Asumme isossa omakotitalossa. Haluaisin pienemmän asunnon, jota jaksaisin paremmin siivota (emme pääse puolison kanssa yhteisymmärrykseen siivouksen määrästä tai työnjaosta). Kun ehdotin talon myyntiä niin puolison kommentti minulle on suunnilleen näin: "Kerrostaloon en sinun kanssasi muuta. Jos haluat muuttaa kerrostaloon, niin meille tulee ero." En ole ehtinyt kovin tarkkaan vielä miettiä asumismuotoa johon haluaisin, mutta tuo kommentti oli aika järkytys. Mitä tuo kommentti teidän mielestänne kertoo hänen tunteistaan minua kohtaan?
Mitä tästä nyt ajattelisi
16
573
Vastaukset
- :(
No, etpä näytä olevan ihan ykkönen hänen elämässään.
- En mäkään muuttaisi
No mun mielestä se kertoo sen, että mies ei halua missään olosuhteissa kerrostaloon, ei muuta. Ihmisenä voit olla ykkönen, mutta miehellä toki saa olla periaatteita, joista ei ole valmis luopumaan. Ei edes naisen takia.
- Tulkintaa kaipaava
Kyllä miehellä saa olla periaatteita, tottakai. Toisaalta jos meille nyt tulisi tästä ero, niin hänellä tuskin olisi yksin varaa asua omakotitalossa, että luultavimmin joutuisi joka tapauksessa menemään kerrostaloon. Enkä usko olevani hänelle kyllä mikään ykkönenkään, mutta hyvä pointti.
- qwer11
Minkä ikäisiä olette?
- Tulkintaa kaipaava
yli viisikymppisiä
- Erotus
Miehesi yrittää erolla saada mielipiteesi muuttumaan .
Tuski tosissaan haluaa erota. Mitäs tuossa ongelmaa, jätät vaan siivoomatta mitä et viitsi/ jaksa siivota.
Mut eiks molempien pidä siivota, tai sitten ei kummankaan, heh.
Älkää vaan muuttako kerrostaloon!- Tulkintaa kaipaava
No ilmeisesti ei ainakaan yhdessä muuteta, älä pelkää. ;) Ongelma minulla onkin se että haluaisin vähän siistimpää ympäristöä mutta en jaksa tämän talon siisteyttä ylläpitää omin voimin. Mutta se onkin jo toinen juttu.
- nimnim
ei se pienempi asunto välttämättä helpota. Pienemmässä asunnossa tavarat on ahtaammin, jolloin siivoaminen on hankalampaa kuin "väljemmillä vesillä".
- ryt*
entäs oletteko harkinneet ulkopuolista siivousapua?
onko sukulaisia jotka tahtoisivat auttaa pientä korvausta vastaan?
mutta olen kyllä sitä mieltä että mieskin voisi nostaa sen perseensä penkistä ja tehdä oman osansa siivoushommista.
kerrostaloasuminen on helvettiä..ja jos itselleni moista ehdotettaisiin kun asun omakotitalossa, niin en edes harkitsisi asiaa..mutta voisin juurikin harkita siivousapua..omakotitalo on unelma josta ei luovu voidakseen asua kerrostalossa juoppojen, narkkareitten, lapsiperheiden ja meluisien bilettäjien kanssa.Ok:ssa 26-vuotta oli riittävästi.
Pikkukaupungin keskustaan matkaa 1200m.
Umpikujan päässä.
Kun viimeinenkin lapsi lähti ja kaikki työt kaatuivat minun ja vaimoni niskaan kypsyimme ajatukseen ja muutimme keskustan kolmioon 7,5-vuotta sitten.
Emme harkitsisi edes sekamuotoon, rivitaloon muuttamista!
Naapurustonsa valinnalla voi vaikuttaa elämisensä laatuun.
Kalliit omistusasunnot joissa eläkeläisiä niin kyllä on hiljaista.
Siivousapu on pelkkää tekohengitystä ja aloittajan tapauksessa varsinaisen ongelman siirtämistä ja yhden oireen peittämistä.
- oppeliini
Kamala kuinka joku voi tehdä kärpäsestä härkäsen!!!!!!!!!!!!
Soita siivouspalveluun ja anna heidän hoitaa kerran viikossa viikkosiivous. Niin yksinkeratiosta se on.
Siihen lopuu pulinat ja voitte keskustella hiukan korkeatasoisimmista asioista. - 67-v
Mielipiteet muuttuvat.
Käykää nyt ihmeessä katsomassa muutamaa kerrostalovaihtoehtoa!
Päättäkää etukäteen sijaintivaihtoehdot, talon ikähaarukka vastaisia remontteja ajatellen ja muut asukkaat!
Vuokralaisia vai ei, sekä asukkien ikärakenne.
Eihän ukkosi voi katsastelusta kieltäytyä.
Jos on ehdoton niin ota sinä puolestasi sakset käteen mattojen halkileikkausta varten!
Meillä kävi vapaa-ajan asunnon kanssa juuri noin.
Olimme varanneet aloittamattoman kohteen rivitalon päätyasunnon.
Odotellessamme asuimme vuokralla keskustan kerrostalossa.
Sen jälkeen ei juolahtanut mieleenkään lähteä siitä mihinkään.
59 / 54 vuotisina oli helpotus ja nautinto muuttaa keskustan kerrostaloon.
Rinnetalon 163-neliöstä kolmion 74-neliöön.
Sopi kummallekin. - kjnjfnc
Miksi ihmeessä, ette palkkaa vaikka jotain nuorta opiskelija tyttöä siivoomaan/kotiavuksi. Moni nuori on vailla töitä! Itse ainakin opiskelijana olisin valmis vaikka siivoomaan!
- Tulkintaa kaipaava
Olen kyllä ehdottanut siivoojan palkkaamistakin joskus, mutta miehen mielipide oli että niin kauan kun itse pystymme siivoamaan ei siitä muille kannata maksaa.
- siivoojaa
No onko ne kaikki tilat sitte käytössä ja tarviiko olla?
Meinaan että siivoo ne tärkeemmät käytössä olevat tilat ja jättää muut vähemmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse664454Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1043727Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083341Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.211896Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681893Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871139- 89903
- 49851
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.108834Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774