Olen päässyt tutustumaan eronneiden miesten ryhmään. Miehet keskustelevat erostaan: siihen johtaneista syistä ja uuden elämän jälleenrakentamisesta.
Olen kiinnostuneena seuraillut myös uskottomuus palstaa, vaikkakaan se ei omaa elämääni kosketa millään tavoin ja kauhistuneena olen lukenut näitä vaimojen viestejä.
Olen tajunnut miehiä kuunnellessani, että miehet ovat nykypäivänä täysin poljettuja. Teetpä niin tai näin, niin mikään ei tahdo olla oikein vaimon mielestä. Poislukien tietenkin täysin väkivalta, alkoholismi tai muut riippuvaisuussairaudet.
On käynyt erittäin selväksi se, että vaimot ovat monessa perheessä niitä, jotka sanelevat tahdin. Mies on eksyksissä roolinsa kanssa, kun ei saa enää olla mies, mutta ei marjanpoimijakaan.
Useimpien miesten suusta kuulee sen, että vaimo ei ikinä kehunut miestä mistään. Miehen kyllä tulee muistaa kertoa vaimolleen, että tämä on nätti, tuoksuu hyvälle, on ahkera , hyvä äiti jne. Mutta miehet itse eivät saa näitä kehuja kuulla vaimoltaan. Ja jokaisella on oikeus parisuhteessa olla palvottu!! Se ei ole vain naisen oikeus. Miksi ei vaimo voisi sanoa miehelleen, että olet komea, tuo paita sopii sinulle, tuoksut miehekkäälle?!!
Merkille pantavaa oli myös se, että mies teki joko liikaa töitä tai liian vähän. Rahaa pitäisi tuoda kotiin, mutta töissä ei saisi viettää liikaa aikaa. Vaatimukset senkuin kasvavat vaimolla mitä enemmän mies tienaa, mutta eihän se raha ilmaiseksi tule. Jatkuvaa naputusta liian pitkistä työpäivistä tai töiden tuomisesta kotiin. Kotitöihinkin tulisi miesten osallistua siinä missä naisen, mutta eihän miehet tee siinäkään mitään oikein. Imuroitu on hutiloiden, pölyjä ei ole pyyhitty kunnolla, pyykki pesty väärässä lämpötilassa. Kyllä se varmaan vähentää miehen innokkuutta osallistumiseen, jos siinäkin tulee vain moitetta vaimolta.
Lasten kanssa tietysti pitää viettää aikaa ja moni mies olikin innokkaasti kuskannut lapsia harrastuksiin ja osallistunut niihin lastensa kanssa. Mutta tämäkin oli monessa perheessä koitunut miehelle miinukseksi. Olihan sekin aika sitten vaimolta pois.
Hellyys ja huomoiminen nousivat miesten puheissa merkittävään osaan. 90 % tapaamistani miehistä totesi, että on hellyydenkipeä ja kaipaa kosketusta. Avioliitoissaan miehet olivat kokeneet, että heidän tulee olla aina aloitteentekijöitä kosketuksen suhteen. Vaimo on se joka ottaa vastaan ja mies antaa. Naista tulee helliä ja silitellä ja halata ohimennen ja pitää kainalossa, mutta miehet olivat kokeneet, että he kaipaavat ihan sitä samaa , mutta jostain syystä ovat jääneet ilman. Esimerkkinä eräs mies kertoi, että hänellä oli iltaisin tapana hieroa vaimonsa jalat tai hartiat, mutta pyynnöistään huolimatta vaimo ei ikinä ollut hieronut miestä.
Seksi onkin oma lukunsa. Suurin osa miehistä totesti, että eivät enää edes muista, koska ovat kokeneet itsensä halutuksi. Että vaimo olisi osoittanut intohimoa ja halukkuutta miestänsä kohtaan. Miehet olivat kokeneet, että esileikkikin on täysin vaimon etuoikeus. Naista tulee lämmitellä, silitellä, kosketella, antaa suuseksiä ja hyväilyjä, jotta vaimo on valmis rakastelemaan. Mutta miehet jäivät ilman esileikkiä. Suurin osa vaimoista oli tuntunut ajattelevan miesten puheiden mukaan, että miehen esileikiksi riittää se, että mies saa koskea naista. Ja miehen on oltava heti valmis. Kun taas miehet sanoivat toivoneensa yhtä lailla kosketusta ja sitä, että vaimoakin kiihottaisi miehen koskeminen. Yli 80% miehistä totesivat, että vaimonsa eivät ikinä kostuneet tai kiihoittuneet suudelmasta tai pelkästä rakastelun ajattelemisesta ja odotuksesta kuten mies.
Muutama miehistä kertoi olleensa uskoton vaimoilleen ihan vain tästä hellyydenkaipuusta johtuen. Siitä syystä, että saisivat edes hetken olla haluttuja ja huomioituja. He olivat kaivanneet sitä, että joku pysähtyy ihan heitä varten hetkeksi ja pitää lähellään. Sanoo jotain kaunista ja osoittaa haluavansa .
Menkääpä nyt vaimot itseenne ja miettikää, miksi juuri se teidän miehenne käy vieraissa? Voitteko te kenties käytöksellänne vaikuttaa toimintaan?
NAISET
45
299
Vastaukset
- Vaimo.
Hui, hai mitä roskaa! Kyllä minun mieheni ainakin nauttii, kun saa helliä minua!
- .
Ei voi muuta sanoa, kuin täyttä otta mitä kirjoitat.
- .
*totta... Kuin omasta avioliitostani, kohta entisestä.
- hyvä kirjoitus
Oikeaa puhetta. Näitä seikkoja kertoi minulle ihana mies, joka on valitettavasti naimisissa, mutta on pettänyt vaimoaan paljon. Minuun hän hullaantui ja omien sanojensa mukaan syvästi rakastui.
Ja minä ymmärrän kyllä miksi. Juuri noita yllä mainittuja asioita: olen itse ollut suhtkoht pitkässä avioliitossa, ja se oli todella rakkausliitto, 2 lasta. ei koskaan väkivaltaa eikä pettämistä. Erossa olemme asuneet nyt muutaman vuoden yhteisestä sopimuksesta. kultturierot ja luonne-erot, olimme molemmat ns. haluaa päättää, ja sehän ei onnistu. Myös taloudellisia asioita, jotka eivät menneet niin kuin halusin. Silti olemme pysyneet ikuisina ystävinä, jo lastenkin vuoksi. Jos toinen rakastuu toisaalla ja haluaa eroa, saa sen ilman ongelmia heti , eikä kumpikaan enää määrää toisen elämää.
Mutta: me aina, yhteistä taivalta oli 13 vuotta, koskettelimme toisiamme jne.
Siis tämä varattu mies, ihana mies, hullaantui minuun syistä että annoin hänelle mahdollisuuden olla mies ja valloittaja. Myös annoin hänen vietellä minua.,ja tottavie esityydytin häntä, enkä ajatellut itseäni. Kuumaksi hänet sai jo tekstiviesteillä jne.
Missä tahansa olimme (salasuhde melkein vuoden), kosketin häntä aina jollakin tavalla, ja huomasin kyllä että hän ei ollut tottunut siihen,,,,miksiköhän. Mutta se oli hänestä ihanaa.
Kehuiin häntä mutta vain niistä asioista jotka todella minua miellyttivät. Nyt joku sanoo, että joo, alussahan kaikki on aina noin, mutta luulempa että minä olen sellainen nainen, jota kokemuksieni mukaan eivät miehet meinaa unohtaa. Olen tottunut myös lasteni kanssa avoimeen hellyyteen, vaikka toinen on jo murkku ja poika, tulee hänkin usein halaamaan minua ja antaa poskipusun. Se on ihanaa, ehkä tämä johtuu siitä että perheemme on multikulttuurinen.
Tämä mies oli ennen minua kerran kertonut uskottomuudestaan vaimolle, ja halusi silloin jo erota melkein, mutta se suhde oli merkityksetön.
Tiedän vieläkin, mies on itse sen sanonut, hän kaipaa tiettyä asioita joita hänelle annoin. Siellä hän nyt suhteestamme kiinnijääneenä elää edelleen suhteestamme kiinnijääneenä, kylmyys ja epäluottamus vain vahvistuneena, kuinka voisi muuten olla koska vaimo tiesi että mies rakastui minuun?
Kaunko mies jaksaa lasten vuoksi, tai jos nainen terve ihminen ja vähäänkään älliä päässä, kauanko hän elää tietoisuudessa ja kylmyydessä että miehensä jäi vain pienten lasten vuoksi koska pelkää että vaimo ei pärjää? Suon sen hänelle jos niin on tarkoitettu, mutta olen tietoinen että mieheltä puuttuu nuo tietyt asiat, ja vaimolta vielä enemmän:rakkaus ja lämpö.
Joskus voi tosiian mennä näin, että kaikki näyttää ulkopuolisesti hyvältä, mutta sisällä onkin kaikki kuin talvisodassa välirauhan aikaan.- hahhahahha
Osaatpa olla tollo...tyypillistä kakkosnaisen puhetta,HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAH
- noniiiiiii taas!!!!!
Että sä idiootti jaksat!! Miksiköhän jäit lehdelle soittelemaan vaikka olet niin "ihana, kaunis, järkevä," ukkomiehen spermat suussa ja mahalla, naiskentelet toisen naisen kodissa tämän miestä, otat mieheltä suihin tämän puhuessa kännykkään vaimolleen.. niin miksiköhän?!! Vain todella huonoitsetuntoinen, empatiakyvytön, tunnevammainen ja vajaa älyinen nainen toimii noin. Häpeän puolestasi sitä että olet edes nainen!!
- biiiiit
Kaikkihan alkavat yhteisen tiensä rakkauden vuoksi ja hyväilyt kuuluvat jokapäiväiseen elämään. Mutta sitten tulee elämän tavallisimmat kompastus kivet esille ja hyväilyt vähenevät. Miehen on ihan pakko lähteä vieraisiin ja syyttää vaimoaan kylmyydestä, yhtään ajattelematta että jokin syy on kylmyyteen. Joten kakkos naiset te ette koskaan tule ymmärtämään tätä sillä te otatte miehestä vaan se pienen osan. Sitten syytetään vaimoja.
- Yäkyäk
Minä minä minä.... en jaksanut lukea ylistystä omasta itsestäsi loppuun. Tipu maan pinnalle ja todellisuuteen niin ehkä sinäkin kelpaat vielä jollekin.
- kertausta
Ai olet kaivanut esiin vanhan jutun, tuo kirjoitus on jo ajat sitten ollut täällä....
- etaergtaeg
Just samaa ajattelin aloituksen luettuani - että onko tämä "täti" katsonut kaleterista, että nyt olis taas hyvä väli pukkasta sama saarna palstalle...
- yksi ja sama nimimer
etaergtaeg kirjoitti:
Just samaa ajattelin aloituksen luettuani - että onko tämä "täti" katsonut kaleterista, että nyt olis taas hyvä väli pukkasta sama saarna palstalle...
Ja tämä nimimerkki "noniiintaas, kertausta, ja etaergteeg on yksi ja sama ja vastailee itse itselleen. Hohhoijaa, anna ihmisten kirjoitella, kolahtiko niin pahasti omaan nilkkaan?
- noniin taas!!!
yksi ja sama nimimer kirjoitti:
Ja tämä nimimerkki "noniiintaas, kertausta, ja etaergteeg on yksi ja sama ja vastailee itse itselleen. Hohhoijaa, anna ihmisten kirjoitella, kolahtiko niin pahasti omaan nilkkaan?
No ei helkkari "noniintaas" oli minun kirjoitukseni mutta löytyy muitakin jotka ovat samoinhin juttuihin kyllästyneitä. Erityisesti mielenterveysongelmaisen sekopoltsi kakkosen juttuihin. En ota kunniaa muiden kirjoituksista:)
Ja ei todellakaan noin yksinkertaiset jutut kolahda omaan nilkkaani;) - etaergtaeg
noniin taas!!! kirjoitti:
No ei helkkari "noniintaas" oli minun kirjoitukseni mutta löytyy muitakin jotka ovat samoinhin juttuihin kyllästyneitä. Erityisesti mielenterveysongelmaisen sekopoltsi kakkosen juttuihin. En ota kunniaa muiden kirjoituksista:)
Ja ei todellakaan noin yksinkertaiset jutut kolahda omaan nilkkaani;)Minä en ole sen kummemmin "noniin taas" kuin "kertaustakaan". Alkoi vaan ihmetyttää, eikö aloittajalla ole muuta tekemistä kuin jauhaa samaa uudelleen ja uudelleen - no, samaa rataa näkyy menevän ao persoonan muutkin jutut... Että sellasta.
- kokemuksesta puhun
Parisuhteeseen tarvitaan aina kaksi. Mitähän kertoisi noiden eroryhmän miesten vaimot liitoistaan?
Mielestäni on turhaa käskeä, että menkää vaimot itseenne. Kyllä miestenkin tulisi mennä. Kuinkahan moni noista miehistä on oikeasti edes suunsa avannut ja kertonut vaimolleen, ettei ole liittoon tyytyväinen, mitä siltä odottaa ja kaipaa. Veikkaan että yksi kymmenestä. Vaimot ovat varmasti kertoneet, ettei nyt mene hyvin meillä. Mies sulkenut korvansa ja jatkanut älytöntä raatamista, muka perheen hyväksi. Näin se vaan monesti menee, sori vaan. Ja sitten tulee ero kuin puun takaa, kun ei ole kuunneltu toista. Yleensä sitä vaimoa.- 1212
Kuinka moni mies viitsii avata suunsa, koska seurauksena yleensä on mykkäkoulu ja tai hirveä huuto. Valitettavasti me naiset emme kestä saamaamme kritiikkiä.
- kokemuksesta puhun
1212 kirjoitti:
Kuinka moni mies viitsii avata suunsa, koska seurauksena yleensä on mykkäkoulu ja tai hirveä huuto. Valitettavasti me naiset emme kestä saamaamme kritiikkiä.
Kyllä aika moni kestää tosi kovaa kritiikkiä. Mutta mitenkäs puhut, kun toinen pitää mykkäkoulua monta viikkoa jos yrittää keskustella aiheesta missä mennään parisuhteessa? Meillä mies toimi noin niinkuin sinä uskot kaikkien naisten toimivan.
Jos parisuhteessa tulee ongelmia, niin väitän edelleen, ettei se vika voi olla vain toisessa. Tuon ap:n olisi hyvä olla kärpäsenä katossa seuraamassa, mitä eroperheissä on todella tapahtunut. Huono liitto ajaa monet pettämään, niin minutkin. Paskasti tehty. En silti syytä eks miestäni kaikesta. Oli vikaa minussakin. Myönsin sen eron tullessa ja myönnän edelleen. Virheetön ei ole kukaan. Se pitäisi myös ap:n muistaa.
- Panee miettimään
Kyllä asia taitaa olla niin, että vaimot ovat pyyteissään aivan mahdottomia, kukaan mies ei täytä heidän vaatimuksiaan. Eron kautta saavat usein järjestetty lapset ex:lle hoitoon ilmaiseksi ja silloin uuden suhteen kanssa päästään viettämään aikaa, miten olisi ollut jos entisen kanssa olisi hoitanut lapsille hoitajan ja mennyt oman kultansa kanssa joskus.
Jatkuva määrääminen, moittiminen kylläs lopetta liiton, mutta tuskin se seuraava on yhtään parempi.
Tosin miehtkin voivat olla täysin älyttömia ja tuskin huomaavat vaimoaan ja lapsiaan j akotiaan, kun kaveripiiri vie mennessään. Mutta sitä sanon jo täydelliseksi lapsellisuudeksi jos ihminen ei voi edes päivätyötään tehdä, joksu tulee ylityötä, voi tulla matkatöitä. Voi olla vuorotyöläinen. Jos puoliso tästäkin nalkuttaa, en ymmärrä, kun toinen raataa kodin eteen. Sillä työnantaja määräilee siellä eikä vaimo.
Joudun päivittäinen kuulemaan ja näkemään erään uusioparin toimintaa ja kyllä olenkin kuullut vaikka mitä. Pyykitkin ripustetaan narulle puoliksi, tehdäänköhän kaikki muukin samoin. Molemmilla on ala-aste ikäiset pojat, jotka viettävät aikaa yhdessä, ei siinä jouda vanhemmat mukaan, jos tulevat on tupakka suussa ja kaljamuki kädessä.
Samoin muuten perataan kukkapenkit puoliksi.
Kun pojat ovat ilmeisesti ex:llä on pihapöytä täynnä kaljoa ja viinoja ja äänekäs keskustelu käy, sitten mennään joko kovaan riitaan tai leikitään kuin ala-ikäiset lapset. Hypitään tramboliinissa ja pelataan jalkapalloa tai sulkapalloa tai uidaan muovisessa pihaammeessa ja muuta en viitsi kirjoittaa mitä silloin näkee.
Joku voi sanoa, että oikein urkin, mutta kun katson omasta ikkunastasi ulos, en voi olla näkemättä tuota touhua. Nyt yritän kiireisesti kasvattaa suojaa tuijista heidän pihaansa. ostin niin suuret taimet kuin kaupasta sain. En todellakaan halua nähdä tuota kaikkea, mutta korviani en saa minnekään jos omalla pijallani olen ja kovemmat riidat kyllä herättävät yölläkin, onhan heillä jo ambulanssikin riidan jälkeen käynyt.
Tätäkö te haette eroamalla lapasuutta ja leikkimistä, tosin aikuisen leikki on aika rumaa. Nämä pojat viiristelevät nurkan takana, kun pahempaa näkyy. Tuskin onnesta hyppivät.
Naapurista nähtyä.- rdhydthjfg
No just, ja se, mitä sinun naapurisssasi tapahtuu - tai paremminkin: mitä luulet tapahtuvat - heijastaakin kaikkien muiden toimintaa!
Eikö sinulla oikeasti ole omaa elämää? Vain yksi ainoa ikkuna, jonka vieressä on pakko istua? On minullakin "näköala" rivarinaapurin pihalle, mutta aikaslailla tiiviisti saisin ikkunan ääressä kytätä, että noin mittavan selvityksen naapurin tekemisistä saisin aikaan - asuu siinäkin muuten uusioperhe, oikein mukava 35:nen pari, joiden kanssa asuu naisen 8 v tyttö ja yhteinen 2 v poika joka toinen vkl miehen vähän vanhemmat pojat. Silti en tiedä heistä juurikaan muuta kuin mitä emännän kanssa olen puhellut, vaikka pihalla paljon ovatkin.
- 1212
Olet aivan oikeassa kirjoituksessasi. Me naiset olemme kohtuuttomia.
Eräs tuttava mies tokaisi tuossa pari viikkoa sitten, että te naiset olette tehneet meistä mieheistä "neitejä", emme saa enään olla miehiä.- ella*
Mies syyttää taas naista myöntämällä jopa neitimäisyytensä.... Voi ei. Kannattaisiko miehen ottaa elämä omaan haltuun?
- Tieän tunteen
Liitot ovat ajan myötä muuttuneet, ennen mies elätti perheen ja nainen oli hänestä riippuvaainen nykyään näin ei ole. Mutta asia voi myöskin olla toisinpäin olin liitossa se elättäjä nainen joka teki pitkiä työpäiviä, jotta mies saisi ostella kaikkea mitä halusi, kotiin tullessani piti jaksaa kotityöt ja lapsetkin hoitaa vaikka olin töissä 16h päivässä, eipä siinä paljon huomiota saanut osakseen. Tunne tuollaisessa tilanteessa on toellakin se ettei kelpaa muuhun kuin rahaa tuomaan ja kodinkoneeksi, sitten ihmetellään vielä miksi lähdin etsimään sitä jotain kodin ulkopuolelta ja halusin erota. olen sitä mieltä, että monet menevät vääristä syistä yhteen ei rakkaudesta, koska jos on oikeita tunteita kumppaniaan kohtaan ei tuollaista tilannetta pääse syntymään parisuhteessa ja senkin oikean tunteen olen saanut kokea nyt myöhemmin ihmisen kanssa joka on aivan erilainen kuin ex mieheni.
- Ei ole noin
Mitä höh? Ei se nyt ole aivan noin yksioikoista, kuuntelitko vaimojakin, juuri näiden miesten vaimoja jotka vaimojaan moitti???
Et ole uskottava jos kuuntelet vain valittavia ukkomiehiä etkä toista osapuolta.
Sanon miehelleni joskus jonkun hyvän sanan mutta mieheltä noita sanoja ei irtoa. Joskus innostan häntä arvostelemaan asuanikin ja siihenkin löytyy vain aina jotakin negatiivista vastaukseksi. Joten äläpä syyllistä yksin vaimoja!
Ketään ei tarvinne palvoa, mutta jonkun hyvän huomion voi toiselle aina antaa, usein sekin riittää.
Tunteissaankin on oltava rehellinen, onko parempi teeskennellä jos tunteita ei ole? Hyvä nimimerkki "Ei ole noin": en toki halunnut aloituksessani yleistää, että aina vika olisi naisissa, mutta kymmenestä tapauksesta yhdeksässä vaikka naiset eivät sitä halunneet myöntääkkään!
Ja kyllä: olen kuunnellut molempia osapuolia ... oikeus ja kohtuus kaikessa - olen heillä monesti ollut tukena, hoitanut heidän lapsiaan jotta saavat omaa yhteistä aikaa ... kuunnellut ja yrittänyt ymmärtää - varsinkin naisia!
Kun jokainen normaali, terve naispuolinen ihminen varmaan ymmärtää jos oikein kovin yrittää, että esim. mies ei voi olla kahdessa paikassa yhtaikaa: kotona osoittamassa hellyyttä ja töissä hankkimassa naisille niin tärkeää rahaa?!!!- sä kärjistät
Sä siis väität kuulemasi perusteella, että yhdeksälle naiselle kymmenestä merkitsee vain se raha jotain? Ei nykyisin naiset tarvitse miestä elättäjäkseen, yhdeksän kymmenestä naisesta nimittäin varmasti ansaitsee itse oman elantonsa.
Miksi miehet ei tajua, ettei se nainen ole vaan kodinhoitaja ja lastenkasvattaja? Miksi miehet kokevat hoitavansa oman osuutensa tuomalla perheeseen rahaa?
Sä vaan jotenkin olet ottanut asiaksesi olla miesten puolella. Mulle tulee vaikutelma, että olet myös suhteessa ukkomieheen, joka hakee liittonsa ulkopuolelta ymmärtäjää, hellyyttä ja seksiä. Onko näin? Miksiköhän se mies ei sitten kotona osoita puolisolleen, että välittää? Miksi ei tue puolisoaan vaikeissa asioissa? Ennenkaikkea miksi ei puhu tunnoistaan? Väitän että vain yksi kymmenestä miehestä puhuu kotona, miltä tuntuu. Ja heidän liittonsa kestää hautaan saakka. En millään jaksa uskoa, että näiden tuppisuiden vaimot olisivat kaikki sellaisia, etteivät pysty puhumaan asioista riitelemättä ja suuttumatta.
Toki hienoa, että miehiä puolustat. Vaikeaa uskoa, että olisit itse kuitenkaan kokenut minkäänlaista parisuhdetta, et hyvää etkä huonoa. Muutoin ymmärtäisit, että joskus tulee se vaihe, että hyvänkin kamelin selkä katkeaa. Ja tällä tarkoitan kaikkensa antavaa ja yrittävää vaimoa. Joita on varmasti se yhdeksän kymmenestä. sä kärjistät kirjoitti:
Sä siis väität kuulemasi perusteella, että yhdeksälle naiselle kymmenestä merkitsee vain se raha jotain? Ei nykyisin naiset tarvitse miestä elättäjäkseen, yhdeksän kymmenestä naisesta nimittäin varmasti ansaitsee itse oman elantonsa.
Miksi miehet ei tajua, ettei se nainen ole vaan kodinhoitaja ja lastenkasvattaja? Miksi miehet kokevat hoitavansa oman osuutensa tuomalla perheeseen rahaa?
Sä vaan jotenkin olet ottanut asiaksesi olla miesten puolella. Mulle tulee vaikutelma, että olet myös suhteessa ukkomieheen, joka hakee liittonsa ulkopuolelta ymmärtäjää, hellyyttä ja seksiä. Onko näin? Miksiköhän se mies ei sitten kotona osoita puolisolleen, että välittää? Miksi ei tue puolisoaan vaikeissa asioissa? Ennenkaikkea miksi ei puhu tunnoistaan? Väitän että vain yksi kymmenestä miehestä puhuu kotona, miltä tuntuu. Ja heidän liittonsa kestää hautaan saakka. En millään jaksa uskoa, että näiden tuppisuiden vaimot olisivat kaikki sellaisia, etteivät pysty puhumaan asioista riitelemättä ja suuttumatta.
Toki hienoa, että miehiä puolustat. Vaikeaa uskoa, että olisit itse kuitenkaan kokenut minkäänlaista parisuhdetta, et hyvää etkä huonoa. Muutoin ymmärtäisit, että joskus tulee se vaihe, että hyvänkin kamelin selkä katkeaa. Ja tällä tarkoitan kaikkensa antavaa ja yrittävää vaimoa. Joita on varmasti se yhdeksän kymmenestä.On hienoa, jos sinulla asiat on noin hyvin: ettet tarvitse miestä pelkän rahan takia - ONNEKSI OLKOON!
Olet oikeassa - kaikki ei tarvii miestä elättäjäksi; siksi minäkään en sellaista kotiini huoli ...
Elikkäs olet niiiiin helvetin väärässä: en ole suhteessa ukkomieheen - en koskaan voisi rikkoa kenenkään perhettä!!
Ja taas olet väärässä ... kaksi pitempää suhdetta takana: poikani isään ja toinen.
"Kaikkensa antavaa ja yrittävää vaimoa"??? Ei ole vielä vastaan tullut, enkä sellaisesta ole ennen kuullut ... ikääkin minulla sentään liki 50- sä kärjistät vieläki
kauramamma kirjoitti:
On hienoa, jos sinulla asiat on noin hyvin: ettet tarvitse miestä pelkän rahan takia - ONNEKSI OLKOON!
Olet oikeassa - kaikki ei tarvii miestä elättäjäksi; siksi minäkään en sellaista kotiini huoli ...
Elikkäs olet niiiiin helvetin väärässä: en ole suhteessa ukkomieheen - en koskaan voisi rikkoa kenenkään perhettä!!
Ja taas olet väärässä ... kaksi pitempää suhdetta takana: poikani isään ja toinen.
"Kaikkensa antavaa ja yrittävää vaimoa"??? Ei ole vielä vastaan tullut, enkä sellaisesta ole ennen kuullut ... ikääkin minulla sentään liki 50En todellakaan tarvitse miestä elättämään itseäni. Ja usko pois, suurin osa naisista ajattelee samoin, tietää pärjäävänsä taloudellisesti yksinkin. Kuitenkin miehen kotiini huolisin vaikka heti. Miehen, joka arvostaisi ja kunnioittaisi minua, jonka kanssa oltaisiin parhaat ystävät ja jonka kanssa seksi olisi taivaallista. Eikö kelpaisi sinullekin?
Jostain syystä sä vaan olet katkera vaimoille. Lähtikö sun miehet jonkun toisen perään? Tuossa alempana syytät kovasti, että naisessa vain olisi vikaa, jos miehet vaihtuu. En sinuna yhtään moittisi ja moralisoisi, jos kaksi omaa liittoa olisi eroon kaatunut. Sussako se kaikki vika oli?
- valehtelija olet
Eiköhän useimmissa perheissä myös vaimo ole antsaisemassa sitä niin tärkeää rahaa. Sinä esiinnyt useimmilla nimimerkeillä, sävel sama. Mikä saa sinut hyökkäämään aina vaimoja vastaan. Lisäksi asiantuntija, joka ko ryhmissä on, ei tule tänne uskottomuuspalstalle niitä kommentoimaan. On olemassa ammattimoraali.
Valehtelija?!!! Kun sanon/kerron oman mielipiteeni!!! Ok, jos se sinut onnelliseksi tekee - en häpeä kertoa mielipidettäni enkä mielipiteitäni häpeä!!
Minulla ON TASAN yksi nimimerkki!
Mielestäni en hyökkää kenenkään kimppuun ... sanon vaan mielipiteeni siitä mitä olen nähnyt ja kuullut. Kirjoitukseni lähtevät ihan oikeasta elämästä - häpeästä olla nainen, siitä miten miehiämme kohtelemme!
En mielestäni missään vaiheessa ole sanonut, että miehet ovat täydellisiä ja puhtaita ... Vikoja on kummassakin, niin miehissä kuin naisissakin! Mutta jos ikää on 30 ja takana kolme itse parisuhteesta lähtenyttä miestä, joiden jokaisen kanssa lapsi/lapsia ... niin eikö silloin muijan jo kannattaisi katsoa peiliin, ja miettiä missä vika, kun äijä ei pysy kotona/parisuhteessa?!!!- näinkö on?
kauramamma kirjoitti:
Valehtelija?!!! Kun sanon/kerron oman mielipiteeni!!! Ok, jos se sinut onnelliseksi tekee - en häpeä kertoa mielipidettäni enkä mielipiteitäni häpeä!!
Mielestäni en hyökkää kenenkään kimppuun ... sanon vaan mielipiteeni siitä mitä olen nähnyt ja kuullut. Kirjoitukseni lähtevät ihan oikeasta elämästä - häpeästä olla nainen, siitä miten miehiämme kohtelemme!
En mielestäni missään vaiheessa ole sanonut, että miehet ovat täydellisiä ja puhtaita ... Vikoja on kummassakin, niin miehissä kuin naisissakin! Mutta jos ikää on 30 ja takana kolme itse parisuhteesta lähtenyttä miestä, joiden jokaisen kanssa lapsi/lapsia ... niin eikö silloin muijan jo kannattaisi katsoa peiliin, ja miettiä missä vika, kun äijä ei pysy kotona/parisuhteessa?!!!Nyt tajusin. Sinulla on vahva kuvitelma, että vain nainen on syyllinen, jos liitto eroon päättyy. Johtuisikohan ihan siitä, että sinulle on tainneet miehesi uskotella näin? Sinulle on kerrottu, että olet se karmea akka, jota ei kestä kukaan. Onko näin?
- löydät uuden
kauramamma kirjoitti:
En mielestäni missään vaiheessa ole sanonut, että miehet ovat täydellisiä ja puhtaita ... Vikoja on kummassakin, niin miehissä kuin naisissakin! Mutta jos ikää on 30 ja takana kolme itse parisuhteesta lähtenyttä miestä, joiden jokaisen kanssa lapsi/lapsia ... niin eikö silloin muijan jo kannattaisi katsoa peiliin, ja miettiä missä vika, kun äijä ei pysy kotona/parisuhteessa?!!!Nyt ymmärrän, sepustuksiesi takana onkin oma häpeäsi. Sos sos, etkä kai vain mennyt rakastumaan varattuun mieheen, joka sitten valitsikin rakkaan vaimonsa.
- Vaimox
kauramamma kirjoitti:
En mielestäni missään vaiheessa ole sanonut, että miehet ovat täydellisiä ja puhtaita ... Vikoja on kummassakin, niin miehissä kuin naisissakin! Mutta jos ikää on 30 ja takana kolme itse parisuhteesta lähtenyttä miestä, joiden jokaisen kanssa lapsi/lapsia ... niin eikö silloin muijan jo kannattaisi katsoa peiliin, ja miettiä missä vika, kun äijä ei pysy kotona/parisuhteessa?!!!Mielenkiintoista millaisen lynkkausjoukon olet saanut niskaasi, kun otit puheeksi miehen aseman parisuhteessa.
Nämä saamasi vastaukset kertovat juuri sen, mitä kirjoititkin aloituksessa, taisit vain osua muurahaispesään.
Mielenkiintoista tällä palstalla on se, että jos mies pettää syy on toisen naisen, jos nainen pettää on syy omassa aviomiehessä.l Tämähän kertoo jo täällä vallitsevan käsityksen parisuhteesta. Ja koskaan ei ole ollut näissä vaimoissa mitään vikaa, keiden miehet ovat pettäneet.
Samoin minuakin hävettää olla nainen, kun luen näiden täydellisten rouvien kirjoituksia, mutta tietysti ihmettelen miten heitä kuitenkin petetään? - taas joku kärjistää
Vaimox kirjoitti:
Mielenkiintoista millaisen lynkkausjoukon olet saanut niskaasi, kun otit puheeksi miehen aseman parisuhteessa.
Nämä saamasi vastaukset kertovat juuri sen, mitä kirjoititkin aloituksessa, taisit vain osua muurahaispesään.
Mielenkiintoista tällä palstalla on se, että jos mies pettää syy on toisen naisen, jos nainen pettää on syy omassa aviomiehessä.l Tämähän kertoo jo täällä vallitsevan käsityksen parisuhteesta. Ja koskaan ei ole ollut näissä vaimoissa mitään vikaa, keiden miehet ovat pettäneet.
Samoin minuakin hävettää olla nainen, kun luen näiden täydellisten rouvien kirjoituksia, mutta tietysti ihmettelen miten heitä kuitenkin petetään?Voi vaimox kun sä et nyt ymmärrä lukemaasi. Jos mies pettää, se ei ole suinkaan vaimon vika, niinkuin tuo ap-kirjoittaja pettävää miestä puolustaa. Jos vaimo pettää, se ei ole miehen vika. Kyllä kaikki lähtee pettäjän omasta päästä sukupuolesta riippumatta.
Täällä on kritisoitu kovasti sitä, että ap-kirjoittaja tosissaan uskoo, että miesten paha olo liitoissa johtuu vain vaimoista. Vaimot on se pahan alku ja juuri hänen mielestään. Miestä sorretaan. Hyvin on häneen ja sinuun uponneet miesten sepustukset. Kukaan vaimo ei ole sanonut olevansa virheetön. Vaimox kirjoitti:
Mielenkiintoista millaisen lynkkausjoukon olet saanut niskaasi, kun otit puheeksi miehen aseman parisuhteessa.
Samoin minuakin hävettää olla nainen, kun luen näiden täydellisten rouvien kirjoituksia, mutta tietysti ihmettelen miten heitä kuitenkin petetään?On "Vaimox" elämän aikana tullut sorkittua yhteen jos toiseen muurahaispesään ... ja paskaa on tullut niskaan saavikaupalla, kun olen uskaltautunut avaamaan suuni/kirjoittamaan mielipiteeni. Ja tälläisiä kommentteja osasin odottaakin ... ;-)
Kirjoitit niin oikein: "jos mies pettää syy on toisen naisen" ( joka petetetystä tietysti on täys huora ja jakorasia ), "jos nainen pettää on syy omassa aviomiehessä" ( koska aviomies ei osoittanut tarpeeksi hellyyttä )- Kyllästynyt sinuuuun
Vaimox kirjoitti:
Samoin minuakin hävettää olla nainen, kun luen näiden täydellisten rouvien kirjoituksia, mutta tietysti ihmettelen miten heitä kuitenkin petetään?Ja jokainen meistä rouvista kyllä tajuaa, että sä typerä kana täällä taas vastailet itsellesi ja näsäviisaasti kehut omia LAPSELLISIA aloituksiasi.
- ella*
Ihmemiehiä olet tavannut :).
Minulle eronneet miehet ovat myös avautuneet erostaan. Oli yllätys miten hyvin eronneet miehet osasivat ajatella eroa nimenomaan (ex)vaimonsa kannalta. Jokaisessa tapauksessa kuitenkin vaimo oli se, joka eroa halusi.
Minulle ovat avautuneet myös eronneet naiset. Heidän kertomuksensa menee täysin 1/1 eronneiden miesten kanssa. He ovat eronneet sen takia, että tuntevat olevansa yksin liitossaan, palvelevansa miestään, antavansa tälle kaikkensa saamatta mitään itselleen. Mies on ollut yksi suuri taakka ja urakka. - tsädäm heittää
Olen monestakin kohtaa erimieltä kanssasi. Alan asiantuntija et todellakaan ole, sen verran asenteellista, tuomitsevaa ja yksipuolista tekstisi on. Nimimerkillä "sä kärjistät" tulikin suurin osa esille hyvin kirjoitettuna!
Koskaan puolisosta ei löydy syytä käydä vieraissa. Ei ole sellaista syytä mistä vieraissa käymistä voisi puolisoa syyttää. Jos on asiat esille ottanut puolisonsa kanssa ja se ei auta niin sitten erotaan. Ei mennä "väärin ymmärrettynä" hyväksyntää, päänsilitystä ja pillua hakemaan muualta. Se ei todellakaan paranna avioliittoa!!
Aika erikoista oli myös tuo väite miesten jäämisestä vaille esileikkiä?! Siis mitä?! Miehet ja naiset ovat seksuaalisesti erilaisia, pitäisi "asiantuntijan" se tiedostaa...Meillä on aina rakastellessa miehelleni ollut tärkeämpää minun nautintoni kuin omansa. Kuin myös. Toiselle hyvää tekeminen tuo itselle suuremman nautinnon ja jos näin on niin onko mies kertonut vaimolle mitä haluaa? Siis oikeasti. Kun on paskat housuissa niin on myöhäistä parkua.- sä kärjistät
No, tuo sama mamma vaahtoaa yksinhuoltajuus tai mikähän palsta nyt olikaan mm. elatusmaksuista. Ihmeellistä tekstiä, jos muka asiantuntija on. Mutta hei, eikös me kaikki voida kutsua itseämme asiantuntijoiksi? Jokaisella vain on oma näkemys asioihin. Harmi vaan, ettei ap-kirjoittaja kestä yhtään kritiikkiä. Se pitäisi kestää jos oikein asiantuntijana kirjoittelee.
Tuo minulla jäi mainitsematta, ettei pettämistä oikeuta kummankaan puolison käytös ja turha itkeä kaatunutta maitoa. Asiantuntijalla lienee omaa kokemusta neuvoa väärinkohdeltuja miehiä? En voi naisena yksinkertaisesti ymmärtää, mistä lähtee tuo viha naisia ja etenkin vaimoja kohtaan ap:n tapauksessa. Miksi hän ei ymmärrä, että avioliitto on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti? Miksi vain toinen on syyllinen huonoon liittoon? - Vaimox
sä kärjistät kirjoitti:
No, tuo sama mamma vaahtoaa yksinhuoltajuus tai mikähän palsta nyt olikaan mm. elatusmaksuista. Ihmeellistä tekstiä, jos muka asiantuntija on. Mutta hei, eikös me kaikki voida kutsua itseämme asiantuntijoiksi? Jokaisella vain on oma näkemys asioihin. Harmi vaan, ettei ap-kirjoittaja kestä yhtään kritiikkiä. Se pitäisi kestää jos oikein asiantuntijana kirjoittelee.
Tuo minulla jäi mainitsematta, ettei pettämistä oikeuta kummankaan puolison käytös ja turha itkeä kaatunutta maitoa. Asiantuntijalla lienee omaa kokemusta neuvoa väärinkohdeltuja miehiä? En voi naisena yksinkertaisesti ymmärtää, mistä lähtee tuo viha naisia ja etenkin vaimoja kohtaan ap:n tapauksessa. Miksi hän ei ymmärrä, että avioliitto on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti? Miksi vain toinen on syyllinen huonoon liittoon?Olet lukenut varmaan tätä palstaa ja huomannut että petettyjen vaimojen mielestä syy pettämiseen on siinä toisessa naisessa.
Jos avioliitto on kahden kauppa, niin miten selität tämän sitten?
Eikö silloin sekä vaimon että pettävän miehen tulisi etsiä syitä pettämiseen siitä omasta liitosta, eikä syyllistää ulkopuolisia?
Vai ymmärsinkö kirjoituksesi jotenkin väärin? - sä kärjistät
Vaimox kirjoitti:
Olet lukenut varmaan tätä palstaa ja huomannut että petettyjen vaimojen mielestä syy pettämiseen on siinä toisessa naisessa.
Jos avioliitto on kahden kauppa, niin miten selität tämän sitten?
Eikö silloin sekä vaimon että pettävän miehen tulisi etsiä syitä pettämiseen siitä omasta liitosta, eikä syyllistää ulkopuolisia?
Vai ymmärsinkö kirjoituksesi jotenkin väärin?Luen näitä, koska olen ollut monessa roolissa elämäni aikana, luen ja ihmettelen tuota samaa asiaa. Harva petetty myöntää, että vika oli siinä pettäjässä, ei toisessa naisessa. Miksi näin? Toki järkytyksen tullessa jokainen varmasti torjuu sen tiedon, että puoliso ei ollutkaan sellainen, miksi hänet kuvitteli. Siinä vaiheessa lienee helpointa syyttää toista naista? Mutta mistä se oikeasti johtuu, että monet uskovat vuosikausia, että se paha toinen nainen vei miehen väkisin? Onko se jotain itsesuojeluvaistoa, joka jää päälle? Kertokaa petetyt, jotka näin uskotte.
Olen itse ollut oman eroni jälkeen suhteessa varattuun mieheen ja vaimo toimi juuri noin. Miestään ei missään vaiheessa moittinut, minä olin se paha. Toki olinkin, kun vehtasin varatun kanssa. Mutta väkisin en miestä sänkyyni vienyt, itse oli aloitteellinen osapuoli. Tekoani ei lievennä yhtään se, etten tiennyt miehen olevan varattu ennenkuin aikojen päästä ja suhde loppui siihen. En tuntenut häntä entuudestaan. En kuitenkaan usko, että vaimossa oli jotain niin pahasti vialla, että ajoi miehen pettämään.
Kyllä pitäisi etsiä syitä omasta liitosta. Välttämättä liitossa ei ole mitään vikaa vaan pettäjän omassa päässä. Mikään ei riitä. Näin selitti oma mieheni aikoinaan käryn käytyä. Mutta oli minussakin vikaa, meissä molemmissa oli. Toista naista en syyttänyt missään vaiheessa. Ajattelin, että jos on parempi kuin minä, niin sille en voi mitään. Parhaani olen yrittänyt. - sä kärjistät
sä kärjistät kirjoitti:
Luen näitä, koska olen ollut monessa roolissa elämäni aikana, luen ja ihmettelen tuota samaa asiaa. Harva petetty myöntää, että vika oli siinä pettäjässä, ei toisessa naisessa. Miksi näin? Toki järkytyksen tullessa jokainen varmasti torjuu sen tiedon, että puoliso ei ollutkaan sellainen, miksi hänet kuvitteli. Siinä vaiheessa lienee helpointa syyttää toista naista? Mutta mistä se oikeasti johtuu, että monet uskovat vuosikausia, että se paha toinen nainen vei miehen väkisin? Onko se jotain itsesuojeluvaistoa, joka jää päälle? Kertokaa petetyt, jotka näin uskotte.
Olen itse ollut oman eroni jälkeen suhteessa varattuun mieheen ja vaimo toimi juuri noin. Miestään ei missään vaiheessa moittinut, minä olin se paha. Toki olinkin, kun vehtasin varatun kanssa. Mutta väkisin en miestä sänkyyni vienyt, itse oli aloitteellinen osapuoli. Tekoani ei lievennä yhtään se, etten tiennyt miehen olevan varattu ennenkuin aikojen päästä ja suhde loppui siihen. En tuntenut häntä entuudestaan. En kuitenkaan usko, että vaimossa oli jotain niin pahasti vialla, että ajoi miehen pettämään.
Kyllä pitäisi etsiä syitä omasta liitosta. Välttämättä liitossa ei ole mitään vikaa vaan pettäjän omassa päässä. Mikään ei riitä. Näin selitti oma mieheni aikoinaan käryn käytyä. Mutta oli minussakin vikaa, meissä molemmissa oli. Toista naista en syyttänyt missään vaiheessa. Ajattelin, että jos on parempi kuin minä, niin sille en voi mitään. Parhaani olen yrittänyt.Ps. Tekstini kuulostaa ehkä ristiriitaiselta. Mutta kun tuota pettämistä on tullut mietittyä aika monelta kannalta. Hetkeäkään en uskonut mieheni sanoja, että kun mikään ei riitä, sinussa ei ole mitään vikaa. Aivan varmasti oli. Mutta ei pelkästään minussa. Meissä molemmissa oli.
- Aikuisuus
Kertoivatko miehet mitä he itse ovat tehneet, miten vaimojaan kohdelleet kun ero tuli? Jos mies osaa käyttäytyä vaimoaan kohtaan, useimmiten vaimo arvostaa sitä. Mutta jos mies on kuin pieni lapsi, uhmakas, uhitteleva tai kiukutteleva kun ei saa tahtoaan läpi jne. ei vaimo aikuista lasta ala paijaamaankaan.
- Kyllästynyt sinuuun
Ai, noinko päin se onkin. Kumma juttu, kun se on meidän perheessä täsmälleen toisin päin ja ihan jokainen kohta. Voi vittu tota sun lapsellista jeesustelua.
- Se ajatteleminen
Tuon rahan vaikutuksesta, olen itse parempi palkkainen kuin mieheni ja lähipiiriini kuuluu myös monia puolisoaan paremmin palkattuja naisia.
Silloin raha ei sido ihmistä mihinkään, liitto perustuu muihin asioihin.
Miehille on kova paikka huomata olevansa alempi palkkainen, joten yrittävät muilla tavoin saada huomiota,
Tästä onkin sitten seurauksena usein se ero, sillä mies ei kestä tätä yhtälöä.
Hän saattaa viettää vaikka aikaa suhtettoman paljon omalla työmaallaan ja jättää kodin työt vaimolle, kun hänen niihin pitäisi osallistua enemmään ja antaa sen paremmin palkatun tuoda raha kotiin.
Tosin nainen saattaa tässä tilanteessa ottaa sellaisen yliotteen, että se on miehelle liikaa.
Itse olen yrittänyt pysyä lestissä ja antaa arvon mieheni työlle, ollen melko vaiti omasta tehtävästäni, silloin oli vaikeaa kun mies jäi työttömäksi hetkeksi, mutta tilannen on rauhoittunut. Tämä pätee sekä miehiin, että naisiin. Sellaista ei voi antaa, mitä ei ole tai mitä ei ymmärrä. Jos kulho on tyhjä, se on tyhjä. Sieltä ei voi antaa mitään muuta kuin tyhjää.
Minusta on aika turhaa alkaa valehtelemaan ja kehumaan, jos ei todella tarkoita sitä mitä sanoo tai tekee. Turhilla puheilla on turhaa pitää turhaa suhdetta pystyssä. Kaikki sellainen on turhaa, mikä ei tule sydämestä, kun kyseessä on oma kumppani.
Minä en ainakaan haluaisi olla tyhjän kuoren kanssa yhdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286