Kelpuuttaisitko paljon vaativan ihmisen suhteeseen?

jackaroo

Täällä näkyy tänään olevan melko monta tuollaista "minä vaadin/kelpuutan sellaisen ja sellaisen naisen/miehen suhteeseen" -ketjua, joten laitanpa tässä tällaisen vastaavanlaisen ketjun itsekin.

Kelpuuttaisitko sinä paljon vaativan miehen/naisen suhteeseen? Eli sellaisen ihmisen millä on kilometrin pituinen vaatimuslista ja siitäkin huolimatta että täyttäisit kaikki nuo toisen osapuolen vaatimukset, olivatpa ne sitten kuinka absurdeja tahansa?

Kyllähän sitä aina muutaman perusvaatimuksen aina ymmärtää, mutta sitten kun niitä alkaa olla hyvinkin useita, osa vieläpä hyvinkin tarkkoja tai iän ja normaalin elämän huomioon ottaen melko outoja, niin loppuu minulta ainakin se ymmärrys toista kohtaan.

Itse en oikein pidä noista lukuisista ja hyvinkin yksityiskohtaisista vaatimuksista, en vaikka täyttäisinkin itse ne. Jotenkin siitä toisesta ihmisestä saa vain sellaisen hyvin pinnallisen ja vaativan käsityksen, enkä minä kyllä sellaisen kanssa kovinkaan mieluusti suhteeseen alkaisi, kun aina olisi läsnä se pelko etten enää täytäkään sen toisen vaatimuksia ja joku toinen paremmin sopiva korvaa minut.

60

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alea_iacta_essi

      Tuo on hyvä huomio, että kelpuuttaisiko sellaisen jolla on tarkka "vaatimuslista" VAIKKA itse ne vaatimukset täyttäisikin.

      Minä en kelpuuttaisi. Tulisi jotenkin esinemäinen olo ja kuin se, mitä olen, olisi pakko.

      • Riippuu listan sisällöstä. Jos se vastaisi omaa arvomaailmaani, niin ei haittaa. Suvaitsemattomuudesta (lihavat, ulkomaalaiset, tyhmät jne.) en ainakaan pidä.


    • Pitkät listat

      Mitä listoja onko niitä joillakin millaisia?

    • en varmasti

      Olen tapaillut "vaatimuslistamiestä" yhden ainoan kerran ja se kerta jää varmasti viimeiseksi. Miehellä oli aspergerin syndrooma ja vaikka hän ei siitä puhunutkaan, niin kasvojen nykiminen ja rykiminen sekä hallitsematon kielenkäyttö ja mieltymys puhua rivoja kavalsi ettei kaikki ollut kotona. Mies oli korkeasti koulutettu ja yritti päteä sillä, kai kompensoidakseen ongelmaisuutensa. Vaatimukset olivat niin kummallisia suhteutettuna siihen mitä tuo mies kykenee naiselle tarjoamaan, että niiden kuunteleminen oli melkein huvittavaa. Mies tarjosi deitilleen valmiita lauseita joita hänelle olisi kuulunut sanoa ja käski muuttaa jonkun tietyn ilmeen toisenlaiseksi jne.

      • Sairasta treffeillä.

        Onko tämmöstä!!!


      • kuka se oli?

        Jestas, toi kuulostaa aivan siltä joltain tyypiltä jolla oli se jumalattoman pitkä deitti-ilmoitus joskus. Pidempää en oo nähny, sen miehen vaatimuslista oli huikea.

        Ja juurikin noita valmiita lauseita, tai pikemminkin lauseita joita EI saanut käyttää.

        Oiskohan silläkin ollu asperger...


    • FF

      En ylipäänsä _kelpuuttaisi_ ketään. Jos pitää miettiä, että "kelpuuttaisinko tuon" niin silloin on parempi unohtaa koko juttu heti alusta alkaen. Silloin ei ole aitoa ihastumista.

      (Se on sitten eri asia, että ihastumisen _jälkeen_ toisesta ihmisestä voi paljastua asioita, jotka torppaavat mielenkiinnon.)

      • Huh, HUh ...

        " ... toisesta ihmisestä voi paljastua asioita, jotka torppaavat mielenkiinnon."

        Voi paljastua että joku on 29 vuotiaana käyttänyt 18 vuotiasta seksuaalisesti
        Se on ehdoton turn-off!!!


      • FF
        Huh, HUh ... kirjoitti:

        " ... toisesta ihmisestä voi paljastua asioita, jotka torppaavat mielenkiinnon."

        Voi paljastua että joku on 29 vuotiaana käyttänyt 18 vuotiasta seksuaalisesti
        Se on ehdoton turn-off!!!

        Sinulla tuntuu olevan fiksaatio nuoriin miehiin. Ei minulla.

        Jatka sinä niiden ajattelemista, minä siirryn sänkyyn ihan muissa mietteissä.


      • ...

        Se on sitten eri asia, että ihastumisen _jälkeen_ toisesta ihmisestä voi paljastua asioita, jotka torppaavat mielenkiinnon.

        Niin ja sitten ei kelpuuta.
        Tai jos ennakkoon tietää asioita, jotka nyt vaan ovat sellaisia, että mielenkiinto ei syty, vaan tässähän ei ole kysymys kelpuuttamisesta, vaan siitä että ei kiinnostu. No ei, vaan kelpuuttamisesta on kyse. Tässä nyt ei ilmeisesti FF vaan tykkää sanasta "kelpuuttaa".


    • Darth

      Vaatimuslistoissa on se vika, että ihminen katoaa sinne vaatimusten taakse.

    • viisastunut täti

      En kelpuuttaisi.
      Sitäpaitsi tuo sana "vaatimus" on jo sinällään luotaantyöntävä.
      Eikö se voisi olla toivomus/ haave?

      No ei tietenkään voisi.Nettipalstalla vaan vaatitaan, tahdotaan,kelpuutetaan/ ei kelpuuteta jne.
      Ymmärrän ikätoiveet, pituustoiveet, mutta loput, jotka koskee ihmisen fyysistä olemusta, alkaa menemään yli.
      Jotkut miehet hakevat siroa, punatukkaista,lyhyttukkaista,isorintaista,sopusuhtaista,ym ym.Hakeahan saa mitä vaan, mutta turha itkeä täällä,jos ei vastauksia paljon satele.
      Minullakin on toiveita ja haaveita, niitä en enää nettideiteissä julista.Lopetin tämän ajanhaaskauksen.

      • The M30

        Sinä olet siitä ärsyttävä kaveri ette tajua olevasi itse se naisten pilaaja. Jos pitäisit sen vehkeesi housuissasi ja lakkaisit panemasta ympäriinsä niin maailma olisi parempi paikka. Kaltaisesti mieshuorat ovat pahjasakkaa.


      • Aika kumma

        "Ymmärrän ikätoiveet, pituustoiveet, mutta loput, jotka koskee ihmisen fyysistä olemusta, alkaa menemään yli."

        Minkä takia ei saisi muka vaatia tietynlaista vartaloa, hiustenväriä tai pituutta tai tietyn isoja/pieniä rintoja, mutta sitten pituutta taas saakin vaatia? Miten se muka yhtään eroaa edellämainituista?


    • N26***N26***N26

      Hyvä ja läheinen ystäväni kerran totesi sen "Sä vaadit liikaa ja siksi olet sinkku"- keskustelun päätteeksi, että itseasiassa mä tarvitsen rinnalleni henkilön, joka tuntee itsensä yhtä hyvin kuin minä tunnen itseni, joka on keskivertoa enemmän sinut itsensä kanssa, joka on vahva ja luottaa itseensä ja jolla on hyvä itsetunto.

      Henkilö, joka täyttää nuo edellytykset pystyy laatimaan itsestään ja toive-kumppanistaan (huom, ei ihanne vaan toive) varsin yksityiskohtaisen ja kenties pitkänkin listan. Enkä näe siinä mitään väärää, etenkin jos osapuolet lopulta oikeasti toisistaan pitävät.

      Jotkut ihmiset myös tykkäävät tehdä listoja ja jäsentää maailmaansa (omat tunteet, omat haavet, oma minä-kuva joka heijastuu toisiin) nimeämisen sekä määrittämisen kautta.

      Mutta sehän on vain hienoa Jackaroo, että olet näitten listojen kautta huomannut, ettet välttämättä pitäisi tälla listaustyylillä analyttisistä naisista.

      • alea_iacta_essi

        Mielestäni tunnen itseni oikein hyvin, mutta en silti koe tarvetta tehdä mitään listoja muista ihmisistä.

        Ja olen mielestäni analyyttinen, mutta tämä ei liity mitenkään siihen, että näkisin ihmiset osiin pilkottavina kapistuksina.

        Eli teoriasi ei päde lainkaan esim. minuun ja oletan ettei ollenkaan kaikkiin muihinkaan ihmisiin.


      • jackaroo

        Kysymys ei ole siitä ettenkö minä voisi laatia itsestäni ja siitä toivomastani kumppanista pitkää ja yksityiskohtaista listaa, vaan enemmänkin siitä että mitä se tuollaisen listan esittäminen vaatimuksena kertoo siitä ihmisestä itsestään.

        Kyllä minä listaan usein omia tavoitteitani ja asioitani listamuotoon, mutta en koe niitä listoja kovinkaan hyvänä keinona parisuhdetta etsittäessä. Onhan se toki hyvä jos pystyy laatimaan vaikkapa 20 kohdan lista siitä hyvästä kumppanista, mutta parisuhdeasioissa on kyse yleensä paljon muustakin kuin pitkästä paperilla olevasta toive listasta. Vaikka ihminen sopisi täydellisesti listan kuvaukseen, niin voi olla ettei siitä huolimatta tulle toimeen tai joku jolta puutuu useitakin listalla olevia kohtia voi olla lähempänä sitä hyvää kumppania kuin kukaan muu.

        Mutta mitä järkeä on oikein tehdä pitkä ja yksityiskohtainen lista kumppanista, kun harvahan meistä tapaa nyt niin paljon ihmisiä että siitä oikeasti mitään hyötyä olisi. Ehkä netissä nuo pitkät ja yksityiskohtaiset listat voivat toimia jollakin sellaiselle ihmisellä jolle niitä yhteydenoteottoja tulee niin paljon että pitää tehdä tiukkaa karsintaa että edes ehtii osalle vastaamaan.


    • Ei täällä nyt ole vissiin ollu puoli totisempia aiheita... kuin painon ja lapsien suhteen. Loput turhaa paskaa, jota kukaan ei tosissaan ota, kun ei nää palstan trollit ole oikeita vanhoillis lestoja, ne vaan jauhaa vastenmielistä HUORAHUORA paskaansa, kun puute pisti ne taas vetämään käteen ja niillä on tapana kokea syyllistä pahoinvointia runkaamisen jälkeen ja tirautta itku ja purkaa se sitten aloituksena palstalle. Tai tod.näk noita trollei on vaan kaks ja ne vetääkin sitten vissiin aivan helvetisti käteen.

      Hyvää yötä.

      • alistunut aisuri

        Hyvää yötä, limasuu.


    • omanapa

      Mä en jaksa lukea mitään kilometrilistoja. Ei siinä vaiheessa enää kiinnosta täyttääkö vaatimukset vai ei.

    • 12+8
    • alea_iacta_essi

      Kyllähän pitkä ja tarkka "vaatimuslista" paljastaa ihmisen asenteesta ihmisiin ja elämään. En halua olla kenenkään palikka, joka sujahtaa hyvin johonkin laatikkoon.

      Vaatimuksia, jotka täyttäisin, mutta joita en siedä miehen esittävän, ovat esim. sellaiset, että nainen ei saa olla kokenut tai että ihannenainen on luonteeltaan ehdottomasti hiljainen.

      • 13+9

        Kaikkein tiukimmat vaatimuslistat ovat naisten laatimia, siis nettideittailussa. siellä on niin kovia vaatimuksia miehelle, että niille uraohjusnaisille ja nirppanokille ei pysty löytymään miestä.
        Miesten vaatimuslistat ovat yleensä "aika kesyjä"


    • violet.

      En. Mieluiten en haluaisi ollenkaan tietää "vaatimuksista" joita kumppanilla mahdollisesti on. Enpä noita oikeassa elämässä kenenkään muista huudelleen ja nettideittejä en harrasta, joten aika hyvin olen siltä välttynytkin.

      Mutta kerran kävin huvin vuoksi vilkaisemassa eksäni profiilia eräässä deittipalvelussa, ja sain pienen shokin kun mies ilmoitti ihanteekseen naistyypin joka oli täysin mun vastakohtani pituudesta ja hiustenväristä lähtien. Ilmoituksen perusteella en olisi kelvannut hänelle ollenkaan, vaikka hyvin viihdyttiin yhdessä pari vuotta :D

      • violet.

        Eat Me luuseri :D

        Sen nykyinen kihlattu on paljon mua rumempi.


    • eimahamittää

      No jos kauhea vaatimuslista on se että nainen on normaalivartaloinen ja lapseton niin hyi helvetti sentään!
      Eihän sellaiselal miehellä tee mitään. Eli esimerkiksi minulla.

      Mutta itse asiaan sanoisin että riippuu niin paljon vaatimuksista.

      Jos vaatimukset liittyvät yhteisiin elämänarvoihin, yhteensopivuuteen yms. niin ok, mutta jos ne ovat tyyliin "miehen tulee olla 180 senttiä vaikka olen itse vain 167 senttiä" (täytän tuon vaateen) niin naisesta tulee vastenmielinen kuva.
      Samoin jos kyseessä on joku jolle on pakko olla lihaksi tai tietty koulutus (täytän varmaankin nuo vaateet) niin enpä tiedä miltäköhän se saa ittensä tuntemaan?

      Mutta tietysti nuo ovat suhteellisia jos nainen on lähemmäs 180 senttinen itse tai hänellä on tietynlainen elämäntapa ja odottaa mieheltä samaa jne.

      Ehkä kyse on niistä perusteluista kriteereille ettei ne ole vain irrallisia ja pinnalliai.

      Ja kyllä, minulla on perustelut sille miksi tahdon ehdottomasti että nainen on sekä lapseton että normaalivartaloinen.

      • eimahamittää

        Nettitreffissä en ottanut yhteyttä profiileihin jotka olivat tyyliä:

        "minä olen naisena: fiksu, kaunis, rohkea, ennakkoluuloton..." jadajadajada ja muuta narsistista roskaa...

        "odotan mieheltä että hän on katseenkestävä, hyvässä työssä" jadajadajada ja muuta fantasia roskaa

        Tällaiset ihmiset oikesti ärsyttää sillä tasolla lähellä ollessa ettei jaksa heidän egojensa kanssa olal tekemisissä varsinkin tietäen että puhkaiset moiset tyhjää ilmaa täynnä olevat ilmapallot kevyesti ja sen jälkeen alkaa itku, raivari ja maan poljenta kun neiti on saanut nyt nokilleen ja on ihan nii epäreilua...


      • jackaroo

        Niin, varmaan noita listaaja tyyppejä löytyy niin miehistä kuin naisistakin. Ei tästä kannata mitään sukupuolten välistä taistoa tehdä.


      • jhuy76ght6ty

        Aloituksessa puhuttiin paljoista vaatimuksista ja kilometrin pituisesta vaatimuslistasta ja erotettiin erikseen muutamat perusvaatimukset.

        Tyhjänpäiväinen saivartelu taitaa olla sinun paheesi, "eimahamittää".


      • jhuy76ght6ty

        Kommentti oli nimimerkille "eimahamittää".


      • eimahamittää
        jhuy76ght6ty kirjoitti:

        Aloituksessa puhuttiin paljoista vaatimuksista ja kilometrin pituisesta vaatimuslistasta ja erotettiin erikseen muutamat perusvaatimukset.

        Tyhjänpäiväinen saivartelu taitaa olla sinun paheesi, "eimahamittää".

        Hei kuule aivokääpiö.
        Tämä on Internet. Jos viesti ei miellytä niin jätä lukematta.
        Suotta homputat jostakin sellaisesta kuin saivartelusta.

        Taas malliesimerkki viestistä jonka tarkoituksena ole mitään muuta kuin aiheuttaa eripuraa ja kommentoida toisia postittajia.

        Tämänkin ketju siis pilalla tämän idioottiluuserin takia jolla ei ole edes kunnon nikkiä kunhan vaan rämpyläsormillaan rämpyttää jonkun epäselvän numerokirjain sarjan ja oksentaa loput tekstit ulos peräsuolestaan joka hänen tapauksessaan sijaitsee otsalohkojen välissä.

        Kiitos sulle kun piritsit kaikkien päivää typeryydelläsi.

        Jackaroo, ihan hyvä ketjun aihe mutta ei näitä viitun luusereita jaksa täällä. Aivan typerää kirjoittaa tänne yhtään mitään.


      • sir_eino

        No mun mielestä naisella saa olla pinnallisiakin kriteereitä. Kaikilla on. Parisuhde on ennen kaikkea eroottinen suhde ja ilman fyysistä vetovoimaa se ei voi toimia. En minäkään olisi naisen kanssa joka olisi mun mielestä ruma. Ja perustelen sen ihan sillä etten haluaisi seksiä sellaisen naisen kanssa. Jos en haluaisi seksiä naisystäväni kanssa niin ei se silloin parisuhde olisi. Ystävyyssuhde paremminkin.

        Mutta tietenkin jos naisen ulkonäkövaatimuslista on kilometrin pituinen niin se on aika huvittavaa. Tai aivan ehdoton. Olen tavannut joskus sellaisia naisia. Hevilettinä tapailin useampaakin naista joiden mielestä miehellä pitää olla pitkät hiukset. Aika hassu vaatimus. Heh.

        No joo. Nettideiteissähän noilla asioilla on oikeasti vaan väliä. Mä olen 175 cm pitkä. Nettideiteissä iso osa naisista hyppäisi varmasti sen takia mun profiilin yli ellen laittaisi valokuvaa mutta livenä pituus tai paremminkin lyhyys on paljon pienempi haitta. En usko että on jäänyt kovin montaa naista kaatamatta sen takia että olen pätkä. Ei naiset edes osaa arvioida sitä onko joku 175 vai 180 cm pitkä. Ainakaan jos ovat itse lyhyitä.


    • Kertakäyttönikki

      Soittaisi varmaan hälytyskelloja tuijottaa kertomasi kaltaista listaa, vaikka sellainen ihme tapahtuisikin, että kaikki sen senhetkiset vaatimukset tulisi täytettyä. Miten kovin pikkutarkka listoittaja suhtautuisi siihen, kun aika ja elämän realiteetit pistäisivät ominaisuuksia uuteen uskoon ("miksi se listan urbaani kantakaupunkilainen haikaileekin nyt omenapuiden katveeseen")? Vai olisiko ensimmäinen lista vain alkusoittoa kasvavista vaatimuksista ja kontrollinhalusta?

      Kokonaan toinen juttu on, että pitäisi kuitenkin osata olla realisti omaa joustavuuttaan arvioidessaan - jos tietää, että elämä ihmisen kanssa, jolle vaikkapa tiiviit yhteydet lähisukuunsa ovat henki ja elämä ärsyttää suunnattomasti, kannattaa varmaan hakea toisenlaista seuraa.

    • Eewuli.....

      Perusvaatimukset kestää mutta jos vaaditaan ihan kaikkea niin ukko sais lähöt alta aikayksikön. Mie en ole täydellinen, kukaan ei ole mutta täydellisyyttä tavotteleva saa mennä menojaan.

      • Miesasialuuseri

        Lapsellista miinustelua..

        Itseään täydelliseksi luuleva antaa miinuksia kun ei siedä puheita etteikö täydellistä ihmistä ole olemassa.


    • aslak84

      En minä näe siinä mitään ongelmaa jos kerran täytän ne vaatimukset. Oikeastaan se olisi mairittelevaa, koska tällöin olisin juuri sitä mitä tämä nainen etsisi. Olisihan se hieno tunne kun joku toinenkin arvostaisi niitä asioita ja valintoja joita olen elämäni aikana tehnyt. Tietysti tässä on se oletus, että vaatimukset ovat edes jollain tasolla järkeviä.

      Eikä sillä ole mitään merkitystä vaikken täyttäisikään. Jokaisella on oikeus vaatia mitä haluaa ja hyvä niin. Itsellänikin on varmaan muiden mielestä typeriä vaatimuksia, eikä minulla ole aikomustakaan muuttaa niitä muiden ihmisten mielipiteen takia.

      Muidenkin yksilönvapautta pitää kunnioittaa myös silloin kun se ei suosi omaa etua :)

      • listaton mies

        Eli jos naisen vaatimuslistalla on että miehen tulee olla yli 180 cm, hänellä tulee olla tietynlainen koulutus ja kallis auto, niin sinä olet vain tyytyväinen???!!! Toivottavasti löydät yhtä pinnallisen ihmisen kuin sinä itse olet.


      • Mää vähän niinkuin välitän kaikista jotka välittää itsestään, eli on jollain tavalla panostanut elämäänsä eli jonkin tason koulutus, suhteellisen terveet elintavat ja tietysti sen verta mukava että huolis mutkin.

        Kyllä mä treffeille lähtisin vaikka olisikin tiukemmat vaatimukset mutta aloitteen olisi tultava häneltä.


      • listaton mies kirjoitti:

        Eli jos naisen vaatimuslistalla on että miehen tulee olla yli 180 cm, hänellä tulee olla tietynlainen koulutus ja kallis auto, niin sinä olet vain tyytyväinen???!!! Toivottavasti löydät yhtä pinnallisen ihmisen kuin sinä itse olet.

        Jos et tota autoa olisi sanonut niin kyllä nuo minusta ihan hyviä vaatimuksia ovat. Autohan on muutenkin vain suhteellisen pieni investointi jos vertaa taloon.


      • listatonko
        listaton mies kirjoitti:

        Eli jos naisen vaatimuslistalla on että miehen tulee olla yli 180 cm, hänellä tulee olla tietynlainen koulutus ja kallis auto, niin sinä olet vain tyytyväinen???!!! Toivottavasti löydät yhtä pinnallisen ihmisen kuin sinä itse olet.

        Etkö juuri listannut, että nainen ei saa olla pinnallinen?


      • sir_eino
        listaton mies kirjoitti:

        Eli jos naisen vaatimuslistalla on että miehen tulee olla yli 180 cm, hänellä tulee olla tietynlainen koulutus ja kallis auto, niin sinä olet vain tyytyväinen???!!! Toivottavasti löydät yhtä pinnallisen ihmisen kuin sinä itse olet.

        No ei se multa ole pois. En tietenkään täytä noista kriteereistä kun mahdollisesti koulutusvaateen. Olen alle 180 cm pitkä eikä minulla ole autoa vaan HKL:n kortti ja polkupyörä. Mutta mitä sitten? Parisuhteessa tärkeintä on löytää kumppani joka miellyttää ja jos jollekin naiselle aivan ehdotonta on että miehellä on auto niin sitten se on.

        En mä nyt oikesti tajua mikä tässä on niin kamalaa. Jos joku vaatii jotain niin siinähän vaatii, jos lista on aivan tolkuton niin yksin se nainen elämänsä viettää. Oma on valintansa.


      • sir_eino
        sir_eino kirjoitti:

        No ei se multa ole pois. En tietenkään täytä noista kriteereistä kun mahdollisesti koulutusvaateen. Olen alle 180 cm pitkä eikä minulla ole autoa vaan HKL:n kortti ja polkupyörä. Mutta mitä sitten? Parisuhteessa tärkeintä on löytää kumppani joka miellyttää ja jos jollekin naiselle aivan ehdotonta on että miehellä on auto niin sitten se on.

        En mä nyt oikesti tajua mikä tässä on niin kamalaa. Jos joku vaatii jotain niin siinähän vaatii, jos lista on aivan tolkuton niin yksin se nainen elämänsä viettää. Oma on valintansa.

        Kun onhan minullakin niitä vaatimuksia. Jotkut vaatimukset tai paremminkin toiveet ovat aika outoja. En esimerkiksi pidä naisista joilla on iso nenä. Poikkeuksia on, mutta mieluummin nainen jolla on pieni nenä. Enkä ala perustelemaan tätä mitenkään koska en osaa.

        Mutta mitä tulee vaatimuksiin niin onkohan noi naistenkaan vaatimukset niin paljon vaatimuksia vaikka ne sellaisina usein esitetään vai vaan toiveita? Ainakin netissä on tosi helppo listata jonkun täydellisen ihannekumppanin piirteet mutta tosielämässä näkee että oikeasti vähempikin kelpaa. Siksi en nettideittaile.


      • aslak84
        listaton mies kirjoitti:

        Eli jos naisen vaatimuslistalla on että miehen tulee olla yli 180 cm, hänellä tulee olla tietynlainen koulutus ja kallis auto, niin sinä olet vain tyytyväinen???!!! Toivottavasti löydät yhtä pinnallisen ihmisen kuin sinä itse olet.

        Olisi ehkä ollut paikallaan tarkentaa, että materian vaatiminen kuului näihin älyttömiin vaatimuksiin. Pituuden ja koulutuksen vaatimisen jollain tasolla ymmärränkin vaikken itse niistä hirveästi välitä.

        Totta puhuen olisi aika paljon helpompaa jos naisten vaatimuslistalla raha todella olisi tärkeä. Rahaa on kuitenkin vielä melko helppo hankkia jos sitä todella haluaa. Omia elinkustannuksiaan voi verrata vaikka siihen siihen, että toiset tulevat toimeen pienillä eläkkeillä tai työkkäreilla.


      • ...;,,,;...
        sir_eino kirjoitti:

        No ei se multa ole pois. En tietenkään täytä noista kriteereistä kun mahdollisesti koulutusvaateen. Olen alle 180 cm pitkä eikä minulla ole autoa vaan HKL:n kortti ja polkupyörä. Mutta mitä sitten? Parisuhteessa tärkeintä on löytää kumppani joka miellyttää ja jos jollekin naiselle aivan ehdotonta on että miehellä on auto niin sitten se on.

        En mä nyt oikesti tajua mikä tässä on niin kamalaa. Jos joku vaatii jotain niin siinähän vaatii, jos lista on aivan tolkuton niin yksin se nainen elämänsä viettää. Oma on valintansa.

        "HKL:n kortti" - - - "HSL:n kortti"


    • ...................

      Pitkät vaatimuslistat kertovat kapeakatseisuudesta ja mikä pahinta tunne-elämän puolella, mikä ei kyllä ole oman ihannenaiseni listassa. Tiedän kyllä suurinpiirtein minkä tyylisistä naisista pidän (ennen kaikkea luonteen osalta), mutta aika väljät hakukriteerit minulla tutustumisvaiheessa on.

    • sir_eino

      En. Tuntisin itseni näyttelyesineeksi. Mutta toihan on nyt ihan utopiaa, en kelpaisi mahdottomia vaativalle naiselle.

    • Sanotaan näin, että mielummin tietoisen omista rajoistaan, kun rajattoman jolle käy mikä vaan.

    • En kelpuuttaisi.
      Pitkät yksityiskohtaiset listat antavat henkilöstä hyvin vastenmielisen ja luotaantyöntävän kuvan, ja skippaan sellaisen oitis lukematta listaa loppuun. Mitä pidempi lista, sen enemmän herää epäilys että onkohan listan laatijalla ihan kaikki muumit laaksossa.

      Kyllä mä noista listoista yleensä ajattelen heti ettei ihmisellä ole mitään väliä. Listan laatija on shoppailemassa parasta saalista ja status tms. on se tärkein kriteeri.

      Tietysti jotain rajauksia ja "vaatimuksia" pitää olla, harvemmallehan nyt ihan mikä vaan käy mutta niiden pitäisi olla perusjuttuja jotka estävät mahdollisen suhteen esim. ei halua lapsia -> laitetaan vaatimukseksi ei lapsia eikä halua niitä. Itse luen kriteerit tarkkaan, ja jos yhdessäkin kohtaa uupuu, niin en vastaisi. Vaikkapa että "Pituus 158cm-165cm", niin koska olen 157cm niin en vastaisi.

      Joskus lueskelin noita ja kyllä siellä aika helmiä oli joukossa. Yhdessäkin kilometrin pitkä lista ja vaatimuksina esim. ei saa kuunnella/tykätä Maroon 5. Siinä listassa oli kymmeniä bändejä/artisteja ja biisejä joista ei saisi tykätä.

      Yhdessä listassa täytin kaikki muut vaatimukset paitsi "pitää olla paksut huulet".. tosin, vaikka mulla olisikin paksut huulet, niin en olisi ikinä sille vastannut :D

      Kyllä mä suosin samanlaista kuin itse olen, eli listasta löytyy vain ehdottomat kriteerit ja muita on turha listailla. Kirjoitetaan tosiaan vain ne joilla on väliä, ja niissä sitten pysytään.

    • lelelelelelslll

      Minä en tykkää pitkistä listoista. Kerran luin miehen profiilia, jonka kriteerit täytin (mm. ehdottomana vaatimuksena vyötärölle ulottuvat hiukset), mutta mies ei kertonut, mitä kaikkea hän pystyy tarjoamaan naiselle. Oli vaan mielettömiä vaatimuslistoja. Sellainen on vastenmielistä.

      Olen itse huomannut, että pitkään sinkkuna olleilla on usein tosi hurjia vaatimuksia. Eräs kaunis kaverini (nainen) ei halunnut deittailla miehen kanssa, koska hänellä ei ollut oikean väriset hiukset ("mua ei vaan sytytä blondit") ja hän ei ollut varma, voisiko arvostaa miestä, kun hänellä oli niin tylsän kuuloinen ammatti (tekniseltä alalta asiantuntijatyö). Silloin ei edes anneta tilaisuutta toiselle, että tapailisi useampia kertoja ja pääsisi vähän tutustumaan, että millainen ihminen on kyseessä. Itse olin sitä mieltä silloin, että tuo mies olisi ollut juuri oikea tälle kaverilleni.

      Ehkä vaatimuslistoissa on joskus kyse ennakkoluuloista ja pinnallisuudesta. Itse yritän olla avoin ja siksi ehdottomia kriteereitä on tosi vähän. Lähinnä vaatimukset liittyvät ns. itsestäänselvyyksiin (ei väkivaltaa, ei huumeita jne). Siksi profiilia sinkkupalstoilel on vaikea tehdä.

    • No ei ole tullut sellaista vastaan että olisi ollut pitkä vaatimus lista ja jonka olisin täyttänyt, niin sellaista listaa kun kattoo niin mä en ainakaan ota yhteyttä. Eli joo pitkä vaatimuslista on turn-off.

      Eihän mullakaan ole kuin alle 5 asiaa mitkä pitää natsata, niin vastaavan hyväksyn mukisematta myös toiselta. Ja niistäkin voi joustaa tosin yksi ainoa on sellainen mistä en jousta ja se on lapsettomuus, ei vaan ole tällä hetkellä sopiva tilanne sellaiseen ryhtyä eikä se nyt muutenkaan kävisi mulle.

    • Mettis..

      Joo-o..
      Olen niin vanha, että olen oppinut, kuinka oikea elämä ja jalat alta vievät kokemukset, kuten ihmisetkin, löytyvät listojen ulkopuolelta.
      Se asettaisi minut hyvin vastakkaiseen asemaan "listaajan" kanssa.

      • Sanonpa vaan

        Noh, hyvin yksilökohtaista mitä nyt kuule ei vaan voida yleistää jokaisen kohdalla. Toiset ihastuvat useimmin henkisiin ominaisuuksilla jo alussa toiset ulkoisemmilla. Toisilla vaan on se tietyntyyppinen mikä vaan enemmän vie jalat alta kuin jonkun muun näköiset ja mitäs sitten? Mitäs väliä asialla nyt on sinulle?


      • Mettis..
        Sanonpa vaan kirjoitti:

        Noh, hyvin yksilökohtaista mitä nyt kuule ei vaan voida yleistää jokaisen kohdalla. Toiset ihastuvat useimmin henkisiin ominaisuuksilla jo alussa toiset ulkoisemmilla. Toisilla vaan on se tietyntyyppinen mikä vaan enemmän vie jalat alta kuin jonkun muun näköiset ja mitäs sitten? Mitäs väliä asialla nyt on sinulle?

        En koittanutkaan yleistää, vaan puhuin omasta puolestani.

        Tarkoitukseni oli kertoa, että listat ovat mielestäni turhia, koska suuret tapahtumat (vaikkapa rakastuminen) voivat tapahtua ennalta suunnittelematta, ja täysin päinvastaiseen ihmistyyppiin, mistä on aiemmin pitänyt. Koska jotkut muut asiat voivat olla tärkeämpiä ja kohtaamispinta laajempi kuin se, onko toisella vaikkapa vaalea tukka ja leveät hartiat..

        Ainoastaan se, kuinka asioita arvottaa, on pitkän yhteisen tulevaisuuden kannalta tärkeää, siis yhteinen arvomaailma.
        Mutta selviääkö se listalla?
        Vaikka kuinka olisi sama poliittinen kanta, ja kumpikin tykkää kuollakseen kissanpennuista, se ei välttämättä riitä, silti voi olla enemmän eroavaisuuksia, kuin yhdistäviä tekijöitä.

        Jos joku on tyytyväinen siihen lopun elämäänsä, millaista autoa miehensä ajaa, niin ne ovat hänen kriteerinsä, ja toivottavasti myös onnen tae. En halua enkä voi tuomita niitä, jotka toisin toimivat. Jokainen tavallaan.

        "Mitäs väliä asialla nyt on sinulle?" En ymmärrä tätä..?

        Elämää on hyvä suunnitella, mutta ei niin paljoa, että se estäisi näkemästä elämän tarjoamia mahdollisuuksia. Kaikkea sen kauneutta.
        Elämähän on vähän kuin olisi vieraassa kaupungissa turistina. Voit kulkea kaavamaisesti nähtävyydeltä toiselle, mutta luulen, että todelliset elämykset löytyvät ihan muualta; kartan ulkopuolelta.


      • Sanonpa vaan
        Mettis.. kirjoitti:

        En koittanutkaan yleistää, vaan puhuin omasta puolestani.

        Tarkoitukseni oli kertoa, että listat ovat mielestäni turhia, koska suuret tapahtumat (vaikkapa rakastuminen) voivat tapahtua ennalta suunnittelematta, ja täysin päinvastaiseen ihmistyyppiin, mistä on aiemmin pitänyt. Koska jotkut muut asiat voivat olla tärkeämpiä ja kohtaamispinta laajempi kuin se, onko toisella vaikkapa vaalea tukka ja leveät hartiat..

        Ainoastaan se, kuinka asioita arvottaa, on pitkän yhteisen tulevaisuuden kannalta tärkeää, siis yhteinen arvomaailma.
        Mutta selviääkö se listalla?
        Vaikka kuinka olisi sama poliittinen kanta, ja kumpikin tykkää kuollakseen kissanpennuista, se ei välttämättä riitä, silti voi olla enemmän eroavaisuuksia, kuin yhdistäviä tekijöitä.

        Jos joku on tyytyväinen siihen lopun elämäänsä, millaista autoa miehensä ajaa, niin ne ovat hänen kriteerinsä, ja toivottavasti myös onnen tae. En halua enkä voi tuomita niitä, jotka toisin toimivat. Jokainen tavallaan.

        "Mitäs väliä asialla nyt on sinulle?" En ymmärrä tätä..?

        Elämää on hyvä suunnitella, mutta ei niin paljoa, että se estäisi näkemästä elämän tarjoamia mahdollisuuksia. Kaikkea sen kauneutta.
        Elämähän on vähän kuin olisi vieraassa kaupungissa turistina. Voit kulkea kaavamaisesti nähtävyydeltä toiselle, mutta luulen, että todelliset elämykset löytyvät ihan muualta; kartan ulkopuolelta.

        "Tarkoitukseni oli kertoa, että listat ovat mielestäni turhia, koska suuret tapahtumat (vaikkapa rakastuminen) voivat tapahtua ennalta suunnittelematta, ja täysin päinvastaiseen ihmistyyppiin, mistä on aiemmin pitänyt. Koska jotkut muut asiat voivat olla tärkeämpiä ja kohtaamispinta laajempi kuin se, onko toisella vaikkapa vaalea tukka ja leveät hartiat.."

        Minulle taas ovat ihan molemmat tärkeitä, niin luonne kuin myöskin ulkonäkökin! Toisille se vaan on tärkeä, toisille ei. En vaan kyllä itse pystyisi kuvitella seurustelevani todella mukavan, mutta sitten taas todella rumannäköisen kanssa, tai naisen joka on täysin ihanteeni vastaisen näköinen. En ainakaan kauaa jaksaisi katsoa! Kyllä minun mielestä seksuaalisenkin puolen pitää kanssa toimia! Muuten ei siinäkään vaiheessa parisuhteella ole toivoa.

        Luulen että tämä ulkonäön merkitys on kunkin kohdalla hyvin yksilöllinen. Itse ainakin tykkäisin että oma kumppani miellyttäisi mun omaa silmää ja minäkin myös hänen.


      • mettis..
        Sanonpa vaan kirjoitti:

        "Tarkoitukseni oli kertoa, että listat ovat mielestäni turhia, koska suuret tapahtumat (vaikkapa rakastuminen) voivat tapahtua ennalta suunnittelematta, ja täysin päinvastaiseen ihmistyyppiin, mistä on aiemmin pitänyt. Koska jotkut muut asiat voivat olla tärkeämpiä ja kohtaamispinta laajempi kuin se, onko toisella vaikkapa vaalea tukka ja leveät hartiat.."

        Minulle taas ovat ihan molemmat tärkeitä, niin luonne kuin myöskin ulkonäkökin! Toisille se vaan on tärkeä, toisille ei. En vaan kyllä itse pystyisi kuvitella seurustelevani todella mukavan, mutta sitten taas todella rumannäköisen kanssa, tai naisen joka on täysin ihanteeni vastaisen näköinen. En ainakaan kauaa jaksaisi katsoa! Kyllä minun mielestä seksuaalisenkin puolen pitää kanssa toimia! Muuten ei siinäkään vaiheessa parisuhteella ole toivoa.

        Luulen että tämä ulkonäön merkitys on kunkin kohdalla hyvin yksilöllinen. Itse ainakin tykkäisin että oma kumppani miellyttäisi mun omaa silmää ja minäkin myös hänen.

        En tietenkään kiellä ulkonäön merkitystä, senhän ensimmäisenä, irl, muista ihmisistä huomaamme. Mutta on käynyt niin, että luonteensa takia komistuksesta tulee lähes itse p*rkele, ja vaatimattomamman näköisestä hyvän luonteensa takia ihana, jolloin myös näyttää viehättävämmältä.


    • Mitäpä väliä, kun hän ei kelpuuta minua, niin kattelen toiseen suuntaan.

      • jjhjkhmgh

        Et tajunnut aloituksen ajatusta. Se oli että miten suhtautuisi siihen, jos jollain olisi yksityiskohtainen vaatimuslista mahdollisesta kumppanista ja jos sinä täyttäisitkin ne kaikki vaatimukset.


      • jjhjkhmgh kirjoitti:

        Et tajunnut aloituksen ajatusta. Se oli että miten suhtautuisi siihen, jos jollain olisi yksityiskohtainen vaatimuslista mahdollisesta kumppanista ja jos sinä täyttäisitkin ne kaikki vaatimukset.

        Tajusin. En vain välittänyt tuosta kohdasta. En todellisuudessa ole törmännyt yhteenkään pitkän listan laatijaan, jonka kanssa jokin vaatimus tai toive ei olisi sulkenut minua pois laskuista. Meinasin jo laittaa tuon vastauksen laitettuani täsmennyksen asiasta, vaan enpä vaivautunut.


    • mimmmmuska

      Jos miehen vaatimukset olisivat kauhean outoja tai yksityiskohtaisia (naisen pitää painaa 55-57, olla 165-167 pitkä ja omata puolipitkät kastanjanväriset hiukset, niin en varmasti edes lähtisi treffeille vaikka kaikki nuo vaatimukset täyttäisinkin. Myös se mitä vaatii on tärkeää, jos aikuinen mies vaatii naiselta neitsyyttä, tiettyä tarkkaa seksikumppaneiden määrää tai vaikka haluaa tietää kenen kanssa nainen on harrastanut seksiä aiempina vuosina on kauhea turn-off minulle. Toki voisin nuo asiat jossain vaiheessa suhdetta kysyttäessä kertoakin, mutta noiden asioiden tiedustelu ennen treffejä tai treffeillä ei kyllä anna mitään hyvää kuvaa miehestä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      376
      1919
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1627
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1310
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1076
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      965
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      928
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      782
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      105
      743
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      726
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      660
    Aihe