Saiko puolisosi oleskeluluvan

Lupaako

Olisi mukava kuulla täällä erilaisia oleskelulupa päätöksiä siitä onko oleskelulupa saatu,vai ei.Ja hiukan taustaakin olisi mukava tietää.Ja jos ei saanut,niin millä perusteella evättiin ja mitä teitte,tai aiotte tehdä jatkossa.

24

544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gallup ?

Onko tama jokin gallup vai mika ? Kaikki tapauksethan kasitellaan erikseen ja yksilollisesti. Ei niihin mitaan yleista saantoa ole.

• lupgal

joo ongelmallisia yksilöitä vaan ihan vahingossa tulee tietyistä maista ja nämä ilman mitään sääntöä odottavat oikeutetusti papereita vuosia

• näin meillä

Lupahakemus jätettiin heinäkuussa 2010, huhtikuun 2011 alussa oli haastattelu lähetystössä ja loppukuusta tuli myönteinen päätös.

• onnellinen vaimo

haettiin tammikuussa 11 ja kesti viikon sitten tuli lupa.

• reilut kolme kk

Jätettiin aikoinaan vuonna 2009 kesäkuussa ja syyskuussa meille soitettiin että lupa myönnetty. Jatkolupa tuli samantien passiin ku sitä haettiin!

• Mitä vielä

Jätetty hakemus lähetystöön 07/2010 samalla meidät molemmat haastateltiin. paperit olivat saapuneet Migriin 10/10 joten huh kun kesti postin lähettäminen ja saapuminen Suomeen. Ei ole päätöstä tullut vielä. On kuulemma ratkaistavana, kaikki paperit kunnossa, mutta kestää kun kuulemma niin paljon hakemuksia. En todellakaan ymmärrä Migrin touhua. Olen vieraillut mieheni kotimaassa kolmekertaa vuoden aikana ja lähettänyt aina kaikki dokumentit Migriin erilaisia kiirehtimiskirjeitä, ei vaikutusta. Jos vinkkejä mitä vielä voin tehdä, otan kiitollisena vastaan.

• odotanvaikkaelämäni

Sama juttu meillä, kaikki tuntuu kestävän haastattelun jälkeen ja lomallahan ne siellä migrissä on aina kun sinne soittelee. Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä on kaiketi migrin motto eli annetaan vaan oottaa. Papereita on turha lähetellä, se ei auta yhtään mitään.
      Meillä haastattelut tehty 3/2011, päätös vain puuttuu yhä.

• Hakemus

jätettiin Malmin poliisille syyskuussa 2004, ei haastatteluja, ei kiirehtimispyyntöjä, myönteinen oleskelulupapäätös tammikuussa 2005.

• Katkera olen

Eli sun mies oli jo valmiiks suomessa...kaikki ei saa viisumia, joten menee pitemmän kaavan mukaan ja minusta tuohon pitäis tehdä selkee sääntö, että joko kaikki saa viisumin tai sitten ei kukaan!

• Totta kai
        Katkera olen kirjoitti:

Eli sun mies oli jo valmiiks suomessa...kaikki ei saa viisumia, joten menee pitemmän kaavan mukaan ja minusta tuohon pitäis tehdä selkee sääntö, että joko kaikki saa viisumin tai sitten ei kukaan!

oli Suomessa. Tsekattiin etukäteen mikä on fiksuin tapa toimia, ja kun viranomaisetkin neuvoivat hakemaan ensin suurlähetystön kautta turistiviisumin ja sitten jättämään oleskelulupahakemuksen vasta Suomessa, niin ilman muuta toimimme ohjeiden mukaisesti!

En ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä, että kaikille pitäisi automaattisesti myöntää viisumi Suomeen. Avioparien kohdalla lupamenettelyä tulisi ehdottomasti ihan jo inhimillisistä syistä helpottaa, mutta sitten on nämä 'elintasopakolaiset' joiden tuloa päinvastoin, saisi vaikeuttaa entisestään. Työnperäistä muuttoa tulisi suosia, mutta sossun asiakkaita, meillä on omasta takaa jo aivan tarpeeksi.

Mitä syytä sulla muuten on olla katkera? Olisit iloinen, että edes joitakuita on onnistanut, luulisi sen lisäävän omiakin toiveitasi saada kultasi jossain vaiheessa Suomeen! Minä ainakin toivon teille onnea matkaan!

• Kaikkea hyvää

Meillä aivan samanlaiset kokemukset ...Miehelläni on tällä hetkellä suomen passi :)

• Kaikkea hyvää
        Kaikkea hyvää kirjoitti:

Meillä aivan samanlaiset kokemukset ...Miehelläni on tällä hetkellä suomen passi :)

Tarkoitin siis et ei ole pyydetty haastatteluun tms. 4 kk meni lupien odottamisen kanssa..mies tuli aikoinaan tänne turistiviisumilla...

• ....................

Siinä on taas yksi tupajumisuomalainen, joka ei ole onnistunt sitten pongaamaan ulkomaalaisia työelämästä. Ei ihan hirveitä vaadi, etteikö törmäisi, mutta mitä ilmeisemmin ko. kaveri asuu jossain susirajan tuollapuolen, jossa lähin naapuri on kiljua keittelevä sika-amalia. Nettitikku kuitenkin löytyy, kun on tänne onnistunut väkertämään aikaansaannoksensa, joka sinänsä oli taas sitä sama diipadaapaa, kun elämän valttikortit mene herran kohdalla jaossa vähän huonommin, ja sehän se on muiden syy tottakai. Jos se sun nettiyhteytes vielä sen verran on pystys ja osaa vaikka googlettaa sen verran niin tilastokeskuksen sivuilta tms. löytyy ihan tietoakin työllisyystilanteista täällä ihmisten keskuudessa. Siellä teidän kylässähän ei maatalon isäntien lisäksi sitten kylän keskari baaria lukuunottamatta pahemmin porukkaa töissä ole. Vitun hyvä et uus hallitus lopettaa sen paska taajamien tukemisen, ja tekin valutte tänne kaupunkeihin työn perässä, täällä on siivoojan paikkaa, kaupan kassaa ja lähihoitajien hommia tarjolla, samalla törmäät niihin työssäkäyviin maahanmuuttajiin.

Ps. Lopeta se kiljun juonti sika-amalian kanssa ja susien nainti.

• onnellinen vaimo

Mun aviomies on jenkki ja hakemus jätettiin paikallispoliisille maaliskuun puolessavälissä, ei pyydetty haastatteluun eikä lisäliitteitä, ja tänään saatiin tietää, että lupa on myönnetty. :)

• piste.

Jos on tullut maahan turvapaikanhakijana niin oleskelulupa muilla perusteilla tulisi automaattisesti kieltää.

• ??

eikö turvapaikan hakijat saa rakastua suomalaiseen?

• 5454y
        ?? kirjoitti:

eikö turvapaikan hakijat saa rakastua suomalaiseen?

Miksei saisi? Eihän rakastumista missään ole kielletty. Rakastumisesta ei vain automaattisesti seuraa muita oikeuksia, mikä usein tuntuu unohtuvan eräiltä.

• odotus loppui

Lupahakemuksen käsittelyyn meni yhteensä vuosi ja kahdeksan kuukautta ja päätös oli kielteinen! Epäilevät miehen menneen naimisiin lupasääntöjä kiertääkseen.

Ärsyttää vaan että kesti noin saakelin kauan vaikka laki sanoo käsittelyn saavan kestää max 9 kuukautta. Mutta mitäpä moisesta laista kun ei sillä ole mitään vaikutusta migrin toimintaan.

Nyt vaan mietittävä että mitä seuraavaksi, valitustako kehiin vaiko eropaperit. Missään nimessä en voi miehen kotimaahan GAMBIAAN muuttaa lasteni takia.

• kielteinen lupap

Suosittelen sinun itsesi ja gambialaisen miehenkin kannalta, että tienne kulkevat eri suuntaan. Todennäköisesti kielteinen päätös pelastaa sinut ja lapsesi monelta kärsimykseltä. Joskus on jopa järkevää odotella päätöstä, koska silloin tunteetkin hiukan asettuvat. Uskoisin, että gambialaisella on jo suunnitelma B viritettynä eli joku muu nainen hakee hänelle kohta oleskelulupaa.

• Lupaako

Viranomaiset siis epäilivät lume avioliittoa.Itse varmaan tiedät onko se sellainen.Valitus kestää n.vuoden,joten saisi sillä lisä aikaa.

• odotus loppui

Kyllä minä menin naimisiin elääkseni tämän miehen kanssa avioliitossa, mutta miehestä en voi mennä takuuseen. Paska nakki, mutta olihan tuo tiedossa, ettei kaikki ehkä menekään niin kuin haluaisi. Tämä oli jo toinen hakemus. Ensimmäinen hylättiin, eikä valituskaan auttanut.

Olen nyt odotellut yhteisen elämän alkua ihan tarpeeksi kauan ja tiettyjen tietooni tulleiden asianhaarojen vuoksi olen jopa tyytyväinen päätöksen lopputulokseen. Taidan vain nauttia kesästä ilman avioliiton kahleita.

Niin ja lisä-aikaa ei tarvita kun mies ei ole Suomessa. Eronkin kai saa ilman harkinta-aikaa kun ei olla asuttu yhdessä kahteen vuoteen.

• Niin....
        odotus loppui kirjoitti:

Kyllä minä menin naimisiin elääkseni tämän miehen kanssa avioliitossa, mutta miehestä en voi mennä takuuseen. Paska nakki, mutta olihan tuo tiedossa, ettei kaikki ehkä menekään niin kuin haluaisi. Tämä oli jo toinen hakemus. Ensimmäinen hylättiin, eikä valituskaan auttanut.

Olen nyt odotellut yhteisen elämän alkua ihan tarpeeksi kauan ja tiettyjen tietooni tulleiden asianhaarojen vuoksi olen jopa tyytyväinen päätöksen lopputulokseen. Taidan vain nauttia kesästä ilman avioliiton kahleita.

Niin ja lisä-aikaa ei tarvita kun mies ei ole Suomessa. Eronkin kai saa ilman harkinta-aikaa kun ei olla asuttu yhdessä kahteen vuoteen.

Todennäköisesti säästyit lusmuilevalta gambialaiselta, joka ei välttämättä yhteiseen talouteenne olisi rahallisesti osallistunut millaan lailla. Hyvin todennäköistä niin kuin ykä sanottiin, että kun alkaa näyttää, ettei hakemus mene läpi, ukolla on varmasti jo toinen tai kolmaskin suunnitelma päällä. Ikävä sanoa, mutta en usko, että menetit mitään, todennäköisesti vain hermosi säästyivät ja rahat! :)

• niinväärin

sama tuli mulla mieleen, olen eronnut Gambialaisesta petturista kusettajasta hyväksykäyttäjästä, oliko oikein arvattu?

• onnellinen vaimo

Meillä sujui lopulta kovinkin kivuttomasti. Mies (amerikkalainen) Suomeen kevättalvella 2011 suunnitelmissa avioliitto. Hetken yhteiselon ja suunnittelun jälkeen naimisiin ja saman tien hakemus paikallispoliisille (ei pääkaupunkiseutu, mutta kohtuu iso kaupunki kuitenkin). Malttamattomina toimitimme pari viikkoa myöhemmin ison pinon liitteitä, jos auttaisi asiaa. Saattoi auttaakin: myönteinen päätös tuli tasan 5 viikon kuluttua jättöpäivästä. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      287
      5427
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5016
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4116
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3448
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3107
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2962
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      38
      2120
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2068
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2061
    Aihe