Millä oikeudella

Mukavaa sinkkuna

Millä oikeudella jotkut perheelliset voi sanoa sinkulle, mulle päin naamaa
että kyllä se kannattais hankkia jo puoliso ja perustaa perhe, olet kuitenkin jo
33.

Siis mitä vittua!!!

Ensinnäkin minä en mene näille mukamas onnellisille ja täydellisille perheille
sanomaan että, eikö kannattais olla sinkku, on paljon mukavampaa ja ei rasitteita ympärillä.

MINULLE EI KUULU, ENKÄ VÄLITÄ toisten asioista.
Siksi en arvostele ja kommentoi toisten valintoja, koska ihmisellä
on valinnanvapaus.

On tämä niin vitun ihmemaa, no oneksi mulla on hyvä työpaikka ja paljon
rahaa OMAAN käyttöön.

No panokset kovenee, täytyy kohta alkaa avamaan näille
"täydellisille" sana-arkkuni ...älkää sitten suuttuko, jos kerron mielipiteitäni.

Sitä saa mitä tilaa.

30

173

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trupaduuri

Ei mulle vaan oo kukaan tullu sanoon...

• ei kannata välittää

Ihmiset sanovat vaikka mitä tyhmää, kuten ne antavat muka viisaina lastenkasvatusohjeitaan, joilla ei ole mitään omaa kokemusta lasten kasvattamisesta.

Ei kannata välittää tuollaisista sanomisista liikaa, vaan mieti mitä sinä itse elämältäsi haluat, ei kannata tehdä mitään vain koska muut sanovat, vaan pitää miettiä mitä itse haluaa.

• Välihuomautus
        ei kannata välittää kirjoitti:

Ihmiset sanovat vaikka mitä tyhmää, kuten ne antavat muka viisaina lastenkasvatusohjeitaan, joilla ei ole mitään omaa kokemusta lasten kasvattamisesta.

Ei kannata välittää tuollaisista sanomisista liikaa, vaan mieti mitä sinä itse elämältäsi haluat, ei kannata tehdä mitään vain koska muut sanovat, vaan pitää miettiä mitä itse haluaa.

Jokainen ihminen on ollut lapsi, joten kyllä lastenkasvatuksestakin on jokaisella äärimmäisen omakohtaista kokemusta.

• Kusen nieluusi!

• ....

Ottaako päästä?

• Oletko tyhmä?
        .... kirjoitti:

Ottaako päästä?

Päästäkö? Kusettaa vaan, ei sen kummempaa.

• .
        Oletko tyhmä? kirjoitti:

Päästäkö? Kusettaa vaan, ei sen kummempaa.

.

• kenellä ongelma

Mielenkiintoinen asia sinänsä, sillä olen kuullut melko monen sinkun pohtivan samaa. Huomauttaja on aina ollut avioitunut, jolla on lapsia. Lyhyesti sanottuna, huomautus on ehkä tietyllä tavalla "tarkoitettu loukkaus", ja ainahan itse loukkaajalla on ongelma.

• Sinkku-Maija

Onhan noita kehottelijoita nähty, yleensä ihan harmittomia ja ajattelemattomia, perinteisissä ympyröissä kasvaneita vanhempia sukulaisia.

Mietin kyllä kerran kehottajan motiivia aika pitkään. Entinen kollegani huudahti parinkymmenen ihmisen joukossa ihan yhtäkkiä, että "olisi Maijankin aika jo perustaa perrrrhe". Erityisesti hänen voitonriemuinen illmeensä askarrutti minua. Hänen aviomiehensä oli Marokon tuomisia, työttömänä vetelehti kaveriensa kanssa kaupungilla aamusta iltaan ja iltaisin halusi passausta. Vaimo kuljetti alle kouluikäisiä lapsia hoitoon sukulaisille ympäri maata, kun mies ei suostunut panemaan tikkua ristiin eikä kahta työtä painava vaimo pystynyt enää hoitamaan kaikkea yksin. Säälitti kyllä, mutta minkäs sitä tilanteelle voi.

Tuossa tapauksessa kyse taisi olla silkasta kateudesta sinkkuna viihtyvän naisen viihtymistä kohtaan. Kai jotkut noista huomauttelijoista haluavat oloihinsa liian tyytyväisen ihmisen samaan parisuhteen ansaan, jossa itsekin ovat.

• ei kohden koskaan

Tilanne varmaankin on kahden "mietiskelijän" kohtaaminen ...ei sen kummempaa. Toinen on huomannut, että ihanaa, kun on lapset, mutta ns. "elämä" mennyt. Toinen taas nauttii yksinäisen vapaudesta haaveillen kuitenkin aika-ajoin omista lapsista ja siitä avioliiton ihanuudesta, mistä toisella juuri on ongelma.

• sinkle

"Toinen taas nauttii yksinäisen vapaudesta haaveillen kuitenkin aika-ajoin omista lapsista ja siitä avioliiton ihanuudesta, mistä toisella juuri on ongelm"

Nimenomaan joillekkin se EI OLE ongelma, ei haaveile mistään perheestä ja pennuista, tätä on joittenkin niin hankala käsittää.

• Toinen samanlainen

Just noin. Minulle lapsen tekeminen olisi ollut hirvittävän vastenmielinen juttu. Avioliittoakaan en kaipaile, koska en ole kovin innokas tekemään kompromisseja ihan jokaisesta pikkuasiasta.

• aivan niin

Eivät kaikki haaveilekaan perheestä ja pennuista, mutta juuri näitä ei kysymykset askarrutakaan.

• Panomies...

Haluuks munaa? Joko halkioon tai pakoputkeen. Kumpikin käy.

• kirkasotsa

Kyllä sinkkujen on otettava itseään niskasta kiinni ja lopetettava itsekäs itsensä paapominen. Kyllä parisuhteeseen heittäytyminen ja muutaman (3-4)lapsen hankkiminen on yhteiskunnallinen teko. Eläminen vakaampaa ja turvatumpaa.Yhteiskunnan palvelujen kaventuessa olisi vanhuus lasten seurana mukavaa.Työttömyyden lisääntyessä voisi vaimo jäädä kätevästi kotiin ja mies katsoisi leivän perään.Yhteispelillä se sujuu. Yksinäiset yöt ja illat jäivät taakse.

• Mene jo helvet

"Kyllä parisuhteeseen heittäytyminen ja muutaman (3-4)lapsen hankkiminen on yhteiskunnallinen teko."

Haista vittu, silkka itsemurha se on!

"Eläminen vakaampaa ja turvatumpaa."

Just, sinkkuna sitä elää itselle vakaasti ja turvatusti.

"Yhteiskunnan palvelujen kaventuessa olisi vanhuus lasten seurana mukavaa.Työttömyyden lisääntyessä voisi vaimo jäädä kätevästi kotiin ja mies katsoisi leivän perään.Yhteispelillä se sujuu. Yksinäiset yöt ja illat jäivät taakse. "

Haista jo paska, voi vittu että kehtaa, tyypillinen näin sen täytyy tyyppi kun "muutkin niin" ja lalaallaaal ja yhyy päälle..

Laitankin rahaa palamaan tässä kesällä huvituksiin ja viinaan, kyllä tykkään,
      ei ainakaan "puolisolle ja pennuille mene eli turhuuteen", pidetään näin SUOMI pystyssä.

• 17 lapsen isä

SUOMI ei mahoja kaipaa,,,,synnyttämään ja heti------- muutoin muslimit valtaa suomen--- hus hus

• NHL ja SM KaPI

SINKKU ON RINTAMAKARKURI JA HYLKYKAMAA........................................................................ !

• Hurtti -ukko

Itse olen yli 50 v mies ja sinkku, nautin sinkkuna olemisesta .Onhan noita naisjuttuja ollut mutta tähän olen päätynyt näin on parempi ,tällainen pienipaikkakunta jokainen tuntee jokaisen ja vaihtoehdot vähissä ,jos vaimon haluaa löytää niin ainoa vaihtoehto taitaisi olla yksinhuoltaja mutta kun ei kiinnosta ei viitsi ruveta isäksi toisen lapsille ei onnistuisi millään kun en erityisemmin lapsista välitä tai pidä joten näin on parempi vai on parisuhteeseen heittäytyminen mukamas yhteiskunnallinen teko samoin 3-4 lapsen hankkiminen
      ihan tyhmää jos minulta kysytään ei voisi vähempää kiinnostaa ainakaan uusio perhe se olisi vihonviimeinen töppäys että nimierkki kirkasotsalle tiedoksi
      eivät kaikki halua leikkiä kotia ja perhettä perustaa. jotkut haluaa muttei voi perustaa jostain syystä.

• noo eiii

"vai on parisuhteeseen heittäytyminen mukamas yhteiskunnallinen teko samoin 3-4 lapsen hankkiminen "

No ei, joillain vaan on elämä mennyt pahasti vessanpöntöstä alas, jo hyvin nuorena, nyt sitten ollaan niin perhettä niin perhettä että voi hyvä vittu sentään
        että ei paremmasta väliä, oksettavaa paskaa.

Nostan sinkuille hattua.

• ISOPERHEEN LAPSI

..ett pidä lapsista ??????????????? AJATTELE jos kukaan ei olisi pitänyt sinusta ,,kun olit LAPSI ?

Et edes kirjoittaisi tuota viestiäsi....olisit delannut jo enen 1 v synttäreitäsi---- eli PIENTÄ RAJAA SIIHEN PERUSTEETTOMAAN LAPSI-vihaasi--

• ......

"PIENTÄ RAJAA SIIHEN PERUSTEETTOMAAN LAPSI-vihaasi-- "

ja pientä rajaa sinun perhe-elämällesi vitun lässyttäjä, ime tuttia!

• Mietipäs nyt

Eiköhän tuo aloittajakin ole saanut alkunsa sillä tavallla, että joku oikein tekemällä teki hänet. Useimmat lapset kun katsos ovat haluttuja ainakin silloin alkuvaiheessa.

Mietipäs sitä, että joku pakotettaisiin lapsentekoon vasten tahtoaan. Siinä tilanteessa tehdään niitä lapsia, joita kukaan ei halua. Olenpa nähnyt menoa muutamassa lestaperheessäkin, jossa lapsia tehtaillaan kuin kennelissä jonkin mielikuvitusolennon mielistelemiseksi, ja aina uuden tullessa edellinen joutaa hunningolle aiempien retuutettavaksi. Siinä sitä rakkautta piisaa...

• .
        ...... kirjoitti:

"PIENTÄ RAJAA SIIHEN PERUSTEETTOMAAN LAPSI-vihaasi-- "

ja pientä rajaa sinun perhe-elämällesi vitun lässyttäjä, ime tuttia!

BINGO------------TOÖLÖOLLA PALOI KÄÄMIT heheheheheheheh

hohohohohohoho IME OMAA PIPPELIASI HOHOHOHOHOHOHO

• Niin teen

"jos vaimon haluaa löytää niin..."

Ottaa ulkomailta, venäjältä, thaimaasta...

Nämä suomalaiset kantturat ja nirppanokat kyllä tiedetään.

• että niin ja näin

Vaikka ei itse lapsia haluaisikaan, niin eihän se silti sitä tarkoita, että vihaisi lapsia. Eikä lapsien teko ja avioliitto (tai avoliitto) pitäisi olla mikään itsetarkoitus. Eikä ns. yksineläjä ole välttämättä mikään yksinäinen - voi olla, mutta niin voi olla sellainenkin, joka jonkun kanssa suhteessa elää.

• niin se on

Totta, se on vaan mennyt ihme vouhotukseksi, perhe ja lapset, se on sitä oikeaa
        elämää.

Oikeaa elämää on se mistä itse tykkää.piste.

• Näin se vain on...

Nooh, mikään ei kelpaa. Minä taas "vakiinnuin" 14-vuotiaana, ja siitäkin oli monella nokan koputtamista, miten heitän nuoruuteni hukkaan ja kadun vielä joskus ja jää sitä ja tätä kokematta ja näkemättä. MUTTA... uskoisin kuitenkin, että useimmat kommentoijat olivat ihan aidosti hyväntahtoisia, ja uskoivat asiaansa, kuvittelivat antavansa hyvänkin vinkin. Ja uskon, että ainakin osalla näistä perhe-elämää tuputtavista yksilöistä ajatus on sama: he ovat saaneet jotain mielestään upeaa, ja haluavat kannustaa muita siihen samaan, ettei tilaisuus mene sivu suun... kas kun ihminen on niin yksioikoinen otus, että näkee asiat kuitenkin aina sieltä omasta näkövinkkelistään. Ei moni perhekeskeinen ihminen ihan oikeasti tajua sitä että joku ei haluaisi puolisoa/lapsia, niin kuin ei jotkut villiä nuoruuttaan eläneet ymmärrä ettei 14-vuotiaana puolison tapaaminen ollut mikään menetys :) Tärkeintä on se, että sinä olet valintoihisi tyytyväinen. "Vähemmistön" edustajana saa aina puolustella ja selitellä valintojaan, jos sille tielle lähtee...

• ihan miten vaan

Mistä YH äidit tulevat??

He tulevat suurilta osin juurikin niistä nuorista pariskunnista, jotka ovat "rakastuneet" siinä vaiheessa kun menettivät neitsyytensä..

• Näin se vain on...
        ihan miten vaan kirjoitti:

Mistä YH äidit tulevat??

He tulevat suurilta osin juurikin niistä nuorista pariskunnista, jotka ovat "rakastuneet" siinä vaiheessa kun menettivät neitsyytensä..

No jaa, mie nyt kuitenkin olin saanut tarkkailla tuon puolison isäkelpoisuutta yli kymmenen vuotta ennen kuin esikoisemme syntyi. Nuorena seurustelu ei onneksi tarkoita sitä että pitäisi ne lapset hankkia saman tien, se voi tarkoittaa sitä, että on hyvin aikaa tutustua ja rakentaa pohjaa perheelle ennen lisääntymistä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4970
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1069
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      977
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      867
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      822
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      703
    Aihe