Nonni, eli otin tossa muutama päivä sitten tohon niskan seutiville tatuoinnin ja sain tatuointipaikasta englannin kielisen ohjeen, joten apuuva!
Nyt kun oon lukenu joitain nettiohjeita niin 1. kelmua ei siis saa käyttää enää uudestaan? Rasvata täytyy useita kertoja päivässä, mutta 2. millainen kerros, ohut vai paksu? Entä hiusten pesu 3. saako shampoota osua tatuoidulle paikalle? Entä jatkossa, 4. rasvaanko tavallisella ihorasvalla vai jatkanko bepantenin käyttöä? Joku puhui jostain 5. sebamedistä, että sillä voi puhdistaa tatuointia?
6. Muita vinkkejä ensikertalaiselle? :))
Mitä saa ja mitä ei saa tehdä tuoreelle tatuoinnille?
4
2479
Vastaukset
- Tatboy
1. kelmua ei siis saa käyttää enää uudestaan? Rasvata täytyy useita kertoja päivässä, mutta 2. millainen kerros, ohut vai paksu? Entä hiusten pesu 3. saako shampoota osua tatuoidulle paikalle? Entä jatkossa, 4. rasvaanko tavallisella ihorasvalla vai jatkanko bepantenin käyttöä? Joku puhui jostain 5. sebamedistä, että sillä voi puhdistaa tatuointia?
6. Muita vinkkejä ensikertalaiselle? :))
1. Kelmua ei pidetä kuin noin kaksi tuntia. Sn jälkeen se jätetään pois.
2. Usein ohut kerros, niin että kuva pysyy kosteana.
3. shampoota saa osua tatuoinnin päälle, mutta siis mielellään niin että ennen pesuakin olet rasvannut tatuoinnin. Kuvaa ei saa hangata!
4. Jatka parantumisen loppuun asti sillä Bebanthenilla. Kun kuna on täysin parantunut, voit halutessasi rasvata myös muilla voiteilla. Ei kuitenkaan kovin pian kortisonipohjaisilla voiteilla.
5. Sebamedillä(nestemäinen mieto saippua)voit pestä VAROVASTI tatuointia parantumisen aikana. Levitä saippuaa varovasti kuvan kohdalle, ja huuhtele pois hankaamatta kuvaa ettei rupi irtoa. Kuitenkin on hyvä välillä pestä vanha rasva pois ja pesun jälkeen levittää uusi rasva.
6. Vältä vaatteita ja koruja yms. jotka voivat hangata tatuointia. Pari ensimmäistä päivää saatta olla kyseinen alue niin aristavakin että sen muistaa. Vältä myös suoraa auringonvaloa kuvan alueelle ainakin kuukauden ajan. Niin ja saunomista ja voimakasta hikoilua pitää välttää kunnes kuvan päältä on rupi hävinnyt. - ekaakertaa
Voi ihanaa kiitos!!! Vielä kuitenkin heräs yksi kysymys kun sanoit että kuvaa ei saa vaatteet yms hangata.. Eli miten sitten kun oon Ärrällä töissä ja työpaita osuu tatskan päälle? Pitäiskö suojata sillä kelmulla vai.. ?
Kiitos vielä! - adsjkgföadgj
Tärkein sääntö!....käyttäkää maalaisjärkeä! :)
Itse käytän kelmua muutamana ensimmäisenä yönä, nukun paremmin ja herään onnellisempana, kun emäntä ei nalkuta värjäytyneistä lakanoista. Kelmua käytän noin viikon verran töissä olon aikana ettei kaikenmaailman shaisse iske kuvaan, tai hankaudu vaatteisiin. kelmutta olen aina muulloin, parantuminen ehkä viivästyy, mutta eipähän tulehdu.
Auringonvalolta suojaudun...ylläripylläri aurinkorasvalla,suojakerroin 50.
Eli ohjeita on miljuuna ja sääntöjä muutama. - Tatboy
No ehkä kelmua voi käyttää jos tuntuu että se ei hiosta. Eihän hyväksi ole sekään jos iho hikoilee ja hautuu sen kelmun alla.
Jos itse joudun/ joutuisin käyttämään tuoreen tatuoinnin suojana jotain estämään vaatteiden hankausta, niin ehkä laittaisin jonkun flanellisen "vyön" kyseisen ruumiinosan ympärille (minun työssäni ei ole mitään määrättyä pukeutumismääräystä muuta kunhan on suojaavat vaatteet).
Tai jos olisi pukeuduttava "fiksummin", niin ehkä käyttäisin jotain rasvasidoslappua tms.
No minun ihoni on muutenkin hieman normaalia herkempi erilaisille aineille ja hikoilulle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932178Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 871283
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311110Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men591071- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920