Mutta en voi sille mitään, että haluan suomalaisen miehen. Joka ei tippaakaan näytä ulkomaalaiselta. En tykkää edes suomalaisista miehistä joilla on ruskeet silmät. En tiiä mistä se johtuu, ja rasistiksi kovasti haukutaan. Ei minulla ole mitään ulkomaalaisia vastaan, ja löytyy tummaihoisia kavereitakin ja naapurin maahanmuuttajatkin käy joskus kylässä jne. En vaan pysty näkemään puolisonani ketään pikkasenkaan tummemman ihopigmentin omaavaa henkilöä.
Sit syytetään nirsoksi ja vaikka miksi. Ihankuin ei saisi enää itse valita kenen kanssa on:/
En ole rasisti, vai olenko?
25
148
Vastaukset
- Milla Magia
Ei se minusta ole rasismia, vaan järkevää. Eihän kyse ole syytä, että vihaisit ketään ulkomaalaista. On tavallaan ihan järkevääkin tuntea vetoa sellaisiin henkilöihin, joiden kanssa kumppanuudella olisi parhaat mahdollisuudet onnistua eli niihin, joiden kanssa äidinkieli, kulttuuritausta ja uskonnollinen tausta on samanlainen. Sillä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa eikä se sulje pois sitä, ettei jonkun ulkomaalaissyntyisenkin kanssa voisi joskus synkata. Mutta pääsääntöisesti ihminen pyrkii pariutumaan samankaltaisten kanssa eikä siinä ole mitään väärää.
No, ehkä tuo ruskeiden silmien välttäminen meni vähän yli? Et taida olla. Mulla on vähän samaa vikaa.
Olen kuitenkin meditoinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että vaikka noin tunnenkin, niin en kuitenkaan kovin vahvasti. Oikeasti, sit jos mä tapaisin sen ihmisen. Ihastuisin ja rakastuisin, niin ei varmaan haittais enää ajatus siitä, että se lapsi tulee näyttämään vähemmän mun klooniltani. Toi ei oikeastaan käy mielessä ketään tavatessa, että no... täl on nyt pikkasen eksoottinen geeniallas mun makuun.
Ja olenkin ihastunut ruskea silmäiseen. Olen ihastunut punapäähän. Eikä siinä kohtaa häirinnyt ei. Siis en tosin itseäni kloonaamaan ryhtynyt, mutta eipä käynyt mielessä moiset ei. Tai itseasiassa, noi ajatukset on muutenkin vähentyneet. Siltikin jos jonkun ihanne naisen kaikki ominaisuudet listaisin, niin olisi siinä varmaan siniset silmät. Ihanne vaan ja todellisuudessa ei väliä.
Toisekseen, se jos ei tunne sitä halua... pariutua jonkun kanssa, se ei ole sen enempää syrjintää kuin se, jos ei tunne sitä halua itseään pidemmän tai lyhyemmän kanssa.
Et ole et.- ei rasismia!!!
No et ole rasisti! En ikinä itekään huolisi tummahipiäistä miestä! Makuasioita kaikki nämä! Ite haluan valkoisen miehen jolla on sama kulttuuri, muilla ei oo mitään saumaa.
- sinkkuonrumasana
Minä en ole koskaan edes ihastunut ihmiseen kenellä on ruskeet silmät. Siks vaan aloin miettimään tätä asiaa, kun tutustuin netissä yhteen mieheen, ja meillä oli niin miljoona yhteistä asiaa ja synkkas paremmin kun hyvin. Kuviakin vaihdettiin ja soiteltiin jne. Sit kun tavattiin ja huomasin heti et hänellä on ruskeet silmät, niin siihenpä se kiinnostus sitten jäikin. Pinnallista. Tiedän.
- Me
Jos ymmärsin oikein niin ulkomaalaiset eivät pakotta sinut seurusteleman itsensä kanssa? Itse asiassa ilmeisesti ei vältämättä edes kiinostunut sinusta.
Niin, missä ongelma???
Seurustele vaan suomalaisen miehen kanssa ja silla sipuli.
Ulkomaalaisella ei todellakin nais / mies pulaa, päinvastoin.
Sitäpaitsi, teet SUUREN palveluksen ulkomaalaiselle jos pysyt kaukana.
Minulle, esimerkiksi, kaikki maailman junttit ei edes kelpaa. - Me
Tai sinulla.
- Me
Heh!
Ilmeisesti koet olevasi juntti??? Tai mitä sinua vaivaa???
Mainitsen asian juuri niin kun se on.
EI KUKA ulkomaalainen pakotta "sinkkuonrumasana" seurusteleman itsensa kanssa. Jos hän tykkää suomalaisia miehiä niin sitä vaan!
Ja siinä tapauksessa ihan oikeasti pitää jätää rauhan ulkomaalaisia ihmisiä, koska ulkomaalaisilla ihan tarpeksi ongelmiä sopeutumisen kanssa. Sopeutuminen sulkeutunessa/itsekkässä suomalaisessa kultuurissa ei todelakin helppo ja kaikki maailman yksinkertaiset rasistit ei helpotta sen.
So, ole hilja kusipää!Ei kun sä kävit inisemään jollekin siitä, että se ei tunne vetoa tietynlaisiin ihmisiin. Sano nyt joku ryhmä joihin sä et vaan yksinkertaisesti tunne vetoa. Eikö sulla ole semmosia.
Aloittaja ei mistää pakottamisista ole puhunut, vaan siitä, että tuollaisenkin takia joku voi rasistin leimaa tarjota. Ja sinä hemmetin yksinkertainen hyppäsit käsi ojossa pystyyn.
Sä olet huono ihminen. Tekopyhäkin kaiken lisäksi.
Ja kertauksen vuoksi aloittaja ei sanonut mitään siitä, että joku olisi häntä ollut pakottamassa seurustelemaan. Hän puhui nimenomaan sinun kaltaisistasi ihmisistä.
Sä olet joko provo tai sitten oikeasti sulla on aika paljon kasvettavaa, mitä tulee sun tapaasi ajatella.
Veikkaan että olet trolli ja annankin olla suuntaan nukkumaan.
Ellet nyt halua sitten sanoa jotain ryhmää, johon et vain tunne vetoa... Niin voin sinut haukkua juntiksi, jonka ois hyvä muuttaa johonkin luolaan.
- sinkkuM,.
Naisilla tuo lienee harvinaisempaa.
Itse miehenä haluan ehdottomasti valkoihoisen ja sinisilmäisen naisen. Haluan mahdollisten lapsieni näyttävän minulta, en rotujen sekoitukselta. - Me
//Ei kun sä kävit inisemään jollekin siitä, että se ei tunne vetoa tietynlaisiin ihmisiin. Sano nyt joku ryhmä joihin sä et vaan yksinkertaisesti tunne vetoa. Eikö sulla ole semmosia.//
Ei ole, ihastuun ylensä persoonan. Ja mies voi olla ihan mitä tahanssa kanssan edustaja.
Sinulle ilmeisesti vaikea hahmotella että on olemassa ihmisiä ketkä ei vältämättä erotta ihmisiä " tiettyn ryhmiin"
Ilmeisesti olet hyvin yksinkertainen tapaus jos et vielä oivaltanut et meitä on joka junaan.
//Sä olet huono ihminen. Tekopyhäkin kaiken lisäksi.//
Minun suoraselkäisyys ja suorasukkaisuus ei tee minusta huonon ihmisen, päinvastoin. Olen aito ja rehellinen, tuskin sen voi sanoo sinusta.
Kun tässäkin palstalla aika usein nuoleskelet perseitä mitä kerkeet.Ok. Sä olet kyllä ensimmäinen ihminen johon olen törmännyt, joka tuntee vetoa keneen tahansa.
Onnittelut, uskon sinua, enkä hetkeäkään epäile, että olet täynnä paskaa.
Joo nyt livon tässä hirveällä kiireellä, tunnetko kuinka kieleni latkii sua...
Vittu moro :D- Me
hahmotelma kirjoitti:
Ok. Sä olet kyllä ensimmäinen ihminen johon olen törmännyt, joka tuntee vetoa keneen tahansa.
Onnittelut, uskon sinua, enkä hetkeäkään epäile, että olet täynnä paskaa.
Joo nyt livon tässä hirveällä kiireellä, tunnetko kuinka kieleni latkii sua...
Vittu moro :DNuole vaan oma takamusta, uskon et sinun selkä helposti taivuu joka suuntaan,
Heh! - läpälääää
No eikai se ole ihmekään että sinä voit ihastua ulkomaalaisiin kun itsekin olet sellainen? Suomea kun et osaa kirjoittaa ainakaan :).
Ja olet kyllä kumma tapaus kun ihan minkänäköinen ihminen tahansa kelpaa. Minäkään en pidä tummaihoisista miehistä, en minä sille itse mitään voi jos sellainen ei vain miellytä silmää. Aivan samalla tavalla kuin joku ei pidä todella kalpeista ihmisistä, tai vaikka punatukkaisista ym. Ei siinä ole rasistista, kyse on makuasioista.
- 1+3
Eikai tuo mitään rasismia ole. Nirsoutta se kyllä on. Ja pinnallisuutta. Jos esim silmien värin perusteella antaa jollekkin pakit, niin mielestäni asenne on vähän väärä.
- sivustaveto
Itseasissa silmienvärin takia on vähemmän pinnallista, kuin esim painon takia. Painohan ei esim. periydy niin suoraan. Silmien väri taas välittyy jälkipolville aika suoraan, etenkin ruskea. Toki, miksi siitä välittää, se on toinen juttu, mutta ei sille kai mitään mahda.
- 4+15
sivustaveto kirjoitti:
Itseasissa silmienvärin takia on vähemmän pinnallista, kuin esim painon takia. Painohan ei esim. periydy niin suoraan. Silmien väri taas välittyy jälkipolville aika suoraan, etenkin ruskea. Toki, miksi siitä välittää, se on toinen juttu, mutta ei sille kai mitään mahda.
Jaa enpä tiennytkään että pinnallisuutta mitataan sen mukaan onko joku perinnöllistä vai ei.
- Darth
Olen joskus nuorempana ihastunut myös ruskea silmäiseen naiseen, mutta todella tummista silmistä voi olla vaikea erottaa pupilleja ja lukea toista silmistä.
- o8
Mitäs jos löydät unelmiesi miehen ja perustatte perheen. Ja sitten teidän rakkauden hedelmä lapsi onkin väärän näköinen, mitäs sitten? Jos vaikka pellavapää ruskettuukin roimasti kesäkuukausina?
- sinkkuonrumasana
Mulla on kolme lasta, joista yhdellä on ruskeet silmät. On mun isälläkin. Mut pointti oli se, et kenestä kiinnostun mahdollisena puolisona. En sentään lapsiani mieti ihan sillä tavalla, et vedetääs raja tähän ja lueskellaanpa uudestaan aloitukseni.
- 3+2
No, luettuani uudestaan aloitukseni, tulee mieleen sana pinnallinen ja lapsellinen. Sori vaan.
Tottakai kaikki saavat valita puolisonsa millä tahansa perusteella, ei se ole kenekään muun asia. Mutta toi sun juttu on kuin 15-vuotiaan kynästä. Mutta jos se on mitä mietit, niin sitten se on. Ei se mua haittaa. Ihmetyttää vain.
- sinkkuonrumasana
Kannattais lukee ensin mistä kirjotetaan ja vasta sit alkaa kommentoida. Mun mielestä tollaset kommentit: "..ei se mua haittaa" kertoo vaan siitä et otit henkilökohtaisesti etkä oikein kykene keskustelemaan ilman juuri tuollaisia lapsellisia riidanhaastamiskommentteja. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi, joka ei käsitellyt oikeastaan aihetta millään tavalla.
- 3+2
Tuota joo. En ymmärrä miten tuo on riidanhaastamista. Totesin vain ettei minua haittaa millä perusteella sinä valitset kumppanisi. Oma asiasihan se on.
Niinkuin sanoin, ihmetyttää että aikuiselle(?) ihmiselle on vaikka silmien värillä jotain väliä. En siis ymmärrä ajattelutapaasi. Minun korviin se kuulostaa lapselliselta. That's all.
- nuppineula2
Mitäs täällä taas rähistään? Mielestäni aloittajan kirjoitus oli ihan asiallinen.
Ei se ole rasismia, jos ei tunne vetoa tietyn näköiseen ihmiseen. En itsekään haluaisi harrastaa seksiä hirveän laihan miehen kanssa, vaikka minulla laihoja ystäviä onkin. Ei se mitään syrjintää ole. Makuja vaan on monenlaisia ja hyvä niin.
Minuun sen sijaan vetoavat nimenomaan tummat miehet ja ruskeat silmät. Ei kuitenkaan arabityyppiset piirteet. Sillä ei ole väliä onko mies suomalainen vai ulkomaalainen, kunhan kulttuuritausta on melko samanlainen. Pitää olla samantyyppinen koulutus, työ tai harrastuksia sekä samanlaiset elämänarvot. - Suvaitsevainen mies
Et ole rasisti. Minäkään en kelpuuta tummaihoista/muslimi naista tai suomalaista naista, joka on seurustellut tummaihoisen/muslimi miehen kanssa mutta siitä huolimatta en ole rasisti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837