Noin kolme vuotta sitten Veljekset Laakkoselta uutena ostettu bemari sammui kesken ajon puolitoista vuotta sitten. Soitin Veljekset Laakkoselle tien päältä ja neuvo oli vain jatkaa ajoa. Tietenkin homma vähän vaivasi, mutta jäi vaatimatta takuuaikana selvittää mistä on kyse? Pari kuukautta sitten bemu sammui jälleen ja jouduttiin hinaamaan Veljekset Laakkoselle. Vika oli siirtopumpun sulakkeen palaminen ja maksoi 150 ekee. Reilu viikko sitten bemu sammui kolme kertaa ajon aikana, mutta saatiin ajettua Veljekset Laakkoselle huoltoon. Auto seisoi reilun viikon Veljekset Laakkosella ja siihen vaihdettiin siirtopumppu. Kustannukset yht. sulakkeen vaihdon kanssa pyöreesti 1000 ekee.
En voi mitään todistaa, mutta maalaisjärjellä mietittynä uskoisin siirtopumpussa olleen laatuvika, mikä on alusta asti ollut kaikkien sammusien taustalla. Uskoin maahantuojan/Velj.Laakkosen tulevan vastaan, kun auto vain hieman reilu kolme vuotta vanha ja mittarissa vähän yli satku. Vika on kuitenkin mielestäni ollut piilevänä jo takuuajasta asti olemassa. Oli aika järkytys, kun ei mitään vastaantuloa ollut asiassa! Olin varma, että joutuisin maksimissaan maksamaan puolet tästä laatuviasta, mutta ei mitään alennusta. En tiedä minkä verran katteita on korjaustöissä ja varaosissa, mutta pidän hävyttömänä, että Veljekset Laakkonen tekee voittoa tällä laatuongelmalla. Edes pieni kymmenen prosentin vastaantulo ei olisi varmasti jättänyt Veljekset Laakkosta tappioille hommasta, olisi silti saanut omansa ja päällekkin.
Piti vielä varmistaa kaverilta, kun ei Veljekset Laakkosella otettu vakavasti, eli jonkin verran takuuajan jälkeen oli Passatista mennyt siirtopumppu, ja takuuseen se oli mennyt. Myös toinen kallis remppa suuttimissa samalla lailla.
Bonus oli se, että hikoiltiin paikalle vanhalla lainapakettiautolla missä ei tietenkään ole ilmastointia. Kyllähän sen itse kestää, mutta kun kydissä oli vauva ja koira, niin vähän alkoi hirvittämään kun autossa mukana ollut lämpötilamittari näytti 45 astetta. Veljekset Laakkoselta ei sitten löytynyt avaimia eikä papereita? Yhtään liioittelematta meni yli puolituntia, kun löytyi mies joka tiesi missä avaimet on ja homma eteni yhtään mihinkään. Oli vaimon mukava odotella pakettiautossa helteessa koiran ja vauvan kanssa. Lisäksi meillä oli tärkeä tapaaminen, josta myöhästyime juuri tuon puolituntia..
Arvatkaa kerrottiinko vaimolle muuten Veljekset Laakkosella missä siirtopumpun sulake sijaitsee, kun haki auton sulakkeen vaihdosta. Ei kerrottu! Vaimolta hieno ajatus, että jos jää tien päälle vauvan kanssa uudestaan, niin voisi pitää varasulaketta mukana, jos sen pystyy itse vaihtamaan. Oliko sitten asenneongelma naisia kohtaan vai eikä halunut muuten vain auttaa? Ihmeellista ja aika huonoa palvelua.
Nyt kun olen jututtanut kavereita tapauksesta, niin aika monella itsellään tai kavereillaan huonoja kokemuksia Veljekset Laakkosen palvelusta. Onpa kuulemma joku merkkiäkin vaihtanut sen takia. Itse olen ollut kova bemaristi ja on jo aika mones putkeen menossa. Ehkä onkin jo aika kokeilla jotain uutta.
Mutta mitä raati neuvoo? Menikö homma ihan oikein? Joku kaveri käski ottaa yhteyttä kuluttajasuojaankin, vai kannattaako vain antaa olla?
neuvoja kaivataan BMW:n myyjän ja maahantuojan vastuusta
autokaupoille?
1
164
Vastaukset
- Laakkonen=homo
Mutuna sanoisin et siirtopumpun kesto pitäsi olla ainakin se 250tkm. Laakkonen on paska liike ja en itsekään kuse enää sinnepäinkään (ok joskus lurahtaa liikkeen kynnykselle). Tietty voisit koittaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamiehelle, tietty olishan se ollu helpompaa jos oisit takuuaikana vaatinut jo korjausta. Eihän ne sille mitään ois tehny vaikka näkisivät koneeltaan esim. siirtopumpun epämääräisen paineen välillä, äkkiä nollaisivat mahdolliset vikakoodit ja "kunnossa" asiakkaalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt344261Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.492243Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471385- 851220
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381168Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251136Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501081Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175889- 57865