Pyyntö Sinulle

anti-karppi

Rakas vhh-dieettiläinen! Hienoa, että olet valinnut itsellesi sopivan ruokavalion. Hienoa, että olet onnistunut sen noudattamisessa. Ihanaa, että olet hoikistunut, virkeämpi ja älykkäämpi kuin koskaan ennen. Kiitos, että kerrot iloisesti asiasta minulle. Kuuntelen ystävieni, tuttavieni ja bussipysäkillä tapaamieni ihmisten asioita mielelläni. Kyselen kiinnostuneena, koska haluan olla kohtelias ja jos kyseessä on ystäväni, olen oikeastikin kiinnostunut hänen hyvinvoinnistaan.

Lopuksi ystävällinen pyyntö Sinulle, vhh-dieettiläin lähimmäiseni. Ole kiltti äläkä huuda suureen ääneen: "Kamalaa hiilaripaskaa!", kun kerron nauttineeni uusista perunoista. Älä julista leipomieni sämpylöiden lihottavan minut muodottomaksi ja rappeuttavan lasteni aivot. Voisit myös olla kahvilassa kertomatta, miten paljon kaikkea pahaa valitsemani leivos sisältää. Äiti aikoinaan opetti, ettei tuntemattomille ihmisille huutelu ja huomauttelu kuulu hyviin tapoihin eikä se ystävyyssuhteitakaan edistä. Annathan minun syödä rauhassa niin kuin haluan. Niin minäkin sinun.

38

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vhh:lainen

Kun käyn ruokakaupassa ostoksilla, joudun väkisin näkemään edellä olevan asiakkaan ruokaostokset. Joskus on ollut niin, että parhaalla tahdollakaani en voisi hyväksyä kuin pari lajia omaan ruokavaliooni. En kuitenkaan huomauta tästä, vaikka näen jo henkilön ulkomuodosta, että terveellisempiä vaihtoehtoja olisi hänelle vaikka kuinka paljon.

• vai sämpylöitä

Äläs nyt, vhh-laiset ovat hieman tulista, mutta hoikkaa sakkia ;). En kyllä voi ymmärtää, miksi sun pitää niitä sämpylöitä syödä. Ne kun ovat täysin ravintoköyhää hiilaripaskaa.

• no siksi

uuniläämin sämpylä ja voita päälle...mmmm...ja kun on terve suhtauminen ruokaan, niin niitä syö vain yhden, ei siis koko pellillistä ;)

• ,,,,,,

Tämä on vhh-palsta.

• anti-karppi

Vhh-palstapa hyvinkin. Siksi tänne kirjoitinkin, jos joku vhh-innostunut lukisi ja ehkä jopa ajattelisi. Karppaajien kollektiivisesta hoikkuudesta voi olla montaa mieltä. Paljon mainostettu älyn kirkkaus näkyy ulospäin liian usein yksisilmäisenä kiihkomielisenä epäkohteliaisuutena. (Ei tietenkään kaikilla!) Onko dieetti uskoontuloon verrattava kokemus niin, että ensihuumassa pitää itseään ainoan oikean totuuden omistajana ja toivottaa alimpaan hiilarihemmettiin kaikki toisinsyöjät? Jos ruokavalio vaikuttaa epäsuotuisasti luonteeseen, ei se todellakaan houkuttele kokeilemaan.

Söin niitä sämpylöitä jopa kaksi. En tiedä, minkä syötävän voisi ulkomuotoni (lyhyt ja tukevarakenteinen, mutta hoikka) perusteella päätellä sopivan minulle. Rauhoittaisiko mahdollista kassajonokurkkijaa, jos ostaisin pekonia ja aspartaamilimua sämpyläjauhojen ja perunoiden sijaan? Kärrystäni löytyvät kurkku ja raejuusto kelvannevat meille molemmille. Ostoksiani sopii toki hiljaa mielessään arvioida ja arvostella. En häpeä mitään omalla rahallani kaupasta kotiin kantamaani. Kyllähän minäkin katselen edellisen asiakkaan ostoksia hihnalla ja mietin esim., että mummulle taitaa tulla lapsenlapsia kylään tai että nuorella parilla on ruuanlaiton opettelu vielä edessä. Ei siinä mitään, kunhan huomioitaan ja mielipiteitään ei lausu ääneen.

• VHH-hippi

Hyvä kirjoitus ja täyttä totta! Jostain syystä tämä VHH ruokavalio on saanut lähes fanaattisen uskonnon piirteitä. Jostain syystä joillain ihmisillä vain on tarve jatkuvasti tuoda omaa agendaansa esille, myös näköjään ruokavaliossa.

Ei tämä VHH ole kuin ruokavalio muiden joukossa.

• joo joo

juuri näin. ehkä joillekin tuon koko ikänsä kateissa olleen elämänhallinnan löytyminen on niin kova juttu, että kun se tavalla tai toisella löytyy, niin tulee pakottava tarve julistaa ja etsiä syylliset, tietenkin itsen ulkopuolelta :)

• Oh jeah! Maltillinen karppi?!! Eka kerta!

• ___________________-

miksei saa vapaassa maassa levittää tietoa VHH.sta. saavathan pekka puska ja agronomi fogelholm levittää lihotustietoaan vuosikymmenestä toiseen yhteiskunnan palkkaamina. tulokset ovat siitä työstä kaikkien, myös heidän itsensä nähtävissä.

VHH.ta julkituovat eivät saa yhteskunnalta tukea toisin kuin em. herrat mukavan suojatyöpaikan ym muiden etujen muodossa.

ovatko väärien tietojen levittäjät yhteiskunnan erityisessä suojeluksessa. vähintäänkin voidaan sanoa että ovat epäonnistuneet täydellisesti tekemässään" työssä". onko tullut liikaa paistateltua salamavalojen loisteessa clintonin rinnalla, cola-juoman sokerin vähennyksessä, sekä korvikerasva mainoksessa

älkääkä taas vedotko siihen että eliniän odotus on noussut heidän toimestaan, vaan kysykää kuinka paljon enemmin se olisi noussut ilman rasvakammoa ja leipään hirttäytymistä ja muita virheellisiä ohjeitaan.

• anti-karppi

Tiedon levittäminen on suotavaa. Minäkin luen kiinnostuneena kaikesta uudesta ja uusvanhasta, millä ihmiskunta kulloinkin pelastuu. Kuuntelen ja kommentoin mielelläni ihmisten omakohtaisia kokemuksia. Olen valmis kokeilemaan ja omaksumaan tapoja, jotka katson hyödyllisiksi ja mahdollisiksi itselleni.

Siitä en pidä, että minua käännytetään väkisin, vaikka olen selvästi sanonut, etten aio totalisaritoitua minkään asian suhteen. En pidä siitä, että jopa tuntemattomat käskevät ja kieltävät minua syömisteni tai minkään muunkaan suhteen. (Jehovan todistajat ymmärtävät, kun sanon ei, mutta karppaajat vain yltyvät...) Tiedon levittäminen ja mielipiteiden jakaminen on eri asia kuin aivopesu, painostus ja kiusaaminen.

En tiedä tulevasta eliniästäni, mutta kun olen viidettä vuosikymmentä elänyt terveenä ja tyytyväisenä syöden kohtuudella kaikkea minua miellyttävää, aion jatkaa samaa linjaa. Käytän margariinia, koska en pidä voin mausta. Juon sokerilimua mieluummin kuin kitkerää aspartaamilimua. En syö sipsejä, koska en pidä niistä. Karkkia mussutan toisinaan. Elän mielelläni muutaman päivän salaattiruoalla, mutta nautin pihvistä. Kuolen sitten vaikka vuotta aiemmin kuin muulla lailla syöneenä, sitähän on mahdotonta tietää, koska emme voi elää vaihtoehtoisia elämiä.

• keskusteleva karppi
        anti-karppi kirjoitti:

Tiedon levittäminen on suotavaa. Minäkin luen kiinnostuneena kaikesta uudesta ja uusvanhasta, millä ihmiskunta kulloinkin pelastuu. Kuuntelen ja kommentoin mielelläni ihmisten omakohtaisia kokemuksia. Olen valmis kokeilemaan ja omaksumaan tapoja, jotka katson hyödyllisiksi ja mahdollisiksi itselleni.

Siitä en pidä, että minua käännytetään väkisin, vaikka olen selvästi sanonut, etten aio totalisaritoitua minkään asian suhteen. En pidä siitä, että jopa tuntemattomat käskevät ja kieltävät minua syömisteni tai minkään muunkaan suhteen. (Jehovan todistajat ymmärtävät, kun sanon ei, mutta karppaajat vain yltyvät...) Tiedon levittäminen ja mielipiteiden jakaminen on eri asia kuin aivopesu, painostus ja kiusaaminen.

En tiedä tulevasta eliniästäni, mutta kun olen viidettä vuosikymmentä elänyt terveenä ja tyytyväisenä syöden kohtuudella kaikkea minua miellyttävää, aion jatkaa samaa linjaa. Käytän margariinia, koska en pidä voin mausta. Juon sokerilimua mieluummin kuin kitkerää aspartaamilimua. En syö sipsejä, koska en pidä niistä. Karkkia mussutan toisinaan. Elän mielelläni muutaman päivän salaattiruoalla, mutta nautin pihvistä. Kuolen sitten vaikka vuotta aiemmin kuin muulla lailla syöneenä, sitähän on mahdotonta tietää, koska emme voi elää vaihtoehtoisia elämiä.

Kuka sinuakin on yrittäny käännyttää ja missä. Ei se ole käännyttämistä jos joku kirjoittaa VHH-palstalla palstan aiheen mukaisesti ja kertoo omista positiivista kokemuksistaan.

Ei yksikään karppi ole täällä käskemässä ja kieltämässä mitään eikä aivopesemässä sen paremmin kuin kiusaamassa vaan tiedon levittämistä tämä on palstan aiheen mukaisesti. Jos koet tällä palstalla VHH:sta kirjoittamisen painostamiseksi niin kannattaa varmaan poistua sellaisille palstoille missä ei karppauksesta puhuta sanaakaan.

• Tässäpä esimerkki
        keskusteleva karppi kirjoitti:

Kuka sinuakin on yrittäny käännyttää ja missä. Ei se ole käännyttämistä jos joku kirjoittaa VHH-palstalla palstan aiheen mukaisesti ja kertoo omista positiivista kokemuksistaan.

Ei yksikään karppi ole täällä käskemässä ja kieltämässä mitään eikä aivopesemässä sen paremmin kuin kiusaamassa vaan tiedon levittämistä tämä on palstan aiheen mukaisesti. Jos koet tällä palstalla VHH:sta kirjoittamisen painostamiseksi niin kannattaa varmaan poistua sellaisille palstoille missä ei karppauksesta puhuta sanaakaan.

Poimin esimerkkitekstiä tuolta toisesta ketjusta.

"Virallisen linjan edustajat ja puolestapuhujat ovat joko todella tyhmiä, sokeita tai sitten heidän kätensä ovat niin tiukasti sidottu jonkun lompakon ympärille, että he eivät suostu huomaamaan nenän edessä näkyvää totuutta. Virallisia ravitsemusohjeita noudattamalla sairastuttaa itsensä enemmän kuin todennäköisesti ja vastaavasti epävirallista linjaa noudattamalla voi parantaa itsensä lukemattomista sairauksista"

Ymmärrät kai, että ihmisiä jotka syövät virallisten ohjeiden mukaan ja ovat hoikkia ja terveitä, saattaa hieman alkaa korpeamaan haukkuminen "todella tyhmiksi, sokeiksi" tai ties miksi? Vastareaktio on sitten sen mukainen.

On hienoa, jos olette onnistuneet laihtumaan VHH:n avulla, mutta pliis yrittäkää ymmärtää, että on ihmisiä, jotka pysyvät hoikkina ihan sillä suositellulla ruokavaliolla.

• anti-karppi
        keskusteleva karppi kirjoitti:

En todellakaan koe itseäni käännyttämisyrityksen kohteeksi tällaisella palstalla, vaan ihan arkielämässä, kuten aloituksessani yritin tuoda julki. (Mutten ilmeisesti vhhh-dieetin kirkastamalle älylle riittävän selvästi.) Tuntemattoman ihmisen hyökkäys leivostani kohtaan tai työkaverin jatkuva syömisteni arvostelu ja omiensa kehuminen ei tunnu hauskalta. Asiasta ei voi keskustella, koska fanaatikko ei ota huomioon eriävää mielipidettä. Enkä edelleenkään väitä kaikkia karppaajia fanaatikoiksi tai kiusankappaleiksi. Suurin osa syönee ihan rauhassa muita häiritsemättä. Minua häiritsee se, että jotkut kokevat oikeudekseen puuttua kaikkien tapaamiensa ihmisten ruokavalioon. Syy, miksi kirjoitin tänne, on edelleen se, että täällähän niitä karppaajia vilisee.

• Jaa...
        anti-karppi kirjoitti:

En todellakaan koe itseäni käännyttämisyrityksen kohteeksi tällaisella palstalla, vaan ihan arkielämässä, kuten aloituksessani yritin tuoda julki. (Mutten ilmeisesti vhhh-dieetin kirkastamalle älylle riittävän selvästi.) Tuntemattoman ihmisen hyökkäys leivostani kohtaan tai työkaverin jatkuva syömisteni arvostelu ja omiensa kehuminen ei tunnu hauskalta. Asiasta ei voi keskustella, koska fanaatikko ei ota huomioon eriävää mielipidettä. Enkä edelleenkään väitä kaikkia karppaajia fanaatikoiksi tai kiusankappaleiksi. Suurin osa syönee ihan rauhassa muita häiritsemättä. Minua häiritsee se, että jotkut kokevat oikeudekseen puuttua kaikkien tapaamiensa ihmisten ruokavalioon. Syy, miksi kirjoitin tänne, on edelleen se, että täällähän niitä karppaajia vilisee.

Taitaa olla ne wanhakantaiset tyypit . . nieluummin terveeydenhoito alalta jotka näkee velvollisuudekseen valistaa minua poloista: et saa käyttää eläinrasvoja noin paljoa. Tahi on hauskaa: syötkö sinä sianläskiä?

Voi helvetti mitä muumioita meidän keskuudessa on.

• anti-karppi kirjoitti:

Minä kyllä väitän useimpia tiukkoja karppeja kiusankappaleiksi ja fanaatikoiksi, kunnes ensimmäisen maltillisen tiukan karpin tapaan. Onnellinen ihminen osaa antaa muille tilaa, vaikka muut söisivät glukoosi-lisäainetuotetta lapiolla. Mitä se heille kuuluu.
        Sitä maltillisesti käyttäytyvää tiukkaa karppia odotellessa.

• VHH-hippi
        boxi kirjoitti:

Minä kyllä väitän useimpia tiukkoja karppeja kiusankappaleiksi ja fanaatikoiksi, kunnes ensimmäisen maltillisen tiukan karpin tapaan. Onnellinen ihminen osaa antaa muille tilaa, vaikka muut söisivät glukoosi-lisäainetuotetta lapiolla. Mitä se heille kuuluu.
        Sitä maltillisesti käyttäytyvää tiukkaa karppia odotellessa.

No omasta mielestäni olen melko maltillisesti käyttäytyvä tiukka karppi?

Töissä yksikään työkaverini ei tiedä minun olevan VHH-lla. Yksi työkaveri ilmeisesti arvasi, kun kerran katsoi mun syövän kahvitauolla pannaria ja kysyi et onko siinä vehnäjauhoja johon vastasin hymyillen, että ei. Sain vain vastaukseksi: "Arvasin." Ja sen jälkeen keskustelu jäi siihen.

En levitä mitään VHH sanomaa, mielestäni siitä on netissä tietoa vähintään riittävästi, koska minäkin olen sen löytänyt. Jos joku sitä haluaa kokeilla, niin parin tunnin googlauksella löytää kyllä läjäpäin tietoa.

Ainoa jotka tietää mun alakarppauksesta on 1 facebookkaveri, salilta pari kehonrakennuksen SM-kilpailijaa ja yksi SM-tason fitnesskilpailija. Katson, että heillä on riittävästi kompetenssia ravintoasioista siihen, että heidän kanssaan voi keskustella jo hieman tarkemmalla tasolla ravitsemusasioista. Muuten sanon asiasta vain, mikäli keskustelu siihen pisteeseen ajautuu. Yleensä se pysyy melko yleisellä tasolla. En katso tarpeelliseksi kertoa tarkalleen, kuinka osanutrilet-kuurin jälkeen vetelen viimeisiä kiristelyjä ja ongelmapaikkoja pois VHH:lla tai muuta blaa blaa blaata.

En katso, että VHH olisi mikään viimeinen jumalallinen totuus laihdutuksessa. Jotkut laihtuu syömällä paljon hiilareita/vähän rasvaa. Itselle valinta olikeastaan tuli vain siitä, että rajun laihdutuksen jälkeen oletan viimeisten rasvojen repimisen kropasta irti olevan helpompaa, kun kroppa ei pidä niistä niin tiukasti kiinni, kun sitä rasvaa tulee koko ajan ulkopuolelta lisää.

Ja käsittääkseni olen olen melko tiukalla karpilla, kun hiilarit on alle 30 g ja juuri laskettiin proteiinitkin 130 g:sta 80g:n tietämiin, koska kroppa alkoi tekemään proteiinista hiilaria ja ketoosia oli vaikea pitää yllä.

En sitten tiedä, pitäs kai kysyä ympärillä olevilta, että olenko mä jotenkin normaalia tiukkapipoisempi =D

• VHH-hippi kirjoitti:

No omasta mielestäni olen melko maltillisesti käyttäytyvä tiukka karppi?

Töissä yksikään työkaverini ei tiedä minun olevan VHH-lla. Yksi työkaveri ilmeisesti arvasi, kun kerran katsoi mun syövän kahvitauolla pannaria ja kysyi et onko siinä vehnäjauhoja johon vastasin hymyillen, että ei. Sain vain vastaukseksi: "Arvasin." Ja sen jälkeen keskustelu jäi siihen.

En levitä mitään VHH sanomaa, mielestäni siitä on netissä tietoa vähintään riittävästi, koska minäkin olen sen löytänyt. Jos joku sitä haluaa kokeilla, niin parin tunnin googlauksella löytää kyllä läjäpäin tietoa.

Ainoa jotka tietää mun alakarppauksesta on 1 facebookkaveri, salilta pari kehonrakennuksen SM-kilpailijaa ja yksi SM-tason fitnesskilpailija. Katson, että heillä on riittävästi kompetenssia ravintoasioista siihen, että heidän kanssaan voi keskustella jo hieman tarkemmalla tasolla ravitsemusasioista. Muuten sanon asiasta vain, mikäli keskustelu siihen pisteeseen ajautuu. Yleensä se pysyy melko yleisellä tasolla. En katso tarpeelliseksi kertoa tarkalleen, kuinka osanutrilet-kuurin jälkeen vetelen viimeisiä kiristelyjä ja ongelmapaikkoja pois VHH:lla tai muuta blaa blaa blaata.

En katso, että VHH olisi mikään viimeinen jumalallinen totuus laihdutuksessa. Jotkut laihtuu syömällä paljon hiilareita/vähän rasvaa. Itselle valinta olikeastaan tuli vain siitä, että rajun laihdutuksen jälkeen oletan viimeisten rasvojen repimisen kropasta irti olevan helpompaa, kun kroppa ei pidä niistä niin tiukasti kiinni, kun sitä rasvaa tulee koko ajan ulkopuolelta lisää.

Ja käsittääkseni olen olen melko tiukalla karpilla, kun hiilarit on alle 30 g ja juuri laskettiin proteiinitkin 130 g:sta 80g:n tietämiin, koska kroppa alkoi tekemään proteiinista hiilaria ja ketoosia oli vaikea pitää yllä.

En sitten tiedä, pitäs kai kysyä ympärillä olevilta, että olenko mä jotenkin normaalia tiukkapipoisempi =D

Et ole normaalia tiukkapipoisempi. Voit ehkä pelastaa jopa VHH:n maineen! Jatka samaan tahtiin.
        Kehonrakennus ja fitness eivät ole välttämättä terveellisiä. Yksi opiskelijani on asian huipulla ja voi todella kehnosti kilpailuaikana. Yritetään sitten odottaa opeporukoissa, että tulee järkiinsä ja voimiinsa jälleen. On tyhmä, uninen ja itsekin sanoo voivansa huonosti kilpailukautena. Pärjää silti hyvin kisoissa. Toivottavasti lopettaa sen iljettävän värillisen proteiinivalmisteen syönnin, jota välipalaksi kaikkien nähden tällöin vetelee. Palelee, pärjää tenteissä silloin kehnoisti, vaikka on ihan tutkitustikin huippuälykäs.
        Yksi lääkärikollega on myös kilpailemassa ja pärjää, mutta hän on jossain luomu-porukassa ja voi hyvin ja osaa vissiin laskea homman paremmin.

• Tässäpä esimerkki

Poimin esimerkkitekstiä tuolta toisesta ketjusta.

"VHH-fanaatitkot ovat itse sumutettuja idiootteja. Syövät itsensä possuiksi, ja sitten syyttävät siitä ruisleipää, margariinia ja virallisia ravitsemusohjeita, vaikka syy on ihan pelkästään siinä, että niitä kaloreita on tullut mätettyä liikaa."

Joku ei ymmärrä VHH-laisia jotka ovat terveitä, hoikkia ja hyväkuntoisia. Kateus pistää kirjoittamaan tuollaista kun itse luottaa viralliseen linjaan eikä laihdu millään.

• ___________________-

kun on virallisella lautasmallilla on yrittänyt pudottaa painoaan ja keskussairaalan ravitsemusterapeutin ohjeet olivat nutriletteja puoltavia ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin että virallinen tietämys on viestisi määritelmän mukainen, lisäisin siihen vielä rikollisuuden. jos ravitsemusterapeutit koulutetaan niin ettei VHH.ta mainita edes vaihtoehtona vaikka puska hyvin tietää tai ainakin pitäisi tietää millä on suomalaiset lihottanut:hiilihydraateilla.

"todella tyhmiksi, sokeiksi" tai ties miksi?"se on kyllä hyvä määritelmä näille rasvakammoisille ja leipään hirttäytyneille.

• toksia

Anti-karppi, kiitos erinomaisesta puheenvuorosta!

• kl.mattiIa

miksi taas kiittelet itseäsi kopiomattilarunkkarimattiballeriinaluutunut ym muutä hörhöä.

• toksia.

Edellinen kl.mattilan reaktio esittämääni kiitokseen ketjun aloittajalle osoittaa jälleen kerran sen, millaista tuhoa vhh aiheuttaa ihmisen aivoissa. Onko kyseessä peräti aivokuoren atrofia, kun se aiheuttaa tuollaista kontolloimatonta, sivistyneeseen käyttäytymiseen kuulumatonta käyttäytymista, suorastaa primitiivireaktion. Hei kl.mattila, esittämäni kiitos oli todellakin tämän keskustelun ensikertalaisen lukijan antama. Etkö meinaa uskoa, että anti-karppeja, maltillisesti asioihin suhtautuvia järjellisiä ihmisiä on todellakin olemassa, aika paljonkin vielä?

• ___________________-

toksia, sinäpä oletkin asiantuntija, ja vieläpä ensi kertaa sivulla. mutta perustele hiukan tarkemmin tuhovaikutusta jota VHH aiheuttaa. samoin sivistyksesi määrite ihmetyttää. on varmasti paljonkin karppeja jopa anti mutta he eivät hakeudu itkemään aloittajan tavoin tänne jos joku heille hiilarimätöstä huomauttaa. ennemminkin tilanne on toisinpäin, tosin minua sekään ei haittaa jos kyselee miksen syö perunoita vaan otan esim aamupalapöydässä pekonia salaattia munia, pyydän punaista maitoa kurrin tilalle.
        pitää muistaa ettei keskustelu ole vain omien luulojen ja ennakkoluulojen pönkittämistä vaan kenties uuden oppimista, jos ei ole menettänyt kehityskykyään olemalla täysin oppinut ja erehtymätön kuten johtavat ravitsemusasiantuntijat sekä heidän hännystelijät näyttävät olevan.

se mihin ryhmään kuulumme on oma asiamme

• Täällä nyt esiintyy kaikenlaisia hörhöjä jotka kirjoittavat minun nimissäni mitä sattuu. Minulla on edelleenkin rekisteröitynä oma nimeni ja aidon Mattilan kyllä tunnistaa.

• kj.mattiIa

...nimittäin näistä VHH:n kuihduttamista tikkumaisista jaloista ja paksusta vyötäröstä.

• -28 kg
        kj.mattiIa kirjoitti:

...nimittäin näistä VHH:n kuihduttamista tikkumaisista jaloista ja paksusta vyötäröstä.

Aloittajalle ISO KIITOS!

Hyvää kesän jatkoa!

• Apua, hiilari!!!

Kiitos aloittajalle! Ystäväni muuttui joitakin vuosia sitten "hiilaritietoiseksi" ja joka kerta hänen vieraillessaan alkaa jossakin vaiheessa "julistustyö". Kaikki käyttämämme ruoka-ainekset tutkitaan suurennuslasin kanssa, kerrotaan miten paljon e-koodeja syömämme ruoka sisältää, miten paljon turhia hiilareita siinä on, miten kannattaisi vaihtaa se ja tämä tuote siihen ja tuohon... Oikeasti, se ei ole kivaa. Täytyy sanoa, että vaikka tätä hiilaritietoisuutta on jatkunut jo monen vuoden ajan, ystäväni ei ole hoikistunut tippaakaan. Ei, vaikka välttelee perunaa, pastaa, riisiä ja leipää. Meillä syödessään (emme ole hänen mielikseen siirtyneet VHH:hon, vaan monipuolisesta ruokavaliostamme voi hänkin valikoida itselleen sopivaa syömistä, esim kasviksia, lihaa tai kalaa) hän ottaa lautasen reunalle minimaalisen vähän "turhaa hiilarimössöä". Olisi tietysti kohteliasta häntä kohtaan tehdä hänen vieraillessaan vain sitä vähähiilarista... Mutta oikein ei innosta kaikkien noiden palopuheiden ja arvostelujen jälkeen. Kukin eläköön tavallaan, ja jos puolestani vierailen hänen luonaan, syön kyllä kiltisti kaikkea mitä hän pöytään laittaa, pitämättä käännytyspuheita... ;)

• Hyvä anti-karppi
        Olen sitä aiemminkin väittänyt ihan tosissani ja tosissani olen yhä: tiukka karppaus laskee ihmisen älyä siitä tasosta, joka hänellä olisi muuten käytettävissään ja rutosti laskeekin. Kohteliaisuudesta nyt puhumattakaan, joten ei puhuta.
        En ole koskaan koskaan kuullut yhtään ainoaa maltillista ja monipuolista mitään kommenttia tiukalta karpilta. Kun ensimmäisen kuulen, muutan mieltäni. Siihen asti suositan glykeemisen indeksin yleistä hyödyntämistä, hh- tasoa 100-150 g/ vrk minimissään sekä maltillista suhtautumista noin elämään yleensäkin. Minulla on hyvin erilaisia ystäviä ateisteista hyvin tiukkiin uskovaisiin, eikä kukaan kukaan ole yhtä pässinpää kuin tiukka karppi. Kaikkien kanssa voi keskustella eikä kukaan käyttäydy kuin ääliö. Karppi käyttäytyy turhan usein kuin ääliö. Kaameaa, mutta totta. Tarpeetonta.

• .

boxi

Sinä sitä vaan jaksat. Käy ostamassa varmuuden vuoksi syötäväksesi peräpukamalääkkeet. Suun seutusi on vaarassa.

terv Veijo

• Ja ohessa Veijon viesti: tiukkakarppaaja maltillisimmillaan. Taidan sittenkin olla väärässä: kyllä tämä niin mukava ja rakentava ja keskusteleva viesti oli jällleen, että vakuutuin oitis. Tosi älykästä ja mukavaa porukkaa taitavatkin olla! Miten en heti hoksannut!

• ,

boxi

metsä vastaa niinkuin sinne huutaa. Ymmärrän sivun häirikköidiootit joilla ei ole mitään sanottavaa mutta sinä väität olevasi lääkäri, väitökirjaa tekemässä ja huojut täällä selittelemässä pystymättä mitenkään perustelemaan mielipiteitäsi.

terv Veijo

• 1) Joo olen.
        2) Joo teen
        3) On niin puuduttavaa, että on joskus kiva kirjoittaa löysempää. Selitän, koska tunnen asiaa toiselta puolelta eli sieltä sairaalan poliklinikalta.
        4)Olen miljoona kertaa sanonut, että oma suorituksesi on loistava. On loistava. Sanottakoon miljoonannen yhdennen kerran. Koskaan et ole minulle muuta tehnyt kuin vinoillut, nälvinyt, nimitellyt. Katso vaikka viimeistä omaa tekstiäsi. Vastaa metsä nyt sitten kerran kuten minä nyt vastaan sinulle: suorituksesi on loistava!
        Mikä on se oma positiivinen vastaviestisi?

• boxi kirjoitti:

1) Joo olen.
        2) Joo teen
        3) On niin puuduttavaa, että on joskus kiva kirjoittaa löysempää. Selitän, koska tunnen asiaa toiselta puolelta eli sieltä sairaalan poliklinikalta.
        4)Olen miljoona kertaa sanonut, että oma suorituksesi on loistava. On loistava. Sanottakoon miljoonannen yhdennen kerran. Koskaan et ole minulle muuta tehnyt kuin vinoillut, nälvinyt, nimitellyt. Katso vaikka viimeistä omaa tekstiäsi. Vastaa metsä nyt sitten kerran kuten minä nyt vastaan sinulle: suorituksesi on loistava!

Tunteja myöhemmin:
        Niinpä, Veijo.
        VHH -metsä nimenomaan ei vastaa niin kuin siihen huudetaan. Huusin positiivisesti ja metsään meni ja sinne jäi.
        Tämä on se ongelma.

• 15
        boxi kirjoitti:

Tunteja myöhemmin:
        Niinpä, Veijo.
        VHH -metsä nimenomaan ei vastaa niin kuin siihen huudetaan. Huusin positiivisesti ja metsään meni ja sinne jäi.
        Tämä on se ongelma.

Sinusta ketju, jonka aloittaja on idiootti joka ei hae mitään muuta kuin valittamisen mahdollisuutta, on mielenkiintoinen. Selittelet samoja satuja kuin aikaisemminkin. Ota selvää VHH ruokavaliosta, sen vaikutuksesta, tutkimustuloksista ja käytännön kokemuksista ja yritä uudelleen. Jos koet että mahdollisena lääkärinä koulutuksesi ravinto-osuus on mennyt täysin hukkaan niin ota se kuin mies. Vai onko maapallo sinullekkin vielä litteä?

ystävällisin terveisin Veijo.

• .
        boxi kirjoitti:

1) Joo olen.
        2) Joo teen

boxi

Voimme lopettaa tähän. Minun kirjoisani olet tavallinen häirikkö tästä eteenpäin.
        Jos sinulla on jotain järkevää kerrottavaa niin ota yhteyttä blogini kautta.

terv Veijo

• anti-karppi
        15 kirjoitti:

Sinusta ketju, jonka aloittaja on idiootti joka ei hae mitään muuta kuin valittamisen mahdollisuutta, on mielenkiintoinen. Selittelet samoja satuja kuin aikaisemminkin. Ota selvää VHH ruokavaliosta, sen vaikutuksesta, tutkimustuloksista ja käytännön kokemuksista ja yritä uudelleen. Jos koet että mahdollisena lääkärinä koulutuksesi ravinto-osuus on mennyt täysin hukkaan niin ota se kuin mies. Vai onko maapallo sinullekkin vielä litteä?

Kiitos luonneanalyysistä, Veijo! Tuet mielenkiintoisella tavalla väitettä, että vhh-dieetti alentaa älykkyys- ja kohteliaisuusosamäärää. Toinen mahdollinen olettamus on, että täällä rällästää joku, joka haluaa ehdoin tahdoin pilata sinänsä mainion syömismallin maineen.

Nimimerkkini tarkoitus ei ollut väittää olevani karppaamista vastaan, vaan että oma ruokavalioni on anti-karppi. Valittamismahdollisuuden sijaan hain nimenomaan valittamattomuusmahdollisuutta: että jokainen voisi olla aidosti tyytyväinen omiin valintoihinsa ja kunnioittaa lähimmäistensä valintoja. Toisia haukkuva, arvosteleva, määräilevä, alentava ihminen vaikuttaa olevan epävarma oman ratkaisunsa suhteen ja haluavan vetää muutkin mukanaan epävarmaan epämukavuuteen. Jos vhh-ruokavalio sopii jollekulle, niin olkoon tyytyväinen oloonsa ja antakoon puuronsyöjän olla tyytyväinen omaansa. Eihän se ole tuon vaikeampaa!

• sananen sivusta
        15 kirjoitti:

Totuus ei ole puskalaisen yksiselitteinen eikä myöskään niin yksiselitteinen kuin kostdoktornin mainossivuston sana, jota sinä täällä kritiikittömästi julistat.

Maapallo ei ole litteä eikä myöskään pyöreä sillä se litistynyt navoilta (lue ajatuksella).

• . kirjoitti:

boxi

Voimme lopettaa tähän. Minun kirjoisani olet tavallinen häirikkö tästä eteenpäin.
        Jos sinulla on jotain järkevää kerrottavaa niin ota yhteyttä blogini kautta.

terv Veijo

Kyllä voimme lopettaa tähän.
        Minä sanon: Suorituksesi on loistava.
        Sinä sanot: minä olen häirikkö.
        Tähän on todellakin hyvä lopettaa.
        Et varmaan todellakaan tajunnut, miten paljon pahaa sait aikaan tuolle dieetille noilla ilkeillä ja kummallisilla jutuillasi. Et ole ainoa, jos se lohduttaa: Heikkilä on tehnyt ihan saman täällä. Ortopedi, ja tuollaiset jutut!?
        Erikoislääkäri! Mikä liiraa!
        Oma VHH-kiinnostukseni on ohi. Sopii diabeetikoille ja osalle laihduttajista sekä sokerihäiriöisille. Muuten ei kummoinenkaan idea. Laatu on hh tärkeintä minusta. Matala GI vaan kehiin ja muuten laadukasta ruokaa. Tulee aika, jolloin mikä tahansa ruoka on hyvää ruokaa. En viitsi kuunnella hyvän ruuan mautonta parjaamista. Oltaisiin kiitollisia, että on, mistä valita.
        So long Veijo. Aina ei mene nappiin. Olen väsynyt ilkeilyysi. Ihan tarpeetonta.
        Blogisi antaa kuvan ihan tervejärkisestä ihmisestä, ja täällä ehdottelet nyt viimeksi minulle peräpukamapuikkojen syömistä kuten joku aivan vinksahtanut. Huumoria? Öh .. Älykästä sanailua? Öh... Mikä ihme sinua vaivaa?! Tuolla suorituksella, mitä VHH:lla olet saanut pitäisi olla kyllä onnellisempi ja tyytyväisempi elämäänsä. Be happy. Find Life. The forest never responded.
        A Dieu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe