Olen pari kertaa hakenut tätä kautta ystäviä ja kaikki yritykset ovat epäonnistuneet. En voisi väittää olevani yksinäinen, koska minulla on muutamia läheisiä ystäviä. Haluaisin kuitenkin laajentaa ystäväpiiriä, koska vanhan sanonnan mukaisesti hyviä ystäviähän ei voi olla liikaa.
Joka kerta kuitenkin saan todeta, että ainakin kohdalleni sattuu ihmisiä, jotka eivät saakaan motivaatiota pistää tutustumista käyntiin. Siis tarkoitan tällä, että monet valittavat yksinäisyyttä ja muiden epäluotettavuutta, mutta eivät itsekään ole luotettavia. Pakko itsekin myöntää, että toiseen ihmiseen tutustuminen on rankkaa. Alussa on jäät rikottavaksi, mutta uskon jokaisessa ihmisessä olevan jotain annettavaa/opittavaa.
Toisaalta kohdalleni sattuneet ihmiset tuskin olisivat olleet pidemmälle päälle sopivia ystäviä. Itse en nimittäin edes kehtaa olla epäluotettava vieraallekaan ihmiselle. Luulen, että tämänkin viestin lukee myös itseni kaltaisia ihmisiä, joilla on kärsivällisyyttä luoda uusi ihmissuhde. Mistä kuitenkaan tunnistaa ne "helmet"?
Netissä tutustumisesta (ystävä)
11
331
Vastaukset
- mies 35vee
Oonko mä liian vanha sulle ystäväksi kun täytän 36 ensi kuussa.Mulla ei oikein ole naispuolisii kavereita ja niitä just haluaisin lisää.Mä asun raumalla ja mä voisin kirjoitella ainakin sun kaa jos haluut.? [email protected] on osoite.
- wienoe_
samaa miettinyt :)
miehen onnistuisin kyllä netistä viis vuota sitten itselleni löytämään netistä :) ja edelleen onnellisesti yhessä.
Meillä synkkas heti ns. kaveri mieles, oli useita yhteit mielenkiinnon kohteista joten puhuttavaa löytyi heti ja yhteys oli selvä heti.
Samantapaisen yhteyden kun onnistuis löytämään ihan kaverina netistä :) - ystävää vailla
Mä oon kans yrittäny muutaman kerran saada netin kautta ystävää, mutta eipä siitä ole mitään tullu kun toisella ei riitäkää motivaatio pidemmäksi aikaa. Mistä päin oot kotoisin? Mä oon etelä-pohjanmaalla asuva 24-vuotias nainen.
- yksin aina
Naiset ei vastaa miesten ystävänhaku ilmoituksiin kuin harvoin, kun ne luulee et mies on joku pervo pillun vonkaaja. Ei anneta edes mahista tutustuu kun jo tulee hylkäys.
- d
Niin se vaan on, että moni mies etsii "kaveri-ilmoituksillaan" jotain muuta kuin pelkkää kaveruutta. Jos siis mies tahtoo tutustua naisiin kaverimielessä, kannattaa tehdä se selväksi jo ilmoituksessa, että etsii pelkkää platonista ystävyyssuhdetta eikä mitään muuta. Ei seurustelukumppania, ei kaveriseksiä, vaan ihan pelkkää kaveruutta. Ja kannattaa katsoa, ettei teksti vaikuta muuten deitti-ilmoitukselta. "Sukupuolellasi ei ole väliä, koska etsin pelkkiä kavereita" ei välttämättä vakuuta, jos sen kirjoittaja on aiemmin esitellyt itsensä pitkänä, komeana sinkkumiehenä, jolla on hyväpalkkainen työ yms.
- nainen 23v
Kuulosti ihan mun kirjottamalta.. Joskaan mulla ei läheisiä ystäviä ole enää juurikaan - ainakaan niin että heitä näkis usein tai heistä kuulisi usein. Muutama fyysisesti etäinen sydämelle läheinen ystävä löytyy, mutta heillä on omat elämänsä muualla samoin kuin minulla, ja päästään näkemään oikeastaan kerran vuodessa.
Haluaisin kovasti jonkun mukavan "helpon" juttukaverin toisesta naisesta, jonka kanssa voisi jakaa asioita, pitää hauskaa ja pohtiakin juttuja. Kaikki ihmiset ovat tutustumisen arvoisia, ei kuitenkaan ehkä ystävystymisen. Jotkut jättävät jutun kesken vaikka näyttäisi ihan hyvältäkin, jotkut toivovat ystävyydeltä eri asioita ja jotkut jättävät kylmäksi noin muuten vaan.
Toki on ymmärrettävää, ettei kaikkien kanssa synkkaa samalla tavalla kuin toisten. Joistakin myös oppii ehkä sellaisia piirteitä, joita ei toivoisi toisessa olevan, ja silloin vaaditaan paljon mielenlujuutta että voi jatkaa kaveruutta tai ystävyyttä. Itse olen huomannut, että silloin useimmiten joko jomman kumman tai molempien täytyy muuttua - tai orastava ystävyys palaa karrelle ja jättää pienen jälkensä.
Joskus kuitenkin pääsee käymään niin, että oikeasti löytää sen helmen. Valitettavasti usein joutuu käymään aika kasan sitä itseään läpi, ennen kuin löhytää itselleen sopivaa seuraa. Ja sitähän ei välttämättä itsekään tiedä edes ensivaikuitelmasta, että onko toinen itselle sopivaa seuraa (tai itse sille toiselle!) ennen kuin kokeilee. Siihenkin vaaditaan se, että molemmat haluavat kokeilla.
On se vaikeeta, vaikka toisaalta onkin hyvin yksinkertaista :) Pitää uskaltaa yrittää, ja jaksaa yrittää uudelleen vaikka saisikin lokaa silmilleen. Kyllä niitä ystäviä löytyy vielä sinullekin. Ja jos haluat, voi löytyä vaikka tästä! - Ju-ma-lau-ta
Miehenä olen huomannut että on todella vaikea löytää seuraa varsinkaan enää näin just päälle kolmekymppisenä.
Olen liian vanha esimerkiksi nuorille naisille jotka ettii seuraa ja joilla ei ole kaveripiiriä vielä vaikka ihan hyvin voisi minustaki ihan KAVERISEURAA saada jonnekin jos vain on samantyyllinen eikä niin teini enää.
Miehet ei ota toisiin miehiin yhteyttä tai suurin piirtein pitää homona. Toisaalta menot ovat sitä luokkaa että paljonpa kiinnostaa ihan kännireissuille suomalaista rockia kuuntelemaan lähteä.
Toki voin yhden bissen ottaa jos paikka on joku muu kuin räkälän terassi.
Sitten jos tutustuu naisiin niin käytännössä koko ajan pitää olla varpaillaan ettei vaan anna kuvaa että etsisi jotain muuta kuin kaveruutta. Sitten jos nainen olisikin kiinnostunut muutenkin niin...arvatkaapa mitä? nainen ei kiinnostu koska mies ei tee aloitetta ja mieshän ei tee kun pelkää menettävänsä naisen kaverina jos ehdottaa mitään muuta kuin kaveruutta. Eli täysi umpikuja.
Samoin olen tavannut useita yksinäisiäkin jotka valittaa että ei ole seuraa, mutta halua tutustua enempää ei ole.
Vaikuttaa siltä että osa on seuransa suhteen TODELLA TARKKOJA jo ekalla tapaamisella vaikka hädin tuskin tunnetaan.
Itsellä ainakin on se tilanne että omilla kavereilla alkaa olla jo parisuhteet ja perhetilanteet siinä mallilla että aika yksin saa olla.
Mutta joo, eihän mulla miehenä voi olla mitään persoonaa (tietysi ei kiinnosta mikään kulttuuri tai mikään syvällinen vaan mistä saa halvimmat kännit) eikä mitään muita ajatuksia kuin että "pil-lu-han se aina mielessä mutta hypätään nyt ensin".
Sitten tajuan että ollaan Suomessa jossa on pissisjunttikännipintakulttuuri eikä mitään muuta.- Ju-ma-lau-ta
Annan myös ohjeen kaikille että yrittäkää olla aktiviisia sekä pyrkikää pitämään toiseen yhteyttä jos toiseen tutustutte.
Kysymys on VASTAVUOROISUUDEStA ja sen toisenkin tulee tuntea että tahdotte hänet ystäväksi.
Ei siitä tule mitään että se yksi tekee ne aloitteet ja toinen passiivisena odottelee mitä tuleman pitää.
Samoin älkää tyrmätkö toista ihmistä heti täyisn sopimattomana ellei toinen tunnu täysin vieraalta itselle. Elämä on yllätyksiä täynnä ja joskus ne voivat olla positiivisiakin kun antaa itselleen aikaa tutustua.
- marika.........
Heippa! Mistä päin olet? Itse 23-vuotias naisen alku eteläisestä suomesta... Uudet ystävät eivät koskaan ole pahitteeksi. :)
- ....................
Viestin aloittaja on kotoisin pääkaupunkiseudulta. Etsin ensisijaisesti ystäviä samasta sukupuolesta eli naisista.
Minulle voi laittaa sähköpostia: [email protected] - pekka68a
Kaunis ajatus, Jokainen mies hakee
sinusta mahdollista seksi seuraa...
Koitahan pitää huolta itsestäsi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3225616- 745129
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484196- 523871
- 433534
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1223229Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923095- 432229
- 492158
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272118