Tervehdys kaikille!
Näin se sitten menee, kun toinen riittävästi valehtelee ja peittelee tekosiaan ja suhdettaan toiseen mieheen, kasvaa parisuhteen luottamus alaspäin paljon.
Elikkä meidän parisuhteessa nainen kasvattaa epäluottamusta toimillaan. Itse olen ottanut asian puheeksi useaan otteeseen ja kunnolla, mutta muutosta ei tule. Enään en jaksa luottamusasiaa puheeksi ottaa, enkä koe sitä tarpeelliseksikaan. Nainen on jo teoillaan osoittanut, sen minkä verran parisuhteemme luottamuksesta välittää.
Hieman taustaa: Pari vuotta yhteiseloa. Yhteinen asunto jo. Huonommin ja paremmin on mennyt. Pari kertaa meinannut ero tulla naisen mieskuvioitten ja yhteisen ajan puutteen vuoksi. Ja kun huonosti on mennyt, siis eroa on ollut tuloillaan on nainen vain lisää haalinut itselleen sinkkumiehistä tuttavia netin kautta.
Nyt taas asioita on sovittu, toistamiseen siis ja anteeksi on annettu. Silti nainen pitää yhteyttä yhteen sinkkumieheen kenet nainen hankki yhteyksiinsä kun meillä meni huonosti. Olen kertonut, että itseä häiritsee se tiivis yhteydenpito. Vastaukseksi saan yleensä: "pitääkö tämäkin tuttavuus sitten pistää poikki". Sanoin naiselleni, etten voi hyväksyä sen sinkkumiehen tapaamista. Naiseni sanoin tähän: "no en aiokaan tavata häntä". Eilen huomasin kun se sinkkumies soitti. Naiseni kanssa puhelimessa sitten sopivat alustavasti tapaamisen, minun kuullen siis selkein sanoin.
En ottanut asiaa puheeksi ENÄÄN. Itsekseni mietin, ettei sitä vain jaksa toistaa itseään jatkuvasti.
Mitä tämä itselle opettaa parisuhteista on se, että keneltäkään ei voi odottaa mitään. Ketään ei parisuhteessa velvoittaa pitämään jotain lupausta tms. Jokainen vain toimii kuiten toimii ja teoillaan osoittaa kiinnostuksen parisuhteen rakentamisen suhteen. Parisuhde sitten rakentuu tekojen pohjalta tai ei rakennu, kuten meidän suhde. Tämä on ensimmäinen pidempi parisuhteeni, ensimmäinen avoliitto. Ikää on kertyny jo 32 v.
Valehtelua ja peittelyä toistamiseen
7
289
Vastaukset
- tuulia......
Olet fiksu mies. Löydät kyllä naisen joka arvostaa parisuhdetta. Se vaan on niin että sitä tyytyy huonoon parisuhteeseen niin kauan kun ei ole ollut paremmassa parisuhteessa mutta kun kerran on kokenut hyvän parisuhteen sitä ei enää alistu huonoon parisuhteeseen. Minulle itselleni kelpasi miehet jotka kohtelivat huonosti kunnes löysin miehen joka kohtelee hyvin eikä enää tulisi mieleenkään tyytyä huonoon kohteluun.
- jatka matkaa
Ehkä sun pitäisi vaan alkaa miettimään eroamista. Tuollainen epävarmuudessa eläminen vaan rikkoo sinut. Varmasti elämäsi on yksinkin parempaa kuin nyt. On niitä naisia, jotka oikeasti haluavat olla parisuhteessa, eivät petä ja valehtele. Jos eroat, niin sinulla on mahdollisuus löytää samat arvot omaava kumppani. Tuskin tuo nainen enää muuttuu. Taitaa naisella olla huono itsetunto, jota pönkitetään kaikenmaailman sinkkumiehillä. Toki ystäviä saa olla, muttei mitään fuckbuddyjä. Olet vasta 32 v, ehdit vielä löytää elämäsi naisen :)
- minäpä neuvon
"Mitä tämä itselle opettaa parisuhteista on se, että keneltäkään ei voi odottaa mitään. Ketään ei parisuhteessa velvoittaa pitämään jotain lupausta tms."
Näinhän se menee. Jos toinen rikkoo lupauksia niin ei siinä auta muuta kuin heittää se pihalle.
"Olen kertonut, että itseä häiritsee se tiivis yhteydenpito. Vastaukseksi saan yleensä: "pitääkö tämäkin tuttavuus sitten pistää poikki"."
Ja tuohon vastaukseen sanot selvästi "Kyllä, mikäli haluat että jatketaan yhdessä. Jos tämä ei käy, niin sitten erotaan" ja erota.
"En ottanut asiaa puheeksi ENÄÄN"
Tuossa vaiheessa sinun olisi pitänyt ottaa puheeksi eroaminen, ei enää eroamisen mahdollisuus vaan eron käytännön järjestelyt.
Ei tuollatavalla saa mitään muuta kuin paskaa niskaan. > Jokainen vain toimii kuiten toimii ja teoillaan osoittaa kiinnostuksen parisuhteen rakentamisen suhteen.
Tämä tiivistää asiat aika hyvin. Kukaan ei voi pakottaa toista olemaan sellainen mitä hän ei halua olla. Ei ole oikein sinua kohtaan, että hän tapailee noin aktiivisesti sinkkumiehiä (ellei täysin vilpitön ole), mutta ei ole sinultakaan oikein rajoittaa hänen menemisiään. Parempi löytää sellainen kumppani, jolta kunnioitus ja intohimo sinua kohtaan tulee luonnostaan.- ukshi mies
Ensimmäisessä pitemmässä parisuhteessa sitä helposti sietää ihan liikaa. Pistä muija mäkeen, pidä vähän aikaa taukoa ja sitten eikun uutta putkeen.
- paremmattuulet
Kiitoksia kaikille vastanneille! :)
Mietin sitäkin viellä jos sanoisi naiselle, ettet voi pitää yhteyttä siihen mieheen, jos pidät, tulee ero. Kokemuksesta ennemmin laittaisin kerralla eron ilman mitään ehtoja, koska jos toiselle ehdon asettaa joutuu asettaja usein valvomaan pysyykö toinen sovitussa. Siitä vain tulee hankalaa ja salapoliisityötäkin, kyttäämistä. Todennköisesti toisen kyttääminen sitten vain tuo stressiä ja itsestä se kyttääminen on lapsellista.
Koska tässä elämänvaiheessa tämmöistä saa kokea, pyydämpä itse naiseni tietämättä sen sinkkumiehen tänne meidän kotiin kahville. Varsinkin nyt kun tiedän heidän sopineen tapaamista muutenkin. Mikähän on reaktio molemmilla osapuolilla, jää nähtäväksi. Ehkäpä jossain vaiheessa sitten selviää miksi naiseni valehteli minulle, ettei ole aikonut tavata tätä miestä, samalla kuitenkin tapaamista suunnitellen sen miehen kanssa.
Ilman parisuhdetta ei voisi kokea tällaista ja jääpähän muisteltavaa eläkepäivien kiikkutuoliin, jos sinne astin elän. Ja miten ihmeessä parisuhteet itse parisuhteessa ja muiden parisuhteitten ulkopuolelta katsottuna vaikuttavat useinkin niin lapsellisilta. Mitä väliä sillä kuitenkaan on mitä toinen tekee. Pettääkö vai petaileeko itselleen toista kumppania jättääkseen nykyisen. Miksi se pelottaa ja ärsyttää niin, jos toinen ei pidä lupauksiaan tai puuhaa seläntakana sitä sun tätä. Mitäs sitten! Ei se tapa, tai jos tappaisi, ei silläkään olisi väliä koska emme ole enään kokemassa lopputulosta.
Parisuhteet vaikuttavat monesti jonkunlaiselta peliltä mihin itsekin voi hukkua korvia myöten, jos leikkiin mukaan lähtee. - huonotuuli
Mieheni ei ymmärrä, miksi toivoisin hänen katkaisevan yhteydenpidon naiseen, jonka kanssa petti minua. Mies päätti jatkaa kanssani. Toivoisin tälle asialle vahvistusta ihan sillä, että keskittyisi nyt sitten rakentelemaan tätä meidän suhdetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837