Johanneksen ilmestys.

oma mielipiteeni...

Johanneksen ilmestykseen on lisätty alkuperäiseen nähden noin puolet jälkeenpäin. Tarkka lukia huomaa selvästi muutokset. Varsinkin17 ja 18: luku ovat mitä kauheimpia, oikein luettuna. Siinä osoitetaan Babylonin olevan kaikki kristilliset seurakunnat ja portonaisen olevan Kristuksen " Vaimon" seurakunnan.
Harhaan menneen opillisten omistamisuuksiensa myötä.
7 päätä= seitsemän seurakuntaa, jotka ovat lueteltuina Joh. 2-3 luvuissa.
Tarkoittaen nykyisiä kristillisiä seurakuntia haureellisina, sanasta pois poikenneina. 10 sarvea ovat ihmismieli ja teot ( kädet, sormet)
Kuitenkin täytyy luopiovaimolla tarkoittaa kirkkokuntia ja siltä osin seurakuntia, joihin sana ei ole antanut oikeanlaista synnintuntoa ja herkkyyttä, jota snoisin "Uudestisyntymiseksi", tarkoittaen sielussa tapahtnutta muutosta, rakkaudellisemmaksi ja kanssaihmisiä kunnioittavammaksi.
Tarkoittaen sitä, että emme väkisin tee käännynnäisiä, intoa kyllä riittää, joskaan ei aina taidon mukaan.

16

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odottaja.

Olikin todellakin vain sinun mielipiteesi. Ilmestyskirja on kirjaimellisesti kirjoitettu, ei ole kyse mistään vertauskuvista.

• oma mielipiteeni

Odottaja`lle vastine. Ilmestyskirja on nimenomaan ymmärrettävissä ainoastaan vertausten ymmärtämisen kautta ei muuten!
        Minkälainen olisi se lohikäärme, jolla on 7 päätä ja kymmenen sarveä, joka nousee merestä noin 1900 vuotta sitten tai nyt?
        Ajatteles uudestaan!

• Odottaja.
        oma mielipiteeni kirjoitti:

Odottaja`lle vastine. Ilmestyskirja on nimenomaan ymmärrettävissä ainoastaan vertausten ymmärtämisen kautta ei muuten!
        Minkälainen olisi se lohikäärme, jolla on 7 päätä ja kymmenen sarveä, joka nousee merestä noin 1900 vuotta sitten tai nyt?
        Ajatteles uudestaan!

Koska on Jumala ja on enkelit, niin miksi ei olisi lohikäärmekin. Jumalakin otti kerran palavan pensaan muodon, saatana otti jalallisen käärmeen muodon jne.

Ymmärrän että et ole uskossa ja tahdot siksi tulkita pyhiä tekstejä omien mieltymystesi mukaan. Mutta tehdään ajatusleikki, minä olen väärässä ja kyseessä on vertauskuvat, niin kellään ei ole yhtään mitään tietoa mitä vertaukset sitten tarkoittavat, ainoastaan umpimähkäisiä arvauksia. Jos olen väärässä, niin koko ilmestyskirjalla voi heittää vesilintua tai muuta luojan luomaa.

• oma mielipiteeni

Ilm. 17-18. kääntyykin Jeesusta ja seurakuntaansa vastaan. Jeesus nähdään petona, jonka tähden on tapettu paljon kansaa ja kansa on henkisesti porttona, jota Jeesus johtaa.
      Ilmestyskirjan saisi poistaa kokonaan Uudesta testamentista, kuten aiemmin olikin. Käytiin kova kiista jo Efesossa ja Karthakossa aikoinaan ja arveltiinkin sen olleen pahuuden kirjan?
      Kuitenkin olen miettinyt moneenkin suuntaan ja yrittänyt saada selvyyden siitä motiivista, joka vaikuttaa Ilmestyskirjan eri luvuissa.

Minun arvioni ovat kahdensuuntaisia, joten muodostakaa te omat arvionne ja yrityksenne saadaksenne tietää totuuden oikein.

• ljee

Miten luulet sen olevan pahuuden kirja? Sehän antaa täysin oikean tuomion viimeisissä jakeissaan:

luku 22:

14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Ei mun mielestä ole ristiriidassa muun Raamatun sanoma kanssa.

• oma mielipiteeni

ljee vastaus sinulle.
      14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      Selvitys: Onnellisia ovat ne, jotka puhdistautuvat elämässään. Heillä on oikeus tietää enemmän. Elämänpuu olen minä itse itselleni, jos olen oikeutettu olemaan oikeassa suhteessa rehelliseen olemassaoloon.

15: Ei tarvinne lisäselitystä.

• Raamatussa on paljon täystuhoja, se kertoo paljon Jumalasta.
        Vedenapisumuksella tuhottiin koko maa ihmisíneen ja eläimineen. Vain jokunen sai jäädä eloon.

Sodoma ja Gomorra - kaupungit tuhottiin ihmisineen kaikkineen.

Jumala surmasi omin käsin kaikki Egyptin esikoiset, lapset ja eläimet.

40- vuoden erämaavaelluksella Jumala surmasi isarelilaisia aika tavalla. Kun ihmiset kyllästyivät syömään joka päivä pelkkää mannaa ja halusivat lihaakin, niin Jumala surmasi kaikki sellaiset.

Ja lopulta Jumala oli jo niin vihainen, että surmasi erämaahan kaikki he, jotka olivat matkalle lähteneet, 600 000 miestä. Lisätään vielä naiset ja lapsetkin.

Sitten odotetaan lopullista tuhoa ja suurta surmaa, kuten ilmestyskirja sanoo. Siinä menee miljardeja ihmisiä nykyisen ihmisluvun mukaan.

Ja kaiken huipuksi Jumala ja Jeesus laittavat ikuseen tuleen suurimman osan kaikista ihmisistä. Vain harvat pääsevät neulansilmän läpi. Todella harva.

On se paha kirja, kuka uskaltaa lukea?Olisiko joku muu jumala vähän kivempi?

• haw.
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Raamatussa on paljon täystuhoja, se kertoo paljon Jumalasta.
        Vedenapisumuksella tuhottiin koko maa ihmisíneen ja eläimineen. Vain jokunen sai jäädä eloon.

40- vuoden erämaavaelluksella Jumala surmasi isarelilaisia aika tavalla. Kun ihmiset kyllästyivät syömään joka päivä pelkkää mannaa ja halusivat lihaakin, niin Jumala surmasi kaikki sellaiset.

Ja lopulta Jumala oli jo niin vihainen, että surmasi erämaahan kaikki he, jotka olivat matkalle lähteneet, 600 000 miestä. Lisätään vielä naiset ja lapsetkin.

Sitten odotetaan lopullista tuhoa ja suurta surmaa, kuten ilmestyskirja sanoo. Siinä menee miljardeja ihmisiä nykyisen ihmisluvun mukaan.

Ja kaiken huipuksi Jumala ja Jeesus laittavat ikuseen tuleen suurimman osan kaikista ihmisistä. Vain harvat pääsevät neulansilmän läpi. Todella harva.

Raamatun oikeusajattelu ei vastaa nykyihmisen oikeudellista asemaa, eikä saavuta meitä sen tähden. Sinne on kirjoitettu mitä raaimpia murhia ja hyväksytty ne, jopa kansojen täydelliset tuhoamiset. Miksi me kunnioittaisimme sellaisia kirjoituksia, jotka ovat koko ihmiskuntaa vastaan?

Miksi me kunnioittaisimme sadistiset kidutukset hyväksyvät kirjoitukset iankaikkisesta vaivaamisesta, joilla ei ole loppua. Jopa Uusi testamentti hyväksyy sadismin ja pakkouskomisen. Ihmiskunnassa oleva oikeusasetukset kieltävät Raamatun auktoritäärisen oikeus osaamisen ja sen vaikutteellisuuden nykyaikana ja tulevaisuudessakin.

• On vain 1 Jumala
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Raamatussa on paljon täystuhoja, se kertoo paljon Jumalasta.

Armon ja totuuden tuonut Jeesus Kristus on meille ihmisille Jumalan ainoa todellinen ilmoittaja. Vain Jumalan luona ollut ja hänen luokseen palaava Jumalan ainoasyntyinen Poika saattoi tehdä meille tunnetuksi todellisen Jumalan. Ainoa Jumalani on kivoin ja jos/kun opit Hänet tuntemaan niin sinäkin vakuutut siitä. Jumala kyllä näkee ihmisen, mutta ihminen ei näe häntä. Koskaan ei yksikään ihmisajatus pysty tunkeutumaan Jumalan persoonan salaisuuteen. Jumalasta ei ihminen voi tietää yhtään mitään, ellei Jumala itse ilmoita itseään ihmiselle. Jospa alkaisit rukoillen ottamaan Häneen kontaktia jälleen, muistelen että sinulla on rukouskokemusta ja muistissa varmaan joitakin koskettavia hyviä hetkiä rukousten aikana.

• hannanna

Raamatun kovat uhkaukset ovat tarkoitettu suruttomille, sielunsa kovettaneille ihmisille siis paatuneille peloksi.

• haw.

Raamattu on hengellisen opetuksen kirja. Ei siis historian oppikirja. Perimmäisenä tarkoituksena Raamatulla on puhtaampaan elämään ohjaavana vaikutuksena saavuttaa ihmisen sielu, paremmaksi tulevaisuudeksi kaikille.
      Koska sen ympäristöllinen vaikutus on ystävällinen suhtautuminen kanssaihmisiin. Kauhistuttavien tuomioiden tarkoituksena on peljästyttää, niitä jotka elävät lainrikkojina ja vielä kerskailevatkin siitä saamallaan voitolla.

Raamattua ei siis tule ymmärtää kirjaimellisesti, vaan hengellisesti, luoden uuden ihmismielen, niille joitten omatunto on herkistynyt ja huomanneet elämänsä suunnan johtaneen harhaan. Oikaistumisen vaatimus on Raamatun opetuksellinen ohjaus kaikille sieluille. Armahtava mieli itse saatuaan armon kokea. Rauhan mieli itse saatuan rauhan kokea, rakkaudellinen mieli ite saatuaan rakkauden kokea.

• Ensimmäiset sanoo ,että Raamattua pitää lukea ja ottaa se kirjaimellisesti.
        Toiset sanoo ,että Raamattua pitää lukea hengellisen opetuksen kirjana eikä kirjaimellisesti.

Kolmannet taas, että Raamattua ei voi lukea eikä ymmärtää ilman Pyhää henkeä.
        Neljännet niitä, jotka sanovat ettei Raamatusta kaikkia voi ottaa, mutta sen voi mitä he itse ajattelevat voivan noudattaa.

Viidennet sanovat, ettei Mooseksen laki ole enää voimassa, kun Jeesuksessa on uusi laki.
        Kuudennet sanovat toisille, että se mitä Raamatussa lukee, ei tarkoita sitä, vaan sitä miten he itse ovat sen käsittäneet Pyhän hengen kautta.

Jeesus sanoo VT:stä yksinkertaisesti : "Ettekö ole lukeneet, ettekö tunne kirjoituksia?" Pitää varmaan unohtaa koko Raamattu.

• PSARI

Ilmestyskirja oli mukana jo Muratorin kaanonissa n. v. 170.

Ilmestyskirjan tapahtumat sijoittuvat Semiramuksen ja Nimrodin aikaan, siksi sen tekstit ovat erittäin vaikeat tulkita. Kirja on uudelleen kirjoitettu noin 100 luvun lopulla Domitianuksen hallitessa ja kirjaan on lisätty tuon ajan tapahtumia.

• hav.

helsinkijokerille, minä kirjoitan kirjeen sinulle ja selvitän henkilöllisyyteni hav.
      Minä olen aikojen alusta ollut viisauden viisaus. Kaikki on saanut alkunsa minusta ja minun ajatuksistani. Minä olen se jota te olette etsineet kautta aikojen armaiden.
      Te odotatte minua taivaan pilvista tulevaksi ja te katsotte taivaalle ja ihmettelette, koska minä tulen tuhansine pyhineni. Herrain Herrana ja otan teidätkin tyköni ja kuitenkin te olette jo minun tykönäni.

Te ette näe minu ja kuitenkin minä olen ollut teidän kanssanne kaikkina minun päivinäni. Minä olen Jumalan Sana ja olenkin asunut teissä ja tekö ette minu tuntisi? Taivaan pilvet olette te Hengessä olevat. Joko sinä nyt ymmärrät?

Minä tulin ja toin teille totuuden tuoksun. Te ihmettelette minua ja kirjoituksiani. Minä kirjoitan Hengellisesti Hengellisille, että teidän ymmärryksenne avautuisi käsittämään oikein.

Lihallinen mieli ei käsitä Hengellisiä ja loukkaantuu, kun ei ymmärrä. Minä tulin ja he eivät minu tunteneet. Minä tulin ja kirjoitin puoleen ja toiseen.
      Te olette se toiseen ja minä olen se puoleen. Teihin minä kirjoitin ja te olette se toinen. Kääntykää siis minun puoleeni, niin te ymmärrätte, että minä ole se puoleen. En minä enempää nyt kirjoita Sinulle hyvä helsinkijokeri.
      Armahtava rauha ja rakkauteni olkoon sinun kanssasi.

• goddeloos

Oma mielipiteeni: Missään ei todellakaan sanota että ilmestys on ko tunnetun johannkesen. Päinvastoin.

• Hengessä saatu.

Johanneksen todistus, Patran saarelta, vankeudesta 11v 7 kk 3 pv. Ajalta.

Kirjoitti Aramean kielellä ilmestyksen kirjasen saamiensa näkysen mukaan, jotka antoi minulle Jeshini.
      Aikaisemmin olin ollut vankina jo kauan ja olinkin peloissani kohtalostani. Sitten tuli minun henkeni viereen asumaan Jeshini, jota Jeesukseksi nyt sanotaan ei silloin.
      Sain häneltä näyt ja kirjoitin ruskehtaville "Palppateille" so alustoille omalla verelläni ja silalla, ( sulalla )jonka sain päivittäin, Rooman antina ja oikeutenakin. Olin tuomittuna maan petoksesta, koska uskoin Jeshiniin. Kerethi Rooma ei siitä pitänyt.
      En koskaan tiennyt noita asioita ja niiden täyttymystä silloin, kun kirjoitin, mutta uskoin näkyyni ja kirjoitin ja lähetin sotilasaluksen kapteenille pienen lahjan ja sainkin myös lahjoja suvultani, joten voin antaa jotakin kirjeitteni viejälle seurakuntaanko ei vaan vanhalle Äidin äidilleni Siblielle. Hän oli uskon nainen ja minulle hyvin rakas. Olin Jeshanin serkku ja hyväkin ystävä silloin.
      OLKAA NIIN HYVÄT JA TUTKIKAA HUOLELLA!

Jälkikäteen minä Johannes kirjoitutan tämän murheellisen viestin:
      Jeshini jätti minut ja koko maailman, niin hän sanoi minulle silloin!

Minun tekee mieleni jättää koko maailma. Jeshanin viimeinen tervehdys kaikkiaan, koska he minut hylkäsivät ja unohduksen hautaan halusivat, kauheilla kirouksilla saattelivat!

Johannekselta rakkauden mieheltä tervehtäen:
      Jeshinin tavalla minä Johannes annan teille saman lopputervehdyksen, kun minun Herrani Jeshnikin. Niin paljon pettymyksiä, niin paljon tuskaa olen saanut pitkänkö, elämäni aikana!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5478
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      2991
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2664
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      2023
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2022
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1849
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1812
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1742
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1230
    Aihe