"Naisen rikkonaiset yöunet saattavat johtaa ongelmiin parisuhteessa, kertoo meneillään oleva yhdysvaltalainen tutkimus. Miehen yöunien laadulla ei sen sijaan ollut samanlaista vaikutusta kumppanien väliseen suhteeseen.
Mitä kauemmin naisella kesti saada unen päästä kiinni, sitä todennäköisemmin kummatkin puolisot kertoivat seuraavana päivänä kielteisestä vuorovaikutuksesta, kuten toisen kritisoinnista.
"Huonojen yöunien jälkeen naiset saattavat ilmaista ärsyyntyneisyyttään ja turhautumistaan enemmän, kun taas miehet pitävät asian omana tietonaan, Pittsburghin yliopiston psykologian apulaisprofessori Wendy Troxel arvioi.
Tutkimus selvitti 35 pariskunnan unitottumuksia mittaamalla nukahtamiseen tarvittavaa aikaa, yöheräilyjä ja unien kokonaismäärää. Parit myös täyttivät kyselylomakkeita, johon he kirjasivat tuntemuksiaan seuraavan päivän keskinäisestä vuorovaikutuksesta.
Tutkimusta esiteltiin maanantaina Minneapolisissa unitutkimuksen konferenssissa, ja siitä kertoi CNN"
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus Vaimon hyvät yöunet ovat avain avio-onneen/1135266892453
oon jotenkin aavistanut ettei miun kannata avioitua, mie en tulis koskaan nauttimaan avio-onnesta pahan kuorsaamis ja pieremis vaivani takia.
Tutkimus: Vaimon hyvät yöunet ovat avain avio-onneen
5
229
Vastaukset
Tai sitten vittumaiset akat nukkuvat huonommin.
kolmanneksi viimeisin exäni oikeasti kävi vierelleni öisin nukkumaan mut aamulla löysin sen usein olohuoneen sohvalta nukkumassa :(
viimeisimmän exäni luona ekaa kertaa yötä ja kummatkin herättiin miun mahtavaan pierulojaukseen, arvaa hävettikö, kyllä ja paljon.- alv-liskot
samaa mietin, että kummin päin syyt ja seuraukset oikein menevät
alv-liskot kirjoitti:
samaa mietin, että kummin päin syyt ja seuraukset oikein menevät
naistutkimuksen professori ttuplai vastaa: no tieteskin syy on huonoissa yöunissa. Kaikki muu on naisten (lue uhrin) syyllistämistä. Syy huonoon uneen johtuu miehistä - ulkonäköpaineet, 80 senttiä, kaljamahojen paidattomuus ja patriarkaalinen järjestelmä.
- jaa'a
kyllähän tässä on kyseessä naisten tapa ulkoistaa tuntemuksensa: ei syy ole koskaan naisessa itsessään, vaan jossain muualla (vaikkapa siinä kumppanissa tai vaikka töissä, mutta ei koskaan omassa itsessä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449141
- 785632
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384084- 553601
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543402Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293287- 452490
- 342042
- 2131785