Joopa joo, nuoruuden typeryyksissäni jokunen vuosi sitten ryhdyin nyppimään kulmakarvojani, niiden kun piti yhtäkkiä olla tooosi kapeat. Noo, olihan ne kivat ja kapeat monta vuotta, mutta jossain vaiheessa taisin nyppiä niitä sen verran liikaa, että tänä päivänä kulmani ovat ihan olemattomat! Ottaa päähän kun joutuu kynällä jatkuvasti niitä piirtämään, jotta edes jotenkin näkyisivät. Olen odottanut, että milloin kasvaisivat normaalisti takaisin, mutta eipä näytä sänkeä tulevan muualle, kuin oikean kohdan alapuolelle, josta joutuu päivittäin nyppimään.
Miten ihmeessä saisin kasvatettua normaalit kulmakarvat takaisin? Ilman kulmakarvojakaan en voi tällä naamalla olla.
Apua, kulmakarvat pilalla!
13
3992
Vastaukset
- anna
Mun kaverille kävi tismalleen samoin. Eli ainoo neuvo on että kasvata, kasvata ja kasvata! Tiiän et menee hermo niitten hajakarvojen takia mut mitään muuta keinoa oo. Nykyisin frendilläni on karmeiden, nypittyjen viivojen asemasta kauniit, tuuheat ja luonnolliset kulmakarvat. Tsemppiä :)Siihen asti kun kulmakarvat on taas "normaalit" ei valitettavasti auta kun feikkaaminen kynällä ellei pigmentoiminen houkuttele... Kärsivällisyyttä!!!
- Celly
Kuvittele, kirjoitin juuri samasta asiasta tuonne Ihokarvat osioon kun siellä joku oli kysellyt jotain kulmakarvoista. Annoinpa siellä sitten vinkin että ennekuin lähdet itse nyppimään luonnollisen reheviä kulmakarvoja niin kannattaa käydä alkumetreillä jo kosmetologilla, jotta saat oikeamuotoiset, ei liian ohuet ja kauniit kulmat itselleen. Sen jälkeenhan on sitten helppo aina nyppiä ne muutamat karvat jotka ilmestyvät nättien kulmien ympärille. Kunpa olisi joskus menneisyydessä itse toiminut tällä tavalla, sillä kamppailen aivan saman ongelman kanssa kuin sinä! Olen kuitenkin tässä jo joitakin vuosia nyppinyt kulmani "juuri sillä tavalla kuin itse haluan" eli en oikeiden muoto-oppien mukaan. Hohhoijaa, nyt ne kasvaa just niin hitaasti ja vieläpä todella huomaamattomiksi. Mitä tässä nyt tehdä sitten että saisin ne muotoiltua aivan uuteen uskoon? Onko keksitty jotain poppakonsteja tähän päivään mennessä? Eipä varmaan. Eihän sitä voi kuitenkaan olla siistimättäkään kulmia sillä silloin ne näyttäisivät todella kauheilta.. Olen jopa (epätoivoissani) harkinnut että nyppisin nyt vaihteeksi kaikki kulmakarvat pois ja antaisin kasvaa ihan rauhassa miten sattuu, täytyis varmaan olla vaan vähän malttia. Idea ei kyllä muuten houkuta yhtään! Täytyy nyt katella mitä sit tekis. Ideoita kaivataan!!
- Jade
Juu, saman asian kanssa painitaan. Oliko sulla muuten ne alkuperäiset kulmakarvat millaiset, siis oliko suht'normaalit vai ylituuheat? Mulla meinaan ei ollut ollenkaan mitkään liikaa rehottavat ylituuheat, vaan ihan 'normaalit', mutta silti täytyi ne kapeammat saada ja hyvät kulmakarvat menin pilaamaan. Ai että ottaa päähän! Löytäisipä kaupan hyllyltä edes jonkun hyvän kulmakynän, toimivan ja sopivan sävyisen! Nytkin mulla on jotain pilipali-kyniä, joilla ei meinaa saada siistiä jälkeä ollenkaan ja sävykään ei ole oikea. Täytyy yrittää saada rusketusta naamaan, niin voi kesän olla taas piirtämättä koko kulmakarvoja, viime kesänä kun huomasin, että ruskettuneeseen naamaan ei välttämättä tarttekaan piirrellä niitä, kun voi muutenkin olla vähän luonnollisemmin ja vähemmällä meikillä.
No mutta, jospa me vielä joskus saataisiin ne alkuperäiset kulmakarvat kasvatettua... Raivostuttavaa tää todella on, kun joutuu kynien kanssa puljaamaan. Toivossa on hyvä elää! - Celly
Jade kirjoitti:
Juu, saman asian kanssa painitaan. Oliko sulla muuten ne alkuperäiset kulmakarvat millaiset, siis oliko suht'normaalit vai ylituuheat? Mulla meinaan ei ollut ollenkaan mitkään liikaa rehottavat ylituuheat, vaan ihan 'normaalit', mutta silti täytyi ne kapeammat saada ja hyvät kulmakarvat menin pilaamaan. Ai että ottaa päähän! Löytäisipä kaupan hyllyltä edes jonkun hyvän kulmakynän, toimivan ja sopivan sävyisen! Nytkin mulla on jotain pilipali-kyniä, joilla ei meinaa saada siistiä jälkeä ollenkaan ja sävykään ei ole oikea. Täytyy yrittää saada rusketusta naamaan, niin voi kesän olla taas piirtämättä koko kulmakarvoja, viime kesänä kun huomasin, että ruskettuneeseen naamaan ei välttämättä tarttekaan piirrellä niitä, kun voi muutenkin olla vähän luonnollisemmin ja vähemmällä meikillä.
No mutta, jospa me vielä joskus saataisiin ne alkuperäiset kulmakarvat kasvatettua... Raivostuttavaa tää todella on, kun joutuu kynien kanssa puljaamaan. Toivossa on hyvä elää!Joo mä olen tosiaan vasta viime päivinä tajunnut että kulmani ovat todella ohkaiset. Mitäköhän olen joskus ajatellut kun on tullut niin viiruiksi nypittyä että ei näytä edes enään hyviltä. Ja ne on niin huomaamattomat ellei niihin sitten laita kulmakynää. Siis kyllähän noita hyviä kulmakyniä on (esim. MaxFactor), itse käytän ruskeaa sävyä. Eihän mullakaan ollut mitkään ylituuheat kulmat luonnostaan vaan ihan sellaset tavalliset, joita ois vaan vähän nyppimällä saanut ihan hyvät kulmat. Nykyään tuntuu että ne koko ajan alkaa vaan enemmän kasvamaan huomaamattomammiksi (siis ihan näkymättömiksi). Nyt pitäis alkaa jo vähintäänkin toimimaan ellei halua että kohta ei oo kulmia ollenkaan.
- Kulmis
Jos on ongelmia kulmakarvojen kasvun kanssa kannattaa kokeilla varovaista trimmaista eli leikkaamista. Silloin karvat alkavat kasvamaan tuuheampana tai ainakaan eivät harvene. Trimmauksessa kannattaa käyttää sellaista hammasharjan näköistä pikkutrimmeriä tai jos uskaltaa ladyshaveria yms. Nyppiminen kannattaa unohtaa! Harjoittelulla kulmien sheivaus on yhtä helppoa kuin nyppiminen eikä se satu ja on myös nopeampaa. Välineet ja iho kannattaa puhdistaa huolellisesti ettei karvatupet tulehdu, on kyl harvinaista. Kannattaa kokeilla!!
- voivoisentään...
Karvat alkaa kasvamaan tuuheampina, jos niitä leikkaa? Eihän ne hiuksetkaan kasva tuuheampina, jos latvoja leikkaat :) Nyppiminen ohentaa karvan kasvua, kun tarpeeksi kauan on nyppinyt, mut leikkaamalla et vaikuta karvatupessa kasvavaan karvaan millään tavalla :)
- hävettävän kauheaa
mulla on toinen kulma lyhyempi kuin toinen, enkä todellakaan tiedä mistä se johtuu, aina siistiny saman verran niitä, onneks vaa höylällä niin kasvaa pian takasi:D siihe saakka sit pidettävä tätä sivuotsatukkaa aina tässä edessä.
- miumau11
Itelläni vahingossa kulmakarvoja lähti et toivon vaan et ne kasvais nytte nopeesti takas ku nää on taas aika kauheen näköset.
- Apua :(
Auttakaa mua olin tyhmä ja menin aamulla kiireissäni nyppäsemään huolimatomasti kulmakarvojani niin EIKÄ .tuli pinsetteihin iso tuppo niitä..ja jäi sellainen auringonkukansiemenen kokoinen kolo...Ja mulla ei ole mitään meikkejä...Kertokaa miten pystyy eritavoin palauttamaan saman näön kulmiin? :(
- tepukkass
Mikään ei ole rumempaa kuin piirretyt kulmat
- Ärsyttävää
Mulla sillee et on muuten hyvät kulmat mut toinen ylempänä ja häntä ylempänä ja aika suorahko verrattuna toiseen... kasvatan nyt vähän sitä toista ja yritän korjata.....
- Voi...ei
Mä olin nii tyhmä et leikkasin kulmakarvoistani palan mä nyt näytän kauheelta mä haluisin mun kulmakarvat takas voiko joku neuvoo mua😢😱🙄🤔 ?
- Voi...ei
😞😔😔
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389