain "piste iin päälle" epätyydyttävässä liitossa. Eli ongelmat ovat kasautuneet korjaamattomiksi. Silti liittoa vain jatketaan vanhasta tottumuksesta, muutoksen pelosta.


      • rohkeutta vain
        gina* kirjoitti:

        Niin pettäjät kuin petetyt haluavat jatkaa liittooaan aina siihen asti, kunnes jompikumpi haluaa erota :). Kun toinen haluaa erota, niin silloin on viimeistään oltava valmis luopumaan vähintään puolisosta ja yhteisestä kodista. Hyvin harvoin ihmiset eroavat pelkästään toisen hetkellisen uskottomuuden johdosta. Huonoa liittoa jatketaan vuositolkulla. Sellaisiakin liittoja, joissa ei ole edes kyse uskottomuudesta.

        Täytyisi myös muistaa, että uskottomuus on hyvinkin usein vain "piste iin päälle" epätyydyttävässä liitossa. Eli ongelmat ovat kasautuneet korjaamattomiksi. Silti liittoa vain jatketaan vanhasta tottumuksesta, muutoksen pelosta.

        Nimenomaan se muutoksenpelko pitää yhdessä vuositolkulla. Sinnitellään hammastapurrenkin välissä, mutta kun erota ei tohdi. Itsellä ainakin tuo oli syy lasten ohella miksi liitossa pysyin vuosia pettäjän kanssa. Sitä kun mietti mitä kaikkea muutosta se ero tuo tullessaan, yhteiset ystävät - kumman puolelle asettuvat?- vanhemmat - omat ja puolison- asunto ja muu omaisuus, toimeentulo yms. kaikki nuo mietitytti ja pitkitti eropäätöstä.

        Liitto oli meillä kaikinpuolin epätyydyttävä, eikä se uskottomuus ollut piste iin päälle vaan vain lopulta saavutettu rohkeus erota sai eron aikaiseksi. Lopulta sitä oli niin rohkea, että uskalsi lähteä huonosta liitosta "kohti tuntematonta". Enkä ole katunut päivääkään, vaikka penniä venytetään lasten kanssa ja eron jälkeinen vuosi oli uuden elämän opettelua. Kyllä kannatti erota pettäjästä!


      • horoperze22
        samaa mielipuolta kirjoitti:

        Uskon, että monikin pettäjä nimenomaa haluaa jatkaa liittoaan. Miksi muuten sitä kakkossuhdetta piti niin sitkeästi salata ja valehdella epätoivoisesti. Tarkoituksena ei ole ollut erota, vaan pitää hetken salaista kivaa. Nimenomaa syödä ja säästää kakkua. Kuinka moni on oikeasti valmis luopumaan itselleen rakennetusta elämästä, johon kuuluu se puoliso, mahdolliset lapset, koti, omaisuus, ystäväpiiri, sukulaiset, yhteinen historia ja kokemukset. Ei ainakaan sen hetken huuman takia.

        no kaikki kai saa pettää niin paljo kun haluaa jäämättä kiinni


      • :D :D
        Koomaaaa kirjoitti:

        Silti ollaan valmiita riskeeraamaan kaikki tämä, vaikkakin vain hetken huuman vuoksi. Eikö ole ymmärrettävämpää, jos riski otetaan siksi, että se on sen arvoista, eli että kakkossuhde on oikeasti merkittävä. Minua ainakin loukkaisi enemmän, jos mieheni päättäisi riskeerata kaiken vain siksi, että saa hetken huvitella. Se, jos joku, kertoisi siitä, ettei mieheni arvosta minua tai elämäämme ollenkaan.

        Asian voi ajatella myös siten että yhdenillan jutussa aivot on jäänyt narikkaan. Vahinko sattunut spontaanisti eikä ole kunnolla tilanteessa edes ehtinyt ajatella mitä kaikkea riskeeraa..

        Ja toisaalta kakkossuhteessa on monta hetkeä jolloin miettiä että mitä hel*****ä mä hommailen.. Tossa toi nukkuu vieressä minuun luottaen.

        Niinköhän itse kiinni jäätyäsi miehellesi kertoisit että tämä kakkossuhde oli oikeasti merkittävä?? Ja että riski kannatti ottaa???


      • Ei vielä eroa
        kaukana rakkaudesta kirjoitti:

        Usko pois, pettäjät valvoo öitä miettien miten onnistuisi salailemaan pettämisensä parhaiten, minkä tekosyyn keksii seuraavaksi ja mitä sanoo sitten jos jää kiinni. Kyllä he tietävät mitä tekevät, ja kuka tahansa osaa päätellä seuraukset, eli oman puolison tuskan. Ja vaikka jollekulle pettäjälle tulisikin yllätyksenä aiheuttamansa sotkun ja kivun suuruus ja kesto, he haluavat silti jatkaa pettämistä. Päättävät jatkaa. Kaukana rakkaudesta sellainen.

        Pettäjä osasi valehdella ennen käryä silmät kirkkaina, se kyky ei katoa mihinkään käryn jälkeen. Huolehtikaa hyvät petetyt itsestänne ja löytäkää parempi, rakastava, ajattelevainen puoliso, jolle kelpaatte ainokaisena.

        Meillä on suhde kriisissä, mies on pettänyt. Eikä valitettavasti ole eka kerta. Edellinen vuosien takainen suhde ja siitä seurannut kriisi jäi käsittelemättä, mikä vaikutti siihen, että minulle ei seksi maistunut. Tänä keväänä mies sitten ihastui toiseen. Muutama viikko sitten sovittiin, että yritetään vielä yhdessä ja kaikki näyttikin hetken hyvältä. Nyt muutama päivä sitten selvisi, että mies pitää edelleen yhteyttä tähän toiseen naiseen, ja ilmeisesti suhdekin oli vakavampi kuin aiemmin antoi ymmärtää (ei ollut muka ollut sängyssä toisen kanssa). Mies on nyt ymmällään mitä tehdä, toisaalta haluaa jatkaa kanssani, mutta ei tiedä voinko minä unohtaa ja antaa anteeksi ja pelkää että palaan aina vaan asiaan.

        Eroaminen ei kuitenkaan ole minulle helppoa. Vaikka olenkin todella pettynyt, niin rakastan miestäni ja näiden viikkojen aikana olen rakastunut häneen uudelleen. Seksi ei enää ole ongelma minulle, vanhat kaunat on käsitelty ja anteeksiannettu. Uskon, että jos mieheni vain pääsee eroon ihastuksestaan, voimme rakentaa suhteestamme entistä paremman. Meillä siis ainoa ongelma oli tuo seksi. Meillä on samanlaiset arvot ja huumori. Viihdymme yhdessä.


      • toisenlainen tarina
        Ei vielä eroa kirjoitti:

        Meillä on suhde kriisissä, mies on pettänyt. Eikä valitettavasti ole eka kerta. Edellinen vuosien takainen suhde ja siitä seurannut kriisi jäi käsittelemättä, mikä vaikutti siihen, että minulle ei seksi maistunut. Tänä keväänä mies sitten ihastui toiseen. Muutama viikko sitten sovittiin, että yritetään vielä yhdessä ja kaikki näyttikin hetken hyvältä. Nyt muutama päivä sitten selvisi, että mies pitää edelleen yhteyttä tähän toiseen naiseen, ja ilmeisesti suhdekin oli vakavampi kuin aiemmin antoi ymmärtää (ei ollut muka ollut sängyssä toisen kanssa). Mies on nyt ymmällään mitä tehdä, toisaalta haluaa jatkaa kanssani, mutta ei tiedä voinko minä unohtaa ja antaa anteeksi ja pelkää että palaan aina vaan asiaan.

        Eroaminen ei kuitenkaan ole minulle helppoa. Vaikka olenkin todella pettynyt, niin rakastan miestäni ja näiden viikkojen aikana olen rakastunut häneen uudelleen. Seksi ei enää ole ongelma minulle, vanhat kaunat on käsitelty ja anteeksiannettu. Uskon, että jos mieheni vain pääsee eroon ihastuksestaan, voimme rakentaa suhteestamme entistä paremman. Meillä siis ainoa ongelma oli tuo seksi. Meillä on samanlaiset arvot ja huumori. Viihdymme yhdessä.

        Oma mieheni kärysi suhteestaan toiseen naiseen pari viikkoa sitten,.Mies haluaisi jatkaa liittoa ja anelee sekä katuu tekoaan, mutta minä en todellaakaan vielä tiedä mitä tehdä. Mies väittää, että ei ole ollut sängyssä tämän naisen kanssa, vain pelkästään kaveri pohjalla. Itse en moisiin puheisiin usko, koska ensi viikolla jollei olisi ollut käryä olisi lähtenyt tämän naisen kanssa risteilylle ja en usko, että pelkästään kaveripohjalta oltaisiin lähdetty risteilylle. myöskin nainen on tahoillaan naimisissa. kun sain suhteen selville, kerroin asiasta myös tämän toisen naisen puolisolle, koska mielestäni myös hänellä oli oikeus tietää asiasta. hänkin oli epäillyt, mutta silti tieto tuli yllätyksenä.Yleensäkään kaverit eivät tapaa toisiaan salaa puolisoiden selän takana vaan mielestäni siinä on silloin kyse jostakin aivan muusta.Vaikka mies katuu ja on ns. pahoillaan, mutta ei hän oikeasti ole ja en todellakaan tiedä olenko valmis edes jatkamaan suhdetta, koska luottamus mieheen on 0.


      • Anonyymi
        Ei vielä eroa kirjoitti:

        Meillä on suhde kriisissä, mies on pettänyt. Eikä valitettavasti ole eka kerta. Edellinen vuosien takainen suhde ja siitä seurannut kriisi jäi käsittelemättä, mikä vaikutti siihen, että minulle ei seksi maistunut. Tänä keväänä mies sitten ihastui toiseen. Muutama viikko sitten sovittiin, että yritetään vielä yhdessä ja kaikki näyttikin hetken hyvältä. Nyt muutama päivä sitten selvisi, että mies pitää edelleen yhteyttä tähän toiseen naiseen, ja ilmeisesti suhdekin oli vakavampi kuin aiemmin antoi ymmärtää (ei ollut muka ollut sängyssä toisen kanssa). Mies on nyt ymmällään mitä tehdä, toisaalta haluaa jatkaa kanssani, mutta ei tiedä voinko minä unohtaa ja antaa anteeksi ja pelkää että palaan aina vaan asiaan.

        Eroaminen ei kuitenkaan ole minulle helppoa. Vaikka olenkin todella pettynyt, niin rakastan miestäni ja näiden viikkojen aikana olen rakastunut häneen uudelleen. Seksi ei enää ole ongelma minulle, vanhat kaunat on käsitelty ja anteeksiannettu. Uskon, että jos mieheni vain pääsee eroon ihastuksestaan, voimme rakentaa suhteestamme entistä paremman. Meillä siis ainoa ongelma oli tuo seksi. Meillä on samanlaiset arvot ja huumori. Viihdymme yhdessä.

        Riippuvuus suhde. Säälittävää. Mies jatkaa pettämistä.


      • Anonyymi
        toisenlainen tarina kirjoitti:

        Oma mieheni kärysi suhteestaan toiseen naiseen pari viikkoa sitten,.Mies haluaisi jatkaa liittoa ja anelee sekä katuu tekoaan, mutta minä en todellaakaan vielä tiedä mitä tehdä. Mies väittää, että ei ole ollut sängyssä tämän naisen kanssa, vain pelkästään kaveri pohjalla. Itse en moisiin puheisiin usko, koska ensi viikolla jollei olisi ollut käryä olisi lähtenyt tämän naisen kanssa risteilylle ja en usko, että pelkästään kaveripohjalta oltaisiin lähdetty risteilylle. myöskin nainen on tahoillaan naimisissa. kun sain suhteen selville, kerroin asiasta myös tämän toisen naisen puolisolle, koska mielestäni myös hänellä oli oikeus tietää asiasta. hänkin oli epäillyt, mutta silti tieto tuli yllätyksenä.Yleensäkään kaverit eivät tapaa toisiaan salaa puolisoiden selän takana vaan mielestäni siinä on silloin kyse jostakin aivan muusta.Vaikka mies katuu ja on ns. pahoillaan, mutta ei hän oikeasti ole ja en todellakaan tiedä olenko valmis edes jatkamaan suhdetta, koska luottamus mieheen on 0.

        Oikein tehty! Kaikkien on oikeus tietää missä mennään.


    • siis että mitä

      Jos et parempaan pysty, niin lopeta analyysin tekeminen kokonaan. Täysin höpön höpöä! Ensinnäkin eroon ÉI TARVITA toisen suostumusta ja pääsääntöisesti se on petetty osapuoli, joka nostaa kytkintä. Petturi jää itkemään ja rukoilemaan anteeksiantoa sekä uutta tilaisuutta!

      • ei ohi

        Juuri noin, Ja hetken huuma ei ole aina totta, usein rakastutaan tosi syvästi ja huomataan miten ihanaa se voi olla, tottakai se laantuu, mutt useimmiten kun kypsempänä rakastutaan oikeesti on se kestävämpää ja voidaan jopa pysyä uskollisena. Ei puolison suhteeseen lähtö ole vain hetken huumassa tehty. Jos suhde jatkuu yli ainakin yli 2 kk ja jatkuu ja jatkuu, niin silloin ollaan oikeasti jääty nalkkiin ja tunteet kehittyneet toista kohtaan, ja mitä pidemmälle jatkuu sen enemmän suhde syvenee...rakastutaan. Tämä on totuus.
        Sitten kun suhde tulee julki tulee toki shokki vaimon reaktiosta,(jotka kyllä arvanneet jo ajat sitten että kaikki ei ole kunnossa) mutta ei se miehen tunteita sitä toista naista kohtaan muuta, hetken erossa, ja useimmiten salasuhde jatkuu, tai mies uskaltaa erota jos ei ole tossukka.
        En voi ymmärtää miksi petetty osapuoli luulee miehen olevan yli salasuhteesta, näin se ei mene vaikka kuinka vahtisi.


      • sinipiika pieni
        ei ohi kirjoitti:

        Juuri noin, Ja hetken huuma ei ole aina totta, usein rakastutaan tosi syvästi ja huomataan miten ihanaa se voi olla, tottakai se laantuu, mutt useimmiten kun kypsempänä rakastutaan oikeesti on se kestävämpää ja voidaan jopa pysyä uskollisena. Ei puolison suhteeseen lähtö ole vain hetken huumassa tehty. Jos suhde jatkuu yli ainakin yli 2 kk ja jatkuu ja jatkuu, niin silloin ollaan oikeasti jääty nalkkiin ja tunteet kehittyneet toista kohtaan, ja mitä pidemmälle jatkuu sen enemmän suhde syvenee...rakastutaan. Tämä on totuus.
        Sitten kun suhde tulee julki tulee toki shokki vaimon reaktiosta,(jotka kyllä arvanneet jo ajat sitten että kaikki ei ole kunnossa) mutta ei se miehen tunteita sitä toista naista kohtaan muuta, hetken erossa, ja useimmiten salasuhde jatkuu, tai mies uskaltaa erota jos ei ole tossukka.
        En voi ymmärtää miksi petetty osapuoli luulee miehen olevan yli salasuhteesta, näin se ei mene vaikka kuinka vahtisi.

        Kuinkahan moni pettäjä on niin suoraselkäinen, että pystyy laittamaan kakkossuhteen kerrasta poikki. Niin ettei kulje viestin viestiä tai yhtään puhelua. Ja kuinka moni kakkonen antaa laittaa suhteen poikki ilman jatkuvaa pommitusta, kerjäämistä, uhkailua jne. Vaikka kyse ehkä on ollutkin hetken huumasta, niin kai silläkin on joku aika missä asiaa jälkiselvitellään myös sen kakkosnaisen kanssa. Olisi jopa aika naiivia kuvitella, että käryn käytyä yhteydenpito lakkaisi kuin seinään. Kyllä ihmisillä on aina tarve selvitellä asioita, vaikka se suhde ei enää jatkuisikaan.


      • Viral.aisankannattaj
        sinipiika pieni kirjoitti:

        Kuinkahan moni pettäjä on niin suoraselkäinen, että pystyy laittamaan kakkossuhteen kerrasta poikki. Niin ettei kulje viestin viestiä tai yhtään puhelua. Ja kuinka moni kakkonen antaa laittaa suhteen poikki ilman jatkuvaa pommitusta, kerjäämistä, uhkailua jne. Vaikka kyse ehkä on ollutkin hetken huumasta, niin kai silläkin on joku aika missä asiaa jälkiselvitellään myös sen kakkosnaisen kanssa. Olisi jopa aika naiivia kuvitella, että käryn käytyä yhteydenpito lakkaisi kuin seinään. Kyllä ihmisillä on aina tarve selvitellä asioita, vaikka se suhde ei enää jatkuisikaan.

        Täytyy soitella, ettei Tiina Kaisa odottele turhaan. Ja sitten myös varmistaa, ettei ole tällä kertaa Tiina Kaisalla klamydiaa.


      • Herää nyt unelmistas
        ei ohi kirjoitti:

        Juuri noin, Ja hetken huuma ei ole aina totta, usein rakastutaan tosi syvästi ja huomataan miten ihanaa se voi olla, tottakai se laantuu, mutt useimmiten kun kypsempänä rakastutaan oikeesti on se kestävämpää ja voidaan jopa pysyä uskollisena. Ei puolison suhteeseen lähtö ole vain hetken huumassa tehty. Jos suhde jatkuu yli ainakin yli 2 kk ja jatkuu ja jatkuu, niin silloin ollaan oikeasti jääty nalkkiin ja tunteet kehittyneet toista kohtaan, ja mitä pidemmälle jatkuu sen enemmän suhde syvenee...rakastutaan. Tämä on totuus.
        Sitten kun suhde tulee julki tulee toki shokki vaimon reaktiosta,(jotka kyllä arvanneet jo ajat sitten että kaikki ei ole kunnossa) mutta ei se miehen tunteita sitä toista naista kohtaan muuta, hetken erossa, ja useimmiten salasuhde jatkuu, tai mies uskaltaa erota jos ei ole tossukka.
        En voi ymmärtää miksi petetty osapuoli luulee miehen olevan yli salasuhteesta, näin se ei mene vaikka kuinka vahtisi.

        Jos suhteessa on oltu yli kaksi kuukautta ja OIKEASTI rakastuttu toiseen naiseen, niin kyllähän silloin erotaan. Kaikki muu on kakkosten turhaa unelmaa siitä, että minua se mies sittenkin rakastaa ja haluaa.


      • gina*

        Höpö höpö. Pettäjä on useinkin kytkintä nostava osapuoli. Etenkin, jos on nainen.


      • piikanisi

        no ei todella jää.


      • hgadsgfa

        Ihan vastakkainen näkemys. Etenkin jos pettänyt osapuoli on nainen, niin hän myös eroaa, vaikka mies haluaisi antaa anteeksi 1000 kertaa. Jos on lapsia, niin ainakin silloin kannattaa tehdä kaikkensa, että molemmat olisivat mahdollisimman valmiita eroon eli toinenkin suostuisi siiihen. Muuten erosta tulee todella kamala ja lapsia käytetään kiistakapulana. Eli tämänkin takia monet jatkavat huonoa liittoaan. Parempi huonossa liitossa kuin erossa riidellen lapsista.

        Petturi ei jää itkemään ja rukoilemaan anteeksiantoa. Petetty useinkin jää itkemään. Ja taas jos pettäjä on nainen, niin varsin usein hänen "pettämissuhde" jatkuu normaalina parisuhteena. Tällaisia tapauksia tiedän 14/15. Tuo yksi on minä itse. Kun innostuin pettämisen kautta viimein eroamaan exästä (siinä vasta riesa), niin erosin myös toisesta miehestä. Se kannatti. Väliajalla ehdin pohtia, millainen olin oikeasti, ennen avioliittoani - mitä kaipaan ja millaista suhdetta tarvitsen. Kas. Sellainen suhde käveli vastaan melko pian sen jälkeen kun ajattelin olevani valmis.


      • Anonyymi
        sinipiika pieni kirjoitti:

        Kuinkahan moni pettäjä on niin suoraselkäinen, että pystyy laittamaan kakkossuhteen kerrasta poikki. Niin ettei kulje viestin viestiä tai yhtään puhelua. Ja kuinka moni kakkonen antaa laittaa suhteen poikki ilman jatkuvaa pommitusta, kerjäämistä, uhkailua jne. Vaikka kyse ehkä on ollutkin hetken huumasta, niin kai silläkin on joku aika missä asiaa jälkiselvitellään myös sen kakkosnaisen kanssa. Olisi jopa aika naiivia kuvitella, että käryn käytyä yhteydenpito lakkaisi kuin seinään. Kyllä ihmisillä on aina tarve selvitellä asioita, vaikka se suhde ei enää jatkuisikaan.

        Herttinen, juuri noin. Hirvee tarve. Hylätyksi tuleminen on jätkytys, varsinkin kun selviää että rakas olikin edelleen pitänyt tiivistä seksielämää lähellä asuvan exänsä kanssa.
        Eli olen siis normaali, enkä sairas. Normaali ihminen tuntee tunteita ja rakastunut todella suuria tunteita.
        Tosin oken tuonut pettymykseni esiin agressiivisella verbaalidella tekstiviestein. Siitä otan vastuun. Mutta oli niin ruma juttu ettei sitä mielenu ole vieläkään kyennyt tajuamaan.


      • Anonyymi
        ei ohi kirjoitti:

        Juuri noin, Ja hetken huuma ei ole aina totta, usein rakastutaan tosi syvästi ja huomataan miten ihanaa se voi olla, tottakai se laantuu, mutt useimmiten kun kypsempänä rakastutaan oikeesti on se kestävämpää ja voidaan jopa pysyä uskollisena. Ei puolison suhteeseen lähtö ole vain hetken huumassa tehty. Jos suhde jatkuu yli ainakin yli 2 kk ja jatkuu ja jatkuu, niin silloin ollaan oikeasti jääty nalkkiin ja tunteet kehittyneet toista kohtaan, ja mitä pidemmälle jatkuu sen enemmän suhde syvenee...rakastutaan. Tämä on totuus.
        Sitten kun suhde tulee julki tulee toki shokki vaimon reaktiosta,(jotka kyllä arvanneet jo ajat sitten että kaikki ei ole kunnossa) mutta ei se miehen tunteita sitä toista naista kohtaan muuta, hetken erossa, ja useimmiten salasuhde jatkuu, tai mies uskaltaa erota jos ei ole tossukka.
        En voi ymmärtää miksi petetty osapuoli luulee miehen olevan yli salasuhteesta, näin se ei mene vaikka kuinka vahtisi.

        Kaksi kk ei ole mikään rajapyykki. Homma voi olla pelkkää seksiä ilman tunteita 6 kk tai jopa vuosia. Niin tapauskohtaista.


    • Cloetta...

      Tai sitten toisinpäin. Lapset, omaisuus, yksinäisyys jne ovat erittäin hyviä syitä jatkaa avioliittoa. En tiedä siviilisäätyäsi mutta avioliitto on paljon muutakin kuin seksiä ja hekumaa. Toki sitäkin mutta myös paljon tavallista arkea, yhdessä tekemistä ja olemistä, yhteisten tavoitteiden saavuttamista, lasten kasvatusta jne. Kyllä tilastot osoittavat, että se on pettäjä, joka ei halua jättää koko elämäänsä syrjähypyn takia. Jos haluaisi hän eroasi ennen syrjähyppyä. Joten logikkaasi pettää pahasti.

      • turhaa selität

        Jos eroaa ennen syrjähyppyä ei ole syrjähyppy. Kyllä tällainen suhteeseen lähtevä, tai useasti pettävä osoittaa että liitto ei ole terve. Ei siinä puheesi auta. Usein etsitään keinoa päästä irti, ja annetaan lupa itselle rakastua toiseen.
        Minun miesystävä ainakin selitti vuosien epäonnellisuuden näin, ei rakkautta liitossa, järkipohjainenja jotakin puuttui, kaikki liian järkevää ja harkittua.
        Se voi tympäistä jos puoliso on hissukka eikä esim. halua harrastaa tai matkustaa menevän miehen kanssa, sun muita seksuaalisia juttuja tai toisen huomaamattomuus että mies pettää ärsytti tätä miestä mysö. Kummallista mutta totta. Toivoi että vaimokin menisi vieraisiin, jotta saisi hieman paremman omatunnon.
        Ja syyn erota, ajatella, kun tällaista kuulee, ymmärtää tosiaan, että pettämisellä haetaan ratkaisua huonoon avioliittoon jossa toinen vain rakastaa.


      • totuus esiin
        turhaa selität kirjoitti:

        Jos eroaa ennen syrjähyppyä ei ole syrjähyppy. Kyllä tällainen suhteeseen lähtevä, tai useasti pettävä osoittaa että liitto ei ole terve. Ei siinä puheesi auta. Usein etsitään keinoa päästä irti, ja annetaan lupa itselle rakastua toiseen.
        Minun miesystävä ainakin selitti vuosien epäonnellisuuden näin, ei rakkautta liitossa, järkipohjainenja jotakin puuttui, kaikki liian järkevää ja harkittua.
        Se voi tympäistä jos puoliso on hissukka eikä esim. halua harrastaa tai matkustaa menevän miehen kanssa, sun muita seksuaalisia juttuja tai toisen huomaamattomuus että mies pettää ärsytti tätä miestä mysö. Kummallista mutta totta. Toivoi että vaimokin menisi vieraisiin, jotta saisi hieman paremman omatunnon.
        Ja syyn erota, ajatella, kun tällaista kuulee, ymmärtää tosiaan, että pettämisellä haetaan ratkaisua huonoon avioliittoon jossa toinen vain rakastaa.

        No, mutta eihän se mies kuitenkaan eronnut sinun vuoksesi. Se ollaan jo monessa ketjussa kuultu. On siis valehdellut sinulle kaikki nuo lorut saadakseen pesää. Suurempi rakkaus on kuitenkin ollut tuo vaimo, et sinä.


      • Still too young
        turhaa selität kirjoitti:

        Jos eroaa ennen syrjähyppyä ei ole syrjähyppy. Kyllä tällainen suhteeseen lähtevä, tai useasti pettävä osoittaa että liitto ei ole terve. Ei siinä puheesi auta. Usein etsitään keinoa päästä irti, ja annetaan lupa itselle rakastua toiseen.
        Minun miesystävä ainakin selitti vuosien epäonnellisuuden näin, ei rakkautta liitossa, järkipohjainenja jotakin puuttui, kaikki liian järkevää ja harkittua.
        Se voi tympäistä jos puoliso on hissukka eikä esim. halua harrastaa tai matkustaa menevän miehen kanssa, sun muita seksuaalisia juttuja tai toisen huomaamattomuus että mies pettää ärsytti tätä miestä mysö. Kummallista mutta totta. Toivoi että vaimokin menisi vieraisiin, jotta saisi hieman paremman omatunnon.
        Ja syyn erota, ajatella, kun tällaista kuulee, ymmärtää tosiaan, että pettämisellä haetaan ratkaisua huonoon avioliittoon jossa toinen vain rakastaa.

        Minä petän, koska olen tyytymätön suhteeseeni. Olemme vain kasvaneet erillemme. En silti raaski jättää. En silti halua satuttaa. Jos jättäisin hänet, se näyttäisi siltä että jätän toisen naisen takia, mikä ei pitäisi paikkaansa. Vaikka haluankin alkaa elää uuden naisen kanssa, eron syy olisi siinä että tämä nykyinen suhde ei enää ole hyvä suhde. Haluaisin kai, että puolisoni huomaisi millainen paskiainen olen ja ymmärtäisi jättää itse. Jep, olen saamaton pelkuri. Toisaalta välillä tuntuu että meneehän tämä näinkin.


      • ...
        Still too young kirjoitti:

        Minä petän, koska olen tyytymätön suhteeseeni. Olemme vain kasvaneet erillemme. En silti raaski jättää. En silti halua satuttaa. Jos jättäisin hänet, se näyttäisi siltä että jätän toisen naisen takia, mikä ei pitäisi paikkaansa. Vaikka haluankin alkaa elää uuden naisen kanssa, eron syy olisi siinä että tämä nykyinen suhde ei enää ole hyvä suhde. Haluaisin kai, että puolisoni huomaisi millainen paskiainen olen ja ymmärtäisi jättää itse. Jep, olen saamaton pelkuri. Toisaalta välillä tuntuu että meneehän tämä näinkin.

        Niin, siinähän nuo vuodet valuu sekä sinulla että puolisollasi ihan "hukkaan". Jonkun toisen kanssa kumpikin voisitte olla onnellisempia, ilman pettämisiä. Mieti uudelleen, kannattaako olla saamaton pelkuri. Mitä pelkäät? Olet aikuinen, käyttäydy aikuisen tavoin ja ota vastuu omasta elämästä. Ero satuttaa varmasti puolisoasi, niin sinuakin. Mutta varmasti enemmän satuttaa petetyksi tuleminen. Ainakin itsellä satutti, ero kaikesta kivusta huolimatta oli kuitenkin parempi vaihtoehto kuin olla puolinaisessa suhteessa pettäjän kanssa. Nostakaa kissa pöydälle, parantakaa keskinäinen suhteenne tai erotkaa. Noista kumpikin vaihtoehto tuo lopulta paremman suhteen.


      • sgdsfgasfas

        Aniharva pettäjä tai petetty jättää suhteen vain yhden syrjähypyn takia. Mielestäni se olisi kuitenkin enemmän positiivista kuin negatiivista jos näin tapahtuu. Exäni mielestä oli ihan ok, että minulla oli toinen mies. Kunhan vain jatkaisimme liittoamme. Minun mielestä aivan kaamea tilanne, mutta erosin lopuksi.

        Nyt on huojentavaa tietää, ettei nykyinen mies sietäisi edes yhtä syrjähyppyä. Ihan samaa itse ajattelin teini-ikäisestä 30 asti.


    • selieeli

      Hyvä Builderix,
      ei se aina mene noin. Pettäminen voi toimia myös sellaisena vedenjakajana. Sen jälkeen moni asia saattaa mennä paremminkin vanhassa ja ainoassa suhteessa.

      • satasen

        Ei voi olla yhtään hyvää syytä jatkaa suhdetta ihmiseen, joka pystyy pettämään ja valehtelemaan sille ihmiselle, jonka pitäisi olla se kaikkein tärkein. Hyvin, hyvin yksinkertaista.


      • oikeasti häviää
        satasen kirjoitti:

        Ei voi olla yhtään hyvää syytä jatkaa suhdetta ihmiseen, joka pystyy pettämään ja valehtelemaan sille ihmiselle, jonka pitäisi olla se kaikkein tärkein. Hyvin, hyvin yksinkertaista.

        Kyllä, hyvin yksinkertaista. Kuka toisin väittää, ja muka VOITTAJA vaimona täällä hehkuttaa kun sai pitää pettävän miehensä joka toiselle rakkautta vannoi (siis monien kuukausien suhde ja todella julkisesti jo yhdessä koska eivät halunneet peittää rakkauttaan, varsikaan mies ei), niin tosiasiassa tällä ei ole kaikki kupit kaapissa täysin järjestyksessä.
        Sillä ei ole väliä mitä muut ajattelee, vaan sillä että miltäö itsestä tuntuu. ei pitäisi olla terveen omatunnon omaavalle vaikeaa myöntää oikestaan karmea häviönsä, ja luopua pettävästä puolisosta.
        Kukaan järkevä ei pettävästä miehestä kamppaile.


      • sä hävisit, myönnä
        oikeasti häviää kirjoitti:

        Kyllä, hyvin yksinkertaista. Kuka toisin väittää, ja muka VOITTAJA vaimona täällä hehkuttaa kun sai pitää pettävän miehensä joka toiselle rakkautta vannoi (siis monien kuukausien suhde ja todella julkisesti jo yhdessä koska eivät halunneet peittää rakkauttaan, varsikaan mies ei), niin tosiasiassa tällä ei ole kaikki kupit kaapissa täysin järjestyksessä.
        Sillä ei ole väliä mitä muut ajattelee, vaan sillä että miltäö itsestä tuntuu. ei pitäisi olla terveen omatunnon omaavalle vaikeaa myöntää oikestaan karmea häviönsä, ja luopua pettävästä puolisosta.
        Kukaan järkevä ei pettävästä miehestä kamppaile.

        Sillä ei todellakaan ole väliä, mitä muut ajattelee. Jos vaimosta tuntuu, että ei halua pettävästä puolisosta luopua, niin mitä sä sitä märehdit? Jokaisen oma asia. Lopettaisit vaimon mielenterveyden arvostelemisen. Se on varmasti paremmassa kondiksessa kuin sulla. Sun jutut on kuultu sata kertaa. Niele nyt vaan se tosiasia, että mies valitsi syystä tai toisesta vaimonsa ja sä jäit toiseksi. Enkä todellakaan ihmettele miksi.

        Olisikohan se puolisoiden välinen rakkaus ja pitkä yhteinen elämä suurin syy siihen, ettei petetty halua erota pettäjästä? Ootkos miettinyt asiaa tuolta kannalta? Helppoa se ei ole. Puhun kokemuksesta, koska olin se joka petti ja jonka teot oli viimeinen niitti pitkälle liitolle. Helppoa ei ollut lähtö.


    • järkevä???

      "Kukaan järkevä ei pettävästä miehestä kamppaile". Kuitenkin kerroit miehen vaimolle, että mies on pettänyt häntä kanssasi. Tarkoitus oli saada vaimo eroamaan. Mitä muuta tuo on kuin epätoivoista kamppailua. Olet epätoivoisempi kuin tuo vaimo.

      • totuus winns

        .Minä lopulta itse kerroin suhteestamme, mies kyllä kiitti että kerroin, koska ei ollut itse varma uskaltaako. Mutta kerroin vähän liikaakin totuuksia, muitakin suhteita ollut, ja siitähän eivät miehet pidä. Olisi mokoma pitänyt sanansa.Ilman kaikkea tulevaisuuden suunnittelua ja miehen vakuuttelua rakkaudestaan ja unelmaparin löytämisestä en olisi niin pitkään suhteillutkaan varatun miehen kanssa.
        Hän kun vielä itse aloitti kontaktoinnin, ja oli sitkeäö siinä.
        En minä ainakaan ollut epätoivoinen, vaan reiluus ja totuus esille, niin parasta vaikka koskeekin.
        Ei siinä ole mitään kamppailua kun totuus paljastuu. Pettäjä saa jäädä yksin mieluiten aiheuttamallaan mielipahalla.


      • Pyh ja pah
        totuus winns kirjoitti:

        .Minä lopulta itse kerroin suhteestamme, mies kyllä kiitti että kerroin, koska ei ollut itse varma uskaltaako. Mutta kerroin vähän liikaakin totuuksia, muitakin suhteita ollut, ja siitähän eivät miehet pidä. Olisi mokoma pitänyt sanansa.Ilman kaikkea tulevaisuuden suunnittelua ja miehen vakuuttelua rakkaudestaan ja unelmaparin löytämisestä en olisi niin pitkään suhteillutkaan varatun miehen kanssa.
        Hän kun vielä itse aloitti kontaktoinnin, ja oli sitkeäö siinä.
        En minä ainakaan ollut epätoivoinen, vaan reiluus ja totuus esille, niin parasta vaikka koskeekin.
        Ei siinä ole mitään kamppailua kun totuus paljastuu. Pettäjä saa jäädä yksin mieluiten aiheuttamallaan mielipahalla.

        Sinua kusetettiin ja halusit kostaa. Niin yksinkertaista se on.


    • vuosia

      Meillä kävi aikanaan niin, että mies erittäin pitkän sivusuhteen jälkeen halusi itse jatkaa avioliittooaan, mietti aikansa ja punnitsi omaa arvomaailmaa (mikä arvomaailma voi olla pettäjällä??), itse olin valmis eroamaan, sanoinkin sen hänelle, suunnittelin jo elämääni ilman häntä, mutta hän pelästyi joka kerta, kun puhuin erosta ja sanoi, että ei hätiköidä nyt mitään päätöksiä, vaan keskustellaan kaikista asioista. meillä monta yhteistä lasta, joten se painoi myös minulla siihen suuntaan, että voimme katsoa, miten pystymme jatkamaan, jos mies niin haluaa vielä todella yrittää.
      hän päätti aika nopeastikin, että on jäämässä kotiin ja jättää toisen.
      monenlaisia kirjoituksia täällä voi olla, kakkoset katkerina siitä, että heitä on huijattu vuosiakin, mies lupaillut kaikenlaista, mietitty yhdessä asumista, naimisiin menoa, kaikenlaista romanttista. sitten mies jääkin vaimonsa luo. se on varmasti kova isku. monesti kuitenkin kovan paikan tullen asioiden tullessa ilmi, mies huomaakin kaiken arvokkaan olevan lapsissa ja yhteisessä historiassa, huomaa ehkä, että salasuhteen huumassa on ollut jotain sellaista, joka ei oikeasti olekaan häntä itseään. näin ei tietenkään aina ole. mutta jotain statistiikkaa - jos pettäjä lähtee salarakkaansa kanssa jatkamaan ilmitulon jälkeen suhdettaan, se tapahtuu noin 10% salasuhteista, ja vain noin 1% näistä 10% jatkajista menee naimisiin. ja tuo liitto kestää yleensä harvemmin kauan. tämän statistiikan voi kaikki kakkoset tulkita nyt niin, että tässä kirjottaa se aviovaimo, joka ei voi päästää miestään pois. minä en koskaan pyytänyt häntä jäämään kotiin. tiesin, että en halua olla kenenkään kanssa, joka kanssani olisi pakosta. olemme vapaaehtoisesti yhdessä, seksiä/rakastelua on usein ja mukavasti. tämäkin on sellainen asia, jota kakkoset vain eivät usko - kyllä se vaimokin haluaa seksiä ja mies sitä antaa ja myös vaimoltaan haluaa. kyllä se mies haluaa myös kotona suhteen aikana kosketusta ja seksiä - ymmärrän kyllä, että siitä ei kakkoselle kerrota. eihän vaimollekaan kerrota kakkosesta...
      maailma on ihmeellinen paikka, jokaisen pitäisi ymmärtää, että jokaisen onnellisuus lähtee omasta itsestään. sinun täytyy tehdä itsesi onnelliseksi. et voi odottaa kenenkään tekevän itseäsi onnelliseksi, jos et osaa sitä itse olla itsesi kanssa.
      moni voi kommentoida tätä tekstiä nyt niin, että hullu olet, kun tuollaisen kanssa jatkat. ehkä niin, mutta teen sen kuitenkin vapaasta tahdostani ja se tuntuu hyvältä. ja teen sen vain niin kauan, kuin se tuntuu siltä. kaikilla on valinnanvapaus tässä maailmassa, niin suhteisiin lähtijöillä, pettäjillä, niistä kärsineillä petetyillä kuin kakkosilla, olivat he sitten itse tahoillaan naimisissa tai ei.
      jotain hyvää tästä kaikesta pettämisen paljastumisesta on ollut. näen maailman uudella tavalla, kun tästä helvetistä selviää, ei mikään enää ole itsestään selvää, värit näkyvät erilailla elämässä. osaa arvostaa todella itseään ja pitää omat rajansa. elää omaa elämäänsä kuten haluaa. jos siihen kuuluu pettänyt mies, se on oma valinta, sitä ei voi kukaan arvostella, paitsi minä itse.
      kaikille petetyille - menkää terapiaan - se on se tie, josta ylös nousee!

    • Toinen todellisuus

      Varmasti olet onnistunut. Minun tarinani on erilainen olimme naimisissa 20v. Mies petti rakastui toiseen, halusi jatkaa ja jonkin aikaa menikin hyvin. Saimme apua ja lapsetkin voivat hyvin. Vuoden päästä tilanne olikin kuitenkin sama saman naisen kanssa, Niin mietin noita sinun prosentteja aika pieniltä tuntuvat. Kävimme eroseminaarissa läpi ja suurin osa siellä eronneista olivat koneneet samankaltaisen liiton kuin minä. Tilastot ovat tilastoja eikä niissä kaikki totuus näy. Kuitenkin minä näin kongreettisesti, kuinka paljon meitä petettyjä on jotka ovat yrittäneet ja kuitenkin taas petetty. Suurin osa pettäjistä varmasti haluaa eron, kuitenkin asian tullessa julki tulee katumus eikä halua loukata pidempiaikaistapuolisoaan, kuitenkin onhan paljon hyvääkin koettu.Sikis jatketaan sitä kakkossuhdetta johon on taas toisenlaiset tunteet kummatkin syviä tunteita ja monesta ei vaanole tekemään ratkaisua, varsinkin jos on lapsia ja näin vaikeuttavan elämäänsä on helpompi jatkaa siitämihin on jäänyt. Ainut vapautushan on se, että jompi kumpi naisista haluaa erota ja uskoisin, että jos siitä tehtäisiin tilastoja olisivat prosentit tasan sillä varmasti niin ykköset kuin kakkosetkin lopettavat suhteen yhtä usein syystä tai toisesta lopulta kuitenkin.

    • vai niin

      Ei nuo prosenttilivut täsmää alkuunkaan, nainen vain puolustelee tekojaan.

    • ---siemenet sisällä

      Huh, ja täällä omenainen olo, nami oli.MItä kaikkea ehtiikään 15 minuutissa.

    • KHH11

      Kun rakastaa oikeasti, villit ravihevosetkaan eivät saa jäämään siihen vanhaan suhteeseen. Jos jää vanhaan suhteeseen, ei rakkaus ole ollut rakkautta vaan tilapäistä himoa. Se oikea rakkaus olikin siellä kotona, himo vain sumensi tilapäisesti silmät...

      • ¤¤¤¤¤¤¤

        Asiaa :)


      • jokainen tajuaa tuon

        Ja sumentaa jatkossakin, eikös se niin mene sinne on helppo palata missä pettäminen hyväksytään anteeksi antamalla. Se ei muuten ole rakkautta, vaan helppoa elämää pettäjälle.


      • ...

        MInä rakastuin toiseen, syvästi ja peruuttamattomasti. Ei mikään maailmassa olisi saanut minua jatkamaan liitossani. Alle puolen vuoden ero oli selvä. Sen toisen kanssa olen jatkanut matkaani yli kaksikymmentä vuotta. Et voi elää toisen kanssa jos oikeasti rakastat toista.


      • pelkkää hyvää

        Kun rakastaa oikeasti, ei halua rakkautensa kohteelleen mitään pahaa ja ajattelee tätä jatkuvasti. Pettäminen ei mahdu rakkauteen.


      • sumeat ovat silmät
        jokainen tajuaa tuon kirjoitti:

        Ja sumentaa jatkossakin, eikös se niin mene sinne on helppo palata missä pettäminen hyväksytään anteeksi antamalla. Se ei muuten ole rakkautta, vaan helppoa elämää pettäjälle.

        Juuri näin, minun suhdemies ainakin myönsi ja myöntää suoraan vieläkin, että ei hän pettäisi jos tunne vaimoa kohtaan olisi oikeaa syvää rakkautta, ei ole, emme ole enää fyysisesti yhdessä, tapahtui paljon asioita joita kadun koska menetin hänet (en jaksanut olla kakkonen, painoi liikaa mieltä, rakastuin niin syvästi ja kärsin jo ruumiillisesti että oli pakko keksiä ratkaisu, ei rakastaan voi jakaa), mutta en todella, todella ymmärrä vaimoa mikä voi olla motiivi jatkaa kun mies on suoraan kasvot vastakkain myöntänyt,että oikea tunne vaimoa kohtaan on mennyt eikä esim. ikinä kaipaa häntä työmatkoilla, minua kyllä ja lapsiaan).
        Sanoinkin miehelle, että tuollaista helppoa vaimoa joka jakaa kodin kanssasi kaikesta huolimatta ei tule ikinä enää löytämään, suo miehelle suhteet muualla ja ottaa aina takaisin kun mies sitten lopettaa tai nyt minä lopetin), eli ei kannata vaihtaa, samanlaista ei tule enää saamaan,


      • mieshän on luuseri
        sumeat ovat silmät kirjoitti:

        Juuri näin, minun suhdemies ainakin myönsi ja myöntää suoraan vieläkin, että ei hän pettäisi jos tunne vaimoa kohtaan olisi oikeaa syvää rakkautta, ei ole, emme ole enää fyysisesti yhdessä, tapahtui paljon asioita joita kadun koska menetin hänet (en jaksanut olla kakkonen, painoi liikaa mieltä, rakastuin niin syvästi ja kärsin jo ruumiillisesti että oli pakko keksiä ratkaisu, ei rakastaan voi jakaa), mutta en todella, todella ymmärrä vaimoa mikä voi olla motiivi jatkaa kun mies on suoraan kasvot vastakkain myöntänyt,että oikea tunne vaimoa kohtaan on mennyt eikä esim. ikinä kaipaa häntä työmatkoilla, minua kyllä ja lapsiaan).
        Sanoinkin miehelle, että tuollaista helppoa vaimoa joka jakaa kodin kanssasi kaikesta huolimatta ei tule ikinä enää löytämään, suo miehelle suhteet muualla ja ottaa aina takaisin kun mies sitten lopettaa tai nyt minä lopetin), eli ei kannata vaihtaa, samanlaista ei tule enää saamaan,

        Tuo äijähän on aivan surkea luuseri. Avioeroa voi hakea vain toinen. Oliskohan nyt käynyt niin, ettei rakastanut sinua tarpeeksi, että olisi lähtenyt eroa tekemään? Oot ko ajatellut, miten rankka prosessi ero joka tapauksessa on? Ei vuosikymmeniä kestävistä liitoista lähdetä noin vain.

        Vaimon motiivina on rakkaus, usko vaan. Koska mies ei eroa ota, hän myös rakastaa vaimoaan. Sori sulle. Millon sä sen hyväksyt ja tajuat? Kauan tuo on jo kohdallasi kestänyt. Olisikohan aika jo jatkaa elämääsi eteenpäin, ilman että suot ajatustakaan luuserille. Mokasitte molemmat, kaatunutta maitoa on turha itkeä.


      • niin kyllästynyt
        sumeat ovat silmät kirjoitti:

        Juuri näin, minun suhdemies ainakin myönsi ja myöntää suoraan vieläkin, että ei hän pettäisi jos tunne vaimoa kohtaan olisi oikeaa syvää rakkautta, ei ole, emme ole enää fyysisesti yhdessä, tapahtui paljon asioita joita kadun koska menetin hänet (en jaksanut olla kakkonen, painoi liikaa mieltä, rakastuin niin syvästi ja kärsin jo ruumiillisesti että oli pakko keksiä ratkaisu, ei rakastaan voi jakaa), mutta en todella, todella ymmärrä vaimoa mikä voi olla motiivi jatkaa kun mies on suoraan kasvot vastakkain myöntänyt,että oikea tunne vaimoa kohtaan on mennyt eikä esim. ikinä kaipaa häntä työmatkoilla, minua kyllä ja lapsiaan).
        Sanoinkin miehelle, että tuollaista helppoa vaimoa joka jakaa kodin kanssasi kaikesta huolimatta ei tule ikinä enää löytämään, suo miehelle suhteet muualla ja ottaa aina takaisin kun mies sitten lopettaa tai nyt minä lopetin), eli ei kannata vaihtaa, samanlaista ei tule enää saamaan,

        Ei taas!! Mee jo hoitoon! Ei sun jatkuvaa poruasi jaksa. Montako sataa kertaa aiot tuon jankkaamisesi laittaa.. Siis sinä hävisit vaimolle. Sua kusetteettiin helpon pillun vuoksi uuno!!! Varoituksena kaikille, jotka ovat "aikeissa" pettää, ko. kakkosista löytyy näin idiootteja roikujia!! Toisaalta jatkaa vaan, tulee oiva kuva edustamistasi kakkosista. Säälittävä oot....


      • noin se on
        sumeat ovat silmät kirjoitti:

        Juuri näin, minun suhdemies ainakin myönsi ja myöntää suoraan vieläkin, että ei hän pettäisi jos tunne vaimoa kohtaan olisi oikeaa syvää rakkautta, ei ole, emme ole enää fyysisesti yhdessä, tapahtui paljon asioita joita kadun koska menetin hänet (en jaksanut olla kakkonen, painoi liikaa mieltä, rakastuin niin syvästi ja kärsin jo ruumiillisesti että oli pakko keksiä ratkaisu, ei rakastaan voi jakaa), mutta en todella, todella ymmärrä vaimoa mikä voi olla motiivi jatkaa kun mies on suoraan kasvot vastakkain myöntänyt,että oikea tunne vaimoa kohtaan on mennyt eikä esim. ikinä kaipaa häntä työmatkoilla, minua kyllä ja lapsiaan).
        Sanoinkin miehelle, että tuollaista helppoa vaimoa joka jakaa kodin kanssasi kaikesta huolimatta ei tule ikinä enää löytämään, suo miehelle suhteet muualla ja ottaa aina takaisin kun mies sitten lopettaa tai nyt minä lopetin), eli ei kannata vaihtaa, samanlaista ei tule enää saamaan,

        Joo, ei kannata miehen vaihtaa, koska yhtä hölmöä vaimoa ei todella kasva joka nurkissa! Itse en voisi tuollaista miestä enää kotona sietää, kaikkea sitä onkin, olisi kiva ihan uteliaisuudesta tietää motiivit, miksi mokoma saa elää kotonaan....varmaan itse mieskin ajattee että huh. taas kävi säkä ja meni läpi, saan käydä naisissa, eikä haittaa vaimoa, great. Mitäpä vaihtamaan kun on niin aivoton vaimo. Veikkaan vaan että jossakin vaiheessa kun mies kerää rohkeuden hän lähtee, aivan varmasti. Usein juuri tällöin jos rakastutaan avioliiton ulkopuolella, antaa se voimaa lopettaa rakkaudeton avioliitto.
        Kuka nyt haluaa koko elämän elää onnettomana.


      • totuuksia tarviit

        Ei se todellakaan aina noin mene, etkö sitten sinä himota mistä hölmö?
        Rakastelu kuuluu tietenkin suhteeseen ja iiiiiisssssooooo himo, mutta kuuluu siihen muutakin.
        Vai oikea rakkaus. Ja sulle kelpaa munaansa jokapaikassa ja vieraassa hekumalllisissa pimpeissä uitettu kikkeli, miehes nautti ja husi oikein kunnolla, mutta myös paaaaaljon tapaamisia ja keskusteluja ilman seksiä. Mutta kuuleppa, kun toisesta oikein välittää, niin kyllä se himottaakin !
        Itseäni ei ole ikinöä petetty, olen siitä onnellinen,. Siksi en todella ymmärrä miten jotkut naiset antaa tehdä niin itselleen, tuntuu aivan hurjalta mihinkä alistuvat.
        Laitappa kuule se kukkanmekko nyt päälle ja mene tanssilavalle, etsi itsellesi uskollinen mies, huomaat kyllä niitä on. Ukkosi silläaikaa kiireenvilkaa kipaisee rakastetunsa luokse.....himottaa!
        Kun sinua petetään, ei sua arvosteta tipan tippaa, olet vain kotona kiltisti odottava luuska, panopatja siis myös, lisäksi hoidat kodin, peset sukat, teet ruokaa, hoidat lapset. HEI; Mikäs en helpompaa miehelle!


      • totuuksia sinulle
        totuuksia tarviit kirjoitti:

        Ei se todellakaan aina noin mene, etkö sitten sinä himota mistä hölmö?
        Rakastelu kuuluu tietenkin suhteeseen ja iiiiiisssssooooo himo, mutta kuuluu siihen muutakin.
        Vai oikea rakkaus. Ja sulle kelpaa munaansa jokapaikassa ja vieraassa hekumalllisissa pimpeissä uitettu kikkeli, miehes nautti ja husi oikein kunnolla, mutta myös paaaaaljon tapaamisia ja keskusteluja ilman seksiä. Mutta kuuleppa, kun toisesta oikein välittää, niin kyllä se himottaakin !
        Itseäni ei ole ikinöä petetty, olen siitä onnellinen,. Siksi en todella ymmärrä miten jotkut naiset antaa tehdä niin itselleen, tuntuu aivan hurjalta mihinkä alistuvat.
        Laitappa kuule se kukkanmekko nyt päälle ja mene tanssilavalle, etsi itsellesi uskollinen mies, huomaat kyllä niitä on. Ukkosi silläaikaa kiireenvilkaa kipaisee rakastetunsa luokse.....himottaa!
        Kun sinua petetään, ei sua arvosteta tipan tippaa, olet vain kotona kiltisti odottava luuska, panopatja siis myös, lisäksi hoidat kodin, peset sukat, teet ruokaa, hoidat lapset. HEI; Mikäs en helpompaa miehelle!

        Voi kun sua sattuu, sääliksi käy. Harmi ettet ymmärtänyt polttavasi sormesi kun ukkomiehen tyhjennyskipoksi aloit. Raukka rakastutuit yksipuolisesti ja nyt tuska on noin käsin kosteltavissa. Käynti ammatti-ihmisen luona säännöllisesti olisi paikallaan.

        Ei se vaimo sulle mitään ole tehnyt, vain miehen ja omasta tahdostaan jatkavat liittoaan. Olisit miehen halunnut itsellesi, mutta ei mies kuitenkaan sinua, muuten olisitte yhdessä. Voit ihan miettiä, miksi et kelpaa. Lue nuo juttusi, mitkä jauhavat tuota samaa, ehkä löydät vastauksen. Jos olisin miies, en mistään hinnasta tuollaista naista huolisi. Mies taisi lopulta huomata sen asian itsekin, mutta sinä raukka et vieläkään.

        Yhä tietoisemmaksi näistä sinun kirjoituksistasi tulen siitä, millaiset naiset ryhtyvät kakkosiksi. Olet vaikuttava mainospala kakkosnaisista. Et ainakaan laadulla ole pilattu.


      • bhyut7ydrsew3asawawa
        totuuksia tarviit kirjoitti:

        Ei se todellakaan aina noin mene, etkö sitten sinä himota mistä hölmö?
        Rakastelu kuuluu tietenkin suhteeseen ja iiiiiisssssooooo himo, mutta kuuluu siihen muutakin.
        Vai oikea rakkaus. Ja sulle kelpaa munaansa jokapaikassa ja vieraassa hekumalllisissa pimpeissä uitettu kikkeli, miehes nautti ja husi oikein kunnolla, mutta myös paaaaaljon tapaamisia ja keskusteluja ilman seksiä. Mutta kuuleppa, kun toisesta oikein välittää, niin kyllä se himottaakin !
        Itseäni ei ole ikinöä petetty, olen siitä onnellinen,. Siksi en todella ymmärrä miten jotkut naiset antaa tehdä niin itselleen, tuntuu aivan hurjalta mihinkä alistuvat.
        Laitappa kuule se kukkanmekko nyt päälle ja mene tanssilavalle, etsi itsellesi uskollinen mies, huomaat kyllä niitä on. Ukkosi silläaikaa kiireenvilkaa kipaisee rakastetunsa luokse.....himottaa!
        Kun sinua petetään, ei sua arvosteta tipan tippaa, olet vain kotona kiltisti odottava luuska, panopatja siis myös, lisäksi hoidat kodin, peset sukat, teet ruokaa, hoidat lapset. HEI; Mikäs en helpompaa miehelle!

        Hei, meneppä hakemaan yksi sidukka pullo taas, tsekataan sen jälkeen mihin kohtaan ketjuissa laitat saman paskan.


      • Pelkkää hupia
        totuuksia sinulle kirjoitti:

        Voi kun sua sattuu, sääliksi käy. Harmi ettet ymmärtänyt polttavasi sormesi kun ukkomiehen tyhjennyskipoksi aloit. Raukka rakastutuit yksipuolisesti ja nyt tuska on noin käsin kosteltavissa. Käynti ammatti-ihmisen luona säännöllisesti olisi paikallaan.

        Ei se vaimo sulle mitään ole tehnyt, vain miehen ja omasta tahdostaan jatkavat liittoaan. Olisit miehen halunnut itsellesi, mutta ei mies kuitenkaan sinua, muuten olisitte yhdessä. Voit ihan miettiä, miksi et kelpaa. Lue nuo juttusi, mitkä jauhavat tuota samaa, ehkä löydät vastauksen. Jos olisin miies, en mistään hinnasta tuollaista naista huolisi. Mies taisi lopulta huomata sen asian itsekin, mutta sinä raukka et vieläkään.

        Yhä tietoisemmaksi näistä sinun kirjoituksistasi tulen siitä, millaiset naiset ryhtyvät kakkosiksi. Olet vaikuttava mainospala kakkosnaisista. Et ainakaan laadulla ole pilattu.

        Asiaa! Komppaan täysin.


      • Aito rakkaus

        Näin mieheni juuri itse kertoi !!!


      • run as soon as...
        Aito rakkaus kirjoitti:

        Näin mieheni juuri itse kertoi !!!

        Ja sinä juuri heti sen jälkeen kirjoitat USKOTTOMUUSPALSTALLA,,,anna mun nauraa. Mitäs sinä täällä palstalla teet jos kaikki on hyvin? Eipä taida olla.
        Kyllä miehet osaavat, siis suhteilevat ja pettävät, kertoa mitä kauneimpi aja uskottavampia loruja. MUISTA; sinua on petetty ja huijatuu, selkäsi takana on puhunut mies pahaa sinusta, rakastanut ja naiskennellut antoisasti toista. ja eketonut aivan samat jutut kakkosilleen.....voi poloista. Juokse äkkiä avioeropapereita hakemaan itsei kannalta, ettet tule kohta uudeelleen huijatuksi.


    • Marjut2011

      Pettämiseen ryhtyy kevyin perustein, eroon ei...

      • voi marjutteja

        ...sanoo Marjut josta tuntuu ihanilta kun ukko käy vieraissa ja vaikka suhteilee kuukausia, pääasia tulla kipsahtaa kotiin sänkyyn viereen nukkumaan että on ukko talossa kun yksin ei pärjää. Ei haittaa jos mies kävi naapurissa orkuilla, pääasia tulee kotiin ja sun tietoon ei ne naiset kenen kanssa..HUHUHUH


      • +0ipoekfopfew
        voi marjutteja kirjoitti:

        ...sanoo Marjut josta tuntuu ihanilta kun ukko käy vieraissa ja vaikka suhteilee kuukausia, pääasia tulla kipsahtaa kotiin sänkyyn viereen nukkumaan että on ukko talossa kun yksin ei pärjää. Ei haittaa jos mies kävi naapurissa orkuilla, pääasia tulee kotiin ja sun tietoon ei ne naiset kenen kanssa..HUHUHUH

        ja sinä rakas limaliisa, olet säälittävä dorka.


    • Tättähättä

      Se joka rakastaa, ei petä. Näin yksinkertaista se on.

      Jos haluaa jäädä pettäjän kanssa suhteeseen niin se on ihan jokaisen oma asia.

      Jos haluaa jäädä kakkoseksi suhteeseen niin sekin on ihan jokaisen oma asia.

      Yrittäkää hyvät ihmiset olla rehellisiä itsellenne ja arvostakaa itseänne, älkää tyytykö vähään jos tiedätte että ansaitsette enemmän.

      Hyvää kesän jatkoa kaikille tasapuolisesti :)

      • tyhmiä on paljon

        Juuri näin: vaimot jotka antavat ukkonsa pettämisen anteeksi ja väenväkisin jatkavat, eivät todella arvosta itseään, very simple. Eivät myöskään arvosta kakkoset elleivät tee suhteesta loppua ellei mies ala erota nopeasti. Miehet tarvitsevat todella vaimolta päätöksen, nyt erotaan, koska mikäs sen kivempää kuin kodinhoitaja, lastenhoitaja, kokki, sairaanhoitaja,....kotona, ja saa käydä rakastajan luona. Voi voi kun on Suomen maass tyhmiä vaimoja jotka täällä miehen rakastajia haukkuvat...ukkokultaa paijataan ja pussataan, ollaan muka ensin pahalla päällä hänelle kun tulee suhde tietoon, ja sitten vaaditaan kaikkea esim. kotiin ajoissa jen. Tottakai mies tekee näin jotta tilanne rauhoittuu , ja kun niin on alkaa sama roulette alusta. Tiedän, koska omakin ukkomies minkä jätin alkoi taas soitella. Uskokaa, pettäjä ei parane, ja jos miehenne jäi jo toistamiseen kiinni eikä uskaltanut itse paljastaa, tekee hän sitä edelleen.
        Et voi ikinä luottaa, eikä hän todella sinua rakasta. Kuuma kesä ja ah, niin ihanat naiset odottavat.


      • Kyllästynyt sinuun s
        tyhmiä on paljon kirjoitti:

        Juuri näin: vaimot jotka antavat ukkonsa pettämisen anteeksi ja väenväkisin jatkavat, eivät todella arvosta itseään, very simple. Eivät myöskään arvosta kakkoset elleivät tee suhteesta loppua ellei mies ala erota nopeasti. Miehet tarvitsevat todella vaimolta päätöksen, nyt erotaan, koska mikäs sen kivempää kuin kodinhoitaja, lastenhoitaja, kokki, sairaanhoitaja,....kotona, ja saa käydä rakastajan luona. Voi voi kun on Suomen maass tyhmiä vaimoja jotka täällä miehen rakastajia haukkuvat...ukkokultaa paijataan ja pussataan, ollaan muka ensin pahalla päällä hänelle kun tulee suhde tietoon, ja sitten vaaditaan kaikkea esim. kotiin ajoissa jen. Tottakai mies tekee näin jotta tilanne rauhoittuu , ja kun niin on alkaa sama roulette alusta. Tiedän, koska omakin ukkomies minkä jätin alkoi taas soitella. Uskokaa, pettäjä ei parane, ja jos miehenne jäi jo toistamiseen kiinni eikä uskaltanut itse paljastaa, tekee hän sitä edelleen.
        Et voi ikinä luottaa, eikä hän todella sinua rakasta. Kuuma kesä ja ah, niin ihanat naiset odottavat.

        Ja limaliisako se täällä taas paasaa, boooooooring. Tollasta hullua ei nyt ainakaan kukaan rakasta, aivan varma asia.


      • love will seek
        Kyllästynyt sinuun s kirjoitti:

        Ja limaliisako se täällä taas paasaa, boooooooring. Tollasta hullua ei nyt ainakaan kukaan rakasta, aivan varma asia.

        Minä sain tällaisen rakkauden tunnustuksen...voiko olla kauniimpaa;

        You were born to be my baby, even if don't know were we stand,
        only God will know the reasons, but I bet He must have had a plan...

        Kam heute morgen im Radio... :))


    • ...................

      Täysin väärin.
      Pettäjällä on kotona kaikki hyvin. Pieni flirtti ja pettäminen vain virkistää mieltä!

    • Kisuli2011

      Himo ja rakkaus ovat eri asioita. Voi himoita toista, vaikka rakastaa ihan toista. Todellinen rakkaus punnitaan vasta vaikeuksien tullen. Se, että avioliitto jatkuu pettämisen jälkeenkin, voi olla todellisen rakkauden osoitus - edes pettäminen ei riittänyt rakkautta sammuttamaan.

      • Tättähättä

        Tottakai himo ja rakkaus ovat eri asioita.
        Kyllä monetkin parisuhteessa olevat himoitsevat jotain toista joskus, mutta se on sitten todellista rakkautta että ei kuitenkaan petä, vaikka mieli tekisikin. Kyllä se on vaikeaa joskus pitää näppinsä kurissa, vaikka kotona ei menisikään kaikki sillä hetkellä täydellisesti.
        Se että jatkaa parisuhdetta pettämisen jälkeen voi myöskin olla rakkaudesta johtuvaa, mutta en usko että se kuitenkaan on sitä todellista rakkautta. Eihän se voi olla, jos ei sitten ole kyse avoimesta suhteesta jolloin vieraissa käyminen ei ole edes pettämistä.

        Tehkää kuitenkin niitä valintoja ja ratkaisuja mitä ei tarvitse katua :)


      • jatkuuvat aina

        Ja tätä selitti sinulle pettävä ukkosi joka jäi kiinni. Tarkkailehan, ettei vaan taas olisi tuon "todellisen rakkauden luona". Melkein 100 % salasuhde jatkuu...mutta se onkin salasuhde hölmöt.


      • mikä rakkaus?

        Himo ja rakkaus kuuluvat yhteen, erittäin paljon. Tietenkin minunkin mieheni oli kanssani sängyssä vaikka samanaikaisesti petti. Yritti varmasti pitää minua suhtkoht tyytyväisenä huonosta omatunnosta, ja koska esim. olimme lomalla yhdessä oli paine palleissa sen verran kova. Kumminkin alkoi sitten kieltäytyä, ja useita kuukausia loppuajasta ei koskenutkaan minuun, koska oli rakastunut toiseen.Tiedätkö, nainen joka antaa pettää itseään on psyykkeen häiriö, lue ammattikirjallisuutta. Lapsena kasvatuksessa on ollut sellainen malli, että antaa loukata itseään ymmärtämättä omaa arvoa.
        Eli tässäkin ovat omat vanhemmat esimerkkinä.
        Aivan samoin jos laspet tajuavat, että isällä ja äidillä on kriisi, ja isällä on toisia naisia, äiti kuitenkin vaan jatkaa ja jatkaa, antaa aina anteeksi. tämä esimerkki annetaan lapsille eteenpäin.
        He ymmärtävät, okay, saa pettää, kun tarpeeksi vollottaa, anelee, katuu saa anteeksi.Noin minäkin sitten teen omalle vaimolle, koska isikin sai aina anteeksi.
        Jos äiti sensijaan asuisi erillään ja selittäisi, että isällä ja äidilllä on nyt ongelma, että on tehty jotakin mitä ei saa avioliitossa, ja siitä on seuraamukset, toimisi se pelottavana esimerkkinä lapsille että pettää ei saa. Näin minä asian ajattelen.Ja hei, lapsista ei tapella, fiksut hoitaa lapsia vaikka yhdessä. Minä menen jopa lomalle lasten kanssa, ja xmieheni, silloinen kakkonen, nyt vaimo, on mukana. En ole katkera, koska tärkeintä on että lapsilla on isä edelleen, mieheni ei yksinkertaisesti rakastanut minua tarpeeksi kun pystyi pettämään. Hyvin yksinkertaista. Tätä toista hän sanoo rakastavansa oikeasti, ovat enemmän samantyylisiä kuin me koskaan olimmme. Minä olen aika pelokas ja arka en sporttinen, tämä uusi nainen on selvästi mieheni unelmanainen ulkoisesti ja charakteriltaan. En ihmettele, että xmieheni silloin häneen rakastui.
        Rakkauden osoitus ei siis todellakaan ole, että pettämisen jälkeen liitto jatkuu. Se osapuoli jota niin syvästi on loukattu, on psyykkisesti tietyllä tapaa sairas, kukaan normaali ei anna puolison suhteilla ja rakastella muualla, mutta eihän nämä psyykevaimot lapsuudesta opitulle mitään itse mahda.
        Heille on rakkautta että mies satuttaa ja katuu.


      • hurraa kakkoset
        mikä rakkaus? kirjoitti:

        Himo ja rakkaus kuuluvat yhteen, erittäin paljon. Tietenkin minunkin mieheni oli kanssani sängyssä vaikka samanaikaisesti petti. Yritti varmasti pitää minua suhtkoht tyytyväisenä huonosta omatunnosta, ja koska esim. olimme lomalla yhdessä oli paine palleissa sen verran kova. Kumminkin alkoi sitten kieltäytyä, ja useita kuukausia loppuajasta ei koskenutkaan minuun, koska oli rakastunut toiseen.Tiedätkö, nainen joka antaa pettää itseään on psyykkeen häiriö, lue ammattikirjallisuutta. Lapsena kasvatuksessa on ollut sellainen malli, että antaa loukata itseään ymmärtämättä omaa arvoa.
        Eli tässäkin ovat omat vanhemmat esimerkkinä.
        Aivan samoin jos laspet tajuavat, että isällä ja äidillä on kriisi, ja isällä on toisia naisia, äiti kuitenkin vaan jatkaa ja jatkaa, antaa aina anteeksi. tämä esimerkki annetaan lapsille eteenpäin.
        He ymmärtävät, okay, saa pettää, kun tarpeeksi vollottaa, anelee, katuu saa anteeksi.Noin minäkin sitten teen omalle vaimolle, koska isikin sai aina anteeksi.
        Jos äiti sensijaan asuisi erillään ja selittäisi, että isällä ja äidilllä on nyt ongelma, että on tehty jotakin mitä ei saa avioliitossa, ja siitä on seuraamukset, toimisi se pelottavana esimerkkinä lapsille että pettää ei saa. Näin minä asian ajattelen.Ja hei, lapsista ei tapella, fiksut hoitaa lapsia vaikka yhdessä. Minä menen jopa lomalle lasten kanssa, ja xmieheni, silloinen kakkonen, nyt vaimo, on mukana. En ole katkera, koska tärkeintä on että lapsilla on isä edelleen, mieheni ei yksinkertaisesti rakastanut minua tarpeeksi kun pystyi pettämään. Hyvin yksinkertaista. Tätä toista hän sanoo rakastavansa oikeasti, ovat enemmän samantyylisiä kuin me koskaan olimmme. Minä olen aika pelokas ja arka en sporttinen, tämä uusi nainen on selvästi mieheni unelmanainen ulkoisesti ja charakteriltaan. En ihmettele, että xmieheni silloin häneen rakastui.
        Rakkauden osoitus ei siis todellakaan ole, että pettämisen jälkeen liitto jatkuu. Se osapuoli jota niin syvästi on loukattu, on psyykkisesti tietyllä tapaa sairas, kukaan normaali ei anna puolison suhteilla ja rakastella muualla, mutta eihän nämä psyykevaimot lapsuudesta opitulle mitään itse mahda.
        Heille on rakkautta että mies satuttaa ja katuu.

        Ei perkele!! Lopeta jo sekoilusi. Kukakohan nyt olet? Sulla noita sivupersoonia riittää. Ei kannata yrittää kertoa toisen puolesta, kun siihen ei kykyne. Se "psyykkeen häiriö" on tällä kaksimetriset jalat omaavalla ihme olioll, jonka ukkomies lemppassi. Ei yksinkertaisesti jaksa noin sairasta!! Hoitoon mars!!


      • 1+1= :)

        Näin meille juuri kävi ja olemme onnellisempia ja rakastuneempia, kuin koskaan ennen. Elämä on ihanaa, aivan kuin olisi sanut uuden elämän :)


      • joko käryää kohta
        1+1= :) kirjoitti:

        Näin meille juuri kävi ja olemme onnellisempia ja rakastuneempia, kuin koskaan ennen. Elämä on ihanaa, aivan kuin olisi sanut uuden elämän :)

        Salli mun nauraa, sait munaa kunnolla taas, tottakai, ukkosi sai käydä vieraissa, niin nyt olet niin onnessas kun ukkos taas sule hieman lurittlee..arvaa miksi? Hän on niin helpottonut, kun sai sut rauhottumaan. Narsisti, saa nautinoa kun sai loukata sua, ja sinö psyykkisesti häiriintynyt minuuskuva rakastat taas enemmän kun ukkos teki sinulle pahaa.....
        Tarkkaileppas, ellei miehes sittenkin ole sen toisen luona....Kokemuksesta puhun.
        Petturi osaa olla käryn käytyä se maailman ihanin aviomies.....vähän aikaa. Selvisihän taas, saa siitä tyydytystä.
        Joka lähtee pettämään, on sairas, tajuatko, sairas mieli, eikä yhdestä kärystä muutakuin innostutaan.
        Hienoa kun luotat, ilmeisesti oli vain yksi petttämiskerta kyseessä ja vaan panemisesta miehellä kyse, vai?????


      • 1+1= :)
        joko käryää kohta kirjoitti:

        Salli mun nauraa, sait munaa kunnolla taas, tottakai, ukkosi sai käydä vieraissa, niin nyt olet niin onnessas kun ukkos taas sule hieman lurittlee..arvaa miksi? Hän on niin helpottonut, kun sai sut rauhottumaan. Narsisti, saa nautinoa kun sai loukata sua, ja sinö psyykkisesti häiriintynyt minuuskuva rakastat taas enemmän kun ukkos teki sinulle pahaa.....
        Tarkkaileppas, ellei miehes sittenkin ole sen toisen luona....Kokemuksesta puhun.
        Petturi osaa olla käryn käytyä se maailman ihanin aviomies.....vähän aikaa. Selvisihän taas, saa siitä tyydytystä.
        Joka lähtee pettämään, on sairas, tajuatko, sairas mieli, eikä yhdestä kärystä muutakuin innostutaan.
        Hienoa kun luotat, ilmeisesti oli vain yksi petttämiskerta kyseessä ja vaan panemisesta miehellä kyse, vai?????

        Minä petin myös, siis olemme molemmat käynneet vieraissa. Selvitimme syyt, mikä johti niihin iljettäviin tekoihin. Joten nyt tosiaan kaikki kunnossa ja rakkaus kukoistaa. Me saimme tosiaan uuden mahdollisuuden molemmet !


      • ei ummara
        1+1= :) kirjoitti:

        Minä petin myös, siis olemme molemmat käynneet vieraissa. Selvitimme syyt, mikä johti niihin iljettäviin tekoihin. Joten nyt tosiaan kaikki kunnossa ja rakkaus kukoistaa. Me saimme tosiaan uuden mahdollisuuden molemmet !

        No tämän jo ymmärtää jotenkin kun kummatkin käyneet vieraissa, peli on tasan. Vaikka se ei oikein olekkään, pettäminen.
        Useimmiten vain valitettavasti ovat vaimot kilttejä joita petetään, siinä ei onnistumisen mahdollisuutta ole.
        Antavat vaan itseensä alistaa.
        Miten voi olla naisia jotka voivat edes koskea tuollaiseen mieheen?


      • 14+4

        Todellinen rakkauden osoitus lapsia kohtaan...


    • 2011

      Minusta yksinkertaisuudessaan asia on niin jos pettää pitää suoda toiselle osapuolellekkin se kokemus rehellisyyden nimissä ja katsoa saadaanko se suhde sitten enään korjattua. Kohtele varsinkin rakkaaitasi kuten tahtoisit itseäsi kohdeltavan! Itse en kyllä ymmärrää miksi pitää olla parisuhteessa jos aina muualla ruoho näyttää vihreämmältä.Jos rakstaa on valmis tekemään myös työtä suhteen eteen ja haluaa toisen onnellisuutta ei toisen vahingoittamista.

    • 11

      Ei ihminen joka toista oikeasti rakastaa pysty pettämään, sen tajuaa jokainen. Pettäjät eivät pysty rakastamaan ketään muuta kuin itseään siksi heille onkin pettäminen niin helppoa.

    • kaikellarajansa

      pettäjä ei rakasta kun itseää, jos sitäkään,kokemusta on miehestä joka petti monta kertaa,itkien pyysi,etten jätä ja saikin anteeksi monta kertaa,kunnes nostin kytkintä..

    • Uskalluksen puute taitaa olla yleisin syy jämähtämiseen paskaan.

    • Tässä näitä

      Oivalla se että usein pettävä osapuoli ei halua itse erota vaan haluaa vaihtelua, jännitystä ja pitää vähän hauskaa. Suurin osa pettämisistä johtuu tilaisuudesta pettää sekä humalasta ja useinkaan se ei ole etukäteen suunniteltua.
      Tietenkin pitkäaikainen suhde johonkin ulkopuoliseen on jo tiedostettua pettämistä ja tarkoituksellista toimintaa puolison selän takana. Näissä tapauksissa pettäjä haluaisi ehkä erota mutta ei ottaa sitä jättäjän syyllisyyden taakkaa harteilleen. Varsinkin jos on perheellinen niin ympäristö tuomitsee nopeasti pettäjän ja perheensä hylkääjän. Uskon myös että pettäjä haluaisi pitää ihan molemmat. Sekä perheen että suhteen. Olisihan se hienoa!
      Jokainen joka haluaa erota saa eron eikä kukaan voi ketään väkisin pitää yhtään missään jossei lukitse kellariin.
      Pettäjä ehkä odottaa että puoliso ratkaisee asiat hänen puolestaan ja ottaa sen eron. Toivoo jäävänsä kiinni.
      Näin pettäjä voikin sitten itse asettua uhrin asemaan sillä perhe on hänet heittänyt pihalle, raukkaparan. Myöhemmin tämän pettäjän voi löytää paikallisbaarista valittamassa kohtaloaan jollekkin baariruusulle ja tämä tietenkin päättää pelastaa miespolon. (jos siis kyseessä on mies).
      Minä ymmärrän siinä mielessä petettyjä puolisoita ja heidän motiivejaan olla heittämättä pettäjäkumppania pihalle. Sehän olisi liian helppoa pettäjälle.
      Petetty ei ole itse pettänyt niin miksi hänen pitäisi tehdä mitään muuta kuin yrittää selvitä pettämisen tuottamasta tuskasta? Hänen elämäänsä on tuotu ikäviä asioita mitä hän ei ole pyytänyt. Motiiveja on monia mutta liitto voi olla toimimaton monestakin syystä. Mikään liitto ei aina toimi. Joskus on aikoja kun pitää vaan selvitä kriiseistä ja toisena hetkenä asiat voivat taas toimia. Siitäkin huolimatta että toinen on pettänyt. Lapset ja tunteet jahistoria ja ennenkaikkea usko ovat todella vahvoja motiiveja jatkaa liittoa. Sinisilmäisyys ei ole rikos.

    • Miina-liina

      Jos en enään kelpaa miehelleni ja hänellä on tarve hommata sivusuhde haluisin kyllä, että hän ihan itse rehellisesti kertoisi haluavansa ulos suhteesta. Valitettavasti olen huomannut, että jostain syystä pettäjät jäävät vanhaan suhteeseen pystymättä kuitenkaan täysin lopettamaan sitä uuttakaan. Miksi näin sitten on siihen en ole saanut vastausta keneltäkään vielä tähän mennessä.

      • onko järkeä vai ei

        Olisiko niin, että suhde aviopuolisoon on laajempi asia. Lapset, omaisuus, suku, historia kiintymyksen lisäksi. Siitä on vaikea luopua ja siihen on helppo jäädä. Kaikki on valmiina.
        Uutta suhdetta ei haluta jättää. Mies haluaa hallita ja hänen olisi vaikea hyväksyä, että apajalle tulee uusi uros.


      • Sika, porsas, emakko
        onko järkeä vai ei kirjoitti:

        Olisiko niin, että suhde aviopuolisoon on laajempi asia. Lapset, omaisuus, suku, historia kiintymyksen lisäksi. Siitä on vaikea luopua ja siihen on helppo jäädä. Kaikki on valmiina.
        Uutta suhdetta ei haluta jättää. Mies haluaa hallita ja hänen olisi vaikea hyväksyä, että apajalle tulee uusi uros.

        ERITYISESTI haluaa hallita omaa vaimoaan ettei kukaan häntä AINAKAAN pääse naimaan. Itselle on kaikki sallittua, kakkonenhan on jo huora valmiiksi mutta kamalaa olisi jos se oma kulta lähtisi kylille sittä itseään jakamaan. Näin on , usko pois.


    • voimaa!

      niinpä, tähän täytyy lisätä, että oma mieheni valitti sitä, että ei voi pitää molempia, kun kiinni jäi :)
      sanoi, että tuntuu pahalta ajatella näkevänsä minut - vaimonsa - jonkun toisen kanssa tulevaisuudessa, mutta sanoi samaa myös suhdenaisestaan - tämäkin oli muuten naimisissa (siihen ei voinut kuin lisätä, että siellähän on jo mies valmiina ollut koko ajan, minkälaisen horon kanssa sinä oikein olet ollut, kun kerran ajattelet hänen hyppäävän samantien jonkun toisen salamiehen syliin...) tällaisia ne pettäjät ajattelevat. kaikki pitäisi saada. mutta kun ei saa. itsekkyyttä, suurta itsekkyyttä on noilla pettäjillä veressä kyllä aivan pienen kylän edestä. jos he sen oppivat suhteen paljastuttua näkemään, oppimaan jotain itsestään ja siitä, mikä on johtanut moiseen pettämiseen, siitä voi pettäjä vielä jossain vaiheessa jopa nousta ylös parempana ihmisenä. mutta valitettavan usein taitaa olla niin, että siinä jäädään haikailemaan molempiin suuntiin - jäädään väliin, eikä osata elää enää ollenkaan. onneksi petetty pystyy monesti käsittelemään asian sitten paremmin, kun aikaa kuluu ja pystyy alkaa rakentamaan omaa vahvaa elämäänsä itseensä tukien, eikä tarvitse enää koskaan elää niin, että joutuisi olemaan riippuvainen toisesta, riippuvainen niin, että kuvittelisi, ettei pysty elämään onnellisena, vaikka ei olisikaan ketään vakituista vierellä. toki aina on ihanaa olla rakastettu ja haluttu, mutta siitä ei saa tulla riippuvaiseksi niin, että oma minuus katoaa. muistakaa se, petetyt - meissä on VOIMAA! Jos tämän kaiken voiman yhdistäisi pelkästään Suomen maassa, sillä saisi ihmeitä aikaan.

    • Heeeeeeee

      Mikä on pitkän parisuhteen salaisuus?

      Wagner: Huono muisti, laiskuus ja muutoksen pelko.
      Viivi: Masokismi

      :)

    • Vuokralla

      Miehet pelkäävät menettävänsä katon pään päältä, siksi eivät eroa.

      • gergsdgfdfsdfsds

        Miten pers'aukia miehiä sitten onkaan, kun ei ole edes vuokrarahoja. Kannattaako tollasen luuserin takia tapella.


    • voi pyhä jysäys!

      Just! No sehän se on hyvä syy valehdella toiselle silmät suut täyteen. Jos haluaa olla jonkun muun kun vaimonsa kanssa niin ilmoittaa sen vaimolle ja hommaa kämpän ja sillä sipuli. Ei luulis olevan vaikeeta kun kerta pystyy kehittelemään mitä ihmeellisempiä selityksiä ettei vaan kärähtäs. Senkin ajan vois käyttää uuden asunnon hankintaan. Ja sitten olis kaikki paljon tyytyväisempiä. Toisen ei tartteis valehdella eikä toisen miettiä et puhuukohan se totta.

    • karppa..

      Asiahan menee juuri päinvastoin kuin mitä aloittaja väitti. Pettäjät ovat niitä jotka eivät tahdo erota. Yritetään väkisin kaikin tavoin pitää liitto pystyssä vaikka juuri on jääty kiinni pettämisestä. Lähes aina petetty on se joka hakee sitä eroa.

      Tiedän kyllä muutaman tapauksen, että petturi on lähtenyt toisen miehen matkaan, mutta vähän päästä yrittänyt tulla häntä koipien välissä miehensä luo takaisin, mutta turhaan.

    • jkljlkjlk

      Kyllä se noinkin menee. Yhtä usein - kenties jopa useamminkin - käy kuitenkin niin, että petetty haluaa erota, mutta pettäjä ei, vaan anelee anteeksiantoa ja sanoo tekevänsä kaikkensa, jotta ei tulisi eroa.
      Jotkut aidosti katuvat ja ovat pahoillaan, kun taas toiset eivät, vaan haluavat sekä pullan että rusinat.

    • `?=)

      Vaihdevuodet!

      Mies meni jotenkin sekaisin päästään, myöntää sen itsekin. Sanoo, että halusi vain elää uudelleen nuoruutensa tunteet siitä, miten kaikki on uutta ja jännittävää, eikä tiedä, mitä toiselta odottaa. Vieras suhde oli kuin huumetta ja joka päivä hän lupasi lopettaa huomenna. Tajusi itsekin, ettei tuolla suhteella ollut mitään tekemistä oikean elämän kanssa, halusi vain kokeilla.

      Kun jäi kiinni, oli kuin olisi unesta herännyt. Häpesi, häpeää. Hyvittää.

      Rakastan. Säälin. Vihaan. Ja rakastan taas.

      Kukaan ei ole virheetön. Vai?

      • huhuuuijaa

        Kaikkia selityksiä sitä vaimot uskovatkin kunhan vaan taas saavat pippeliä, voi elämän kevät.


      • huhuuuuijaa itselles
        huhuuuijaa kirjoitti:

        Kaikkia selityksiä sitä vaimot uskovatkin kunhan vaan taas saavat pippeliä, voi elämän kevät.

        Ja sinä olet helvetin kade siitä, että vaimo saa, wai? Miksi se muuten sua liikuttaisi?! Tuskin kuulu sulle, eikä vaimolla ole yhtään syytä selitellä sulle. Oiva esimerkki kakkosten kateudesta vaimoa kohtaan. Eikä kakkonen muka haluaisi ykköseksi? Vaimo varmasti tuntee miehensä hyvät ja huonot puolet paremmin kuin sinä, joka tunnet vain kullinmitan miehestä.


      • sadly
        huhuuuuijaa itselles kirjoitti:

        Ja sinä olet helvetin kade siitä, että vaimo saa, wai? Miksi se muuten sua liikuttaisi?! Tuskin kuulu sulle, eikä vaimolla ole yhtään syytä selitellä sulle. Oiva esimerkki kakkosten kateudesta vaimoa kohtaan. Eikä kakkonen muka haluaisi ykköseksi? Vaimo varmasti tuntee miehensä hyvät ja huonot puolet paremmin kuin sinä, joka tunnet vain kullinmitan miehestä.

        Ei ole totta, kyllä vuodessa oppii suhteessa tuntemaan miestä ehkä enemmän kuin sinä kymmenessä. Miehet nimittäin selittävät rakastetulleen paljon salaisuuksiaa, joita eivät yksinkertaisesti voi puhua vaimonsa kanssa, aika henkisiä asioita. Voivat avautua paremmin.
        On nimittäin niin, että kun mies lähtee suhteeseen avioliiton ulkopuolella. on avioliitossanne jotain jo pitkään pahasti vialkla. Usein se on kyllästyminen toiseen, kipinä on sammunut lopullisesti.
        Minulle mies kertoi jo suhteen alusta asti kaikki tapahtuneet myönnytykset mitä hän aina tehnyt vaimon tahdon mukaan, Pikkuhiljaa se voi alkaa v..tuttamaan ja kun vaimo aina määrää ei se miehen egoa nosta.
        Naimisiinmeno kun kaksi lasta maailmassa oli ollut suurin virhe hänen mielestään, ei rakkausliitto. Jo sekin kertoo paljon, että kun ensimmäinen "vahinko" lapsi ilmoitti tulostaan, mies harkitsi aborttia, koska ei olllut valmis isyyteen ja vielä enemmmän tunsi että vaimo ei ole se oikea rakkaus.
        Koko ajan, vuosia, miehellä on siksi ollut rakastettuja, koska ei ole ollut onnellinen. Vaimo naiviudessaan huomaamaton, ei henkistä yhteyttä, kunhan vaan talo, hienot autot, mies hyvässä asemassa, ja mies siinä kotona.
        Eikä mies edes tuntenut huonoa omatuntoa tämän vuoksi, koska nainen niin hänestä väliittää...vaikka mies minunkin orkkulimoissa kotiin aamiaspöytään meni.Kerrankin oli takki jonka päällä rakastelimme niin limassa, vaimo pesi kiltisti.
        Olisi kiva olla kärpäsenä katossa, ja todella nähdä millainen nainen tällainen on, joka silmänsä todellisuudelta sulkee. Sääliä isolla ässällä.


      • Henkisyyttä sinulle
        sadly kirjoitti:

        Ei ole totta, kyllä vuodessa oppii suhteessa tuntemaan miestä ehkä enemmän kuin sinä kymmenessä. Miehet nimittäin selittävät rakastetulleen paljon salaisuuksiaa, joita eivät yksinkertaisesti voi puhua vaimonsa kanssa, aika henkisiä asioita. Voivat avautua paremmin.
        On nimittäin niin, että kun mies lähtee suhteeseen avioliiton ulkopuolella. on avioliitossanne jotain jo pitkään pahasti vialkla. Usein se on kyllästyminen toiseen, kipinä on sammunut lopullisesti.
        Minulle mies kertoi jo suhteen alusta asti kaikki tapahtuneet myönnytykset mitä hän aina tehnyt vaimon tahdon mukaan, Pikkuhiljaa se voi alkaa v..tuttamaan ja kun vaimo aina määrää ei se miehen egoa nosta.
        Naimisiinmeno kun kaksi lasta maailmassa oli ollut suurin virhe hänen mielestään, ei rakkausliitto. Jo sekin kertoo paljon, että kun ensimmäinen "vahinko" lapsi ilmoitti tulostaan, mies harkitsi aborttia, koska ei olllut valmis isyyteen ja vielä enemmmän tunsi että vaimo ei ole se oikea rakkaus.
        Koko ajan, vuosia, miehellä on siksi ollut rakastettuja, koska ei ole ollut onnellinen. Vaimo naiviudessaan huomaamaton, ei henkistä yhteyttä, kunhan vaan talo, hienot autot, mies hyvässä asemassa, ja mies siinä kotona.
        Eikä mies edes tuntenut huonoa omatuntoa tämän vuoksi, koska nainen niin hänestä väliittää...vaikka mies minunkin orkkulimoissa kotiin aamiaspöytään meni.Kerrankin oli takki jonka päällä rakastelimme niin limassa, vaimo pesi kiltisti.
        Olisi kiva olla kärpäsenä katossa, ja todella nähdä millainen nainen tällainen on, joka silmänsä todellisuudelta sulkee. Sääliä isolla ässällä.

        Hei halooo!!! On nimittäin niin että jos mies lähtee suhteeseen avioliiton ulkopuolelle on hän kyvytön ja haluton katsomaan peiliin ja näkemään omaa osuuttaan siihen että jokin siellä liitossa mättää. Menemällä vieraisiin mies ikäänkuin sysää suhteen mättämisen sivuun ja hakee pönkitystä egolleen ja sille tosiasialle että ei osaa tehdä vaimoa onnelliseksi. Ei miehen tehtävä tuo tietenkään olekkaan mutta mies itse luulee niin olevan. On hirveä paikka huomata että homma ei aina mene putkeen. Kyllästyminen toiseen tulee ihan joka suhteessa myös siinä sivusuhteessa ajan kanssa. Jos vaimo määrää aina niin miksi mies ei pidä puoliaan? En voi käsittää sinun ihastumistasi tuollaiseen mieheen jolla ei edes ole munaa olla mies? Mies joka syyllistää vaimoaan siitä että suhteessa on kriisi on munaton luuseri. Ei se kriisi sinne ilman sitä miestäkään olisi tullut. Eikä se lapsi. Mies menee naimisiin ja sitten kitisee ??? Hei haloo väkisinkinkö hänet alttarille vietiin? Kuka sanoi tahdon? Onhan se vitun hienoa esittää sinulle jotain supermiestä sillä se jos joku nostaa egoa. Vaimo tietää jo sen todellisuuden ja on nähnyt miehensä kaikki puolet. Sivusuhteessa voi esittää jotain mitä haluaisi olla mutta todellisuudessa on kyvytön olemaan sitä. Sinä nostat miehen jalustalle ja annat hänelle sen tunteen että hän on niin vitun viisas ja ymmärrät muka?
        Vai henkisyyttäkin? Kyllä minä sanon että arjessa eläminen ja niistä taloista huolehtiminen vaatii enemmän henkisyyttä kuin kuksiminen peiton alla.
        On helvetin upeata jos vaimo välittää vielä. Ei hän siinä asiassa satuta ketään. Ei siinäkään vaikka pesee miehensä takin tai sinun limasi. Sinä oikeasti kärsit enemmän kuin tämä hyväuskoinen ja kiltti vaimo. Älä häntä sääli. Hänen henkisyytensä tuntuu olevan aika vahvaa laatua.


      • Paha vaimo
        sadly kirjoitti:

        Ei ole totta, kyllä vuodessa oppii suhteessa tuntemaan miestä ehkä enemmän kuin sinä kymmenessä. Miehet nimittäin selittävät rakastetulleen paljon salaisuuksiaa, joita eivät yksinkertaisesti voi puhua vaimonsa kanssa, aika henkisiä asioita. Voivat avautua paremmin.
        On nimittäin niin, että kun mies lähtee suhteeseen avioliiton ulkopuolella. on avioliitossanne jotain jo pitkään pahasti vialkla. Usein se on kyllästyminen toiseen, kipinä on sammunut lopullisesti.
        Minulle mies kertoi jo suhteen alusta asti kaikki tapahtuneet myönnytykset mitä hän aina tehnyt vaimon tahdon mukaan, Pikkuhiljaa se voi alkaa v..tuttamaan ja kun vaimo aina määrää ei se miehen egoa nosta.
        Naimisiinmeno kun kaksi lasta maailmassa oli ollut suurin virhe hänen mielestään, ei rakkausliitto. Jo sekin kertoo paljon, että kun ensimmäinen "vahinko" lapsi ilmoitti tulostaan, mies harkitsi aborttia, koska ei olllut valmis isyyteen ja vielä enemmmän tunsi että vaimo ei ole se oikea rakkaus.
        Koko ajan, vuosia, miehellä on siksi ollut rakastettuja, koska ei ole ollut onnellinen. Vaimo naiviudessaan huomaamaton, ei henkistä yhteyttä, kunhan vaan talo, hienot autot, mies hyvässä asemassa, ja mies siinä kotona.
        Eikä mies edes tuntenut huonoa omatuntoa tämän vuoksi, koska nainen niin hänestä väliittää...vaikka mies minunkin orkkulimoissa kotiin aamiaspöytään meni.Kerrankin oli takki jonka päällä rakastelimme niin limassa, vaimo pesi kiltisti.
        Olisi kiva olla kärpäsenä katossa, ja todella nähdä millainen nainen tällainen on, joka silmänsä todellisuudelta sulkee. Sääliä isolla ässällä.

        Olet itse paljon säälittävämpi kuin tulet koskaan pyhässä yksinkertaisuudessasi edes ymmärtämään.


      • ai
        sadly kirjoitti:

        Ei ole totta, kyllä vuodessa oppii suhteessa tuntemaan miestä ehkä enemmän kuin sinä kymmenessä. Miehet nimittäin selittävät rakastetulleen paljon salaisuuksiaa, joita eivät yksinkertaisesti voi puhua vaimonsa kanssa, aika henkisiä asioita. Voivat avautua paremmin.
        On nimittäin niin, että kun mies lähtee suhteeseen avioliiton ulkopuolella. on avioliitossanne jotain jo pitkään pahasti vialkla. Usein se on kyllästyminen toiseen, kipinä on sammunut lopullisesti.
        Minulle mies kertoi jo suhteen alusta asti kaikki tapahtuneet myönnytykset mitä hän aina tehnyt vaimon tahdon mukaan, Pikkuhiljaa se voi alkaa v..tuttamaan ja kun vaimo aina määrää ei se miehen egoa nosta.
        Naimisiinmeno kun kaksi lasta maailmassa oli ollut suurin virhe hänen mielestään, ei rakkausliitto. Jo sekin kertoo paljon, että kun ensimmäinen "vahinko" lapsi ilmoitti tulostaan, mies harkitsi aborttia, koska ei olllut valmis isyyteen ja vielä enemmmän tunsi että vaimo ei ole se oikea rakkaus.
        Koko ajan, vuosia, miehellä on siksi ollut rakastettuja, koska ei ole ollut onnellinen. Vaimo naiviudessaan huomaamaton, ei henkistä yhteyttä, kunhan vaan talo, hienot autot, mies hyvässä asemassa, ja mies siinä kotona.
        Eikä mies edes tuntenut huonoa omatuntoa tämän vuoksi, koska nainen niin hänestä väliittää...vaikka mies minunkin orkkulimoissa kotiin aamiaspöytään meni.Kerrankin oli takki jonka päällä rakastelimme niin limassa, vaimo pesi kiltisti.
        Olisi kiva olla kärpäsenä katossa, ja todella nähdä millainen nainen tällainen on, joka silmänsä todellisuudelta sulkee. Sääliä isolla ässällä.

        Ajattelet siis ettei vaimo ole koskaan ollut miehen rakastettu jolle tämä on uskoutunut. Moni on tuntenut miehen jo silloin kun tämä ei ole ollut petturi ja valehtelija. Asiat vaan joskus menevät niin että ihminen lähtee tuolle tielle. väittäisin, että 10 vuoden aikana oppii ihmistä tuntemaan ja lukemaan aika hyvin.


      • tuntematon nainen
        ai kirjoitti:

        Ajattelet siis ettei vaimo ole koskaan ollut miehen rakastettu jolle tämä on uskoutunut. Moni on tuntenut miehen jo silloin kun tämä ei ole ollut petturi ja valehtelija. Asiat vaan joskus menevät niin että ihminen lähtee tuolle tielle. väittäisin, että 10 vuoden aikana oppii ihmistä tuntemaan ja lukemaan aika hyvin.

        No mutta miksei se vaimo sitten ole tajunnnut ja huomannut pettämistä ja vuosien salasuhdetta kun kerran toisen on oppinut hyvin tuntemaan ja toista hyvin lukemaan?
        Ja ei sitä toista ihmistä opi tuntemaan jos se toinen ihminen ei sitä itse halua, tästä minulla on monien vuosien kokemus itselläni.


      • ^^
        tuntematon nainen kirjoitti:

        No mutta miksei se vaimo sitten ole tajunnnut ja huomannut pettämistä ja vuosien salasuhdetta kun kerran toisen on oppinut hyvin tuntemaan ja toista hyvin lukemaan?
        Ja ei sitä toista ihmistä opi tuntemaan jos se toinen ihminen ei sitä itse halua, tästä minulla on monien vuosien kokemus itselläni.

        Varmasti on huomannut jotain olevan pielessä. Eipä sitä heti ensimmäisenä tule mieleen, että se pielessä oleva asia on toinen nainen. Ja sitten kun tietää tai uskoo tietävänsä niin monesti sitä epäilee kuitenkin niitä omia vaistojaan jos mitään muuta todisteita kuin tuo vaisto ja toisen muuttunut käytös ei ole. Mies ei tunnusta vaikka kysyt, ajattelet , että selvästi valehtelee, salaa jotain. Ja sitten taas ajattelet, että entä jos oikeasti toista naista ei ole, niin kuin mies sanoo. Tuo on just se pahin asia salailussa. Toinen elää epävarmuudessa ja epäilee jo omaa mielenterveyttään. Siksi puolisolleen pitäisikin olla sen verran reilu, että kertoisi totuuden ihan ilman kamlaa hiillostamista ja puolison ei tarvitsisi alentua salapoliisiksi.


      • älä odota
        ^^ kirjoitti:

        Varmasti on huomannut jotain olevan pielessä. Eipä sitä heti ensimmäisenä tule mieleen, että se pielessä oleva asia on toinen nainen. Ja sitten kun tietää tai uskoo tietävänsä niin monesti sitä epäilee kuitenkin niitä omia vaistojaan jos mitään muuta todisteita kuin tuo vaisto ja toisen muuttunut käytös ei ole. Mies ei tunnusta vaikka kysyt, ajattelet , että selvästi valehtelee, salaa jotain. Ja sitten taas ajattelet, että entä jos oikeasti toista naista ei ole, niin kuin mies sanoo. Tuo on just se pahin asia salailussa. Toinen elää epävarmuudessa ja epäilee jo omaa mielenterveyttään. Siksi puolisolleen pitäisikin olla sen verran reilu, että kertoisi totuuden ihan ilman kamlaa hiillostamista ja puolison ei tarvitsisi alentua salapoliisiksi.

        Reiluus on kaukana pettäjästä.


    • *^*^*

      Kyllä ne vaimotkin varmaan sitä pippeliä sais ihan joltain muultakin. Harva varmaan ihan vaan sen takia on valmis uskomaan kenenkään tarinoita. Miehet vaan pitää naisia tyhmempinä kun ne ovatkaan. Me naiset ei aina kerrota teille vaikka tiedetään että puhutte kukkua. Ei katoshalutat pahoittaa teidän raasupolojen mieltä. Ihan kaikella ystävyydellä tiedoksi :). Ja minkä helvetin takia sitä aina pitää selitellä? Voisko joskus kertoa ihan vaikka totuuden.

    • narsistin tyyliä

      Usein pettäjä on narsisti, joka on valinnut vaimokseen juuri sen tyylisen naisen, jota osaa käsitellä. Kaikkien kannattaa lukea kirja "vaarallinen rakkaus!
      Mitä enemmän pettäjä loukkaa vaimoaan pettämällä, sitä enemmän vaimo rakastaa, koska on saanut tämän mallin lapsena. Narsistinien mies haluaa aiheuttaa tuskaa vaimolleen, ja jos nainen on surullinen tästä, on hän tyytyväinen. ja mitä varmemmalla syyllä ei tämä tällainen narsistin vaimo haluakkaan jättää. Kyseessä on siis molempien osapuolien psyykkinen häiriö.
      Usein tällaista vaimoa jota t´petetään on kohdeltu lapsuudessa siten, että hän ajattelee itseään syylliseksi että mies pettää. En ole rakastettava, olen arvoton.
      Elämänohjeena on: jos nyt kun mies petti minua taas käyttäydyn kunnolla ja en mäkätä asiasta, minua rakastetaan.Suojautumisstrategia on, että kaikki pettymys ja viha täytyy pitää sisällä, täytyy sopeutua tilanteeseen, ei näyttää ulkopuolisille. Tämä vaimo haluaa jopa näytellä ulkopuolisille, että OLEMME onnelllinen aviopari, mies rakastaa minua...vaikka todellisuudessa pettää ja loukkaa. Tällainen vaimo kestää tilanteen.
      Usein tällaisissa avioliitoissa narsistin vaimo tukee ja turvautuu lapsiinsa, nukkuukin usein lapsen vieressä, jotta vältää kanssakäymistä puolisin kanssa.
      Aina vaan anteeksiantava vaimo(siis pettäjän) tai vaikka kerrankin anteeksantava jos mies on ollut pidemmässä suhteessa, ei tunnista oikeaa rakkautta.Tällainen vaimo luulee oikeaksi rakkaudeksi, että mies pettämisen ilmitultua itkee, katuu , hyvittää rajulla seksillä tai lahjoilla tekojaan. Näyttelee taas kärsivälle vaimolle uskollista, kunnes taas jatkaa kun tilanne rauhoittuu.
      Narsistinen mies tuntee vaimonsa, ja tietää miten toimia että vaimo ei jätä. Hän on valinnut itselleen juuri oikeanlaisen vaimon, joka on saanut tällaisen rakastamisen mallin lapsuudesta, eikä arvosta itseään.

      • ^^^^^^^^

        Itse tein sen ratkaisun, että jäin, tekemättä raivon vallassa päätöksiä. Totta kai mietin onko vika minussa. Kukapa ei jossain vaiheessa tuossa tilanteessa miettisi. Tiedostan kuitenkin ettei vika ole minun vaan mieheni. Totta kai on olemassa myös kuvaamiasi tilanteita ja mies tietää mistä naruista vetää. Joissakin tapauksissa voi myös olla, että mies kuvittelee tietävänsä. Minä en näyttele kenellekkään, paitsi ehkä tuntemattomille joille asia ei millään lailla kuulukaan. Olen aika monelle ihmiselle suoraan asian kertonut jottei heidän tarvitsisi miettiä mikä minua vaivaa ja miksi olen masentunut. Mieheni myös sivusuhteen paljastuttua sanoi, että saan kertoa vaikka kaikille. Hänen pitää kantaa vastuu omista teoistaan. Tiedän kyllä olevani, tai oikeastaan olleeni joskus läheisriippuvainen mutta koen silti, että helpompi ja vähemmän rohkeutta vaativa ratkaisu olisi ollut vaan kävellä pois. Asiaa ei olisi tarvinnut kohdata muutoin kun surra se pois. Tai vaan siirtää jonnekkin taka-alalle. Minä en häpeä tunnustaa, että rakastan miestäni yhä kaikesta huolimatta. Asiaa on käsitelty jo jonkun aikaa ja kun energiaa on molemmilla riittävästi puhutaan lisää. Uskon mieheni oikeasti katuvan. Totta kai epäilyksen siemen on kylvetty ja luottamusta täytyy hakea. Suin päin en siis mitään ratkaisua lähtenyt tekemään enkä tee. Varmaksi tiedän sen, ettei suhde tuohon naiseen jatku enään. Uusia suhteita en tule enään hyväksymään ja sen olen miehelleni kertonut. Olen tehnyt myös selväksi ettei salailu kannata joku päivä asiat paljastuvat joka tapauksessa. Annoin siis mahdollisuuden. Vastuu on mieheni. Hän voi pilata suhteemme ja kenties luottamukseni mieheen lopullisesti tai olla MIES.


      • kiinnostaisi?
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Itse tein sen ratkaisun, että jäin, tekemättä raivon vallassa päätöksiä. Totta kai mietin onko vika minussa. Kukapa ei jossain vaiheessa tuossa tilanteessa miettisi. Tiedostan kuitenkin ettei vika ole minun vaan mieheni. Totta kai on olemassa myös kuvaamiasi tilanteita ja mies tietää mistä naruista vetää. Joissakin tapauksissa voi myös olla, että mies kuvittelee tietävänsä. Minä en näyttele kenellekkään, paitsi ehkä tuntemattomille joille asia ei millään lailla kuulukaan. Olen aika monelle ihmiselle suoraan asian kertonut jottei heidän tarvitsisi miettiä mikä minua vaivaa ja miksi olen masentunut. Mieheni myös sivusuhteen paljastuttua sanoi, että saan kertoa vaikka kaikille. Hänen pitää kantaa vastuu omista teoistaan. Tiedän kyllä olevani, tai oikeastaan olleeni joskus läheisriippuvainen mutta koen silti, että helpompi ja vähemmän rohkeutta vaativa ratkaisu olisi ollut vaan kävellä pois. Asiaa ei olisi tarvinnut kohdata muutoin kun surra se pois. Tai vaan siirtää jonnekkin taka-alalle. Minä en häpeä tunnustaa, että rakastan miestäni yhä kaikesta huolimatta. Asiaa on käsitelty jo jonkun aikaa ja kun energiaa on molemmilla riittävästi puhutaan lisää. Uskon mieheni oikeasti katuvan. Totta kai epäilyksen siemen on kylvetty ja luottamusta täytyy hakea. Suin päin en siis mitään ratkaisua lähtenyt tekemään enkä tee. Varmaksi tiedän sen, ettei suhde tuohon naiseen jatku enään. Uusia suhteita en tule enään hyväksymään ja sen olen miehelleni kertonut. Olen tehnyt myös selväksi ettei salailu kannata joku päivä asiat paljastuvat joka tapauksessa. Annoin siis mahdollisuuden. Vastuu on mieheni. Hän voi pilata suhteemme ja kenties luottamukseni mieheen lopullisesti tai olla MIES.

        Pettikö miehesi ensimmäistä kertaa? MIstä voit olla varma, että suhde tuohon edelliseen ei enää jatku? Muista, se oli salasuhde, ja tottakai miehesi niin sinulle sanoo, mutta älä ole varma. Hän on rakastunut toiseen naiseen, muista se, se on ollut niin tarpeeksi voimakas tunne, että sinä ja avioliittovalat ovat unohtuneet? Muista se. Siinä toisessa on ollut jotakin sellaista, mitä sinä et voi antaa. Oletko varma, että hän ei jäänyt liittoon joistakin muista sysitä? Taloudelliset syyt, lapset, suvun paine, mukavuus? Onko hän sanonut sinulle TAAS rakastavansa sinua, ihan oikeesti, ei vaan armosta?
        Jos pettäminen oli eka kerta ja tai vain seksiä, ehkä mies voi muuttua? Onko sinun MINÄ-kuva kuitenkin heikentynyt niin pahasti, että annat kohdella itseäsi noin? Jos miehesi teki taas uudelleen pettämistä, ja teillä on ollut ennenkin kriisi sen vuoksi, silloin sinä olet varmasti junan kyydissä joka suistuu rotkuu kun kiskot katkeaa.
        Kuvittele mitä miehesi tekisi, jos sinä olisit rakastunut toiseen tai panisit muualla? Arvaat varmasti:hän eroaisi. Mies ei voisi ikinä enää luottaa sinuun, sinä olisit hänelle huora, ja saisit kuulla sitä nimeä aina kun riita:HUORA.
        Ei, tuollainen mies on mies, joka pysyy ja on tuollainen, ei aikuista ihmistä muuteta. Sinun rakkautesi ei yksin riitä, muista se, arvosta itseäsi.


      • a2a2a2a2a2a2a2a2a2a2
        kiinnostaisi? kirjoitti:

        Pettikö miehesi ensimmäistä kertaa? MIstä voit olla varma, että suhde tuohon edelliseen ei enää jatku? Muista, se oli salasuhde, ja tottakai miehesi niin sinulle sanoo, mutta älä ole varma. Hän on rakastunut toiseen naiseen, muista se, se on ollut niin tarpeeksi voimakas tunne, että sinä ja avioliittovalat ovat unohtuneet? Muista se. Siinä toisessa on ollut jotakin sellaista, mitä sinä et voi antaa. Oletko varma, että hän ei jäänyt liittoon joistakin muista sysitä? Taloudelliset syyt, lapset, suvun paine, mukavuus? Onko hän sanonut sinulle TAAS rakastavansa sinua, ihan oikeesti, ei vaan armosta?
        Jos pettäminen oli eka kerta ja tai vain seksiä, ehkä mies voi muuttua? Onko sinun MINÄ-kuva kuitenkin heikentynyt niin pahasti, että annat kohdella itseäsi noin? Jos miehesi teki taas uudelleen pettämistä, ja teillä on ollut ennenkin kriisi sen vuoksi, silloin sinä olet varmasti junan kyydissä joka suistuu rotkuu kun kiskot katkeaa.
        Kuvittele mitä miehesi tekisi, jos sinä olisit rakastunut toiseen tai panisit muualla? Arvaat varmasti:hän eroaisi. Mies ei voisi ikinä enää luottaa sinuun, sinä olisit hänelle huora, ja saisit kuulla sitä nimeä aina kun riita:HUORA.
        Ei, tuollainen mies on mies, joka pysyy ja on tuollainen, ei aikuista ihmistä muuteta. Sinun rakkautesi ei yksin riitä, muista se, arvosta itseäsi.

        Höpö höpö rakkautesi kanssa. Ei kannata katkeruudesta vinkua. Jos sua salaa käytiin panemassa, et muuta ollut. Muista se, et ollut tarpeeksi, vain sinä höynäytettävä luulit panoja rakkaudeksi. Sääli jos joku muikkeli kuvittelee itsestään jotain muuta. Muista se. Ei se mitään raukkautta ole, jos vuoksesi ei erota. Jos heti käryn käytyä sut jätetään kuin nalli kalliolle. mitä rakkautta se on?! Muista se. Sulle nyt osoitettiin paikkasi vaikka kaksimetriset jalat omistat.. heh heh.. Muista se. Sinun rakkautesi ei riitä, muista se. Sinun MINÄ-kuvasi on syvältä sieltä... muista se.


      • ^^^^^^^^
        kiinnostaisi? kirjoitti:

        Pettikö miehesi ensimmäistä kertaa? MIstä voit olla varma, että suhde tuohon edelliseen ei enää jatku? Muista, se oli salasuhde, ja tottakai miehesi niin sinulle sanoo, mutta älä ole varma. Hän on rakastunut toiseen naiseen, muista se, se on ollut niin tarpeeksi voimakas tunne, että sinä ja avioliittovalat ovat unohtuneet? Muista se. Siinä toisessa on ollut jotakin sellaista, mitä sinä et voi antaa. Oletko varma, että hän ei jäänyt liittoon joistakin muista sysitä? Taloudelliset syyt, lapset, suvun paine, mukavuus? Onko hän sanonut sinulle TAAS rakastavansa sinua, ihan oikeesti, ei vaan armosta?
        Jos pettäminen oli eka kerta ja tai vain seksiä, ehkä mies voi muuttua? Onko sinun MINÄ-kuva kuitenkin heikentynyt niin pahasti, että annat kohdella itseäsi noin? Jos miehesi teki taas uudelleen pettämistä, ja teillä on ollut ennenkin kriisi sen vuoksi, silloin sinä olet varmasti junan kyydissä joka suistuu rotkuu kun kiskot katkeaa.
        Kuvittele mitä miehesi tekisi, jos sinä olisit rakastunut toiseen tai panisit muualla? Arvaat varmasti:hän eroaisi. Mies ei voisi ikinä enää luottaa sinuun, sinä olisit hänelle huora, ja saisit kuulla sitä nimeä aina kun riita:HUORA.
        Ei, tuollainen mies on mies, joka pysyy ja on tuollainen, ei aikuista ihmistä muuteta. Sinun rakkautesi ei yksin riitä, muista se, arvosta itseäsi.

        Petti tuolloin ensimmäsistä kertaa. Ja tiedän suhteen toiseen naiseen jääneen taakse. Mm. se, että nainen asuu monen sadan kilometrin päässä ja mieheni ei ole reissannut yksin niin pitkää matkaa paljastumisen jälkeen kertoo jo aika paljon. Lisäksi tämä nainen ilmoitti, myös minulle, että mikäli minun ja mieheni suhde jatkuu, hän vetäytyy suoisolla. Kirjoitti minulle myös sen verran ikävän viestin, että miehenikin meni ymmälleen ja en todella usko, että hän hyväksyisi tuollaisen panettelun minua kohtaan ja jatkaisi sellaisen ihmisen kanssa. En edes siinä tapauksessa ettei hän minua rakastaisi. Niin huonosti en kuitenkaan varmasti miestäni tunne. Jos hän vihaisi minua tilanne olisi eri. Mutta jos vihaisi niin syvästi tuskin viettäisi aikaa kanssani ja pyytäisi minua mukaansa jonnekkin lähtiessään tai suunnittelisi ja ehdottaisi yhteisiä reissuja. Pettämistä edelsi mieheni masentuneisuus yms. En tiedä onko tällä vaikutusta mutta arvelisin myös henkilökohtaisten kriisien jotka eivät varsinaisesti liity parisuhteeseen altistavan ihmistä erilaisiin itseään ja omaakin moraaliaan vastaan sotiviin käyttäytymismalleihin. Tämä tietenkin on vain minun mielipiteeni tässä asiassa. En tietenkään voi varmaksi tietää mitkä hänen vaikuttimensa siihen ettei meidän suhdettamme halunnut päättä ovat. Tiedän vain mitä hän on kertonut. Toivon hänen olevan rehellinen koska olen itsekin ollut koko tämän asian käsittelyn ajan ja pyytänyt myäs hantä toimimaan rehellisesti vaikka se totuus sitten loukkaisikin minua lisää. Ja ei. En ajattele, että jollain on oikeus käyttäytyä minua kohtaan ihan miten sattuu. Arvostan kyllä itseäni. Miksi olisin kokenut asiasta pahaa oloa jos sen hyväksyisin. tai edes miettinyt miten eteenpäin. Olisinhan tuossa tilanteessa vaan jatkanut normaalisti vaatimatta miestäni tilille teoistaan.


      • onneksi mennyttä
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Petti tuolloin ensimmäsistä kertaa. Ja tiedän suhteen toiseen naiseen jääneen taakse. Mm. se, että nainen asuu monen sadan kilometrin päässä ja mieheni ei ole reissannut yksin niin pitkää matkaa paljastumisen jälkeen kertoo jo aika paljon. Lisäksi tämä nainen ilmoitti, myös minulle, että mikäli minun ja mieheni suhde jatkuu, hän vetäytyy suoisolla. Kirjoitti minulle myös sen verran ikävän viestin, että miehenikin meni ymmälleen ja en todella usko, että hän hyväksyisi tuollaisen panettelun minua kohtaan ja jatkaisi sellaisen ihmisen kanssa. En edes siinä tapauksessa ettei hän minua rakastaisi. Niin huonosti en kuitenkaan varmasti miestäni tunne. Jos hän vihaisi minua tilanne olisi eri. Mutta jos vihaisi niin syvästi tuskin viettäisi aikaa kanssani ja pyytäisi minua mukaansa jonnekkin lähtiessään tai suunnittelisi ja ehdottaisi yhteisiä reissuja. Pettämistä edelsi mieheni masentuneisuus yms. En tiedä onko tällä vaikutusta mutta arvelisin myös henkilökohtaisten kriisien jotka eivät varsinaisesti liity parisuhteeseen altistavan ihmistä erilaisiin itseään ja omaakin moraaliaan vastaan sotiviin käyttäytymismalleihin. Tämä tietenkin on vain minun mielipiteeni tässä asiassa. En tietenkään voi varmaksi tietää mitkä hänen vaikuttimensa siihen ettei meidän suhdettamme halunnut päättä ovat. Tiedän vain mitä hän on kertonut. Toivon hänen olevan rehellinen koska olen itsekin ollut koko tämän asian käsittelyn ajan ja pyytänyt myäs hantä toimimaan rehellisesti vaikka se totuus sitten loukkaisikin minua lisää. Ja ei. En ajattele, että jollain on oikeus käyttäytyä minua kohtaan ihan miten sattuu. Arvostan kyllä itseäni. Miksi olisin kokenut asiasta pahaa oloa jos sen hyväksyisin. tai edes miettinyt miten eteenpäin. Olisinhan tuossa tilanteessa vaan jatkanut normaalisti vaatimatta miestäni tilille teoistaan.

        Voi voi, mista tiedät ette salasuhde on loppu? Siis tiedät! Aikanani olin suhteessa ja vaimo akyllä ihan oikeasti luuli suhteen loppuneen, kanssanikin jutteli ja välimatkaakin oli. Mutta kun se mies otti sairaslomaa ja välillä tavattiin monessa paikkaa kun osaa se nainenkin liikkua ja matkustaa. Mies osasi kyllä tosi taitavasti naruttaa eikä vaimo aavistanut mitään vaikka kärynnyt monesti oli. Avasi minunkin silmät todellisuuteen, kiero on kiero ja tosi hyvä valehtelija.


      • ^^^^^^^^
        onneksi mennyttä kirjoitti:

        Voi voi, mista tiedät ette salasuhde on loppu? Siis tiedät! Aikanani olin suhteessa ja vaimo akyllä ihan oikeasti luuli suhteen loppuneen, kanssanikin jutteli ja välimatkaakin oli. Mutta kun se mies otti sairaslomaa ja välillä tavattiin monessa paikkaa kun osaa se nainenkin liikkua ja matkustaa. Mies osasi kyllä tosi taitavasti naruttaa eikä vaimo aavistanut mitään vaikka kärynnyt monesti oli. Avasi minunkin silmät todellisuuteen, kiero on kiero ja tosi hyvä valehtelija.

        No eipä ole tämä nainenkaan käynyt täällä päinkään reisussa. ja kuten sanoin, myös mieheni aidosti hämmentyi tuosta viestistä jonka tämä kakkonen minulle lähetti. Mutta mitäpä se kenellekkään kuuluu tiedän mitä tiedän ja en ole sinisilmäinen. olenhan myös kertonut täällä avoimesti, että on tietenkin mahdollista että mieheni vedättää minua yhä. Ei kuitenkaan tämän naisen kanssa. Ja koska minulla ei ole faktoja en halua toistaiseksi tehdä päätöksiä ilman niitä. kyllä tuntuis pahalta sekin, että olemme käyttäneet aikaa suhteemme uudelleen rakentamiseen ja yhtäkkiä minä jonkun hömön epäilyn takia vaan jättäisin leikin kesken. Onhan olemassa se mahdollisuus, että mieheni haluaa jatkaa suhdetta rehelliseltä pohjalta ihan oikeasti.


      • very easy
        onneksi mennyttä kirjoitti:

        Voi voi, mista tiedät ette salasuhde on loppu? Siis tiedät! Aikanani olin suhteessa ja vaimo akyllä ihan oikeasti luuli suhteen loppuneen, kanssanikin jutteli ja välimatkaakin oli. Mutta kun se mies otti sairaslomaa ja välillä tavattiin monessa paikkaa kun osaa se nainenkin liikkua ja matkustaa. Mies osasi kyllä tosi taitavasti naruttaa eikä vaimo aavistanut mitään vaikka kärynnyt monesti oli. Avasi minunkin silmät todellisuuteen, kiero on kiero ja tosi hyvä valehtelija.

        Sama täällä, vaimolle on varmasti luvannut olla tai vaimo on vaatinut että ei saa olla minuun missään yhteyksissä....mutta koska meidän suhde oli sielullisesti ja henkisesti myös niin syvä, kirjottelemme ja soittelemme. Ei sitä rakkautta toista kohtaan minnekkään hylätä, vaimo tekee mielestäni itseeään kohtaan todella väärin kun yrittää vaan jatkaa, vaikka mies on sanonut edelleenkin hänelle ja minulle, että tunne on mennyt, rakkaus puuttuu, ja hän haluaa tuntea rakkautta kerrankin,,,meillä sitä oli.
        MIten tällaisesta tietoisena voi elää yhdessä eteenpäin?
        Ja kyllä tosiaan , nainen osaa matkustaa, mekin oikein organsoimme mitä mahdottomampia juttuja että pääsimme toistemme luokse, oli se sitten vain 10 minuuttia, mutta rakkaus onkin sellainen voima joka tekee mahdottomasta mahdollista.
        Olimme oikein kuin teinejä,,,olihan se jännää ja ihanaa aikaa,,,vaikka kusetimmekin vaimoa aika pahasti. Se tuntui tietenkin joskus pahalta, ja siksi se ei voinutkaan jatkua enää siinä muodossa.Emmekä tottavie peitelleet ja salailleet rakkauttamme, Ei ole yhtä lähikuppilaa, tai naapuria, joka ei meitä yhdessä nähnyt, pihallakan pussailimme kuin teinit. Ei kukaan rakastava voi piilottaa tunteitaan, jos siis oikeasti rakastaa.
        Ja sellaista vaimoa joka on kylmettynyt tai ei välitä on helppo kusettaa.


    • just..

      Yleensähän se menee juuri näin. Ihminen vetää puoleensa sellaisia joita itse haluaakin.

    • gina*

      Totta turiset. Eikä pelkästään pettämisen tultua ilmi, vaan yleensäkin huonoa liittoa jatketaan juuri noista syistä: lapset, yksinäisyyden pelko, omaisuus, maine, yhteinen historia.. Myös lapsenomainen usko siihen, että toinen haluaa muuttua jollain muulla tavalla. Kuten esim. ottaa osaa perhe-elämään, antaa aikaa puolisolle jne. Itse pyysin ja ex aina lupasi enemmän aikaa minulle ja lapsille. Silti puuhasteli omiaan eikä piitannut meistä. Havaitsin tämän lopulta vasta silloin, kun vanhin lapsi pääsi ripille.

    • RRR1212

      :) Kun joku vaimo menee ja sanoo sanan "rakkaus", että joku voisi antaa toisen erehdyksen anteeksi yksinkertaisen syyn, rakkauden, takia, niin kasapäin huoria ilmaantuu epäilemää tyyliin: ei voi olla, rakkautta on vain huoratessa! Voi pyhä yksinkertaisuus...

      • vaimo rules

        Olet niin oikeassa!


      • love and trust,yes
        vaimo rules kirjoitti:

        Olet niin oikeassa!

        Voi, olen ollut itsekkin todella rakastettu vaimo, pitkään, rakkausliitossa, Mua ei koskaan petetty, koska kuka nyt haluaa rakkauden rikkoa.
        Mutta kun sitä ei enää ole, on kaikki ihan sama.
        Jos mies on pettänyt ennenekin, pitäsi lamput jo syttyä, ei aikuista miestä muuteta.


    • huihuihui

      Pettäjä haluaa pettää, eikä tämä onnistu ilman avo/aviokumppania. Sinkkuna voi muhinoida kenen kanssa huvittaa, mutta eihän se ole niin hauskaa kuin salaiset suhteet tai panot. Niinpä pettäjän täytyy ylläpitää suhdettaan, jotta voisi jatkaa jännittäviä panopuuhiaan.

    • lähiomainen

      kyllä nainenkin osaa pettää, ennen sovittuja, tulevia häitään ja heti niiden jälkeen, kappas, saman miehen kanssa ja siitä seurasi suomen lyhin avioliitto, kun piti siellä vihillä siinä välillä käydä, sen miehen kanssa, joka vielä rakastikin, lapsiakin on.Siitä johti sotaa riittämiin, koko suku halvaantui lähes. Syy siellä, vetelä täällä.

    • Kyrpä Ykä

      Ihmiset

      ovat

      sairaita !

      Heillä

      on

      päässä

      vikaa !

      He

      ovat

      tyhmiä !


      Eikö

      voi

      käyttää

      aikaansa

      johonkin

      mukavaan

      ja

      elää

      yksin

      ja

      runkata !

      • Uikuti uikuti uikuti

        Ja se kaksmetriset jalat omaava Lima-Lissuhan se täällä masturboi ja ukkomiestään muistelee. Terveisiä sinne suljetulle osastolle.


    • Filosointi Heikki

      Niin jos hän on rikas?Hmm, on häntä suueltava pitkään!- Hmm,jos taas hän on köyhä?-On hänet kierrettävä kaukaa.......

    • Pyhä yksinkertaisuus

      Pettäjä-tyypeille kysymyksiä; ensin puolisoon ihastutaan ja sitten rakastutaan. Miksi vihastutaan? Onko tapa maksaa kumppanille potut pottuina, jos parisuhde rakoilee? Moniko rohkenee myöntämään, että itsessäkin voi olla aika paljon vikaa eikä sysäämään syytä pelkästään toisen harteille? Riitaankin tarvitaan yleensä vähintään kaksi. Missä kohtaa ajatus katkeaa, jotta siitä rakastetuimmasta tuleekin vihatuin? Ihmisen moraali on nykyään kuin löysä ripulipaska, sotku on taattu. Avioliitto instituutiona alkaa olla lähempänä farssia kuin sitä oikeaa sitoutumista toiseen ihmiseen. Mikä on arvostus puolisoa kohtaan silloin, kun rikotaan avioliittolupaus? Olen kuullut selityksiä siitä, kuinka kerrotaan vain yhteisten jutunaiheiden loppuneen. Mielestäni se on silkkaa paskapuhetta. Jos kumpikaan puolisoista ei ole halukas nostamaan parisuhdekriisiä pöydälle, niin saamattomuutta se pikemminkin on. Pitäisi kuitenkin muistaa, miksi silloin aikanaan puolisoonsa ihastui eikä se ihminen ole siellä sisimmässään kukaan muu kuin itsensä. Kiloja voi tulla lisää vaan ei se ihmistä miksikään muuta.

    • Elämään kuuluu pienet pelit. Jostakin pelistä kehittyy vuosisadan matsi.
      Vain elämää ei sen enempää.
      Ota rennosti, löysin vatsoin.

    • NaturNatur

      Juolahtipa mieleen, että onkohan tämä avioliitto/yksiavioisuus sittenkään ihmisen ihanteellisin olotila, kun vietit näyttää vetävän johonkin muualle. Ja ylipäätään, mistähän koko avioliittokäsite onkaan saanut alkunsa? Luonnossa yksi puoliso-käytäntöä esiintyy hyvin harvoin ja siihen on olemassa erittäin hyvät syyt. Ihmisen täytyy toimia joko luonnon mukaan tai sitten toimii luonnon vastaisesti.

      • ei avioliittoa

        Itse käsittäisin lasten olevan suurin syy avioliittoon. Ihminenhän joutuu huolehtimaan kovin monta vuotta jälkeläisitään ennenkuin nämä itsenäiseen elämään kykenevät. Näin turvataan tai ainakin pyritään turvaamaan lapsille tarpeeksi pitkä huolto. Ei taida luonnossa moista esiintyä.
        Ja oisko tuo omaisuus yksi syy, sitäkään ei taida luonnossa esiintyä.
        Ja yhtenä syynä kait empatia, sitoudutaan huolehtimaan toisesta vaikeuksienkin ajan, luonnossahan nämä heikot joutuvat muiden kitaan.
        Muuten kyllä, ihmisen seksuaaliviettiin verrattuna tai paremminkin sen kestoon verrattuna, pitkä liitto saman puolison kanssa taitaa monelle olla liian tylsää ja puuduttavaa. Oiskin paree ku mahdollisimman kypsässä iässä mentäisiin yhteen mutta se taasen sotii lapsensaannin kannalta.
        Ja muutenkin, kun tuo ihminen on aikas monimutkainen otus verrattuna moneen muuhun luontokappaleeseen, voi se sama kumppani tosiaan helposti tuntua tylsältä eikä yhteistä löydy vuosien jälkeen kun kaikki asiat koluttu ja muut ovat tuntemattomia ja kiinnostavia. Kiva saada kokeilla muutakin.


    • Pettäjän kaveri

      Pettäjä, siinä pulma monessa suhteessa...
      Monesti olen ajatellut asiaa miksi niin pitää käydä....Itse ollut osallisena pettäjän kanssa ja jatkuu tapaamiset....Suhdetta ei kuitenkaan toinen osapuoli lopeta varattu ...... Enkä haluakkaan ja toivon ettei vaimot saa siintä myös tietääkkään...Hullu olen kun jatkan vaan, mutta eihän myö eletä kuin kerran täällä maan päällä.....
      Vaimot tai miehet seuratkaa toisen menemisiä, ei kaikki ole työreissuja ... Avatkaa silmänne.....

    • AP

      Sitä saa mitä tilaa!

    • 1977/11

      olemme vaimonkanssa huomanneet yhden seikan josta näkyy et nyt on kovasti asuntoja myynissä olemme siis ostamassa uutta taloa melkein joka kolmannessa on ero syynä myymiselle. eikä puhuta isoista rahoista esim. 100-250t€ hinta haitarista. parissa talossa huomatiin että nämähän onkin tuttuja vuosientakaa ja syynä eroon selvisi että kolmen vuoden avion jälkeen kattila jakoon kun emäntä kyllästyi kovaan työtahtiin ja löysikin läheltä uuden äjän. mut kummassakin tapauksessa on jo vuosia mies tehnyt töitä ennen avioliittoa eli seurustelu aikanakin. kummallakin pitkä yhdessä olo takana ja molemmilla lapset ennen naimaa n.4v. en tiedä sit itse teen töitä jo 5vuotta aika moisella tahdilla ja vaimokin on osallisena työhömme muutamana kertana viikossa. nuorempana kyllä vieras pillu maistui aikasta lailla ja käry kävi ollemme kuitenkin erelleen naimisissa 15vuotta takana täytän tammikuussa 35v. lapset 14-15v. vaimo34v. täytyy osata nuolla oikeesta kohtaa. :)

    • älä vaihda

      "vaimo34v. täytyy osata nuolla oikeesta kohtaa. :)"

      Niin, olet tosiaan tajunnut miten pettää, naiskennella muualla, elää häntäheikkinä ja kuitenkin leputella tyhmä vaimo että aina antaa anteeksi.

      Onneksi olkoon, älä vaan eroa, koska noin tyhmää vaimoa et tule enää löytämään. Harva akka (muut motiivit) kattelee tollasta häntäheikkiä, vai eikö hän tiedä noista panoitasi?

    • vaikeaa on

      Mä olen vaimo jota mies petti. En tiedä vielä, miten tässä lopulta käy. Eli päädymmekö eroon vai jäämme yhteen. Aika näyttää, teen päätökseni kunhan sen ensin itse tiedän.

      Tuntuu kuitenkin oudolta se, että jäämällä minä muutun hölmäksi ja tyhmäksi ja lähtemällä fiksuksi. Kohdallani päätös voi olla suuntaan tai toiseen, en minä siitä suunnasta muutu, sama äly ja järki päässä huomennakin.

      Meillä pettäjä (eli mies) tekee kaikkensa, että en lähtisi. Ei pelkästään rukoile, vanno ja vakuuttele. Tekee asioita toisin kuin ennen, puhuu ja keskustelee. Yhtenä yönä heräsin ja hän istui sängyssä vieressäni ja katseli minua. Oli istunut siinä jo pitkään. Halusi vain katsoa minua, tallentaa varalle jos joutuu minusta luopumaan. Oli itkenytkin.

      Tiedän, että mies rakastaa. Ja minäkin rakastan. Eikä ongelma ole enää se suhde, vaan minä itse ja omat tunteeni. En tiedä pääsisinkö koskaan yli niistä, vaikka elämästämme tulisi täydellistä. On niin vaikea elää näin. Ja toisaalta ilman.

      Paljon on pelissä, siksi meillä vaimoilla joskus kestää päätöksen tekeminen, vielä kun se koskettaa minun lisäkseni myös lapsia.

      Nopeita päätöksiä tekevät ne, joilla ei ole pelissä isoja panoksia. Kun menetettävää on enemmän, ei halua hosua.

      • OLET VALMIS KUN OLET

        Tiedän hyvin tillanteesi, itselläni oli lähes samat fiilikset kuin sinulla, en tiennyt, osannut itsestäni sanoa mitään. Mies halusi jatkaa, teki kaikkensa. Ja salaa kuitenkin jatkoi pettämistäkin tietämättäni. En millään uskonut sitä todeksi, mies kun katui ja itki ja keskusteli ja uuden autonkin osti ja vaikka mitä. Mietin, neljä kokonaista vuotta, erotako vai ei. Lopulta ei muuta ollut tehtävissä, en vaan voinut luottaa tai haluta toiselta mitään, en edes halia. Yököttämään suorastaan alkoi kun mietin hänen toisen naisen sylissä olleen. Vaikka tunteet kuoli, järki vielä käski miettimään, teenkö varmasti nyt oikein. Kannattaa miettiä ettei jälkeenpäin mietitytä tai harmita, mieti kunnes olet varma päätöksestäsi, silloin se olotila helpottaa ja asiat on helppo, jos ne koskaan ovat, tehdä. Erossa on paljon käytännön asioita mitkä pitää jaksaa hoitaa ja jos vielä lapsia, nekin pitäisi kunnialla hoitaa. Ja talon myynti mahdollisesti ja tavaroiden uusjako ym.
        Yksi pahimpia asioita joita itse koin on kun lähes vieraat ihmiset tulivat kyselemään eron syitä ja tosi henkilökohtaisia asioita. Toivoisinkin kaikilta joiden tuttu on eromassa, älä kysy mutta ole lähistöllä saatavissa ja kuuntele tarvittaessa, sitä eroamassa ihminen kaipaa, ei uteluita.


      • toivoa on aina

        Ei se lähteminen ole ainoa ratkaisu. Tärkeintä on, että käsittelet tämän asian miehesi kanssa ja ennenkaikkea itsesi kanssa. Todellista tyhmyyttä on jättää asiat kesken ja kääntää niille selkänsä. Moni lähtijä pakenee tilannetta ja ikävä kyllä jättää asiat käsittelemättä. Lähteminen voi antaa valheellisen tunteen vahvuudesta, mutta jos asiat on jääneet ainakin ajatuksissa kesken, niin siitä ei hyvää seuraa.

        Uskon, että pettämisestä voi päästä yli ja jonain päivänä antaa anteeksikin. Unohtaa sitä ei kuitenkaan pysty, se kulkee mukana loppuelämän, vaikka sen kanssa oppii elämään. Niinkuin oppii muidenkin elämän kriisitilanteiden kanssa.


    • Voi olla, mutta

      Ainakin minun tietämissäni pettämistapauksissa se on kylläkin mennyt niin, että petetty on halunnut erota, mutta pettäjä ei, vaan on anellut anteeksiantoa ja itkuisena rukoillut, ettei petetty jättäisi...

    • 13

      Sellainen ihminen, joka jää pettämisen jälkeen suhteeseen,, ei ole tyhmä, raukkis, luuseri. On vahvuutta mielestäni käydä asiaa läpi puolison kanssa ja helpompi on selvitä jatkossa, kun asia käsitellään YHDESSÄ. Vaikka liitto myöhemmin kariutuisikin, silti on aina tärkeää käydä mennyt elämä läpi; vaikka siinä tilanteessa lähtee ovet paukkuen, asia on käytävä jossain vaiheessa kuitenkin YKSIN läpi ja se voi viedä vielä pidempään kuin jos asia selvitettäisiin YHDESSÄ. Ei sitä pettämistä pääse pakoon lähtemällä, kulkee se kuitenkin matkassa, menitpä minne tahansa, pakoon sitä asiaa ei mihinään pääse.

      Et voi sitäkään tietää, että kun eroat ja tapaat uuden ihmisen, pettääkö hän sinua.

      Kannattaa myöskin katsella sitä aikaa kun kumppanisi petti, oliko hän erityisen onnellinen?! Paistoiko kasvoista onnellisuus, leijuiko hän pilvissä!? Vai oliko hän kireä, ärtyinen, poissaoleva, ilkeä, romahduksen partaalla? Siitäkin menneestä käytöksestä voi päätellä sen, että kärsikö pettäjä tilanteesta mitenkään... koska kaikki pettäjät eivät nauti kyllä elämästään pettäessään. Hyvin usein se on seurausta myös omasta kriisistä, masennuksesta, tietämättömyydestä, miten saada oma elämä raiteilleen.

      Kun pettäjä pettää ja on tavannut uuden elämänsä kumppanin, niiin hän on onnellinen kun on löytänyt ihmisen ja hänen kanssaan varmasti haluaa olla. Silloin kannattaa erota, silloin myös pettäjä harvemmin katuu tekoaan.

      Joskus pettäjä on hyvin surullinen, ja vajoaa salasuhteeseen, tietäen kuitenkin sisimmässään, ettei se ole oikein ja ei oikeasti halua lähteä liitostaan. Omantunnostuskat on hirveät mutta silti hän voi jatkaa sitä. Ja vakuuttelee itselleen ja uskookin lopulta siihen, ettei tee mitään väärää tämä on vain hetkellinen helpotus, että jaksaa. Työssä kaikki on huonosti ja kotona vaimo antaa aikansa lapsille, mies jää sivuun. oikesti kuitenkin mies tekisi mitä vain, jotta vaimon kanssa saisi asiat kuntoon ja saisi oman elämänsä kuntoon.
      Rakastunut ihminen on onnellinen! Ei hän pode huonoa omatuntoa pettämisestä, hän on löytänyt sielunkumppanin. Ei hän kadu, koska haluaa eron vaimosta. Ei siinä vaakakupissa paina vaimo tai lapset, jos tunne on rakkautta. Mies kyllä lähtee onnellisena salarakkaansa matkaan, jos tunne on rakastuminen.

      Uskoisin, että jos pettäjä oikeasti katuu, sen kyllä vuodet näyttää. Ihminen ei pysty näyttelemään montaa vuotta, jos ei ole tosissaan. Ei mies anele montaa vuotta anteeksiantoa, jos ei sitä tosisssaan halua. Kukaan mies ei sellaista tee vuosikausia, miksi tekisi kun nurkan takana on se rakkaus....

      • paskoja ovat

        Jaa että ei mies anele montaa vuotta anteeksiantoa jos ei ole tosissaan. Meijän ukko aneli ja itki kuus vuotta! Ja arvaapa mitä? Asusutelee nyt rakkaansa kanssa jota hän koko tuon kuuden vuoden ajan tapaili. Miksi hitossa ei halunnut erota ja vanno ja vakuuteli rakkauttaan minulle? Ja anteeksiantoa? Ja minä tyttö menin uskomaan kerta toisensa perään kun kaikki minulle vakuuttelivat tosissaan olevan ei se muuten olisi noin kiltti ja itkisi ja pyytelisi anteeksi ja olisi mukava ja avulias ja vaikka mitä. Kyllä kuule noi osaa olla ovelia kettuja, miehet. Ja kun silmä välttää milloin ollaan missäkin, jopa uimaan mennessään häippäskin naisen luo, ja muka työpalaverissa, paskat, kyllä selityksiä kuule piisaa joka lähtöön.


      • elämäntapa
        paskoja ovat kirjoitti:

        Jaa että ei mies anele montaa vuotta anteeksiantoa jos ei ole tosissaan. Meijän ukko aneli ja itki kuus vuotta! Ja arvaapa mitä? Asusutelee nyt rakkaansa kanssa jota hän koko tuon kuuden vuoden ajan tapaili. Miksi hitossa ei halunnut erota ja vanno ja vakuuteli rakkauttaan minulle? Ja anteeksiantoa? Ja minä tyttö menin uskomaan kerta toisensa perään kun kaikki minulle vakuuttelivat tosissaan olevan ei se muuten olisi noin kiltti ja itkisi ja pyytelisi anteeksi ja olisi mukava ja avulias ja vaikka mitä. Kyllä kuule noi osaa olla ovelia kettuja, miehet. Ja kun silmä välttää milloin ollaan missäkin, jopa uimaan mennessään häippäskin naisen luo, ja muka työpalaverissa, paskat, kyllä selityksiä kuule piisaa joka lähtöön.

        paskoja ovat, puhut niin totta. Pettävä salasutheileva ei kadu muuta kuin että: the thrill of living has gone!
        Tämä ukkomies jonka kanssa siis itse olin ----todella rakastuimme, mutta en jaksanut että vauvan äitiä vedätti taasen eikä uskaltanut meistä kertoa- sanoi minulle nämä sanat kun paljastin meidät vaimolle, ja miehelle tuli kotona hätä käteen .....
        Siis miehen elämän jännitys taas vähäksi aikaa loppui, liitossa, jossa mennään niin järkipohjalla että oksettaa.
        UUtta suhdetta odotellessa...


      • justjoopa

        #Vai oliko hän kireä, ärtyinen, poissaoleva, ilkeä, romahduksen partaalla? Siitäkin menneestä käytöksestä voi päätellä sen, että kärsikö pettäjä tilanteesta mitenkään... koska kaikki pettäjät eivät nauti kyllä elämästään pettäessään. Hyvin usein se on seurausta myös omasta kriisistä, masennuksesta, tietämättömyydestä, miten saada oma elämä raiteilleen.#

        HEI, mies on surullinen kun ei voi olla julkisesti rakkaansa kanssa yhdessä, Ja sinä tolvana luulit toisin. Et todella ole herkkätuntoinen.


    • aikaa se vie

      Sama täällä ja vielä kehtasi sano, että olenhan antanut anteeksi aiemminkin. Ei vaan ymmärtänyt minun mittani tulleen täyteen. Anteeksi annoin monet kerrat samasta suhteesta joka ei koskaan loppunut jatkuu vielä tänäkin päivänä.
      Kuitenkin oli tärkeätä, että saimme suhteen elettyä loppuun kumpainenkin tiesi varmaan jo pitkään lopun tulevan. Kuitenkin se vie aikaa ei se helppoa ollut. Nyt kun ero on jo voimassa on niin hyvä ja helpottunut olo, ehkä oli ei olisi näin hyvä jos olisimme eronneet heti emmekä eläneet suhdettamme loppuun asti. Asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia niinkuin täällä moni niin luulee, emmekä me vaimot tyhmiä tai säälittäviäkään niinkuin eivät kakkosetkaan. Suhteet ovat monimutkaisia ja kaikki ratkaisut oman elämän suhteen vaativat aikamoista harkintaa ja aikaa kuitenkin.

    • :::::::::

      Ketään ei voi pakottaa jäämään, joten turha vedota siihen ettei puoliso suostu eroamaan. Moni petetty taistelee pitkään tunteidensa kanssa ja välillä haluaa erota ja välillä ei. Siksi nopeat ratkaisut eivät välttämättä ole hyväksi. Pettäjäkin voi joskus haluta jäädä ja ellei on hän vapaa lähtemään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe