Kompromissit ja elämä

Mies vaan

Elämä on täynnä kompromisseja..

Haluan 19 v isotissisen blondi naisen, uuden Porchen ja talon meren rannalta..

No olen avoliitossa korkeintaan keskinkertaisen näköisen naisen kanssa, autona ei mikään Porsche vaan Skoda
(eikä sekään uusi) ja asun lähiössä kaksiossa..

Ei siis todellakaan sitä mitä olen suunnitellut.. mutta loppujen lopuksi olen kuitenkin suhteellisen tyytyväinen elämääni tällä hetkellä…

Elämä on vaan täynnä kompromisseja, se olisi jokaisen hyvä ottaa huomioon..

13

239

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skoda

Hei skodahan on myös urheiluauto, vähän kun sitä joutuu pakkasessa työntää niin tietää mitä urheilua on:)

• 67-v

Elämä on epistä!

Nuorena olisin ollut tyytyväinen käytettyyn Amazoniinkin mutta rahkeet riittivät vanhaan kuplaan.

Vakiinnuttua oli tavoitteita, vaimo, lapsia, omakotitalo, kesähuvila, käyttökelpoinen auto, matkoja.
      Kaikkea sai mutta kaikkien kohdalla täytyi tehdä kompromissejä.
      Myös lasten kohdalla, olisin halunnut vähintään 3 mutta päädyimme kahteen.

Sen mitä saavutti, ei silloin enää tuntunutkaan tärkeältä.
      Huvilastakin luovuimme kahden vuoden jälkeen.

Nyt ikärinä, kun sen Porshen voisi ostaa käteisellä, vaihtaa tämä, nyt kohta 8-vuotta asuttu kolmio ok:oon, voisi ostaa huvilan uudelleen niin nämä eivät enää olekaan tavoiteltavia asioita.

Silloin kun rahaa ja resursseja tarvitsisi ja niistä pystyisi nauttimaan niin ei ole mahdollisuuksia.
      Ainakaan ilman perintöä tai lottovoittoa.

• Ennakoi tilanteesi

Niin'in Vihtori on tyytyväinen kun saa olla eteismattona....

• 67-v
        Ennakoi tilanteesi kirjoitti:

Niin'in Vihtori on tyytyväinen kun saa olla eteismattona....

Sorrun uteliaisuuteen.

Selvennys kommenttiisi olisi tarpeen ymmärtääkseni sen sisällön!

• Ennakoi...
        67-v kirjoitti:

Sorrun uteliaisuuteen.

Selvennys kommenttiisi olisi tarpeen ymmärtääkseni sen sisällön!

Eikös se ole siinä selvästi sanottuna? Senkun sovellat omaan elämääsi, sinunhan se parhaiten pitäisi tietää, miksi kyselet? Katso omaa elämääsi ja siihen tyytymistä.... onko sitä omaa..... Vihtori ! Kysy vaimoltasi!

• qalientas85

minä haluan AIKUISEN miehen joka välittää minusta enempi kuin tietokoneestaan ja peleistään ja jolla olisi huumorintajua.
      miehen tulisi osallistua myös kotitöihin ja osata laittaa ruokaa, kun itsekin kerta teen kotitöitä ja teen ruokaa.
      miehellä tulisi olla myös käsitys romanttisuudesta ja tietyistä käytöstavoista:
      ei esim. piereskele ruokapöydässä tai puhu ruoka suussa puhelimeen saatika muutenkaan täydellä suulla sössötä.
      haluan että mies pukeutuu myös siististi ja pitää itsestään huolta, eikä ole alkoholisoitunut kaljamaha joka pukeutuu kuin teini-ikäinen "pikku-gangsta"...

haluan rakkaani kanssa omakotitalon jossa olisi sauna, oma piha ja järvenranta sekä TOIMIVA keittiö jossa on tilaa tehdä ruokaa.
      omalla pihalla voisi kasvattaa kaikkea kivaa, esim. hyötykasveja, yrttejä, mansikoita, kukkasia.

meillä olisi hyvät toimivat autot. toinen auto voisi olla tilavampi kuin toinen, esim. jos tarvitsee matkustaa..

lapsista en tiedä haluanko edes niitä, mutta eläimet ovat lähellä sydäntäni, varsinkin kissat, mutta koiratkin ovat kivoja.

meillä molemmilla olisi työpaikat joissa viihdymme ja jonneka olisi kiva mennä aamuisin..itse haluaisin oman ravintola-alan yrityksen.

tulisin onnelliseksi melko yksinkertaisista asioista.
      olen kokenut suhteen alkoholistimiehen kanssa, väkivaltaisen ja pettävän miehen kanssa, mammanpojan kanssa, ja tietokonenörtin kanssa..kysyn vaan että eikö suomesta enää löydy parempaa tarjontaa?
      en nyt välttämättä ihan mitään ylimielistä kaikkitietävää "herra maisteriakaan" halua mieheksi, mutta oikeasti, mies joka on kouluttautunut ja tekee töitä, ja kokisi naisensa tärkeäksi ja rakastaisi tätä, olisi ihan kiva.

• 888888

Täältä löytyy aika samantapaiset haaveet. Talo, sauna, järven ranta. Puutarha. Inspiroiva työ.

Olen löytänyt kumppanin joka tekee kotitöitä, joka käyttäytyy, joka arvostaa minua. Mulla on kanssa ollut erilaisia kumppaneita; väkivaltainen, pettävä ja mieleltään järkkynyt(tosin lämmin) kumppani. Nyt on vaikea uskoa että joku oikeasti onkin mun puolella.

Nyt vielä puuttuu nuo ensimmäisessä kappaleessa olevat jutut. Paitsi se työ jo on, ja kesällä puutarha ja sauna. Mutta "yksinkertainen" elämä minuakin kiinnostaa. Vaikka toisaalta olen töissä aika kunniahimoinen. Oma yritys tuntuukin olevan se minun juttu. Mutta niin, se "yksinkertainen" elämä antaa mulle niin paljon etten koe sitä yksinkertaiseksi.

• Ei nimimerkkiä

"tulisin onnelliseksi melko yksinkertaisista asioista."

Vai niin. Minä sain litaniastasi sen kuvan, kuin haluaisit kuun taivaalta.

"mies joka [...] kokisi naisensa tärkeäksi ja rakastaisi tätä, olisi ihan kiva."

Melkein jokainen mies kokee mielestään naisensa tärkeäksi ja mielestään rakastaa tätä. Mutta melkein jokainen nainen on eri mieltä. Kysymys on siitä, mitä sanat tarkoittavat.

Sanalla sanoen: et pidä miehistä.

• qalientas85
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

"tulisin onnelliseksi melko yksinkertaisista asioista."

Vai niin. Minä sain litaniastasi sen kuvan, kuin haluaisit kuun taivaalta.

"mies joka [...] kokisi naisensa tärkeäksi ja rakastaisi tätä, olisi ihan kiva."

Melkein jokainen mies kokee mielestään naisensa tärkeäksi ja mielestään rakastaa tätä. Mutta melkein jokainen nainen on eri mieltä. Kysymys on siitä, mitä sanat tarkoittavat.

Sanalla sanoen: et pidä miehistä.

nii´in, en pidä miehistä jotka väittävät välittävänsä ja rakastavansa, samalla kun leikkivät "leluillaan"(tarkoittaa tietokonetta ja pelejä).

ja mitä vikaa on siinä jos haluaa rakastavan kumppanin? vai pitäisikö olla niinkuin miehetkin ja sanoa vain että;"mä haluan nuoren lihaksikkaan ja komean kollin jolla on penis iso ja paksu"...

eli aikuinen ja rakastava mies olisi kiva ja se okt lisäosineen..
        ja työ jossa viihtyy.

• kaksiossa minäkin
        qalientas85 kirjoitti:

nii´in, en pidä miehistä jotka väittävät välittävänsä ja rakastavansa, samalla kun leikkivät "leluillaan"(tarkoittaa tietokonetta ja pelejä).

ja mitä vikaa on siinä jos haluaa rakastavan kumppanin? vai pitäisikö olla niinkuin miehetkin ja sanoa vain että;"mä haluan nuoren lihaksikkaan ja komean kollin jolla on penis iso ja paksu"...

eli aikuinen ja rakastava mies olisi kiva ja se okt lisäosineen..
        ja työ jossa viihtyy.

Pointti varmaankin on että jokainen rakentaa elämänsä itse. Pienituloinen asuu pienemmässä ja halvemmassa asunnossa. Vaatimattomammin. Suurituloinen laittaa rahansa mihin mielii..

• senkus ostat?

Omakotitalo järven rannalla onkin tosi yksinkertaista! :-D

• 67-v
        kaksiossa minäkin kirjoitti:

Pointti varmaankin on että jokainen rakentaa elämänsä itse. Pienituloinen asuu pienemmässä ja halvemmassa asunnossa. Vaatimattomammin. Suurituloinen laittaa rahansa mihin mielii..

Juuri noin! Suurituloinen laittaa rahansa mihin mielii.

Usein suurituloinen jättää laittamatta rahansa sellaisiinkin kohteisiin joita pienituloiset himoitsevat.

IKEAn omistaja lentää halpisyhtiöllä ja ajaa itse halvimmalla vuokra-autolla.

Eräs monimiljonäärituttuni ajaa kesällä vanhalla pappatunturilla jota ei voi sammuttaa koska käynnistyminen on epävarmaa.
        Päässä vanhanmallinen, naarmuttunut kypärä.
        Vaatetus on sopusoinnussa ( = retkuja ) menopelin kanssa.
        Eikä ole edes diivailua vaan elää siten kuin itse kokee viihtyisäksi.

Yms.

• 67-v

Koskee kaikkia!

Taatusti myös esim. Onassis, Rockefeller ja muut saman tason kumppanit ovat eläneet kopromissien puitteissa.
      Omilla tasoillaan.

Mielestäni suhteellisen tyytyväisen elämän perusedellytys on sopusointu omien resurssien ja tavoitteiden kesken.
      Ainahan tavoitteita on mutta niiden realistisuus ja perustuminen omiin tarpeisiin on ratkaisevaa.

Olet nähtävästi noiden asioiden kanssa tasapainossa.
      Onnitteluni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7133
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      95
      5204
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3463
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3372
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2504
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1846
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1481
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1431
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1336
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1094
    Aihe