Ex-Avovaimo vie kaiken

voiko_olla

Olen keskellä myrskyisää avoliiton loppua, nyt olen itse lähellä loppua.

Muutimme avopuolisoni kanssa yhteen kaksi vuotta sitten. Minulla oli silloin ASO-asunto, oma auto ja tyylikkäät huonekalut, jotka olin ostanut myymälästä jossa silloin työskentelin. Matkan varrella avovaimoni sai parikymmentä tuhatta euroa käteistä voittaessaan erään oikeudenkäynnin. Kun rahaa oli, aloimme sisustaa asuntoa uudelleen. Huonekaluni kärrättiin kaatopaikalle ja kavereille yksi kerrallaan, nyt minulla ei ole omia tavaroita jäljellä kuin ehkä pari jakkaraa. Avovaimoni mielestä moka oli minun, olisi kuulemma pitänyt laittaa kaikki omat varastoon, mutta kuka sellaista tulee ajatelleeksi, kun suunta on yhteinen ja yhteistä kotia asutaan?

Tahtoisinkin tietää onko minulla minkäänlaisia oikeuksia saada irtaimistoa edes jonkinlaiseen jakoon, avovaimoni on ehdoton, eikä suostu edes keskustelemaan asiasta.

4

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamaa vaan

Älä murehdi irtaimistosta, tavaraahan se vaan on. Jos haluaa kamansa, ottakoon, voit aloittaa puhtaalta "pöydältä". Tunteet on eri asia, niistä voi olla vaikeampi erota

• voiko_olla

Työtön puhtaalta pöydältä? Järki käteen!!

• LähdeKävelemään

Taitavat olla tavarat avovaimosi omaisuutta. Ei sinulla ole perintöoikeutta hänen hankimaan tavaraan,ellei sinulla ole kuittia niiden ostamisesta jossa voit todistaa sinun rahoittaneen ne.
      Laki taisi juuri hiljattain muuttua, että kuoleman sattuessa (eron sattuessa) voi avopuoliso saada jotain sovittelua, mutta kylä sinä taidat olla heikoilla noissa jakohommissa.
      Kun kerrot ettei hän ole halukas mitään kanssasi jakamaan, niin EIKÖ SE JO KERRO ETTÄ OLET VIERAS HÄNEN SILMISSÄNSÄ, ETKÄ SOVELIAS KUMPPANI HÄNELLE.
      Ihmettelen. mitä sinä vielä keikut hänen helmoissansa - tekstistäsi päätellen on pelinne päättynyt. Lähde kävelemään koko suhteesta, katsele hieman tilannetta omin silmin ja kyllä se sinullekin oikea löytyy.
      ÄLÄKÄ enää IKINÄ luota kumppaniisi sokeasti - jos niittäin aiot pysyä tasapainossa itsesi kanssa.

• Samaa mieltä;lähde!

Nimimerkille "LähdeKävelemään": Miten tuon asian voisi paremmin sanoa?
        Voisi siihen yhden asian lisätä: mieluimmin jopa yksin kuin huonon (ja kiittämättömän) kumppanin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen