onko tää nyt ihan tervettä?

kielikellokka

En ole ykkönen enkä kakkonen. Mietin vaan itsekseni, että kuinka alas sitä voi ihminen vajota. Jos suhde on täysin kuollut ja ainut syy pitää miehestä kiinni on se että hoitaa lapset....Jotenkin pistää yököttämään....jos nainen vielä tietää että miehéllä on toinen. Miten mies suostuu jäämään sellaiseen kotiin jossa nainen ei annan tavata edellisen liiton lapsiaan, availee ja karsii miehen postit. Ei helvetti sentään....Missä helkkarissa on järki? Malli lapsille????

11

256

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm................

Kauhea akka, jos ei edellisestä liitosta olevia lapsiaankaan saa tavata. Pelänneekö tuo sitten, että jos eroaa, niin ei näitä tästäkään suhteesta olevia lapsia saa tavata, kun äiti ei päästä tapaamaan? Sairas kuvio tosiaan, ja nuo uskottomissa perheissä kasvavat lapset tahtovat kasvaa kieroon. Tiedän muutamankin perheen, joissa isä on juossut vieraissa, mutta ei olla erottu. Se on ollut asia joka on ollut kaikkien tiedossa, mutta on teeskennelty että kaikki on hyvin. Lapsille on kuitenkin käynyt niin, että pojista on kasvanut pettäjiä, ja tytöistä sekä pettäjiä, että yllätys, yllätys kakkosia! Eli vaikka äidit omasta mielestään suojeli lapsiaan näiltä kuvioilta "ehjällä" perheellä niin lapsille kävikin tosi huonosti. Se varmaan on karseinta näiden äitejen ja vaimojen mielestä, että tytöistä tuli kakkosia. Oma ajatus on, että kun lapset kasvaa tuollaisessa ympäristössä, niin he oppivat että on iha ok. pettää puolisoaan. On myös ilmeisesti ihan ok. olla varatun miehen kakkonen, kun isilläkin oli sellainen, eikä äitiäkään ilmeisesti kovin paljon haitannut.

• hieno tutkimus

" Tiedän muutamankin perheen" Naurattaa. Sulla oikein pitkittäistutkimus kun oot tiennyt perheen kun ovat olleet lapsia ja nyt pojat pettäjiä ja tytöt kakkosia.

• piru sängyn alla

Tällaiset vaimot eivät osaa elää omaa elämää ilman miestään, siksi he luulevat, että kun antavat ukon panot ja suhteet muualla anteeksi, eivät kysele, muka teeskentelevät ensin loukkaantunutta, tekevät sen vaan siksi että mies ei jätä. Olen itse kokenut aivan saman tilanteen, kaikki tietävät että miehellä on ollut muita kauniita naisia kokoajan, vaimo ei vaan silti halua luopua kultamjussukastaan, ja mies on sen verran kiinni rahallisesti ja lasten vuoksi(luulee näin tekevänsä hyvin lapsille jotka kyllä tajusivat että isä ei äitiä niin rakasta kuin pitäisi, koska erosta puhuttiin jo lapsille yhdessä ja isi myönsi lapsille että ei rakasta äitiä..)
      Olen jutellut monien ystävieni ja ammattiihmkisten kanssa asiasta, miten joku nainen voi alistua tuollaiseen kohteluun, ja olemme tulleet siihen tulokseen että tällaisella vaimolla on jotakin ongelmia pahasti. En itse missään nimessä antaisi aviomieheni jäädä kotiini ja liittoon, jos lapsetkin tietäisivät että isällä on toinen nainen. Lapsille tulee selittää, että sellainen ei käy päinsä, ja isä on aina isä, ei mollata, vaan siististi pyytää miestä muuttamaan pois. Luottamus olisi nolla, ja näin antasin lapsille esimerkin, että valehdella, pettää rakastaan ja perhettä käymällä toisissa naisissa tai jopa olemalla suhteessa, on isi rikkonut sellaisia lupauksia ja tunteita, joita ei saa tehdä kun on naimisissa. Se olisi hyvä esimerkki. Kun liittoa jatketaan siltä pohjalta, että isin suhteet tulevat tietoon ja muka lopettaakin suhteen, on siinä rikottu niin paljon jolloin kahden ihmisen välinen luottamus on rikottu, sen jälkeinen aika on kitumista toisen rinnalla, aina on ajatus taka-alalla, että mitä tuo mies teki minulle, rakastui toiseen, hyi, en itse voisi ikinä elää valeliitossa ja valheessa.
      Turhaan kukaan tähän kommentoi, että tottakai jatkan miehen kanssa joka panee muualla, se on höpöhöpö itsensä narraamista ja alentamista.

• älä arvostele

Sulla ei ole varaa moralisoida toisten parisuhteita eikä sitä, jatkavatko pettämisen jälkeen yhdessä. Kaikki parit eivät eroa vaan aloittavat ns. puhtaalta pöydältä. Liitto voi jopa parantua pettämisen jälkeen, näkee puolison uusin silmin, näkee itsensä uusin silmin. Yhteisestä tahdosta monet liittoaan jatkavat, sulle vaan on uskoteltu ihan muuta. Mun mielestä esim. vaimo, joka jatkaa pettämisen jälkeen miehen kanssa, on aika rohkea ja luja. Mielenterveyden pitää olla kohdallaan, että jaksaa. Hatunnosto heille.

Sä lopeta tekopyhän leikkiminen. Kakkosena sulla ei ole mitään oikeutta arvostella.

• pettäminen jatkuu
        älä arvostele kirjoitti:

Sulla ei ole varaa moralisoida toisten parisuhteita eikä sitä, jatkavatko pettämisen jälkeen yhdessä. Kaikki parit eivät eroa vaan aloittavat ns. puhtaalta pöydältä. Liitto voi jopa parantua pettämisen jälkeen, näkee puolison uusin silmin, näkee itsensä uusin silmin. Yhteisestä tahdosta monet liittoaan jatkavat, sulle vaan on uskoteltu ihan muuta. Mun mielestä esim. vaimo, joka jatkaa pettämisen jälkeen miehen kanssa, on aika rohkea ja luja. Mielenterveyden pitää olla kohdallaan, että jaksaa. Hatunnosto heille.

Sä lopeta tekopyhän leikkiminen. Kakkosena sulla ei ole mitään oikeutta arvostella.

Miten monta vuotta vaimon sitten pitää odottaa jotta pettäminen loppuisi ja voisi aloittaa puhtaalta pöydältä?
        Näitähän vuodesta toiseen jatkuvia pettämis-suhteita on melkoinen joukko joista moni vaimo on tietoinen.

• älä arvostele
        pettäminen jatkuu kirjoitti:

Miten monta vuotta vaimon sitten pitää odottaa jotta pettäminen loppuisi ja voisi aloittaa puhtaalta pöydältä?
        Näitähän vuodesta toiseen jatkuvia pettämis-suhteita on melkoinen joukko joista moni vaimo on tietoinen.

No voi hyvänen aika! Eihän kenenkään tarvitse odottaa sekuntiakaan, jos ei itse halua. Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Jokainen asettaa oman aikarajansa. Joillain se on kerrasta poikki, jotkut yrittävät ja saattavat jopa onnistuakin. Jos vaimoa ei miehen pettäminen haittaa, niin se on pariskunnan oma asia.

• Riippuva kakkonen?

Itsensä alentamista ei sitten ole kakkosena, huorana oleminen vai? Mitenköhän sen selität, ai niin rakkaudella. Joopa joo.. Olisitko ystävällisesti keskustellut omasta elämästäsi asiantuntijoiden ja ystäviesi kanssa, olisi niinkuin enemmän hyötyä. Tai keskustele vaikka naapurin lehmästä, mutta jätä perhe rauhaan. Vaimolla on täysin oikeus tehdä avioliitossaan niin kuin tekee yhdessä miehensä kanssa.

Ei auta vaikka kuinka katkerana kirjoitat joka ketjuun. Aviopari on päättänyt jatkaa rakkaudesta yhdessä. Niele se! Niin, todellinen asiantuntija ei keskustele kanssasi vaimon tilanteesta, sorry. Itse ehkä hyötyisit asiantuntijan kanssa keskustelusta, nimenomaan omasta tilanteestasi, jossa miehestä on sinulle tullut pakkomielle.

• ..................

Just joo, vai että vaimo haluaa pitää miehen.
      Eiköhän yleensä se mies rukoile että älä jätä minua vaikka olen pettänyt, en enää koskaan petä, ym.

• uskallusta.

Mies siis valehtelee "en enää koskaan petä" ja soittaa kakkoselle heti kun vaimo käy kakalla. Petetyllä on itsetunto niin maassa että luulee että ei kelpaa enää kenellekään kun oma mieskin pettää. Siksi he eivät uskalla erota vaikka joutuvat elämään epäilyksessä kokoajan. He eivät kertakaikkiaan usko että voisivat saada laadukkaamman miehen. Tai onhan niitäkin jotka eroavat ja hankkivat paremman elämän, tekevät elämästään onnellisen.

• näin on

Näin on, harva vaimo varmaan rukoilee pettäjämiestään jäämään. Kyllä se varmasti on enemmän niin, että se mies HALUAA jäädä kotiin. Jos olisi halunnut lähteä/ haluaisi lähteä sen salarakkaan mukaan, hän olisi sen voinut tehdä ihan minä päivänä tahansa jo ennenkuin jäi edes kiinni. Kaikilla on kuitenkin vapaa tahto tehdä omat ratkaisunsa.
      Ei kukaan enää nykyaikana ketään ketjuin kotiin kiinni sido.
      Ja vaimot, jotka antavat miehelleen vielä mahdollisuuden tuskin sitä seuraavaa kertaa enää anteeksi antaa. Silloin menee lukot vaihtoon. Voin todella sanoa, että vaatii valtavaa henkistä vahvuutta vaimon puolelta antaa miehelle se mahdollisuus. Siinä koetellaan todella kestävyyden rajoja ja jos mies uudelleen lähtee väärille poluille, ei vahva nainen sitä enää anteeksi uudelleen anna.
      Salarakkaiden on aivan turha kuvitella, että vaimot rukoilevat miestään jäämään. Kyllä siinä sillä hetkellä on enemmän mielessä se, että tuollaisen kanssako pitäisi vielä yrittää, kannattaako, mitä itse haluan. Ei siinä polvillaan pettäjän edessä olla, kyllä se vaan on toisin päin, vaikka kuinka haaveissanne toisin ajattelette. Jostain syystä siinä vaiheessa se vaimo ja koti sitten kuitenkin painavat enemmän pettäjän mielessä kuin salarakas, niin paljon kuin niitä tunteita sinne suuntaan olisikin.

• tässä jotain

Voin kertoa omasta kokemuksesta etteivät nämä asiat ole niin yksiselitteisiä. Mieheni petti minua. sain sen selville. En halunnut jättää asiaa sikseen ja laittaa vaan häntä kävelemään. Halusin hänen selittävän asin jotenkin eli kertovan edes tuossa vaiheessa mikä mättää. Vika ei kuulema ollut minun, eikä hän halunnut erota. Ilmoitin, etten halua jakaa häntä kenenkään kanssa ja toivon rehellisyyttä asian suhteen jolloin minulla on vapaus päättää omasta elämästäni. Luulen kuitenkin, että hän salaa jotain, että on sittenkin vielä joku. Kysyessäni mies kieltää tämän. Sen tiedän ettei tuo paljastunut suhde jatku joten kyseessä on joku muu. Jos on. Kyllä kai sitä haluaa uskoa omaa puolisoaan ja jos itse on rehellinen odottaa myös toisen olevan. Se ei ole sairautta. Sairasta on sen sijaan valehdella toiselle jos tämä pyytää olemaan rehellinen. Se on sitten mieheni vastuulla ja omallatunnolla jos on niin liero, että valehtelee kun suoraan kysyn ja tietää kuinka suuri shokki minulle on mikäli paljastuu ettei häneen edelleenkään voi luottaa. Elämme ihan normaalia perhe-elämää. seksiäkin harrastamme joten ainakaan pihtaamisessta minua ei voi syyttää. En myöskään nalkuta, riitele enkä syyttele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe