Torjutuksi tuleminen

V.T.84

Tulin maailman ihanimman naisen hylkäämäksi jokin aika sitten. Olen tuntenut tämän naisen noin seitsemän vuotta. Ihastuin häneen salamannopeasti, heti sen jälkeen rakastuin kun opin hänet tuntemaan. Hiukan myöhemmin kerroin hänelle tunteistani, vähän vastakaikuakin sain, mutta ei siitä sitten tullutkaan mitään. Silloin surin pitkään, mutta löysin sen jälkeen myöskin ihanan naisen. Ja tämän naisen kanssa päädyttiin melkein neljän vuoden avoliittoon. Tänä aikana tunteeni tätä toista naista kohtaan sammuivat täysin, olimme pelkästään ystäviä. Erosimme avovaimoni kanssa muutama kuukausi sitten, olen suht nopeasti toipunut siitä erosta. Nyt eron jälkeen tunteet tätä toista naista kohtaan tulivat taas pintaan, olen varma, että hän olisi ollut minulle juuri se oikea. Täydellinen nainen. Olin jo kuvitellut mielessäni kaikenlaista, kuten mitä kaikkea olisimme voineet tehdä yhdessä niin arjen keskellä kuin vapaallakin, kuinka hellisin häntä joka ikinen päivä, miltä tuntuisi nukahtaa juuri hänen hiustensa tuoksuun ja niin edespäin. Kerroin hänelle (taas) mitä tunnen, tällä kertaa vastakaikua ei tullut, koska en kuulemma ole hänen tyyppiään. Ystävä hän olisi halunnut olla, ja huomasin, että häntä harmitti kun olin taas alkanut tuntemaan häntä kohtaan enemmän. Nyt meni sekin ystävyys pilalle. Olisko ollut parempi olla hiljaa ja kärsiä, mene ja tiedä. Oltaisiin ainakin oltu hyviä ystäviä, oltaisiin nähty kaiken kivan merkeissä. Nyt se on mahdotonta. Nyt ahdistaa, en tiedä pystynkö ikinä unohtamaan tuota naista. Tulen varmasti rakastamaan häntä lopun elämääni, mutta tiedän, etten voi häntä omakseni ikinä saada. En usko, että vastaan tulee ketään samanlaista, yhtä ihanaa ja täydellistä naista kuin tämä. Ja se syö urakalla miestä, syvältä. "Kyllä se oikea sieltä vielä tulee" - ei tule. Tämä oli se oikea minulle. Haluaisin kovasti unohtaa nämä tunteet häntä kohtaan, ja olla edelleen hyvä ystävä hänelle, mutta siihen menee kauan aikaa (vai meneekö?) En uskalla nyt sanoa hänelle mitään, minkään viestimen kautta, varmaan ainakaan 3-4 kuukauteen. Toisaalta pelkään myös, että jos pääsen hänen kanssaan taas ystävyysväleihin (näemme usein toisiamme, tehdään yhdessä kaikenlaista jne.) tunteeni palaavat jälleen. Tupakkaa on palanut ja oluttölkkejä tyhjentynyt tuon hylätyksi tulemisen jälkeen, mutta ei se asiaa miksikään muuta- tällä hetkellä tuntuu siltä että edes aika ei paranna näitä haavoja, on ne niin syviä.

16

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois mielikuvista

Aika mustavalkoista tekstiä. Ajattelet joko täydellistä hylkäämistä tai täydellistä rakastamista. Tosielämä on tietenkin jossain noiden kahden välimaastossa, paljon vähemmän dramaattisempaa, ehkä tylsältäkin ystävyydeltä vaikuttavaa, jos mielikuvissasi elät rakkaus-hylkäys- mielikuvissa. Jos toinen haluaa olla sun ystäväsi ja säkin oikeastaan hänen, niin älä silloin torju. Kahden kauppa vaatii kyllä molemmilta jonkun tikun ristiin laittamista. Päihteet kannattaa jättää väliin, aina niille syy löytyy, jos pullon pohjasta alkaa etsimään ratkaisua asioihin, jotka ratkaistaan aivan jossakin muualla.
      Ehkä vaarallista tuossa on se, että enemmän elät tilannetta mielikuvitusnaisen kanssa kuin oikean. Mielikuvitusnaisen kanssa sulla on tuo rakkaus-hylkäys- tunneskaala. Oikean kanssa voisi olla laimeampi ystävyys nyt vaihtoehtona, mutta asiat sekoittuvat ja tuleeko siitä ystävyydestäkään mitään? Miten näkisit asian naisen näkökulmasta? Sulla on ollut neljän vuoden tiivis avoliitto, mistä hän voi edes tietää, miten tärkeä asia se sinulle edes tällä hetkellä on. Ei kukaan ajatteleva olento voisi mitään muuta tuossa tilanteessa edes toivoa kuin edes ystävyyttä?
      Teet ratkaisuja ja päätöksiä asioiden kulusta silloin, kun et ole hänen kanssaan vaan mielikuvitusnaisen kanssa. Ei mikään ole naiselle haastavampi vihollinen kuin mielikuvitusnainen hänestä itsestään miehen silmissä.

Ei hän ole aivan se sama ihminen tuollaisen ajan jälkeen, kuin ennen, etkä sinäkään ole. Helposti voikin tulla kaikenlaista väärinkäsitykstä, kun alkaa olettamaan asioita. Juuri tuollaiset olettamukset että - "huomasin, että häntä harmitti kun olin taas alkanut tuntemaan häntä kohtaan enemmän. Nyt meni sekin ystävyys pilalle. Olisko ollut parempi olla hiljaa ja kärsiä, mene ja tiedä.." Aika rankkaa settiä olettaa ja tulkita asioita.

Selvität asiat kunnolla ja otat tilanteet vastaan sellaisena kuin ne ovat. Ei mitään mielikuvaelämyksiä-toiveita eikä pelkoja, vaan asiat ja tunteet sellaisenaan kuin ne ovat. Vaikka sitten ystävyyttä. Tunnut tekevän niin pitkälle vieviä olettamuksia ja johtopäätöksiä, että tuollainen voisi tosissaan ärsyttää jopa naistakin, mistä sinä voit noin päättää, että miten ne asiat oikeasti menee, kun ne voi mennä miten vaan.

• V.T.84

Tarkennuksena edelliseen; olimme siis ennen tunnustustani lähes joka päivä yhteyksissä viimeisen puolen vuoden ajan, on puhuttu melkein kaikesta mahdollisesta, joten olemme suht hyvin perillä toistemme ajatuksenkulusta... Nyt hän sitten kertoi minulle kuinka harmissaan oli siitä, että näin kävi jälleen, ja halusi laittaa ystävyytemme "jäihin" joksikin aikaa, koska koki tilanteen jotenkin "häiritsevänä/ahdistavana" minkä ymmärrän kyllä hyvin, onhan hänkin juuri eronnut eikä tunne minua kohtaan samalla tavalla. Tämän takia kirjoitin, että huomasin että häntä harmitti asia ja ystävyys meni pilalle. Enkä usko, että se palautuu enää sille tasolle, jota se oli ennen tätä ripittäytymistä. Toivon sydämestäni, että ajan kanssa asiat lutviutuu ja kaikki olisi taas niinkuin ennen.

• Just sayin'
        V.T.84 kirjoitti:

Tarkennuksena edelliseen; olimme siis ennen tunnustustani lähes joka päivä yhteyksissä viimeisen puolen vuoden ajan, on puhuttu melkein kaikesta mahdollisesta, joten olemme suht hyvin perillä toistemme ajatuksenkulusta... Nyt hän sitten kertoi minulle kuinka harmissaan oli siitä, että näin kävi jälleen, ja halusi laittaa ystävyytemme "jäihin" joksikin aikaa, koska koki tilanteen jotenkin "häiritsevänä/ahdistavana" minkä ymmärrän kyllä hyvin, onhan hänkin juuri eronnut eikä tunne minua kohtaan samalla tavalla. Tämän takia kirjoitin, että huomasin että häntä harmitti asia ja ystävyys meni pilalle. Enkä usko, että se palautuu enää sille tasolle, jota se oli ennen tätä ripittäytymistä. Toivon sydämestäni, että ajan kanssa asiat lutviutuu ja kaikki olisi taas niinkuin ennen.

Eikö ole mahdollista, että hän koki tilanteen häiritsevänä, koska tuntee sua kohtaan jotain mutta ei näe aikaa sopivaksi suhteelle?

• V.T.84
        Just sayin' kirjoitti:

Eikö ole mahdollista, että hän koki tilanteen häiritsevänä, koska tuntee sua kohtaan jotain mutta ei näe aikaa sopivaksi suhteelle?

Kyllä sain sellaisen käsityksen, että tuo vaihtoehto on poissa laskuista. Hänhän sanoi, etten ole hänen tyyppiään eikä voisi kuvitella kanssani enempää kuin ystävyyttä.. toki toivon, että asia olisi niin kuten kirjoitit, mutta se on erittäin epätodennäköistä/mahdotonta. Noh, aika näyttää...

• Jepulisx

Samaa mieltä edellisen kanssa. Sulta on juuri loppunut 4 vuoden avoliitto. Se nainen olisi tyhmä jos alkaisi sun kanssa johonkin nyt. Kaikki ajattelee että siinä päätyy laastariksi yms. Tuskin se nainen alkaisi tuossa tilanteessa suhteeseen vaikka rakastais sua koko sydämesntään. Ei etenkään silloin. Ole sen kaveri ja katso rauhassa miten asiat etenee. Sun tunnustukset saatto saada sen naisen tuntemaan että haet pelkkää lohdutusta. Itseään kunnioittava nainen ei sellaiseen lähde. Nyt annat ajan kulua kavereina. Se voi hänestä näyttää erilaiselta jos ajattelet vielä jonkun ajan päästä samoin.

• sipuuliiis

Joo samaa mieltä kun "Jepulisx" ja sen lisäksi nainen on aina arvaamaton.

• ta-dam

Oliko toi avoliitto välissä feikkiä? Luultavasti totta kun nainen sanoi ettet ole hänen tyyppiään(mitä tarkoittaneekin) ja harmittaa taas tunteittesi herääminen.
      Suunnitelmat tulevaisuutenne suhteen, kellot kilkkais jo valmiiden mietintöjen vuoksi kyllä. Kuulostaa rehellisesti sanoen hiukan todellisuudelle vieraalta.
      kuten täydellinen nainenkin. Itsellesi rehellisesti vastaa: rakastatko itse rakentamaasi kuvaa? Juominenhan tietty auttaa, sekä lisäksi varmaan viimeistään saa rakkauden kukkimaan...

• V.T.84

Avoliitto ei ollut feikkiä, liiton aikana (lukuunottamatta viimeisiä päiviä) olin hyvin onnellinen avopuolisoni kanssa ja olin kokonaan unohtanut kaikki ystävyyttä lämpimämmät tunteet tuota toista kohtaan. Enkä tietenkään ollut suunnitellut mitään merkittävää tulevaisuudelle, tottakai naisellakin on omia haaveita ja toiveita, ja niistä sitten keskustellaan yhdessä. Olin vain miettinyt juuri tuollaisia pikkuasioita eli kuinka ihanaa olisi herätä hänen vierestään aamuisin ja niin edelleen. Näistä en hänelle maininnut missään vaiheessa, eikös sellaisten ajattelu ole ihan normaalia kun on rakastunut? Ja en rakasta itse rakentamaani kuvaa, vaan elävää ihmistä. Tunnen hänet niin hyvin monien keskustelujen jälkeen, olimmehan olleet ystäviä jo pitkään. Olisin vain kovasti halunnut rakastaa tuota naista ja saada vastarakkautta, mutta se ei vain ole mahdollista.

• haaveile hiljaa.

jos näet, että teillä ei ole tuelvaisuutta ja koskaan ei ole mahdollisuutta enää mihinkään, niin sun täytyy sitten mennä eteenpäin ja miettiä, miten sä unohdat tuon naisen. On se ennenkin unohtunut ja olet suhteeseenkin ja onnelliseen elämään päässyt kiinni, joten sen suhteen sulla ei ole suuria vaikeuksia. Jossain vaiheessa joudut päättämään sen, että onko niitä mahdollisuuksia vai ei, ja toimimaan sitten sen mukaan. Pikkuasioitahan nuo aamulla heräämiset toisen vierestä ovat, jos toinen on torjunut sut jo monta kertaa ja suorin sanoin tehnyt selväksi, ettet sä ole hänen tyyppiään ja asiasta ei tule mitään. Haaveilla toki aina saa, mutta ehkä sä pystyt siirtämään haaveet ja onnen toisaalle, ja hyvähän se olisikin tuollaisessa tilanteessa.
      Kirjoittelet aika ristiriitaisesti, että toinen ei hyväksy ja aika näyttää yms. Eli kuitenkin elättelet jotain toiveita. Haaveita toki kannattaakin olla, mutta ei sellaiseen joka torppaa ne täysin suorin sanoin.

• anaIysoija

Epäilen, että tuntemuksesi ovat peruja lapsuudestasi ja nyt vain siirrät nuo tuntemukset tämän hetken ihmisiisi.

Olisipa loukkaavaa olla ollut avokkisi, josta noin vähällä irrottauduit. Sentään neljä vuotta elämästään sinulle antanut.

Kaikesta kertomastasi kuultaa, että elät pinnallisesti. Toteat, että "edes aika ei paranna näitä haavoja, on ne niin syviä".
      Tuo toteamus viittaa juuri lapsuuteesi.

Entä, jos lähtisit purkamaan kerää sieltä kautta? Et vaikuta ollenkaa kypsältä vaan huithapelilta. Ihminen ei ole mikään käyttöesine.

• "Epäilen, että tuntemuksesi ovat peruja lapsuudestasi ja nyt vain siirrät nuo tuntemukset tämän hetken ihmisiisi."

Mä luulen et mä oon sain kokea juuri niitä Lapsuuden peruja ja olin siitä hyvin surullinen.

• anaIysoija
        trokee2 kirjoitti:

"Epäilen, että tuntemuksesi ovat peruja lapsuudestasi ja nyt vain siirrät nuo tuntemukset tämän hetken ihmisiisi."

Mä luulen et mä oon sain kokea juuri niitä Lapsuuden peruja ja olin siitä hyvin surullinen.

Sellaista se on, kun vanhemmat eivät ole kypsiä vanhemmiksi eivätkä osaa antaa lapsen olla lapsi. Usein tuo osaamattomuus kertautuu sukupolvelta toiselle, ellei joku älyä viheltää peliä poikki.

• korjausta edelliseen

Ei tässä ole vanhempien kypsymättömyydestä kysymys, hänen vanhempansa olivat varmaan ihan ok ja mukavat, sellaisen kuvan olen saanut, vaan kysymys on hänen henk.kohtaisista kokemuksistaan, yksinjäämisestä ym. mitä on itse kertonut.
      Lisäksi tulevat aiemmat pettymykset ihmissuhteissa.

• anaIysoija

"aiemmat pettymykset ihmissuhteissa"

Kuuluu kategoriaan lapsuus/vanhemmat.

Ok ja mukavuus ulkopuolisille ei takaa perhe-elämän tasapainoisuutta...

• lisäystä..

"Kuuluu kategoriaan lapsuus/vanhemmat.

Ok ja mukavuus ulkopuolisille ei takaa perhe-elämän tasapainoisuutta... "

No ei kuulu tässä tapauksessa.

En ole tuntenut kovin hyvin vanhempiaan, en osaa sanoa, mutta perustuu hänen
        omiin kertomuksiinsa.
        Kai sitä voi kokea lapsuudessa asiat ikävinä, vaikka eivät jonkun muun mielestä olisikaan, riippuu ihmisestä. esim. kesäsiirtolat tms. kesäisin, kun joutuu eroon vanhemmistaan.

• V.T.84

Minun vanhempani ainakin ovat hyviä ihmisiä eivätkä he liity tähän tilanteeseen millään muotoa. Elin suht tasapainoisen lapsuuden eikä sieltä jäänyt minulle juuri ollenkaan pahoja muistoja liittyen vanhempiini. "Haaveile hiljaa": jokainen sanasi on ihan totta. Järkeni sanoo: "unohda se, löydät vielä joskus paremmankin" mutta sydän ja tunteet sanovat jotain ihan muuta. Johtunee siitä, että tähän naiseen olen ylivoimaisesti voimakkaimmin rakastunut tämän elämäntaipaleeni aikana... Myönnän, että elättelen jotain toiveita vielä hänen suhteensa (mikä on turhaa). Ei tuon suoremmin pysty enää sanomaan, että "vain ystäviä". Hän kokee tilanteen nyt niin ahdistavana, että halusi tauon nyt ystävyyteenkin. Voisinpa korjata asian niin, että olisin hänen kanssaan vielä niissä hyvissä väleissä ennen kuin tämä tapahtui. Tosin siinä hirvittää ajatus siitä, että sikäli mikäli onnistun unohtamaan nämä tunteet ja välimme palautuisivat ennalleen, tunteet nousevat taas pintaan. Sitä virhettä en enää tosin tee, että niistä hänelle kertoisin enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5150
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2329
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1564
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe