Olen pitkään ihmetellyt työnhakijoiden aloitekyvyn puutetta ja tietämättömyyttä. On erikoista kysellä esim. nettipalstoilta asioita joiden hoitamista varten on palkattu verorahoillamme virkailijoita. Vaatikaa heitä tekemään heille osoitetut työtehtävät. Jos haluatte tietoa, käskekää heidän selvittää asiat.
Toiseksi ihmettelen suhtautumista vaikka ko. virastojen henkilökuntaan. Eikö asiakkailla ole tiedossa virkaa tekevien velvollisuudet? Heidän pitää antaa perusteltu vastaus jokaiseen asiaan mitä kysytään, vaadittaessa kirjallisesti. Mikäli he eivät kykene vastaamaan kysymyksiin, heidän velvollisuus on osoittaa kansalaiselle taho tai henkilö, joka kykenee.
Kannattaisi myös huomioida, että voit viedä minkä tahansa asian mihin tahansa virastoon.
Mikäli edellä mainittu on vaikea ymmärtää, niin tässä esimerkkejä;
1. voit viedä esim. työttömyyspäivärahahakemuksen poliisilaitokselle tai eduskuntatalon vahtimestarille tai ministerille. Kaikilla on velvollisuus ohjata sinut oikeaan paikkaan tai toimittaa itse hakemus eteenpäin.
2. Mikäli silmälasit ovat jääneet kotiin tai käsi sattuu olemaan puutunut, käske virkailijan täyttää hakemus puolestasi. Hänellä on siihen velvoite, sinulla ei.
Lopuksi olen hämmästynyt, miksi sokeasti noudatatte jonkun henkilön perusteettomia ohjauksia tai mielipiteitä, vaikka niissä ei olisi mitään järkeä. Mistä perusteeton pelko "palveluskuntaa" kohtaan syntyy?
Oletteko unohtaneet, että virkamieskunta on kansan palkkaama ja velvollinen kaikin tavoin hoitamaan jokaisen kansalaisen asioita.
Työttömien välinpitämättömyys hämmästyttää
epäselvää
3
437
Vastaukset
- n22w
Loistava kirjoitus! Tässä on listattu muutamia itsestäänselvyyksiä, jotka kuitenkin unohdetaan käytännön tilanteissa.
- aamunavaus
otakaa lääkkeenne ja nukkukaa hyvin päälle niin kyllä se siitä taas kirkastuu...
- Iltarukous
Ota sinä vähemmän lääkettä ja vähennä liiallista nukkumista niin kyllä se siitä taas kirkastuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193134Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622832Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672648Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322542Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582088Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181609Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121602- 491599
- 791589
- 571489