Olen päälle nelikymppinen nainen. Naimisissa ja pian aikuisten lasten äiti. Lyhyt, hiukan ylipainoinen, persjalkainen. En kaunis, vaikken varsinaisen rumakaan. Sanalla sanoen siis tavallinen. En juurikaan käy viihteellä. En ole koskaan avioliittoni aikana antanut kenenkään muun miehen "ymmärtää" mitään.
Vaan viime vuosina on sattunut useamman kerran, että mies on lähestynyt minua läheisyyden toivossa. Tuttuja, puolituttuja, junassa tavattu tuntematon. Kaikki ovat olleet fiksuja, alle 50-vuotiaita, tavallisia miehiä. Naimisissa tai eronneita. Junaiskijää lukuunottamatta he olisivat halunneet muutakin kuin panon: juttukaverin ja hellyyttä.
Ei niitä miehiä nytkään kiusaksi asti ympärillä pyöri. Ihmetyttää vain, kun en koskaan nuorempana ja nätimpänä herättänyt kollektiivista kiinnostusta miessukupuolessa, vaikka olisin sitä joskus hiukan toivonutkin. Nyt, kun en toivo miehistä huomiota, saan sitä pyytämättä.
Kun juttu on toistunut, olen alkanut miettiä syitä. Haluaako viittäkymppiä lähestyvä mies kokea seikkailun, mutta parikymppisten misujen yrittäminen hirvittää? Kaipaako pitkään naimisissa ollut jotain sellaista, mitä luulee, ettei enää voi kokea vaimonsa kanssa? Olenko itsevarmempi, fiksumpi, sanavalmiimpi ja empaattisempi kuin nuorena ja miehet tulkitsevat sen (alitajuntaisesti) vihjeeksi? Kyse ei käsittääkseni ole siitä, että "tuon täytyy olla niin epätoivoinen, että siltä varmasti saa", koska käytökseni, sanomiseni tai pukeutumiseni ei herätä tyrkkyä mielikuvaa eivätkä miehet ole ensimmäisenä kyselleet seksiä. Siis miksi, oi miehet? Miksi keski-ikäinen, läski, sarkastinen ja kyyninen akka kiinnostaa?
Miksi nyt?
7
81
Vastaukset
- lähetä ne tänne!
En tiedä miksi, kun en ole mies. Mutta sen voin kertoa, että jos nyt eroaisit ja tosissasi haluaisit seuraa, niin eipä olisi noita fiksuja miehiä missään. Ympärilläsi pörräisi vain hätävarapillua vonkaavia niljakkeita.
- 8ii8
Koska 40-50v nainen on jo pahimmat traumansa saanut purkaa siihenastisen elämänsä ihmisiin eikä odotettavissa liene suuria tunnekuohuja ja jälkijäristyksiä. Mieskin kaipaa rauhaa ja seesteisyyttä keski-iässä.
- Mies 40v.
Päälle nelikymppisen naisen seura on leppoisaa. Hänen kanssaan voi jutella aiheista laidasta laitaan eikä olla aina se antava osapuoli henkisessä mielessä. Yli 40v tietää seksissä mistä tykkää ja uskaltaa sanoa sen. Helppoa ja mukavaa.
- keski-ikäinen täti
Kiitos vastauksista! Tuollaista jotain minäkin ajattelin. Että keski-ikäinen mies haluaa seikkailua tai kaipaa ymmärtäjää, muttei halua kuitenkaan järkyttää tasaisen mukavaa elämäänsä. Ehkä naimisissa oleva nainen, joka on jo lapset hankkinut, tuntuu turvalliselta vaihtoehdolta. Ei avioeroa, ei sitoutumista, ei rääkyviä vauvoja, ei tauteja... Samankaltaisessa elämäntilanteessa ymmärtää toista ja keskustelunaiheet ovat yhteisiä. Ei tarvitse vetää vatsaa sisään tai teeskennellä mitään. Mutta tuohan kuulostaa pitkältä avioliitolta! Miksei naimisissa oleva mies siis voisi kääntyä vaimonsa puoleen?! Eronnutta ymmärrän paremmin. Olisi kai mukavaa, jos olisi joku siisti ja suunnilleen tasapainoinen seuralainen, mutta ei enää vastuuta uudesta perheestä.
Suurin ihmetyksen aihe on, miksi ja miten miehet päättelevät/ luulevat/ toivovat, että minulla olisi vastaus heidän tarpeisiinsa?! En edes ole helppo tai mukava. En yritä leikkiä vaikeaa, minä olen. No, pitänee vain nauttia yllättävästä karismasta ennen kuin menopaussissa muutun näkymättömäksi. ;-) - eivoiollatotta...
Sinä olet joko erityisen tyhmä amiskana tai sitten mies, mutta ei kukaan neilkymppinen ole enää noin kypsymätön jutuiltaan, ei voi olla?:D Minä olen vasta vähän päälle kolmekymmentä ja nainen minäkin, mutta ei jessus noi jutut on viistoistavuotiaan tai vaihtoehtoisesti todella tyhmän juttuja.
Asutko muuten maaseudulla missä ei ole kuin pari kauppaa ja oletko yksinhuoltaja, jolla on tekemisen puutetta ja jjoka olet uteliaisuuttasi ja terveiden arkiharrastusten - ja kiireiden puutetta fiksoitunut nettiin, jos saan kysyä? Muuten en kysyisi ja ei minulla mitään yksinhuoltajia japasisuhteessa elämättömiä naisia vastaan, kun enpä itsekään elä parisuhteessa tai sellaista edes välttämättä halua, jollei ihan helmeä miestä LIVE-ELÄMÄNI KAUTTA tule vastaan ( nettinörtökkä en ole) ja se minua huvittaa, että jos jollekulle on niin keskeistä kertoa joskus matkustaneensa junassa ja jonkun ehkä yrittäneen flirtata tai sitten ei.
Oletko koskaan käynyt edes Helsingissä?:D
Missä ne sun lapset sitten on? Mikset ole laittamassa niille ruokaa tai siivoamassa tai työpäivään valmistautumassa, jos sulla muka alaikäisiä lapsia on?
Taitaa tän keskustelupalstan ainoa "tauti" olla tyhmyys....- viisaus ei asu...
"Taitaa tän keskustelupalstan ainoa "tauti" olla tyhmyys...."
Ilmankos täällä viihdyt. Jutussasi saattoi olla päätä tai häntää, olen ilmeisen jäävi arvioimaaan noin tasokasta tekstiä. Mitään tolkkua en siitä ainakaan saanut.
Kommentoitko useinkin kirjoituksia hölynpölyllä, joka ei liity aloitukseen? Ja jollet ole nettinörtökkä, niin miksi selailet näitä juttuja? Mikset itse ole valmistautumassa työpäivään? Kuinka paljon työpäivään pitää valmistautua ja pitääkö sunnuntaina välttämättä siivota? Ja miksi aloittajan olisi helluntaina välttämättä pitänyt ryysiä kaupaan? Ihan vain siksi kysyn, kun minulla ei ole minkäänlaista live-elämää ja ne kaksi kauppaakin ovat jo kiinni. Jos Helsingissä on noin hassuja epänörtököitä, en ihan lähiaikoina taida haluta sinne. Voi höh!
- pullamössölle
Paksu lompakko? mYös äitiys tuo tiettyä itsevarmuutta joillekin ja tiettyä rentoutta mitä miehet arvostaa.nappaa kiinni ennenkuin on liian myöhäistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18613767
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454960Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1563734Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402873Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201811Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3731714Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525