Vaihtaessani uuteen työpaikkaan, minulle luvattiin peruspalkkaan tietty lisäprosentti, jota maksetaan nykyisissä työolosuhteissani. Kahdelta kuukaudelta lisä unohtui maksaa ja maksusta on sovittu 2 kertaa seuraavaan tiliin. Vielä pari päivää sitten sain kirjallisen ilmoituksen, jossa mainittiin tuon lisän maksamisesta.
Sen sijaan tänään, viikkoa ennen palkanmaksua, ilman mitään ennakkoilmoitusta sain kirjallisen tiedotteen, jossa ilmeni että palkanlisää ei maksetakkaan.
Voiko työnantaja noin vain poistaa lisän, jos katsoo, että minulle ei kuuluisikaan maksaa olosuhdelisää? Asiasta on kuitenkin sovittu ennen kuin aloitin työskentelyn nykyisissä olosuhteissa. Käsittääkseni neuvottelut käydään ennen työnaloittamista, jossa työnantaja on ykskantaan ilmoittanut, että lisä kuuluu minulle. Eli emme ole enää työnantajan kanssa neuvottelukiistassa, vaan käsittääkseni olemme siirtyneet jo sopimuskiistaan, koska sovittuja lisiä ei ole maksettu, eikä siis näillä näkymin olla maksamassakaan?
Sitooko sopimukset palkanmaksajaa?
Vaihtuuko Työpaikka?
1
112
Vastaukset
- 27
Ilman muuta sovitut lisät on maksettava. Ainoa kuviteltavissa oleva porsaanreikä työnantajalle olisi se, että että olosuhteet ovat muuttuneet niin ettei tuota olosuhdelisää kuulu maksaa ja että lisä oli sidottu noihin olosuhteisiin.
Viivästyneelle palkalle kuuluu maksaa korkolain mukainen viivästyskorko. Suomen pankki on vahvistanut ajalle 1.1.–30.6.2011 vuotuiseksi viivästyskoroksi 8%.
Kuulostaa siltä, että joku on ylittänyt valtuutensa ja koettaa kumpi taipuu ensin: sinä vain hänen oma esimiehensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067