Onko ylirohkeaa

neuvokaa.

mennä tytön oven taakse ja kertoa totuus poikakaverista. Että on ollut salasuhteessa minuun ja valehdellut minullekin. Ja näyttää todistusaineisto. Tämä tyttö nimittäin asuu aivan lähelläni. Onko tämä vähän liian suoraa toimintaa? Tyttö ei kerkeä sulatella asiaa lainkaan jos pamautan tosiseikat kehiin siinä samalla. Ja hänen puhelinnumeroaan ei löydy numerotiedustelusta... Onko tämä tapa kertoa ihan hullu? Jos teidän oven taaksenne tulisi joku kertomaan samaa todistusaineisto mukanaan, niin luulisitteko että se on jotain pilaa, vaikka tosiasiat voi näyttää toteen?

24

389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paha(ko) mies

Haet kostoa tavalla, jossa loukkaat viatonta osapuolta. Älä tee tuota. Kärsi seuraukset tykönäsi!

• ....

Ihan kuin minä olisin syyllinen vai? Tämä mies ansaitsee käräytksen, on hän sen verran kaksinaamainen valehtelija! Ja tämän tytön kuuluisi tietää totuus. Miksi aina hyssytellään ja koetetaan kieltää tosiseikat ja estää pettäjää jäämästä kiinni? Hänellä voi olla muitakin naisia kuvioissa kuin vain me kaksi.

• eöjbö
        .... kirjoitti:

Ihan kuin minä olisin syyllinen vai? Tämä mies ansaitsee käräytksen, on hän sen verran kaksinaamainen valehtelija! Ja tämän tytön kuuluisi tietää totuus. Miksi aina hyssytellään ja koetetaan kieltää tosiseikat ja estää pettäjää jäämästä kiinni? Hänellä voi olla muitakin naisia kuvioissa kuin vain me kaksi.

Missä päin suomea? ettei vaan olisi mun ukko..

• bitch!

Mä tein kerran noin. Painatin ämmän oven taakse ja sanoin, että asia on nyt tällä tavalla. Huusi aikansa ja lähti ukon kimppuun.

Tuntui hyvältä! Kokeile! ;)

• Järki peliin

Eiköhän liene vaikea kenenkään antaa yleisiä neuvoja tuntematta näitä ihmisiä lainkaan. Eiköhän se kuitenkin riipu aina tilanteesta mikä on oikein ja mikä väärin. Yleensä on yritettävä käyttää omaa järkeä ja yritettävä nähdä tilanne puolueettomasti, mikä saattaa olla vaikeaa jos itse on osallinen siinä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi joten kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin pilaa kahden ihmisen elämän ja viiltää ikuiset haavat jonkun sisimpään. Omia motiiviansakin kannattaa miettiä, onko kysymyksessä kosto vaiko vilpitön huolenpito toisesta.

• käkäkäkäkä

Naisen lokiikkaa on juuh.. panempa ton toisen muijan miestäs täs aikani ja sit meen paljastaa sen muijallensa - saipas ansionsa mukaan!

oot kuule lumppu vaan itse :)

• Järki peliin

Jep, vähän sellaselta tuntuu minustakin vaikka nainen olen. Miksi ensin pelehtii ihmisen kanssa jonka tietää olevan varatun ja sitten olisi mentävä paljastamaan tämä kurja rotta tyttökaverille. Kovasti haiskahtaa kostolta. Taisi taru loppua mieleen sopimattomalla tavalla. En ymmärrä muuten tällaista juttua ja pohtimista. Näytellä olevansa sitten joku pyhimys vaikka on ihan samaa sorttia kun tuo toinenkin petturi. Menee vähän hiusrajan yli tällaiset ihmiset. On jo sotkeutunut ihan liikaa toisten elämään. Kannattaisi nuolla pettymyksensä ja jatkaa matkaansa sotkematta ja sotkeutumatta enempää.

• ap.

Hmph... Et tainnut lukea viestiäni kovin tarkasti. Mies on valehdellut minullekin, salasi minulta parisuhteensa. Se mies on tässä petturi.

Taidat itse olla petturi kun syyttelet tässä muita osapuolia kuin pettäjää itseään :). Minuakin on tässä petkutettu.

• Paha(ko) mies
        ap. kirjoitti:

Hmph... Et tainnut lukea viestiäni kovin tarkasti. Mies on valehdellut minullekin, salasi minulta parisuhteensa. Se mies on tässä petturi.

Taidat itse olla petturi kun syyttelet tässä muita osapuolia kuin pettäjää itseään :). Minuakin on tässä petkutettu.

Vaikka sua olisi kuinka petetty, niin sulla ei ole mitään oikeutta mennä kertomaan tämän varatun puolisolle. Hänen vikansa ei ole vähääkään se, että äijä petti suakin. Hiukka suhteellisuudentajuu kehiin!

• ...
        Paha(ko) mies kirjoitti:

Vaikka sua olisi kuinka petetty, niin sulla ei ole mitään oikeutta mennä kertomaan tämän varatun puolisolle. Hänen vikansa ei ole vähääkään se, että äijä petti suakin. Hiukka suhteellisuudentajuu kehiin!

Eikä se ole minun vikani jos äijä petti tyttöä. Ja oikeus? Onko sillä miehellä oikeus kohdella ihmisiä näin?

Tuskin se tyttökään haluaisi että mies esittää olevansa sitoutunut häneen, mutta kuitenkin pettää tytön selän takana. Totuuden on tultava ilmi. Tämä mies ainakin ansaitsee käräytyksen. Ja tyttö ansaitsee tietää totuuden.

• Voi, voi...
        Paha(ko) mies kirjoitti:

Kylläpä siellä nyt on paskat housussa jollain! :D Eikö petetyillä todellakaan ole oikeutta tietää, millaisen paskakasan kanssa elämäänsä tuhlaavat? Jos tuo tyttö saisi tietää nyt millainen hänen miehensä on, niin kun nuoria ilmeisesti ovat voisi jättää petturin ja löytää uuden ja uskollisen aidon rakkauden. Ei ole vielä ilmeisesti lapsiakaan yms. mutkistamassa asioita, niin tytön olisi helppo jättää pettävä luuseri. Parempi kai se olisi nyt tietää, kuin kymmenen vuoden kuluttua!

• Järki peliin
        ap. kirjoitti:

Hmph... taisin lukea kovinkin tarkasti kun alkuviestissäsi ei mainita sanallakaan että mies olisi salannut sinulta suhteensa. Sanot siinä vain että mies valehteli sinulle. Mitä valehteli ei viestisi kerro.

Mitä useamman kommenttisi luen sitä enemmän varmistun että motiivisi eivät ole puhtaasti huolenpito tuosta tytöstä. Ehkäpä jos olisikin niin et edes suunnittelisi mennä "käräyttelemään" ketään vaan jättäisit heidät rauhaan ja antaisit elää elämäänsä ja menisit eteenpäin omassasi. SInä et voi tietää mikä tämänkin tarun takana on ja miten heidän suhteensa kehittyy ilman ulkopuolisten sotkeutumisia. Kostoa haudot ja luulet saavasi siitä jonkinlaisen tyydytyksen. "Minuakin tässä on petkutettu" on koko jutun juuri. Olet loukkaantunut ja haluat antaa takaisin vahingoittamalla syytöntä osapuolta. Et saanut haluamaasi ja sinun on vaikea sulattaa tätä tosiasiaa. Jos minun oven taakseni tulisit todistusaineistosi kanssa lentäisit kuin leppäkeihäs jorpakkoon.
        "Taidat itse...." jne osoittaa epäkypsyyttäsi keskustella ja käsitellä asioita asiallisesti ja puolueettomasti kun alat syytellä ihmisiä jotka eivät ala paapia sinua "onnetonta petettyä". En todella usko että olet niin viaton kun yrität antaa ymmärtää, tyttökin asuu vielä ihan lähistössäsi. Hyväksyit salasuhteen niin kauan kun kuvittelit että saisit tämän miehen tytöltä omaksesi mutta saitkin kenkään.

• ...
        Järki peliin kirjoitti:

Hmph... taisin lukea kovinkin tarkasti kun alkuviestissäsi ei mainita sanallakaan että mies olisi salannut sinulta suhteensa. Sanot siinä vain että mies valehteli sinulle. Mitä valehteli ei viestisi kerro.

Mitä useamman kommenttisi luen sitä enemmän varmistun että motiivisi eivät ole puhtaasti huolenpito tuosta tytöstä. Ehkäpä jos olisikin niin et edes suunnittelisi mennä "käräyttelemään" ketään vaan jättäisit heidät rauhaan ja antaisit elää elämäänsä ja menisit eteenpäin omassasi. SInä et voi tietää mikä tämänkin tarun takana on ja miten heidän suhteensa kehittyy ilman ulkopuolisten sotkeutumisia. Kostoa haudot ja luulet saavasi siitä jonkinlaisen tyydytyksen. "Minuakin tässä on petkutettu" on koko jutun juuri. Olet loukkaantunut ja haluat antaa takaisin vahingoittamalla syytöntä osapuolta. Et saanut haluamaasi ja sinun on vaikea sulattaa tätä tosiasiaa. Jos minun oven taakseni tulisit todistusaineistosi kanssa lentäisit kuin leppäkeihäs jorpakkoon.
        "Taidat itse...." jne osoittaa epäkypsyyttäsi keskustella ja käsitellä asioita asiallisesti ja puolueettomasti kun alat syytellä ihmisiä jotka eivät ala paapia sinua "onnetonta petettyä". En todella usko että olet niin viaton kun yrität antaa ymmärtää, tyttökin asuu vielä ihan lähistössäsi. Hyväksyit salasuhteen niin kauan kun kuvittelit että saisit tämän miehen tytöltä omaksesi mutta saitkin kenkään.

""Taidat itse...." jne osoittaa epäkypsyyttäsi keskustella"

Ja mikä on sinun kypsyytesi keskustella jos alat lumputtelemaan tuntematta ihmistä?

"Et saanut haluamaasi ja sinun on vaikea sulattaa tätä tosiasiaa."

Saanut mitä? En saanut USKOLLISTA kumppania. Äijällä oli pokkaa valehdella. Minulla on tallessa viestit jossa hän sanoo eronneensa ja olevansa sinkku. Petturi saa häipyä elämästäni, mutta ensin käräytän hänet koska hän ansaitsee sen. Kehtaa kohdella ihmisiä tällä tavoin ja pettää useampaa osapuolta. Motiivini on kosto sille miehelle.

"Hyväksyit salasuhteen niin kauan kun kuvittelit että saisit tämän miehen tytöltä omaksesi mutta saitkin kenkään. "

Ja siinä taas kirjoittelet kuin tietäisit ajatukseni muka :). Ensinnäkään en ole saanut kenkää mutta en ole tavannutkaan miestä enää. Ja miten joku voi kuvitella että haluaisin PETTÄJÄN itselleni? Hän pettäisi minua jatkossakin.

Ja mitä siihen tyttöön tulee parempi hänenkin tietää totuus. Pettäjän tulee jäädä kiinni, aina. Ihme hyssyttelijä olet.

• ...
        Järki peliin kirjoitti:

"alat syytellä ihmisiä jotka eivät ala paapia sinua "onnetonta petettyä". "

Muuten miksi tuo onneton petetty on lainausmerkeissä. Taidat olla aika epäempaattinen ihminen kaiken kaikkiaan. Lisäksi olet sitä mieltä että sille tytölle ei kuulu kertoa että miehensä pettää. Eli mielestäsi pettäjä saisi jatkaa toimintaansa jonkun muun kanssa tulevaisuudessa... Aika sairasta. Ja se voisi vielä levittää tautejakin jos tyttö ei osaa olla varuillaan.

• Herkiä hurjimasta
        ... kirjoitti:

Eikä se ole minun vikani jos äijä petti tyttöä. Ja oikeus? Onko sillä miehellä oikeus kohdella ihmisiä näin?

Tuskin se tyttökään haluaisi että mies esittää olevansa sitoutunut häneen, mutta kuitenkin pettää tytön selän takana. Totuuden on tultava ilmi. Tämä mies ainakin ansaitsee käräytyksen. Ja tyttö ansaitsee tietää totuuden.

Mikä sinä olet istumaan tuomarina toisten elämästä? Et tiedä edes jos tyttö haluaa tietää. Kärsi tappiosi äläkä puutu toisten elämään enempää. Olet tehnyt jo tarpeeksi hallaa omalta osaltasi. Saatat rikkoa viattoman ihmisen maailman pirstaleiksi horoiltuasi ja sitten kostona vahingoitat osapuolta joka ei ole syyllinen ollenkaan. Anna ihmisten itse selvitellä asiansa äläkä yritä leikkiä laupias samarialaista kun ei ole sinullakaan puhtaat jauhot pussissa.

• Tervetuloa elämään!
        ... kirjoitti:

""Taidat itse...." jne osoittaa epäkypsyyttäsi keskustella"

Ja mikä on sinun kypsyytesi keskustella jos alat lumputtelemaan tuntematta ihmistä?

"Et saanut haluamaasi ja sinun on vaikea sulattaa tätä tosiasiaa."

Saanut mitä? En saanut USKOLLISTA kumppania. Äijällä oli pokkaa valehdella. Minulla on tallessa viestit jossa hän sanoo eronneensa ja olevansa sinkku. Petturi saa häipyä elämästäni, mutta ensin käräytän hänet koska hän ansaitsee sen. Kehtaa kohdella ihmisiä tällä tavoin ja pettää useampaa osapuolta. Motiivini on kosto sille miehelle.

"Hyväksyit salasuhteen niin kauan kun kuvittelit että saisit tämän miehen tytöltä omaksesi mutta saitkin kenkään. "

Ja siinä taas kirjoittelet kuin tietäisit ajatukseni muka :). Ensinnäkään en ole saanut kenkää mutta en ole tavannutkaan miestä enää. Ja miten joku voi kuvitella että haluaisin PETTÄJÄN itselleni? Hän pettäisi minua jatkossakin.

Ja mitä siihen tyttöön tulee parempi hänenkin tietää totuus. Pettäjän tulee jäädä kiinni, aina. Ihme hyssyttelijä olet.

Tervetuloa aikuisten maailmaan! Kyllä se keljuttaa, kun unelmien prinssi ei ollutkaan vapaa, mutta ei sun auta märehtiä enää yhtään. Jatka elämääsi ja unohda mies. Tiedät että pettäjä pettäisi sinuakin, joten mitä vielä mietit koko miestä.

Kosto miehelle niin, että kerrot tyttöystävälle ei kannata. Ei auta sun tilannetta yhtään. Pistät vain viattoman tytön kärsimään omasta ja miehen mokasta. Mistä sikiää ajatus, että petetyn on parempi tietää totuus? Kenen kannalta parempi? Kaikki eivät edes halua tietää ja toisten parisuhde ei kuulu kellekään ulkopuoliselle. Koitahan kasvaa aikuiseksi ja hyväksy se, että pettymyksiä tulee.

Järki peliin -kirjoittaa asiaa!

• unohdaunohdaunohda

Jos sulla on motiivina pelkkä kosto, kun miestä et itsellesi saanut, niin anna olla. Jos sä et edes tunne tuota tyttöä, niin anna olla. Tuskin häntä ajattelet kertoessasi. Sä mokasit, that' it. Kärsi, kun olethan nauttinutkin.

Mä ainakin ampuisin viestintuojan. En siksi, etten uskoisi mieheni noin tehneen, vaan siksi, etten tykkää siitä, että vieraat ihmiset sotkeutuvat parisuhdeasioihini.

Lopeta leikkimästä hyväntekijää ja unohda mies.

• ....

Kun mies paljastuu sellaiseksi petturiksi kuin mitä tämä mies, niin en sellaista miestä halua, koska hän tulisi pettämään minua lisää. Jos mies omaa pettäjän luonteen, niin ei siinä taida olla merkitystä kuka nainen on vierellä.

• tämä on totta

Kirjoita pieni kirje ja laita postiluukusta tytölle. Kyllä minä ainakin tahtoisin tietää, jos poikaystäväni olisi uskoton.

• öasrh

Niin minäkin haluaisin! Mutta en kirjeellä, mielellään saisi tulla ihan face to face sanomaan.

• ja ikää oli sulla?

Ei ole ylirohkeaa vaan äärimmäisen tyhmää!

• Kun mietitte näitä paljastamisasioita, on hyvä miettiä ensin itse etukäteen, mitä sitä oikeastaan on tekemässä.

Mikä on syy, että haluaa kertoa asiasta? Onko se oma mielipaha, loukkaantuminen vai kosto? Miksi petetyn tulee saada tietää ja mitä hän sillä tiedolla tekee? Että pettäjä ”oppii”, entä mitä hänen tulisi oppia?

Mitä tietää näistä kahdesta ihmisestä ja heidän välisestään suhteesta? Kuinka he tulevat reagoimaan pommin räjähdettyä? Mitä seurauksia siitä kertojalle koituu?

Ellei ole tottunut viemään ahdistavia viestejä, olisi syytä miettiä tarkkaan KUINKA sen asian ilmaisee. Sillä kuulija reagoi siihen sanattomaan viestiin, ei niinkään siihen mitä sanotaan. Jos kyseessä on kosto, niin ainakaan voitonriemuinen töksäys ei tule saamaan kuin vahvan puolustautumisen. Viestin viejä todellakin voidaan ampua.

Monet pelimiehet ja naiset ovat varmistaneet selustansa ja luoneet tästä kolmannesta pyörästä varsin negatiivisen kuvan. Tällöin jo ennakkoasenne voi olla ihan jotain muuta kuin mitä kertoja sen kuvittelee olevan.

Hämmästyksekseen voi havaita että vastassa onkin kahden ihmisen tiivis rintama. Mitä hyökkäävämmin kertoo, sitä vahvempi tuo rintama on.
      Todennäköistä on että petetty kokee ensin suurta epäuskoa. Hänelle tulee antaa aikaa sisäistää ensin. Vasta kun hän haluaa tietää asiasta enemmän, kannattaa tavata kasvokkain tai kirjoitella ja jutella enemmän.

Itse kyllä lähtisin liikkeelle pettäjästä. Kertoisin hänelle että hänen tulee kertoa asia itse. Samoin ettei aio valehdella kenellekään joka tulee kysymään vaan kertoo niin kuin juttu on. Jo tämä kerryttää pettäjän päälle ns. tulisia hiiliä. Vaatii tietysti aikaa, eli välittömään kostoon tämä ei auta. Yleensä tarina kiertää ja petos paljastuu.

Samoin miettisin tarkoitin sen, kuinka ja missä kertoisin petetylle asian. Se tulisi tehdä jossain puolueettomalla maaperällä ja niin että toinen voi koska tahansa poistua tilanteesta. Sanoisin mahdollisimman neutraalisti ja asiallisesti turhia maalailematta. Täytyy ottaa huomioon sen petetyt tunteet, jotka voivat olla hyvinkin yllättävät.

Jos lähtee kostamaan, niin tulee muistaa että laittaa liikkeelle kostonkierteen. Se voi lopulta koitua omaan nilkkaan, etenkin jos jompikumpi noista on lähellä työelämääsi tai ystäväpiiriäsi. Vastaisku tulee, etenkin sen pettäjän puolelta. Mikä on pahin vaihtoehto? Kuinka aiot varautua siihen?

• yksin aina

Toi on just oikea tapa.Anna mennä vaan

• niinpäniinno

En ymmärrä, eihän sun motiivillas mielestäni ole mitään tekemistä sen kanssa, että sen tyttöystävän kuuluisi saada tietää. Kerrot en ilkeyttäsi, kostoksi, tai että oikeasti haluat tytön vaan tietävän, minkälaisen paskan kanssa elää- ei noilla ole mitään merkitystä.

Uskomatonta, että täällä jotkut on sitä mieltä, että petetyllä ei ole oikeutta tietää. Voihan olla, että se tyttö ei sua usko, tai voi olla, että uskoo ja eroaa, tai antaa anteeksi ja jatkavat yhdessä. Sitä ei voi kukaan etukäteen tietää, anna sen tytön tehdä oma ratkaisunsa.

Mistäs tiedät, jos tyttö jo valmiiksi epäilee tulleensa petetyksi? Itse ainakin sen vaistosin, että miehellä ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa, ja totuushan sitten tulikin julki.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe