Samanlainen vai erilainen kumppani

vastapari

Onko sinulle sopivampi mahdollisimman samanlainen vai erilainen kumppani

a) ammatiltaan
b) koulutukseltaan
c) luonteeltaan
d) ulkonäön "tasoltaan"
e) harrastuksiltaan
f) mielipiteiltään
g) kotitaustaltaan
h) poliittiselta katsantokannoiltaan

Miten on viimeksi ollut? Oletko vielä samaa mieltä, kuin valitessasi kumppanin?

Vastakohdat täydentävät toisiaan? Vai samanlaiset lapset leikkivät keskenään?

15

470

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisikö tässä miettiä, että mikä minulle sopisi vai sitä, mikä on jo reilun vuosikymmenen sopinut? Vastataan jälkimmäisen mukaan:

a) ammatiltaan erilainen

b) koulutukseltaan erilainen

c) luonteeltaan sekä-että

d) ulkonäön "tasoltaan" parempi, eli vissiin sitten erilainen

e) harrastuksiltaan sekä-että

f) mielipiteiltään samanlainen

g) kotitaustaltaan sekä-että

h) poliittiselta katsantokannoiltaan samanlainen

Huomaan käyttäväni molempia sanontoja tilanteen mukaan. Toisissa asioissa samankaltaisuus, toisissa taas erilaisuus on hyvä asia. Esimerkiksi seksuaalisuuden kannalta naisellisuus ja miehekkyys erilaisuudessaan ovat hyvä asia. Mutta tottahan samanlainen maailmankatsomus on positiivista.

• ei miulle sovi kumppanit

• Oikeastaan noista vaihtoehdoista vain luonteella on merkitystä. Seuraavaksi poliittisuus ja mielipiteet noin yleensä. Niissä olis hyvä olla aika samankaltainen ajatuksenkulku.

Kaikki noista muista vaihtoehdoista, sitten taas on mitä on.

Kuten ammatti, koulutus,ulkonäkö,harrastukset, kotitausta. Ne ei tarvi olla samanlaiset. Ja harvoin ees täysin onkaan. Koulutuksen suhteen nyt ehkä toivottavaa on ettei ole mikään niuhottaja sen suhteen. Tai mikään kusi kuuppaan noussut koulutuksilla pätijä tyyppinen wannabe something luuseri. :-)

Mä "valitsin" sen jonka sydän sanoi mulle hyväksi kumppaniksi. Muulla ei ole tässä kohdassa suurempaa merkitystä. Vastakohdat vituttaa toisiaan, ei ne täydennä. Harhaluuloa saa selitellä tietysti täydentämis jupinallakin.

• täydentää ne

15 vuotta tuli täyteen lähes täysin vastakohdan kanssa :) Ja ollaan kuin vastarakastuneet :))

• täydentää ne kirjoitti:

15 vuotta tuli täyteen lähes täysin vastakohdan kanssa :) Ja ollaan kuin vastarakastuneet :))

Vieläkö te ootte vastakohtia? mites paljon on tullu tapeltua? Ja mahdetaanko me ymmärtää vastakohta samoin? :-)

• tinka_tiger kirjoitti:

Vieläkö te ootte vastakohtia? mites paljon on tullu tapeltua? Ja mahdetaanko me ymmärtää vastakohta samoin? :-)

Toki onhan nekin vastakohdat, jos toinen on dominoiva ja toinen alistuva. Voi se niinkin toimia. Mutta ei mulla toimisi. Mä en tykkää et mies alistuu mulle liikoja, enkä mä halua alistua. Suht tasavertaiset olis hyvä olla, ettei alistamista tarvita.

Ite en ole koskaan saanu vastakohtien kanssa juttua toimimaan kovin pitkään.

• täydentää ne
        tinka_tiger kirjoitti:

Luonteilta ollaan vastakohtia ja "kiltti rikas tyttö" ja "paha köyhä poika" aikoinaan rakastuivat.

Tapellaan tietysti, mutta enää päivittäin. Meillä räiskyy ja kipinöi :,D Sovintoseksiäkin on päivittäin :)))

Mut nyt täytyy mennä, tappelupari huutelee :D

• täydentää ne kirjoitti:

Luonteilta ollaan vastakohtia ja "kiltti rikas tyttö" ja "paha köyhä poika" aikoinaan rakastuivat.

Tapellaan tietysti, mutta enää päivittäin. Meillä räiskyy ja kipinöi :,D Sovintoseksiäkin on päivittäin :)))

Mut nyt täytyy mennä, tappelupari huutelee :D

Oolrait. Hieno juttu jos toimii ja elämä tuntuu hyvältä noin. :-) En ala vastaan väittämään, koska se on teidän asia ja voi teillä toimia ilmeisesti hyvin. Mää lähden kanssa vetämään herneitä peltoon, en nenään. Jotta morjens. :-)

Hyvää jatkoa tulevillekin vuosille!!

• Noista merkkaa vain c) ja f) ja nekin tiettyyn pisteeseen asti.

• a) ammatiltaan -ei väliä
      b) koulutukseltaan -ei väliä
      c) luonteeltaan -sopivasti samanlainen
      d) ulkonäön "tasoltaan" -mikä taso? ai minuun verrattuna? no sit se on komiampi :)
      e) harrastuksiltaan -ainakin osittain samanlainen
      f) mielipiteiltään -samanlainen
      g) kotitaustaltaan -ei väliä
      h) poliittiselta katsantokannoiltaan -sopivasti samanlainen, kai

aluksi mää kuvittelin et me ollaan ihan erilaisia, mut täs pikkuhiljaa tutustuessa on ollut hauskaa huomata kuinka samanlaisia me oikeastaan ollaankin :)

vastakohdat tai samanlaiset, miten nyt kenellekin parhaiten sopii,

mur

• niin, kuten tuo platosin örmy tuolla jo lyhyesti sanoi niin vaan c ja f merkkaa ja neki tiettyyn pisteeseen asti. onhan se hyvä olla samankaltainen mutta pienet eroavaisuudetkaan ei oo pahasta esim. ei oo kiva jos kummatki on riidanki tullen niin samaisia ettei mistään tuu mitään vaan pistää entistä enempi vituttaan, siinä sitte hakata päätä seinään ku kumpikaan ei anna periksi että mm. siinä suhteessa oon viehtyny toisen tietynlaisesta erilaisuudesta ja pehmeämmästä tavasta käsitellä asiat, en helvetissä toista samaista enää jaksa :D

• bebob1

a) ammatiltaan: Erilainen
      b) koulutukseltaan: Ei merkitystä
      c) luonteeltaan: Samansuuntainen
      d) ulkonäön "tasoltaan": Mielellään kauniimpi kuin minä
      e) harrastuksiltaan: Ei suurta merkitystä
      f) mielipiteiltään: Ei merkitystä
      g) kotitaustaltaan: Ei merkitystä
      h) poliittiselta katsantokannoiltaan: Samansuuntainen

Nykyinen tilanne on ylläolevankaltainen. Olen samaa mieltä, kuin silloinkin kuin näimme ensimmäisen kerran.

Vakka kantensa valitsee. Valinnan hetki on tunnepitoinen, tietoisuus tulee vasta myöhemmin.

• Onko sinulle sopivampi mahdollisimman samanlainen vai erilainen kumppani

a) ammatiltaan-----mielummin erilainen
      b) koulutukseltaan--- mielummin erilainen, ei ainakaan ihan samaa
      c) luonteeltaan---mielummin osittain erilainen, ei mun huonoja puolia, kuten hitautta ja päättämättömyyttä
      d) ulkonäön "tasoltaan"--- en osaa verrata miehen ja naisen ulkonäköä keskenään
      e) harrastuksiltaan--- on kiva, kun jotain harrastuksia tulee yhteiseksi
      f) mielipiteiltään---- tärkeissä asioissa samanlaiset, muissa asioissa on hyvä olla erilaisuutta, että tulee keskustelua aikaiseksi
      g) kotitaustaltaan-- ei ole ollut väliä
      h) poliittiselta katsantokannoiltaan-- ei ole ollut väliä

Miten on viimeksi ollut? No, noin kun mainitsin.. Ja edellisetkin ovat aika saman tyyppisesti valikoituneet. En oikein rakastu liian samanlaiseen. Se ei herätä kiinnostusta riittävästi. Kaverina samanlainen on kyllä ihan kiva :) Toisaalta kaverissakaan ei ole välttämätöntä.

Oletko vielä samaa mieltä, kuin valitessasi kumppanin? Joo. Kerran seurustelisin pari kk liian samanlaisen kanssa, eikä siitä oikein tullut mitään. Ei ollut oikein mitään jännitettä. Oli jopa sama horoskoopimerkki, vaikken näihin uskokaan. Sitten mua häiritsi jotenkin se, kun mun piti päättää kaikki, mikä miehelle (pojalle) sopi vaatteissa, opiskeluissa yms. Hän oli vähän kuin veli, enemmän vaan samanlainen kuin oma veli, jopa ulkonäöllisesti (vaikkei ollutkaan siis naismainen) Tykkään, että mun kanssa pidetään kuitenkin oma pää. Ja venkoillaan vastaankin :)

Vastakohdat täydentävät toisiaan? Vai samanlaiset lapset leikkivät keskenään?

Enemmän vastakohtia, kun samanlaisuutta, mutta tärkeissä asioissa samanlaisuutta :)

• ;-)

Vastakohdat leikkivät keskenään.

• a) ammatiltaan - kunhan on kiinnostunut siitä mitä tekee
      b) koulutukseltaan - no se oma juttunsa?
      c) luonteeltaan - vapaa (muttei sairasmielinen)
      d) ulkonäön "tasoltaan" - miellyttävä
      e) harrastuksiltaan - ulkoilullinen
      f) mielipiteiltään - humaani
      g) kotitaustaltaan - ? miten sen vois valita
      h) poliittiselta katsantokannoiltaan - vasemmalla

Miten on viimeksi ollut? Oletko vielä samaa mieltä, kuin valitessasi kumppanin? - Olen. Hän ei ollut.

Vastakohdat täydentävät toisiaan? Vai samanlaiset lapset leikkivät keskenään? - Vastakohdan ja samalaisen määritys on liian jäykkä, joten en voi vastata siihen. (M)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe