Onko ero oikea (vai ainoa) ratkaisu?

kyllästynyt??

Minä ja mieheni olemme olleet lukiosta asti yhdessä, nyt jo lähemmäs kolmekymppisiä. Yhdessä asuneet muutaman vuoden. Lapsia ei ole, eikä niitä ole suunniteltukaan. Nyt olen erityisesti viimeisten kuukausien/vuosien aikana alkanut entistä enemmän varmistumaan siitä, että tunteet miestä kohtaan ovat kuolemaisillaan. En tunne "vetoa" häntä kohtaan, enkä enää näe häntä yhtä hyvännäköisenä kuin ennen. Hän mielistelee usein puheitani ja yrittää olla samaa mieltä, mutta kuitenkin suhtaudumme asioihin varsin eri tavalla. Riitelemme usein pikkuasioista ja hellyys on ainakin omalta puoleltani vähentynyt huomattavasti. Hellyyttä tulisi mieheltä, mutta omalta osaltani se on alkanut tuntua väkinäiseltä.

Ennen yhteenmuuttoa ihastuin erääseen mieheen, jota näin silloi tällöin harrastuksen yhteydessä ja vaihdoimme kuukausia ja vuosia katseita ja tervehdimme. Joitakin kertoja myös juttelimme niitä näitä ja eräänä iltana hän ehdotti kahville lähtemistä. Minulla oli tuolloin jo suhteessani suuria solmuja, mutta lähdin kuitenkin. En voinut vastustaa. Erosin miehestäni ja tapasin ihastukseni muutaman kerran. Olin ihastunut, mutta en uskaltanut näyttää sitä täysillä. Hänkin kertoi olevansa. Palasin kuitenkin entiseni luo melko pian ja jatkoimme yhteiseloa. Kaipasin välillä ihastustani ja olemme tapailujen jälkeen joitakin kertoja jutelleetkin. Näin häntä usein ja näen edelleen. Kaipaan häntä toisinaan, joskus päivittäin. En tiedä oliko se pelkkää ihastumisen tunnetta, mutta se tuntuu vieläkin. Hänessä on sitä jotain.

Avomiehelläni on nykyään omien sanojensa mukaan huono itsetunto ja se näkyy päälle päin. Olen alkanut miettiä, haluanko edes hänen kanssaan naimisiin tai perustaa perhettä. Hänessä ei ole ns. miestä. Meillä on todella vähän yhteistä tekemistä, emme koskaan käy missään. Näen myös omia ystäviäni aivan liian harvoin. Mieheni on myös todella mustasukkainen pienistäkin asioista ja kaikesta tulee kuittailua. Tuntuu ettei hänkään osaa päättää mitä haluaa, myötäilee vain ja kehottaa minua ehdottamaan tekemistä. Yhteisellä matkalla emme ole koskaan olleet, emme hotellissa emmekä kahden kesken mökillä.

Olenko kyllästynyt? Luultavasti. Joskus ärsyttää katsellakin miestä, en näe enää sitä samaa, mitä näin ennen. Johtuuko tämä ihastuksestani? Ehkä. Ehkä huomasin, mitä mieheltä haluaisin. Hänellä olisi sitä ollut. Näin hänessä aviomiesainesta. Mutta nykyään hän seurustelee, enkä halua sotkea hänen asioitaan. Omiakaan asioita en haluaisi sotkea, mutta mitä menetän, jos jatkan tässä suhteessa??

1

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minja*

Minusta tuntuu, että ongelmasi on se että et ole koskaan ole ollut yksin. Jos ei ole itse onnellinen, niin miten voi olla toisen kanssa onnellinen. Jos kaksi onnetonta kietoutuu toisiinsa, mitä se on? Ehkä se on pelkoa, sitä se todellakin on.. Vai jopa tuplaantunutta epäonnellisuutta?

MInä olen seurustellut seitsemän vuotta ja erottiin vuosi sitten exäni johdosta. Kaipaan häntä tavallaan vieläkin. Jopa tänään eilisen baarireissun jälkeen mietin, kuinka kaikki olisi ollut helppoa jos vain olisi jatkettu. Nyt sinkkuna ollessa olen kuitenkin nähnyt ja kokenut paljon enemmän kuin koko seitsemässä vuodessa, silti kaipaan sitä tylsää ja tappavaa tahtia. Enkä ole vieläkään täysin sinut itseni kanssa. On se elämä vaikeaa..

Sen vain voin sanoa, että elämä on liian lyhyt ollakseni onneton. Ja mikä päivä tahansa voi olla se viimeinen. Voimia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      92
      4530
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      233
      1754
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1440
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1140
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      330
      1082
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1060
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      1039
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      144
      1001
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      108
      977
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      954
    Aihe