Välinpitämätön mies

epätoivoinen_

Ollaan seurusteltu avomiehen kanssa nyt noin kaksi ja puoli vuotta. Molemmat olemme opiskelijoita, eli aika nuoria kumpainenkin. Nyt ainakin puolen vuoden ajan on ollut enempi vähempi semmoinen olo, että mies ei enää välitä minusta. Ainakaan oikeasti.
Seksiä harrastetaan melko harvoin ja silloinkin mennään suht saman kaavan mukaan. Ainoat hellyyden osoitukset ovat sohvalla välillä perus kainalolöhöilyt ja vähän aikaa ennen nukahtamista pyytää kainaloon. Minkäänlaista suutelua ei enää tapahdu (välillä ei edes seksin aikana).
Aikaisemmin kärsin myös lievästä masennuksesta ja välilläkin tulee huonompia päiviä. Silloin tuntuu, että mies ei ollenkaa välitä eikä halua tietää mikä minua ahdistaa. Alkuaikoina jopa suuttuikin asiasta. Joskus mies on herännyt siihen kun itkeävollotan sängyssä mutta nukahtanut vain uudestaan.
Puoli vuotta sitten olin lomalla jossa koin eräänlaisen valaistumisen itseni suhteen (itsetunto oli nuorempana huono ja nyt se on parantunut hurjasti) ja lähetin miehelle sähköpostia, jossa avauduin ehkä enemmän kuin suhteen aika ikinä. Tiedän että mies luki sen vasta kun olin saapunut jo kotiin, mutta ei vastannut viestiin mitään eikä ole kommentoinut sitä mitenkään.
Tuntuu, että mies jatkuvasti vain vitsailee ja puhuu ja vouhottaa omista asioistaan. Tuntuu ihan kaverisuhteelta oikeastaan. Erossa ollessa kaipaan aina miestä ja kuvittelen millaista olisi esimerkiksi harrastaa seksiä jossain uudessa tilanteessa ja saada taas oikeaa läheisyyttä välillemme, mutta sitten kun olemme taas yhdessä niin halut jotenkin vain katoavat ja mietin missä on mennyt vikaan.
Alistun ehkä liikaa ja tyydyn vain tilanteeseen. Ongelmani on aina ollut se, että en osaa puhua ongelmistani. Nytkin tuntuu siltä, että en uskalla ottaa asioita puheeksi ja muutenkin tuntuu, että en voi puhua mistään mieltäni askarruttavasta asiasta miehelleni, koska hän ei edes välitä niistä.
Pitäisikö vain lakata yrittämästä?

6

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apina kävelee

Voisit yrittää toista lähestymistapaa, eli kirjoita hänelle sähköpostin välityksellä, saat kaikessa rauhassa miettiä kaikki jutut siihen ilman riitelyn pelkoa. Toisena tulee puhuminen, ei se mies muuten tajua että sua vaivaa jotkut asiat teidän suhteessa. Miehelle pitää antaa aikaa muuttaa tapansa. Kolmas vaihtoehto on eroaminen jos mikään ei muutu. Tsemppiä!

• odotuksiaodotuksia

En nyt ihan ymmärrä miksi miehen pitäisi muuttaa tapojansa? Minusta viestissä ei kuulosta siltä että miehessä olisi mitään vikaa.

Ennemmin tuli olo että kirjoittaja on nyt jollain tapaa niin siinä omassa olossaan ettei näe omaa hyvää parisuhdettaan. Miksi pitäisi lakata yrittämästä? Jollain tapaa kirjoituksesta saa sellaisen olon ettet yritäkään enää. Ei toinen voi tietää mikä mättää,jollet kerro.

Miksi et ehdota seksin harrastamista uusissa paikoissa? Ei ihmiset osaa ajatuksia lukea.

Miehet nyt ovat sellaisia että touhottavat omista asioista,koska eivät ole mitään hengellisiä olentoja. Mene mukaan touhottamiseen. Näytä että välität hänestä niin voin taata että saat huomiota osaksesi varmasti.

Meillä ainakin toimii näin. Mies vouhottaa autostaan minkä ehtii. Itseä se ei kiinnosta,mutta kun olen asiassa "mukana", minä olenkin se tärkein ihminen jolle asioista kerrotaa ja puhutaan. Siinä sivussa saan kuuluviin oman asiani ja hups.... iloisena luvataan hoitaa lasta,sen aikaa että pääsen tuulettumaan :o). Ilman rutinoita...koska onhan hän saanut viettää autonsa kanssa aikaa.

Täytyy vähän luovia miesten kanssa,eikä aina ensimmäiseksi käpertyä sinne omaan kurjaan syövereihin.Miehet eivät tätä tajua,eivätkä välttämättä edes halua olla sellaiseen osallisena. Poikkeuksia tietysti on.

Mitä hellimiseen tulee,niin miksi sinä et tee aloitetta? Miksi odotat vaan toiselta hellyyttä? Voisit sinä välillä olla se joka sitä antaa. Jos on vaan ottava osapuoli,ei toinen jaksa aina antaa. Tässä tein myös itse parannuksen. Odotin aina mieheltä hellyyttä. Enkä saanut kuin seksin merkeissä. Kunnes tajusin etttä voinhan minäkin sitä toiselle antaa. Otin härkää sarvista ja voin kertoa että meillä oli upea ilta!

Jos sinulta hänen seurassaan halut katoavat niin,et voi syyttää toista. Hyvin todennäköisesti hän huomaa sen. Mieti miltä se toisesta tuntuu?

"Aikaisemmin kärsin myös lievästä masennuksesta ja välilläkin tulee huonompia päiviä. Silloin tuntuu, että mies ei ollenkaa välitä eikä halua tietää mikä minua ahdistaa. Alkuaikoina jopa suuttuikin asiasta. Joskus mies on herännyt siihen kun itkeävollotan sängyssä mutta nukahtanut vain uudestaan"

Tämä kuulostaa siltä että miehesi kyllä on hyvinkin tietoinen masennuksestasi ja huonoista päivistä. Mitä tällöin odotat mieheltäsi? Luulen että hän ei tiedä mitä tehdä ja miten toimia. Suuttumus kertoo epävarmuudesta. Odotatko vaan että hän tekisi jotain? Miksi et kerro mitä häneltä odotat ja haluat. Kukaan ei osaa lukea toisen ajatuksia.

Kirjoituksesta tuli sellainen olo,että haluat toisen ymmärtävän mitä tehdä kun sinulle iskee paha päivä. Ja toinen ei tiedä mitä tehdä.

Ehkä sinun olisi aika puhua miehellesi omista odotuksista.

• tiuhtiviuhti-

Minusta tuntuu, että miehesi on aina ollut tuollainen. Jos hän ei omasta lapsuudenkodista ole oppinut toisten huomioonottamista, niin tuskin hän sitä oppii koskaan. Siksi sinun tehtävänäsi on miettiä, että riittääkö sinulle se, että joudut hakemaan lohdutusta muualta esim. kavereiltasi ja vanhemmiltasi, koska mieheltäsi et tule sitä saamaan.

Kommunikoinnin opettelu on hyvä asia sinun itsesi kannalta kävipä sitten nykyisen suhteesi kanssa miten tahansa. Tarvitset sitä taitoa nyt ja tulevaisuudessa niin koti- kuin työelämässä ja kaverisuhteissakin. Minä olen samaa mieltä, että opettele ensiksi kirjoittamaan tunteistasi. Voit ihan rauhassa hioa tekstejä esimerkiksi muutaman päivän aikana ja jäsennät asioita rauhassa. Sitten lähetä sähköpostia miehelle. Tai vaikka et lähettäisikään, niin asiat on helpompaa jäsentää omassa päässä sinua itseäsi varten. Silloin kaaos asettuu oikeisiin uomiin.

Voisi olla myös hyvä ajatus, että te kumpikin kirjoittaisitte toisillenne, että mitä haluatte parisuhteelta, mikä on toisessa hyvää ja mitä unelmia teillä on sen suhteen, että mitä kumpikin haluaisi tehdä tai millaiseksi näette teidät esim. 5 vuoden päästä siihen tyyliin, että:

- ihailen sinussa: ________
      - en pidä siitä, että sinä: _________
      - ihastuin sinussa: ___________
      - sinussa sytyttää yhä:_______
      - haluaisin sinulta enemmän:_________
      - toivoisin, että tulevaisuudessa sinä:________

- minä lupaan, että __________
      - minä yritän parantaa itsessäni ___________
      - minä tahtoisin sinun kanssasi________

Tämän tyyppisillä jutuilla saa ehkä miehen avautumaan paremmin, jos tuntuu siltä, että hänelle sekä puhuminen että kirjoittaminen on vaikeaa.

Jos rahaa riittää, niin myös parisuhdetta ja kommunikointitaitoja voi opetella esim. seurakunnan parisuhdeleireillä, joita on kesällä useita.

• Sellaisen kanssa

"Silloin tuntuu, että mies ei ollenkaa välitä eikä halua tietää mikä minua ahdistaa."

Mainittakoon, että masennuksesi on täysin SINUN asiasi-miehellesi se sinänsä kuuluu siten, että hänen tulee tietää, mitä sairastat. Mutta pahinta, mitä voi tapahtua, on, että miehesi alkaa pomppia masennuksesi ehdoilla. Masentuneen kanssa elävän ensimmäinen sääntö on se, että omaa elämää ei saa lopettaa.

• masennuksesta kärsin

Masentuneen ihmisen kanssa on rankaan olla, ja se vie voimia. Joskus voi olla, että ei kestä toisen tuskaa. Tiedän kokemuksesta. Niin masentuneena ja masennuksesta kärsivän läheisenä. Kaikilta joskus voimavarat loppuu.
      Mutta kyllä ihmisen pitää olla aika tunteeton jos toinen itkee, eikä lohdutta tai kysy mikä on, vaan rupee nukkumaan. Huh huh! Varmasti jopa tuntematon ihminen kysyi, saati sitten läheinen.
      Toi sähköposti idea oli hyvä. Ainakin sitten olist yrittänyt. Pallo jää hänelle.

• V,ldldll

Pakko kysyä... Kuulostaa ihan tilanteelta jonka ehkä tiedän... Jos sama tilanne, miehesi on pettänyt sinua kauan.
      Mutta sinä et vaan taida siitä tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6134
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3065
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      2873
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      336
      1081
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1049
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      981
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe