Minua ärsyttävät suunnattomasti palstalla viljelly idioottimaiset stereotypiat, joista en kykene tunnistamaan ketään (paitsi ehkä jonkun reality-tv näyttelijän).
Miehisiä stereotypioitakin löytyy, mutta, ainakin näin naisen näkökulmasta, tuntuu että naisiin kohdistuvia löytyisi rutkasti enemmän.
Minä en tunne yhtään naista, jota kiinnostaisi miehen lompakon paksuus. En väitä etteikö tälläisiäkin naisia ole, en vain ole tutustunut yhteenkään. Onneksi.
Tunnen naisia, jotka arvottavat ulkonäköä yli kaiken. Minun ystäväpiirini he eivät kuitenkaan kuulu. Minä myönnän pitäväni tyyliä tärkeänä mutta ulkonäkö itsessään on täysin sivuseikka. Eikä tyyli tässä yhteydessä tarkoita mitään designerpukua vaan persoonallista ja mielenkiintoista tyyliä. Sellaista tyyliä joka kertoo jotain positiivista kantajastaan.
Minua ällöttävät lihaksikkaat ja ruskettuneet miehet, mutta olen sellaisenkin kanssa seurustellut. Ei siis ole mikään este.
Naiset kuulemma pitävät voimakkaista miehistä. Noh. Riippuu mitä voimakkaalla tarkoitetaan. Itse en pidä machoismista tai holhoavasta asenteesta. Minua ei kiinnosta kykeneekö mies puolustamaan minua tappelussa, sillä omapahan oli tappeluni. Olen itseasiassa nuorena puolustanut silloista poikaystävääni tappelussa.
Kaveripiirini miehet ovat yleisesti "pehmeää" sorttia.
Naiset eivät tee muka aloitetta, mutta minun tuttavapiirissäni asia on ihan päinvastoin. Minä kuitenkin harvoin esim. baarissa tätä harrastan, sillä yleensä ihmiset pukeutuvat niin ettei heitä katsomalla voi tietää ovatko he lainkaan kiinnostavia. Miksi ihmiset pukeutuvat yleensä niin persoonattomasti?
Onko teille stereotypioiden levittäjille tullut mieleen, että kuljette ihan väärissä ympyröissä? Kuulostaa pintaliitotouhuilta tuommoiset.
Ärsyttäviä stereotypioita
64
273
Vastaukset
- sillitrooli
Olen elämäni aikana kulkenut erään musiikkialakulttuurin päihdepitoisissa ympyröissä, erään akateemisen oppilaitoksen jupahtavissa opiskelupiireissä, erään vapaaehtoistoiminnan hipahtavissa ympyröissä, sekä lisäksi yhdessä kohtuu perusmiehisessä insinöörihenkisessä kaveripiirissä. Kaikissa näissä olen havainnoinut samoja lainalaisuuksia naisten ihannoimista miehistä ja perustan käyttämäni stereotypiat näille vuosien varrella eri ympyröissä kertyneille havainnoille.
- Miss Fury
Miksi yleistät? Kerroin joukosta naisia, jotka eivät toimi niin.
Epäilen että suurin osa naisista ei ole kiinnostunut lompakostasi.
Suurin osa on kiinnostunut ulkonäöstä, mutta niin ovat miehetkin.
Mitä kiksejä saat yleistäessäsi? Näytät vain itsestäsi ruman kuvan. - Ääribantu
Miss Fury kirjoitti:
Miksi yleistät? Kerroin joukosta naisia, jotka eivät toimi niin.
Epäilen että suurin osa naisista ei ole kiinnostunut lompakostasi.
Suurin osa on kiinnostunut ulkonäöstä, mutta niin ovat miehetkin.
Mitä kiksejä saat yleistäessäsi? Näytät vain itsestäsi ruman kuvan.Yleistykset ovat tärkeitä, että miehet ymmärtävät toimia oikein jo nuoresta pitäen, ja maksimoivat mahdollisuutensa tyydyttää itsensä ja naiset.
- Miss Fury
Ääribantu kirjoitti:
Yleistykset ovat tärkeitä, että miehet ymmärtävät toimia oikein jo nuoresta pitäen, ja maksimoivat mahdollisuutensa tyydyttää itsensä ja naiset.
No ei kuulosta kyllä miltään maksimoinnilta.
- :((
ATN naisetkin ovat pintaliitäjiä ja haluavat YTM miehen
- Miss Fury
Mikä on ATN ja YTM?
Ja miten tämä liittyy aloitukseeni?
- just joooo
No ei naiset ainakaan suoraan sano miehen varalliuudesta välittävänsä, mutta miehen varallisuus luo hänen ympärilleen jo sellaiset puitteet että sellainen kiinnostaa ketä hyvänsäkin, ja ennen kaikkea varallisuus näkyy miehen käytöksessä mm. itsevarmuutena ja useimmiten hyvänä pukeutumisenakin ja hienoina autoina j.n.e. ja nämä taasen ilman muuta vetoavat naisiin. Nämä jutut vaikuttavat myös miehen varsinaiseen ulkonäköönkin joka on aina naisille tärekeä asia, niinkuin tuossa aivan oikein itsekkin sanoit tämän asian olevan.
Vielä ihan varallisuudestakain erikseen ajateltunan tärkeä asia on miehen asema tavarantuotannossa ja yleensäkin hänen aktiivinen roolinsa talousasioissa ja siis yhteiskunnallinen status. Nämä asiat myös tukevat paljon miehen itsetuntoa ja saavat hänet käyttäytymään itsevarman oloisesti naisten edessä.
Nainen ei todellakaan piittaa siitä lompakon paksuudesta, millä ei kirjaimellisesti ajatellen olekkaan enää aikoihin ollut mitään muutakaan merkitystä kun korteilla ja bittirahalla pelataan. Mutta naiselle on ensiarvoisen tärkeä asia se että mies näyttää panettavan oloiselta. Miehen panettavuudelle naisen silmissä taasen antaa pohjat hänen fyysiset raaminsa ja naamataulu. Ja tätä panaettavan oloisuutta naisen silmissä puolestaan tukee miehessä ratkaisevallakin tavalla juuri siis nämä y.m. asiat, varallisuus ja asema tavarantuotannossa ja yhteiskunnassa yleensä.
Mutta näitä varakkaita ja siihen päälle vielä suht. hyvän näköisiä miehiä ei riitä kuin harvoille kauneille naisille.
Myös kääntäen miehen varattomuus, työttömyys ja yhteiskunnallisen aseman puute vaikuttaa mieheen ihan käänteisellä tavalla tehden miehestä vähemmän panettavan oloisen naisten silmissä. Toki varattomalle ja asemattomalle miehellekkin yhtälailla jonkinlaiset pohjat lyö myös hänen fyysiset raaminsa ja naamataulunsa.
Naiset sanovat haluavansa yhden laisia miehiä, mutta oikeasti haluavat ihan toisen laisia miehiä, ja käytännössä yleensä päätyvät kolmannen laisten miesten seuraan. Näin siis nimenomaan nuorena siinä parhaassa parinhakuvaiheessaan.- Miss Fury
Kuten sanoin hyvä tyyli ei ole kalliita vaatteita. En ole koskaan seurustellut rikkaan tai edes varakkaan tai keski-tuloisen miehen kanssa. Ahdistuisin jos mies vaatisi mennä kalliisiin paikkoihin ja minun olisi annettava maksaa, sillä minullahan ei sellaisiin olisi varaa. Minä ahdistun myös tavarapaljoudessa ja kalliiden tavaroiden keskellä. En kehtaisi mennä kalliiseen autoon.
- FF
Voin sanoa suoraan, ettei kiinnosta työtön. Sen sijaan se ei ole este, jos ihminen on tilapäisesti between jobs.
Työpaikalla ei ole merkitystä elättämisen(i) kannalta vaan pitkittynyt työttömyys kertoo asenteista työntekoa kohtaan ja sellaiset asenteet ovat kaukana omistani. Todennäköisesti silloin ei muutenkaan olisi kovin paljon yhteistä.
Voimakkuutta tai lihaksia en ole koskaan kaivannut, ulkonäön pitää toki olla miellyttävä - _minua_ miellyttävä. Itse katson miehessä ensimmäisenä silmiä ja jos siellä ei ole ketään kotona tai katse harhailee katonreunassa tai lattialistoissa niin ei oikein herää kiinnostus.
Rahatilanne ei saa olla liian poikkeava omastani, jos tarkoitus on tehdä yhdessä asioita (matkailu, harrastukset). Eli liika varakkuuskin voi olla ongelma, koska itse en pysty kustantamaan Karibian matkoja. (Ei, en todellakaan antaisi miehen maksaa, koska "sen lauluja laulat kenen leipää syöt", silloin pitäisi myös toimia hänen ehdoillaan eikä sellaisesta lomasta olisi mitään iloa.)
Aloitteiden teossa kaipaisin vähän täsmennystä siihen, mikä lasketaan aloitteeksi. Keskustelualoitteita teen aina kun siihen on tilaisuus mutta kun en hae aktiivisesti seuraa niin en tee "iskuyrityksiä". Jos kesäloman jälkeen tuntuu siltä, että sitä voisi kaivata "pimeneviin syysiltoihin" seuraa niin sitten pitää kai aktivoitua.
Mitä muita stereotypioita voisin kumota?- Back to reality
no että ruma nainen kuten sinä hakee seuraa vähemmillä kriteereillä vain sen takia koska sattuu olemaan vähemmän kaunis eli vähemmän haluttava, mutta jos olisi miesten suosiossa niin samat miehet eivät kiinnostaisi lainkaan.
Oho, sitä sinä et voikaan kumota.
Mä veikkaan että sinä sekä miss fury kuulutte samaan kategoriaan tai sitten olette todella harvinaisia poikkeuksia, mitkä eivät muuten kumoa sitten yhtään stereotypiaa. - Back to reality
"Työpaikalla ei ole merkitystä elättämisen(i) kannalta vaan pitkittynyt työttömyys kertoo asenteista työntekoa kohtaan ja sellaiset asenteet ovat kaukana omistani. "
Totta helvetissä sillä on merkitystä.
Paskaa työtä ei jaksa kukaan tehdä eikä siitä ole kokemuksen kannalta mitään hyötyä
Pitkittynyt työttömyys kertoo usein siitä ettei omalta alalta löydy töitä vain siltä alueelta mistä hakee.
Siis jos on kouluttautunut.
- Back to reality
Kerroppa itsestäsi ja tuttavapiiristäsi niin nähdään miten ne sopivat edes yleiseen tarkasteluun.
- Miss Fury
Ai minä? Mitä pitäisi kertoa? Koostuu 21-32-vuotiaista naisista(ja miehistä tietysti mutta tarkoitat ilmeisesti naisia). Moninaisista elämäntilanteista. On vakuutusmyyjää, työtöntä, opiskelijaa, ruokalantätiä, taiteilijaa, kaupankassaa, lehdenjakajaa, painotuotesuunnittelijaa.
Erinäköisiäkin. Blondeja, punapäitä(näitä ehkä keskivertoa enemmän), tummahiuksisia. Ylipainoisia, urheilullisia, normipainoisia, hoikkia.
Pitkiä ja lyhyitä.
Tyylillisesti enimmäkseen vähän enemmän ei-valtavirtaan päin menevää.
Itse olen 26-vuotias, urheilullinen, lyhyt, punapää(tällä hetkellä aatoksissa kokeilla taas vaaleampaa kuontaloa), työtön ja tyylini on naisellinen mutta värikäs.
- jep jeps
Turha näille tyypeille on mitään yrittää selittää. Ne kun on päättäneet mielessään, että kaikki naiset on tietynlaisia/uskovat naisista vain pahaa, eivätkä uskostaan suostu luopumaan vaikka mikä olisi.
Nämä tietyt miehet ovat niin naisia tuntemansa epäluuloisuuden ja pelon vallassa, että he todennäköisesti omalla käytöksellään osoittavat sen niin selkeästi (sanatonta viestintää) että karkoittavat kaikki naiset pois ja tuomitsevat itsensä yksinäisyyteen tahtomattaan.- Back to reality
Voi tulla järkyttävänä yllätyksenä mutta palstalla on kyllä ihan normaalejakin miehiä (vai olenko normaali kun olen sinkkumies?!!!) mutta joilla on riittävästi näyttöä aika monista näistä asioista.
Ainakin näin äkkiseltään kalahtaa korvaan tällaiset "ulkonäöllä ei ole väliä" mutta tyylillä on.
Siis tarkoittaa ehkä että ei saa näyttää narukäsi nöriltä tai liian tauno tavalliselta vaan erityisen mielellään trendikkäältä "normaali" mieheltä, joka kuitenkaan ei ole ruskistettu lihastanko.
Samoin tuo aloitteiden teko kommentti herättää ihmetystä, koska jos jostakin olen tasavarma niin siitä stereotypiasta että NAISET EIVÄT TEE ALOITTEITA.
Ainoastaan silloin jos tilanne on todella epätoivoinen ja he eivät löydä ketään tai mies on joku todella namuliini. Sitten ehkä. Ehkä.
Tulee mieleen että kun joku lähtee tällä tavoin stereotypioita kumoamaan niin siinä mennään sitten sinne toiseen äärilaitaan ja väitetään vähän vaikka mitä mikä ei pidä paikkaansa.
Mutta nähtävästi homma menee niin että jos täällä palstalla ei hyväksy naisten omia näkemyksiä asioista niin on ruma, katkera, säälittävä yksinäinen neitsyt runkkari.
Totta helvetissä olen epäluuloinen naisia kohtaan. Siihen on helvetin hyvät syytkin.
Kumma kyllä jos naiset eivät luota miehiin niin siitä ei syyllistetä naista vaan miehiä mutta jos mies ei luota naisiin niin se on jotenkin taas miehen itsensä vika.
Sekin on muuten sitten eri asia että halveksiiko naisia kuin se ettei heihin luota ja valitettavasti aika monet stereotypiat pitävät naisista yleisesti paikkansa. Toki ei jokaisen naisen kohdalla. - Miss Fury
Back to reality kirjoitti:
Voi tulla järkyttävänä yllätyksenä mutta palstalla on kyllä ihan normaalejakin miehiä (vai olenko normaali kun olen sinkkumies?!!!) mutta joilla on riittävästi näyttöä aika monista näistä asioista.
Ainakin näin äkkiseltään kalahtaa korvaan tällaiset "ulkonäöllä ei ole väliä" mutta tyylillä on.
Siis tarkoittaa ehkä että ei saa näyttää narukäsi nöriltä tai liian tauno tavalliselta vaan erityisen mielellään trendikkäältä "normaali" mieheltä, joka kuitenkaan ei ole ruskistettu lihastanko.
Samoin tuo aloitteiden teko kommentti herättää ihmetystä, koska jos jostakin olen tasavarma niin siitä stereotypiasta että NAISET EIVÄT TEE ALOITTEITA.
Ainoastaan silloin jos tilanne on todella epätoivoinen ja he eivät löydä ketään tai mies on joku todella namuliini. Sitten ehkä. Ehkä.
Tulee mieleen että kun joku lähtee tällä tavoin stereotypioita kumoamaan niin siinä mennään sitten sinne toiseen äärilaitaan ja väitetään vähän vaikka mitä mikä ei pidä paikkaansa.
Mutta nähtävästi homma menee niin että jos täällä palstalla ei hyväksy naisten omia näkemyksiä asioista niin on ruma, katkera, säälittävä yksinäinen neitsyt runkkari.
Totta helvetissä olen epäluuloinen naisia kohtaan. Siihen on helvetin hyvät syytkin.
Kumma kyllä jos naiset eivät luota miehiin niin siitä ei syyllistetä naista vaan miehiä mutta jos mies ei luota naisiin niin se on jotenkin taas miehen itsensä vika.
Sekin on muuten sitten eri asia että halveksiiko naisia kuin se ettei heihin luota ja valitettavasti aika monet stereotypiat pitävät naisista yleisesti paikkansa. Toki ei jokaisen naisen kohdalla."Ainakin näin äkkiseltään kalahtaa korvaan tällaiset "ulkonäöllä ei ole väliä" mutta tyylillä on.
Siis tarkoittaa ehkä että ei saa näyttää narukäsi nöriltä tai liian tauno tavalliselta vaan erityisen mielellään trendikkäältä "normaali" mieheltä, joka kuitenkaan ei ole ruskistettu lihastanko."
Jos viittaat minuun niin älä viitsi. Mikäs olisi nörttiä kuumempaa? Nörteillä on usein juurikin hyvä tyyli, joka kertoo persoonasta.
Tyyli on täysin eriasia kuin trendikkyys. Trendikkyys on persoonattomuutta.
"Samoin tuo aloitteiden teko kommentti herättää ihmetystä, koska jos jostakin olen tasavarma niin siitä stereotypiasta että NAISET EIVÄT TEE ALOITTEITA."
Minä teen ja kaverini tekevät. Useat tällä kirjoittavat naiset tekevät.
En tietenkään joka ikisellä kerralla mutta hyvin usein kuitenkin.
"Ainoastaan silloin jos tilanne on todella epätoivoinen ja he eivät löydä ketään tai mies on joku todella namuliini. Sitten ehkä. Ehkä."
Ehkä olen sitten epätoivoinen :D Oletko miettinyt, että ehkä keskimääräisesti naiset eivät juuri tästä syystä tee aloitteita niin usein? He eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta. Minua ei moinen jaksa vaivata.
Namuliini?
"Tulee mieleen että kun joku lähtee tällä tavoin stereotypioita kumoamaan niin siinä mennään sitten sinne toiseen äärilaitaan ja väitetään vähän vaikka mitä mikä ei pidä paikkaansa."
Minä en ole ainakaan kertaakaan valehdellut. Usko pois. Kaikki eivät ole samasta muotista. - Back to reality
Miss Fury kirjoitti:
"Ainakin näin äkkiseltään kalahtaa korvaan tällaiset "ulkonäöllä ei ole väliä" mutta tyylillä on.
Siis tarkoittaa ehkä että ei saa näyttää narukäsi nöriltä tai liian tauno tavalliselta vaan erityisen mielellään trendikkäältä "normaali" mieheltä, joka kuitenkaan ei ole ruskistettu lihastanko."
Jos viittaat minuun niin älä viitsi. Mikäs olisi nörttiä kuumempaa? Nörteillä on usein juurikin hyvä tyyli, joka kertoo persoonasta.
Tyyli on täysin eriasia kuin trendikkyys. Trendikkyys on persoonattomuutta.
"Samoin tuo aloitteiden teko kommentti herättää ihmetystä, koska jos jostakin olen tasavarma niin siitä stereotypiasta että NAISET EIVÄT TEE ALOITTEITA."
Minä teen ja kaverini tekevät. Useat tällä kirjoittavat naiset tekevät.
En tietenkään joka ikisellä kerralla mutta hyvin usein kuitenkin.
"Ainoastaan silloin jos tilanne on todella epätoivoinen ja he eivät löydä ketään tai mies on joku todella namuliini. Sitten ehkä. Ehkä."
Ehkä olen sitten epätoivoinen :D Oletko miettinyt, että ehkä keskimääräisesti naiset eivät juuri tästä syystä tee aloitteita niin usein? He eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta. Minua ei moinen jaksa vaivata.
Namuliini?
"Tulee mieleen että kun joku lähtee tällä tavoin stereotypioita kumoamaan niin siinä mennään sitten sinne toiseen äärilaitaan ja väitetään vähän vaikka mitä mikä ei pidä paikkaansa."
Minä en ole ainakaan kertaakaan valehdellut. Usko pois. Kaikki eivät ole samasta muotista.Tämä voi olla sinulle vitunmoinen shokki, mutta suurin osa ihmisistä on samasta muotista.
Kaiken lisäksi jos huomaat olevasi muotista poikkeava "väärällä tavalla" niin silloin on hyvin vaikeaa löytää sitä sopivaa henkilöä.
Itse aplodeeraan jos sinä ja poikkeat tuosta joukosta ja tokihan minäkin olen tuntenut ihmisiä, mutta yleisesti ottaen se ei vain kumoa yhtään stereotypiaa.
"Jos viittaat minuun niin älä viitsi. Mikäs olisi nörttiä kuumempaa? Nörteillä on usein juurikin hyvä tyyli, joka kertoo persoonasta. "
en ole nörtti, mutta saat tuosta pisteitä minulta. Yleensä se on päinvastoin.
"Minä teen ja kaverini tekevät. Useat tällä kirjoittavat naiset tekevät.
En tietenkään joka ikisellä kerralla mutta hyvin usein kuitenkin."
Eli teet yleistyksen näiden muutaman naisen pohjalta joka kumoaa kaikki muut esimerkit tilanteista joissa naisella ei ole aikomustakaan tehdä aloitetta?
Nainen ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta. Siis oikeaa aloitetta, jos ei lasketa mukaan vihjailuja siitä että minä voisin tehdä ehkä aloitteen.
"Ehkä olen sitten epätoivoinen :D Oletko miettinyt, että ehkä keskimääräisesti naiset eivät juuri tästä syystä tee aloitteita niin usein? He eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta. Minua ei moinen jaksa vaivata."
No se hemmetin typerä syy olla tekemättä aloitteita.
"Namuliini?"
Selkeästi komea tai muu suosittu mies joka naisen on aivan pakko saada eikä usko että mies tekee aloitetta hänen suuntaansa. - Miss Fury
Tämä voi olla sinulle vitunmoinen shokki, mutta suurin osa ihmisistä on samasta muotista.
Kaiken lisäksi jos huomaat olevasi muotista poikkeava "väärällä tavalla" niin silloin on hyvin vaikeaa löytää sitä sopivaa henkilöä.
Itse aplodeeraan jos sinä ja poikkeat tuosta joukosta ja tokihan minäkin olen tuntenut ihmisiä, mutta yleisesti ottaen se ei vain kumoa yhtään stereotypiaa.
"Jos viittaat minuun niin älä viitsi. Mikäs olisi nörttiä kuumempaa? Nörteillä on usein juurikin hyvä tyyli, joka kertoo persoonasta. "
en ole nörtti, mutta saat tuosta pisteitä minulta. Yleensä se on päinvastoin.
"Minä teen ja kaverini tekevät. Useat tällä kirjoittavat naiset tekevät.
En tietenkään joka ikisellä kerralla mutta hyvin usein kuitenkin."
Eli teet yleistyksen näiden muutaman naisen pohjalta joka kumoaa kaikki muut esimerkit tilanteista joissa naisella ei ole aikomustakaan tehdä aloitetta?
Nainen ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta. Siis oikeaa aloitetta, jos ei lasketa mukaan vihjailuja siitä että minä voisin tehdä ehkä aloitteen.
"Ehkä olen sitten epätoivoinen :D Oletko miettinyt, että ehkä keskimääräisesti naiset eivät juuri tästä syystä tee aloitteita niin usein? He eivät halua vaikuttaa epätoivoisilta. Minua ei moinen jaksa vaivata."
No se hemmetin typerä syy olla tekemättä aloitteita.
"Namuliini?"
Selkeästi komea tai muu suosittu mies joka naisen on aivan pakko saada eikä usko että mies tekee aloitetta hänen suuntaansa."Eli teet yleistyksen näiden muutaman naisen pohjalta joka kumoaa kaikki muut esimerkit tilanteista joissa naisella ei ole aikomustakaan tehdä aloitetta?"
Ei tietenkään. Se vain kumoaa väitteen "naiset eivät tee aloitteita".
Namuliini on huvittava sana, jollaista en usko kenenkään käyttävät tosielämässä...toivottavasti. - Barabbas666
Miss Fury kirjoitti:
"Eli teet yleistyksen näiden muutaman naisen pohjalta joka kumoaa kaikki muut esimerkit tilanteista joissa naisella ei ole aikomustakaan tehdä aloitetta?"
Namuliini on huvittava sana, jollaista en usko kenenkään käyttävät tosielämässä...toivottavasti.Tietenkin on liioittelua sanoa, että naiset eivät tee aloitteita. Jos kuitenkin sanon, että miehet tekevät 80-95 % aloitteista, moniko on eri mieltä? En siis tarkoita, että aloite johtaa seksiin tai suhteeseen, vaan että ylittää aloitteen rajan.
- Back to reality
Miss Fury kirjoitti:
"Eli teet yleistyksen näiden muutaman naisen pohjalta joka kumoaa kaikki muut esimerkit tilanteista joissa naisella ei ole aikomustakaan tehdä aloitetta?"
Namuliini on huvittava sana, jollaista en usko kenenkään käyttävät tosielämässä...toivottavasti.Kyllä se kumoaa ehdottoman väitteet että naishenkilö ei tee aloitteita, mutta tuo "naiset eivät tee aloitteita" onkin yleistys johon sallitaan tietty virhemarginaali.
Voinhan sanoa että naiset eivät yleensä tee aloitteita tai valtaosa naisista ei tee aloitteita.
Toisaalta yks tai kaks aloitetta elämän aikana ei paljon paina vaakakupissa.
Namuliini on just sen kaltainen sana jota minä voin hyvinkin käyttää tosielämässä, siis kieli poskessa.
- aisankannattaja ATM
"Minua ällöttävät lihaksikkaat ja ruskettuneet miehet, mutta olen sellaisenkin kanssa seurustellut. Ei siis ole mikään este."
:D
Naisilla on harvoin esteitä seurustella ällöttävien kusipäisten 20cm kaluisten BMW-kuski bodareiden kanssa.- Miss Fury
Kyllä sille on este. Ainakin minulla. Jos mies haluaa rumentaa itseään nostamalla punttia, niin kyllä pitää olla hyvä luonne. Muutenkin pitää olla hyvä luonne oli mies minkä näköinen tahansa. Puhe oli kuitenkin lihaksikkaasta, eikä bodarista. En pidä liiallisista lihaksista. Ne ovat jotenkin pahan näköisiä.
20 cm on ihan liikaa ja BMW-kuskit on yleensä täysiä mulkkuja.
Minua muuten huvittaa että minua moralisoivat miehet eivät itse kuitenkaan kelpuuta muita kuin mallin näköisiä naisia. - Miss Fury
Miss Fury kirjoitti:
Kyllä sille on este. Ainakin minulla. Jos mies haluaa rumentaa itseään nostamalla punttia, niin kyllä pitää olla hyvä luonne. Muutenkin pitää olla hyvä luonne oli mies minkä näköinen tahansa. Puhe oli kuitenkin lihaksikkaasta, eikä bodarista. En pidä liiallisista lihaksista. Ne ovat jotenkin pahan näköisiä.
20 cm on ihan liikaa ja BMW-kuskit on yleensä täysiä mulkkuja.
Minua muuten huvittaa että minua moralisoivat miehet eivät itse kuitenkaan kelpuuta muita kuin mallin näköisiä naisia.Eli projisoivat.
- aisankannattaja ATM
Miss Fury kirjoitti:
Eli projisoivat.
Olemmekin rehellisia eli puheet ja teot kohtaavat - ainakin haaveissa. Siitähän tästä oli puhe.
- Miss Fury
aisankannattaja ATM kirjoitti:
Olemmekin rehellisia eli puheet ja teot kohtaavat - ainakin haaveissa. Siitähän tästä oli puhe.
Taas projisoit. Niin minunkin puheeni ja tekoni kohtaavat.
- Back to reality
"Onko teille stereotypioiden levittäjille tullut mieleen, että kuljette ihan väärissä ympyröissä? Kuulostaa pintaliitotouhuilta tuommoiset. "
Ei vaan se ongelma on että sinun ympyrät ei edusta valtaenemmistön ympyröitä.- Miss Fury
Se voi olla. Pelottavaa jos suurinosa naisista ja miehistä on tuollaisia pintaliitäjiä, joita kiinnostaa vain raha ja ulkonäkö.
Tämä ei poista sitä, että on useita ihmisiä jotka eivät näihin yleistyksiin sovi. Miksi loukata heitä ja tehdä yleistyksiä? Miksei voi sanoa vaikka että 'iso osa' 'yleensä' 'monesti' 'minun tapaamani' jne. - sillitrooli
Miss Fury kirjoitti:
Se voi olla. Pelottavaa jos suurinosa naisista ja miehistä on tuollaisia pintaliitäjiä, joita kiinnostaa vain raha ja ulkonäkö.
Tämä ei poista sitä, että on useita ihmisiä jotka eivät näihin yleistyksiin sovi. Miksi loukata heitä ja tehdä yleistyksiä? Miksei voi sanoa vaikka että 'iso osa' 'yleensä' 'monesti' 'minun tapaamani' jne.Vaikka nykyään yritän lisätä kommentteihini tilanteesta riippuen joko "suuri osa naisista" tai "suurin osa naisista", niin siitä huolimatta palstan naiset tulevat rähjäämään minulle samalla tavalla kuin jos olisin kirjoittanut "kaikki naiset".
- Back to reality
Miss Fury kirjoitti:
Tämä ei poista sitä, että on useita ihmisiä jotka eivät näihin yleistyksiin sovi. Miksi loukata heitä ja tehdä yleistyksiä? Miksei voi sanoa vaikka että 'iso osa' 'yleensä' 'monesti' 'minun tapaamani' jne."Pelottavaa jos suurinosa naisista ja miehistä on tuollaisia pintaliitäjiä, joita kiinnostaa vain raha ja ulkonäkö."
Kyse on termeistä mitä käytetään.
Nainen muotoilisi että on kiinnostunut maailmaa näkevästä miehestä joka on menevä, spontaani ja sporttinen jne.
Tietysti se sisältää että on urheilullinen kroppa, vähintään peruskomea, hyvä auto ja asunto sekä sosiaalista pääomaa.
Naiset etsivät lähes poikkeuksetta statusta tässäkin maassa. Jos ei muuten niin miehen pitää "olla mies eikä mikki hiiri" jne. - Bimbo Lola Lollotin
"Pelottavaa jos suurinosa naisista ja miehistä on tuollaisia pintaliitäjiä, joita kiinnostaa vain raha ja ulkonäkö."
Nainen muotoilisi että on kiinnostunut maailmaa näkevästä miehestä joka on menevä, spontaani ja sporttinen jne.
Tietysti se sisältää että on urheilullinen kroppa, vähintään peruskomea, hyvä auto ja asunto sekä sosiaalista pääomaa.
Naiset etsivät lähes poikkeuksetta statusta tässäkin maassa. Jos ei muuten niin miehen pitää "olla mies eikä mikki hiiri" jne.Olen aina sanonut että miehen pitää olla Mies isolla M:llä eikä mikään Mikki Hiiri!
- Miss Fury
sillitrooli kirjoitti:
Vaikka nykyään yritän lisätä kommentteihini tilanteesta riippuen joko "suuri osa naisista" tai "suurin osa naisista", niin siitä huolimatta palstan naiset tulevat rähjäämään minulle samalla tavalla kuin jos olisin kirjoittanut "kaikki naiset".
Ymmärrän tuon jos väitteesi siitä mitä suurin osa naisista tekee on selkeä valhe.
Tai jos kirjoituksestasi voi lukea rivien välistä sen "kaikki naiset".
Muutoin en käsitä, paitsi jos eivät lukeneet kunnolla. Minulle se on joskus ongelma. - Miss Fury
"Pelottavaa jos suurinosa naisista ja miehistä on tuollaisia pintaliitäjiä, joita kiinnostaa vain raha ja ulkonäkö."
Naiset etsivät lähes poikkeuksetta statusta tässäkin maassa. Jos ei muuten niin miehen pitää "olla mies eikä mikki hiiri" jne.Minä muotoilisin että pidän mukavista, älykkäistä ja huumorintajuisista miehistä. Mieluiten sama tulotaso kuin minulla (eli nolla) ja vähän samansuuntaiset aatteet.
Olenko nainen ollenkaan? - Back to reality
Miss Fury kirjoitti:
Minä muotoilisin että pidän mukavista, älykkäistä ja huumorintajuisista miehistä. Mieluiten sama tulotaso kuin minulla (eli nolla) ja vähän samansuuntaiset aatteet.
Olenko nainen ollenkaan?No ehkäpä olet.
Ainakin oman kokemuksen mukaan mukava, älykäs ja huumorintajuinen tyyppi kuten minä on lähinnä hyvää kaverimatskua ei sen enempää koska sen lisäksi vaaditaan vähän kaikkea muutakin.
Olen tavannut sinun kaltaisia naisia, mutta heillä onkin valtaosan naisista poikkeava miesmaku ja toisaalta sitten on niitä naisia joiden sanomisten ja todellisten valintojen välillä on hemmetin suuri ero. - Sbermudan kolmio
No ehkäpä olet.
Ainakin oman kokemuksen mukaan mukava, älykäs ja huumorintajuinen tyyppi kuten minä on lähinnä hyvää kaverimatskua ei sen enempää koska sen lisäksi vaaditaan vähän kaikkea muutakin.
Olen tavannut sinun kaltaisia naisia, mutta heillä onkin valtaosan naisista poikkeava miesmaku ja toisaalta sitten on niitä naisia joiden sanomisten ja todellisten valintojen välillä on hemmetin suuri ero.Furyltä jäi sanomatta, että pitää myös olla kipinää ja kemiaa (eli miehen pitää synnyttää ne) ja pitää olla häntä miellyttävä ulkonäkö (eli suht komea).
- Miss Fury
Sbermudan kolmio kirjoitti:
Furyltä jäi sanomatta, että pitää myös olla kipinää ja kemiaa (eli miehen pitää synnyttää ne) ja pitää olla häntä miellyttävä ulkonäkö (eli suht komea).
Mitä selität? Eikö miehelle tarvitse olla mitään kemiaa? Ei kemiaa voi synnyttää, sitä joko on tai sitten ei. Ei kaikki ihmiset vain toimi yhdessä lainkaan.
En jaksa enää lässyttää ulkonäöstä, sillä olen siitä jo niin monta kertaa selittänyt. - sillitrooli
Miss Fury kirjoitti:
Mitä selität? Eikö miehelle tarvitse olla mitään kemiaa? Ei kemiaa voi synnyttää, sitä joko on tai sitten ei. Ei kaikki ihmiset vain toimi yhdessä lainkaan.
En jaksa enää lässyttää ulkonäöstä, sillä olen siitä jo niin monta kertaa selittänyt.Sanotaan, että rakkaus on tahdon asia. Lisäisin siihen, että "kemiakin" on osittain tahdon asia.
Sinähän et sitä tahdo. Et tahdo yrittää parisuhdetta oman tasoisesi miehen kanssa, kun ihastut aina niihin itseäsi parempiin miehiin. Siitä vaan. Toivottavasti tulet petetyksi vielä lukemattomien miesten taholta, onhan sinulla varmaan tässä elämässä aikaa. On sitten sitä kemiaa yrittämättäkin kato. - Sbermudan kolmio
Miss Fury kirjoitti:
En jaksa enää lässyttää ulkonäöstä, sillä olen siitä jo niin monta kertaa selittänyt.Mutta Kemian voi jättää joko synnyttämättä tai sitten yrittää synnyttää sitä.
Tuohan tarkoittaa kuitenkin sitä, että mukavuus, älykkyys ja huumorintajuisuus ei riitä, ellei kemioita synny. - Miss Fury
sillitrooli kirjoitti:
Sanotaan, että rakkaus on tahdon asia. Lisäisin siihen, että "kemiakin" on osittain tahdon asia.
Sinähän et sitä tahdo. Et tahdo yrittää parisuhdetta oman tasoisesi miehen kanssa, kun ihastut aina niihin itseäsi parempiin miehiin. Siitä vaan. Toivottavasti tulet petetyksi vielä lukemattomien miesten taholta, onhan sinulla varmaan tässä elämässä aikaa. On sitten sitä kemiaa yrittämättäkin kato.Mitä ihmettä?
"Toivottavasti tulet petetyksi vielä lukemattomien miesten taholta, onhan sinulla varmaan tässä elämässä aikaa. On sitten sitä kemiaa yrittämättäkin kato. "
Enpä ole vielä tullut petetyksi, enkä pettänyt. Kiitos kuitenkin mukavista toivotuksista.
"Et tahdo yrittää parisuhdetta oman tasoisesi miehen kanssa, kun ihastut aina niihin itseäsi parempiin miehiin."
Mistäs sen muka tietäisit? Mistä sait päähäsi etten halua parisuhdetta "oman tasoiseni" miehen kanssa? Millä nyt edes määrittelet nämä tasot? Miksei kemiaa voi olla luonnostaan tämän myyttisen "oman tasoisen" miehen kanssa? - Miss Fury
Sbermudan kolmio kirjoitti:
Mutta Kemian voi jättää joko synnyttämättä tai sitten yrittää synnyttää sitä.
Tuohan tarkoittaa kuitenkin sitä, että mukavuus, älykkyys ja huumorintajuisuus ei riitä, ellei kemioita synny.Kemia tarkoittaa minulle sitä että kykenee toimimaan yhdessä sujuvasti. Ei mitään sen ihmeellisempää.
Esim. jos miehellä on ihan eri tyyppinen huumorintaju kuin minulla, niin ei siitä mitään tule. - sillitrooli
Miss Fury kirjoitti:
Mitä ihmettä?
"Toivottavasti tulet petetyksi vielä lukemattomien miesten taholta, onhan sinulla varmaan tässä elämässä aikaa. On sitten sitä kemiaa yrittämättäkin kato. "
Enpä ole vielä tullut petetyksi, enkä pettänyt. Kiitos kuitenkin mukavista toivotuksista.
"Et tahdo yrittää parisuhdetta oman tasoisesi miehen kanssa, kun ihastut aina niihin itseäsi parempiin miehiin."
Mistäs sen muka tietäisit? Mistä sait päähäsi etten halua parisuhdetta "oman tasoiseni" miehen kanssa? Millä nyt edes määrittelet nämä tasot? Miksei kemiaa voi olla luonnostaan tämän myyttisen "oman tasoisen" miehen kanssa?Koska fakta on se, että useimmille naisille syntyy helpoiten kemiaa heitä itseään tasokkaamman miehen kanssa.
- Miss Fury
sillitrooli kirjoitti:
Koska fakta on se, että useimmille naisille syntyy helpoiten kemiaa heitä itseään tasokkaamman miehen kanssa.
Eli koska sinun mielestäsi useimmat naiset tulevat paremmin toimeen itseään "tasokkaampien" miesten kanssa, niin sinulla on ongelmia minun kanssani?
Voisitko nyt selventää mitä nämä tasot edes tarkoittavat?
- Eewuli.....
Epäsuoraan kiinnostaa kaikkia. Nainen sanoo ettei raha kiinnosta, mutta ei kyllä kiinnosta työttömätkään. Eihän se rahasta ole kiinni, vaan siitä että on joku ennakkoasenne työttömiä kohtaan.
Ei kiinnosta mikkään muu kuin että itte menestyy työssään ja rahaa itelleen, ihan sama miehen työlle. Eikä edelleenkään ole väliä onko mies työtön kunhan saa itelleen jostain rahaa että toimeen tulee, en ota miestä siivelleni elämään.- Eewuli.....
Unohin heittomerkit :)
- Miss Fury
Enpä usko että työttömillä naisilla voi mitään ennakkoasenteita olla työttömiä kohtaan. Ei minulla ainakaan ole.
Kerro ihmeessä miten minua kiinnostaa epäsuorasti raha? Siis toisen raha. Ihan mieluusti tekisin töitä ja saisin vähän lisää itselleni, mutta miksi minun pitäisi olla kiinnostunut muitten rahoista? Paitsi tietty globaalin epäoikeudenmukaisuuden näkökulmasta. - Miss Fury
Miss Fury kirjoitti:
Enpä usko että työttömillä naisilla voi mitään ennakkoasenteita olla työttömiä kohtaan. Ei minulla ainakaan ole.
Kerro ihmeessä miten minua kiinnostaa epäsuorasti raha? Siis toisen raha. Ihan mieluusti tekisin töitä ja saisin vähän lisää itselleni, mutta miksi minun pitäisi olla kiinnostunut muitten rahoista? Paitsi tietty globaalin epäoikeudenmukaisuuden näkökulmasta.Voi luulin että tulipas järkkyä tekstiä. Noh. Pääsinpähän avautumaan.
- Eewuli.....
Miss Fury kirjoitti:
Kerro ihmeessä miten minua kiinnostaa epäsuorasti raha? Siis toisen raha. Ihan mieluusti tekisin töitä ja saisin vähän lisää itselleni, mutta miksi minun pitäisi olla kiinnostunut muitten rahoista? Paitsi tietty globaalin epäoikeudenmukaisuuden näkökulmasta.Kolme ekaa riviä ei ollu minun kirjottamia, lainasin surunvereltä noita, unohin vain lainausmerkit :)
- Miss Fury
Eewuli..... kirjoitti:
Kolme ekaa riviä ei ollu minun kirjottamia, lainasin surunvereltä noita, unohin vain lainausmerkit :)
Huomasin juu heti kun olin avautunut. Aina ei voi voittaa.
- tuota...........
kuinka jaksatte jauhaa töistä tai työttömyydestä. Ei se ratkaise mitään vaan se, että mitä tekee nimenomaan työajan ulkopuolella!!!!! Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. En voisi kuvitella miestä, jolla on täysin eri intressit omieni kanssa. Rahalla saa ja autolla pääsee. Autot saastuttaa ja syö kaikki rahat. Kivaa voi olla ihan vain kahdestaan kotona tai viikonloppuna kaveriporukassa. Mieluummin pyörä kuin auto, eipä pääse siinäkään mielessä rapakuntoon.
Omassa tuttavapiirissä naiset ovat valinneet mukavia ja ihan normaaleja miehiä. Ennen kaikkea kunnollisia miehiä, jotka hoitavat asiansa. Alkoholistit tai playerit jää lopulta rannalle ruikuttamaan. Naiset voivat nuoruuden naiiviudessaan hairahtaa kokeilemaan pahoja poikia, sillä he tekevät aloitteita ujoille tytöille, mutta ei se ikinä lopu hyvin. Asialliset miehet on voittajia.
Osa naisista tekee aloitteita. Moni tutuista on tavannut netin välityksellä ja menneet jopa naimisiin ja liitot ovat kestäneet.
Itse olen hankalampi tapaus. Neljä vuotta seurustelin ja toivoin toki koko elinaikaista kumppania, mutta toinen oli niin erilainen. Olen ehkä outo lintu siinä mielessä, että en ole tyypillinen nainen. En myöskään mielestäni vaikea. Peruspohja täytyy miehellä olla kunnossa käytöksessä ja arvoissa tai muuten en edes harkitse mitään. Monilla pelkkä peruspohja on teinin tai itsekkään lapsen tasolla.
Olen tumpelo hakemaan netistä seuraa. En jaksa läpikäydä kaikkia valehtelijoita ja ehkä hyvällä tuurilla sieltä löytyisi se yksi varteen otettava, jos sekään sitten live elämässä.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770