Voiko ottaa alkoholia?

Murska

Hei! Juhannushan on tulollaan ja ajattelin olisiko mulla minkäänlaisia mahdollisuuksia juoda pullo hedelmäviiniä tai vähemmän, ilman että on oikean vaaran mahdollisuutta. En ole juonut n. 3kk ja lääkitystä vaihdettu rajusti.
Tämänhetkinen: Efeksor Debot (maksimi), Seroquel n. 500mg, Rivaltrin yht. 1mg, ja uutena tänään aloitettu Lito, 300mg.
Jos esim. jätän iltalääkkeet ottamatta?

16

13896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomi_75

en osaa valitettavasti noista muista sanoa,mutta rivatrilhan on bentsodiatsepaami ja sen kanssa alkoholia pitäisi ottaa varovasti. Kerran luin jostain missä se nyt olikaan jonkun mielipide,niin jos on jättänyt iltalääkkeet ottamatta niin yhden sixpäkin voisi ottaa. Riippuu tosin annoksestasi,tuossakaan yhteydessä ei ollut annoksesta puhetta,mutta sellainen näppituntuma on esim. että alle 2 mg:n päiväannoksella tuo voisi vielä käydä päinsä. Tuo pullo hedelmäviiniähän vastaisi suunnilleen sitä sixpäkkiä. Ethän ole ottamassa enempää kuin yhtenä iltana?

• tomi_75

höm,en lukenut tota viestiäsi kunnolla. Jos käytät rivatriliä sekä aamuisin että iltaisin,jätät myös aamulääkkeet ottamatta!!

• tomi_75
        tomi_75 kirjoitti:

höm,en lukenut tota viestiäsi kunnolla. Jos käytät rivatriliä sekä aamuisin että iltaisin,jätät myös aamulääkkeet ottamatta!!

se artikkeli löytyi tuolta: http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=10604&c=4&p=13&pm=1

no,kolme neljä kaljaa voit ottaa,mutta tosiaanhan se vastasi sitä vajaata hedelmäviinipulloa minkä mainitsit

• Murska
        tomi_75 kirjoitti:

se artikkeli löytyi tuolta: http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=10604&c=4&p=13&pm=1

no,kolme neljä kaljaa voit ottaa,mutta tosiaanhan se vastasi sitä vajaata hedelmäviinipulloa minkä mainitsit

Mulla on Rivatril 0,5 klo 13.00 ja 0,5 klo. 18.00, elikkä ei se mun mielestä oo ongelma.. Ja mulla on jo siihen aika hyvä toleranssi.. enemmän mietin näitä muita lääkkeitä, miten alkoholi käy esim. Liton kanssa?

• Nappi
        Murska kirjoitti:

Mulla on Rivatril 0,5 klo 13.00 ja 0,5 klo. 18.00, elikkä ei se mun mielestä oo ongelma.. Ja mulla on jo siihen aika hyvä toleranssi.. enemmän mietin näitä muita lääkkeitä, miten alkoholi käy esim. Liton kanssa?

Rivatrilnit voit jättää huoletta ottamatta ja oikeastaan suosittelen että jätät ottamatta kun bentsot ja viina on erittäin huono yhdistelmä. Itse jos otan viinaa niin bentsoihin en koske ettei tule tehtyä mitään hölmöä. Liton tuote selosteessa ei ainakaan mainittu mitään yhteisvaikutuksista alkoholin kanssa joten kaipa se menee, voihan sitä kysyä vaikka apteekista tai terveyskeskuksesta.

• JuhnuZ

Rivatrilin puoliintumisaika elimistössä on n. 20-60 tuntia riippuen ihmisestä, joten voi olla että sen käyttö joudutaan lopettamaan jopa viikkoa ennen alkoholin nauttimista. Myöskään ei pidä väheksyä sitä miten alkoholin aiheuttama seuraavan aamun "morkkis" sekoittaa muun lääkityksen tilan.

• Nappi

Puoliintumis aika ei ole sama kuin vaikutus aika. Kun ottaa bentson niin ei se nyt montaa tuntia vaikuta lääkkeestä riippuen. Taas vaihteeksi vertaan kannabikseen joka näkyy näkyy testissä jopa viikkoja mutta se ei tarkoita että käyttäjä olisi pöllyssä viikkoja, vaan vaikutus kestää muutamia tunteja.

Jos otan itse aamulla bentson niin otan kyllä huoletta vaikka viinaa illalla enkä mene mitenkään sekaisin. Komboilut tarkoittaa sitä että vedetään sitä viinaa ja pilleriä yhtä aikaa mikä ei todellakaan ole suositeltavaa. Mutta tuo että pitäisi olla ilman rivaa viikko ennen ryyppää mistä on täysin tuulesta temmattua. Siitä sentään voinemme olla samaa mieltä että jos kopassa heittää niin pitäisi pysyä viinasta kaukana mutta elämä on laiffii ja itse ainakin meinaan piristää iltaani pullolla punaviiniä hyvän ruoan kera. Ps. otin aamulla diapamin eikä haittaa yhtään.

• Psykiatri

Arvaanko oikein että olet päättänyt ottaa alkoholia ja lääkkeitä ja haluat tietää mikä olisi turvallisin tapa?

Bentsodiatsepiinien vaikutukset alkoholin kanssa ovat yllättävän yksilöllisiä. Toisella Rivatril vain väsyttää ja toisella se tekee alkoholin vaikutuksen moninkertaiseksi ja saa ihmisen sekaisin.

Rivatrililla on pitkä puoliintumisaika ja päinvastoin kuin sait aiemmin neuvoa, tässä tilanteessa puoliintumisaika antaa osviittaa myös siihen kuinka helposti voi tulla yhteisvaiktuksia. Jopa edellisenä aamuna otettu Rivatril voi aiheuttaa alkoholin kanssa yhteisvaikutuksen 36 tunnin kuluttua, vaikka tehoa ei enää olisikaan.

Efexorilla ei juuri ole yhteisvaikutusta alkoholin kanssa ja Seroquelilla se on lisääntyvää väsytystä eli ne kannattaa ottaa normaaleina tai hieman alempina annoksina. Mikä muuten on mielestäsi Efexorin maksimi? Viimeaikaisten tutkimusten mukaan se on noin 400-500 mg/vrk ja hyvin yksilöllinen.

Myös Liton annosta kannattaa laskea puoleen siksi aikaa kun ottaa alkoholia.

Kuten huomaat, sisältää tämä lääkitys monta haitallisen yhteysvaikutuksen mahdollisuutta. Kannattaa siis harkita perusteellisesti, miten alkoholin käytön toteuttaa. Varmuutta ei voi antaa millään tavalla, mutta näillä ohjeilla se voi olla turvallista jos alkoholin määrä on pieni ja otetaan hitaasti ruuan kanssa ja varoitetaan muita läsnäolijoita. Jotkut testaavat etukäteen annosta pienemmällä alkoholimäärällä ja sekin voi olla viisasta.

• terv.hoitaja

Turvallisintahan on jos alkoholin jättää pois. Annokset kuulostavat suurilta ja ilmeisesti myös lääkkeiden käyttäjän tila on sellainen, ettei alkoholi sovi (vaikkei siis ottaisi mitään lääkettä). Päättelen siis vain lukemani perusteella, mutta alkoholia en suosittele kenellekään jolla on voimakas lääkitys. Ja jos sitä sitten ottaa, tuo vähäinen määrä hitaasti otettuna on parasta. Näinhän se on myös niillä joilla ei ole lääkitystä.

Vaikka viinan litkiminen ei johtaisikaan vakaviin seurauksiin illan aikana, voi seuraava aamu olla kaikkea muuta kuin mukava: morkkis iskee ja on yleensä raju, sillä alkoholi sekoittaa lääkkeiden vaikutukset sen lisäksi että iskee tuliko otettua liikaa-tyyppinen morkkis mitä meillä matti meikäläisillä on tapana päivitellä kankkusessamme.

• Anonyymi
        terv.hoitaja kirjoitti:

Turvallisintahan on jos alkoholin jättää pois. Annokset kuulostavat suurilta ja ilmeisesti myös lääkkeiden käyttäjän tila on sellainen, ettei alkoholi sovi (vaikkei siis ottaisi mitään lääkettä). Päättelen siis vain lukemani perusteella, mutta alkoholia en suosittele kenellekään jolla on voimakas lääkitys. Ja jos sitä sitten ottaa, tuo vähäinen määrä hitaasti otettuna on parasta. Näinhän se on myös niillä joilla ei ole lääkitystä.

Vaikka viinan litkiminen ei johtaisikaan vakaviin seurauksiin illan aikana, voi seuraava aamu olla kaikkea muuta kuin mukava: morkkis iskee ja on yleensä raju, sillä alkoholi sekoittaa lääkkeiden vaikutukset sen lisäksi että iskee tuliko otettua liikaa-tyyppinen morkkis mitä meillä matti meikäläisillä on tapana päivitellä kankkusessamme.

Voi oletko ihan ite lukenu lehdestä että jollekki joskus käynyt näin.? Mä vedän vittu sellasia komboja (happoo, essoo, pirii, Subuu, kaljaa, tupakkaa, bentsoja isol kädellä ja jtn lyrtsei usein pääl". Eniten varma harmittaa se että tienaan 4x sua enemmä ja nussin malleja ku sul ollu se 30 vuotta vanhempi ihrakasa koko elämäs jonka pakotit naimisii väkivallan uhalla

• Tälläistä

Hyvin mielin voi ottaa alkoholia. Itselläni on Rivatril 2 mg. Otan Rivatrillin aamuisin kaksi kappaletta, sekä iltaisin kaksi kappaletta, eli vuorokaudessa neljä milligrammaa.

Työt sujuu ja kaikki menee ok. Tosin juuri ennen alkoholin juomista on hyvä jättää vaikka iltainen lääke pois. Viikkoja ennen sitä ei pois tarvitse jättää.

• Donkey Kong

Ehkä tuo on jo käyttäjälle selvinnyt, kun viestistä on yli 9 vuotta aikaa.

• 10+15
        Donkey Kong kirjoitti:

Ehkä tuo on jo käyttäjälle selvinnyt, kun viestistä on yli 9 vuotta aikaa.

Joku voi lukea tätä vieläkin. Keskustelupalstojen vastauksia lukevat myös muutkin kuin kysyjät. Vastasin nyt koska tähän ketjuun oli joku vastannut ja se oli noussut siksi ylös.

... Ihan yksinkertaisia asioita joutuu selittelemään joillekin :)

• Anonyymi

Jos otat 2x2mg aamulla ja 2x 2mg illalla se = 8mg

• 19+19

Jos vaikkapa bentso on määrätty epilepsiaan, sitä ei voine jättää väliin?

Ainakin Rivatrilia on käytetty myös epilepsiaan.

• Rivatrilli

Vanha ketju, mutta kun oon tässä yrittänyt löytää jonkun sopivan tavan syödä Rivaa lääkkeeksi (0,5-1mg x2 vuorokaudessa) ahdistukseen ja paniikkiin ja nauttia välillä myös alkoa, niin homma ei skulaa ollenkaan.

Jos oon esim aamulla ottanut rivan ja illalla ruoan yhteydessä otan viiniä, ni tuntuu niinkuin alkoholista ei tulis nousuhumalaa ollenkaan. Naama vaan punottaa ja oon kömpelö, mut ei oo kivaa. Ja vaikka oisin ottanut edelliset rivat edellisenä päivänä, ni melkeen sama juttu.

En tosin ole käyttänyt rivaa vasta kuin pari kuukautta, joten voihan tää olla jotain aloittelijan ongelmia. En syö näitä viihteeseen, vaan todelliseen ongelmaan. Aikaisemmin mulla oli oxaminia, joka ei vetänyt yhtä jumiin alkon kanssa, mutta se pisti mut aina nukkumaan vaikka keskellä päivää. Seksi kiinnosti Oxaminin kans enemmän, mut uni saatto yllättää. Just ton väsyttävyyden takia vaihdettiin rivaan mut enpä tiedä oliko hyvä veto.

Mitähän tässä pitäis kiskoa, että jaksais töissä ja seksi kiinnostais mut sit kuitenkin kaikki paskat ajatukset pysyis poissa? Opiaatteja joskus kokeilin ja ne onkin aika kivoja, mut niiden hankkiminen on sitten taas eri juttu ja en tosiaankaan haluu muuta kuin terapeuttisen annoksen - et olis hyvä olo ja et peruspertin asiat jaksais innostaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe