Miten ateisti toimisi?

Kysyn vain?

Tapahtui vuosia sitten. Olin myymässä kirpputorilla, jonka tuotto meni lähetystyöhön. Puotiin astui ilmeisesti ateistipariskunta. He törmäsivät heille mielenkiintoiseen vempeleeseen, vanha Singer- ompelukone. Rouva oli innoisaan ja halusi ostaa kojeen, mutta tulikin yllättäen ongelma - samalla hän tulisi tukeneeksi niin "turhaa lähetystyötä". Hinnasta tingittiin, mutta en antanut yhtään alennusta. Mies jo tokaisi, että ostetaan - rouva empi ja kiukutteli ristiriitaisessa tilanteessa. '
Minä vastasin, että kyllä vempele tuolla hintaa menee kaupaksi, joten kyllä tuotto ajallansa siitä kotiin tulee.
No kaupattehtiin , mutta eritysiesti rouva oli harmissaan kun tuli kannattaneeksi turhaa toimintaa.

Miten on ateistit, ostatteko lähetystyötä kannattavalta kirpparilta tavaroita vastaavanlaisessa tilanteessa. Vai kärsittekö mieluummin melkoista puutetta?

30

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goddeloos

"Miten on ateistit, ostatteko lähetystyötä kannattavalta kirpparilta tavaroita vastaavanlaisessa tilanteessa.
      - En osta vastaavassa enkä osta muutenkaan. Nainen oli oikeassa, turhan toiminnan tukemista...

"Vai kärsittekö mieluummin melkoista puutetta? ""
      - Puutetta mistä?

• aate ei ratkase

Nainen oli etsinyt juuri kyseisenlaista Singeriä vanhan kotinsa koristeeksi ja nyt se oli siinä ihan käden ulottuvilla. No hänellä oli tarve saada esine oli vahvempi kuin aate - lohdutelin kyllä, että kyllä sen joku ennenpitkää ostaa. Häntä harmitti kun en antanut yhtään alennusta.

Kyllä isekkin kietäytyisin ostamasta, jos rahat menisivät esim. ateismin tai saatanapalvonnan tukemiseen.
        Ihmiset eivät yleensä piittaa asioidessaan kirppareilla, mitä he kannattavat.

• goddeloos
        aate ei ratkase kirjoitti:

Nainen oli etsinyt juuri kyseisenlaista Singeriä vanhan kotinsa koristeeksi ja nyt se oli siinä ihan käden ulottuvilla. No hänellä oli tarve saada esine oli vahvempi kuin aate - lohdutelin kyllä, että kyllä sen joku ennenpitkää ostaa. Häntä harmitti kun en antanut yhtään alennusta.

Kyllä isekkin kietäytyisin ostamasta, jos rahat menisivät esim. ateismin tai saatanapalvonnan tukemiseen.

"Nainen oli etsinyt juuri kyseisenlaista Singeriä vanhan kotinsa koristeeksi ja nyt se oli siinä ihan käden ulottuvilla. No hänellä oli tarve saada esine oli vahvempi kuin aate - lohdutelin kyllä, että kyllä sen joku ennenpitkää ostaa. Häntä harmitti kun en antanut yhtään alennusta. "
        - Ei varmaankan ollut ainut olemassaoleva kappale. En silti olisi ostanut.

"Kyllä isekkin kietäytyisin ostamasta, jos rahat menisivät esim. ateismin tai saatanapalvonnan tukemiseen."
        - Minäkin kieltäytyisin. Rahojen pitäisi mennä johonkin yhteishyödylliseen tehokkaaseen toisten auttamiseen.

"Ihmiset eivät yleensä piittaa asioidessaan kirppareilla, mitä he kannattavat. "
        - Eivät niin. Minä piittaan.

• fff.
        goddeloos kirjoitti:

"Nainen oli etsinyt juuri kyseisenlaista Singeriä vanhan kotinsa koristeeksi ja nyt se oli siinä ihan käden ulottuvilla. No hänellä oli tarve saada esine oli vahvempi kuin aate - lohdutelin kyllä, että kyllä sen joku ennenpitkää ostaa. Häntä harmitti kun en antanut yhtään alennusta. "
        - Ei varmaankan ollut ainut olemassaoleva kappale. En silti olisi ostanut.

"Kyllä isekkin kietäytyisin ostamasta, jos rahat menisivät esim. ateismin tai saatanapalvonnan tukemiseen."
        - Minäkin kieltäytyisin. Rahojen pitäisi mennä johonkin yhteishyödylliseen tehokkaaseen toisten auttamiseen.

"Ihmiset eivät yleensä piittaa asioidessaan kirppareilla, mitä he kannattavat. "
        - Eivät niin. Minä piittaan.

Yleensähän uskovaiset ostavat aivan mitä vaan kunhan se on halpaa, sillä ei ole väliä jos tuotteen on valmistanut joku lapsiorja tai hyväksikäytety uhri.

• miss ei kirj.
        aate ei ratkase kirjoitti:

hehheh ateismin tai saatanpalvonnan tukemiseen :D

• goddeloos
        miss ei kirj. kirjoitti:

hehheh ateismin tai saatanpalvonnan tukemiseen :D

"hehheh ateismin tai saatanpalvonnan tukemiseen :D "
        - Älä ny. Heillä on kaiketi pirusti kirpputoreja tukeakseen omaa "aatettaan" :p

ps. kerro kun löydät ensimmäisen :)

• No ei mutta ei

Sen jälkeen kun on tullut selväksi tämä, millaisia arvoja lähetystyössä maailmalle levitetään, niin en vahingossakaan koskaan antaisi siihen työhön senttiäkään:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9913515

"Emme hyväksy samaa sukupuolta olevien henkilöiden parisuhteiden siunaamista, emmekä heidän ottamistaan järjestömme tai kirkon työntekijöiksi. Vastustamme naispappeutta. Emme tunnusta pappisvihkimyksen ottanutta naista seurakunnan pastoriksi ja kehotamme kaikkia kieltäytymään yhteistyöstä naispappien kanssa. Seurakunnissa ja perheissä tulee noudattaa luomisjärjestyksen mukaista sukupuolten välistä järjestystä, jossa naisten tulee aina olla alamaisia miehille."

Näin opettaa Suomen evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL ), joka on kirkon virallinen, sekä kotimaassa että ulkomailla toimiva lähetysjärjestö. En todellakaan halua että noin sairasta ahdasmielistä suvaitsemattomuutta opetetaan maissa, joissa vähemmistöjen asema on jo ennestään huono. Miten vastenmielisen kuvottavaa sontaa, ihan kuin suoraan pimeältä keskiajalta!!!

• ei toimi

Koko tarina on ilmiselvästi valheellinen ja tarkoituksperäinen hihhuli valhe!

• kysynpä vain

No kyllähän tuollaisia tilanteita tulee: ihmiset kiertelevät kirppiksiä, varsinkin lomalaiset etsien löytöjä.
        Itse ole joskus vapaaehtoistyössä kirppipsellä ja kyllä jotkut asiakaat kysyvät, mitä toiminta kannattaa. Aika harvoin kyllä kaupat jäävät tekemättä vakaumuksen vuoksi. Tai siten asiakkaat ovat niin kohteliaita, ettäpoistuvat liikkeestä ostamatta mitään.
        Yleensä kirpputorit eivät ota myyntiin arvolleen vastaisia tuotteita.

• esfsef
        kysynpä vain kirjoitti:

No kyllähän tuollaisia tilanteita tulee: ihmiset kiertelevät kirppiksiä, varsinkin lomalaiset etsien löytöjä.
        Itse ole joskus vapaaehtoistyössä kirppipsellä ja kyllä jotkut asiakaat kysyvät, mitä toiminta kannattaa. Aika harvoin kyllä kaupat jäävät tekemättä vakaumuksen vuoksi. Tai siten asiakkaat ovat niin kohteliaita, ettäpoistuvat liikkeestä ostamatta mitään.
        Yleensä kirpputorit eivät ota myyntiin arvolleen vastaisia tuotteita.

Ostaisitko sinä tuotteen jonka on valmistanut lapsiorja tai hyväksikäytetty ihminen?

• A the ist

"Miten on ateistit, ostatteko lähetystyötä kannattavalta kirpparilta tavaroita vastaavanlaisessa tilanteessa. Vai kärsittekö mieluummin melkoista puutetta?"

Puutetta? Ja vielä melkoista? Jos en osta lähetystyötä tekevästä paikasta mitään, kärsin puutetta? Voisitko selventää/perustella hiukan? Olen 45, en ole koskaan edes tainnut nähdä moista kirpparia, mutta en kyllä yhtäkkiä keksi mistä puutteesta kärsisin nimenomaisesti sen vuoksi, etten ole mokomassa puljussa ostoksilla käynyt. Mitähän moinen puute olisi?

Kun keksii tarinoita, ne kannattaisi miettiä tarkemmin. Uskottavuus tuppaa kärsimään, jos kirjoittelee ihan puuta heinää.

• ja haitannooko sitte

Jos asuu pienellä paikkakunnalla ja löytää vaikka juuri sopivan edullisen puvun tai vaatteen juhlaan, niin ajeletko reilut sata kilometriä suurempaan kaupunkiin ostamaan kallista juhlavaatetta, jonka olisit saanut viidellä tai kymmenellä eurolla hellareiden kirpparilta. Olen kyllä sitä mieltä, että monen ateistin saituus sallii hetken unohduken moisessa pulmatilanteessa.

• goddeloos
        ja haitannooko sitte kirjoitti:

Jos asuu pienellä paikkakunnalla ja löytää vaikka juuri sopivan edullisen puvun tai vaatteen juhlaan, niin ajeletko reilut sata kilometriä suurempaan kaupunkiin ostamaan kallista juhlavaatetta, jonka olisit saanut viidellä tai kymmenellä eurolla hellareiden kirpparilta. Olen kyllä sitä mieltä, että monen ateistin saituus sallii hetken unohduken moisessa pulmatilanteessa.

"Jos asuu pienellä paikkakunnalla ja löytää vaikka juuri sopivan edullisen puvun tai vaatteen juhlaan, niin ajeletko reilut sata kilometriä suurempaan kaupunkiin ostamaan kallista juhlavaatetta, jonka olisit saanut viidellä tai kymmenellä eurolla hellareiden kirpparilta"
        - Säälittäväähän se toisaalta on mennä kirpparille pukua hankkimaan juhlaan.
        Tällä ateistilla on puku jos toinenkin hankittuna valmiiksi, kirpparille ei tarvitse lähteä rättejä etsimään...

"Olen kyllä sitä mieltä, että monen ateistin saituus sallii hetken unohduken moisessa pulmatilanteessa. "
        - Siinä olet oikeassa että hätä ei lue lakia. Silti en ostaisi paikasta missä rahat menevät turhaakin turhempaan lähetystyöhön. :)

• edrft
        ja haitannooko sitte kirjoitti:

Kovasti jossia tuossa typerässä teoriassasi.. Mitäpä jos naapurissa olevassa pakanakirppikisessä olisi Singereiden polkumyynti, kaikki 90 % halvemmalla kuin lähetyskirpparilla, kummasta ostaisit? Jossittelemalla joutaviako meinaat saada täällä ketään käännytettyä?

• ja haitannooko sitte kirjoitti:

Itse en ole tätä kokenut koska en ole koskaan asunut missään tuppukylässä vaan Vantaalla koko ikäni. En nyt kyllä vuosiin ostanut kirpputoreilta mitään, mutta esimerkiksi opiskeluaikoinani ostin jonkin verran vaatteita kirpparilta ja silloin oli varaa jopa valita että miltä kirpputorilta ostan, niin että ei tarvinnut harmitella että rahat olisi menneet väärälle aatteelle.

Onhan tuo esittämäsi skenaario mahdollista jonkun ateistin kohdalla, mutta itselläni ei ole koskaan ollut tuollaista tilannetta.

Ja pakko nyt sanoa sekin vielä että minä voin hyvin olla ilman jotain tavaraa. Minulle ei ole ensisijaisen tärkeää hankkia itselleni kuin välttämätön, sen verran mitä elääkseen tarvitsee. Kunhan ruokaa riittää ja on katto pään päällä niin se on kyllin. Ei minun onneni ole yhdestä ompelukoneesta kiinni. Jos esittämäsi tilanne olisi omalla kohdallani niin voisin helposti kieltäytyä ostamasta.

• vaatimaton.
        Whitewash kirjoitti:

Itse en ole tätä kokenut koska en ole koskaan asunut missään tuppukylässä vaan Vantaalla koko ikäni. En nyt kyllä vuosiin ostanut kirpputoreilta mitään, mutta esimerkiksi opiskeluaikoinani ostin jonkin verran vaatteita kirpparilta ja silloin oli varaa jopa valita että miltä kirpputorilta ostan, niin että ei tarvinnut harmitella että rahat olisi menneet väärälle aatteelle.

Onhan tuo esittämäsi skenaario mahdollista jonkun ateistin kohdalla, mutta itselläni ei ole koskaan ollut tuollaista tilannetta.

Ja pakko nyt sanoa sekin vielä että minä voin hyvin olla ilman jotain tavaraa. Minulle ei ole ensisijaisen tärkeää hankkia itselleni kuin välttämätön, sen verran mitä elääkseen tarvitsee. Kunhan ruokaa riittää ja on katto pään päällä niin se on kyllin. Ei minun onneni ole yhdestä ompelukoneesta kiinni. Jos esittämäsi tilanne olisi omalla kohdallani niin voisin helposti kieltäytyä ostamasta.

"Kunhan ruokaa riittää ja on katto pään päällä niin se on kyllin."

BMW tai Mersu. Ynnä kesämökki, purjevene ja lentokone

• -

Maailma on varmasti tupaten täynnä ihmisiä, jotka suuresti kärsivät lähetyskirpputorilta ostamattoman poljettavan Singer-ompelukoneen kroonisesta ja melkoisesta puutteesta. Luoja auta!

• readmorethanonebook

Ostan ajoittain huonekaluja uskovaisten kirppiksiltä. Jos tarvitsen jonkun niin ostan sen mieluummin (vaikka sitten uskovaisten)kirpputorilta kuin uutena.
      En edes pode huonoa omatuntoa, sillä kyllä ne muutkin firmat sen rahan olisivat maailman tuhoamiseen käyttäneet.

• Pyrin tukemaan ensisijaisesti uskonnottomia avustusjärjestöjä.

• Jjjb

Rahani riittävät ettei tarvitse kirppareita kierrellä ja hyväntekeväisyysrahani annan Médecins sans frontièresille joka on sekulaarinen avustusjärjestö jolloin tiedän että rahani menevät kokonaisuudessaan auttamiseen eikä mihinkään propagandaan

• iksu-tep

Käyn mielelläni kirppareilla, mitäs sitä suotta hyvää tavaraa pois heittämään. Pieni ekologinen teko. Ei tulisi kyllä mieleenikään julistaa mielipiteitäni kirpparilla, jätän ostamatta ja kiitos näkemiin. En lahjoita lähetystyötä tekeville kirppareille tavaroitani, jotain pienempää saatan ostaa, ja toivon, että työntekijä saa palkkansa. Tunnen muuten yhden ateistinkin, joka oli töissä lähetyskirpparilla :)

• Tosimies.

Minulla ei ole edes varaa käydä kirpputorilla, ostelen viinaa poikani opiskelijatuella ja työttömyyskorvauksillani.

• Jaakob harkitsee

Miksi minun pitäisi ostaa ompelukone? Enhän osaa edes käyttää sitä. Ostaisin mieluummin naulapyssyn. Sillä voisi naulita Jeesuksen ristiin rastiin.

• Riippuu hyöty/laatu ja tarpeesta.

• Jos jotain tavaraa oikein kovasti haluan, ostan sen. Mutta tuskin menisin edes lähetystyökirppikselle.

• En.

• ba-ba-ba-ballo

En ole ostanut mitään lähetyskirppareista jo lähinnä siitäkin johtuen että lähikirppareiden valikoima on aika huonoa ja mitään niin harvinaista en ole tarvinnut että olisi ostaa kirpparista kun ei muualta löydy.

En ole kiinnostunut sellaisen lähetyskirppareiden tukemisesta, koska kankkulan kaivoon nekin rahat menee.

• Tango_Delirium

Minun on hyvin vaikea kuvitella, että tuollaiselle kirpparille eksyisin. Mutta jos eksyisin, toimintani riippuisi täysin haluamastani tavarasta. Eli onko mahdollista löytää samanlaista muualta ja millä hinnalla. Tapauskohtaisesti.

• Olen varmaan joskus ostanutkin jotain, Fidalle olen lahjoittanut huonekaluja. Vanhat, ehjät ja tarpeettomiksi jääneet huonekalut hakevat ilmaiseksi kotoa pois, hyvä vaan, antaa mennä. Noista romuista on kauhea vaiva päästä eroon ja yleensä joutuu itse maksamaan kuljetuksesta.

• Kysyn vain?

En minäkään ostaisi omepukonetta, mutta joskus voisin ostaa vaikka ateistien aatetta kannattavalta kirpparilta. Kierrän paljon kirpputoreja ja myös ostan niistä tavaroita.
      Jos olisi ongelma että minun pitäisi saada välttämättä jokin hyödyke ja sitä ei olisi uskovaisten kirpparilla, ja jos pitäisi matkustaa kauas toiselle paikkakunnalle ja kuitenkin sopiva löytyisi ateistien yhdistykseltä ja tavara olisi sellainen jonka uskoisin kuitenkin ilman minuankin menevän heti siellä kaupaksi. Kyllä ostaisn.
      Perustelu: tuo tavara menisi pian kaupaksi (osaan milestäni hyvin arvioida, mikä joutuu kaatopaikalle ja mikä kiertää). Joka tapauksessa atet saisivat toivotut eurot siitä joltakin toiselta. Tietenkin tinkisin hinnasta minkä vain voisin. Minä taas säästäisin aikaa ja matkakuluja ja erotuksen säästönä uuteen tuotteeseen nähden ja voisin säästöllä tukea lähetystyötä jossakin mapallolla.
      En on sellinen fanaattinen hullu, joka ei näe realitodellisuutta ja asian todellista hyötyä. Joskus olen jopa ostanut joltakin maalliselta kirpparilta edullisesti ja taktikoinut lähetyksen hyväksi.

Aloittaja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3825
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2699
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2164
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1677
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1531
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1488
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1444
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1423
    10. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      21
      1300
    Aihe