Olen yli 60v nainen enkä omista yksiäkään korkokenkiä,
koska en ole löytänyt sellaisia vielä, joilla pääsisin kunnolla
kävelemään. Minulla on erittäin rintava jalka ja jalkapohjani
kaari on erittäin jyrkkä. Siitä seuraa, että paino tulee kaikissa
korkokengissä liikaa päkiälle, josta jalat sitten kipeytyvät.
Myös varpaille pitäisi olla kunnolla tilaa ja yleensä sitä on
ainakin minulle liian vähän.
Olin jo täysin luopunut ajatuksesta saada korkokengät,
mutta viime viikolla kävin UFF:n myymälässä, jossa sovitin
korkokenkiä, joissa oli todella hyvä lesti ja pääsin niillä
vaivatta kävelemään. Olenko ollut ihan väärässä kaikki
nämä vuodet, voisinko minäkin löytää jostain uudet,
ihanat korkokengät? Ostaisin monet, jos vain löytäisin
myymälän, josta saa tällaisella lestillä kenkiä. Löytyisikö
Virosta vai mistä niitä saa, pitääkö peräti teetättää?
Kokoni on 38 ja UFF:n kengän pohjassa luki Reflex,
minulle se ei sano mitään, mutta ehkä jollekin sanoo.
Kiitos vastauksista.
Mistä sopivat korkokengät?
3
254
Vastaukset
- Meiniina
HEI! Esimerkiksi Palmrothin kengissä on suomalaiseen jalkaa tehty aika leveä lesti ja heiltä löytyy myös korkeita kenkiä. Aluksi olisi hyvä kokeilla leveää korkeaa korkoa mielummin kuin naulanohutta!!Ihan turvallisuussyistä!!. Teettämällä saa sopivat kengät ja lienee Virossa halvempi homma kuin Suomessa. Mutta ei teettäminen loppuviimeksi ole niin hintavaa kuin olettaisi ja jos kyse on juhlakengistä, niin nehän on aika vähäkäyttöiset ja "tienaavat" käyttöajassa hintaansa.
- ompelija-äiti
Hei
Itselläni on samanlainen jalka ja sopivia korkokenkiä löytyy lähinnä Janalta ! Niillä on lähinnä perus kenkiä, mutta myös muodikkaampia ja nuorekkaampia malleja, jokaiselle jotain ! Janan kengissä on myös korossa iskunvaimennin, joka auttaa myös . Parhaimmillaan olen kävellyt Janan korkkareilla n 8 km yhden illan aikana! - nainen 50v.
Omaan hyvin korkeaholvisen jalan ja löydän aika kivasti mukavia korkokenkiä, edellyttäen, että korko on maltillinen, 6cm lienee paras. Tosin, nuohoan aina ohikulkiessani kaikki kenkäkaupat, vaikken kenkäostoksilla olekaan. Kannattaa siis sitkeästi vaan kokeilla erimerkkisiä kenkiä eri kaupoissa. Kokosi on kuitenkin sitä luokkaa, että varmasti löytyy joka kaupasta.
Olen teettänyt kahdet tukipohjalliset, toiset ihan käsityönä ja maksoi aikalailla, toiset teetin Intersportissa. Mitään varsinaista eroa tukiominaisuuksissa en niissä huomaa. Urheiluliikkeen pohjallinen on paksumpi...ja toki, se kallis pohjallinen on nahkaa. Ongelma näissä on se, että ovat holvikaaren kohdalta sen verran korkealla, että tahtovat "kurkkia ulos" avokkaan sisäreunasta.
Myös ns. päkiäpehmusteita on olemassa, tosin hyviä sellaisia on huonosti. Ihan se tavallinen silikonilätkä ei juurikaan pehmitä. Muista siis kysellä näitäkin niin jalkahoitajilta, kenkäkaupoista ym.
Hyvin tärkeä asia on myös kävellä korkokengällä oikein. Jos et ole juurikaan korkokenkiä siis käyttänyt, kiinnitä myös tähän asiaan huomiota. Harjoittele jo ihan seisomista niin, että paino lepää myös kantapäällä kunnolla. Astu eteenpäin myös niin, että kanta tulee ensin maahan, ei päkiä. Ei siis varvaskävelyä polvet koukussa ;)
Treenikenkänä peruspiikkaria tukevampi on kiilapohjainen kenkä, joita tällä hetkellä on paljonkin kaupoissa ihan hyvällä korko korkeudella.
Omaan (pieneen)jalkaani tuntuu istuvan parhaiten italialaiset ja espanjalaiset kengät, mutta poikkeuksiakin löytyy. Sovittelemaan vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914