Palstalla kuulee juttua paljon siitä, että naiset eivät tee aloitteita.
Mulla on tästä sellainen käsitys omien kokemuksien pohjalta,että naiset tekee kyllä aloitteita, mutta ne vaan on erilaisia kuin miesten aloitteet.
Eli naisten tekemät aloitteet ovat sitä, että ne näyttää sulle ikäänkuin vihreää valoa omalla käytöksellään ja sun täytyy sitten osata poimia ne merkit ja tehdä siirtosi. Eli jos et halua hirveästi pakkeja,niin lukekaa noita naisten merkkejä. Jos niitä ei tule, niin ei ehkä kannata lähestyä, tai kannata ja kannata, mut kumminkin näin. Ja nuo merkit on niin selviä, että niistä ei voi erehtyä.
Naisten aloitteista.
43
340
Vastaukset
- asgfa994936
Paradoksi onkin siinä, että ei kukaan niitä pysty lukemaan. Lisäksi jokainen nainen toimii eri tavalla.
Toisin sanoen kysymys on aloitteen määritelmästä. Naiset eivät tee SUORIA aloitteita eli naiset eivät tee alotteita.- hdjdkdkdkkdkd
Oot vaan ap_ta huonompi lukemaan niitä!!!!
- eikö flaksi käy
"Ja nuo merkit on niin selviä, että niistä ei voi erehtyä."
Toiset pitäisi hakea kotoaan peiton alta sieltä takanurkasta.
Ja niitä naisten tekemiä aloitteita ei ole mitenkään mahdotonta lukea. Opettele niin ei tarvii ihmetellä. - sir_eino
En minäkään tee yleensä suoria aloitteita. Tai siis mikä nyt on aloite. No, en tee aloitteita niin että kysyisin heti jotain puolituttua kahville tai baarissa jonkun naisen numeroa vaan vedän sen small talk show:n ensin. Sit jos vedän sen oikein hyvin niin numeroa ei tarvitse kysyä. Nainen antaa sen. Ja jopa ehdottaa itse tapaamista tai jatkoja.
- nir-
sir_eino kirjoitti:
En minäkään tee yleensä suoria aloitteita. Tai siis mikä nyt on aloite. No, en tee aloitteita niin että kysyisin heti jotain puolituttua kahville tai baarissa jonkun naisen numeroa vaan vedän sen small talk show:n ensin. Sit jos vedän sen oikein hyvin niin numeroa ei tarvitse kysyä. Nainen antaa sen. Ja jopa ehdottaa itse tapaamista tai jatkoja.
Näin just. Ja itse asiassa omalla kohdallani olen huomannut että kun nainen tulee flirttailemaan, se on hyvin harvoin oikeesti asialla, kunhan pitää todistella kelpoollisuuttaan itselleen/kavereilleen/exälleen. Niissä oma onnistumisprosenttini on lähellä nollaa.
Sen sijaan jos itse saa jutun jollain käyntiin, nainen tarttuu varmasti syöttiin jos on kiinnostunut (ja miksi ei, sehän on win-win). Ja samahan se on toisinkin päin, eli kyllä olen sillon tosi (ehkä liian, jos edellistä kappaletta katsoo?) otettu, jos nainen tulee ihan erikseen mulle juttelemaan.
- Ei näin.
Paskat. Tollaset merkit ei oo aloitteita vaan se on aloite että menee juttelemaan jollekkin.
- gshshhshsh
Jos et osaa niin et osaa etkä tuolla asenteella opikkaan!!!!
- Gordon Gekko
Ainakin kaksi seurusteluani on alkanut niin, että nainen ei ole edes katsonut minuun päin, ennen kuin olen mennyt juttelemaan. Eli aina ei kannata odotella liikaa merkkejä.
Mutta olet toisaalta ihan oikeassa, jos niitä signaaleja osaisi lukea silloin kun niitä tulee, niin olis varmaan hyötyä... - Cranky_geek
Jep, kyllähän noita merkkejä on hyvä opetella erottamaan, niin osaa sitten lähestyä paremmin sellaisia naisia jotka on kiinnostuneita. Vaikkei noi nyt varsinaisesti aloitteita olekaan, niin mitäs sen väliä miten sitä yhteen päädytään. Se nyt vasta typerää on, että ihan periaatteesta ei tee mitään ja sulkee tahallaan silmänsä noilta vihjailuilta.
- verrattuna ulkkiksii
Tästähän juuri kirjoitin siinä toisessa ketjussa, että ulkomailla naiset osaavat näyttää selvemmin ja naisellisemmin ja tyylikkäämmin sitä vihreää valoa. Suomessa feministinen tapakulttuuri on poistanut naisten käytöksestä aiemmin totutut koodit tällaisiin juttuihin ja jos suomalaisista naisista haluaa löytää niitä "vihreän valon" merkkejä niin täytyy olla todella taitava lukemaan naisten kehokieltä ja ilmeitä.
- Cobra'
Ei, kyllä ne on ihan päivän selviä. Naiset ei tee tätä vaikeaksi. Varsinkin työpaikoilla, mutta myös yö kerhoissa. Viime vuosina olen oikeen oppinu lukemaan myös heikompia singaaleja.
Eli kyllä tässä vähän siihen tullaan, että se on nainen joka tekee valinnan, mies päättää käyttääkö tarjouksen hyödykseen. - verrattuna ulkkiksii
Cobra' kirjoitti:
Ei, kyllä ne on ihan päivän selviä. Naiset ei tee tätä vaikeaksi. Varsinkin työpaikoilla, mutta myös yö kerhoissa. Viime vuosina olen oikeen oppinu lukemaan myös heikompia singaaleja.
Eli kyllä tässä vähän siihen tullaan, että se on nainen joka tekee valinnan, mies päättää käyttääkö tarjouksen hyödykseen.Olen samaa mieltä että nainen on se joka tekee valinnan. Pidän kuitenkin kantani että ulkomailla naisilla on hallussa selvemmin erilaiset naisellisen viehkeät koodiliikkeet joilla mies kutsutaan lähestymään. Minulla on kokemusta muutamastakin ulkomaisesta naisesta vaihtariajoilta ja erilaisilta reissuilta vaikka en olekaan yrittänyt ulkomailla iskeä kovinkaan montaa naista. Ne naiset joita olen ulkomailla lähestynyt ovat vain paljon selkeämmin viestittäneet minulle että "hei kiva poika tule juttelemaan" ja myöhemmin illan aikana että "suutele mua tai silitä mua".
Suomessa naiset eivät viestitä ollenkaan niin selkeästi näitä juttuja paitsi jos ovat kännissä jonkun tosi komistuksen lähellä. Sitten suomalaiset naiset alkavat kerta heitolla tyylittömiksi tyrkyiksi.
Uskon että tämä johtuu feministisestä tapakulttuurista jossa naisten ei tarvitse olla naisia enää millään tasolla eikä heille pikkutyttöinäkään opeteta yhtään naisellisuutta. - Neiti Katse
Cobra' kirjoitti:
Eli kyllä tässä vähän siihen tullaan, että se on nainen joka tekee valinnan, mies päättää käyttääkö tarjouksen hyödykseen.Näin. Jotkut miehet osaa. Yhden kerran tapasin miehen ja olisin itsekin kyllä tehnyt selkeän aloitteen, mutta en ennättänyt... katsoin vain miestä, hymyilin pienesti, laskin katseen alas ja nostin sen taas... ja mies tarttui heti tilaisuuteen, mun ei tarvinnutkaan tehdä mitään enempää! :D
- sdgsdg56889
Cobra' kirjoitti:
Eli kyllä tässä vähän siihen tullaan, että se on nainen joka tekee valinnan, mies päättää käyttääkö tarjouksen hyödykseen.Voi olla, että olet, mutta voi myös olla ettet ole. On mahdollista, että olet esimerkiksi lähestynyt sellaisia naisia, joita olet miellyttänyt luullen heidän antaneen "signaaleita".
- Kertis
Cobra' kirjoitti:
Eli kyllä tässä vähän siihen tullaan, että se on nainen joka tekee valinnan, mies päättää käyttääkö tarjouksen hyödykseen.EIpä monien tähän ketjuun tulleiden vastausten perusteella aivan päivänselvältä vaikuta. Itsekin kerrot kehittyneesi viime vuosina, joten jokin siinä on vaatinut sinultakin joko tietoista opettelua tai käytännössä harjaantumista.
Valitettavasti kuulun myös itse tässä suhteessa puusilmäisimpään joukkoon. - sir_eino
No suomalainen kulttuuri on muutenkin vähän suorempi kun monissa muissa maissa. Meillä ei ole small talk ollut koskaan suuressa arvossa eikä flirttailu. Mutta ei mulla kyllä ole yleensä ollut vaikeuksia tulkita suomalaisiakaan naisia. Ei ne naiset sitä erityisen vaikeaksi tee. Kerran olin baarissa ja tyttö vaan näytti että vieressä on tyhjä paikka. Luulen että se halusi että menen siihen istumaan. Menin.
- sir_eino
sir_eino kirjoitti:
No suomalainen kulttuuri on muutenkin vähän suorempi kun monissa muissa maissa. Meillä ei ole small talk ollut koskaan suuressa arvossa eikä flirttailu. Mutta ei mulla kyllä ole yleensä ollut vaikeuksia tulkita suomalaisiakaan naisia. Ei ne naiset sitä erityisen vaikeaksi tee. Kerran olin baarissa ja tyttö vaan näytti että vieressä on tyhjä paikka. Luulen että se halusi että menen siihen istumaan. Menin.
Ja kyllähän naiset, myös suomalaiset, flirttailee ja hymyilee aika paljon. Joskus voi olla vähän vaikea tulkita että onko ne vaan ystävällisiä vai ihan muut asiat mielessä. No, kyllä se yleensä siitä selviää.
- sir_eino
verrattuna ulkkiksii kirjoitti:
Olen samaa mieltä että nainen on se joka tekee valinnan. Pidän kuitenkin kantani että ulkomailla naisilla on hallussa selvemmin erilaiset naisellisen viehkeät koodiliikkeet joilla mies kutsutaan lähestymään. Minulla on kokemusta muutamastakin ulkomaisesta naisesta vaihtariajoilta ja erilaisilta reissuilta vaikka en olekaan yrittänyt ulkomailla iskeä kovinkaan montaa naista. Ne naiset joita olen ulkomailla lähestynyt ovat vain paljon selkeämmin viestittäneet minulle että "hei kiva poika tule juttelemaan" ja myöhemmin illan aikana että "suutele mua tai silitä mua".
Suomessa naiset eivät viestitä ollenkaan niin selkeästi näitä juttuja paitsi jos ovat kännissä jonkun tosi komistuksen lähellä. Sitten suomalaiset naiset alkavat kerta heitolla tyylittömiksi tyrkyiksi.
Uskon että tämä johtuu feministisestä tapakulttuurista jossa naisten ei tarvitse olla naisia enää millään tasolla eikä heille pikkutyttöinäkään opeteta yhtään naisellisuutta.Mä uskon että tietty jäyhyys joidenkin suomalaisten naisten ja varmaan naisnäkökulmasta myös miesten käytöksessä johtuu siitä että meillä ei arvosteta small talkia ja arvostetaan enemmän rehellisyyttä ja suoruutta kun vihjailua. Esimerkiksi amerikkalainen tai britti on aina kohtelias puolitutuille, ei sano negatiivisia asioita jne. Suomalainen taas saattaa puolitutullekin töksäyttää että oli ihan paska päivä, muija jätti ja palkka meni ulosottoon. Toinen vaihtoehto on ettei sanota mitään.
Kaupungeissa kulttuuri on kyllä jo muuttunut vähän kansainvälisempään suuntaan mutta pikkukaupungeissa ja maalla tilanne on juuri tuo. - heikosti selviää
sir_eino kirjoitti:
Ja kyllähän naiset, myös suomalaiset, flirttailee ja hymyilee aika paljon. Joskus voi olla vähän vaikea tulkita että onko ne vaan ystävällisiä vai ihan muut asiat mielessä. No, kyllä se yleensä siitä selviää.
Vai hymyilevätkö piruuttaan/vittuillakseen...
- sir_eino
heikosti selviää kirjoitti:
Vai hymyilevätkö piruuttaan/vittuillakseen...
Vittumaisen hymyn kyllä huomaa helposti.
- nir-
sir_eino kirjoitti:
Mä uskon että tietty jäyhyys joidenkin suomalaisten naisten ja varmaan naisnäkökulmasta myös miesten käytöksessä johtuu siitä että meillä ei arvosteta small talkia ja arvostetaan enemmän rehellisyyttä ja suoruutta kun vihjailua. Esimerkiksi amerikkalainen tai britti on aina kohtelias puolitutuille, ei sano negatiivisia asioita jne. Suomalainen taas saattaa puolitutullekin töksäyttää että oli ihan paska päivä, muija jätti ja palkka meni ulosottoon. Toinen vaihtoehto on ettei sanota mitään.
Kaupungeissa kulttuuri on kyllä jo muuttunut vähän kansainvälisempään suuntaan mutta pikkukaupungeissa ja maalla tilanne on juuri tuo.Totta joka sana.
Olen myös huomannut, että suomenruotsalaiset ovat merkittävästi länsimaisempia tässä kuin me muut. Yksi pyöritti minua raukkaa small talkissa ihan täysiä joku aika sitten... - nir-
Kertis kirjoitti:
EIpä monien tähän ketjuun tulleiden vastausten perusteella aivan päivänselvältä vaikuta. Itsekin kerrot kehittyneesi viime vuosina, joten jokin siinä on vaatinut sinultakin joko tietoista opettelua tai käytännössä harjaantumista.
Valitettavasti kuulun myös itse tässä suhteessa puusilmäisimpään joukkoon.Mutta onko väliä? Loppujen lopuksi ei ole haittaa lähestyä useampiakaan, kunhan tajuaa milloin on syytä lopettaa.
Itse olen huomannut, että "voiko tähän istua" on, vaikkakin monta mahdollisuutta poissulkeva, todella tehokas keino. Jos ei ole yhtään kiinnostunut sanoo varmasti ei (ja jos ei sano, on ihan oma vika ja tulee varmasti nopeasti esille). Jos on kiinnostunut sanoo mahdollisesti kyllä. Ehkät jää väliin, mutta tämä kai on sitä "luonnon valintaa".
Itselle "ei" on tullut vaan pari kertaa (ja silloin tosi jäätävästi), mutta ei tietenkään pikku juttelun jälkeen useista jutuista ole mitään tullut. Ja aina ei ole uskaltanut, pitää olla sopiva fiilis :)
- Naisasialooseri.
Näin autistisena miehenä minun on todella vaikea nähdä noita naisten vihjeitä. Monesti olen funtsaillut jälkeen päin, että olikohan tuo aloite vai ei.
Olen nimittäin sosiaalisesti umpisokea.
Kerrankin yksi nainen törmäsi minuun, ehkä tarkoituksella, mutta tajusin sen vasta jälkeenpäin. - Tälläistä täällä
Mulla taas on omien kokemusten mukaan sellainen käsitys etteivät naiset juuri valoa näyttele, vaan tekevät suoraan aloitteen. Tai en ainakaan ole huomannut koskaan mitään valon näyttämistä aloitteeseen. Voihan olla että kuljen silmät kiinni.
Minkälaisia ne selvät merkit mahtaa olla? Selvältä ehkä kuulostaisi joku lento suukkojen lähttäminen, etusormelle luokse viitominen, eteen pysähtyminen ja senjälkeen suoraan silmiin katsominen hymyilleen, mutta en tosiaan ole koskaan törmännyt...- Lollotilollaa
Ei ne ainakaan tollasia tee, ellet ole joku rockstara. Joku pikainen katse ja virne ehkä.
- kskkkksksksksksk
"Minkälaisia ne selvät merkit mahtaa olla?" => "katsoin vain miestä, hymyilin pienesti, laskin katseen alas ja nostin sen taas... ja mies tarttui heti tilaisuuteen"
- Tälläistä täällä
kskkkksksksksksk kirjoitti:
"Minkälaisia ne selvät merkit mahtaa olla?" => "katsoin vain miestä, hymyilin pienesti, laskin katseen alas ja nostin sen taas... ja mies tarttui heti tilaisuuteen"
Tuo jolta lainasit vastauksen kirjoitti, että olisi tehnyt itsekkin aloitteen mutta mies ehti ensin. Hain lähinnä selviä merkkejä tapauksiin joissa nainen ei sitä aloitetta aijo tehdä, mutta viestittää silti selvästi virheää valoa.
- Tälläistä täällä
Lollotilollaa kirjoitti:
Ei ne ainakaan tollasia tee, ellet ole joku rockstara. Joku pikainen katse ja virne ehkä.
Tiedä sitten miten selvä tuollainen merkki on, sillä mm. työpaikan tädit vaihtavat vastaantullesa pikaisia katseita ja virneitä vaikka on sormus sormessa :-)
- hjsssssssssssssssuu
Tälläistä täällä kirjoitti:
Tuo jolta lainasit vastauksen kirjoitti, että olisi tehnyt itsekkin aloitteen mutta mies ehti ensin. Hain lähinnä selviä merkkejä tapauksiin joissa nainen ei sitä aloitetta aijo tehdä, mutta viestittää silti selvästi virheää valoa.
Ongelmia myös luetun ymmärtämisessä? Olisi tehnyt aloitteen jos mies ei olisi osannut lukea niitä pieniä vihjeitä...
- Miss Fury
Minun, nainen, aloitteet ovat kyllä ihan aloitteita eikä mitään savumerkkejä.
Miksi pitää yleistää? En käsitä.- verrattuna ulkkiksii
Minulla on puujalka toisessa jalassa, jalka jouduttiin amputoimaan. Kävelen keppien varassa. Miksi pitää yleistää että ihmiset kävelevät kahdella jalalla?!??
- dgfhdhgfdh
Koska yksittäistapausten varaan ei voi perustaa mitään. Onhan se ehkä hyvä tietää että niitäkin on olemassa.
- Miss Fury
dgfhdhgfdh kirjoitti:
Koska yksittäistapausten varaan ei voi perustaa mitään. Onhan se ehkä hyvä tietää että niitäkin on olemassa.
No yksittäistapaus=kaikki naiset joita tunnen minä mukaan lukien :D
- Mr Nice Guy
Miss Fury kirjoitti:
No yksittäistapaus=kaikki naiset joita tunnen minä mukaan lukien :D
Mitä lasket aloitteeksi? Hymy, keskustelualoitus, vonkaus, jotain muuta?
- Miss Fury
Mr Nice Guy kirjoitti:
Mitä lasket aloitteeksi? Hymy, keskustelualoitus, vonkaus, jotain muuta?
Keskustelun aloitus. Hymy tai muu hienovaraisuus ei riitä.
- eestaas
Voi herranpieksut taas.. Yksilöitähän täällä ollaa ja kaikki toimii omalla tavallaan, mut haluisin sanoo tähän, ettei ne miesten merkit oo yhtään sen selvempiä ku naisten! Joskus sitä ehkä tajuu kumpiki, että toinen on kiinnostunu, mut joskus sitä saa mennä kokeilemaa kepillä jäätä ennen ku tietää.
Esimerkkinä kerran tapasin yhen miehen ja ajan kanssa jopa mie tajusin, että se on kiinnostunu, oli sen verran selvät merkit. Toisen kerran sitte piti lähtee tosi varovasti liikkeelle koska miehestä ei nähny mitään ulospäin, mut jälkeenpäin kuulin, että oli ollut korviaan myöten ihastunut jo alusta asti..
Ja alotteitten tekemiseen.. Oon ollu pienenä tosi ujo ja arka ja varsinki miesten suhteen. Siitä huolimatta kysyin pari kuukautta sitten erästä miestä ulos :) En ois uskonu ittekään ja hieman jännitti, mut hyvinhän se sitten meni ;) Tosin kyllä mie useimmin varmaan annan niitä merkkejä ja toivon, että mies haluu tai tajuu pyytää ulos. Mut miun mielestä nainenki voi ihan hyvin ehottaa vaikka kahville menoo, ei sitä tarttee aina oottaa josko mies tulis kysymää. - sir_eino
Aika pitkälle samaa mieltä. Poikkeuksia tietenkin löytyy. Jotkut naiset tekee niin selviä aloitteita ettei niistä voi erehtyä. Mutta enimmäkseen naiset vaan vihjaa että nyt poika tänne ja suu auki, esittele vaikka itsesi.
Voi naisia lähestyä ilman niitä merkkejäkin, mutta riski tulla torjutuksi on suurempi. Jos nainen vihjaa niin silloin voi olla aika varma että jos ei vedä juttua ihan överiksi, saa ainakin puhelinnumeron. Joo olen myös kuullut naisten jopa sanova, että he tekevät aloitteita. Esim. hymyilemällä.
Ongelma vain on, että ei noita aloitteiksi lasketa ja niistähän voi erehtyä.- readmorethanonebook
Tänne minun piti kirjoittaa. Olen huono tekemään aloitetta, sillä en luota omaan vetovoimaani lankaan, enkä osaa small talkia. Sama pätee kavereiden hakuun.
Ongelmana on myös se että minusta näyttävät kiinnostuvan vain hiljaiset ihmiset.
Saan aina jälkikäteen kuulla jonkun olleet ihastunut minuun tai olleen selkeästi kiinnostunut, joko näiltä henkilöiltä itseltään tai muilta. En ikinä itse näe tätä, sillä en usko niin mukavien ja fiksujen voivan tykätä minusta.
Kiva palsta muuten. Todella järkyttävää tekstiä aina välillä. - dfgergwr
"Ja nuo merkit on niin selviä, että niistä ei voi erehtyä."
Jos ne kerran ovat niin selviä, niin voisiko joku antaa esimerkin tällaisesta SELVÄSTÄ aloitteesta?
Kokemukseni mukaan naiset tekevät lähinnä sellaisia aloitteita, jotka he voivat halutessaan perua ja väittää ettei se mikään aloitus ollutkaan.
Esim pitkä katse ja hymy = Miehet tulkitsee pelkän hymynkin merkiksi siitä että olisi kiinnostunut.
Tai katse ja hiuksien pyörittely sormien ympäri = Eikö nainen saa pyöritellä hiuksiaan ettei sitä tulkittaisi flirtiksi.
Se ei ole mikään aloite, jonka voi halutessaan perua. - Naisten ystävä
Nuo aloitteet on niin hienovaraisia että pitää olla paatunut naistenmies että ne tunnistaa.
- miehenkuvotus
Minä en osaa lukea naisten viestejä, tai sitten olen vain niin vasten mielinen ettei niitä tule ollenkkan. Veikkaan, että pelissä on molempia, mutta enimmäkseen mun vastenmielisyyttä. Olen ratkaissut asian siten että en lähesty naisia. Empähän pilaa kenenkään päivää tai loukkaa ketään. Olen huomannut, että kaltaiseni miehen huomio ennemminkin loukkaa naista kuin piristää.
- _yksi_mies
Mun näkökulma on se, ettei se ole ainakaan mies joka häviää, kun suhde jää muodostumatta tai kariutuu.
Eikä se oikea parisuhdekkaan niin hemmetin hieno asia ole, kuten sitä täällä maiinostetaan. Se on hieno asia mielikuvissa ja muiden tarinoissa, mutta todellisuudessa vain kuin uusi auto kaupan näyteikkunassa. Ostat auton, ajelet sillä, eikä se kohta tunnukkaan enään niin hienolta kuin näyteikkunassa. Auton omistajalla on nyt myös vastuu sen kunnosta, ja se maksaa rahaa. Muutaman viikon ajelun jälkeen toteat, että ajaminen on oikeastaan aika puultamaistuvaa hommaa, ei niin hohdokasta kuin mielikuvissa ja rahat olisi voinut sijoittaa paremminkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069