eka kerta

6

194

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja.

Tutkimuksen tulos vaikuttaa uskottavalta "maalaisjärjellä" ajateltuna.

Syynä mm. se, että varhain seksielämän aloittaneet ovat luonteeltaan impulsiivisia ja hakevat helposti uusia kokemuksia myöhemminkin.

• Monimutka

Eipä tuo mitenkään kummalliselta kuullosta. Toisaalta juuri kuten aikaisempi kirjoittajakin sanoi, luonne korreloi aloittamisiän kanssa. Pidempään odottavat ovat varmaan keskimäärin harkitsevampia, suhtautuvat parisuhteeseen vakavammin ja hakevat selkeämmin sitä elämänkumppania, eivät vain seksiseuraa. Mutta en silti sanoisi että aikaisin aloittanut on välttämättä aina impulsiivinen ihminen, voi siihen vaikuttaa muutkin asiat. Itse esim. tunnen useita 15-16 vuotiaana seurustelun (ja seksin) aloittaneita jotka ovat vielä nelikymppisinä naimisissa.

• itse lähtisin näiden lisäksi myös siitä, että ne jotka odottavat ovat yleensä uskovaisia ihmisiä, odottavat jopa avioliittoon asti, silloin on myöskin jo ehditty tutustua kumppaniin niin hyvin, että avioeroja tulee harvemmin, olenko lähelläkään totuutta?

• neuvoja.

Olet aika lähellä.

• Monimutka

"odottavat jopa avioliittoon asti, silloin on myöskin jo ehditty tutustua kumppaniin niin hyvin, että avioeroja tulee harvemmin,"

Itse väittäisin että ihmiset jotka eivät asu yhdessä ennen avioliittoa eivätkä harrasta seksiä ennen sitä, tuntevat toisensa keskimäärin huonommin kuin ne jotka niin tekevät. Vasta yhdessä asuminen ja toisen kaikkien puolien, (myös seksuaalisen), näkeminen antaa toisesta todellisen kuva. "Perinteinen" seurustelu on hyvin erilaista, retkiä, kirjeitä jne. Ei siinä välttämättä tutustu kuin osaan toisen kaikista puolista.

Mutta tämähän vain todistaa sen että oikea kumppani on hankala valita vaikka hänet tuntisikin hyvin sillä ne ovat enenmmänkin elämän tuomat muutokset jotka koettelevat suhdetta, ei se minkälainen kumppani on ollut silloin suhteen alussa ja kuinka hyvin hänet on silloin tuntenut. Pitkä suhde vaatii ennnen kaikkea halua pitää suhde kunnossa ja tahtoa pysyä yhdessä myös huonompina aikoina. Ja sitä varmaan voi olla uskovilla tms. enemmän kuin monilla muilla.

• Montakin syytä

Ihanhan tuo tosiaan on loogista, ja syitä on monia. Tosiaan se ominainen harkitsevuus tai sen puuttuminen, se että nuorempana seksin aloittavat ehkä odottavat parisuhteelta jotain mitä parisuhde ei anna (esim. korjaavan itsetuntoa tai tekevän elämästä mielekästä, ja sit voi aina vaihtaa puolisoa kun tuntuu ettei odotukset täyty), toisaalta jos seksikokemuksia kertyy useamman kanssa niin intiimin kanssakäymisen ainutlaatuisuus väheneeja on helpompi vaihtaa uuteen kumppaniin, päästää uusi ihminen yhtä lähelle. Uskonnolliset ja moraaliset seikat voi vaikuttaa. Siinä jotain, mutta listaa voisi jatkaa.

Itse aloitin seksielämäni niinkin aikaisin kuin 14-vuotiaana. Luonteeltani olen lähes sairaalloisan harkitseva ja suunnitelmallinen, parisuhdeodotukseni ovat erittäin realistiset ja olen nyt 25-vuotiaana naimisissa tämän ensimmäisen ja ainoan seksikumppanini kanssa. Pitäähän sääntöjä vahvistamaan olla poikkeus :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      7
      2763
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2611
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      70
      986
    Aihe