untuinen mutta ei ole kipeä. Ja en ole lyönyt nilkkaa mihinkään. kyseessä on oikean jalan nilkka jalan vasemmalta puolelta. Pelottaa mikä mulla on...
APUA!!!! Mun nilkka on sinipunainen ja
12
1610
Vastaukset
- vastakkaa joku pliis
on siis ollut jo joitain päiviä, välillä oli jo parempi mutta nyt illalla paheni äkisti sain paniikkikohtauksen ja olo on outo ja pelottaa että mikä mulla on... joku syöpä imusolmukkeissa vai mikä....
- APUA!!!!!!
koko oikea jalka tuntuu oudolta, sellaiselta kiristävältä, paineen tunnetta, sinipunaisia läiskiä nilkassa kuin suonikohjuja tai isoja raskausarpia tai jotain isoja mustelmia, tulivat ihan yhtäkkiä iha tyhjästä. Pitäiskö mennä lääkäriin ??
- Sarkoidoosi?????
Olen siis 31-vuotias nainen. Googletin vähän, voisikohan minulla olla sarkoidoosi? Onko kellään kokemusta kyseisestä taudista?
- Äkkiseltään sanoisin
että mene nopeasti lääkäriin, kun en yhtään tiedä olisiko tuo vakava vai lievä verenkiertohäiriö, vai mikä. Vähemmän haittaa turhasta reissusta lienee, kuin siitä ettei mene vaikka pitäisi.
Vai menikö se jo ohi, ja oli vain puutunut jalka?
- ............
Moi kiva kun joku vastasi, niin siis tämä on ollut mulla jo muutaman päivän, sitten sinipunainen alue taas haaleni välillä mutta nyt illalla nilkka turposi ja tuntuu pinkeältä ja sinipunainen alue laajeni, nyt tällä hetkellä jalka ei ole enää sinipunainen vaan siinä on jalan sivulla kolme punaista kolikon kokoista läikkää symmetrisesti. Nilkka on yhä turvonnut ja pinkeän ja oudon tuntuinen. Otin Diapamin kun sain paniikkikohtauksen. Olen yksin täällä, minulla ei ole ajokorttia. Ajattelin josko nukkuisin yön yli ja sitten huomenna menisin näyttämään jalkaa terveyskeskukseen jos tilanne vielä jatkuu....
- sindikk
Kyseessä saattaa olla pinnallinen laskimotulehdus. Lääkärissä kannattaa käydä varmaankin huomenissa.
- En haluaisi
huolestuttaa, mutta ihan sen varalta että se olisi laskimotukos, niin pyytäisin käväisemään terveyskeskuksessa kaiken varalta, tai edes googlettamaan laskimotukoksen että näet voisiko se olla kyseessä.
Laskimotukko kai saattaa tulla esim. siitä ettei ole saanut tarpeeksi liikuntaa, tai on istunut pitkään samassa asennossa.
Anteeksi tosiaan, jos turhaan varoittelen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vaivasi parantuu nopeasti!
- ....................
Yritin googlettaa, jalka ei ole kipeä, olen pitänyt jalkaa hieman koholla. Kun nousen niin jalan vasemmalle puolelle muodostuu sellainen pullistuma joka on pehmeä. En ole ollut kauaa samassa asennossa, olen käynyt uimassa ja noin, ihan normaalisti elellyt. Outoja tällaiset jutut. Pitäisiköhän odottaa huomiseen niin menisi päivällä terkkarille... taidanpa soittaa terv. palvelujen neuvontanumeroon...
- Terveysasemalla poik
ettu. Jalkani on kuulemma nyrjähtänyt, ei laskimotukoksesta kyse. Jos olisi tukos, jalka olisi enemmän turvoksissa ja enemmän punainen ja kipeä.
- Huh sentään
Terveysasemalla poik kirjoitti:
ettu. Jalkani on kuulemma nyrjähtänyt, ei laskimotukoksesta kyse. Jos olisi tukos, jalka olisi enemmän turvoksissa ja enemmän punainen ja kipeä.
kiva kuulla, että asia on hoidossa ja varmaankin paranee hyvin!
- henrik721
Osta paremmat lenkkarit niin jalat paranee ja pohjallisiaq voi käyttää päällä.
- hieno homma
Totta, kunnollisiin kenkiin kannattaa panostaa. Mullakin oli oikea jalkapöytä kuukauden päivät kipeä ja turvonnut. Eräänlainen marssimurtuma siis. Kun ostin kunnon jäykkäpohjaiset kengät Inter-Sportista mallia Haglöf tuli koipeni kuntoon, vaikka luulin, että saan lopun ikäni nilkuttaa. Matsoivathan ne 105 e, muttei yhtään kaduta. Niissä on sellaiset pohjalliset, jotka laitetaan uuniin 90:een asteeseen ja sitten paikalleen, niin muotoutuivat täysin koiven malliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857