http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/06/07/keskivertotyyppi-tienaa-3000-euroa--katso-kaikki-palkat/20117894/139
Suomalaisten keskipalkka on nyt 3 032 euroa
Kaikkien palkansaajien keskiansio oli 3 032 euroa – miesten 3 340 ja naisten 2 741 euroa.
Kuntasektorilta ja valtiolta on otettu kokonaisansio, joka sisältää säännölliseltä työajalta sekä muulta työajalta, kuten yli- ja lisätyöajalta, maksettua palkkaa. Kokonaisansio ei sisällä kertaluonteisia palkkaeriä, kuten lomarahaa ja tulospalkkioita.
Keskivertotyyppi tienaa 3000 euroa
302
6808
Vastaukset
- myyntialan ammattila
SMKJ - myynti ja markkinointi alan mediaanipalkka oli 2010
4000e nurkilla, melko selkeästi enemmän kuin Suomalaisten mediaani- anna 1456
melko paljon tienaavat.
- Tippe..
anna 1456 kirjoitti:
melko paljon tienaavat.
valetta puhtaana 1300 ekk.Tienasin.. Rupunen sos ja terv.ala..
Hitto mikä liksa ja joku hehkuttaa..3000 euroo.Koska muuten aletan kaikki tienata 3000-4000e kk olis JO AIKA!!!!!!!!!!alalla olen ollut yli 10v kuitenkin..eikö ns.ikälisienkin pitäs nousta pikku hiljaa??suututtaa moinen suomalaisuus..
palkat joilla ei elä ja tuet joilla ei toimeen tule kukaan tässä maassa!verot alas ja tuet ,palkat korkeemiksi kelat ja sossut , työkkäritkin joutaa pois kokonaan tästä maasta!!! ne ei hoida ihmisen asiaa vaan yhteiskunnan parempi osaisten hidastelevat päätöksissään jne. Inhoon byrokratiaa jossa kestää jo paerin lukukin.Sitten siirretään seuraavaksi viikoksi paperit mappiin ä ja sit ööö päätökset tulee 3kk päästä tai kuukauden parin. - ostovoima puuttuu
Myyntialalla on ollut aina hieman paremmat tulot ja edut kuin
keskimäärin. Toki se homma on myös aina ollut tulosvastuullista
mitä ei ole vieläkään läheskään kaikissa tehtävissä.
Mutta enemmän se että millaiset ovat palkat, merkitsee
ostovoima. Kun tuntuu että vaikka mitä tienaisi,
mitään ei jää, verotus ja kaikki muu elämisen kalleus pitää siitä huolen
- lääkäri tienaa
"Lääninoikeuslääkäri 13 521 e"
mitä mahtaa tehdä lääninoikeuslääkäri ja miksi siitä virasta
maksetaan noin huikeaa palkkaa?
Haluaa lääninoikeuslääkäriksi!- CasCas
Lääninoikeuslääkäri suorittaa mm. ruumiinavauksia. Kaikken sorttista kalmoa kärrätään pöydälle ihmeteltäväksi, kyllä siitä hyvästä sopiikin vähän maksaa enemmän palkkaa.
- Lääkäri 2
Sinulla on täysi oikeus opiskella lääkäriksi ja erikoistua oikeuslääketieteen erikoislääkäriksi ja sitten hakea lääninoikeuslääkärin virkaa.
Kaikilla suomalaisilla on yhtälailla oikeus opiskella haluamaansa ammattiin ja oikeus harjoittaa tätä ammattia ja kaikilla on yhtälainen oikeus hakea näitä virkoja. Löytyy muitakin hyväpalkkaisia virkoja, mm. oikeusministeriön puolelta ja kenraalienkin viroissa tienaa ihan kohtalaisesti. - piece of cake
Lääkäri 2 kirjoitti:
Sinulla on täysi oikeus opiskella lääkäriksi ja erikoistua oikeuslääketieteen erikoislääkäriksi ja sitten hakea lääninoikeuslääkärin virkaa.
Kaikilla suomalaisilla on yhtälailla oikeus opiskella haluamaansa ammattiin ja oikeus harjoittaa tätä ammattia ja kaikilla on yhtälainen oikeus hakea näitä virkoja. Löytyy muitakin hyväpalkkaisia virkoja, mm. oikeusministeriön puolelta ja kenraalienkin viroissa tienaa ihan kohtalaisesti.On oikeus, ja sitten 12v. uutteraa opiskelua, ja pim, olet oikeuslääketieteen erikoislääkäriksi.
- En aio alalle
CasCas kirjoitti:
Lääninoikeuslääkäri suorittaa mm. ruumiinavauksia. Kaikken sorttista kalmoa kärrätään pöydälle ihmeteltäväksi, kyllä siitä hyvästä sopiikin vähän maksaa enemmän palkkaa.
Oikeuslääketieteellisiä ruumiinavauksia tehdään 12000 vuodessa ja näitä tekee 20 oikeuslääkäriä.
Se tekee 600 avausta per nuppi joka vuosi ja sen lisäksi paperityöt, mikroskopia, laboratoriotutkimukset jne. Pitkiä ovat päivät.
- matonen maan alla
No mä olen sitten siellä köyhyysrajan alapuolen alapuolella 1780e/kk
- Lämmintä kättä
osa-aikaisena myyjänä, netto 950€/kk
- niin olet
no tuolla palkalla olet kyllä.
- realistinen
Mistä näitä keskipalkkoja lasketaan. Varmasti 60% suomalaisista saa alle 2000 e palkkaa kuukaudessa brutto. Tilastot valehtelee aina. Turha on esim. kansanedustajien palkkoja laskea mukaan. Ne vääristävät tilastot.
- imlovingit
mulla sama tällä hetkellä. edellisessä työssä olin 4v enkä ikinä tienannut edes 1000e kuukaudessa :D mutta olenkin vielä nuori 20v ja edellinen työpaikka oli mäkkäri :DDD
- mk
realistinen kirjoitti:
Mistä näitä keskipalkkoja lasketaan. Varmasti 60% suomalaisista saa alle 2000 e palkkaa kuukaudessa brutto. Tilastot valehtelee aina. Turha on esim. kansanedustajien palkkoja laskea mukaan. Ne vääristävät tilastot.
Kyllä se on siellä 30-40% piakkeilla jotka noin huonolla palkalla töitä tekevät ja huono ammatinvalinta. Kunnon ammattimiehillakin palkka 12-25€ välillä ja jos pääsee ylitöitä tekemään niin nousee. Minullakin periuspalkka 3000€ muut aylitöiden takia nousee vuosiansioista lakettaessa 3700€ kuukaudelle että silleen. Jos palkka ei tyydytä niin kanattaa vaihtaa työpaikkaa niin palkka nousee koska pitää aina pyyttä vähän e
enemmän mitä vanhassa paikassa maksetaa ettää silleen. - ....................
Mistä ne köyhyysrajat löytyy? Meillä viiden hengen perhe, mies tienaa 1100e/kk ja itse tienaan 900e/kk. (Näistä sitten verot pois.)
- mr burns
imlovingit kirjoitti:
mulla sama tällä hetkellä. edellisessä työssä olin 4v enkä ikinä tienannut edes 1000e kuukaudessa :D mutta olenkin vielä nuori 20v ja edellinen työpaikka oli mäkkäri :DDD
No ei ihme jos ulosanti on vain :D :D :D
Back to school, buddy... - kaamoslainen
.................... kirjoitti:
Mistä ne köyhyysrajat löytyy? Meillä viiden hengen perhe, mies tienaa 1100e/kk ja itse tienaan 900e/kk. (Näistä sitten verot pois.)
Itse en hyväksy koko kapitalistista HELVETTIÄ. En pidä rahasta.Yritän vain jotenkin sinnitellä. Rahasta tulee vain ongelmia....
- viranhaltijana
realistinen kirjoitti:
Asiaa ! kerrankin asiaa. Olemme ihmetelleet tuota ns. keskipalkkaa jo pitkän aikaa. Aina keskipalkka on aina laskettu paljon suuremmaksi kuin se todellisuudessa on.
Mieheni on ammattilainen ja nyt jo eläkkeellä. Palkka ei koskaan ole ollut huono, mutta ei kuitenkaan silloisten laskelmien keskipalkan suuruinen.
Itse teen kokopäiväistä toimistotyötä. Olen viranhaltija ja mulla on jo kaikki ikälisät. Palkkani ei suinkaan ole yli 3000 euron.
Ystäviimme kuuluu ihmisiä monilta eri aloilta. Eivät yllä tuohon keskipalkkaan monikaan heistä. - gzgz
niin olet kirjoitti:
no tuolla palkalla olet kyllä.
jaa, että moisella palkalla köyhyysrajan alapuolen alapuolella... entäs meidän perheessä; molemmat tekevät ruumiillisesti todella raskasta työtä ja nettopalkat n.1100e/kk. eipä paljon naurata... ilmeisesti meidän perheessä ollaan sitten köyhyysrajan pohjamudissa :D
- Mit helvetttttttttt
realistinen kirjoitti:
No mitä järkee tehdä tutkimuksia sitten ollenkaan? Jätetään kaikki kansanedustajat ja lääkärit ja lakimiehet ja toimitusjohtajat ja.. ..pois.
Ihme urpo!
Samalla tavalla niille palkkaa maksetaan ja meidän kaikkien palkoista lasketaan sitten keskipalkkoja ja mediaanipalkkoja.
Kumma juttu, että kaveri tienaat sen 2000 e tai alle kuukaudessa.
Kateus on Suomessa kansantauti ikuisesti. Muuten tällaistakaan paskaa ei tänne suollettaisi.
HETI KU ON VÄHÄN RAHAA NI ALKAA JOKU LÄSKI VINKUU! - 431414132412
Lämmintä kättä kirjoitti:
osa-aikaisena myyjänä, netto 950€/kk
Kassanhoitajien keskipalkka on 2 390 euroa.
- anna1456
joo..tuntuukin,,että ihmiset jotka tienaavat vähän keskimääräistä vähemmän tai tulevat toimeen pienemmillä tuloilla,ovatkin niitä kunnon ihmisiä.osaavat arvostaa elämää eivätkä turhista nurise..ovat aitoja ihmisiä,lämminsydämisiä,eivätkä kylmäkiskoisia omaan napaan tuijottajia.
- pikavippi
Kuule köyhyysraja on vielä tosta 500-600 € pois...
- kolme neljä yhdeksän
431414132412 kirjoitti:
juu nii vissii...
- Perkele ku tympii
mk kirjoitti:
Kyllä se on siellä 30-40% piakkeilla jotka noin huonolla palkalla töitä tekevät ja huono ammatinvalinta. Kunnon ammattimiehillakin palkka 12-25€ välillä ja jos pääsee ylitöitä tekemään niin nousee. Minullakin periuspalkka 3000€ muut aylitöiden takia nousee vuosiansioista lakettaessa 3700€ kuukaudelle että silleen. Jos palkka ei tyydytä niin kanattaa vaihtaa työpaikkaa niin palkka nousee koska pitää aina pyyttä vähän e
enemmän mitä vanhassa paikassa maksetaa ettää silleen.Just hyvä neuvo ! Kaikki huonopalkkaiset eli terveydenhuoltohenkilöstö ja varsinkin palvelualan työntekijät myyjät ja muut vaihtamaan alaa !! On katsokaas huono ammatinvalintakin kyseessä vielä ! Sillä mitään merkitystä ole vaikka tykkäisitkin työstä, huono valinta mikä huono valinta, kun kerran ei siitä makseta.
Ai niin - yks juttu vaan, mk, kuka sit tekee heidän työt, jotka aika paljon itseesikin vaikuttaa; oletan, että käytät terveydenhuollon palveluita ja käyt joskus ainakin myös kaupassakin, jossa nämä poloiset polkupalkoillaan työskentelevät... Mites sen sun neuvon kanssa...??? - roskista syöjä
431414132412 kirjoitti:
rakennusalan yrittäjänä kk palkka 480 e käteen ,muut maksut ton päälle 88 prosenttia ..tervetuloa rehelliseksi yrittäjäksi:)
- Siivousalan yrittäjä
roskista syöjä kirjoitti:
rakennusalan yrittäjänä kk palkka 480 e käteen ,muut maksut ton päälle 88 prosenttia ..tervetuloa rehelliseksi yrittäjäksi:)
olen tänä vuonna nostanut jo huimat 3000,- € palkaa. Kyllä on kiva olla rehellinen yrittäjä vaikka muut tienaa saman rahan kuukaudessa :) Mutta nehän ei teekään kuin max 8h työ päiviä 5 x vko:ssa. Mulla työaika on 24/7. Mikäköhän se mun tuntiliksa matais näillä työajoilla ja liksalla olla :D
- Vai sillee
431414132412 kirjoitti:
Sontaa puhut
- 53
Siivousalan yrittäjä kirjoitti:
olen tänä vuonna nostanut jo huimat 3000,- € palkaa. Kyllä on kiva olla rehellinen yrittäjä vaikka muut tienaa saman rahan kuukaudessa :) Mutta nehän ei teekään kuin max 8h työ päiviä 5 x vko:ssa. Mulla työaika on 24/7. Mikäköhän se mun tuntiliksa matais näillä työajoilla ja liksalla olla :D
valehtelet kukaan eitee24tuntia ja 7päivää viikossa
- vtun KESKIANSIO....
viranhaltijana kirjoitti:
Asiaa ! kerrankin asiaa. Olemme ihmetelleet tuota ns. keskipalkkaa jo pitkän aikaa. Aina keskipalkka on aina laskettu paljon suuremmaksi kuin se todellisuudessa on.
Mieheni on ammattilainen ja nyt jo eläkkeellä. Palkka ei koskaan ole ollut huono, mutta ei kuitenkaan silloisten laskelmien keskipalkan suuruinen.
Itse teen kokopäiväistä toimistotyötä. Olen viranhaltija ja mulla on jo kaikki ikälisät. Palkkani ei suinkaan ole yli 3000 euron.
Ystäviimme kuuluu ihmisiä monilta eri aloilta. Eivät yllä tuohon keskipalkkaan monikaan heistä.Sinä ja miehesi ette osaa erottaa keskipalkan ja mediaanin käsitteitä toisistaan. Ns. keskipalkka on aina selkeästi suurempi kuin mediaani. Jälkimmäinen on se luku mitä ilmeisesti haluaisit verrata omaan palkkaasi, ja se onkin paljon järkevämpi mittari.
Eikös nuo ole lukion lyhyessä matematiikassakin jo opetettu? Lienee jo oppi-/peruskoulussa. - Matalapalkkanen
mk kirjoitti:
enemmän mitä vanhassa paikassa maksetaa ettää silleen.Vai että huono ammatinvalinta. Jos meiltä yhtäkkiä häviääkin kaikki siivoojat yms. myyjät sun muut -1500€ kk palkalla töitä tekevät niin kukas ihme se sitten niiden työt tekee?
- matonen maan alla
gzgz kirjoitti:
jaa, että moisella palkalla köyhyysrajan alapuolen alapuolella... entäs meidän perheessä; molemmat tekevät ruumiillisesti todella raskasta työtä ja nettopalkat n.1100e/kk. eipä paljon naurata... ilmeisesti meidän perheessä ollaan sitten köyhyysrajan pohjamudissa :D
Tosta 1780e/kk kun otetaan verot pois jää kätöseen n.1300e/kk
Yksin asuva, aikuiset mutta opiskelevat lapset joita yrittää auttaa.
Vuokra 458e/kk
Joskus miettii että onko tässä elämisessä mitään järkeä.
- haaveita vaan
Pääkaupunkiseudulla ei meinaa pärjätä alle 3000 tuloilla,
itseasiassa 5000e niin pystyy jotenkin siedettävästi elämään.
Pitäisi tienata varmaan jotain 10.000e jotta alkaisin elämään
oikeen kunnolla ja jäisi säästöjä
eiku lottoa vetämään- työtön vaan
Mä asun Helsingissä ja tuloni ovat tällä hetkellä 0€/kk. Parhaimpinakin kuukausina rahaa tulee noin 400€/kk ja hyvin on pärjätty. Tai no, hengissä pysyy. Ei ole kovin materialistista tää mun elämä, mutta sitäkin "rikkaampi" muilla saroilla.
- realismiapliis
Höpö höpö. Ettäkö ihan 5000 €?
Mitä se on se siedettävä elämä - iso asunto joka vaihtuu aina vain isommaksi, uudet kalusteet kotiin kerran vuodessa, viikoittaisia/päivittäisiä ravintolasyömisiä, ulkomaanmatkoja neljännesvuosittain, uusi auto joka vuosi, kesämökki, vene, uusi karteroopi muodin vaihtumisen mukaan eli jatkuvasti......kö?
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Veikkaanpa, että jos sulla olis ne 5000 €:n tulot, kymppitonnista puhumattakaan, et silti eläisi omasta mielestäsi 'siedettävästi' - menosi kun kasvaisivat tulojen myötä.... - näin Helsingissä
realismiapliis kirjoitti:
Mitä se on se siedettävä elämä - iso asunto joka vaihtuu aina vain isommaksi, uudet kalusteet kotiin kerran vuodessa, viikoittaisia/päivittäisiä ravintolasyömisiä, ulkomaanmatkoja neljännesvuosittain, uusi auto joka vuosi, kesämökki, vene, uusi karteroopi muodin vaihtumisen mukaan eli jatkuvasti......kö?
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Veikkaanpa, että jos sulla olis ne 5000 €:n tulot, kymppitonnista puhumattakaan, et silti eläisi omasta mielestäsi 'siedettävästi' - menosi kun kasvaisivat tulojen myötä....täh? ei 5000e tulot ole mitään "kovin erikoisia"
Akateemisesti koulutettu, vastuullinen tehtävä niin helposti tienaa tuon.
Mutta realismia ei todellakaan ole 5000 tuloilla nuo sinun mainitsemat
kuviot, uusia kalusteita, uusi auto vuosittain jne ei todellakaan!
5000 jää käteen hikiset 3000e, ei sillä isoja juhlita. - kun mikään ei riitä
realismiapliis kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Veikkaanpa, että jos sulla olis ne 5000 €:n tulot, kymppitonnista puhumattakaan, et silti eläisi omasta mielestäsi 'siedettävästi' - menosi kun kasvaisivat tulojen myötä....Niinpä, mitä isommat tulot sitä isommat menot.
Nälkä kasvaa syödessä, ja mitäs vielä.
Ai niin se tärkein, ahneella on kakkainen loppu. - oolo
näin Helsingissä kirjoitti:
täh? ei 5000e tulot ole mitään "kovin erikoisia"
Akateemisesti koulutettu, vastuullinen tehtävä niin helposti tienaa tuon.
Mutta realismia ei todellakaan ole 5000 tuloilla nuo sinun mainitsemat
kuviot, uusia kalusteita, uusi auto vuosittain jne ei todellakaan!
5000 jää käteen hikiset 3000e, ei sillä isoja juhlita.No puskasta voi aina huudella...
3205 € vero 35,6 % kaikkineen..
http://prosentti.vero.fi/veropros_laskennan_tulos2010.asp?language=FIN
205 € on monelle puolen kuun tulot.
oolo = keskisormi pystyssä - tiukka tiina
työtön vaan kirjoitti:
Mä asun Helsingissä ja tuloni ovat tällä hetkellä 0€/kk. Parhaimpinakin kuukausina rahaa tulee noin 400€/kk ja hyvin on pärjätty. Tai no, hengissä pysyy. Ei ole kovin materialistista tää mun elämä, mutta sitäkin "rikkaampi" muilla saroilla.
Miten pystyt asumaan jos saat 400 e kuukaudessa? mulla pelkästään vuokra on enempi enkä asumistukea saa kun tulot 1700 kk brutto. Verojen ja vuokran jälkeen jää elämiseen 700 kuussa ja sekin on kihnuttamista.
Arvostaisin hyviä neuvoja miten elää hesassa halvasti, ihan vilpittömästi arvostan ja kiitan, kun olen muualta tullut enkä tiedä halpoja mestoja yms. - Miguel Manuel
Tienaan 7358e/kk ja vaimo n, 3200e/kk pienet bonukset joka vuosi. Ei voi sanoa, että sillä pärjää. Ok, saa sillä perheelle leipää, muttei elä leveästi. Tuloja nostaa hieman kaksi vuokra-asuntoa Keski-Euroopassa.
Oltiin ennen ulkomailla töissä ja palkat oli n. 20% paremmat ja verot pienemmät. Tultiin takaisin Suomeen lasten koulujen vuoksi. Kun lapset kasvaa niin lähdetään takaisin.
- ei voi olla oikein
"Valtio oli viime vuonna hyvä maksaja. Kokonaiskeskiansio valtiolla oli 3 357 euroa kuussa, yksityisellä 3 177 euroa ja kunnissa 2 739 euroa."
on muuten aika outoa, että tilastojen mukaan valtio olisi parempi
maksaja kuin yksityinen....???
Hmmm siis verovaroilla maksetaan paremmin kuin mitä saavat
ne joiden veroista ne kustannetaan???
jotain tartteis tehdä- Ope_vaan
""Valtio oli viime vuonna hyvä maksaja. Kokonaiskeskiansio valtiolla oli 3 357 euroa kuussa, yksityisellä 3 177 euroa ja kunnissa 2 739 euroa."
maksaja kuin yksityinen....???"
Kyllä valtio on todella hyvä maksaja! Minulla, lukion virassa olevalla lehtorilla, on palkka noin 2740 euroa. En nyt varsinaisesti mitään luksuselämää pääse noilla tienesteillä viettämään... - Saryos
Normaali meininki, sivistysvaltio Kreikan mallia mukaillen.
- Valtio maksaa hyvin
Totta se on! Itse olen ns. eläkevakuutussektorilla yksityisfirmassa ja palkkaero on valtion vastaavaa työtä tekeviin noin 500 eur/kk. Valtio ON ollut hyvä maksaja, en tiedä sitä maksavatko enää uusille työntekijöille entiseen malliin...
- Ennekin erehtynyt
Ei ole ihan vakuuttava perustelu nimimerkiltä " ei voi olla oikein". Maksavathan valtion ja kuntienkin työntekijät veroa, eikä vain yksityisellä työskenteleviä voida pitää tuottavina. Olisiko loogista, että kun valtion töitä yksityistetään, siitä tuleekin jollakin tavalla arvokkaampaa?
En tiedä, mutta epäilen, että valtiolla työssä olevilla olisi korkeampi koulutustaso. Yksityistäminen lienee koskenut paljon juuri suorittavan tason työntekijöitä. Tämä on todella vain oletus, mutta tämä tulisi tarkistaa, ennen kuin eroa voi pätevästi arvioida.
Sen kyllä olen kokenut ihan käytännössä, että valtio maksa parempaa palkkaa kuin kunnat. Tämä on aiheuttanut jonkinasteisia ongelmia esim. yhteispalvelutoimistoissa ( mm. työvoiman palvelukeskus), jossa on työntekijöitä valtiolta, kunnalta ja Kelalata. - voihan vinde
Ope_vaan kirjoitti:
""Valtio oli viime vuonna hyvä maksaja. Kokonaiskeskiansio valtiolla oli 3 357 euroa kuussa, yksityisellä 3 177 euroa ja kunnissa 2 739 euroa."
Kyllä valtio on todella hyvä maksaja! Minulla, lukion virassa olevalla lehtorilla, on palkka noin 2740 euroa. En nyt varsinaisesti mitään luksuselämää pääse noilla tienesteillä viettämään...Jos munpalkka olis edes toi, tuntisin eläväni luksuselämää. 1660 kk, kunnalla töissä, koulutettu ammatti.
- Kaikki OK
Ope_vaan kirjoitti:
Kyllä valtio on todella hyvä maksaja! Minulla, lukion virassa olevalla lehtorilla, on palkka noin 2740 euroa. En nyt varsinaisesti mitään luksuselämää pääse noilla tienesteillä viettämään...Täällä ope sairaseläkkeellä.
Eläke 3.160 €/kk brutto. Vaimon palkka suunnilleen sama. Paritalossa asumme, ei velkaa ja Mersulla ajelemme.
Ei valittamista. - Homokortti esiin
Kaikki OK kirjoitti:
Täällä ope sairaseläkkeellä.
Eläke 3.160 €/kk brutto. Vaimon palkka suunnilleen sama. Paritalossa asumme, ei velkaa ja Mersulla ajelemme.
Ei valittamista.Haista homo paska.
- kon-kurssi
Saryos kirjoitti:
Normaali meininki, sivistysvaltio Kreikan mallia mukaillen.
Valtion/kuntien "töissä" on viiden vuoden irtisanomisaika muut edut tyyliin Kreikka. No eihän siinä mitään, jos ei verot riitä niin otetaan velkaa että saadaan "palkka maksettua lain mukaan"
- vakkarit
ja pitkään työelämässä olleet, varmaan. Entäs pätkätyöläiset, osa-aikatyöläiset, määräaikaiset? Eri paikkakuntien erot? Ja miksi naisilla on taas pienempää summaa? Ai niin, se on naisten oma vika. He ei uskalla pyytää palkankorotusta ja pitää aina äitiysloman. "Onhan nainen aina miestä piirun verran huonompi joka asiassa, vai..?"
- kysy Tilastokeskukse
"Yksityisiltä aloilta on otettu tehdyn työajan kuukausipalkkatilastotiedot vuoden 2010 lokakuulta ja neljänneltä neljännekseltä.
Kuukausipalkkaisilla työntekijöillä ja toimihenkilöillä ansio sisältää säännöllisen työajan kuukausiansion ilman tulospalkkioita, mutta se sisältää säännölliseltä työajalta maksetut vuoro- ja sunnuntaityölisät.
Tuntipalkkaisten työntekijöiden kuukausipalkka on laskettu keskimääräisen tehdyn työajan tuntiansion perusteella (kuukausiansio = 170 x tehdyn työajan tuntiansio). Ansio sisältää vuorotyö- ja olosuhdelisät sekä yli- ja sunnuntaityön korotusosat mutta ei tulospalkkioita."
lähde Tilastokeskus - Tasa-arvoa!
Naisten ja miesten palkkaerojen suurin syy on se, että miehet ja naiset tekevät erilaisia töitä ja vähemmän töitä kuin miehet.
Samasta työstä ei makseta yhtään suurempaa tuntipalkkaa miehelle kuin naisellekaan, itse asiassa elinkeinoelämän keskusliitto oikein valvoo asiaa: samasta työstä samalla työmäärällä pitää maksaa sama palkka kaikille tätä työtä tekeville, esim. työpaikkailmoituksessa ei saa ilmoittaa että naiselle maksetaan tästä hommasta x eur / tunti ja miehelle y eur / tunti ja samaten valtion ja kuntien palkkataulukoissa ei ole erikseen palkkoja miehille ja naisille, samassa taulukossa ovat molemmat.
EK on selvittänyt samapalkkaisuuden toteutumista jäsenyrityksissään. Palkkatilastoaineistoon perustuvat selvitykset kertovat, että samasta työstä saman työnantajan palveluksessa maksetaan samaa palkkaa sukupuolesta riippumatta.
EK:n selvityksen tulokset osoittivat, että saman yrityksen palveluksessa, samassa ja yhtä vaativassa tehtävässä työskentelevien naisten ja miesten palkat ovat keskimäärin samalla tasolla. Muutamien prosenttien vaihteluväli selittyy sellaisilla tekijöillä, joista ei ole tietoa palkkatilastoaineistossa. Tarkastelluissa yrityksissä sukupuolten välinen palkkatasa-arvo toteutuu erittäin hyvin.
Samassa työssä, saman työnantajan palveluksessa naisen euro on euro.
Palkkaeroja ei voida häivyttää silmänkääntötempuilla. Ainoa tapa on vaikuttaa koulutus- ja ammatinvalintoihin.
Naiset itse vapaaehtoisesti hakeutuvat tehtäviin joista maksetaan vähemmän palkkaa. Toisaalta miehet myös tekevät yhteiskunnassa kaikki raskaimmat ja likaisimmat työt eikä näistä töistä aina edes makseta erityisen hyvin. Naiset tekevät elämänsä aikana paljon vähemmän työtunteja kuin miehet (miehet tekevät enemmän ylitöitä ja ovat vähemmän erilaisilla sosiaalisesti tuetuilla vapailla kuten vanhempainvapaalla) ja silti naiset saavat enemmän eläkettä kuin miehet koska elävät paljon pidempään kuin miehet. Naiset saavat siis tämän eläkeasian takia itse asiassa elämänsä aikana tehtyjä työtunteja kohden enemmän käteen rahaa tehtyä työtuntia kohden laskettuna (jos nainen tekee / on tehnyt samaa työtä kuin mies).
Pitäisikö eläkejärjestelmää muuttaa siten että kaikilla olisi kiinteä "köntti" eläkettä työuran lopussa, esim. 200.000 euroa ja sitten se maksettaisiin eläkkeelle jäävälle. Näin sitten se joka eläisi 10 vuotta eläkkeellä voisi käyttää eläkettä 20.000 euroa vuodessa ja se joka eläisi 5 vuotta eläkkeellä saisi 40.000 euroa vuodessa käyttöönsä ja jos eläisi 15 vuotta eläkkeellä niin voisi
13.333 euroa vuodessa käyttää jotta eläke riittää koko eläkeajan. Kaikkihan olisivat maksaneet saman verran työaikanaan eläkkeestään, nyt kun Suomessa naiset elävät paljon pidempään kuin miehet he saavat paljon enemmän eläkettä vaikka ovat eläkkeestään maksaneet vähemmän kuin miehet. Pitäisikö puuttua siis yhteiskunnassa enemmänkin siihen miksi miehet elävät vähemmän aikaa Suomessa kuin naiset ja miksi esim. syrjäytyneissä ja alkoholisteissa on paljon enemmän miehiä. Ei kai kukaan huvikseen rupea alkoholistiksi tai syrjäytyneeksi kuitenkaan. Muissa länsimaissa elinajan ero miesten ja naisten välillä on paljon pienempi kuin Suomessa eikä perimä selitä ilmiötä ainakaan kokonaan vaan kyseessä on ympäristöön ja yhteiskuntaan liittyvä ilmiö.
- 13+13
Tämä se on Suomen tila luotolla saa ja mopolla pääsee.
http://dl.dropbox.com/u/15903477/card2.jpg - ei kukaan
Itse tienaan 5000 euroa ja vaimo 2500 euroa. Iso oma asunto, kesämökki, ei lainaa ja rahaa ei jääplajon yli. Kuka elää alle 5000 euron kk?
- ei elä ei
itse tienaan yli 5000, vaimo 3000. kaksi lasta. ikää 40v.
Karseat asunto - ja muut velat - ei lähelläkään velaton tilanne.
Ei toivoakaan omasta mökistä tai veneestä.
Helsingissä yhtään kunnollinen perhetalo/puolikas maksaa
vähintäin 400-500.000e siihen päälle autot ja muut menot.
Ei näillä tuloilla juhlita. - Onnellinen köyhä
ei elä ei kirjoitti:
Ei näillä tuloilla juhlita.Taitaa olla päässä vikaa jos tuollaisilla tuloilla ei pärjää . Moni pärjää puolet vähemmällä ja eivät valita .
- valinnat
Kunnalla olen töissä, nettopalkka n. 1700euroa. Ei yhteiskunnan tukia, vuokra-asunto. Hyvin pärjään, en jää mistään paitsi. Ensi kuussa edessä Ranskan lomamatka. Tupakkaa ja alkoa en käytä.
- -Methusalem-
Itse saan kansaneläkettä, 586,46€ kuussa.
Ei sillä toki mitään asuntoja tai mökkejä ostella, eikä autoja. Mutta ihan hyvin riittää elämiseen. - Kituuttaja60
Huh, mitä tuloja!!!
Itse olen kaupungin palveluksessa ollut yli 20 vuotta - kaikki ikälisät hankittuina - palkka 2000 e. Kumppanilla minimipäiväraha. Yksi alaikäinen huollettava ja asuntovelat päälle... Just ja just pärjäillään, mutta ylimääräistä ei jää - jokainen euro on laskettava tarkkaan! - oonköyhälaulajamävaa
Onnellinen köyhä kirjoitti:
Taitaa olla päässä vikaa jos tuollaisilla tuloilla ei pärjää . Moni pärjää puolet vähemmällä ja eivät valita .
Oon niin samaa mieltä. Pitää suhteuttaa menonsa tulojen mukaan. Pakkoko on ostaa se 'yhtään kunnollinen perhetalo/puolikas? Kerrostalossakin voi asua.... Ja mikä pakko se kesämökki tai venekään on? Auto tietenkin on nykyään semmonen itsestäänselvyys että ajatuskin autottomuudesta on täysin mahdoton.
Voi ihmistä, voi. Tavaraa vaan pitäs olla. Silloin vasta vois olla tyytyväinen, edes hiukan. - mk
ei elä ei kirjoitti:
Ei näillä tuloilla juhlita.Se pitää ostaa asunto tulojen eikä tarpeen mukaan ja ainakin vantaalla yli 100m2 rivitalon saa 200-300000€ ainakin siltä alueelta missä minä asun. itsekkin haluaisin asua omakotitaossa mutta en enää 50v rupea ottaamaan 200000€ lainnaa sen sen päälle mitä rivarista saisin ja siitää vähennetään velat niin ei kiitos mutta kun on sopivat asubtomenot niin voi elää perheen kanssa vähän leveämmin noin 50000€ vuosituloilla. Onneksi kesämökkikin on äitini puolesta ja sitä kun pitää kunnossa niin sen arvo sailyy.
- ex-opiskelija
valinnat kirjoitti:
Kunnalla olen töissä, nettopalkka n. 1700euroa. Ei yhteiskunnan tukia, vuokra-asunto. Hyvin pärjään, en jää mistään paitsi. Ensi kuussa edessä Ranskan lomamatka. Tupakkaa ja alkoa en käytä.
Kyllä tollasella summalla ainaki yksin elävä pärjää hyvin.
Ite tienasin aikoinaan reilun tonnin tutkimusapurahaa ja vajaan 500 euroa opintotukea kuussa. Asuin yksin kaksiossa (vuokra 400 e) enkä omistanu autoa. Joka kuussa laitoin helposti 500 euroa säästöön. Toki arkipäiväsin söin opiskelijahintaan yliopistolla, niin autto ruokakustannuksiinki jonki verran.
- raha talks
Jos et ole alepan kassa, tienaat yli 4000, jos olet suomalainen.
- heh heh
Jaa Alepan kassa tienaa huonommin kuin siivoojat yms,enpä usko.
Siivoojat tekevät töitä ihan nälkäpalkalla, - exlto
Tä? Esim korkeakoulutettu lastentarhanopettaja - kansallisuudella ei tässä ammatissa ole välia - saa alkupalkkanaan jotain 2000 € paikkeilla. Missä ne neljä tonnia?
- fsdsfdfd
heh heh kirjoitti:
Jaa Alepan kassa tienaa huonommin kuin siivoojat yms,enpä usko.
Siivoojat tekevät töitä ihan nälkäpalkalla,Vertailun mukaan siivoojien keskipalkka on yli 2000 euroa.
- yks siivooja vaan
fsdsfdfd kirjoitti:
Vertailun mukaan siivoojien keskipalkka on yli 2000 euroa.
vai on vertailtu siivoojien palkkoja 1550 e ja verot pois siinä vertailua kyllikseen missä maksetaan siivojalle 2000 e kysyn..
- kirkonrotta
yks siivooja vaan kirjoitti:
vai on vertailtu siivoojien palkkoja 1550 e ja verot pois siinä vertailua kyllikseen missä maksetaan siivojalle 2000 e kysyn..
Minäkin voisin lähteä siivoomaan jos saisin yli 2000 euroa kuussa!
- .....
.....
- Pöhöttynyt valtio
Suomen suurimpia valtiollisia sairauksia on juuri tuo valtion palkollisten pöhöttyneet palkat. Vuosi vuodelta ero yksityisiin ja kunnallisiin palkkoihin vain kasvaa. Me kuljemme Kreikan tietä ja tälle kehitykselle on saatava äkkiä stoppi.
Valtion palkkoja voisi huoletta leikata 10 %, kunnes valtion velka on saatu ainakin puolitettua nykyisestä.- Ennenkin erehtynyt
Kun verrataan yksityisen ja valtion korkeimpia palkkoja, ero on valtava. Eli yksityisten johtajien palkat ovat moninkertaiset verrattauna esim.pääministerin palkkaan. Samoin valtiollisten yhtiöiden johtajien palkat voivat olla moninkertaiset verrattuna korkeimpien virkamiesten palkkoihin.
Onhan valtiollakin tosin melko hyväpalkkaisia ja se näkyy keskiarvossa. Aikaisemmin olen jo epäillyt, että valtion työntekijöiden koulutustaso lienee yksityisen sektorin koulutustasoa korkeampi.
Valtio joutuu siis kilpailemaan pätevistä henkilöistä ykstyisen kanssa.
- Miksi sompuille
maksetaan puhtaana 4300€/kk ?
- Mediaani tulo
on luokkaa 2400 e/kk eli puolet palkansaajista tienaa 2400 tai vähemmän kuukaudessa. Noin kolmannes tienaa 2000 e tai alle.
- faktaa esiin
tämä "tieto" perustuu mihin?
Siltikin, sinun "tiedon" mukaan puolet tienaa yli 2400.
- 65498764
Valtio voisi ottaa mallia yksityisestä sektorista ja ulkoistaa toiminnot kiinaan. Ei muuta kuin yritys pystyyn, joka tuo kinuskit tänne.
"Lääninoikeuslääkäri 13 521 e" -kiinasta saa varmasti tuollaisen 2000€/kk hintaan.- kjhdgfsdgjrhutdbgc
Voi pölö! Mitä luulet että sitten tapahtuu kun suomalaisista SUURI osa menettää työnsä....?
--->valtio maksaa niille työttömyyskorvausta ymsyms....
fiksua?!
- somalit kunkkuja
Pääasia että somalit pärjää.
- -----
Juntti! Nyt oli kyse suomalaisista palkansaajista. Ei somaleista eikä suomalaisista työttömyyskorvausten saajista.
- keläinen
hmm keskitaso eläke on vain noin 1500 euroa brutto!! silläkin pitää elää ja pärjätä Helsingissä!! mutta nänhän se menee...syö elääksesi...älä elä syödäksesi!! kait nämä suurtuloiset on noita lihavia "syöttöporsaita" joita tuntuu tulevan vastaan jatkuvasti kadulla!! eihän ne suuret tulot ihmistä tee rikkaaksi vaan pienet menot!!
- parusnainen
411€ kk puhtaana käteen ...ja asumistuki 234€ kk eli eletään 200€ kk siitä maksan laskut ja ruuan eli ei juhlita yhtään ja välillä elän kaurapuurolla koko kuukauden ei ainakaan voi sanoa materialistiksi. Työttömän arkea ...kaikkeen tyytyy kun ei vaadi liikoja
- lähihoitaja44
Heippa! suomessa olevan sosiaalihuollon perusteena on, että asumis menojen jälkeen pitää jäädä 400euroa asumisen jälkeen käteen elämiseen. Olen hoitanut veljeni asioita ja siitä tiedän. Kannattaa kääntyä sosiaalihuollon puoleen. ei kannata kituttaa tollaisella sumalla, koska maahan muuttajatkin saavat hyvät rahat. ( itse olen työssäkäyvä työvuosia takana 24v. ja brutto tulot sosiaali alalla kaikilla ikälisillä 2032 euroa) Jos auntosi on liian iso suomessa olevien neliöiden mukaan sitten joudut kustantamaan lopun itsen. neliöitä yksinasuvalla saa olla n. 30- 34 neliötä
- turha edes toivoa
lähihoitaja44 kirjoitti:
Heippa! suomessa olevan sosiaalihuollon perusteena on, että asumis menojen jälkeen pitää jäädä 400euroa asumisen jälkeen käteen elämiseen. Olen hoitanut veljeni asioita ja siitä tiedän. Kannattaa kääntyä sosiaalihuollon puoleen. ei kannata kituttaa tollaisella sumalla, koska maahan muuttajatkin saavat hyvät rahat. ( itse olen työssäkäyvä työvuosia takana 24v. ja brutto tulot sosiaali alalla kaikilla ikälisillä 2032 euroa) Jos auntosi on liian iso suomessa olevien neliöiden mukaan sitten joudut kustantamaan lopun itsen. neliöitä yksinasuvalla saa olla n. 30- 34 neliötä
Ehkä muilla, mutta ei opiskelijoilla ainakaan :(
- e
kun hintataso muodostuu näiden keskipalkkojen myötä, niin siinä on käsittääkseni syy siihen, että meillä on niin paljon köyhiä ja nälkäänäkeviä niiden joukossa, jotka elävät työllistämistuen varassa, ja ehkä on muitakin ryhmiä, joilla on yhtä "hyvin". Syntyä suomeen on todella lottovoitto, sillä siinäkin pelissä vain niin kovin harvat voittavat
- prolepalkat
Itselläni 3000 ja vaimolla 2800 kuukaudessa brutto. Ei toiveitakaan enää keski-iässä ottaa asuntolainaa Helsingissä, vuokralla asutaan ja halpa auto alla, kerran vuodessa halpismatka ulkomaille, siinä se. Ruokakaupassa aina katsotaan hinnat ja ostetaan edullisinta, ulkonasyöminen on tyyliin 5 euron pizza tai kebab silloin tällöin. Perintöjä ei ole tulossa kummallekaan mistään.
Luksusta, eikös.- no voi voi
Johonkinhan teidän rahanne menevät eikö niin? Itselläni on palkka 2800 euroa bruttona, pitkä työmatka (auto välttämätön) ja kahden lapsen yksinhuoltajuus, joista saan elatusapua ja lapsilisää yhteensä vain noin 400 e/kk, mikä ei edes kata läheskään kaikkea heistä aiheutuvaa kulua (ruoat, harrastukset, vaatteet jne). Jos asuisin yksin, asuisin yksiössä, mutta nyt me kolme asumme kolmiossa, joka ei ole uusin, kaunein eikä parhaassa kaupunginosassa.
Kovista kuluista ja keskivertotuloista huolimatta asun omistusasunnossa, tosin velkaisessa. Teidän tuloillanne ei ole mitään syytä, miksi ette voisi asua omistusasunnossa. Itsekin selviän asuntolainasta vasta vähän ennen eläkeikää, mutta onpahan sitten eläkeiäksi velaton asunto, jonka voi sitten vaikka myydä ja niillä rahoilla kompensoida pientä eläkettä.
Itselläni menee asuntolainan lyhennykseen 500-600 e/kk yhtiövastike. Jos asuisin vuokralla, vuokra olisi vähintään 750 e/kk. Ostan vaatteet kirppiksiltä, syömme vain itsetehtyä ruokaa (esim. puuroa aamupalaksi), lehdet luen kirjastossa, omat harrastukset ovat ilmaisia, ei ulkomaanmatkoja (korkeintaan Tallinnan risteily).
Kyse ei ole siitä, ettettekö selviä, vaan siitä, että teillä se raha menee huomaamatta johonkin sellaiseen, jota ette ole edes huomanneet. Noilla bruttotuloilla teillä jää käteen varmasti ainakin 3400 e/kk, joten vaikka vuokra olisi 1000 e/kk ja autokulut 500 e/kk, niin teillä menee silti johonkin lähes 2000 e/kk. Oletko koskaan vaimosi kanssa pitänyt kirjaa menoistanne 2-3 kk:n aikana??????????? - .,.,.,.,.
no voi voi kirjoitti:
Johonkinhan teidän rahanne menevät eikö niin? Itselläni on palkka 2800 euroa bruttona, pitkä työmatka (auto välttämätön) ja kahden lapsen yksinhuoltajuus, joista saan elatusapua ja lapsilisää yhteensä vain noin 400 e/kk, mikä ei edes kata läheskään kaikkea heistä aiheutuvaa kulua (ruoat, harrastukset, vaatteet jne). Jos asuisin yksin, asuisin yksiössä, mutta nyt me kolme asumme kolmiossa, joka ei ole uusin, kaunein eikä parhaassa kaupunginosassa.
Kovista kuluista ja keskivertotuloista huolimatta asun omistusasunnossa, tosin velkaisessa. Teidän tuloillanne ei ole mitään syytä, miksi ette voisi asua omistusasunnossa. Itsekin selviän asuntolainasta vasta vähän ennen eläkeikää, mutta onpahan sitten eläkeiäksi velaton asunto, jonka voi sitten vaikka myydä ja niillä rahoilla kompensoida pientä eläkettä.
Itselläni menee asuntolainan lyhennykseen 500-600 e/kk yhtiövastike. Jos asuisin vuokralla, vuokra olisi vähintään 750 e/kk. Ostan vaatteet kirppiksiltä, syömme vain itsetehtyä ruokaa (esim. puuroa aamupalaksi), lehdet luen kirjastossa, omat harrastukset ovat ilmaisia, ei ulkomaanmatkoja (korkeintaan Tallinnan risteily).
Kyse ei ole siitä, ettettekö selviä, vaan siitä, että teillä se raha menee huomaamatta johonkin sellaiseen, jota ette ole edes huomanneet. Noilla bruttotuloilla teillä jää käteen varmasti ainakin 3400 e/kk, joten vaikka vuokra olisi 1000 e/kk ja autokulut 500 e/kk, niin teillä menee silti johonkin lähes 2000 e/kk. Oletko koskaan vaimosi kanssa pitänyt kirjaa menoistanne 2-3 kk:n aikana???????????Ei se tarkoita sitä että elatusmaksuilla maksat kaikki lasten menot. Myös sinulla on äitinä elatusvelvollisuus! Ei yksin isällä.
- no voi voi
.,.,.,.,. kirjoitti:
Ei se tarkoita sitä että elatusmaksuilla maksat kaikki lasten menot. Myös sinulla on äitinä elatusvelvollisuus! Ei yksin isällä.
Totta kai maksan lasteni menoja. Halusin vain tuoda sen seikan esille ennen kuin joku kommentoi tekstiäni, että helppoahan sitä YH:n on pärjätä, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista... No omalla kohdallani maksan esim. kaikki lasten harrastusmenot itse, koska lasten isän mielestä ilmaiset harrastukset riittäisivät vallan mainiosti. Toisella lapsella on soittoharrastus ja toisella urheiluharrastus, jotka ovat heille todella tärkeitä eikä mieleenikään tule lopettaa harrastuksia vain siksi, että lasten isä pistää rahan mieluummin vaikkapa omaan autoonsa. Lasten harrastuksiin rahat olen repinyt siitä, että omat harrastukseni ovat ilmaisia.
Tekstini tarkoitus oli tuoda esiin se seikka, että minä pärjään 2800 euron bruttotuloilla n. 400 euron lapsilisä elatusmaksu-paketilla ja silti lyhennän omistusasunnon lainaa, kun todennäköisesti noin samanikäinen pariskunta tienaa bruttona 5800 euroa eikä omasta mielestään kykene koskaan hankkimaan itselleen omistusasuntoa. - jopander
no voi voi kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, ettettekö selviä, vaan siitä, että teillä se raha menee huomaamatta johonkin sellaiseen, jota ette ole edes huomanneet. Noilla bruttotuloilla teillä jää käteen varmasti ainakin 3400 e/kk, joten vaikka vuokra olisi 1000 e/kk ja autokulut 500 e/kk, niin teillä menee silti johonkin lähes 2000 e/kk. Oletko koskaan vaimosi kanssa pitänyt kirjaa menoistanne 2-3 kk:n aikana???????????Aika hienosti ilmaistu taloudellinen menolaskelma, noin kun käyttäisi rahansa niin ei tuli ylivelkaisia, loistavaa :D
- valhetta vain
Ja niin taas valehdellaan ja vääristellään asioita.
Jos joku tienaa 8000 ja joku tienaa 1000.
NO, se on yhteensä 9000, sitten se jaetaan kahdella, että keskipalkka on 4500.
Voi vittu mitä "tilastotiedettä". Taas yksi tekemällä tehty tilasto, joka osoittaa asioiden olevan maassamme paremmin kuin todellisuudessa on.- Haans.
Muutama tärkeä pointti "keskimääräistyksestä":
1) NE eivät kertoneet, kuinka suuri otoksen koko oli ! Minä vastaan: Se oli HUOMATTVASTI pienempi kuin silloin edellisellä kerralla kun palkkoja laskivat.. Periaate, kun väki vähenee, pidot paranevat:
http://www.yle.fi/java/verokone/verohaku?field0=2006&id=1&haku=false
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=449161
Jos palkkakehitys olisi niin suotuisa, kun valehtelevat, niin näin ei asioiden pitäsi sittenkään NIIDEN "hyvinvointisuomessa" olla:
http://www.oikeus.fi/14499.htm
www.huutokaupat.com
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110367639&request_ahaa_info=true
TAUSTAA TAPAHTUMILLE:
"miljonäärit luotiin teitä velkakusettamalla"
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=390297
"vieläkö muistat hinnannostajia"
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=293513
Tästähän ei enää puutu kuin se kuuluisa "työvoimapula". Kerron nyt teille: sekin oli täyttä KUSETUSTA
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=143962
Tietoiskun sinulle tarjosi se luotettava ja varma, ei valehtelija kuten kako-kepuli-"demareilla" on tapana: - faktaa kiitos
kerropa miksi joku Tilastokeskus esimerkiksi haluaisi vääristää
tilastoja? Mikä hyöty siitä on niille?
Näytä faktaa äläkä jauha skeidaa
Älä omaa kurjaa tilannettasi yleistä, kyllä on paljon ihmisiä
joilla menee paremmin kuin koskaan. Palkat ovat nousseet,
reaaliomaisuuksien arvo on noussut jne.
mm BKT ja vienti kasvaa juuri nyt.
- Kusetus taulukko.
Keskiverto on siinä 2000e noi tilastot on kusetusta monilla palkka muodostuu vuorotöistä ja viikonlopuista silloin se palkka voi olla korkeempi,mutta tavallinen tuntipalkka ei kyllä nosta palkkaa 3000e kuussa paitsi ehkä virkamieheillä.Noilla taulukoilla vaan yritetään kertoa,että Suomessa palkat on liian suuria ja niitä pitäisi leikata.
- Nukkumasa
"Keskiverto on siinä 2000e noi tilastot on kusetusta monilla palkka muodostuu vuorotöistä ja viikonlopuista"
Jos kyseessä on vuorotyö, niin ihan normaalia palkkaa nuo lisätkin ovat. Suurimmat erot taitavat tulla lentoemännillä, jotka saanevat edelleen peruspalkkaa alla kaksi tonnia, mutta heti koneeseen nousemisen jälkeen lisät kasvattavat parhaiden kuukausitulot hipomaan kymppitonnia.
Kun jollain oli tieto mediaanipalkan olevan 2400 tasolla, niin kuinkahan monta prosenttia saa yli 3000 euron?
- Lisää liksaa kiitos
7-vuotta opetusalalla avustajana/ohjaajana, palkka 1560e.n Aina MÄÄRÄAIKAISENA!!
- januzk
noilla tilastoilla ei yritetä muutakun saada duunarit vitt***tumaan..
- Köyhä äiti
Alipalkattu toimistosihteeri: n. 1790e / kk brutto. Kädestä suuhun elämistä.. lomareissuja ei juuri tehdä, hyvä kun laskut saa edes maksuun - nekin usein myöhässä.. Työskentelen siis köyhyysrajan alapuolella? Näin Keski-Suomessa.
Käsittääkseni pitää asua pääkaupunkiseudulla, jos aikoo tienata 3000 e /kk. Ei täällä päin tuollaisia palkkoja makseta tavalliselle työntekijälle. Ja kaikki kallistuu: esim. ruoka, sähkö, vesi ja polttoaine.
Palkat eivät millään pysy korotusten tahdissa! - Nieminen V
"Keskiverto on siinä 2000e noi tilastot on kusetusta monilla palkka muodostuu vuorotöistä ja viikonlopuista silloin se palkka voi olla korkeempi,mutta tavallinen tuntipalkka ei kyllä nosta palkkaa 3000e kuussa paitsi ehkä virkamieheillä.Noilla taulukoilla vaan yritetään kertoa,että Suomessa palkat on liian suuria ja niitä pitäisi leikata. "
Näin on !!
Meillä työpaikalla (tehdas n. 80 työntekijää) käytiin asian tiimoilta keskustelua ja luottamusmiehen suulla tuli selväksi ettei olla lähellekkään tuossa ns. keskipalkassa, ja osa porukasta on ollut samassa paikassa jo yli kymmenen vuotta.
"Ja niin taas valehdellaan ja vääristellään asioita.
Jos joku tienaa 8000 ja joku tienaa 1000.
NO, se on yhteensä 9000, sitten se jaetaan kahdella, että keskipalkka on 4500."
Tää oli hyvä pointti ! Saadaanhan niitä laskettua vaikka 5 tonnin keskipalkkoja jos halutaan tehdä "tilastoja". Täyttä humpuukia kaikki gallupit ja laskelmat, kyllä kansa tietää mitä sinne tilille verojen jälkeen jää, ei siinä tilastot auta ! - Tarjoilijatar
Hmm..... 90h/3viikkoon sopparilla ja haalin lisätuntei mistä saan -> 1000-1200 euroo nettoo kuussa. Yksin ku asuu niin puolet menee vuokraan ja siit si laskut jne plus ku poikaystävä asuu eri kaupungissa, niin sinne matkojen maksu 35 euroo suuntaansa. (Autoton kun olen... Ei ois varaa...) Niin voipi sanoo ettei kyl tuu tehtyy mitään erikoista. :D Saati säästettyy....
- työyön
Tilastohuijaus niinsanotusti.
Joku tietysti tienaa sen miljoonan ja joku tonnin niin eikö keskipalkka silloin ole puol milliä...
Omasta kaveripiiristä harva tienaa edes 2 500€/kk.
Sitä mieltä olen että tuottavasta työstä pitäisi maksaa eikä turhasta kuten johtaville virkamiehille.- toisenlaiset kaverit
se että kun kerrot "kaveripiiristä harva tienaa edes 2 500€/kk"
kertoo kyllä enemmän sun kavereista kuin Suomesta noin yleisesti,
MINUN kavereista EI KUKAAN tienaa alle 3000, pääsääntöisesti
tienisit ovat 4-5000 nurkilla.
mutta hei, itsepä olen kaverini valinnut ja samoin työpaikat
- tikru_68
yritys jossa olen töissä, maksaa minulle 2000€ raskaasta ruumiillisesta työstä, joka on altistanut minut monille työperäisille sairauksille, ei paljon naurata noi 3000€ keskipalkat..:(
- Hmmm....
Urpilainen: Alle 3000 euroa kuukaudessa ansaitseva on pienituloinen
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090610200180_uu.shtml
Mainittakoon vielä että yhden viime vaalien vaalikoneen mukaan hyvätuloinen tienaa yli 7500 €/kk. - Sales4u2
Myyntityössä mahis tienata tekemällä tulosta... Itsellä kiinteä palkka 6900e, kierrän Suomea, matkapäiviä tulee.. Vaimolla ei säännöllisiä tuloja, osinkoa muutama tonni kerran vuodessa, velkaa yli 400k eur, iso talo ja iso mökki lapissa. Hyvin tulee toimeen vaikka lainanhoitoon menee 3200e per kk.
- Insinööri27
Miesten keskiansio 3 340 €? Vaikea uskoa, että se olisi noin vähän. 50%:n mediaanihan on vieläkin pienempi.
Itse saan 3 500 €/kk. Olen siis jo näin nuorena yli keskiarvon.... - paanhaisemaan
Luin eilen Iltasanomia ja huomasin, että poliiseilla on hemmetin kovat palkat. Kovemmat mitä minulla on, vaikka minä olen osa sitä järjestelmää joka tuo Suomeen rahaa ulkomailta. Minä olen kehittänyt laitteita ja prosesseja, ja saan huonomjpaa palkaa mitä poliisit. Tästä olen tapellut työnantajan kanssa, ja minulle on sanottu että sinä saat isompaa palkaa mitä moni projektipäälikkö, perkele mä saan vaan 3200 €/kk. Sen verran vituttaa, että on tehnyt monta kertaa mieli ottaa lopputili ja kun ikää on sen verran, ettei tässä iässä enään paikkaa helpolla saa, niin voisin aivan piruuttan alkaa suunnitelemaan Kiinalaisille ja Intialaisille ilmaiseksi laitteet. Siinä tulisi muutamia tuhansia työttömiä koko Suomen alueella. Tällä hetkellä Kiinalaisilla ei osaamistaito riitä niin pitkälle, että he pystyisivtä tekemään toimivia laitteita. Mutta he ovat kyllä lähellä, se lopullinen pieni juttu puuttuu heiltä ja kun he sen keksivät niin silloin pienenee Suomessa työt. Täsä vituttaa sen verran että kohta alkaa "lyytikirjoittamaan".
- tosi ärgy
Et ole ainoa, tämä kuuluu firmojen kusetuspolitiikkaan, missä osaavaa kaveria kustaan silmään. Johtuu siitä, jos olet liian viisas.
- tosi vihainen
joo palkka tuohon mitä saatte on iso ,jos kunnan hommiin työllistetynä palkka alle 1400 siitä kaikki verot,pensat ym maksut ei jää kuin rippeet ja pakko kulkea jos mielii lapsille ruokaa.näin sitä köyhiä vejätetään joka kulmassa ja velatkin pitäisi maksaa.jos töitä kysyy työppäristä niin aina sama vastaus et ole työllisyysvelvoitteinen ja siltikin on aina otettu semoinen joka on ollut vähempi aikaa työttömänä. että semmoista.
- Niin se vaan menee.
Niillä on kovimmat palkat ketkä osaa puhua eniten paskaa ja mitkä ei tiedä töistä yhtään mitään.
- 8+5
Kohta saadaan palkat kunnolla alas,kun mamut tekee loputkin.
joidenkin palkat ovat tosisuuria, kunkeskiarvoksi tulee tuollainen summa,tuttavapiirissäni ei kukaan tienaa 3000,vaikka he edustavat montaa eri amjmattia ja heillä on vuosien kokemus.suurin osa suomalaisista(ainakin nuorista) taitaa tienata 1700-2000 ja sitten on vielä me eläkeläiset,joiden tienesti jää 1000 paikkeille.Ärsyttää,kun annetaan väärä kuva ihmisten tuloista.
- Työtä vailla
Jos en jollain ihme tuurilla satu saamaan töitä, niin loppuvuoden tulot yhteensä noin 1 000 eur eli 140 eur/kk. Olis varmaan kannattanut aikoinaan opiskella enemmän, mutta energiaa ja päätä riitti ainoastaan DI-tutkintoon.
- sissilisko
juu, ei toi koulutus ainakaan palkkaa nosta.. mulla inan vajaa 1500e/kk. koulutukseltani olen insinööri. olen onnellinen että edes on töitä ja vieläpä omalta alalta. päivätyö eikä tasan tule mitään lisiä.
etelänmatkoista en edes haaveile. tärkeintä omien lasten hyvinvointi, puhtaat ja sopivat vaatteet, masu täynnä ruokaa. toimeen tulen nippa nappa. ..mutta turhapa on valittaa. itse olen itselleni 'ammatin valinnut'. voi kumpa yläasteilla/lukioissa suoraan aivopestäisiin lapset kertomalla milleeloille Ei kannata hakeutua...
- lisää lisäää
Kokoomus hyötyy halvasta mamu työvoimasta. Pieni palkka mamulle, on iso voitto yritysten omistajille.
- lalla84
Mitenköhän noita keskimääräsiä palkkoja lasketaan.. Itellä 1739.... No kyllä tällä pärjää jotenkin asuntolainaa maksaa ja just riittää pentujen tarhamaksuihin jotka nekin on lähes 350kk... Lomamatkoja ei tehä, eikä missää tapahtumissa käydä, mut ruokaa aina on...
- 10g gold
Laskuharjoitus:
10 tienaa 1,000,000,000,000
100 tienaa 1,000,000,000
1000 tienaa 1,000,000
450 000 tienaa 3,000
ja loput 4548890 1000 tai vähemmän.
Paljonko on keskipalkka ja miksi se merkkais paskan vertaa?- oikeassa olet
Se on juuri näin. Huippupalkkaa tienaavat vetävät keskiarvoa ylös. Enemmistö Suomalaisista eivät tienaa yli 3000 €/kk.
- tilastotietelijä
kannattaisi ottaa hieman enemmän selvää asioista.
Tässä tilastossa on kyse KESKIMMÄISESTÄ PALKASTA
eli mediaanipalkasta. Ei siis keskiarvosta joka eri asia.
Tiedätkö miten mediaani muodostuu?
Ota selvää
- Melindda
Oho, jjopa on! Mulla ollu korkein koskaan vain brutto n. 1200e/kk vaikka kaksi ammattia hankittuna :O
hyvin menee JOILLAKIN suomalaisilla. itse mainosalalla, liksa alle 2 tonttua. enkä todellakaan usko, että edes nykyiset metallimiehet saavat tuollaista kuukaustiliä. itse olisin kroisos, jos joku uhraisi minuun vaikkapa vain 2500 eur kuukaudessa. kuitenkin, tilastot ovat tilastoja ja osansa kullakin. onnea vaan elämäänne!
- Ajan Audilla
Itsellä jää 3000 kuussa handuun ja hyvin tulen toimeen.
- Kierrättäjät Inc
Itse saan kuukausipalkaa ilman mitään lisiä noin 2150 bruttona, vaimon palkka on jossain 1500 - 1700 bruttona.
Asumme vuokralla kaksiossa, noin 550€/kk, halpa auto jossa pieni rahoitus, ei mitään muuta velkaa. Kaupasta ostetaan sitä mitä halutaan, pyritään syömään terveellisesti.
Rahaa jää silti noin 500€ säästöön joka kuukausi. Joskus enemmän.
Lapsia ei ole koska emme näe että tässä maailmantilassa kannattaa alkaa jälkikasvua tehdä tänne kärsimään. Olemme onneksi vielä nuoria joten aikaa on siihenkin sitten joskus.
Ulkomailla käydään silloin kun aika riittää ja otetaan aina jokin halpalento ja katsotaan hotelli erikseen eli tehdään ihan omatoimimatkailua. Halvempaa ja hauskempaa.
Jos itse saisin 5000€/kk ja vaimo 3000€/kk niin sitä pitäsin jo lottovoittona meille.
Niin ja emme todellakaan asu Helsingissä koska kyseinen kaupunki ei kiinnosta ja Suomi on muutakin kuin "Stadi" - Ennenkin erehtynyt
Niinhän se on, että tarvitaan paljon pienipalkkaisia, ahkeria ja osaansa tyytyväisiä työntekijöitä, jotta johtajille voidaan maksaa kunnon palkka ja omistajille osingot.
Mikä mielestänne pitäisi olla palkka, jolla Suomessa voi pärjätä kohtuullisesti
Millaiset olisvat mielestänne kohtuulliset palkkaerot, kun otetaan huomioon koulutus ja työn vaativuus. Onko nykyiset tuloerot Suomessa sopivat, liian suuret vai liian pienet? - jjennyyyy
voivoi, kyllä sitä vähemmälläkin pärjää! nimim. itse olen kotona ilman MINKÄÄNLAISIA tuloja, mies töissä ja tienaa n. 2000€/kk. Meillä 2 pientä lasta, 2 hyvää autoa, omakotitalo josta maksamme lainaa. ei paljon juhlita mutta pärjätään kun halutaan!
- syreenit kukkii
Elän ilman palkkatuloja, leskeneläkettä saan 500 euroa ja sillä pärjään.
Omakotitalossa kaukana liikepaikoista, velatonta ja varatonta elämää.
Onneksi olen saanut olla terveenä. Hyvä auto välttämätön.
Puutarha, käsityöt ja taiteilu harrastuksena. Metsä monipuolisena innoittajana.
Pihistäminen on yksi luovuuteni laji. - Heppuhei75
No ei tuo kyllä voi pitää paikkaansa...ensinnäkin, miksi sulla ei ole tuloja, edes kotihoidontukea?
2000e tuloilla ei kyllä mun mielestä pysty maksamaan kaikkea, mitä luettelit! Vai onko kyseessä nettotulo? Silloin ehkä jotenkin...vähältä tultuu kyllä sekin.
Ainakin jos vertaan itseeni. Tulot reilu 4000e/kk, puolisolla vain 700e/kk. 2 autoa, omakotitalo ja 2 lasta. Velkaa ei ole kuin talosta, sitä sitten riittääkin. Tuntuu kyllä, että kaikki mikä tulee, myös menee ja ei meinaa aina ees riittää...toki nyt jonkin verran menee matkusteluun ym. mutta ei kauheasti. Säästöjä ei juuri kerry. - blääää
Heppuhei75 kirjoitti:
No ei tuo kyllä voi pitää paikkaansa...ensinnäkin, miksi sulla ei ole tuloja, edes kotihoidontukea?
2000e tuloilla ei kyllä mun mielestä pysty maksamaan kaikkea, mitä luettelit! Vai onko kyseessä nettotulo? Silloin ehkä jotenkin...vähältä tultuu kyllä sekin.
Ainakin jos vertaan itseeni. Tulot reilu 4000e/kk, puolisolla vain 700e/kk. 2 autoa, omakotitalo ja 2 lasta. Velkaa ei ole kuin talosta, sitä sitten riittääkin. Tuntuu kyllä, että kaikki mikä tulee, myös menee ja ei meinaa aina ees riittää...toki nyt jonkin verran menee matkusteluun ym. mutta ei kauheasti. Säästöjä ei juuri kerry.jjennyyyy: kuule, etkö ole kuullut, että lapsista saat lapsilisää ja sen jälkeen kun putoat pois äitiys- ja vanhempainrahalta, niin olet oikeutettu kodinhoidontukeen? Ne rahat on tarkoitettu nimenomaan sinulle. Kyllä nekin ovat tuloa.
Ihmettelen kyllä elämänarvoja, jos pihassa pitää olla kaksi hyvää autoa. Meillä maaseudullakin oli kotiäitivuosieni ajan vain yksi auto ja sillä sinniteltiin, kun vähän viitsittiin miettiä menoja. Välillä mies pääsi kaverin kyydissä töihin, välillä vein miehen töihn jotta sain auton päiväksi itselleni, välillä pääsin naapurin kyydissä kylille. Toinen auto hommattiin vasta siinä vaiheessa kun olin ollut pari vuotta töissä ja vaihdoin sen verran kauas, ettei fillarilla kulkeminen enää luonnistunut.
- Raimo A.
Myyntipäällikkönä työskentelen, ei-niin "seksikkäällä" alalla johon on vaikea löytää osaajia. Siksi viime vuonna keskimääräinen kuukausipalkka 7900 €/kk. Reilut 1/2 kiinteää ja loput tulospalkkioita
- pärjääpärjää!
Ja sanotaan ettei pärjätä!!!
Me saadaan kokopäiväistätyötä tehden ukkelin kaa yhteensä tuo 3000€/kk!!
Tietenki niinä kuukausina mun palkka parempi ku on enempi iltaa ja yötä, vaa aika harvinaista. Katselin tuosta linkistä, että niin alhaista kk palkkaa ei saa kukaan mistään, mitä minä tällä hetkellä saan.
Joskushan tuota on naurattanu että nykyään lonkkaa vedellen tienaa sen saman mitä töitä tehden. Ja nyt ku haaveilevat vielä siitä, että toimeentulotuet ym ym muut laiskuustuet nostettaisiin 100€/kk. Sama jäädä näillä palkoilla teidän hyvin tienaavien elätettäväksi. - kyttälän poikiii
Poliisin perusliksa on alta 2000e Valtioko maksaa hyvin?
- Pamputa ilolla.
Kelpais mulle, terveisin 2 vuotta työttömänä...
- Lukutoukka ihmettele
Akateemisesti koulutettu kirjastovirkailija saa palkkaa bruttona n. 1900/kk. Repikää siitä.
- Vaari vankilassa..
Mä en ymmärrä teitä orjia!
Kun ihminen suostuu myymään vapaa-aikaansa työnantajalle parilla tonnilla kk:ssa,niin tyhmähän se on!
Siitä verot pois,niin tilanne on lähes sama,kuin työttömällä.
Työnantaja on ainoa,ketä se hyödyttää.
Itse 10vuotta kaupassa työskenneltyäni pelkällä tes:in mukaisella palkalla,heitin pyyhkeen kehään.En edes viitsi hakea töitä,kun erotus kk tuloissa verrattuna siis työttömänä olemiseen on n.600e/kk.
600e kun jakaa 20työpäivällä,niin päiväpalkka on siis 30e/pvä.
Siitä vielä työmatkat maksamaan,niin johan kannustaa työntekoon!
Hyvähän se on monen tonnin nettotuloilla valittaa,ettei rahat riitä asunto-,mökki- ja autolainan maksuihin.
"Eläkkeellä" ajattelin mennä vankilaan täyshoitoon,jos ei suunnittelemani "ryöstökeikka" vanhoilla päivillä onnistu.
Aivan sama mulle.
Päättäjät päättäköön ja tyhmät orjat maksakoon veroistaan viulut.- !!!!
Pakkohan sitä työtä on tehdä eikä sitä tosiaankaan voi valita "parepaa" palkkaa kun ei ole työnantajaa joka maksaisi enemmä. Tyhmä voit olla itse.
- Projektipäällikkö
Bruttopalkkani on 4789eur/kk. Työhöni nähden kohtuullinen. Vaimoni tienaa noin 3400eur/kk bruttona, joten olemme keskituloinen perhe.
- lukutaitoa?
"...Kaikkien palkansaajien keskiansio oli 3 032 euroa – miesten 3 340 ja naisten 2 741 euroa...."
no eipä osaa projektipäällikkö näköjään edes matematiikkaa. Te olette suurituloinen perhe, ette keskituloinen. - Taito lukea
lukutaitoa? kirjoitti:
"...Kaikkien palkansaajien keskiansio oli 3 032 euroa – miesten 3 340 ja naisten 2 741 euroa...."
no eipä osaa projektipäällikkö näköjään edes matematiikkaa. Te olette suurituloinen perhe, ette keskituloinen.Yhden viime vaalien vaalikoneen mukaan hyvätuloisen palkka alkaa 7 ja sen perässä kolme nollaa. Ihan tiedoksi vaan.
Urpilaisen mukaan alle 3000 €/kk tienaava on pienituloinen. Enemmistö Suomalaisista on siis pienituloisia.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Urpilainen Alle 3 000 euroa ansaitseva pienituloinen/1135249106986
- Kunnan eläkeläinen
Työssä ollessani minun loppupalkkani kaikkine lisineen oli melko tasan 3000 eur/kk ( v. 2010) Siinä oli kyllä vanhoja jäämiä mm. syrjäseutulisästä ja joitakin muitakin pieniä lisiä, joita kaikki / nuoremmet työntekijät ei saa. Loppupalkka on joka tapauksessa ikälisien vuoksi satoja euroja suurempi kuin alan alkukupalkka.
Tehtävään vaaditaan akateeminen loppututkinto! Miehille ja naisille maksetaan sama palkka. Palkka on siis selvästi alle miesten, mutta jonkin verran yli naisten keskipalkan.
Eläkkeeni on n. 2000 eur/kk ja nettoeläke n. 1550 eur/kk.
Ei kunnan töitä ainakaan minään kultakaivoksena voi pitää. Tiedän, että monet joutuvat tekemään työtä pienemmällä palkalla, mutta koulutusvaatimus ja työn vaativuus huomioiden palkkaa ei mielestäni voida pitää kovin hyvänä. - köyhäävitutttaa
Lähihoitaja 3154€/kk ei tosiaankaan pidä paikkaansa tuo lista. ainakin 1000-1500 pois tuosta!
- .................
Olen yksin elävä yrittäjämies. Tulot NETTONA käteen n. 5300 eur / kk. Silti tuntuu ettei rahat riitä, kun on niin monta rautaa tulessa.
- Veikko Veikkaaja
Pimppaa pitäis saada ja autonkin laittaa Lotossa,kun voittais!
- ..dorf
Minulla jää käteen about 150.000 euroa vuodessa, enkä itse ehdi kuluttamaan siitä oikein mitään kun olen aina töissä enkä tykkää "shoppailusta".
Vaimolla ja lapsilla on kasvanut kulutustaso sitä mukaan kuin tulot on lisääntynyt.
15 vuotta sitten elin tonnikalalla ja tienasin ehkä kymppitonnin vuodessa. Pärjäsin kuitenkin mainiosti. Olin onnellisempikin kun sain rällää paljon useammin.
Minusta tuntuu että ihmisellä löytyy kyllä käyttöä aina sille rahalle mitä jostain saa. - pitäis antaa
Pimppaa pitäis antaa, jotta sais auton jota laittaa. Lotosta pitäis voittaa, jos olis varaa Lottoon laittaa.
- Jymyhunaja
Pari miljardia kuussa pelkkiä päivärahoja...
- Faktaa2011
Tää on taas aika puppua...en tiedä kuka noista tiedoista hyötyy? Todellinen keskipalkkahan on n. 2500e/kk. Mediaanipalkka kuvaisi paljon paremmin sitä, mitä suurin osa palkansaajista saa. Ja silloin ollaankin haarukassa 2200-2800e/kk.
- tilastokeskus kysyy
näytä faktaa mistä tuo sinun "fakta" on peräisin?
- myöhästynyt työelämä
9 euroa päivässä työmarkkinatuki (noin 550 euroa). Koulutus insinööri (AMK) ja teen vaativaa elektroniikkasuunnittelua harjoittelija-tittelillä. Normaaleihin palkkatöihin en ole koskaan päässyt koska ikää on kohta 30 ja valmistuin insinööriksi vasta 27 vuotiaana.
- odjesw7wbdnsklw0edjk
-Terveys meni, olin yli -40 vuotta rakennus alalla, saan työkyvyttömyyseläkettä 1000 netto/kk
Ei ole kummoinen korvaus menetetystä terveydestä? Pitäiskö jonkun tehdä jotain järkyttävää, ennekuin asioihin saadaan korjausta!
Koska joku kyrpiintyy riittävästi ja vie noita päättäjiä muutaman mukanaan! - Tuloton
Kukaan ei taida tietää, että on niitä tulottomiakin olemassa.
Minulla ei ole ollut mitään tuloja 3 vuoteen.
Tuloni ovat siis 0€/kk, että silläkin täytyy yrittää tulla toimeen.
Satunnaisia tuloja voi olla 0-20 €/kk, mutta mitään säännöllistä tuloa ei ole.
Aihehan oli mitä tienaa.- vihaan loisia
Menisit pummi töihin!
- 09876567
vihaan loisia kirjoitti:
Menisit pummi töihin!
Toivotaan, että pääset itsekin.
- Kukaan ei tienaa tuo
Kun miljoona tavallista suomalaista tienaa alle 1000 euroa-
ja puol miljoonaa oikeisto-elitistiä tienaa 8000 euroa,
ja loput RKP-vapaamuurari-aatelisto tienaa miljoonaia, niin keskimäärin tienataan se noin 3000.
Tollaset keskimäärin ei keroo mitään todellisesta tilanteesata joka on , että
SUOMESSA TULOEROT ON KASVANEET ÄÄRIMMÄÖISYYKSIIN PORVARIHALLITUKSEN AIKANA.- ei pidä paikkaansa
ei pidä paikkaansa!
Etkö muista palkankorotuksia, mm. lääkäreille ja sairaanhoitajille.
Entä satama-ahtaajille, tai metalliliiton väelle.
mm. myyntialan palkat ovat nousseet joka vuosi 3-4%.
Akateemisilla ihan sama juttu.
Kyllä hyvin monella ihan tavallisella työntekijällä on palkat noussut.
Vertaappa huvikseen mitä palkat oli 5-6 vuotta sitten ja mitä nyt.
- Onnekas esimies
Jaa, tässä kun katselee mitä keskimäärin omassa työtehtävässäni pitäisi saada, niin tonni puuttuu meikäläisen liksasta. Tosin omassa duunissani lienee kohtuullisen hyvät edut, jotka kompensoivat pienempää kuukausipalkkaa.
Vaikka tonni puuttuu, niin valittamista ei ole: Itse tienaan bruttona noin 3800 €/kk edut ja vaimo noin 4000 €/kk. Nettona etujen kanssa jää noin 5500 € kouraan. Kevyesti maksaa omakotitaloa, kahta uutta auto ja käy ulkomailla 2-4 kertaa vuodessa lomailemassa. Säästöönkin kertyy hiukkasen...
Eipä olisi vielä 15 vuotta sitten voinut kuvitella nykyistä elintasoa. Tuolloin vastavalmistuneena jääkaapista löytyi valo ja eilinen makkarakeitto. Osaapahan arvostaa omaa tilannetta nyt! - Tarkemmat laskelmat
Näitä "laskelmia" tarvitaan päätöstentekoon, siis kun kerran ihmisten tulot on noin 3000e/kk niin kyllähän sillä pitää pärjätä ja kyllä siitä voi valtio hieman "nipistää" taastiesminkänimisellä verolla.
Kyllä pitäis tehdä OIKEAT laskelmat siitä kuinka paljon on työikäisiä/kykyisiä ihmisiä alle 2000e/kk palkalla.
Samoin tarkat laskelmat heistä joilla tulot on nettona alle 1000e/kk.- Etumussuomalainen
Kansanedustajien huikeat palkat hämärtävät heidän todellisuudentajun. Tämä on nähty monesti esim. peruspäivärahan tasoa kysyttäessä puhuttiin, että eikö se suunnilleen 1000 Euroa ole. Tästä on jo vähän aikaa, mutta muisti pelaa toisin kuin edustajilla.
- gkgjkhj
Etumussuomalainen kirjoitti:
Kansanedustajien huikeat palkat hämärtävät heidän todellisuudentajun. Tämä on nähty monesti esim. peruspäivärahan tasoa kysyttäessä puhuttiin, että eikö se suunnilleen 1000 Euroa ole. Tästä on jo vähän aikaa, mutta muisti pelaa toisin kuin edustajilla.
Juu eikös se Urpilainen sen köyhyysrajan keksiny, siitäkin pystyi päättelemään ettei heikäläisillä ole minkäänlaista tajua millä raha määrällä ihmiset on tulleet toimeen.
- Miguel Manuel
Etumussuomalainen kirjoitti:
Täytyy vielä kommentoida tätä viestiä. Mitkä huikeat palkat. Minusta kansanedustajille kuuluisi maksaa vähintään 20000e/kk, jotta sinne hakisi oikeasti hyvät henkilöt.
Itse en suostuisi tekemään noin paljon töitä, noin pienellä palkalla- - Micelle Manuel
Miguel Manuel kirjoitti:
Täytyy vielä kommentoida tätä viestiä. Mitkä huikeat palkat. Minusta kansanedustajille kuuluisi maksaa vähintään 20000e/kk, jotta sinne hakisi oikeasti hyvät henkilöt.
Itse en suostuisi tekemään noin paljon töitä, noin pienellä palkalla-Se on kuule ihan paaskapuhetta, että ihminen tekee paremmalla palkalla paremmin työnsä ja että paremmilla palkoilla saataisiin parempia immeisiä tärkeille paikoille.
On se nähty isoissa firmoissa, ne ajavat ensin omaa etuaan ja sitten... ja sitten.. kokonaisuus katoaa hetkessä. Kun kimurantti asia tulee eteen jättävät työnsä kuin rotat laivan.
- käännytystä toivova
Teen töitä tuntia laskematta en silti tienaa kk:dessa tommosta summaa olen ansiotyössä palkkaa saan bruttona 1100,00 lisäksi toimin omaishoitajana josta saan kk:dessa 324 brutto eli 1424,00 kk. mistä ihmeestä noi asiantuntiat saavat tuollaisia huippu ansioita lomaakaan mulla ei oo ollut 10v eli palkassani on joka kk:si lomarahatkin arvakkaa vituttaako kun maahanmuuttajat, kerjäläiset ja pakolaiset tuloo suomeen saavat ilmaiset asunnot,vaatteet,ruuan ja vielä koulutuksenkin eivätkä tee mitään tuolla kaupungilla pahoinpitelevät suomalkaisia,viiltelevät autoihin naarmuja,hajottavat paikkoja ja vetoavat rasismiin heti ettei heitä pysty saamaan edes tuomiolle suomalaiset eivät voi verota mihinkään kukaan ei puollusta meitä
- tinkelitankeli
mä teen töitä 200-280h/kk (ihan vain siksi että tykkään tehdä töitä). tienaan noin 3000-5000. voi sitten hyvällä omallatunnolla pitää 3kk vuodesta lomaa.
- FaktaaKehiin
Keskivertopalkka 3000e/kk.?! No jopas on paksua pajunköyttä,ei pidä edes lähellekkään paikkaansa.Se on vajaa 2000e/kk ja tämän tietää jo tyhmempikin peruskoululainen.
Eli markoissa laskettuna se olis vajaa 20.000 kk,ei edes vanhoina hyvinä aikoina päästy lähellekkään tälläisiä lukuja.- rahatankki
no sinä et oo tainnu sitä peruskouluakaan käydä kun olet noin tyhmä.
- joopa joo
Keksivertopalkkani on 1150 siitä 240 kuussa mitä jää elämiseen. Eli en kai ole elävien kirjoissa enää.
- Rutirikasköyhä
Säälittävää...itselleni jää käteen jopa yli 300 e kk ssa.Eli n 2 egee pv ssä voin tuhlaa enempi!yes!Feel so äveriäs!
- Etumussuomalainen
Markka-aikana erikoislääkärin palkka, että ei mikään ihme kun työt halutaan viedä halvempiin maihin ja tuoda halvempia työntekijöitä ulkomailta. Euro on nostanut kaikki hinnat pilviin, vaikka toisin luvattiin.
- työnsankari68
Niin muutaman suurituloisen palkka nostaa tuota keskiansiota suhteettomasti,meidänkin firman johtaja oli parhaimmillaan 10 eniten tienaavan listalla suomessa,itse tienaan 20v työkokemuksella nettona ilman ylitöitä n 1000e kuussa,meidän firmassa sitten tasaarvokin toteutuu vaikka en ole vielä yhdenkään naisen nähnyt nostavan 50kg laatikkoa,joita itse nostelen päivittäin tiedän ei olisi pakko mutta homma ei vaan muuten suju,eihän se ihan tasaarvoista ole että en saa yhtäänenenpää palkkaa kuin nainen joka tekee vain kevyitä töitä.
- rahatankki
Muistakaa ihmiset että keskiarvo ja mediaani on ihan eri asia!!!
- myyntialan palkat
Myyntialan palkat ja palkkakehitys
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten mediaanipalkka eli keskimmäinen bruttokuukausiansio oli 4 000 euroa joulukuussa 2010, kun se vuotta aiemmin oli 3 870 euroa.
Palkkojen nousu myynti- ja markkinointitehtävissä oli 3,4 prosenttia.
Neljännes myynnin ja markkinoinnin ammattilaisista ansaitsee 5 000 euroa tai enemmän kuukaudessa. Teollisuuden mediaanipalkka on 4 170, vähittäiskaupan 3 590, tukkukaupan 4 000 ja palvelualan 3 920 euroa/kk.
Johtajien mediaanipalkka on 5 600, päällikköjen 4 300, edustajien 3 310 euroa/kk sekä myyntisihteerien ja assistenttien 2 670 euroa/kk - Tohtori Idiootti
Kyllä on paskaa palkkaa. Olen 24, perus ja 1 ammattikoulutus, työkokemusta vain 1kk aamulehteä ja alinpalkkatasoni nykyään on 17 500€/päivä. Vähemmällä palkalla en tee mitään.
Että te ihmiset tyydytte aika vähään. - keskimmäinen palkka
Korjaus julkisuudessa uutisoituun,
kyse ei ole keskipalkasta vaan mediaanipalkka eli keskimmäinen bruttokuukausiansio.
Keskimmäinen ansio on eri asia kuin keskipalkka.
Ihan tilastofaktaa ja tilastotiedettä, sekä oikeita termejä - lolo0000000000000016
mistähän per tääkin tutkimus on revästy
3000 e kuussa ei v
varmaan jos tekee 300 tuntii kuussa
voi päästä tommosiin palkkoihin - it-alan palkat
Tietotekniikan liiton vuoden 2009 palkkatutkimuksen mukaan alan kokonaisansiot ovat nousseet 4 281 euroon kuukaudessa.
Keskimääräinen kokonaisansio oli 4 056 euroa kuukaudessa. Taantuma on johtanut palkan alentamiseen alalla vain harvoin.
Miesten keskimääräinen kokonaisansio on nyt noin 4 356 euroa kuukaudessa ja naisten noin 4 155 euroa kuukaudessa.
It-alalla työskentelevien naisten keskimääräinen kokonaisansio kohosi nyt ensimmäistä kertaa yli 4 000 euroon kuukaudessa.- Onseniiinväääärin
On se väärin kun IT alan läskiperseet jotka istuvat koneen ääressä tekemättä mitään OIKEAA työtä tienaavat tuollaisia summia.
- werwerwerwerrwe3
Onseniiinväääärin kirjoitti:
On se väärin kun IT alan läskiperseet jotka istuvat koneen ääressä tekemättä mitään OIKEAA työtä tienaavat tuollaisia summia.
Pässi! Palkka määräytyy (tai pitäisi määräytyä) työstä saatavan hyödyn mukaan.
Ei sen mukaan, nostellaanko painavia esineitä, tuleeko hiki, vituttaako asiakkaat, yms. - koodin vääntöä
no kerro neropatti mikä on sitä "oikeaa" työtä sun mielestä?
Ja mistä sä tiedät mitä ne joutuvat tekemään koneiden ääressä,häh? - rightnesesses
werwerwerwerrwe3 kirjoitti:
Pässi! Palkka määräytyy (tai pitäisi määräytyä) työstä saatavan hyödyn mukaan.
Ei sen mukaan, nostellaanko painavia esineitä, tuleeko hiki, vituttaako asiakkaat, yms.Imes nyt jo nokiaa urpo! Noille näppiksen ja kynän pyöritteijöille riittää pienempikin palkka yllä pitämään sitä macdonalds ahteria. Jos ajatellaa kansanedustajia niin sama juttu,ei tehdä juuri mitään ja maksetaan kohtuuttomia summia palkkaa.Vaikka hyöty on lähes 0 tasoa.
- huutelua puskista
IT-alalla samaa työtä tekevät voivat saada täysin eri palkkaa. Ei ihme, että monet alan asiantuntijat vaihtavat tuhkatiheään työpaikkaa saatuaan kuulla.....
koodin vääntöä kirjoitti:
no kerro neropatti mikä on sitä "oikeaa" työtä sun mielestä?
Ja mistä sä tiedät mitä ne joutuvat tekemään koneiden ääressä,häh?Naputtelemaan näppäimistöä ja hypläämään hiirtä.
Terveisin dataamisen puusepäntyöhön ja sittemmin työttömyyteen vaihtanut.- hyvä hyvä
hehhh, mikä juntti!
Et sitten tullut ajatelleeksi että "IT alan läskiperseet" on järjestänyt
sullekin se tietokoneen ja nettiyhteyden millä pääset tällä
nettikeskustelupalstalle.
Vai luulitko että nämä nettipalstat kasvaa pensaista?
BUAHAHHHAA, mikä urpo
- Missä maassa???
en ees tunne ketää joka tienasi ton 3 tonnii kuussa, kyllä ne kaikki saa reilusti alle 2 tonnia ja ovat ns hyvätuloisia tavallisia duunareita
- riippuu ketä tuntee
se että SINÄ et tunne ketään joka tienaa 3000 kertoo korkeintain
sinun tuttavapiiristäsi ja koulutustaustasi mutta se ei kerro paljoa muuta.
MINÄ en tunne KETÄÄN joka saa ALLE 3000 kuussa,
sehän olisi jo säälittävää - RentoRoskakuski
riippuu ketä tuntee kirjoitti:
se että SINÄ et tunne ketään joka tienaa 3000 kertoo korkeintain
sinun tuttavapiiristäsi ja koulutustaustasi mutta se ei kerro paljoa muuta.
MINÄ en tunne KETÄÄN joka saa ALLE 3000 kuussa,
sehän olisi jo säälittävääSuomessa kato selekeesti suurin osa on tavallisia duunareita, eli maan selkärankoja ja maata pystyssä pitäviä ja niitä jotka tekee sivistyneen elämän muille mahdolliseksi.
- KateellinenJaKatkera
Miten ihmeessä ihmiset tienaa noin paljon.. Itse jään kauas tuosta. Olen ollut 5 vuotta samassa firmassa töissä/siivoamassa, teen noin 6 tunnin työpäiviä ja käteen jää vain vaivaiset 900 euroa. Minulla on ylioppilastutkinto, ammattitutkinto sekä amk-tutkinto, mutta kun ei saa oman alan töitä kun ei ole työkokemusta. Huoh...
- werwer2
Nyt sinun oma ala taitaa olla siivoaminen. Muun väittäminen työnantajalle voi olla turhaa.
- SickLaPp
werwer2 kirjoitti:
Nyt sinun oma ala taitaa olla siivoaminen. Muun väittäminen työnantajalle voi olla turhaa.
Kokkihommista jää käteen 1800-2200 kk/ työ on helvetin raskasta. Ja paskat ilta ja yölisät. Paskat työajat. Paskat työedut. Mutta hyvät työkaverit. Työhönnähden täysin paskaa palkkaa, mutta minkäs teet. Alanvaihto ehkä. Onneksi voi tehdä pimeitäki töitä. Systeemi on epäreilu nii olen minäki sitä kohtaa. Hei lisätkäähän noihin poliitikkojen palkkoihin myös lahjukset!
- Perhotar
SickLaPp kirjoitti:
Kokkihommista jää käteen 1800-2200 kk/ työ on helvetin raskasta. Ja paskat ilta ja yölisät. Paskat työajat. Paskat työedut. Mutta hyvät työkaverit. Työhönnähden täysin paskaa palkkaa, mutta minkäs teet. Alanvaihto ehkä. Onneksi voi tehdä pimeitäki töitä. Systeemi on epäreilu nii olen minäki sitä kohtaa. Hei lisätkäähän noihin poliitikkojen palkkoihin myös lahjukset!
Totta turiset! Vaihdoin itse toimistotöihin. Palkka ei noussut, mutta onpahan "normaalit" työajat ja kokin hommien jälkeen tuntuu kuin olisin lomalla joka päivä.
- Manuel Miguel
SickLaPp kirjoitti:
Ammatinvalinta kysymys. Olisit lukenut peruskoulun aikana , mennyt lukioon, käynyt 6 vuotta yliopistoa, mennyt ulkomaille työharjoitteluun, tehnyt jatko-opintoja, tehnyt yöt ja viikonloput ilmaista ylityötä jne jne.
Sitten voi miettiä parempia liksoja.
Miksi systeemi on epäreilu? Kaikilla on samat mahdollisuudet tässä maassa. Kaikki on vain sarja valintoja. - Kokemusta on
Perusta siivousfirma, nettoat huomattavasti enemmän ja kysyntää riittää. Pystyt tarkkaan sanelemaan sopimuksia tehdessä, minkälainen tuntimäärä kuluu minkäkin pytyngin siivoamiseen ja millaista tuntipalkkaa pyydät. Kannustan.
- 530 euroa
nettona kuukaudessa. Työskentelen yksityisessä kotipalvelufirmassa. Ensimmäinen paikka on aamuvarhaisella ja viimeinen iltamyöhällä. Työnantaja lisäksi edellyttää, että työhön liittyvät puhelut soitan omalla kustannuksellani. Siihen kuluu 20 euroa kuukaudessa. Lisäksi olen koko kuluneen vuoden ollut vanhusten ja vammaisten turvapuhelinpäivystäjänä ympäri vuorokauden - tästä työnantaja ei maksa mitään.
Joten on turhaa puhua, ett' joku tienaa 3.000 euroa kuukaudessa.
Kellarikopista maksan vuokraa 220 euroa kuukaudessa.- myyntijohtaja
sorry vaan, mutta on ammattivalintakysymys mitä tekee ja mitä suostuu
tekemään.
itse en suostuisi sinun töitä tekemään tuolla korvauksella.
ja kyllä, moni tienaa yli 3000 kuukaudessa kuten minä - suhdanteet vaikuttaa
myyntijohtaja kirjoitti:
sorry vaan, mutta on ammattivalintakysymys mitä tekee ja mitä suostuu
tekemään.
itse en suostuisi sinun töitä tekemään tuolla korvauksella.
ja kyllä, moni tienaa yli 3000 kuukaudessa kuten minäEi ole aina kysymys ammatinvalinnasta, vaan siitä, mikä on ollut firman taloudellinen tilanne sillä hetkellä, kun itseäsi sinne "markkinoit", näinollen erot voivat olla tonninkin luokkaa samaa työtä tekevillä.
- vaihda duunipaikkaa
suhdanteet vaikuttaa kirjoitti:
Ei ole aina kysymys ammatinvalinnasta, vaan siitä, mikä on ollut firman taloudellinen tilanne sillä hetkellä, kun itseäsi sinne "markkinoit", näinollen erot voivat olla tonninkin luokkaa samaa työtä tekevillä.
jos noin on niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa!
Jos palkka tai muut jutut ei mielytä, ei pidä jäädä paikoilleen
vaan hakee uusia hommia.
Se on myös opetus työnantajille, jos maksetaan surkeasti
tai muut olot huonot, porukkaa vaihtuu eikä kukaan tykkää siitä
- luonnontieteilijät
LAL seuraa säännöllisesti luonnontieteilijöiden palkkojen kehitystä kaikilla työnantajasektoreilla ja toimialoilla.
Viimeisimmän valmistuneen työmarkkinatutkimuksen (lokakuu 2009) mukaan LAL:n jäsenten keskimääräiset kokonaisansiot olivat 3827 euroa kuukaudessa. Parhaiten ansaitseva kymmenys ylsi yli 5300 euron kuukausiansioon, kun taas yksi kymmenestä ansaitsi korkeintaan 2300 euroa. Jäsenkunnan mediaanipalkka oli 3647 euroa.
Korkeimpiin kuukausiansioihin ylsivät yksityisissä yrityksissä työskentelevät jäsenet. Heidän keskipalkkansa oli 4238 euroa kuukaudessa. Puolet yksityisellä sektorilla työskentelevistä ansaitsee vähintään 3950 euroa kuukaudessa ja parhaiten ansaitseva kymmenys ylsi vähintään 6000 euron kuukausituloihin.
Valtiosektorin jäsenkunnan keskipalkaksi muodostui 3794 euroa kuukaudessa ja puolet ansaitsee vähintään 3672 euroa kuukaudessa. Parhaiten ansaitseva kymmenys yltää valtiolla vähintään 5192 euron kuukausituloihin.
Kuntasektorilla työskentelevien keskipalkka oli 3997 euroa kuukaudessa ja puolet vastaajista ansaitsee vähintään 4136 euroa kuukaudessa. Parhaiten ansaitseva kymmenys ansaitsi kuntasektorilla vähintään 5310 euroa kuukaudessa.
Alhaisin palkkataso oli yliopiston työntekijöillä. Keskimääräiset kuukausiansiot jäivät 2900 euroon. Parhaiten ansaitseva kymmenys yltää yliopistoissa vähintään 4155 euron kuukausiansioihin. - hommat hoidossa
tienaan noin 450 000 vuodessa ja olen n 40 v. En ylpeile tai leveile asialla, mutta en myöskään sitä häpeä. Teen enemmän töitä kuin kukaan ystäväni, joten koen ansaitsevani palkkani. Suomessa kaikilla on periaatteessa samaan mahdollisuus. Kyse on valinnoista ja siitä kuinka paljon töissä haluaa aikaa viettää. Jos haluaa kello 5 kotiin, on turha valittaa pientä palkkaa. Iso tili vaatii uhrauksia itseltä ja perheeltä.
- melkein kateellinen
rock rock!
Jos saa kysyä, millä alalla olet, mitä teet?
Pankki/sijoitusalaa kenties?
450te vuodessa on jo melko hyvät, koita pitää taso yllä jatkossakin
- Inc.corporation
Olen suurehkon firman johtaja, palkkani nousi viimevuonna n.47% Saan tällähetkellä palkkaa n.36.000e/kk.
Älkää aina valittako palkanpienuutta!- SickLappalainen
Ite tienaan paljon paremmin kokkihommissa!
- kyllä,näääimpä
Tää on just tätä Suomessa olevaa kapitalista jenkkiyhteiskuntaa.
Mitä teit ansaitaksesi laakista 47%! korotuksen??!!?!?!?Mihin se perustui??!?!?!?!
Ellei ole itse yrityksen sydän ja juuri,joka on riskeeranut koko tulevaisuutensa ideansa tähden niin tollanen on vain todella törkeää!!
Tiedätkö miten normaali työtenkijä saa palkan korotuksia?Mä voin kertoa,siitä neuvotellaa pomon kanssa ja pitää PERUSTELLA joka saatanan sentti jonka haluaa lisää.Ei kukaan sano että tuplataan sun palkka kun olet niin kova jätkä,EI!
Sitä saa täyttää kriteeriperustelu lappua,sitten sieltä tulee joku hassu prosentti joka hyvässä tapauksessa vie just sille puolelle että veroprosentti syö edun.
Ja miten tollanen kaveri joka on noin kaukana normaalisti tienaavasta(tienaat mun vuoden palkan kuukaudessa) voi sanoa että älää valittako.
Sulla kun ei ole hajuakaan siitä mitä tulla toimeen oikeasti pienellä,niinku ei minullakaan.Minä en ainakaan lauo mitään tuollaisia typeryyksiä.
- hommat hoidossa
omistan osuuden asiantuntijavirmassa. Ei pankki/sijoitusala
- Duunari otsa hiessä,
Minä teen kahta työtä ja sijoittelen. Palkkatuloa 50-60 000 eur ja pääomaa noin 25 000 vuodessa. Tarkoitus on alkaa vielä kolmas työ, mutta sitä vain johdan eli omaa yritystoimintaa virittää uudelleen. Töitä teen 6-7 päivää viikossa 10-16 tuntia päivässä, eli keskimäärin aika huono liksa, mutta en toisaalta ehdi tuhlailemaankaan ja siksi varallisuus kasvaa! :-) Eukko toki joskus purnaa....
- Lidl
Myymäläpäällikkö 2480 euroa.
- tampere86
1350-1950€/kk (provisiopalkkaus) ja lehtimyyjä. Pärjää,mutta ei juhli.
- .
Siivooja 1000,- kuussa kokopäivä työstä.
- Aber Erno
Minä tienaan 16000€/kk. Työskentelen kahden yritykseni johtajana ja olen mukana myös Valion hallituksessa. tuon palkan lisäksi saan pääomatuloja n. 29000€/kk. kyllähän sillä elelee.
ja suomalaiset ovat muuten ihan per keleen kateellista porukkaa. Joten jokainen tällä palstalla käynyt voi katsoa peiliin ja haistaa pitkän p askan- 10+15
Ja onneksi kusi ei ole noussut päähän....
- Testaajaaaaaaaaaaaaa
10+15 kirjoitti:
Ja onneksi kusi ei ole noussut päähän....
Tänne on iskennyt joku vitun sensurointi systeemi.Kukaan kusipää ei voi enään vittuilla toisille oikeesti.
- OiSuomikatsosinunpäi
Opiskelijana saan sen noin 400 e kuukaudessa kaikkeen!
- rohhvessoori
Niin,kyllä,se on ihan mitkä arvot ihmisellä on,toinen arvostaa rahaa,toinen arvostaa perhettä.Oletko miettinyt mitä lapsesi(puhuit perheestä) sanoo myöhemmin isästää.Mä voin kertoa;Ei ollut ikinä paikalla silloin kuin tarvitsin.
Niin,mikä on arvokasta,sen jokainen päättää itse. - pienet vuositulot
Nettona 3576,00 € - 357,60 € ennakonpidätys eli 3218,40 €.
Bruttona 3024,00 € x 80 % 3576,00 € eli 5995,20 €.
Ostovoimana noin 1000 - 1500 €. - Järjestelmässä vikaa
Työmarkkinatuki 514,80€/kk brutto, ei mitään muita tuloja (ei asumistukea, ei toimeentulotukea). Tällä pärjättävä pääkaupungissa citysinkkuna. Koulutus: DI, ins., YAT. Työkokemusta tämän lisäksi 25v. Terve, työkykyinen ja -haluinen, ei kelpaa työmarkkinoille (53v), mutta eläkeikää halutaan vaan nostaa! Mielelläni maksaisin enemmän veroja kuin tällä hetkellä.
- tilastokeskus rikkai
STT.
Pienituloiseksi lasketaan yksin asuva,
jonka tulot ovat vuodessa 2010 enintään n. 13 000 € eli kuukaudessa vajaa 1 100 €.
Suomalaisten selvä enemmistö joutuu tyytymään alle 25 000 € vuosituloihin, käy ilmi Verohallituksen julkistamista tiedoista.
(on 2000 € / kk, työ/palkan vuosijakaja on 12,5)
Suomessa oli vuonna 2009 noin 4,8 miljoonaa verovelvollista, ja lähes 3,4 miljoonan tulot jäivät alle 25 000 € / v.
PIDÄN VEROHALLITUKSET TIETOA OIKEANA,
KOSKA TILASTOKESKUS LASKEE KESKIARVOJA, eli
( 5 5 5 5 20 = 40 / 5 = 8 ) ei ole köyhiä eikä kipeitä.
- keskiverto myynnissä
myyntihommia 4550e puhelin muita pikkuetuja kuten lounari
lisäksi vuosibonarit jos hyvin käy,, siis tuollaiset 60.000 vuodessa.
ei paljoa mutta ei nyt ihan surkeastikaan, keskivertoa myyntihommista - Työtä vailla
Tienaan työmarkkinatukea noin 411 eur,kk.Siitä maksan internet yhteyden,ruuan,laskut jne.Käteen jää aina tosi ihanasti.On todellakin yhteiskunnan järjestelmässä vikaa!Välillä sitä miettii miten tämä voi olla mahdollista mutta näköjään voi.
- yhteiskunnan vika?
no pitäisikö työmarkkinatue olla sitten vaikka 5000 kuukaudessa?
Eikös tarkoitus ole työllistyä ja siitä saada palkkaa?
Se ei kai ole yhteiskunnan vika? - järkyttävää valitust
Mene pummi töihin
- Kyllä se on
yhteiskunnan vika? kirjoitti:
no pitäisikö työmarkkinatue olla sitten vaikka 5000 kuukaudessa?
Eikös tarkoitus ole työllistyä ja siitä saada palkkaa?
Se ei kai ole yhteiskunnan vika?yhteiskunnan vika, että TÖITÄ EI OLE!
Kohta lähtee meilläkin kansa kaduille, se on varma. Mutta paljon surullisia kohtaloita tulee vielä sitä ennen, olemme me sen verran lampaita. - zzxxxzzxccc
Kyllä se on kirjoitti:
yhteiskunnan vika, että TÖITÄ EI OLE!
Kohta lähtee meilläkin kansa kaduille, se on varma. Mutta paljon surullisia kohtaloita tulee vielä sitä ennen, olemme me sen verran lampaita.Höpönlöpö, kyllä tekijälle töitä löytyy! Omaa saamattomuutta ja laiskuutta jos ei töihin kykene, esim MOL-sivustolla avoimia työpaikkoja tuhansia mm. siivoustyötä.
- takas työttömäksi
zzxxxzzxccc kirjoitti:
Höpönlöpö, kyllä tekijälle töitä löytyy! Omaa saamattomuutta ja laiskuutta jos ei töihin kykene, esim MOL-sivustolla avoimia työpaikkoja tuhansia mm. siivoustyötä.
juu kyllä on toitä mutta kun 1000 kuussa liksalla esim 1000 - vero 200
200 kuussa työ matka kulu asuminen400 ekee jäi 200 tosta vielä muut maksut kyllä on lotto voitto syntyä suomeen kun saa painaa pitkää päivää
kyllä'ei ole vapa ajan ongelmia kun saa painaa duunia.
Kyllä täytyysanoa että kyllä työttömänä on mukava ollaa ei paina huolet on paljon vapaa aikaa perhelle kavereille harrastuksille sun muuta
3 vuotta meni sit erehdyin otta töitä vastaan 1 kuukaus meni heermo ihan loppu joka asiassa hirveetä byrokratia paskaa kaikessa laitetaan hantiin et ihminen ei työlistyisi ei edesvero kortia saa jos ei ole joku kävelevä numero tietopankki joka tietää kuinka paljon on tähän menessä tienannut hävinneen kortin tilalle ei saa uutta vaan joku v lisähomokortti irti sanon tänään itseni niin ei mene koko kesä pilalle.
- ali palkattu
Ja hahhah...mun palkka on alle 2000 vielä ihan reilusti. Mutta kuten sanottu, kun työskentelee vanhusten parissa niin ei siitä paljoo makseta. Työ on vaativaa ja raskasta, mutta palkka ei kyllä päätä huimaa :(
Mutta, toisaalta, onhan se hyvä että tienaa edes sen verran että saa vuokran maksettuu ja voita leivälle :) itsehän tienaan sen rapiat 4000e kuussa nettona, eipä olla köyhiä :)
- ahneella yhdenlainen
kohtapa se veli virolainen sinunkin työsi tekee kymmenesosa palkalla, miksi ihmeessä maksaa työstä johon apinakin kykenee järkyttävää ylihintaa?
- omanonnensaseppä
Tässä maassa on ihan turha valittaa, ettei tienaa tarpeeksi. Nykymuotoiset turva- ja tukiverkostot sekä opiskelumahdollisuudet takaavat kaikille mahdollisuuden hyvään tulotasoon. Kaikki on kiinni omasta tahdosta, motivaatiosta ja kyvystä tinkiä elintasostaan määräaikaisesti.
Itse tienaan juuri sen verran, kun tarvitsen. Yrittäjänä olen mahdollistanut itselleni tavan työskennellä tarpeen mukaan ja pääasiassa vietänkin päiväni tehden muuta, kuin töitä, kuten viettäen aikaa perheeni kanssa. Mahdollisuus olisi tienata vaikka 10k€/kk, mutta valitsen ennemmin vapaa-ajan, kuin rahan perässä juoksemisen.
Niille, jotka ovat valinneet rahan perässä juoksemisen - onnea matkaan, tavoitteisiinne ette tule pääsemään nimim. kokemusta on.- slöaksdf
"Nykymuotoiset turva- ja tukiverkostot sekä opiskelumahdollisuudet takaavat kaikille mahdollisuuden hyvään tulotasoon"
Jos on raitis (absolutisti) voi kyllä heittää toiveet palkkatöistä täysin. - omanonnensaseppä
Perus anaalit siellä taas heittää peukkuja alas, kun ei muuhun kykene, kuin valittamaan. Siitä vaan kohti sossun kassaa ja taas valittamaan "kun ei nää rahat riitä ja teil on v***u kaikkee ja mul ei mitään vaikka teidän työstä elän perse homeessa kotona."
Eipä tässä kannata enempää rahaa haaliakkaan, kun veroina menee uusavuttomien patalaiskojen taskuun. Työttömyyskorvaus- ja sossurahat max. 365pv, sen jälkeen kaikki pois, jos ei perusterveydessä vikaa - pois lukien mielenterveysongelmat. Toimeentulotuen sais, kun joka päivä ilmottautuis kaupungin työllistämiskeskuksella ja tekis yleishyödyllisiä töitä 7,5h/pv.
Saatais tämänkin maan asiat kuntoon. - fsdew
omanonnensaseppä kirjoitti:
Perus anaalit siellä taas heittää peukkuja alas, kun ei muuhun kykene, kuin valittamaan. Siitä vaan kohti sossun kassaa ja taas valittamaan "kun ei nää rahat riitä ja teil on v***u kaikkee ja mul ei mitään vaikka teidän työstä elän perse homeessa kotona."
Eipä tässä kannata enempää rahaa haaliakkaan, kun veroina menee uusavuttomien patalaiskojen taskuun. Työttömyyskorvaus- ja sossurahat max. 365pv, sen jälkeen kaikki pois, jos ei perusterveydessä vikaa - pois lukien mielenterveysongelmat. Toimeentulotuen sais, kun joka päivä ilmottautuis kaupungin työllistämiskeskuksella ja tekis yleishyödyllisiä töitä 7,5h/pv.
Saatais tämänkin maan asiat kuntoon.tyypillinen kokoomuslainen yrittäjän irvikuva, jonka mielestä ihmisten kuuluisi tehdä työtä korvauksilla eikä palkkaa tarvitse maksaa työstä. haista siis pitkä.
- AmeriikkaApinointi
Jonninjoutavasta aivan täysin tarpeettomasta maksetaan älyttömiä liksoja eikä
haluta maksaa tositärkeistä töistä edes apurahaa..tämmöseksi on mennyt
ja käy viellä huonosti kuka työt tekis jos kaikki köyhät kuolee ennen
heitä? He itte muka? Jäävät oikeesti viellä kitumaan tälle planeetalle.
Ja sen jälkeen ties minne joutavat. - kesä, heinä ja elo
Ope, työkokemusta 4 vuotta. Vuosiansio 39 t€ ja vaimolla samat tulot. Nippanappa Urpilaisen köyhyysrajan yläpuolella ollaan. Asuntolainaa 166 tonnia. Aika kauan sitä vielä maksellaan.
- sosionomi (AMK)
Nyt oli pakko kirjottaa, kun tunteita heräsi paljon..
Itse sosiaalialan korkeasti koulutettu ammattilainen. Eipä paljon palkkoja voi ruveta vaatimaan, kun palkat maksetaan järjestäin TES:in mukaisesti
esim. Lastentarhanopettaja n. 2000-2100e/kk, perhetyöntekijä 1900-2000e/kk, lastenkodin ohjaaja 1900 lisät (n.0-600e), näistä siis vielä verot pois.
Kerran tienanneeni 2500e/kk, ainoa lohtuni on, ettei käteen jäänyt mitenkään merkittävästi enemmän kuin nykyisestä 2200e/kk-palkasta.
Tottahan sitä aina enemmän palkkaa toivoisi, jottei kaikkia ostoksia pitäisi kytätä, asunnon saisi ostettua nopeammin kuin 20 vuodessa, olisi auto jne.
Sosiaaliala on rankka ala: muiden auttamista ja tukemista, voi kuinka haasteellisia voivat ihmisten ongelmat olla? Miksei tukityöstä makseta enempää? Kuka ne korkeat palkat oikeasti ansaitsee? Kenen työ on haastavinta ja raskainta? Noh, kuten aiemmin joku sanoikin, palkka määräytyy ihan jollain muilla perustein.
Täytyy myös todeta se, että n. 2000e palkallakin voi elää ihan ihmisarvoista ja mukavaa elämää, ainakin tällä hetkellä...- No täällä
vastailee fyysikko, FL, 0 e/kk jo vuodesta 2008! Revi siitä yhteiskunnan tilaa, jos uskallat.
- tåkds
Itselläni turvallisuusalalla palkka on 1900€/kk ja sillä pärjään. En kuitenkaan sano, ettei yli 3000 €/kk liksat kiinnostaisi, mutta minulle on tärkeätä työssä viihtyminen eikä niinkään se raha! Tällä pärjään ja aijon pärjätä jatkossakin, ellen löydä kiinnostavampaa työpaikkaa missä palkkakin olisi parempi.. Mutta verotushan nämä suuremmatkin palkat tasaa!
- kiitos suomi!!!
Kaikki on suhteellista. Saan palkkaa noin 4000€/kk, josta jää käteen n. 2600€/kk. Teen työtä 20 päivää kuukaudessa. Olen sinkku, "köyhästä" työläisperheestä. Toinen vanhempani kuoli nuorehkona, suvullani ei ole ollut ns. vanhaa rahaa tai omaisuutta. En siis saa, enkä ole saanut mistää ilmaiseksi mitään. Minulla ei ole kesämökkiä tai venettä enkä lomaile ulkomailla. En tosin kotimaassakaan. Lomarahani menevät elämiseen. Ruokaan ja satunnaisiin menoihin, kuten auton korjaukseen ja ruokaan. Niin, minulla tosiaan on auto, jonka olen omalla käsirahalla saanut käyttööni. Se on siis suureksi osaksi vielä rahoitusyhtiön. Töihin on matkaa 30 km, joten fillari olisi tietenkin halvempi. EIhän Etelä-Suomessa ole enää edes lunta talvisin?
Tuosta 2600 eurosta kuussa jää osapuilleen 20 euroa per päivä joka kuussa käteen, sen jälkeen kun olen maksanut kaksioni asuntovelkaa, auton rahoitusta, vastiketta, sähköä ym. Tuolla 20 eurolla siis harrastan ja syön joka päivä. Luksusta eikö totta?
Paljonkohan se olikaan se minimi jonka sossu työntää luukulta kouraan kuukaudessa jos lopetan tämän yhteiskunnan tuottavana yksikkönä olemisen ja heittäydyn oloneuvokseksi??- porvari itkee?
Mitä ihmettä oikein itket ja syytät yhteiskuntaa omasta velkautumisestasi?? Kannattaisi opetella huolehtimaan raha-asioista ja punnitsemaan vähän hankintojen järkevyyttä.
- samamiesd
porvari itkee? kirjoitti:
Mitä ihmettä oikein itket ja syytät yhteiskuntaa omasta velkautumisestasi?? Kannattaisi opetella huolehtimaan raha-asioista ja punnitsemaan vähän hankintojen järkevyyttä.
Viestini pointti (jonka missasit) oli se, jotta kaikki on suhteellista. Kyllä siinä kuule tulee mietittyä hankintojen järkevyyttä jos "tuhlailuun" eli elämiseen ja syömiseen jää parikymppiä päivässä.Mitähän järjetöntä rahankäyttöä edellisestä viestistäni löysit? Pitäisiköhän siirtä esim asumaan vuokralle ja maksaa 550€ kuussa vuokraa vieraalle, jos nyt on varaa laittaa 20 vuoden asuntolainaan 400e ?? Auto on siis se toinen velka. Auto on välttämättömyys, jotta pääsen paikkakunnalle josta olen saanut koulutustani vastaavan työn.
njoo, kyllähän teitä kaikentietäjiä, joilla asiat on hienosti aina löytyy. Kerro ihmeessä tarkemmin miten sinulla menee niin hienosti, että pystyt muita neuvomaan. Onko sinulla sellainen tilanne, että aina kun tarvii vähän lisärahaa, isukki kantaa sitä kultalusikalla porstuaan? Viettänet vapaapäiväsi sukumökillä loisimassa, silläaikaa kun edellinen sukupolvi kantaa vedet saunaan? Tuo ainakin selittäisi asenteesi. - jatkan vaans
samamiesd kirjoitti:
Viestini pointti (jonka missasit) oli se, jotta kaikki on suhteellista. Kyllä siinä kuule tulee mietittyä hankintojen järkevyyttä jos "tuhlailuun" eli elämiseen ja syömiseen jää parikymppiä päivässä.Mitähän järjetöntä rahankäyttöä edellisestä viestistäni löysit? Pitäisiköhän siirtä esim asumaan vuokralle ja maksaa 550€ kuussa vuokraa vieraalle, jos nyt on varaa laittaa 20 vuoden asuntolainaan 400e ?? Auto on siis se toinen velka. Auto on välttämättömyys, jotta pääsen paikkakunnalle josta olen saanut koulutustani vastaavan työn.
njoo, kyllähän teitä kaikentietäjiä, joilla asiat on hienosti aina löytyy. Kerro ihmeessä tarkemmin miten sinulla menee niin hienosti, että pystyt muita neuvomaan. Onko sinulla sellainen tilanne, että aina kun tarvii vähän lisärahaa, isukki kantaa sitä kultalusikalla porstuaan? Viettänet vapaapäiväsi sukumökillä loisimassa, silläaikaa kun edellinen sukupolvi kantaa vedet saunaan? Tuo ainakin selittäisi asenteesi.Ja vielä. Kun sinulla ja suvullasi menee kaiketi hienosti noin niinkuin rahallisesti, laskeppa huviksesi mitä taloudellesi olisi tapahtunut jos toinen vanhempasi olisi kuollut työikäisenä viiskymppisenä. Lasket siitä sen 15 vuoden ansiot jotka ydinperheellesi jäivät tulematta.
Mistäpä olisit joutunut luopumaan? - Ettiedämitäollaköyhä
Valivali. Älä porvari valita!!
- selitystä kaipaan
Ettiedämitäollaköyhä kirjoitti:
Valivali. Älä porvari valita!!
No vastaa nyt edes johonkin äläkä vaan sönkötä.
Onko mielestäsi niin, että porvarin määritelmä liittyy jotenkin kuukausipalkkaan?
Yritä nyt vähän? - selitys????
selitystä kaipaan kirjoitti:
No vastaa nyt edes johonkin äläkä vaan sönkötä.
Onko mielestäsi niin, että porvarin määritelmä liittyy jotenkin kuukausipalkkaan?
Yritä nyt vähän?http://fi.wikipedia.org/wiki/Porvari
Olen sosiaali ja terveysalalla. En oikein koe omakseni tuota porvari leimaa. Niin siis paljon sä lyhennät asuntio ja autolainaa kuukaudssa?
Sun lyhennykses tarkoittaa että sä omistat muutamassa vuodessa asuntosi ja autosi, ja sen jälkeen alat tienata rahaa ihan vitusti.
Tämän jätit sanomatta. Eikö niin?- kukkoilijalle
Kukkomies kirjoitti:
Niin siis paljon sä lyhennät asuntio ja autolainaa kuukaudssa?
Sun lyhennykses tarkoittaa että sä omistat muutamassa vuodessa asuntosi ja autosi, ja sen jälkeen alat tienata rahaa ihan vitusti.
Tämän jätit sanomatta. Eikö niin?Hyvä Kukko,
Asuntolainaa on jäljellä n. 12 vuotta. Sen jälkeen joo tienaan 400 ecua enemmän kuussa käteen. Siis tienaisin jos maailma ei muuttuisi. Pahaa vaan pelkään, että sen 400 ostovoima on huikeasti pienempi 12 vuoden päästä kuin nyt. Onhan se sitten päälle viiskymppisenä kiva matkustella.
Kerro miten sinä maksat kaksion asuntolainan "muutamassa vuodessa" pois. Haluaisin tietää. kukkoilijalle kirjoitti:
Hyvä Kukko,
Asuntolainaa on jäljellä n. 12 vuotta. Sen jälkeen joo tienaan 400 ecua enemmän kuussa käteen. Siis tienaisin jos maailma ei muuttuisi. Pahaa vaan pelkään, että sen 400 ostovoima on huikeasti pienempi 12 vuoden päästä kuin nyt. Onhan se sitten päälle viiskymppisenä kiva matkustella.
Kerro miten sinä maksat kaksion asuntolainan "muutamassa vuodessa" pois. Haluaisin tietää.Eli sä maksat 400 euroo lyhennyksiä jos sen verran enemmän jää käteen?
Annas kun mä lasken:
Sanoit että sulla jää 2600 egee käteen kuussa josta siis maksat kaiken... ja sulle jää sit 20x30 eli 600 euroa per kuukausi?
Eli "hupirahasi" jälkeen sulle jää vielä 2000 euroa.
Jos "sitten joskus" sulle jää vielä 400 euroa enemmän, se tarkoittaa että asuntolainanlyhennyksesi on siis tasaeräinen 400 euroa.
2000-400 = 1600.
Minne sä saat hukattua 1600 euroo kuukaudessa tässä välillä? Voisitko selvittää? Jos maksat autolainaasi vaikka 750 euroo 10 vuoden ajan 12 kertaa vuodessa se tekis autolainasi arvoksi noin 90000 euroa eli autosi arvo on noin 65000 about?
JA TÄN JÄLKEEN sulla jää vielä rahaa 850 euroo joka menee sulla ilmeisesti ... VAIN kännykkälaskuun ja sähköön kokonaisuudessaan? Kun ottaa huomioon että "kitkutat" 20 eurolla per päivä joka on sun "käyttövaraa" joka laskettiin heti alussa pois?
Kuinka vitussa matematiikassa noin saatanan avuton pelle joka ei osaa edes valehdella uskottavasti voi saada 4000€/kk palkkaa muka?
No fucking can do, hyvä trolli.kukkoilijalle kirjoitti:
Hyvä Kukko,
Kerro miten sinä maksat kaksion asuntolainan "muutamassa vuodessa" pois. Haluaisin tietää.Eli, unohdit kertoa huumeriippuvuudestasi jonka rahoittaminen maksaa sinulle noin 1000 euroa kuukaudessa ja aiheuttaa sen että olet niin saatanan sekaisin ettet osaa enää edes valehdella tai ajatella edes perusmatemaattisia suureita.
Mutta tottakai sellaista asiaa ei kehtaa julkisesti sanoa, että tarvii vitun isoliksaisen pakkosaumatyöpaikan koska on joku kokaiininokka tai heroiinia perseeseensä piikittävä riemuidiootti.- keskiluokka loukossa
Toi on muuten niin totta!
Itse tienaan 4500 josta jää about 3000 käteen.
Vaimo 2500 jos jää jotain 1800?
Siitä asunto- ja autolainat pois, pakolliset sähköt,vedet tms kulut.
2 lasta, mm. täysi päivähoitomaksu, ruoka, vaatteet yms yms
veikkaan että meillä jää ehkä 100-150e kuukaudessa "luksukseen",
ei mökki, ei venettä eikä mitään muuta "kivaa"
Suomessa ja Helsingissä on peevelin kallista asua.
joku 3000 tai 4000 ei todellakaan ole yhtään mitään erityistä.
Oma sukupolvi on ensimmäinen "isojen sukupolvien"
40-50 syntyneet jälkeen joka ei pysty palkkatuloilla
hankkimaan omakotitaloa ja mökkiä sekä autoja pihaan.
Ei ainakaa pk-seudulla
- tyhmä töitä tekee...
elektroniikka töitä tehny jo 12vuotta.palkka 9.76e tunti.eli kuussa jotain 1560-1600e miinus verot.käteen jää n.1100e kuussa.kyl on pikkasen niinku köyhä olo tälläsil tuloil.onko mitään järkee tehä töitä?????kun työttömänä saa tukien kanssa paljon enempi.menee viä arvokasta vapaa aikaa 8.5h päivässä puls tietty matkat päälle.
köyhä mut silti onnellinen 2lapsen yh äippä. - Eipidäpaikkansa
Joopajoo. Ei voi pitää paikkansa. Itse teen koulusihteerin töitä ja tienaan bruttona 1982,69 euroa.
- Tilastot kertoo tott
Kunhan taas joku saanut ihmiset kommentoimaan heittämällä roimasti tonnin yli :D
Entäs jos toi koko tilasto on silkkaa kusetusta ja se ajaa vain ihmisiä vaatimaan lisää ja kilpailemaan?
Entä jos koko tilasto on manipuloitu siten että otanta on tehty erittäin valikoivasti?
Miten suhtautuisimme elämään ja maailmaan jos paljastuisikin että todellinen kaikenkattava KA on esimerkiksi 1100 euroa ja vain eliitti, joku 10% väestöstä tienaa oikeasti feikki-tilastoidun ansion verran?
Voisiko matala palkka luoda uskoa sille että itse on kelvoton ja siksi vähentää yhteisöön osallistumista ja kyselyä tai vaatimista? Voisiko olla mahdollista että näitä tilastoja väsää hyvin pieni eliitti joka kanavoi kaiken tuloutuksen itselleen, ja pitää yllä omaa utopiaansa?
Tämä on liki mielisairas idea, mutta kerrankos sitä todellisuutta koetellaan?
Miltä itseestäsi tuntuu, kun olet tutustunut siihen mihin ihminen voi, mitä olet havainnut maailmasta, millaisia sairaita järjestelmiä ja manipulaatiota harrastetaan... voiko olla että katkera köyhyyskin on valtakoneiston yksi hammasrattaista joka estää ihmisiä nousemasta ja tajuamasta että he ovatkin itseasiassa enemmistö?Ja kenties sama eliitti on täälläkin puhumassa paskaa siitä mitä saa ja heittelemässä kateus-korttia minkä ehtii siltä kun toisesta taskusta kauhovat "menkää töihin surkimukset" korttia.
Voisko joku laskea työntekemiseksi myös niiden palkattomien harjoittelijoiden tekemän työn joka koituu nyt 100% palkkatyöläisten eduksi ja vetää railoa niiden väliin jotka saavat rahaa - ja niiden väliin jotka eivät saa?
0 euroa PALKKAA TYÖSTÄ. Mikään työnharjoittelijan tekemästä työstä ei siirry esim. hänen eläkkeeseensä. Lasketaanko ne mukaan? Ne pitäisi laskea koska
HARJOITTELIJAT TEKEVÄT TYÖTÄ.
Vai onko kyse työsopimuksesta? Onko tutkimus tehty työsoppareiden mukaan?
Entäs ne ihmiset jotka tekevät työtä harmaana, vaikka ihan siksi että saisivat asumisensa maksettua pääkaupunkiseudulla odottaessaan että saisivat jostain työtä? Onko heidän tekemäänsä työtä ja siitä saatavaa palkkaa - joka lienee noin 500 euroa kuussa että vuokrat saa maksettua stadissa... onko sitä TYÖTÄ laskettu mukaan?
HÄH?Kukkomies kirjoitti:
Ja kenties sama eliitti on täälläkin puhumassa paskaa siitä mitä saa ja heittelemässä kateus-korttia minkä ehtii siltä kun toisesta taskusta kauhovat "menkää töihin surkimukset" korttia.
Voisko joku laskea työntekemiseksi myös niiden palkattomien harjoittelijoiden tekemän työn joka koituu nyt 100% palkkatyöläisten eduksi ja vetää railoa niiden väliin jotka saavat rahaa - ja niiden väliin jotka eivät saa?
0 euroa PALKKAA TYÖSTÄ. Mikään työnharjoittelijan tekemästä työstä ei siirry esim. hänen eläkkeeseensä. Lasketaanko ne mukaan? Ne pitäisi laskea koska
HARJOITTELIJAT TEKEVÄT TYÖTÄ.
Vai onko kyse työsopimuksesta? Onko tutkimus tehty työsoppareiden mukaan?
Entäs ne ihmiset jotka tekevät työtä harmaana, vaikka ihan siksi että saisivat asumisensa maksettua pääkaupunkiseudulla odottaessaan että saisivat jostain työtä? Onko heidän tekemäänsä työtä ja siitä saatavaa palkkaa - joka lienee noin 500 euroa kuussa että vuokrat saa maksettua stadissa... onko sitä TYÖTÄ laskettu mukaan?
HÄH?JOKO TOTUUS ALKAA HAHMOTTUUN?
Kukkomies kirjoitti:
JOKO TOTUUS ALKAA HAHMOTTUUN?
JA MUUTEN, KUN TEETTE SITÄ HARMAATA TYÖTÄ ETTÄ SAATTE VUOKRAN MAKSETTUA KUN TOIVOTTE ETTÄ SAATTE TÖITÄ - NIIN SE YLIKALLIS VUOKRANNE MENEE SAMALLE ELIITILLE JOTA PALVELETTE TYÖNTEOSSANNE ALIHINNALLA.
ELIITTI VAIN KIERRÄTTÄÄ RAHAA VALTION KAUTTA TEILLE ETTÄ OLISITTE AINA KÖYHIÄ JA KUSESSA.Kukkomies kirjoitti:
JA MUUTEN, KUN TEETTE SITÄ HARMAATA TYÖTÄ ETTÄ SAATTE VUOKRAN MAKSETTUA KUN TOIVOTTE ETTÄ SAATTE TÖITÄ - NIIN SE YLIKALLIS VUOKRANNE MENEE SAMALLE ELIITILLE JOTA PALVELETTE TYÖNTEOSSANNE ALIHINNALLA.
ELIITTI VAIN KIERRÄTTÄÄ RAHAA VALTION KAUTTA TEILLE ETTÄ OLISITTE AINA KÖYHIÄ JA KUSESSA.JA SITTEN TÄLLÄ KIERRÄTETYLLÄ RAHALLA HE PYKÄÄVÄT FIRMOJA JOISSA ISTUVAT NAUTTIMASSA KAVEREIDENSA KANSSA HILLOISTA JOTKA OVAT POHJIMMILTAAN VAIN VALTASUHTEEN SYMBOLI, KOSKA PYSTYVÄT SIIHEN.
PERKELE NYT KUULETTE KUKKOA JA MENETTE KYYKKYYN SAATANAN TUNARIT. TEIDÄT ON PALJASTETTU.
KUINKA KAUAN SUOMALAINEN TYÖTÖN ALIARVOSTAA ITSEÄÄN JA POTENTIAALIAAN TYÖHÖN? KUINKA KAUAN TYÖHARJOITTLEIJA HARJOITTELEE SIINÄ TOIVOSSA ETTÄ SAA ARMOPALAN? KUINKA KAUAN SYSTEEMIN TYHJIIN IMEMÄ SAIRASELÄKELÄINEN NIELEE PASKAANSA SAMALLA KUN HÄNEN TERVEYDELLÄÄN RIKASTUNEET JUHLIVAT?
HÄH?
KUUNELKAA KUKKOA!
http://www.youtube.com/watch?v=AQaMeQ4qG1c- ei pidä paikkaansa
"Entä jos koko tilasto on manipuloitu siten että otanta on tehty erittäin valikoivasti? "
toi on täyttä bullshittiä, ihan skeidaa, taidat tietää sen itsekin!
Oikeasti, jos on yhtään koulutusta ja yhtään vaativa tehtävä,
niin tottakai jonkun 3000 tienaa, eihän se ole mitään!
Millä sä muuten luulet että ihmiset ostaa mm asuntoja ja muuta?
PK-seudulla asuntokauppa käy, on käynyt yli 10 vuotta kuumasti.
Hinnat nousee kokoajan, kyllä on pakko tienata jotta voi maksaa lainaa
Toiseksi, ainakin omassa tuttavapiirissä ei taida olla yhtään
alle 3000 tienaavaa
- näillä mennnääännn
keskiverto työtön saa noin 660 euroa kk ja kaikki lisätulot pienentävät toimeentuloa virkailijoiden harkinnan mukaan.
Jos suomessa tienataan ton verran niin euro on oikeasti menettänyt arvonsa jo kauan sitten.
Se että systeemi pysyy pystyssä on yksinkertaisesti sen syytä että ihmiset eivät ole tottuneet ajattelemaan toisin. Menevät töihin, jatkavat elämää, eivät huomaa että jokin on vialla.
Kertokaapa te jotka tienaatte ihan oikeasti yli 3000 euroa että mitä te oikeasti teette? Siis ihan konkreettisesti, firma ja tuote jonka parissa askartelette koska kyse on selvästikin jostain "tärkeästä". Tarkistetaan sitten onko väitteessä perää ja tuote oikeasti sen palkan arvoinen missään mittaristossa?
Ainoo jota uskon on se heppu joka sanoi että sillä on kaks firmaa ja istuu valion hallinnossa tms. Siitä ehkä tollasia masseja voikin tippua koska se kanavoi rahaa tehokkaasti, etenkin jos firmat on suht suuria niin toihan on ihan ok korvaus, siis heruttaa satanen jokaisen tekijän tuotoksesta ja kunhan laajuus on tarpeeksi suurta niin silloin itselle jää helvetisti käteen vaikka ei ota "suurta palaa" keneltäkään. Jos sen on saanut itse aikaiseksi ja tuotos on jotain pätevää niin onnea, olet ansainnut sen mitä saat. Samanlainen heppu on syytä istuttaa johonkin suuren firman hallitukseen. Taitaa olla jotain ns. patruuna-tyylistä hepussa joka ei ole synti vaan hyve.
Mutta te insinöörit ja muut hunsvotit jotka tienaatte meidän köyhien mielestä enemmän kuin laki sallii muttette koskaan kerro mistä se raha tulee.
Tulisko se hyväveli-verkostosta joka tilailee täyttä paskaa jota ei edes oikeasti tarvi tehdä että kaikenlaisia vuokraomistus-sijoitus-sössönsössö suhteita ja niistä kertyneitä tuloja voidaan jotenkin selittää "ammattina"?
KERTOKAA FIRMA JA TUOTE MITÄ TEETTE. NETISTÄHÄN VOIMME TARKISTAA ETTÄ ONKO MINKÄÄN ARVOINEN.Tai kenties jopa annetaan oikeus ottaa velkaa velan päälle ja sitten tätä velkarahaa ottaa "omana tulona" vaikka se velkaraha itseasiassa kaatuukin juuri tähän pankkipaskasysteemiin, jonka takana ovat ne eurooppalaiset koijarit jotka koittavat ujuttaa velkalenkkejään valtioiden kaulojen ympärille?
Tällöin velkarahoilla pyörivät mitään hyödyllistä tuottamattomat firmanne ovat itseasiassa osa valtajärjestelmää jolla suomalaisia pankkiiriliikkeitä siirretään aina vain enemmän olemaan velkaa euromaille - ja kun firmanne hajoo käsiin niin pankki jää velkaa ja mistäs se taas otetaan, paitsi oikeasti töitä tekevien selkänahasta?
KUKKO PUHUU JA TE KUUNTELETTE.
Jos palkkanne on velkarahaa olette silloin osallistuneet siihen petokseen joka on vienyt tältä valtiolta itsenäisyyden.Kukkomies kirjoitti:
Tai kenties jopa annetaan oikeus ottaa velkaa velan päälle ja sitten tätä velkarahaa ottaa "omana tulona" vaikka se velkaraha itseasiassa kaatuukin juuri tähän pankkipaskasysteemiin, jonka takana ovat ne eurooppalaiset koijarit jotka koittavat ujuttaa velkalenkkejään valtioiden kaulojen ympärille?
Tällöin velkarahoilla pyörivät mitään hyödyllistä tuottamattomat firmanne ovat itseasiassa osa valtajärjestelmää jolla suomalaisia pankkiiriliikkeitä siirretään aina vain enemmän olemaan velkaa euromaille - ja kun firmanne hajoo käsiin niin pankki jää velkaa ja mistäs se taas otetaan, paitsi oikeasti töitä tekevien selkänahasta?
KUKKO PUHUU JA TE KUUNTELETTE.
Jos palkkanne on velkarahaa olette silloin osallistuneet siihen petokseen joka on vienyt tältä valtiolta itsenäisyyden.Miksi "Markkinointi" saa niin paljon rahallista korvausta? No tietenkin siksi että markkinoinnissa liikkuu raha. Että saadaan paskaa "myytyä" tai ainakin uskoteltua myyntiä, että saadaan lisää lainaa että saadaan maksettua palkkoja että saadaan uskoteltua.
Eli maksetaanko myyjille siitä että ne "myy" itseasiassa velkaa velan päälle, että yritykset saadaan ottaan velkaa, ja siten kiedottua aina enemmän pankin pauloihin. Eli koko paska on suuri pyramidihuijaus jossa "myyjä" itseasiassa tunnustelee ketkä ottais lisää velkaa että ne saa tuotteitaan?
Koko vitun maa on täynnä paskaa joka ei liiku, joten näitä systeemeitä vaan kierrätellään firmasta toiseen ja omaisuus hankitaan aina velalla pankilta. Tällä velalla maksellaan palkkoja, jotka suurenevat eksponentiaalisesti koska niinhän tässä pyramidi-velkarakennelmassa yrittäjä on sekä velan ottaja että asiakas jokaisessa kierroksessa.
Eli nää samat jampat myy kaverille, siksi koska ne myy ne saa lisää velkaa, jolla sitten taas ostetaan kaverilta vaikka sama paska takaisin. Koska kaveri saa myyntiä ja rahaa, otetaan taas lisää velkaa.... JNE JNE JNE.
Niin kauan kuin saat myynnin tehtyä ja pääset eroon velasta saat nostaa LISÄÄ VELKAA.
NÄIN TÄÄ PASKA TOIMII, VELKAVETOISESTI.Kukkomies kirjoitti:
Miksi "Markkinointi" saa niin paljon rahallista korvausta? No tietenkin siksi että markkinoinnissa liikkuu raha. Että saadaan paskaa "myytyä" tai ainakin uskoteltua myyntiä, että saadaan lisää lainaa että saadaan maksettua palkkoja että saadaan uskoteltua.
Eli maksetaanko myyjille siitä että ne "myy" itseasiassa velkaa velan päälle, että yritykset saadaan ottaan velkaa, ja siten kiedottua aina enemmän pankin pauloihin. Eli koko paska on suuri pyramidihuijaus jossa "myyjä" itseasiassa tunnustelee ketkä ottais lisää velkaa että ne saa tuotteitaan?
Koko vitun maa on täynnä paskaa joka ei liiku, joten näitä systeemeitä vaan kierrätellään firmasta toiseen ja omaisuus hankitaan aina velalla pankilta. Tällä velalla maksellaan palkkoja, jotka suurenevat eksponentiaalisesti koska niinhän tässä pyramidi-velkarakennelmassa yrittäjä on sekä velan ottaja että asiakas jokaisessa kierroksessa.
Eli nää samat jampat myy kaverille, siksi koska ne myy ne saa lisää velkaa, jolla sitten taas ostetaan kaverilta vaikka sama paska takaisin. Koska kaveri saa myyntiä ja rahaa, otetaan taas lisää velkaa.... JNE JNE JNE.
Niin kauan kuin saat myynnin tehtyä ja pääset eroon velasta saat nostaa LISÄÄ VELKAA.
NÄIN TÄÄ PASKA TOIMII, VELKAVETOISESTI.Sitten reaaliset myyjät, ne jotka ovat kassoilla... eivät saa mitään, koska hehän tekevät... TYÖTÄ. He eivät ole OSTAJIA.
Vain sellaiset myyjät jotka ostavat jotain velkarahalla jota saavat koska saivat myytyä eli heillä on "onnistunut systeemi ja he osaavat" - saavat kovia palkkioita.
MYYJÄ JA OSTAJA OVAT KAVEREITA JA MYYVÄT TOISILLEEN SAADAKSEEN LISÄÄ VELKAA.
Mitäs tästä kuviosta sanotte?
Noh, te myynnin ammattilaiset jotka tienaatte yli 3000 euroo kuussa. Mites on. Näinkö se menee? Heitin teitä juuri aivan vitun isolla syytöksellä.
Aijoo, ja samalla kun nää pellet tekee tota systeemiä niin hintataso ja inflaatio seuraa heidän pelleilyään. Eli kun köyhä köyhtyy on se NOIDEN SYY.Kukkomies kirjoitti:
Sitten reaaliset myyjät, ne jotka ovat kassoilla... eivät saa mitään, koska hehän tekevät... TYÖTÄ. He eivät ole OSTAJIA.
Vain sellaiset myyjät jotka ostavat jotain velkarahalla jota saavat koska saivat myytyä eli heillä on "onnistunut systeemi ja he osaavat" - saavat kovia palkkioita.
Noh, te myynnin ammattilaiset jotka tienaatte yli 3000 euroo kuussa. Mites on. Näinkö se menee? Heitin teitä juuri aivan vitun isolla syytöksellä.
Aijoo, ja samalla kun nää pellet tekee tota systeemiä niin hintataso ja inflaatio seuraa heidän pelleilyään. Eli kun köyhä köyhtyy on se NOIDEN SYY.KOKO ROSKA ON NS. HERRASMIESSOPIMUS JONKA KOLMIKANTANA ON PANKKI, OSTAJA JA MYYJÄ. TUOTE ON TOISSIJAINEN, TARKOTUS ON VAIN HYÖDYTTÄÄ ITSEÄ SILLÄ ETTÄ ASUNTOJEN JA TUOTTEIDEN HINNAT MUUTETAAN SUHTEELLISESTI KORKEAMMAKSI JA ITSELLE JÄÄ ISOIN KASA NUMEROITA JOLLOIN "SAAT ENEMMÄN".
VALTA SEURAA RAHAA JA VELKAA, JOTEN SAMALLA NÄMÄ PASKIAISET LUOVUTTAVAT MAAN TARJOTTIMELLA EUROOPAN ELIITILLE JA KÖYHDYTTÄVÄT MUUT MANIPULOIMALLA RAHAN ARVOA EDUKSEEN TEKEMÄTTÄ MITÄÄN HYÖDYLLISTÄ MUUTA KUIN SIIRTELEMÄLLÄ JOTAIN VITUN PILKKUA.- hyväveliverkosto
Jollain ei taida olla tuuri ollut nyt kohdallaan, kun on hakenut töitä?
- tässä esimerkki
voi raukkaa kuinka tämä kirjoittaja on pihalla, ihan sääliksi käy.
Suureen "ääneen" ihmettelet että mistä saa 3000 kuukaudessa,
tässä ketjussa on monessa kohtaa kerrottu mistä sen saa.
On eri aloja, eri tehtäviä ja erilaisia vastuita.
Ei siihen tarvita mitään "firmaa ja tuote että voi netistä tarkistaa".
EN tiedä mitä sinä teet tai mikä sun koulutustaso on mutta
vaikkapa pääkaupunkiseudulla 3000 palkka "ei ole mitään",
ihan monista eri hommista.
Itse olen myyntialalla, "key account manager" titteli,
it-alan juttuja myydään, yritys on eräs pörssiyhtiö Helsingissä.
Palkka 4800e edut bonarit, noin 65-70.000e vuodessa,
Ei kovin paljoa, mutta ei nyt ihan huonokaan. tässä esimerkki kirjoitti:
voi raukkaa kuinka tämä kirjoittaja on pihalla, ihan sääliksi käy.
Suureen "ääneen" ihmettelet että mistä saa 3000 kuukaudessa,
tässä ketjussa on monessa kohtaa kerrottu mistä sen saa.
On eri aloja, eri tehtäviä ja erilaisia vastuita.
Ei siihen tarvita mitään "firmaa ja tuote että voi netistä tarkistaa".
EN tiedä mitä sinä teet tai mikä sun koulutustaso on mutta
vaikkapa pääkaupunkiseudulla 3000 palkka "ei ole mitään",
ihan monista eri hommista.
Itse olen myyntialalla, "key account manager" titteli,
it-alan juttuja myydään, yritys on eräs pörssiyhtiö Helsingissä.
Palkka 4800e edut bonarit, noin 65-70.000e vuodessa,
Ei kovin paljoa, mutta ei nyt ihan huonokaan.Mitä key account manager tekee käytännössä? Mitä hyötyä työstäsi on?
Kukkomies kirjoitti:
Mitä key account manager tekee käytännössä? Mitä hyötyä työstäsi on?
Jaaa, kattoin vittu googlesta.
- kukkopelle
Kukkomies kirjoitti:
Sitten reaaliset myyjät, ne jotka ovat kassoilla... eivät saa mitään, koska hehän tekevät... TYÖTÄ. He eivät ole OSTAJIA.
Aijoo, ja samalla kun nää pellet tekee tota systeemiä niin hintataso ja inflaatio seuraa heidän pelleilyään. Eli kun köyhä köyhtyy on se NOIDEN SYY.sä oot sekaisin, niin täysin pihalla kaikesta.
HOIDA LÄÄKITYS KUNTOON - minäpä kerron
Kukkomies kirjoitti:
mitä hyötyä?
TYÖLLISTÄN SUORAAN SEKÄ EPÄSUORAAN NOIN 70 IHMISTÄ.
siitä kertyy jo melkoisesti verotettavaa tuloa sekä muita maksuja
esim yhteiskunnalle.
LISÄKSI TUOTAN LISÄARVOA ELI VOITTOA OMISTAJILLE,
jopa sinulle jos ostat yrityksen osakkeita pörssistä.
LISÄKSI TUOTAN HYÖTYJÄ ASIAKKAILLE,
niiden liiketoiminta kasvaa, työllistää ja lisää esim verorahoja.
RIITTÄÄKÖ? - pelle mikä pelle
Kukkomies kirjoitti:
mikä tää spede kukkomies oikeen on?
Oletko käynyt mitään koulua koskaan, edes peruskoulua loppuun?
Mitä sä itse teet työksesi, nojaat lapioon jossain kunnan sorakuopalla vai?
Ihan vinkki, jätä ajattelu muille, se ei näytä sinulta onnistuvan
- joopahan joo....
No vittu joo kylläpähän jää munkin palkka sinne 1600€/kk siitä vielä verot. Tässäkin viestissä reilut parisataa kommenttia ja kuinka vitun moni kommentoineista on vieny asiaansa eteenpäin ei vittu ykskään vittu! tehkää jotakin älkääkä vittu vollottako niinku kaikki muut kapinoikaa saatana alkakaa anarkisteiks vallankumous pystyyn nyt. mikä vittu siinä on niin vaikeeta!?!
- llllllllllllllllllll
toissa vuonna tienasin 0 euroa koko vuoden aikana! Terv mies joka ei laita asioitaan järjestykseen yhteiskunnan vittuilun ja alistamisen takia! Miltä kuullostaa näin suomi välittää! vihaan ja syytän kaikkia
- puh ah puh
Mihin vittuun ihminen tarvii noin peevelisti rahaa.
- kuka saa, kuka ei
Meillä toinen töissä, toinen täyden työuran tehneenä eläkkeellä, meidän kahden yhteenlasketut tulotkaan eivät yllä tuohon 3000€/kk.
Se niistä keskiansioista. - Balille seuraavaksi
Vaimoni kanssa ollaan vain ylioppilaita ja yhteensä meille jää 5000 euroa nettona. Kämppä maksettu, kesäasunto peritty, iso saksalainen uusi auto maksettu ja vastike 300 euroa kuussa. Meille jää siis 4700 euroa kuukaudessa tuhlattavaksi. Ihan kivasti pärjäillään.
- vain amis
vai Balille, eikö ylioppilaan tie mene vähän paremmin palkattuihin hommiin?
jos malttavat koulunkäyntiä ikinä lopettaa :)
tuon 5000 nyt tienaa kaksi henkilöä vaikka koulutusta on vain väärän alan ammattikoulu.
minä kammoksuin kaikkia kouluja mutta nyt on tosiaan ihan ammattikoulupohjalta lähdetty ja palkka siinä 2000-3000e/kk , riippuu vähän miten paljon kiinnostaa töissä käydä, kesällä tulot tippuu kun säät paranee :)- koulut käymättä
hei amis, nettona 5000, ei bruttona.
- tyhjämassi
Eipä nolla keskiarvoilla ole mitään merkitystä, jotta miksi tuollaisia numeroita esitellään? Jollekin 3000 on todella iso kasa rahaa per kk ja toiselle mitätön pikkuraha, joka ei riitä mihinkään. Asiaan vaikuttaa vielä oleellisesti itse työ ja koulutus. Älytöntä vertailua, vihinkä tuollakin pyritään?
- tilastokeskus vertaa
ainahan erilaisia asioita vertailaan, miksei palkkojakin, mikä vika siinä on?
Palkka nyt on kuitenkin melko tärkeä asia yleensä.
Vertaillaahan sitä vaikkapa asuntojen neliöhintoja,
vertaillaan etelän matkojen hintoja, autojen huoltojen hintoja,
makkaran lihapitoisuuksia tai jäätelöiden kaloreita.
ASIOITA NYT VAAN VERTAILAAN YLEENSÄ
Totta, toiselle 3000 on paljon,toiselle ei mitään,
näin se elämä menee
- Olipa kerran elämä..
Prioriteetit?
Saan itse naurettavan pientä palkkaa vaikka työni on vaativaa ja päivät venyvät joskus todella pitkiksi. Valmiudessa olen 24/7 ympärivuoden. Käteen jää verojen jälkeen noin 1600€/kk
Silti en valita koska nautin työstäni, ja työnantajani tekee tärkeää työtä tälle yhteiskunnalle. Raha ei merkitse mitään. Pienellä palkalla olen tähänkin asti saanut kaiken mitä tarvitsen, vaikka säästöön ei jää juuri mitään niin se ei haittaa koska minua ei kiinnosta haalia rahaa tilille.
Keskitys työhöni ja itseni kehittämiseen omalla alallani.
Niin ja ihan tiedoksi että ylin johtaja omalla työpaikalla ei tienaa juuri paljoakaan enemmän kuin minä. Työnantajani ei myöskään ole osakeyhtiö eikä täällä ole mitään bonuksia, oblikaatiota tai muita johdannaisia sotkemassa. Ja eikähän noilla muilla työntekijöillä täällä ole samat aatoksen kuin itselläni. - blikkenslager
ammattien arvostus on mielestäni jotenkin vääristynyt.
ohjelmointitöistä viime viikolla otin 120e tunti (-verot-) ja toimeksiantaja tuumasi että tulipa halvalla ongelma ratkaistua.
laskutin siltä kylläkin vain sen todellisen työajan, eli puoli tuntia.
sitten viikonloppuna mökkiläiselle tein puita ja laskutin siitä 30 eur tunti. tuumasi että onpa kallis mies :D
käteenhän tuosta jäi sitten jotain kympin tunnilta miinus moottorisahan bensat, öljyt jne.
no harrastus se on tuokin.. - Vaieka aika on
> ohjelmointitöistä viime viikolla otin 120e tunti (-verot-) ja
Noista ohjelmointihommista ei pidemmällä tuntimäärällä oikeen tuollaista hintaa tahdo saada. Joku 50..70 €/tunti alv menee läpi. Mutta kyllä narinaa alkaa tulla entistä useammin.
Pitää sitten vaan alentaa tuntihintaa..., ja tehdä kynällä riittävä määrä tunteja. - Pruik
Valittakaa ja vaikeroikaa tyhmät ihmiset. Onneksi olen akameeminen ja ymmärrän mistä tämä keskipalkka koostuu ja juontaa juurensa. Sen tuntuu ymmärtävän vain akateemiset kun ovat opiskelleetkin. Olisikohan teidän köyhien kannattanut sittenkin lukea mielummin kuin isotella kouluaikoina. Tyhmyydestä kärsii koko ruumis :)
Palkkani 8730 Euroa Bonukset :D hahahahahahahhaha, ja ainniin, veronikin kiertävät laillisesti Suomen tasavallan kuin raha köyhän...- pruik
Ainniin, olin ihan unohtaa mainita sitten vielä lukemattomista sijoituksistani, joten todellisuudessa tuo palkkani ei juuri merkkaa minulle enään mittään.
Rikasta kesää kaikille... Ainniin, köyhäthän köyhtyvät entisestään kesäisin, no janoista kesää köyhille sitten :D hahahahahahahaahahahah - ruiks
pruik kirjoitti:
Ainniin, olin ihan unohtaa mainita sitten vielä lukemattomista sijoituksistani, joten todellisuudessa tuo palkkani ei juuri merkkaa minulle enään mittään.
Rikasta kesää kaikille... Ainniin, köyhäthän köyhtyvät entisestään kesäisin, no janoista kesää köyhille sitten :D hahahahahahahaahahahahAiniin, unohdin vielä unohtamisen päälle mainita jättimäisestä egostani mutta olemattomasta idistä tai superegosta hahahahahahahahahaha
- lehmät lentävät
joo ja kaikki uskoo sun tarinat
- on tää elämää
Ihanaa kun on kaikki pelit ja vehkeet ja rahaa tulee vaan lisää. Tää se on elämää. Vaimo, varaa taas pöytää Farangista huomiseksi ja tuo Lagavulin viski tuplana, kiitos.
- Kukin saa ansijonsa
Niinpä nii monelle maksetaan älytöntä liksaa aivan täysin tarpeettomasta kepeestä konttori/virasto brykratia hommista joista on enempi kuluja sekä
harmia kun oikeesti hyötyä kellekkään. Suojatyötä kaikille.
Sen sijaan niille jotka tekevät tärkeitä töitä kuten siivoovat, pelastavat eivätkä
esitä lääkärii ei tahdota maksaa ees ropoja, eläkeikää pitäs vaan pidentää
raskaita hommia tekevienkin höpöhöpö toimistossa istuvien tapaan.
Tylyintä on se et tulot vaikuttavat myös tulevaan eläkkeeseen ja kaikkeen
muuhun.
Jos on kyllin iso liksa on varaa maksaa joka kuukausi kahta eri vapaaehtoista
eläkevakuutusta pelkästä palkasta ja kas kummaa sillon on taatusti muitakin
tuloja kun ei rahat lopu perusasijoihin.
Joltakulta on pois joka kolikko aina joka jaetaan vääryydellä.
JA eräät ei osaa edes hävetä älytöntä olemassa oloaan. - Cooliest man
Vaimo, tilaa vielä kasvo ja jalkahoito mulle huomiseksi! Ja tuo toinen Lagavulin tuplana heti! Ja matka ensi viikoksi trinidad ja tobacoon.
- R1ch man
Vaimo prkle, viides tupla lagavulin, meneeksh jakheluun?
- 212121
Raha raha raha raha raha....niin kuin elämässä muuta olisi,kuin yks vitun paperinpala, ja lisää pitäis vaan saada ja kuluttaa enemmän,että olis edes kivaa, nuo ihmiset vois mennä NIIIIIIIIIIN syvälle itseensä ja miettiä hyvin hyvin pitkään....
Vaikka itse tienaan,joo sanon suoraan,liitolta,olen siis laiska,pummi,juoppo.työtön ja millä muilla nimillä meitä nyt nimitetään,niin bruttona vajaa 1200€/kk, ja taitaa olla suomen työttömistä suurin vero%, käteen kun jää huimat 670€/kk, maksele tosta sitten 420€/kk vuokraa, ilman asumistukia,ilman muitakaan tukia,koska bruttotulot ovat NIIIN huimat,ja tolla jäljellä olevalla sit pitäis vielä elää,ostaa sitä koko ajan kallistuvaa ruokaa,maksaa ehkä ne muutamat laskut mitkä joskus sattuu tulemaan, niin miten vittu jotkut vielä kehtaa valittaa ja rutista ja vaatia lisää ja lisää,meitä on monia samanlaisia jotka tolla pienellä elää ja kituuttaa ja nauttii silti elämästä,arvostaa ja yrittää auttaa myös toisia ja mitä vielä.
Olishan se itsekin kiva joskus tehdä jotain " normaalia ", mutta tämä on nykysuunta, mut ei se mitään, raha ei tuo onnea, palvekoot ne sitä ketkä haluavat,mutta pitäkööt myös suunsa kiinni,ellei ole tietoa kolikon toisesta puolesta.... - pruik
Aaah, on se elämä auvoista kun tänään toimitusjohtaja kutsu illalliselle ja tarjoili lomamatkan Bahaman saarille täyshoidolla minulle ja isorintaiselle malli vaimolleni (osaa muuten lutkutella makiasti) hyvin hoidetuista hommista. Vastineeksi pomolle, pyysin hänet kalastusreissulle Sunseekerilläni kesäkuun lopulla Turun saaristoon. Näin ne hommat pelaa jätkät ;)
Ainniin, kahden kuukauden kesälomatkin jo kolkuttavat ovelle, mitähän sitä nyt tekis aluks ku ei osaa päättää... Mennäkkö sinne matkalle heti muutamaksi viikoksi vai nautiskella kolmen kuuman naisen kanssa Tammisaaren huvilalla viikon ajan...
Kummankohan se rahaton pummi valittis, jos olis varaa :D hahahahahahahahah - Luxury life
Raha todellakin tuo onnea. Rahalla saa kaikkea kivaa. Nytkin herättyäni naputtelen tekstiä tässä Hästens sängylläni uudella ipad2 laitteella.
- pösilö!
eikö ketuta kun pitää herätä noin aikaisin? Työttömänä voi nukkua iltapäivään saakka ;)
- ANTSI
ootteko kuunnellu jay z snoop dogg:ii prodigyä jare & villegallee fintelligenssii cheek:ii cypress hill:ii ???????????????
- ANTSI
ne kaikki on parhaita räppäreitä käyn paljon koneella siel on kivaa:) pelejä mitä tiiän on runescape fifa 10 ja fifa 11 GTA San Andreas GTA 4 GTA 2 GTA City kity habbo club penguin miina harava river raider platform racing 2 need for speed undercrover !!!!!!!!!!!!!!!!!
- fdgdgfgdg
En tunne ketään joka saisi 3000€ tai enemmän palkkaa. Missähää nämä asustaa?
- täällä ainakin
Itse en tunne ketään joka saisi ALLE 3000e tai noh, ehkä yhden tunne.
Ainakin täällä meillä päin kaikki tienaa enemmän, tervetuloa tutustumaan
Pohjois-Helsinkiin.
- 5000 kk
Kuulut siis vähävaraisiin, ei ihme että et tunne ketään yli 3000 tienaavaa. Samantasoiset hengailee mielellään keskenään.
- +++++++++
Olen nainen, alempi korkeakoulututkinto, ikäni ollut valtion leivissä. Palkka huima juuri ja juuri 2000 e kk bruttona. Nyt olen muuttamassa pk-seudulle, myös valtion hommiin, siellä palkkani nousee kun saan parempia hommia, eli alkupalkkani on 2800 e kk, kohtuu lähellä siis keskipalkkaa.
Mutta tällä 2000 e ja alle sitä olen töitä ikäni tässä jo tehnyt.
Tuttavapiirissäni miehiä on paljon jotka yli 3000 e tienaavat, mutta naisia ei todellakaan. VAIKKA olisi ylempi korkeakoulututkinto. Esim eräs ystäväni, KTM, tienaa hiukan vajaa 3000 e kk, nainen. - poitsu82
aamupostinjakaja ja käteen jää kuukaudessa verojen jälkeen huimat 1200 euroa kyllä sillä vuokrat maksaa ja ruoat ja juomat muttei sitten mitään muuta oikeen
- johannes.
Suomalainen on idiootti?
Norjassa saan varastohommissa 29v.(automaattivarasto) 4800-euroa peruspalkkaa viikonloppukorvauksien kanssa 6500-euroa,vuokraan menee750-euroa sis.kaikki asumiskustannukset,auto firmasta,palkkaa nettona n.3500-euroa,tietenkin kielitaitonani on sujuva Norja. - ei riitä 3900
oma palkka 3900 brutto mutta en meinaa pärjätä sillä Helsingissä.
Kaksi lasta,asunto ja auto yms velat painaa eikä mitään ylimääräistä jää.
Pitäis saada joku 5000-6000 että jäis yhtään extraa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917