En ole rakastanut vuosiin...
Puoliso kuitenkin odottaa minulta vastarakkautta.
Kuuluuko minun päästää tuo menemään? Entä jos hän ei halua?
En rakasta
13
378
Vastaukset
- Cloetta....
Mitä se rakastaminen sinun mielestäsi on? Pidätkö puolisostasi, onko teillä mukavaa keskenänne, onko teillä yhteistä tekemistä jne. Rakastaminen ja toisen arvostaminen ovat pitkälti tahdon asia. Me nimittäin pystymme ajatuksillamme vaikuttamaan tunteisiimme ja tunteet vaikuttavat käyttäytymiseemme. Eivät tunteet putkahda noin vain vaan ne muodostuvat omille käsityksillemme.
Olen itse käynyut pitkän ja vaivalloisenkin matkan itseni kanssa, jotta sisäistäisin tuon pitkän liiton rakastamisen salaisuuden. Nyt n'en mieheni myönteisessä mielessä ja osaan arvostaa hänen hyviä puoliaan, ennen oli toisin ja haudoin avioeroa jatkuvasti kun "en rakastanut" ja luettelin jatkuvasti itselleni syitä ja vikoja miehessäni jotka vaikuttivat siihen, etten rakastanut.
On todella hyvä olla kun löytää oman positiivisuutensa ja myönteisen elämän asenteen, sitä kautta saa muuten paljon vastakaikua ja arvostusta. MIeheni kohtelee minua todella kauniisti ja rakastaa sekä hellii ja hoivaa, varmasti johtuen pitkälti siitä, että oma asenteeni on muuttunut.
En suosittele pitkän parisuhteen päättämistä vain sen takia, ettei rakasta koska ihmissuhteet, varsinkin se tärkein, on paljon muutakin kuin rakkauden tunnetta. Yhteinen tulevaisuus ja leppoisa vanhuus kuullostaa minusta paljon paremmalta kun yksinäinen vanhuus, josta toisen ihmisen fyysinen ja henkinen läheisyys saattaa olla olematonta vaikka vapautta ja kavereita olisi kuinka.- Kiitos!
Hitsi että olet sanonut asioita hienosti ja viisaasti; ei pelkkä plussan antaminen riitä, vaan on saatava sanottua. Kirjoituksesi jälkeen ei voi lisätä muuta kuin tämän: kiitos, toivottavasti moni muukin lukee vastauksesi ajatuksella. Varmaan yksi parhaimmista näittenkin palstojen vastauksista.
- Waimo62
Kiitos, kiitos!! Siinä se on ihan kokonaisuudessaan. Tuota samaa työstän ja allekirjoitan ilomielin tekstisi. Pitkän liiton ja yhdessäolon kokemuksella kipeitäkin asioita kohdanneenna on ihana lukea viisaita ajatuksia:)
- Nainen ja mies
Pah. Rakkaus on tärkeää. Jos sitä ei ole niin miksi jäädä? Mieheni lähti koska ei rakasta. Miltei 20v hävisi päivässä kun totesi ettei rakasta enää. Tuntui että kuolen. Minä rakastin mutta en olisi edes halunnut vaatia, että jäisi. Miksi ihmeessä. Rakkaus on parisuhteessa olennaisinta. Muutoin on sama hengata veljen tms kanssa. Minä ainakin haen suhteelta rakkautta ja seksiä. Jotain mikä erottaa suhteen sukulais ym suhteista. Pelkkä kumppanuus ei riitä.
- toisten tarpeet
Cloetta, hyvin kirjoitettu. Kamppailen tosiasioiden silmiin katsomista, vaikea tietää mitä on, mitä ei ole. Kuitenkin yksi asia on selvä: mieheni jättää minut henkisesti yksin, minulla ei ole henkistä turvaaa niehestäni. Itse hän kääntyy turvaa saadakseen vanhempiensa puoleen ja jättää minut henkisesti ja fyysisesti. Hän ei esimerkiksi riitapaikan tullen keskustele kanssani. Näin riidan takana oleva lumipallo-ongelma äityy pahaksi ja hän kääntyy vanhempiensa puoleen ja jättää minut aivan yksin meidän parisuhteen asioissa.
Tämä yksin jättäminen tapahtuu monella tapaa. Hän ikään kuin sivuuttaa minun tarpeeni silloin, kun minä tarvitsisin tukea.
Minä alan nähdä tämän ja sen, miten epäterve suhde on minun kannaltani. Hän on koko ikänsä saanut vanhempiensa tuen, minä olen menettänyt oisen vanhemmistani ja toinen ei minua ole koskaan tukenut. Olen ilmeisesti valinnut kumppanin, joka toteuttaa tätä kuviota. Minä olen vastuunkantaja ja huolehtija, mutta minut jätetään yksin.
Olen nyt tilanteessa, jossa kieltäydyn tulemasta pois omalta reviiriltäni. Eli en itse sivuuta tarpeitani, vaan hammasta purren pidän pintani. Mies ei tule minua vastaan. Kaikki olisi hyvin, jos toimisin kuten ennen, eli sivuuttaisin tarpeeni ja sovittelisin kanssaan kaiken ilman että mistään keskusteltaisiin. Ja sama kuvio jatkuisi. Välillä olisi hyvä, mutta sitten taas tulisi tilanne, jossa minut jätettäisiin yksin. Kaikki toimii hyvin niinkauan kun elämä keskittyy mieheni ympärille. Nyt pysyn reviirilläni. Jos hän ei kykene olemaan minun kanssani yhdessä, niin parempi kohdata se nyt. Muutoin edessä olisi satoja kertoja ikäviä kokemuksia jättämisestä. - Ol Playa
Ihan vakavasti ottaen: mikset vain ala rakastaa miestäsi uudelleen ?
- Uralin pihlaja
Kiitos Cloetta kirjoituksestasi! Kiteytit niin paljon olennaista vastauksessasi. Huomaan itsekin miten epärealistinen ja itsekäs olen vaatiessani itselleni rakkautta, vaikkakin rakkautta saa kun rakastaa itse ensin.
Itsekasvatuksen paikkaa tämä on myös ollut, tässä tosi pitkässä avioliitossa. Herkkää kuitenkin. Radiosta kuului kappale: " Mä annan sunt pois, mä päästän sut pois....vaikka sattuu.". Ja aloin kyynelehtiä. En, todellakaan halua luopua, vaan eheyttää..... - Kylmäkkökö
Miten se tapahtuu? Voiko rakkauden tunteen saada aikaan tahtomalla tai käskemällä? Itse en ole onnistunut, vaikka jo vuoden olen yrittänyt. Koskettamalla, hemmottelemalla, puhumalla, erotiikalla... Ei vaan auta!
kun juttu on niin, että sitä rakkauden tunnetta ei saa päästää pakoon, sitä pitää vaalia, siitä pitää pitää huolta, muuten tunne katoaa.
muuten rakkaus ei ole sama asia kun ihastus, se tunne on täysin eri asia vaikka sitä samaksi luulllaankin.
rakkaus on paljon syvempää, se on juurtumista kumppaniin, yhteenkasvamista, sitä, että toinen on oikeasti tärkein, se ainoa oikea, se tunne on ehdoton, siinä ei jossitella, se vain on.- Kylmäkkökö
Maraton1970 kirjoitti:
kun juttu on niin, että sitä rakkauden tunnetta ei saa päästää pakoon, sitä pitää vaalia, siitä pitää pitää huolta, muuten tunne katoaa.
muuten rakkaus ei ole sama asia kun ihastus, se tunne on täysin eri asia vaikka sitä samaksi luulllaankin.
rakkaus on paljon syvempää, se on juurtumista kumppaniin, yhteenkasvamista, sitä, että toinen on oikeasti tärkein, se ainoa oikea, se tunne on ehdoton, siinä ei jossitella, se vain on.Kyllä minä tiedän miltä rakkaus tuntuu. Kuvasit sitä hyvin! Todellakin ihastuminen on asia erikseen, enkä mitään huumaavaa rakkautta kaipailekkaan.
Vaan jos onkin juurruttu eri suuntiin, ei tunneta minkäänlaista yhteenkuuluvuutta ja seisotaan leveän joen vastakkaisilla rannoilla, ilman siltaa välissä, niin onko silloin enää mitään toivoa? Voiko siinäkin tilanteessa vielä sanoa, että rakkaus tulee omista ajatuksista ja omasta asenteesta? Voiko sen tunteen pakottaa itseensä, jos todellakin ollaan juurruttu niin eri suuntiin ja huomataan, että toisella ei omassa elämässä ole enää minkäänlaista merkitystä? Pelastaako avioliittoleirit ja kurssit jos ollaan jo niin erillisiä, että toinen on jo ihan vieras? Ja vieläpä sellainen vieras, johon ei välttämättähaluaisi edes ihmeemmin tutustua jos sellainen nyt kävelisi ensimmäistä kertaa vastaan. Kylmäkkökö kirjoitti:
Kyllä minä tiedän miltä rakkaus tuntuu. Kuvasit sitä hyvin! Todellakin ihastuminen on asia erikseen, enkä mitään huumaavaa rakkautta kaipailekkaan.
Vaan jos onkin juurruttu eri suuntiin, ei tunneta minkäänlaista yhteenkuuluvuutta ja seisotaan leveän joen vastakkaisilla rannoilla, ilman siltaa välissä, niin onko silloin enää mitään toivoa? Voiko siinäkin tilanteessa vielä sanoa, että rakkaus tulee omista ajatuksista ja omasta asenteesta? Voiko sen tunteen pakottaa itseensä, jos todellakin ollaan juurruttu niin eri suuntiin ja huomataan, että toisella ei omassa elämässä ole enää minkäänlaista merkitystä? Pelastaako avioliittoleirit ja kurssit jos ollaan jo niin erillisiä, että toinen on jo ihan vieras? Ja vieläpä sellainen vieras, johon ei välttämättähaluaisi edes ihmeemmin tutustua jos sellainen nyt kävelisi ensimmäistä kertaa vastaan.Minä itse yrittäisin, sen jälkeen teksisin johtopäätöksen, jos se olisi ero, teksisin sen, hävittävää ei ole vaikka yrität, vain voitettavaa.
suosittelen lämpimästi jotain Kataja ry:n kurssia tai leiriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h874987Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1073238Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313098Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262285Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191656Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961281Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391242Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311146- 48924