Suuri ikäero

pelokasrakkaus

Te joilla on suuri ikäero kumppaninne kanssa, haluaisin kysyä paria asiaa. Miten te kerroitte vanhemmille/kavereille/muille läheisille ? Kuinka tiesitte, että juuri hän on se oikea ? Mulla (18v) ja mun miesystävällä (39v) on 20,5 vuotta ikäeroa enkä tiedä miten voisin kertoa siitä kenellekkään. Perheemme ja läheisimmät kaverini tietävät, mutta että kertoisin sukulaisille, kaukaisemmille kavereille ? Häpeän ikäeroamme, mutta silti tämä tuntuu oikealta. Elän ehkä liikaa muiden ehdoilla ja yritän miellyttää, ja inhoan paskaa puhuvia ihmisiä. Miten teillä meni alkuaikoina ?

80

2809

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raakkuja^2

hei ihan oikeesti... tää 39v hyyppä vois olla helposti sun isäs. Nyt järki käteen kakara.

• sivusta närkästynyt

En oo ikinä tajunnut noita typeriä kommentteja "vois olla sun isäs" tai "vois olla sun äitis"... Vois olla mutta kun EI OLE!!
      Entä jos on oman ikäinen?? Sehän vois olla sun siskos tai veljes!!! Tai kuka tahansa vois olla sun lähisukulainen.
      Tätikin vois olla setä, ja setä täti.

Mitä hel**tin merkitys sillä on mitä joku vois olla jos ei ole kuitenkaan.

• 21v ikäeroa

Heh, tää on helvetin hyvin sanottu! :D

• asdfgfd

Ja jälleen uusi tyttö jolla on isiongelma ja näinollen tarvii itselleen parikseen uuden 'isin'.

Usko tai älä, sinun suhteesi ei tule kestämään pitkään. Etsi itsesi ikäistä seuraa.

• kehityskertomus

Aivan, mutta entä jos hän tarvitseekin uuden isän? Entä, jos hänen on... läpikäytävä uusi isä, ennen kuin...

• M49x

Suurimmalla osalla ihmisiä on vain (ennakko)luuloja eikä omia kokemuksia.

Meidän kulttuurissamme suurta ikäeroa katsotaan vähän kieroon. Jos menemme latinalaisiin tai Kaukoidän maihin niin siellä jopa 40 vuoden ikäero on ihan ok. Erityisesti Kaukoidässä rakkauskäsitys on erilainen kuin meillä täällä. Siellä miehen haluttavuuden ratkaisee hänen kykynsä huolehtia naisesta.

Minun exäni oli 16 itseäni nuorempi ja nykyiseni 17 vuotta nuorempi. Kummassakaan tapauksessa ikäero ei ole koskaan ollut ongelma välillämme. Seksuaalisesti olemme juurikin hyvin synkronissa. Miehen seksuaalinen aktiivisuus kun kestää helposti tuo 20 vuotta pidempään kuin naisen. Muutoin parisuhteet ovat olleet kuin mitä tahansa muita parisuhteita - etupäässä päivittäisten asioiden hoitamista.

Suurimmat ongelmat ikäerosamme ovat olleet juurikin nuo läheistemme suhtautumiset. Exäni äiti teki selväksi tunteensa minua kohtaan. Häntä harmitti eritoten se, että tytär oli antanut kenkää ikäiselleen rikkaalle perijälle keski-ikäisen miehen takia.

Sinun tapauksessakaan ikäero itsessään ei ole este suhteelle, mutta rehellisyyden nimissä on edullista huomata toinen seikka: oma ikäsi. Olet itse vasta astumassa aikuisuuteen eli olet vielä kovin elämää kokematon. Edessä on opiskeluja, paritutuminen, asunnon hankinta, velat, lapset ,... Erityisesti minua huolestuttaa se, että häpeät häntä. Se kertoo, ettet ehkä ole vielä riittävän vahva tuollaiseen suhteeseen. KOkemukseni mukaan ikäerosuhde edellyttää vahvaa persoonaa, joka uskaltaa ajatella omilla aivoillaan ja sydämellään välittämättä muiden ennakkoluuloista.

Ohjeeni sinulle on seuraava:
      Nauti elämästä ja rakkaudesta täysin siemauksin. Todennäköisimmin meillä kun on vain yksi elämä. Mutta älä hätiköi. Maailman ei tarvitse tulla valmiiksi tänään tai huomenna. Seurustele, tutustu ja anna ajan kertoa totuus, kuinka hyvin viihdytte yhdessä. Nimittäin se viihtyvyys on lopulta kaikkein tärkeintä. Se kantaa sitten kun kuumimmat tunteet ovat ohitse. Hän voi opettaa sinulle paljon - paljon enemmän kuin ikäisesi miehenalku. Hän on tuhannesti taitavampi intiimiasioissa ja tuntee naisen mielen paremmin kuin ikäisesi mies. Jos se kaikki päättyy, on se kuitenkin sinulle pääomaa seuraavaa suhdetta ajatellen.

Toivotan vilpittömästi onnea. Ole aina rehellinen itsellesi.

• Arpapeliä tämäkin

"Hän voi opettaa sinulle paljon - paljon enemmän kuin ikäisesi miehenalku. Hän on tuhannesti taitavampi intiimiasioissa ja tuntee naisen mielen paremmin kuin ikäisesi mies."

Tuo voi pitää paikkansa tai sitten ei. Tunnen miehiä, joilla ei ole tuossa iässäkään vielä juuri mitään kokemuksia naisista saatikka naisen kanssa elämisestä. Voi olla jopa niinkin, että yksin elämiseen tottunut vanhempi mies osoittautuu täysin kyvyttömäksi elämään naisen kanssa, eikä osaa ottaa toista huomioon juuri mitenkään.

• niinpä niin
        Arpapeliä tämäkin kirjoitti:

"Hän voi opettaa sinulle paljon - paljon enemmän kuin ikäisesi miehenalku. Hän on tuhannesti taitavampi intiimiasioissa ja tuntee naisen mielen paremmin kuin ikäisesi mies."

Tuo voi pitää paikkansa tai sitten ei. Tunnen miehiä, joilla ei ole tuossa iässäkään vielä juuri mitään kokemuksia naisista saatikka naisen kanssa elämisestä. Voi olla jopa niinkin, että yksin elämiseen tottunut vanhempi mies osoittautuu täysin kyvyttömäksi elämään naisen kanssa, eikä osaa ottaa toista huomioon juuri mitenkään.

Komppaan tätä. Olen myös kokenut lyhyen suhteen n. tuon ikäisen miehen kanssa mistä ap kirjoittaa. Tyyppi piti itseään tosi kokeneena petona ja puhui suuria, mutta oikeasti saattoi laueta jo parin työnnön jälkeen ja hoki vaan että minun syy kun oon niin seksikäs. Kyllä se pari kertaa imarteli, mutta sitten siitä tuli tosi tylsää kun hän ei yhtään edes yrittänyt hillitä itseään että minäkin ehtisin mukaan, saatikka ollut yhtään pahoillaan kun en taaskaan nauttinut. Huokasi vaan tyytyväisenä, käänsi selän ja alkoi kuorsaamaan. Muissakin asioissa oli omasta mielestään niin viisas ettei tarvinnut ikinä oppia toisia tapoja tai tehdä kompromisseja.

Kontrasti oli suunnaton seuraavaan mieheen (jonka kanssa yhä olen), ikäero huomattavasti pienempi mutta hän otti ja ottaa yhä minut huomioon joka tavalla paljon ihanammin. :)

Että ei se ikä sano sitä kuinka mies kohtelee naista, ei vanhempi ole välttämättä yhtään parempi jos hän ei ole elämässään tiettyjä asioita tullut oppineeksi.

• jep, arpoja on
        Arpapeliä tämäkin kirjoitti:

Niinpä! Ikäero EI ratkaise tässäkään, jos se ei siis ole aina vain negatiivista, se ei aina ole myöskään positiivista. Samanlaista arpapeliä kun elämä yleensä. Tapailin miestä, jolla todellakin oli kokemusta naisista ja liitostakin: ja surkein sängyssä mitä ikinä! Itsekeskeinen suorittaja, ja siis huomasi, että kun nuorena machon elkeet olivat toimineet, ei koskaan kasvanut tajuamaan, että niistä kannattaisi luopua jossain vaiheessa... Kyllä kaikki ymmärtää kukon elkeet 20-vuotiaalla nuorella miehellä, mutta yli40-vuotiaalla se alkaa olla säälittävää: etenkään jos ei ole mitään, mihin se perustuu. Parisuhteessa itsekäs, sängyssä surkea, ihmisenä kehittymätön kaikessa todellisessa: valehtelussa niin kehittynyt kyllä, että jaksaa sen 2-3 kk kiinnostaa, kunnes todellisuus paljastuu.

Että ihminen on mitä on, ja saattaa olla että 20 vuotta vanhempi kumppani on juuri se oikea, ihana ja huomioon ottava, kokenut ja viisas: tai että hän on vain vanhentunut. Koskaan ei voi tietää. Ikä ei siis todellakaan ratkaise mitään.

• 2+1

Mihin perustuu käsityksesi, että miehen seksuaalinen aktiivisuus kestää helposti 20 vuotta pitempään kuin naisen? Kyllä se on ihan persoonakohtaista, ja useissa tapauksissa tasan toisinpäin.

• joku muu
        niinpä niin kirjoitti:

Komppaan tätä. Olen myös kokenut lyhyen suhteen n. tuon ikäisen miehen kanssa mistä ap kirjoittaa. Tyyppi piti itseään tosi kokeneena petona ja puhui suuria, mutta oikeasti saattoi laueta jo parin työnnön jälkeen ja hoki vaan että minun syy kun oon niin seksikäs. Kyllä se pari kertaa imarteli, mutta sitten siitä tuli tosi tylsää kun hän ei yhtään edes yrittänyt hillitä itseään että minäkin ehtisin mukaan, saatikka ollut yhtään pahoillaan kun en taaskaan nauttinut. Huokasi vaan tyytyväisenä, käänsi selän ja alkoi kuorsaamaan. Muissakin asioissa oli omasta mielestään niin viisas ettei tarvinnut ikinä oppia toisia tapoja tai tehdä kompromisseja.

Kontrasti oli suunnaton seuraavaan mieheen (jonka kanssa yhä olen), ikäero huomattavasti pienempi mutta hän otti ja ottaa yhä minut huomioon joka tavalla paljon ihanammin. :)

Että ei se ikä sano sitä kuinka mies kohtelee naista, ei vanhempi ole välttämättä yhtään parempi jos hän ei ole elämässään tiettyjä asioita tullut oppineeksi.

näinhän se on, ihmisestä se on kiinni!

• fasdfasdfadgjöj

Vanha keskustelu jo, mutta pakko oikaista harhakäsitys. Ei idän kulttuureissakaan sen kummemmin rakasteta kovin eri-ikäisiä, kyllä ihmisen biologiassa on vahvana se että nuorena rakastuu toiseen nuoreen ihmiseen. Kulttuurissa on sitten opitut erot ja kyllähän tuolla Kauko-Idässä on enimmäkseen vielä vanhempien siunaus liitoille vaadittu. Vanhemmat haluavat että tytär ottaa mahdollisimman vakaan kumppanin, eikä tunteita oteta ollenkaan huomioon. Tyttö saattaa olla (ja on yleensä) rakastunut poikaan ja haluaisi olla tämän kanssa, mutta joutuu kunnioittamaan vanhempiensa tahtoa mennä naimisiin vanhan ja arvostetun miehen kanssa. Ei siinä seksuaalisuudella ja tunteilla ole mitään tekemistä naisen osalta.

Ja kyllä, nykyisin se mies voi olla ulkomaalainenkin, suomalainenkin. Oletetaan että muualla, rikkaissa maissa tyttö saa paremman elintason, niin kuin usein saakin. Tunteista viis. :(

• Olehan tarkkana

Kannattaa selvittää perusteellisesti miksi tuon ikäinen mies on ollut vapaana, eikä varattu. Eräs minulle läheinen nainen muutti aikoinaan nopeasti yhteen itseään 20 vuotta vanhemman miehen kanssa. Aluksi sujui hyvin, kun nainen teki rakkauden huumassaan kaiken miehen mieliksi. Sitten kun nainen alkoi tuoda omaa tahtoaan esiin, niin mies pieksi hänet pari kertaa sairaalakuntoon ja paljastui persoonallisuushäiriöiseksi narsistiksi. Narsistimies on huipputaitava hurmuri, joka kietoo naisen pikkusormensa ympärille, mutta osoittautuu lopulta täydellisen ihmissuhdekyvyttömäksi paskiaiseksi. Toivottavasti tällainen ei ole osunut kohdallesi.

• tarkkana_ollaan

vaikuttaa kyllä todella ovelalta kaverilta :D

• viisaus ei ole tyhmä

Taitavia ovat kietomaan pikkusormen ympärille ja helvetti alkaa senjälkeen.
      Narsisti on ovelin maanpäällä oleva yksilö joka tuhoaa hitaasti mutta varmasti ihmisen. Ole varovainen.

• Anna Gloria

... millähän logiikalla ikäero laitettiin korreloimaan narsismin kanssa???
      ... millähän logiikalla piekseminen liitetään ikäeroon???

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Lukekaa lisää naistenlehtiä!

• Simppeliä logiikkaa

No logiikkahan on se, että tuon ikäinen mies on harvoin vapaalla jallalla, ellei ole jollakin tavalla viallinen. Varovaisuus näissä asioissa ei ole haitaksi. Kannattaa vaan tutustua kaikessa rauhassa eikä pitää mitään kiirettä.

• simppeliä tietoa
        Simppeliä logiikkaa kirjoitti:

No logiikkahan on se, että tuon ikäinen mies on harvoin vapaalla jallalla, ellei ole jollakin tavalla viallinen. Varovaisuus näissä asioissa ei ole haitaksi. Kannattaa vaan tutustua kaikessa rauhassa eikä pitää mitään kiirettä.

Moni tuon ikäinen mies on kyllästynyt vialliseen kumppaniinsa ja löytänyt elämäänsä uuden ja paremman suunnan! :)

• Tosi hölmöä

Varovaisuus ei todella olisi haitaksi!
        Ymmärrän, että katkeruus pistää pölisemään ja juoruilu on kivaakin, mutta haloo! Eipä ole hieman törkeää yleistämistä, ihmisten leimaamista ja mustamaalaamista YHDEN miehen perusteella "No logiikkahan on se, että tuon ikäinen mies on harvoin vapaalla jallalla, ellei ole jollakin tavalla viallinen"
        Oli sitten eronnut tai sinkku, ei se aina tee ihmisestä viallista, etenkään mitään narsistia?!

Täytyy sanoa, että kyllä tuo edellinen joka syyttää naisten lehtiä on omituinen: naisten lehtiä?! Öö... Täh, sisustusvinkitkö tähän ajaa?
        Mutta kyllä se olet sinäkin.
        Ihmisiä voi leimata, niistä voi sanoa ja levittää mitä tahansa juoruja ja niin, yksinäiset miehet tässä leimataan viallisiksi kaikki vähänkin vanhemmat.

Varovaisuus ei ole todella haitaksi, ei kannata umpikännissä lähteä yksin pitkää kotimatkaa, vaan mennä taksilla. Ei kannata lähteä vieraitten matkaan kännissä tai jos vaisto yhtään varoittaa. Tutustua saa hitaastikin. Ihmisiin ei pidä sokeasti luottaa. Pettymyksiäkin tulee ja joskus käy kamalia asioita kuitenkin. Semmoistakin elämä voi olla.
        Mutta että sun mielestä voi kuitenkin leimata ihmiset negatiiviseen sävyyn ihan varomattomasti ja tosta vaan ja se on ihan okei? Koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen, mustamaalaus, ja kaikki sen semmoinen, myös nettikiusaaminen, pohjautuu muuten juurikin tuohon: hutkitaan ja huudellaan mitä vaan, ajattelematta yhtään.

Todella simppeliä logiikkaa ja todella ikävää myös. Voisko ihan oikeasti katsoa rauhassa ja tutustua, siis kaikki, hieman enemmän ihan kaikessakin, ennenkuin tuomitsee ihmiset esimerkiksi iän, suhdestatuksen, seksuaalisen suuntautuminen, ihon värin tms. mukaan?

Simppeliä logiikkaa, liian simppeliä logiikkaa.

• viiraako päässä?

tottakai ton ikänen mies voi olla vapaana aivan samalla tavalla kuin nuorikin mies! se nyt on vaan sellanen yleinen ja vammanen käsitys et tietyssä iässä hankitaan vaimo ja pari lasta! mun mamman (isän äidin) veli on jo melkein kuusikymppinen ja vannoutunut poikamies! eikä isoenossa taatusti ole mitään vikaa, tosi mahtava tyyppi ja hyvää seuraa!

• kas ku mä en tienny

eli mun isosetä on siis viallinen, ku se on kohta 60 vuotta ja vannoutunut poikamies? kiitti ku kerroit mulleki..

• totuus_esiin
        simppeliä tietoa kirjoitti:

Moni tuon ikäinen mies on kyllästynyt vialliseen kumppaniinsa ja löytänyt elämäänsä uuden ja paremman suunnan! :)

juurikin näin :) mies on vain löytänyt itsensä kun nuorempaa haluaa :)

• oma tarina

Minä voi kertoa sinulle oman kokomuksen suuresta ikäerosta. Olin pitkään naimisissa 20 vuotta vanhemman miehen kanssa ja tapasin hänet suunnilleen sinun ikäisenä. Miten hienoa olikaan tuntea itseni niin "aikuiseksi" kun sain häneltä huomiota. Hän osaisi käsitellä minua kaikin tavoin ja menimmekin naimisiin. Saimme myös lapsia ja olimme yhdessä 15v.

Elämä ei ollut millään tavalla helppoa. Viisaammat vanhempani näkivät miehen luonteen ja yrittivät estää kaikin tavoin seurusteluni. En kuitenkaan uskonut heitä.

Mies oli kuin lapsi, joka ei kasvanut koskaan aikuiseksi ja siksi halusi seurustella niin paljon nuoremman naisen kanssa. Olin hänelle "näyttelyesine", jolla hän korosti omaa nuoruuttaan. Hän ei hyväksynyt omaa vanhenemistaan millään. Lapsille hän oli kaveri, joka ei ottanut vastuuta heidän kasvatuksestaan ja meillä oli pahoja riitoja siitä. Hän ei myöskään ollut minulle uskollinen kun hänen piti hakea hyväksyntää muiltakin naisilta.

Nyt meillä on jo lähes aikuiset lapset ja olemme eronneet. Ero oli hyvin vaikea kun hän olisi halunnut väkisin olla kanssani. Jos oma tyttäreni alkaisi seurustelemaan huomattavasti vanhemman miehen kanssa, niin tekisin kaikkeni, ettei niin tapahtuisi. Toisaalta se ei olisi ihme, sillä hänen isä-mallinsa on hyvin erikoinen. Minullakaan ei ollut kovin läheistä suhdetta isääni ja siksi varmaan hain jotain isän korviketta.

Tämä on vain yksi tarina, mutta sinuna olisin hyvin kriittinen jos mies haluaa seurustella 20v nuoremman tytön kanssa. Olisi eri asia jos mies olisi 50 ja sinä 30 eli olisit aikuinen ja tietäisit myös parisuhteista enemmän. Itse en osannut hakea parempaa kun jääräpäisenä jäin suhteeseen. En halunnut myöntää olleeni pahasti väärässä kun kaikki olivat hänestä varoitelleet. On hyvä, ettet sinäkään uskalla häntä koko suvulle esitellä, sillä suhde on enemmän kuin suuri riski.

• ei ihan aina noin

Joo, siis mulla on kokemusta tollasista ikuisista lapsista ihan nuoremmistakin. Että haloo. Ei sillä ole iän kanssa mitään tekemistä: enkä itse ole huolinut sellaista miestä edes 18-vuotiaana, ja olen kyllä tiennyt minkä ikäinen olen, että se mikä sinua imartelee ei imartele kaikkia sen ikäisiä.

Olit siis väärässä? Olitte liitossa, saitte lapsia, mutta olit väärässä? Kadutko siis lapsiasi? Liitto oli huono vain, koska päätyi eroon? No, aika moni muukin liitto päättyy. Todellakin., puhut ihmisestä ja ihmisistä, et iästä.
        Riskejä on kaikissa suhteissa, katso ympärillesi.

• asiat niin ku on

Joku kirjoittaa miksi leimata vanhempi mies narsistiksi.
      Syy hyvin yksinkertainen: Reilusti vanhempi mies/nainen luulee itseseää kymmeniä vuosia nuoremmaksi, omaa vanhenemista ei uskalleta tai haluta myöntää,vaan luullaan että ollaan vielä 20-30 v näköisiä ja kuntoisia. Itsekkäästi itseään täynnä. Samalla unohdetaan paljon nuoremman ihmisen elämä. Kyllä se voi unohtaa muutaman kymmenen vuotta omasta elämästä kunhan minä vaan saan leikkiä omaa leikkiäni. Mikä voi olla narsistisempaa kuin unohtaa todellisuus toisen kustannuksilla saadakseen itselleen ja itsekunnioitukselleen omasta mielestä kohennusta.

• Itsekin nainen+09876

Tai ehkä se vaan luottaa siihen, että se täysi-ikäinen nuorikin ihminen osaa ihan itse päättää? Etkö sä ole osannut. Sori vaan, mutta kyllä mä olen osannut, ja jos virhevalintoja olenkin tehnyt, niin olen ne kyllä tehnyt ihan itse.
        En ymmärrä tuota: eikö 18-25-vuotias nainen osaa valita ihan itse? Mikä teitä oikein vaivaa, miten se narsisti mitään manipuloi?
        Joo, olen törmännyt, on yritetty ties mitä charmööörin elkeitä ja kyllä on tullut kylmääkin vettä niskaan: kun on riittävän pahalta tuntunut, niin olen kyllä ihan ajoissa sanont, ihan nuorenakin, että hei sun heiluvilles, ei tartte siinä kakkaa jauhaa. Ja hyvin on päästy narsisteista eroon: ei ole tarttenut manipuloida eikä koukuttaa, ei ole vahingossa lapsia syntynyt, ja olen kyllä ihan itse suhteeni valinnut. Oman ikäisiin, nuorempiin, vanhempiin tai paljon vanhempiin.

Ei voi mitään, mutta jossain kohtaa myös nainen on itse vastuussa omista valinnoistaan, ja itselleen valitsee.
        Ymmärrän, että alaikäisiä suoojellaan ja niin pitääkin, mutta kyllä täysi-ikäinen on täysi-ikäinen ja ihan oikeutettu jo päättämään ITSE. Aikuisten ihmisten suhteet ei enää kuulu muille, sori vaan.

• come on!!

vanhempi mies joka seurustelee nuoremman naisen kans ei aina oo narsisti! kyse on tuurista! narsismilla ei oo mitään tekemistä ikäeron kans! ihan yhtälailla se samanikäinenkin kumppani voi paljastua narsistiksi! on loukkaavaa nuoria naisia kohtaan sanoa, et ne muka joutuis helpommin narsistien uhreiksi kuin vanhemmat naiset! ei se ikä sitä ratkase vaan persoonallisuus!

• korkea_moraali

itse haluaisin seurustella yläaste ikäisen kauniin ja fiksun tytön kanssa , voisin esim auttaa häntä läksyjen teossa :) ja muussakin :)

eli olet väärässä siinä ettei vanhempaa miestä kiinnosta nuoremman elämä :)

• "Narsisti"

Se on vaan niin, että miehet eivät muutu toimintakelvottomiksi 40 täytettyään, kuten naiset! MIehellä on oikeus haluta naista, jos siltä tuntuu ja ihan täysi oikeus yrittää saada, jos siltä tuntuu.

Paljon on näemmä kateellisia!

• dgdfg

Kateellisia mistä? :D Te vanhat ukothan olette kateellisia ja katkeria kun ette saa nuorta naista kuin korkeintaan hetkeksi sänkyyn. Itse olen 22 enkä ikinä huolisi jotain vanhaa patua, ei sellainen kääpä edes miellytä silmää..

• 33v mies....
        dgdfg kirjoitti:

Kateellisia mistä? :D Te vanhat ukothan olette kateellisia ja katkeria kun ette saa nuorta naista kuin korkeintaan hetkeksi sänkyyn. Itse olen 22 enkä ikinä huolisi jotain vanhaa patua, ei sellainen kääpä edes miellytä silmää..

elä nyt ala haukkumaan ihmisiä, kyllä sinäkin olet vielä joku päivä vanha akka, naama täysin rupsahtanut, olisiko mukava sitten jos sinua nimitellään.

• pelokasrakkaus

Mulla ei oo mitään "isiongelmaa". Mulla on maailman paras isä. Ja mä en häpeä mun miestä, vaan meiän ikäeroa. Mun entinen kaveri on narsisti, aika nopeesti siitä hankkiuduin eroon, joten sellasen tunnistan heti. Mua vähän mietityttää kanssa toi miehen "ikinuoruus", jos sen noin voisi sanoa. Ikäistensä seurassa hän on kuin muut, mutta mun seurassa käyttäytyy kuin mun ikäiset jätkät. Että olenko mä sille sitten vaan joku, jonka kanssa ollessaan se saa itsensä tuntemaan itsensä nuoremmaksi ? Teinejähän se kattelee, muttei silti mikään pedofiili ole. Mun miehellä on ollut paljon (siis PALJON) yhen illan juttuja, joten kokemusta on ja minä kun olen hiukan mustasukkanen, niin ne jotenkin aina vaivaa mieltä. "Oonko mä rumempi, isompi, huonompi ?" "Kattooko se nyt tota muijaa ja miettii että harmi kun mun muija ei oo tollanen ?"

• niinpä niin

Kun oikean ihmisen kanssa on, niin ei hävetä ikäerot eikä muutkaan jutut jotka ulospäin näkyy.

Niinhän se Keskinenkin sanoi että totta kai mies haaveilee että jos sais kerran reissullansa. Nojoo, ei toki kaikki miehet yritä lähestyä huomattavasti nuorempia naisia, eikä kaikki niistä jotka lähestyy, tee sitä siksi että saisi omaa egoaan kiillottaa hienolla näyttelyesineellä ja tuntea itsensä nuoremmaksi. Mutta onko sulla kuinka vahvasti tuo olo että oot hänelle "vain joku" nätti ja nuori nainen? Onko hän vakuutellut sinulle että suhde ikäeron kanssa on ok, tyyliin "ikä on vain numero" tms? Kannattaa kuunnella omia vaistoja, jos ne sanoo että kaikki ei ole kohdallaan niin se on yleensä totta.

Kokeneissa miehissä valitettavasti on sekin puoli, että voivat olla kokeneempia myös manipuloimisessa, näyttelemisessä ja asioiden salaamisessa, että saisivat pitää naisen vierellään vaikka valheella vielä hetken pitempään. Eivät kaikki, mutta jotkut kyllä.

• 0987t6r5e4w3es

Niinpä... Kukaan muu kuin sinä ei voi päättää. Tai uskaltaa ottaa selvää.
      Suhteissa on aina riskinsä, ja tuolla sanot, että hänellä on suhteita ollut enemmänkin: muista käyttää kortsua siis... Seksikokemuksia saa olla, se ei tee kenestäkään automaattisesti huonoa, mutta varmista oma turvallisuutesi etenkin suhteen alussa. Katso hetki, onko se toinen todella sen arvoinen, että kaikkea ei voi tietää. Seksissä on aina muitakin riskejä kun sydän surut.

Sinun ei heti tarvitse suhdettanne maailmalle huutaakaan. Eikä kiirehtiä. Mieti mitä näät: onko hänen kanssaan mukavaa, tuntuuko hän oikealle, miten hän kohtelee sinua ja mitä te alatte hakemaan suhteenne suunnaksi. Hän myös saattaa haluta paljon vakavampaa suhdetta kun sinä!

Sanot tuolla myöhemmin erilaisista käyttäytymisistä eri tilanteissa: et sinäkään käyttäydy aina samalla tavalla, etkä voikaan. Ihmisellä on eri paikkoja olla erilainen, yhtiökokouksessa ei seurustella 18-vuotiaan nuoren naisen kanssa ja vaikka sinä olisit siellä, sinun pitäisi olla jotain "enemmän". Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Se sen sijaan sitten pistää miettimään, että mitä sitten suhteelta haluat, kun ikäänkuin se olisi huono asia, että teillä kahden kesken synkkaa tai olette silloin "saman ikäisiä"? Mitä siis oikeasti itse haet: jotain vanhempaa vastuun kantajaa? Jotain vakautta mitä itseltäsi puuttuu? Mitä? Suhde pitäisi olla kuitenkin kahden aikuisen tasa-arvoinen ja silloin sinun pitäisi olla varma myös omasta iästäsi, ja siitä että pärjäisit ilmankin häntä, että suhteenne perustuu enemmän rakkauteen kuin tarvitsemiseen.

Moni kaatuu arvostelussa ja ihmiset ovat kovia arvostelemaan. Suurin osa ihmisistä on kovista puheistaan huolimatta melkolailla lampaita, jotka elävät miten muut sanoo, mitä yhteiskunta odottaa ja "miten kuuluu". Huomaahan sen muodista, normeista ja erilaisuuden oudoksumisesta. Joten, kyllä, tulet ja tulette kohtaamaan paljonkin arvostelua ja tuijottelua, ja viisaita neuvoja. Mutta vain te itse tiedätte. Sinä itse tiedät. Mutta on yhtä oikein myös antaa olla, jos ei kestä tai halua ottaa selvää. Koska... Aina kaikessa on riskinsä. Tiedän monta suuremmilla ikäeroilla onnistunutta suhdetta: ja yhtä monta epäonnistunutta!

Katsele rauhassa ja harkitse. Ei suhteitaan tarvitse muille selitellä: eivät he niitä elä. Sinä olet 18-vuotias ja aikuinen, vastuussa itse itsestäsi, niin hyvässä kun pahassa. Sinulla alkaa siis olla aikuisen oikeudet, oikeus valita suhteesi ja katsoa kuinka käy. Sinun ei tarvitse enää kuunnella muiden mielipiteitä. Mutta. Muista, että sinulla on myös vastuu valita. Eli sinun pitää itsesi tietää, mitä riskejä otat ja millaista miestä etsit. Jos kopsahtaa ja sattuu, niin sekin on sitten vain sinun virheesi. Näin se menee, täysi-ikäisellä.

Kaikki eivät tule koskaan hyväksymään, teit mitä tahansa ja aina, siis aina ihmiset arvostelee ja jauhaa pa**aa, joten.. Sen perusteella ei kannata ratkaisujaan miettiä. Vaan oman itsen, toiveitten ja halujen. Onnea valintoihin, toivottavasti uskallat elää kuten oikeaksi tunnet, oli se lopulta mitä vaan!

• solu ja tuma

Aika paljon vanhoollista lestadiolais neuvoa. Ikäerolla ei väliä kunhan mies vain on muutaman kymmenen vuotta vanhempi, elänyt nuoruutensa pois, elää toisen ja kolmannen nuoruutensa hankkimalla just aikusen ikään päässeen neitosen tai pari. Voi jyrsä tätä sepitysten kauneutta. Asia ei muuksi muutu. Vanha mikä vanha, nuori mikä nuori ja nuorille kuuluu oman ikänsä elämäntapa. Älkää vanhat ukot hölmöilkö kun siat Jerikossa.

• G. Orwell

"Pelokasrakkaus", kun mietit näitä vastauksia, koita myös miettiä vastausten taakse. Mikä motivoi ihmisiä noihin aatoksiin? Mikä saa ihmisen ärsyyntymään siitä, että täysin vieraat nuori nainen ja keski-ikäinen mies kulkevat käsi kädessä.

Todellakin, ei tarvitse mennä kuin Saksaan tai Ranskaan niin ikäero ei ole enää lainkaan samanlainen peikko kuin täällä. Jostain syystä Pohjoismaissa ja nimenomaan Suomessa ikäeroa katsotaan pahalla silmällä.

Ihan samoin pahalla silmällä katsotaan sitä, jos mies tuo uuden vaimon ulkomailta tänne. Kovin moni mies on pettynyt suomalaiseen naiseen juurikin siksi, että naisesta on tehty niin samanlainen miehen kanssa. Halutaan suhdetta, jossa nainen ja mies ovat erilaisia - ja sitäkään monet "tasa-arvoilijat" eivät sulata.

Uussuvaitsemattomuutta. Se näkyy monessa asiassa, ehkä jopa vaalituloksessakin. Ihmiset ärsyyntyvät (toki usein syystäkin) ja haluavat alkaa osoitella. Mutta joskus osoittelu on sittenkin vain ahdasmielistä pikkusieluisuutta.

Sinun pitää keskustella itsesi kanssa tästä aiheesta, arvioida ja analysoida samalla, kun elät elämääsi. Haluatko sinä, että muut ihmiset päättävät tämän puolestasi? Kuuntele sydäntäsi, kysy kysymysten ja mielipiteiden taakse.

• Enemmän kokenut

Ei se varmaan suvaitsemattomuuttakaan ole jos koetaan outona että keski-ikäinen mies on hakemalla hakee teinityttöjä, jotka eivät vielä kuuteen vuoteen pääse edes aikuisten yökerhoihin (k-24). Yleensä sellaisella ihmisellä on kyllä jotain mennyt pieleen henkisessä kehityksessä jos kokee olevansa keski-ikäisenä teinien tasolla. Ap varmasti ajattelee olevansa "täysikasvuinen", mutta esim. kymmenen vuoden päästä ymmärtää taakse katsoessaan että on kasvanut vielä paljon. Itse nyt kolmikymppisenä kadun erittäin lyhyttä seurustelua teininä aikuisen miehen kanssa (hän 30, itse 18) kun tajuan, millaisia ne miehet jotka teinien perässä juoksevat ovat. Ja kyllä tämä tapaus ei tehnyt poikkeusta vaan oli ihan yhtä "jälkeenjäänyt". Jotenkin etoo.

Muuten kyllä aikuiset ihmiset tehköön mitä tykkäävät, mutta toisaalta aikuisuuteen kuuluu myös kritiikin sietokyky.

• ei vanhaa miestä

"kun mietit näitä vastauksia, koita myös miettiä vastausten taakse. Mikä motivoi ihmisiä noihin aatoksiin?"

Niin, minua ainakin mietityttää mikä motivoi vanhoja miehiä tähän "pitää saada nuori nainen"-aatokseen..

"Mikä saa ihmisen ärsyyntymään siitä, että täysin vieraat nuori nainen ja keski-ikäinen mies kulkevat käsi kädessä."

Ja mikä saa vanhat miehet ärsyyntymään kun nuoret naiset järjestäen sanovat etteivät halua vanhaa miestä?

"Halutaan suhdetta, jossa nainen ja mies ovat erilaisia - ja sitäkään monet "tasa-arvoilijat" eivät sulata."

Luulen, että nämä tasa-arvoilijat eivät sulata sitä, että usein miehet ajattelevat että nainen on vain tahdoton kynnysmatto ja kodinhoitaja. Onko väärin haluta, että mies kunnioittaisi sinua sen verran että tekisi joskus osan kotitöistä jos molemmat käyvät töissä tai että mies huomioisi välillä naisenkin tarpeita?

Eikä se ole pikkusieluisuutta jos ei halua jtn isänsä ikäistä miestä itselleen. Se on kummallista että naiset aina haukutaan ymmärtämättömiksi, pinnallisiksi ja ahdasmielisiksi jos hän sanoo, ettei halua vanhempaa miestä. Silti miestä ei saa ikinä haukkua pinnallisuudesta tai mistään muustakaan jos tämä sanoo haluavansa reilusti itseään nuoremman naisen ja samalla usein haukkuu ikäisensä naiset. Se ei mene tajuntaani miksi mies ymmärtää omalla kohdallaan sen, ettei hänen ikäinen tai vanhempi nainen ole kiinnostava mutta nainen ei saa ajatella samoin vanhemmista miehistä.

Ei siinä ole mitään väärää haluta seurustella ikäisensä ihmisen kanssa jonka kanssa on kuitenkin paljon enemmän yhteistä kuin isänsä ikäisen miehen kanssa, eim. lapsuuden ja nuoruuden jutut. Se on outoa että ikäeroa puolustelevat miehet aina löpisevät rakkaudesta ja sydämen kuuntelusta jos joku nainen on ottamassa vanhaa miestä mutta jos tämä nainen haluaisikin ikäisensä miehen niin silloin vanhat patut eivät kuulutakaan rakkauden perään vaan mainostavat omaa kokemustaan ja luotettavuuttaan.

Onkin pakko kysyä tästä ristiriidasta. Miksi vanhemmat miehet markkinoivat itseään nuorille naisille aina kahdella täysin päinvastaisella ominaisuudella? Toinen on se kypsyys ja toinen nuorekkuus. Miten voit olla kypsä, jos luulet vieläkin olevasi henkisesti parikymppinen?

• Enemmän kokenut
        ei vanhaa miestä kirjoitti:

"kun mietit näitä vastauksia, koita myös miettiä vastausten taakse. Mikä motivoi ihmisiä noihin aatoksiin?"

Niin, minua ainakin mietityttää mikä motivoi vanhoja miehiä tähän "pitää saada nuori nainen"-aatokseen..

"Mikä saa ihmisen ärsyyntymään siitä, että täysin vieraat nuori nainen ja keski-ikäinen mies kulkevat käsi kädessä."

Ja mikä saa vanhat miehet ärsyyntymään kun nuoret naiset järjestäen sanovat etteivät halua vanhaa miestä?

"Halutaan suhdetta, jossa nainen ja mies ovat erilaisia - ja sitäkään monet "tasa-arvoilijat" eivät sulata."

Luulen, että nämä tasa-arvoilijat eivät sulata sitä, että usein miehet ajattelevat että nainen on vain tahdoton kynnysmatto ja kodinhoitaja. Onko väärin haluta, että mies kunnioittaisi sinua sen verran että tekisi joskus osan kotitöistä jos molemmat käyvät töissä tai että mies huomioisi välillä naisenkin tarpeita?

Eikä se ole pikkusieluisuutta jos ei halua jtn isänsä ikäistä miestä itselleen. Se on kummallista että naiset aina haukutaan ymmärtämättömiksi, pinnallisiksi ja ahdasmielisiksi jos hän sanoo, ettei halua vanhempaa miestä. Silti miestä ei saa ikinä haukkua pinnallisuudesta tai mistään muustakaan jos tämä sanoo haluavansa reilusti itseään nuoremman naisen ja samalla usein haukkuu ikäisensä naiset. Se ei mene tajuntaani miksi mies ymmärtää omalla kohdallaan sen, ettei hänen ikäinen tai vanhempi nainen ole kiinnostava mutta nainen ei saa ajatella samoin vanhemmista miehistä.

Ei siinä ole mitään väärää haluta seurustella ikäisensä ihmisen kanssa jonka kanssa on kuitenkin paljon enemmän yhteistä kuin isänsä ikäisen miehen kanssa, eim. lapsuuden ja nuoruuden jutut. Se on outoa että ikäeroa puolustelevat miehet aina löpisevät rakkaudesta ja sydämen kuuntelusta jos joku nainen on ottamassa vanhaa miestä mutta jos tämä nainen haluaisikin ikäisensä miehen niin silloin vanhat patut eivät kuulutakaan rakkauden perään vaan mainostavat omaa kokemustaan ja luotettavuuttaan.

Onkin pakko kysyä tästä ristiriidasta. Miksi vanhemmat miehet markkinoivat itseään nuorille naisille aina kahdella täysin päinvastaisella ominaisuudella? Toinen on se kypsyys ja toinen nuorekkuus. Miten voit olla kypsä, jos luulet vieläkin olevasi henkisesti parikymppinen?

Ja itse asiassa ihmettelen miksi nämä miehet eivät itse ota äitinsä ikäistä naista jos kokemus on niin tärkeää ja arvokasta parisuhteessa.

• Sisälukutaito

"Ja mikä saa vanhat miehet ärsyyntymään kun nuoret naiset järjestäen sanovat etteivät halua vanhaa miestä?"

Luitko ap:n viestiä lainkaan?

• nelikumppinen m

"Miksi vanhemmat miehet markkinoivat itseään nuorille naisille aina kahdella täysin päinvastaisella ominaisuudella? Toinen on se kypsyys ja toinen nuorekkuus. Miten voit olla kypsä, jos luulet vieläkin olevasi henkisesti parikymppinen? "

Kun on ollut pitkässä hoivasuhteessa moniongelmaiseen psykoottiseen ja petolliseen juopponaiseen, sitä kyllä kypsyy. Kun siitä suhteesta vihdoin tajuaa erota, tuntee itsensä voimakkaammaksi kuin koskaan. Kuin paino olisi nostettu harteilta. Elämään suhtautuu aivan erillä tavalla ja se olo on hyvin nuorekas ja avomielinen.

Veikkaan että monilla "puumilla" on sama olo. Minua ei puumien olemassaolo haittaa, ystävissänikin on joitain. Yksi ihan kauhea nuorten miesten metsästäjä! :)

Edellinen samanikäinen tyttöystäväni tykkäsi vanhemmista miehistä. Hän kaipasi juuri kokemusta ja isällistä miestä.

Minuun on ihastunut yksi 20 vuotta nuorempi nainen. Minä olen tehnyt iästä numeron, ei hän. Ei minulla muuten ole ongelmaa olla hänen seurassaan, tiedän kyllä asioista ja elämästä enemmän kuin hän, mutta molemmat kommunikoimme ihan reippaasti ja avoimesti.

Kysyn sinulta: miksi ajattelet elämästä noin ahdistuneesti ja mustavalkoisesti?

Sanonpa sinulle: ota ihmiset yksi kerrallaan. Jos joku on hyvä tyyppi, hän on hyvä tyyppi ikään katsomatta. Ajattelin ennen niinkuin sinä, hain vain monella tapaa kaltaistani seuraa. Nyt minulla on ystäväpiirikin laajentunut ja elämäni on paljon iloisempaa ja monipuolisempaa. Erilaiset ihmiset rikastuttavat elämää eri tavoin, jos itsellä löytyy ymmärrystä hyväksyä se.

• Joopa joo.
        nelikumppinen m kirjoitti:

"Miksi vanhemmat miehet markkinoivat itseään nuorille naisille aina kahdella täysin päinvastaisella ominaisuudella? Toinen on se kypsyys ja toinen nuorekkuus. Miten voit olla kypsä, jos luulet vieläkin olevasi henkisesti parikymppinen? "

Kun on ollut pitkässä hoivasuhteessa moniongelmaiseen psykoottiseen ja petolliseen juopponaiseen, sitä kyllä kypsyy. Kun siitä suhteesta vihdoin tajuaa erota, tuntee itsensä voimakkaammaksi kuin koskaan. Kuin paino olisi nostettu harteilta. Elämään suhtautuu aivan erillä tavalla ja se olo on hyvin nuorekas ja avomielinen.

Veikkaan että monilla "puumilla" on sama olo. Minua ei puumien olemassaolo haittaa, ystävissänikin on joitain. Yksi ihan kauhea nuorten miesten metsästäjä! :)

Edellinen samanikäinen tyttöystäväni tykkäsi vanhemmista miehistä. Hän kaipasi juuri kokemusta ja isällistä miestä.

Minuun on ihastunut yksi 20 vuotta nuorempi nainen. Minä olen tehnyt iästä numeron, ei hän. Ei minulla muuten ole ongelmaa olla hänen seurassaan, tiedän kyllä asioista ja elämästä enemmän kuin hän, mutta molemmat kommunikoimme ihan reippaasti ja avoimesti.

Kysyn sinulta: miksi ajattelet elämästä noin ahdistuneesti ja mustavalkoisesti?

Sanonpa sinulle: ota ihmiset yksi kerrallaan. Jos joku on hyvä tyyppi, hän on hyvä tyyppi ikään katsomatta. Ajattelin ennen niinkuin sinä, hain vain monella tapaa kaltaistani seuraa. Nyt minulla on ystäväpiirikin laajentunut ja elämäni on paljon iloisempaa ja monipuolisempaa. Erilaiset ihmiset rikastuttavat elämää eri tavoin, jos itsellä löytyy ymmärrystä hyväksyä se.

Miksi sama ei päde naisiin? Varmasti kurjasta miehestään eron ottanut 40-50-vuotias nainenkin tuntee elävänsä uutta nuoruutta!

• Osaattekste lukee???
        Joopa joo. kirjoitti:

Miksi sama ei päde naisiin? Varmasti kurjasta miehestään eron ottanut 40-50-vuotias nainenkin tuntee elävänsä uutta nuoruutta!

Osaatko sä lukea, hän kirjoitti "Veikkaan että monilla "puumilla" on sama olo. Minua ei puumien olemassaolo haittaa, ystävissänikin on joitain. Yksi ihan kauhea nuorten miesten metsästäjä! :)"

Että niin varmaan, niin hänkin sanoi. Puuma, tarkoittaa siis naispuoleista, jos nyt et tiedä ilmeisesti. Vai oletko niin kiihkoissasi, ettet enää edes huomaa, kun joku sanoo, että se on ihan jees naisiltakin?

• äly hoi
        Enemmän kokenut kirjoitti:

Ei se varmaan suvaitsemattomuuttakaan ole jos koetaan outona että keski-ikäinen mies on hakemalla hakee teinityttöjä, jotka eivät vielä kuuteen vuoteen pääse edes aikuisten yökerhoihin (k-24). Yleensä sellaisella ihmisellä on kyllä jotain mennyt pieleen henkisessä kehityksessä jos kokee olevansa keski-ikäisenä teinien tasolla. Ap varmasti ajattelee olevansa "täysikasvuinen", mutta esim. kymmenen vuoden päästä ymmärtää taakse katsoessaan että on kasvanut vielä paljon. Itse nyt kolmikymppisenä kadun erittäin lyhyttä seurustelua teininä aikuisen miehen kanssa (hän 30, itse 18) kun tajuan, millaisia ne miehet jotka teinien perässä juoksevat ovat. Ja kyllä tämä tapaus ei tehnyt poikkeusta vaan oli ihan yhtä "jälkeenjäänyt". Jotenkin etoo.

Muuten kyllä aikuiset ihmiset tehköön mitä tykkäävät, mutta toisaalta aikuisuuteen kuuluu myös kritiikin sietokyky.

mistä sä tiedät et kyseinen mies hakemalla hakee teinityttöä? elämä ei aina mee käsikirjotuksen mukaan! ei sille voi mitään jos rakastuu! sulla kävi vaan huono säkä! on loukkaavaa leimata ketään jälkeenjääneeksi! jos kahdella ihmisellä synkkaa, en näe siinä mitään ällöttävää!

• 19v nainen
        Enemmän kokenut kirjoitti:

jos vanhempi mies seurustelee nuoren tytön kanssa, niin ei se aina tarkota, et se mies juoksis nuorien tyttöjen perässä. joskus kyse voi olla ihan vaan sattumasta! ne on sattunu rakastumaan. ei se mies välttämättä oo tarkotuksella etsiny nuorta tyttöä. itsekin pidän sellaisia miehiä ällöttävinä ja jotenkin outoina, jotka varta vasten haluaa nuoren tytön. mutta jos kyse on puhtaasta sattumasta ja miehen aikeet on puhtaat, niin eihän siinä sitten mitään.

• näin_on_

vastauksien takana on vain kateus , ei mikään muu :(

• jhahahahahahaha

"Te joilla on suuri ikäero kumppaninne kanssa, haluaisin kysyä paria asiaa. Miten te kerroitte vanhemmille/kavereille/muille läheisille ? Kuinka tiesitte, että juuri hän on se oikea ? Mulla (18v) ja mun miesystävällä (39v) on 20,5 vuotta ikäeroa enkä tiedä miten voisin kertoa siitä kenellekkään"

HAHAHA EI HITTO :DDD

"SE OIKEA" JOOOOOPAJOO :DDDDDDDDDD

Ukkos varmaan keskustelee tosi syvällisiä sinun kanssasi :DDDDDDDDDD

• Thinker Thanker

Ei ole mitään vikaa suhteessasi. Tunteiden mukaan sinun kannattaa elääkin. Jos tulet onnettomaksi hänen kanssaan, sitten eroat. Jos olet onnellinen, sitten pysyt yhdessä. Tee mikä tuntuu hyvältä ja tarpeelliselta, vältä sitä mikä tuntuu pahalta ja tarpeettomalta. Niin yksinkertaista se on.

Mikä on merkitsevää hyvässä suhteessa on se, että siinä molemmat ovat onnellisia, kun pystyvät elämään yhdessä toisen kanssa kunnioittaen omia ja toisen tunteita, arvoja ja tarpeita. Se on aitoa rakkautta, se ei ole julkisivujen palvomista eikä muiden mielipiteiden seuraamista.

• Kokemus ikä(ero)sta

Halusit kokemuksia niiltä, joilla on suuri ikäero... Olin itse 18, kun aloin kymmenen vuotta sitten seurustelemaan 37-vuotiaan kanssa. Siitä on nyt 10 vuotta. Ollaan vielä yhdessä, mutta pahassa kriisissä. Asian ydin on siinä, että mun mies on se sama mies, johon ihastuin...rakastuin, what ever, mutta minä en ole samanlainen ihminen enään. Hyvin luonnollista, joka ei vaan silloin tullut mieleen :/ Ihminen kehittyy henkisesti valtavasti ennen kolmeakymmentä vuotta, tai ainakin useimmat, mutta ei niinkään paljon enää välillä 40-50 vuotta... En mä sano, että kadun meidän yhdessä elettyä aikaa, mutta pahoin pelkään, että eroon tämä päättyy. Juuri sen takia, koska mä tiedän nyt mitä tahdon, ja ne ei oikeen enää täsmää. Ai niin, ja siitä kertomisesta muille... Jotkut suhtautu hyvin, jotkut huonosti. Mutta sama se ois ollut, jos oisin alkanu seurusteleen tummaihoisen tai vaikka naisen kanssa... ;) Teet mitä tykkäät, mutta jotenkin mulle tuli noista sun parista kirjoituksesta sellainen kutina, intuitio, et... miten sen sanois... et älä hätiköi. Tsemppiä enivei :)

• mietis vielä..

aito rakkaus kestää kyl ajan hampaan!!

• katja.k

itse en näe tässä suhteessa muuta vikaa kuin sen,että sanot häpeäväsi ikäeroanne.jos kaks ihmistä rakastaa toisiaan ei silloin mitään ikäeroja tarvitse häpeillä,silloin iällä ei oikeestikaan pitäis olla mitään merkitystä.itse nyt 20v mutta seurustelin 18-vuotiaana 36-vuotiaan kanssa :) mun vanhemmat ei reagoineet siihen sen kummemmin,varsinkaan äiti.halusivat vaan tavata miehen ja nähdä millainen hän on.

• totuus_esiin

hyvä mies on aina hyvä mies ikään katsomatta :)

• Kyllähän se niin on että nuo vanhat pervot vikittelevät nuoria naisia koska se on suhteellisen helppoa: Äijänkäppyrä tietää miten pitää käyttäytyä jotta tuollainen naiivi tyttönen saadaan luulemaan suuria, sitten vain nautitaan nuoresta ja kireästä. Kyllähän näitä tarinoita löytyy joka puolelta, jossa jälkeenpäin nainen sitten tajuaa että mies vain halusi tiettyä asiaa, tiesi miten pitää käyttäytyä jotta sitä saa, ja käyttäytyi juurikin niin - kyse ei ollut mistään muusta kuin vanhasta pervosta pelimiehestä.

Nuori mies vanhempi nainen taas on vähän mutkikkaampi juttu, koska nuorta miestä ei oikein voi 'käyttää hyväksi' samalla tavalla kuin "vanhempi mies nuori nainen" tapauksessa - ellei kyseessä ole henkisesti niin kehittymätön henkilö, ettei tämä kykene minkäänlaiseen päätöksentekoon (ie. kehitysvammainen tai henkisesti jälkeenjäänyt ihminen).

• tapaus kerrallaan!

mun mielestä siinä ei oo mitään vikaa jos 20 vuotias nainen seurustelee 30 vuotiaan miehen kans! miks heti ajatellaan, et se mies on joku pervo? kyllä siinä voi olla ihan aito rakkauskin kyseessä! sitä paitsi kyllä nuorta miestä voi käyttää hyväksi ihan yhtä lailla kuin nuorta naista! vanhempi puuma nainen voi olla hyvinkin viekas, mistä sen tietää? kyse on tuurista!! jos vanhempi mies ihastuu nuoreen naiseen, siinä ei oo mitää pahaa! kaatelliset vaan halveeraa, ettei nuorissa naisissa oo muuta hyvää ku "kireä kroppa"! todella loukkaavaa nuoria naisia kohtaan!! ite oon 19 vuotias ja mulla on paljonki syvällisiä ajatuksia ja keskustelisin paljon mieluummin jonku 30 vuotiaan ku oman ikäsen kypsymättömän kollin kans.. toki sellanen vanhempi mies joka tarkoituksella etsii nimenomaan nuorta naista seksin takia, on kusipää! mut eihän sille mitään voi, jos rakastuu!

• 23

"...että mies vain halusi tiettyä asiaa,"

Jaa, tätähän ei esiinnykään lainkaan nuorilla miehillä vai?

:)))))))))))))))))))))))))))9

• desertflower

Tässä maailmassa pitää tietää itse aina mitä haluaa. Arvostelua sataa niskaan aina, mutta fiksu ihminen osaa olla siitä välittämättä ja tehdä itse omat päätöksensä. Kokemuksellani sanoisin, että elämä on liian lyhyt jos alkaa tanssimaan muiden ihmisten pillin mukaan. Jos ei itse tiedä, mitä tahtoo, ei sitä tiedä kukaan muukaan puolestasi. Ihmisessä merkitsee eniten hänen henkinen älykkyytensä, ei mikään muu. Kuinka monta kertaa elämässä kohdalle osuu "oikealta" tuntuva ihminen, joka välittää sinusta ja ymmärtää? Jos tämä kohdalle osuva henkilö on eri vuosikertaa, mitä sitten? Sanotaan että jotkut vuosikerrat paranevat ja kypsyvät vanhetessaan. Mene ja tiedä, itse kokemuksen syvällä rintaäänellä tiedän, että ikä on vain numero, niin kauan kunhan molemmat ovat henkisesti kypsiä.

• Mun mielestä

vaan yli 30-v. ihmisessä, joka kokee olevansa henkisesti samalla tasolla teinin kanssa, ei ole mitään henkisesti kypsää!

• Jorma Stormela
        Mun mielestä kirjoitti:

vaan yli 30-v. ihmisessä, joka kokee olevansa henkisesti samalla tasolla teinin kanssa, ei ole mitään henkisesti kypsää!

On luonnollista, että hedelmällinen uros on kiinnostunut hedelmällisestä naaraasta. On peräti luonnotonta, jos hedelmällinen uros olisi seksuaalisesti kiinnostunut hedelmättömästä naaraasta. Kipeää, mutta totta!

Käytännössä naisen hedelmällisyys alkaa loppua 40 lähestyttäessä Keskenmenon vaara kasvaa hyvin progressiivisesti. Yli 40 synnyttäneistä naisista 90% on kokenut keskenmenon!

Miehen hedelmällisyys menee useimmiten hautaan. Viidenneksellä 60 vuotta täyttäneistä miehistä on andropaussin oireita (alentunut testosteronitaso). Sama toisinpäin: 80 %:lla ei ole!

On väärin kuvitella, että mies ja nainen olisivat symmetrisiä ikään kuin toistensa peilikuvia. Miehellä ja naisella on aivan erilainen seksuaalinen elinkaari - ja tämä ei ole mielipide vaan tieteellinen fakta.

Jos mies on saanut itselleen nuoren naisen, niin se kertoo miehen olevan kilpailukykyisen naisen silmissä. Se kertoo myös sen, ettei miehen tarvitse tyytyä vähempään kuin mitä pystyy saamaan.

• mk

Ei se ikäero vielä suuri ole mutta kun sinä ole 40v niin miehesi yli 60v niin mitäs sitten ja isähahmoako noin vanhasta mniehestä etsit ja ajatteleppa ett äse mies kyllä määreilee sinua mielensaä mukaan ja minun mielestä miesystäväsi on pedifiili kun noin muoria naisia vikittelee. Hyvä ikäero on - 5 vuotta. Itse miehenä en 50v mitään teinityttöjöä viittisi katsella ja niin edelleen.

• driveristimi

Minä olen kohta 50v ja todellakin en muita katso pidempäään kuin teinejä. Nainen alkaa rupsahtamaan kun tayttää 25. Hyvillä mielin katselen kun omaa naista ei ole ja pitkän avioliiton loppuessa kuusi vuotta sitten,en tod. huoli enää ketään. En päästä ketään naista sotkemaan huusholliani,enkä elämääni...eläköön nuoret naiset ;)

• ääliö!

ei kaikki nuoret naiset etsi isähahmoa, jos sattuvat seurustelemaan kolmekymppisen miehen kans! ite seurustelisin mielelläni sen ikäisen kypsän miehen kans ja mulla on ennestään aivan ihana isä täällä kotona, joten en tasan etsi mitään hemmetin isähahmoa! on halventavaa väittää, että vain koska on nuori nainen, antaa kohdella itseään miten sattuu! kyllä nuoret naisetkin osaavat pitää puolensa kun tarve vaatii! nuoren naisen kanssa seurusteleva vanhempi mies ei oo pedofiili, voisit kenties googlettaa ja kattoo sieltä mitä pedofiili tarkottaa! 20 vuotias on mun mielestä täys nainen!!

• ehkä se riittää
        driveristimi kirjoitti:

Minä olen kohta 50v ja todellakin en muita katso pidempäään kuin teinejä. Nainen alkaa rupsahtamaan kun tayttää 25. Hyvillä mielin katselen kun omaa naista ei ole ja pitkän avioliiton loppuessa kuusi vuotta sitten,en tod. huoli enää ketään. En päästä ketään naista sotkemaan huusholliani,enkä elämääni...eläköön nuoret naiset ;)

Ei ne näe sussa kuin isoisän.

• Jorma49
        ehkä se riittää kirjoitti:

Ei ne näe sussa kuin isoisän.

Minä olen 49 ja kihlattuni on 27!

Epäilemättä kokemattomien mielestä kihlattuni juoksee vain rahojeni perässä. Taitaa vaan olla niin, että kihlattuni on peräti rikkaampi kuin minä :))))) Hänellä on kiinteistöjä, mutta minulla isommat tulot. JA on muuten ihan pirunhyvännäköinen nainen. Ulkonäöllisesti paljon tasoani ylemmällä.

Unohtakaa muiden mietteet ja tehkää niin kuin sydän kehottaa tekemään.

• N49+M28

...voi luoja, mitä kommentteja :-O
      "Ajattele, kun olet x-vuotias, niin hän on y-vuotias."
      "Ajattele, että hän voisi olla isäsi."
      Ajattele ja ajattele; ajatelkaa itse vaikka maailman tappiin asti! Te olette varmasti niin maan perusteellisesti a-ja-tel-leet aivan kaiken, muidenkin puolesta ja niin sitä porskutetaan kuin uimamaisterit elämän vesissä. Just.

Ja mitähän nappurin marsutkin tästä nyt ajattelevat ? Nehän voisivat olla sinun lemmikkejäsi !

Rakkautta, ystävyyttä ja intohimoa tulee ihmisten välille, jos on tullakseen. Ottakaa ilo irti siitä. Ajatellakin saa, mutta varokaa ajautumasta ajatusten hetteikköihin !

• tottapatotta

Juu, parisuhteessa on viisasta kuunnella erityisesti omia tunteitaan, eikä juuri ollenkaan sitä mitä muut ajattelevat, tai mitä muut saattaisivat sanoa.

• mussun mussun

Juu onhan se hullujen touhua ajatella vähän tulevaisuuttakin, varsinkin järjellä. Ne tunteet kun ei siinä vaiheessa paljoa paina kun kasvatat jotain kakaralaumaa yksin kun isukki seniilinä makoilee kiikkustuolissa tai on jo kuollut. Idioottien hommaa ottaa paljon vanhempi kumppani ja pilata elämänsä jonkun kääkän omaishoitajana. Usein näitä suhteita puolustelevatkin juurikin nämä vanhemmat osapuolet..

• Neutraalimieli
        mussun mussun kirjoitti:

Juu onhan se hullujen touhua ajatella vähän tulevaisuuttakin, varsinkin järjellä. Ne tunteet kun ei siinä vaiheessa paljoa paina kun kasvatat jotain kakaralaumaa yksin kun isukki seniilinä makoilee kiikkustuolissa tai on jo kuollut. Idioottien hommaa ottaa paljon vanhempi kumppani ja pilata elämänsä jonkun kääkän omaishoitajana. Usein näitä suhteita puolustelevatkin juurikin nämä vanhemmat osapuolet..

Väittäisin ennemmin, että yleensä näitä suhteita puolustavat ne, joilla niistä on kokemusta. Useimmat negatiiviset kommentit liittyvät selvästi uskomuksiin: "Kyllähän se tiedetään...", "Kaverin kaverilla ...".

• n.25.***

voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että tuo suhde ei tule toimimaan.
      te elätte niin eri maailmoissa, ja ap, olet vielä niin nuorikin, että antaisit itsesi kehittyä aikuiseksi ennekuin menet vannomaan ikuista rakkautta itseäsi reilusti vanhemmalle miehelle.

eräs itselleni hyvin läheinen ihminen aikoinaan ryhtyi seurustelemaan 18-vuotiaana itseään 22 vuotta vanhemman miehen kanssa. kyllä he saivat lapsia ja olivat yhdessä pitkän aikaa, mutta kyllä hänestä näki että häntä otti päähän rajusti, että oli mennyt sekoamaan kyseiseen ukkoon.
      tämä ystäväni ei ollut edes aikoinaan halunnut lapsia, mutta mies sai suostuteltua.
      ajan saatossa he erosivat, koska miehestä tuli "yksi lapsi lisää" ja hän käyttäytyi todella veemäisesti ystävääni kohtaan.
      esim. kyttäsi koko ajan mitä hän tekee ja vaati selvityksen jokaisesta ulkona olosta, vaikka hän olisi ollut lenkillä kanssani, niin mies vaati saada tietää mistä olimme keskustelleet.
      mies muutenkin valehteli ihan näkyvästi kaikesta, hänen piti saada olla parempi kuin muut, jotta näyttäisi muka hyvältä ystäväni silmissä..mutta kyllähän tuon valehtelun läpi näki..

eron jälkeen mies on jatkuvasti lähetellyt ihme viestejä ystävälleni ja uhkaillut häntä, kun ystäväni löysi ikäisensä miehen itselleen.
      mies edelleen käyttäytyy kuin kakara ja valehtelee.puhuu paskaa ystävästäni ja hänen perheenjäsenistään, vain koska "nuorikkonsa" otti ja lähti.

tuossa nyt yksi varoittava esimerkki elävästä elämästä..ja ei ole valetta.
      kannattaa siis varoa vanhempia miehiä, ja yrittää katsoa valheiden läpi jotta näkee totuuden.
      en itse kannata tuollaisia suhteita joissa ikäero on valtava..maksimissaan ikäero voi olla 10 vuotta, koska silloin ajatusmaailmat eivät ole niin erilaiset..
      mutta jos miehen ikä lähenee oman isän ikää tai enempi, niin ei se suhde kovin terve voi olla..
      en voisi kuvitella itseäni ainakaan semmoiseen suhteeseen jossa mies olisi reilusti minua vanhempi..varmaankin kärsisin siinä suhteessa ihan siitä että emme ymmärtäisi toisiamme henkisellä tasolla, ja varmasti ahdistaisi ajatus siitä, että mies olisi isäni ikäinen, ja mitäköhän ne vanhemmat ukot nuorilta naisilta tahtoo..ei tarvitse kahta kertaa arvata.

itse eläisin mielummin yksin omassa kaksiossa kuin kaksin vanhan valittavan ukon kanssa.

• Salli mun nauraa

"Kokemuksen syvällä rintaäänellä" - vaikka omaa kokemusta ei ole!

:))))))

Kaveri kertoi, Jaska baarissa kertoi, jo muinaiset roomalaiset, on yleisesti tiedossa ,....

Oletkos huomannut, että noin 50% avioliitoista päättyy eroon. Suurin osa noista on samanikäisten eroja.

Menepäs kysymään "kaveriltasi", katuuko hän yhtä ainutta noista lapsista, jotka tuo mies antoi.

• n.25.***
        Salli mun nauraa kirjoitti:

"Kokemuksen syvällä rintaäänellä" - vaikka omaa kokemusta ei ole!

:))))))

Kaveri kertoi, Jaska baarissa kertoi, jo muinaiset roomalaiset, on yleisesti tiedossa ,....

Oletkos huomannut, että noin 50% avioliitoista päättyy eroon. Suurin osa noista on samanikäisten eroja.

Menepäs kysymään "kaveriltasi", katuuko hän yhtä ainutta noista lapsista, jotka tuo mies antoi.

ei hän lapsia kadu, mutta katuu suhdetta mieheen ja on usein sanonut että olisi pitänyt uskoa mitä hänelle sanottiin, eli unohtaa koko ukko.
        tänäkin päivänä ystäväni toivoisi että miehelle sattuisi jotain traagista ja tämä kuolisi vaikka, koska niin paljon henkistä kiusaa mies on tehnyt eron jälkeen ystävälleni, että hän varmaan pomppisi onnesta jos pääsisi ukosta eroon
        enkä yhtään ihmettele, olen nimittäin nähnyt joitain miehen lähettämiä viestejä..

mies on muutenkin lapsilleen purkanut pahaa oloa ja haukkunut lasten äidin lapsille ja hänen uuden miesystävän.

ja tämä ystäväni ei ole mikä tahansa "naapurin maija" vaan paras ystäväni.

• Anonyymi

25- vuotias Tytön Tyllerö On vielä Lapsi ! yhtä lailla kun se 16- vuotias murros ikäinen finninaama! Passaano HYvinkin molempien Äitiksi! Ennen Katsottiin kieroon ja Pahempaa Höperönä jos seukkas mies itseään Huomattavasti Itseään nuoremman tytön kanssa oltiin pöpilään laittamassa. !
        Julkkis miehet ovat kovinkin tytön tylleröisten perään!
        Hyi Hitto!
        Jopa Ylemmällä Taholla. sairasta sano mun SA onnee. Ja on mun mielipide tuhanten mielipiteiden joukossa.

Eli älkää suuttukko . jokaisel on Oikeus mielipiteensä!Kunhan Ei loukkaa Ketään

Ja Tatutoinneista kommentoin siis kahteen aiheeseen yhdellä kertaa.On Suomi24 keskustelu s ollut keskustelua Tatutoinneista vastaan .

Että Ennen Vain Merimiehil ja Vankeil oli Tatuointi.!
        ..

• Huvitun juoruilustas

Mutta ymmärrätkö, että nuo huonot ominaisuudet, joita miehestä listaat, voivat olla myös nuoren miehen ominaisuuksia. Eli nyt laitat asioita väärän syyn piikkiin.

Suomessa mennään naimisiin noin 33 000 kertaa vuodessa ja avioeroja on yli 14 000 vuodessa. Kansainvälisistä tutkimuksista löytyy vihjeitä siiheen suuntaan, että huomattava ikäero parantaan suhteen kestävyyttä. Tätä selitetään mm. sillä , että suuri osa avioeroista tapahtuu miehen uskottomuudesta 30-40 vuoden välissä. Se vanhempi herrasmies ei yleensä enää etsi uutta sen nuoren jälkeen.

Yhä edelleen kokemus ei ole sinun vaan toisen ihmisen, joten sinulla ei ole mitään perustetta sanoa "kokemuksen syvällä rintaäänellä". Puhut vain juoruja, et omasta kokemuksestasi.

Täällä on hyvin paljon käsitelty ikäeroaihetta. Näitä säikeitä on kymmeniä, jos ei jo yli sata - ja jo hyvin nopeasti selaillessa käy ilmi, että ne joilla omaa kokemusta on, pääsääntöisesti eivät näitä suhteita tuomitse.

Sumeasti tekisi myös mieli väittää, että ne jotka oikein aktiivisesti näitä suhteita tuomitsevat ovat joko a) keski-ikäisiä hylättyjä katkeroituneita naisia tai b) nuoria naisia, joilla ei ole mitään kokemusta asiasta, vain luuloja ja uskomuksia.

• wgtgwa3qgt3qaga

ja sinä olet varmaan katkeroitunut äijänkäppyrä, joka ei voi vaan hyväksyä sitä tosiasiaa, että naiset eivät halua saatika tarvitse moisia vihaisia ukkoja nurkkiinsa inisemään p*llun perään.

• ikää eli ei

Erittäin järkevä ja perusteltu mielipide. Kiitos! Harmi, että joku alatyylinen naispuolinen Halla-aho ehti vaahtoamaan vastaukseksi, mutta älä anna sen masentaa.

• 1974 Mies

Aikanaan seurustelin 40-vuotiaan kätilön kanssa. Itse olin tuolloin 26-vuotias kolli. Kotona viikonloppu iltasin sen ikäeron huomas ehkä eniten kun neiti katso tv:tä kaikenmaailman kasvonkuorintaaineet naamassa saunatakki päällä kun itseä olis tehny mieli mennä baariin Helsingin keskustaan ja vetää lärvit.

Muuten todella kiva nainen, mutta rahankäytöstä ei ymmärtäny tuon taivaallista. Siinä sitten muutaman vuoden yhteiselon jälkeen erosimme ystävinä ja löysin omanikäisen naisen ja nyt ollaan oltu naimisissa jo pian 10-vuotta.

• Nainen.

Seurustelen 14-vuotta vanhemman miehen kanssa ja hyvin on mennyt :) Yhdessä asutaan nykyään, eikä ole ollut ongelmia mitenkään. Yhdessä siivotaan ja mies pesee itse omat pyykit ja minä omani :) Tutustuim mieheeni kuvakkeen kautta, vaikka en todellakaan etsinyt ketään, mutta meillä oli niin paljon yhteistä ja haluttiin samoja asioita. Hän oli ensimmäinen ja viimmeinen kenen kanssa olin treffeillä ja olen iloinen,että mulla kävi tälläinen onni,kun löysin vihdoin unelmieni miehen :) Perheeni ja sukulaiset otti hyvin asian, eikä ollut mitään ongelmaa. Alku oli tietenkin vähän hankalaa,kun luottamus oli ihmisiin mennyt,mutta ei enää ole mitään ongelmaa siinä asiassa :) Minä olen 20 ja mies 34 :)

• näin_on_

no niin , siinä on onnelisen huoran puhetta !!

• Nainen.
        näin_on_ kirjoitti:

no niin , siinä on onnelisen huoran puhetta !!

Anteeksi nyt vain,mutta joka sana on totta!! Ei sun tarvitse uskoa,jos et halua. Se on sun ongelma

• Ninzuu

Itse ollut suhteessa 36 v vanhemman miehen kanssa 7v. Itsellä 2 lasta, joilla hyvä suhde isäänsä( joka toinen vkonloppu siellä loma-aikoina) ja nykyisellä miehellä erittäin lämmin suhde lapsiin. Miehen kanssa 2. hääpäivä tänä vuonna. Ajatukset ja mielenkiinnonkohteet sattuu erittäin hyvin yksiin.
      Meillä erittäin raikas suhde henkisesti ja fyysisesti edelleen kaikkien vuosien jälkeen. Ei se ikä aina kaikkea kerro

• hyppyvoltti

Elin hyvin pitkään parisuhteessa ikäiseni miehen kanssa ja suhteemme oli iloinen, avoin, keskusteleva ja seksuaalinen. Mies sai keski-iän kriisin. Muutamassa kuukaudessä hän oli tyytymätön ihan kaikkeen elämässään: ulkonäköönsä, terveydentilaansa, harrastuksiinsa, työhönsä, kotiimme, vanhempiinsa, työkavereihinsa - ja minä olin kaikeen syypää. Ratkaisuksi hän ihastui itseään yli 20 vuotta nuorempaan naiseen vaihtaen koko elämäntyylinsä. (Tai ehkä hän ihastui ensin tyttöön ja sitten alkoi tuskastuminen silloiseen elämään). Kaksikko oli aivan eri maailmoista. Mieheni alkoi elämään ihan eri sukupolven elämää uudelleen pukeutumistyyliä ja harrastuksia myöten, mutta sitä en tajunnut miten tämä nuorisoporukka jaksoi pyörittää jengissään selvästi herkemmin väsähtävää harmaantunutta keski-ikäistä miestä. Oliko hän kaikille vitsi, isä, aukrtoriteetti vai aidosti ainoa heidän elämänsä kelpuutettu rento ja mahtava keski-ikäinen tyyppi?

Epäilys vain vahvistui kun tutustuin itseäni 12 vuotta nuorempaan mieheen ja aloimme seurustella. Meillä oli tosi kiva ja intohimoinen suhde, hirveän hauskaa yhdessä, elänhän näin 40 ikäisenä intohimoisinta ja estottominta seksuaalisuuden aikaa. Oli kuitenkin ihan selvää että suhteemme perustuivain hyvään seksiin. Mies totesi useasti että ei halua enää ikinä peuhata ikäistensä kanssa. Mutta tuossa tuo asian ydin olikin. 12 vuotta nuorempi mies oli "vain seksuaalinen". Huh huh miten elämänkokemuksen niukkuus paistoi läpi kaikissa keskusteluissa. En olisi mitenkään voinut jakaa koko elämääni ihmisen kanssa joka oli henkisesti vielä hyvin kapeasti katsova nuori. Päätimme suhteen 6 kk jälkeen, sillä molempien oli aika etsiä ikäistään seuraa.

Entinen puolisoni on sen sijan vielä nuoren naisen kanssa, joka toki on vanhentunut jo viitisen vuotta, mutta onni on jo väistynyt arjen tieltä. Kävi nimittäin tietenkin niin että eihän miehen keski-ikäinen elämä (asema ja vastuut töissä, velvollisuuden yli 80 vuotiaiden vanhempiensa hoitamisessa, iän mukanaan tuomat omat terveysongelmat ja sairaudet, fyysisten voimien heikkeneminen harrastuksissa, sukupuolisen halukkuuden muutuminen, ulkonäön rapistuminen) tietenkään mihinkään muuttuneet, mutta uusi kumppani ei tätä hyväksynyt. Ymmärrystä pitkiin työpäiviin ja velvollisuuksiin ei ollut, raihmaiset vahnukset olivt riesa... Ihastuksen jälkeen kyyhkyläiset ovat palanneet omiin ikäluokkiinsa, eikä mikään oikein yhdistä. Nainen joutui aikanaa perustelemaan läheisilleen niin vahvasti näimisissa olleen vanhemman miehen pokaamiselle oikeutusta, että pitää suhteesta kiinni, vaikka aika riitaisaa menoa onkin. Ai mistä tiedän tämä? Tapaamme nykyisin silloin tällöin mieheni kanssa ja hän kertoo huolistaan. Olen kuulemma edelleen hänen paras ystävänsä jolle voi kertoa kaiken. Olisiko tasa-arvoisella pitkällä suhteella ja samanikäisyydellä jotain tekemistä asian kanssa...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7662
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      116
      5318
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      119
      3547
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe