Sitooko sopimukset palkanmaksajaa?

Vaihtuuko Työpaikka?

Vaihtaessani uuteen työpaikkaan, minulle luvattiin peruspalkkaan tietty lisäprosentti, jota maksetaan nykyisissä työolosuhteissani. Kahdelta kuukaudelta lisä unohtui maksaa ja maksusta on sovittu 2 kertaa seuraavaan tiliin. Vielä pari päivää sitten sain kirjallisen ilmoituksen, jossa mainittiin tuon lisän maksamisesta.

Sen sijaan tänään, viikkoa ennen palkanmaksua, ilman mitään ennakkoilmoitusta sain kirjallisen tiedotteen, jossa ilmeni että palkanlisää ei maksetakkaan.

Voiko työnantaja noin vain poistaa lisän, jos katsoo, että minulle ei kuuluisikaan maksaa olosuhdelisää? Asiasta on kuitenkin sovittu ennen kuin aloitin työskentelyn nykyisissä olosuhteissa. Käsittääkseni neuvottelut käydään ennen työnaloittamista, jossa työnantaja on ykskantaan ilmoittanut, että lisä kuuluu minulle. Eli emme ole enää työnantajan kanssa neuvottelukiistassa, vaan käsittääkseni olemme siirtyneet jo sopimuskiistaan, koska sovittuja lisiä ei ole maksettu, eikä siis näillä näkymin olla maksamassakaan?

1

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27

      Ilman muuta sovitut lisät on maksettava. Ainoa kuviteltavissa oleva porsaanreikä työnantajalle olisi se, että että olosuhteet ovat muuttuneet niin ettei tuota olosuhdelisää kuulu maksaa ja että lisä oli sidottu noihin olosuhteisiin.

      Viivästyneelle palkalle kuuluu maksaa korkolain mukainen viivästyskorko. Suomen pankki on vahvistanut ajalle 1.1.–30.6.2011 vuotuiseksi viivästyskoroksi 8%.

      Kuulostaa siltä, että joku on ylittänyt valtuutensa ja koettaa kumpi taipuu ensin: sinä vain hänen oma esimiehensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      98
      3037
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      79
      3011
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe