Kirjoitin jo avioero -palstallekin tuntemuksiani ja ajatuksiani. Miehelläni on todennäköisesti jonkin asteinen masennus ja hän pohtii nyt monenlaisia asioita, myös liittomme jatkumista.
Olemme olleet yhdessä vuosikaudet, avioliitossa yli 10 vuotta. Aina on ollut haaleampaa ja välillä parempaa, ei kai mikään pitkä liitto vaaleanpunaista ole. Nyt kuitenkin tuntuu että ranka katkeilee ja osasyynä on varmasti miehen työuupumus -kaikki merkit viittaavat siihen.
Mies on yrittäjä ja työ on suuri osa hänen elämäänsä. Paineita on tullut siis monesta suunnasta, lähinnä työn ja kodin ajankäytön vuoksi. Minä olen ollut varmasti vaativa vaimo, kun en ole alistunut ns. yrittäjän leskeksi tai kotirouvaksi, vaan olen halunnut ja vaatinut miestänikin osallistumaan arkeen.
Pelkään eroa, sillä menetän erossa yhteisen perheen lisäksi miehen, jota rakastan, kodin, työn, kaiken. Lapset jäisivät minulle ja uutta saa rakennettua, mutta kun haluan mieheni ja elävän liiton takaisin.
Päivät tuntuvat niin pitkiltä, osaan vain itkeä ja murehtia. Pelkään nyt takertuvani mieheeni, vaikka tiedän hänen haluavan tilaa omille ajatuksilleen. Tiedän että masennuksen hoito tarvitsee aikaa ja apua, mutta pelko erosta ahdistaa minua valtavasti. Miten jaksan antaa ajan kulua?
Masennus liitossa
2
133
Vastaukset
- oma elämä
hakekaa apua uupuneelle mihelelsi..ja ottakaa aikalisä..On hirveän raskasta huolehtia masentuneesta puolisosta vuosikaudet..sinäkin tarvitset omaa aikaa ja työstämistä miehesi masennuksen takia...masennus saataa yllättää sinutkin ellet tee asialle jotakin..
- suolaa ja sokeria
...Mieheni oli myös yrittäjä...oireili kuin masentunut ja suhteemme oli välillä karikolla. Silloin mietin mihin mieheni minussa aikoinaan ihastui..no sehän oli iloisuus..hauskaa seuraa... yms. Yritin löytää itsestäni tämän ihmisen ja samalla sain mieheni katsomaan minua uudella silmällä. Kuitenkin mieheni kärsi ns. masennuksen oireista.. varasin lääkärin ja mieheni meni...kertoi juuri oireet masennukseen, mutta onneksi lääkäri ei ollutkaan ihan varma vaan laittoi mieheni verikokeisiin..ja ylläri miehelläni olikin veren sokerit niin korkeat että luokiteltiin 2 luokan diapeetikoksi... aloitimme ruokavaliot..liikunnan... mieheni virkistyi ja niin meidän liittomme alkoi uuden kukoistuksen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928