Sosiaalinen status

Ihmisarvo 11111

Kuinka tärkeä teille on toisen sosiaalinen asema? Siis koulutus/työ. Ihmettelen, kun yhtälailla naisten kuin miestenkin ilmoituksissa valtaosa kuluu kategoriaan "akateeminen" ja vuositulot yli 51 000. Kokemuksesta tiedän (aika pitkään näissä kehissä pyörineenä), että totuus on usein toisenlainen. Esim. keski-ikäisissä miehissä on hyvin paljon kaikenlaisia normaalista työelämästä tippuneita konsultteja... Miksi peittää/valehdella sosiaalinen asema? Alentaako se ihmisen arvoa?

9

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no epärehellisyys tietty paljastuttuaan alentaa ihmisen arvoa...jos päättää valehdella, niin kannattaa valehdella reilusti, jotta siitä jää voitolle...tosin suurista valheista jää nopeiten kiinni, joten...

      kannattaa olla suhteellisen rehellinen ja jäämättä kiinni =)

    • tärkein asia

      Aivan hirveän tärkeä suurimmalle osalle miehistä :Naisen täytyisi olla varakas, hyvin kouluttautunut, ja vielä mahdollisesti perijätär...Minultakin ovat ,nähtävästi ihan tyhjätaskumiehet kyselleet mahdollisuutta tulla viikonlopuksi luokseni, sekä omistanko kesämökkiä, onko sisruksia perimään ym . omaisuuteen liittyvää.

      He ovat näitä kaupunkien ,lähes puliukkoja, jotka kiertää naisen luota toisen luo, saadakseen ilmaisen ylöspidon viikonlopuiksi ja mielellään tietenkin pitemmäksin aikaa, ja etsivät usein huomattavastikin vanhempaa naista elättäjäkseen...

    • junamenijo

      "Konsultteja", epämääräisiä "yrittäjiä", menestyneitä kaikin puolin.. Näin myyvät itseään uskoen naisten sinisilmäisinä hurmaantuvan.

      Samoin noita "eronneita" riittää, kuitenkin usein jonkin tason vakikumppani jossain ja nainen tai muutama kierroksessa tai työn alla. Puhun nyt juuri näistä keski-ikäisistä /-50 miehistä, jotka ovat heränneet karuun todellisuuteen siitä kuinka elämä karkaa käsistä, menestys työelämässä ei ole ollutkaan odotetun kaltainen ja miehisyyskin alkaa kuihtumaan...

      Lähinnä epätoivoisia ja naurettavia yrityksiä saada vielä kokea tai tuntea edes jotain.

    • näin on ilmeisesti

      Juuri näin. Luusereita iso joukko, ikävä todeta. Ihmettelen tässä, kuinka on meidän naisten laita. Löytyykö meistä myös tuollaista vastaavaa? Jotenkin uskon kuitenkin, että olemme rehellisempiä. Tiedä sitten, kannattaako se rehellisyys aina. Olen hoitoalalla, ei siis mitenkään hohdokasta, mutta en ole sitä mitenkään missään vaiheessa pyrkinyt peittelemään. Johtuneeko sitten tästä, että miehet pysyvät kaukana, vaikka olen muuten varmasti hyvinkin "mukiinmenevä" ikäisekseni.

    • mies kommentoi

      Korjaisin tuon kohdan konsulteista, kun itse olen aiemmin tehnyt niitäkin hommia.
      Siihen aikaan pääsi hyvänä kuukautena 70.000 markan ansioihin, vastannee nykyrahassa ja verojen noustua noin 25.000 euron bruttotuloja. Työkin oli kivaa kun rupuhommat teetettiin aina asiakkaan omalla väellä ja itselle tuli ne mielenkiintoiset.

      Samaa mieltä siitä että vaikea uskoa porukan akateemisuuteen ja tuloihin kun koko kansasta akateemisia on ehkä seitsemän prosenttia ja 50.000 euron tulot taitavat mennä ylimpään desiiliin.

      Itse en aivan kamalasti katso naisen sosiaalista asemaa, toisaalta opiskelu yms. osoittaa jonkinlaista ahkeruutta ja eteenpäinpyrkimistä.
      Ihan sohvaperunaakaan kun ei viitsi kauan katsella.

    • vastaeronneetpahimpi

      Luulen että suurin syy on just noi avioerot, joista ei ole vielä toivuttu, uuteen elämänvaiheeseeen ei olla totuttu ja heti on kuitenkin lähdettävä hakemaan uutta siippaa taloutta jakamaan. Siipeensä saaneet ihmiset ovat luonnollisestikin hyvin kiinnostuneita rahasta ja ehkä myös alttiita esittämään itse rikkaampaa kuin ovatkaan.

      Itselläni ei tuo status merkkaa muuta kuin, että haluan miehen, jolla on sosiaalista elämää niin, ettei minun tarvitse olla hänelle "koko elämä". Ei myöskään houkuttele lähteä maksamaan kenenkään toisen velkaista taloa tai elättämään toisen lapsia.

    • VaatikaaYksinSitten

      Itse en ymmärrä sitä miksi naisille tai miehille on niin tärkeää paljon tuleva kumppani tienaa tai mitä töitä hän tekee, kunhan hän kuitenkin tekee elämällään jotain eikä vain elele sossun rahoilla tai loisi rahoilla.

      Itse olen tosin vähän päälle parikymppinen enkä ole huomannut pahemmin että omanikäiseni miehet asettaisivat noita tiukkoja koulutus-, työ-, tai varallisuuskriteereitä. Silti heti jos katselee vaikka yli 30-vuotiaiden profiilejä niin alkaa hirveät vaatimukset. Eikö olisi vain helpompaa etsiä mukavaa ihmistä eikä asettaa jotain kummia varallisuusrajoja? Mitä se teitä liikuttaa että tienaako se kumppani 20 000 vai 40 000 euroa vuodessa?

    • M 20

      Eipä ole tuskin ollenkaan mitään väliä. Minulle se suurinpiirtein on sama että onko se tuleva nainen vain peruskoulun käyny vai onko hän joku tieteismaisteritasoa, niin pitkään kunhan osaa pitää huolta itsestään taloudellisesti.

    • kylnäinon

      Minulle sopii tavis mies parenmin, kuin joku homoropeli kaulassa kulkeva
      tiedemies, he on niin kuivakkaita ja puheet sitä luokkaa, ettei ymmärtäis,
      saati jaksais kuunnella. Amen !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      54
      2589
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2086
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      57
      1950
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      132
      1726
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1434
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      131
      1368
    7. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1194
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      454
      1163
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      995
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      989
    Aihe