olemme tunteneet vuosia ja lapsiakin on. Mies on kinunt yhteen muuttamista jo kauan ja naimisiin menoa. Olen kokenut karvaan eron edellisestä avioliitosta ja luottamus kaikkiin ihmisiin on mennyt. En pysty luottamaan tähänkään mieheen täysin. Haluan asua erillään, koska pelkään tulla petetyksi ja huijatuksi,loukatuksi ja haluan säilyttää oman rahallisen itseriittoisuuteni. Pelkään rahallista menetystä, koska minä olen se joka käyn työssä, mies on työtön tällä hetkellä. Muutenkaan miestä ei ole paljoa pystynyt omilta harrasteiltaan ym.lastenhoitoon ym saanut...Miehen sanojen mukaan asiat ovat täysin erit jos olemme avo/aviopari. Miten muka???? Hän haluaa elää kuin oikea perhe jne ja kyllästyy kohta pyytämään yhteen muuttamista. Täytyykö katsoa vaiko katua????
yhdessä eri osoite
5
351
Vastaukset
- hyi olkoon
Liitto, jotta se olisi liitto, on voitava aina vahvistaa. Liitot solmittiin Raamatussa julkisesti, seurakunnan läsnäollessa (5. Moos. 29:10-15). Liitto, joka ei ole julkinen, on salaliitto.
Kuinka avioliiton voi pitää kunniassa, jos sitä ruvetaan sotkemaan kaiken maailman epämääräisiin avoliittoihin, jotka eivät ole liittoja lainkaan, ja joista ei ole varmuutta, ovatko niissä elävät todellisuudessa kuolemaan asti sidotuksi itsensä antaneita. - se vaanii sinuakin
hyi olkoon, vastaan sinulle, että kysehän oli siis myös jopa avioliitosta. Tuo sinun hurskastelusi ei nyt auttanut asiaa pätkän vertaa. Tiesitkö, että itsekäs asenteesi lähimmäistäsi kohtaan on sielunvihollisen työtä? Kantsis varmaan mennä hieman keskustelemaan asiosta, sinne lahkoon mihin kuulut. Tai ainakin rukoilla, että Jumala armahtaisi sinua moiselta synniltä.
- pelinhenki
Yritetäänpä vastata ihan asiallisesti vaihteeksi. Ihminen muuttuu, jos haluaa muuttua. Hän voi vakuutella muuttuvansa sitten kun..., mutta jos todellinen muutoshalu puuttuu, muutosta ei tapahdu. Siksipä, jos sinun näkemyksesi mukaan miehen tulisi osallistua lapsenhoitoon enemmän, hän voi halutessaan antaa siitä "työnäytteitä" jo nyt (en ymmärtänyt, ovatko lapset yhteisiä, jolloin sitä voi edellyttääkin vai edellisen liittosi lapsia, jolloin sitä ei mieheltä samalla tavalla voi erillään asuessanne edellyttää). Ja jos hänellä ei ole halua lapsenhoitoon (eikä ole lasten isä, eikä siis ole siihen velvollinen), niin on kyseenalaista, muuttuuko myöhemminkään. Varmahan asiasta voit olla vasta, jos otat riskin ja katsot, mitä tapahtuu.
Avioliittoa varten kannattaa harkita avioehtoa, jos varallisuutenne ovat kovin eri tasoa. Avioliitossa on kuitenkin jo lain mukaan elatusvelvollisuus perheestä kummallakin kykyjensä mukaan, eli käytännössä saatat joutua elättämään miestäkin. Myös avoliitossa puolison tulot huomioidaan tukia vähentävänä.
Mutta ehdottomasti tärkein asia sinun on kuitenkin miettiä, mitä itse haluat. Elämää ei voi elää pelkäämällä sen pohjalta, mitä joskus aiemmin eri ihmisten kanssa on tapahtunut. Tai voi tietysti, mutta jotain voi silloin jäädä kokematta. Se täytyy myös hyväksyä, että ihmissuhteissa on aina ala- ja ylämäkensä, eli varmasti tulee jossain välissä aika, jolloin koet itsesi loukatuksi (syitähän on maailma pullollaan). Kukaan muu ei voi asiaa puolestasi päättää, koska vain sinä voit olla oman elämäsi onnenseppä. Mieti rauhassa, ja kun teet ratkaisuja, hyväksy, että niiden myötä tulee seurauksia. Jos jatkat nykyisellään, voit menettää jotain ja voittaa jotain. Jos teet muutoksia, voit menettää jotain ja voittaa jotain. Olisi niin kiva, jos etukäteen voisi saada varmuuden, mutta se nyt vaan ei ole pelin henki. - alkuperäinen aloitta
kiitos sinulle :) totta puhut...menneessä ei voi elää eikä tulevaisuutta tietää, onneksi. Kyllä sitä sitten varmaan papin eteen mennään ja tietysti onnellinen olen jos niikseen käy. Toista ihnistä ei voine muuttaa, ja jokaisessahan on omat viat. Lapset ovat yhteiset ja miehellä haluja lapsia hoitaa ja hoitaakin ja tekee kotitöitä jne, mutta on sellainen tuuliviiri myös, ehkä enempi sellainen perinteinen mies että nainen hoitaa...
Täytyy tässä vielä miettiä ja katua sitten jos on katumisen aika...- pelinhenki
"Toista ihnistä ei voine muuttaa"
Ehdottomasti ei voi. Sen luulotteleminen, että toista voi muuttaa tai että toinen muuttuu "minun vuokseni" on ajanhaaskausta ja itsepetosta. Joillakin myös silkkaa vallankäyttöä, kun toista halutaan muuttaa itselle mieleiseksi, mutta siitä ei sinulla nyt varmaan ole kyse. Eli jos joku ihminen, kuka tahansa, muuttuu, niin se johtuu vain hänestä itsestään. Hän on silloin joko tietoisesti päättänyt muuttua tai muuttuu pikkuhiljaa ajan myötä ajatusten ja arvostusten muuttuessa.
Mitä teetkin, onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770