Kummituksia?

Onko niitä?

Ite asuin 6-21v yli sata vuotta vanhassa omakotitalossa, jossa kyl kuulu,näky ja tapahtu selittämättömiä juttuja. Ainoa mikä hairitsi on, että vaikka askeleet oli aina niin selvät. Niin ne kuulu aina eri kerroksesta. Ihmishahmon jonka luulin nähneeni ,näin rosoisen sisäovenlasin läpi. Hengityksen ääni mun huoneessa...sille ei ole muita todistajia. En mä koskaan pelänny silloisessa kodissani. Askeleita, ovien availua ja liikkumista talossa kuulu joka yö. Ja kun meni tarkastamaan niin kaikki nukku sikeesti. Onko teil muil kokemuksia?

13

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin onnnn

Ei kuulu tämän palstan teemaan, mutta minulla on ikävuosiltani 12-20 jolloin asuin laapsuuteni vanhassa isossa maatalossa paljon suorastaan karmaisevia usein toistuvia heräämisiä keskellä yötä siihen kun selvät askeleet kuuluivat vintin portailta, ja illalla nimenomaan lukituksen suhteen tarkistamani ovet olivat lukoista auenneet ja heiluivat raollaan. Se yksi aina auennut ovi johti huoneesta jossa nukuin eteiseen josta taas oli lukittava ovi vintin rapuille, ja tämä ovi oli myöskin auki.
      Olin siis usein ihan yksin tuossa isossa maatalossa.
      Kun näihin askeliin heräsin ja ovet olivat auenneet, niin siitä kuitenkin uskalsin aina mennä nämä ovet lukitsemaan, muta en kyllä vinttiin tarkistamaan tilannetta. Joskus uskaltauduin myöhemmin päivällä mennä katsomaan vinttiin varoen teräsputki kädessäni sinne hyökäten ja koluin kaikki paikat, mutta koskaan en mitään sieltä löytänyt.
      En kuitenkaan ole alkuunkaan taikauskoinen, mutta silti käsittämättömiä juttuja minulle on tänä päivänäkin vielä nimenomaan ne lukkoon laittamieni ovien itsellään aukeamiset.
      Se on minua jälkikäteen harmittanut kun en koskaan yöllä uskaltanut mennä sinne vinttiin heti tarkistamaan tilannetta, vaan pelkästään lukitsin ne auenneet ovet.
      Kävi tuon talon ulko-oveakin aina silloin tällöin ties mitä kulkijoita ryskyttämässä öisin, mutta kun niihin heräsi niin ei se sillätavalla kammottavalta tuntunut, vähän se vaan pelotti kun tiesi että jos ovesta läpi pääsee niin sitten se voi mennä tappeluksi.

• näin onnnn

No myös jo edesmenneellä äidilläni, joka oli kaikkea muuta kuin henkimaailmaan uskova, oli tuossa talossa joskus yöllä yksin ollessaan selittämättömiä juttuja talossa kulkijoista. Hänen kanssaan näistä joskus keskustelin. Molemmat emme kertakaikkiaan usko henkimaailman juttuihin, ja hänen kokemuksensa pystyn vielä selittämään mahdollisella ulko-oven auki jäämisällä, ja sillä että joku oli tullut taloon sisään hänen nukkuessa perimmäisessä talon huoneessa, mutta näille omille illalla lukitsemieni ovien lukoista aukeamisille en millään selitystä keksi. Jos jollain ulkopuolisella olisi ollut avaimet ja/tai muutoinkin kyky liikkua tuossa talossa, niin miksi hän olisi tosituvasti tullut huoneeseeni, ja kenties vain katsellut minua nukkuessani, ja herättyäni lähtenyt huoneestani kuistille ja siitä sitten askeltamaan vintin portaita. Faijani oli kuollut ja haudattu ollessani 12 vuotias, ja äitini oli yksin talossa ollessani satojen kilometrien päässä kaverinsa luona.

Nämä minun öiset kokemukseni siis toisstuivat aina silloin tällöin, ja siksi nämä lukot aina illalla kävin tarkistamassa, niinkuin ulko-ovenkin. Usein vielä illalla kävin rakennuksen kaikki huoneetkin läpi tarkistaen että ei siellä ketään ollut. Tämä kokemus siis oli kaukana mistään mukavasta aavekokemuksesta.
        Tuo talo ei ollut mikään o.k. talo vaaan sellainen ryssänvallanaikana 1800 luvun puolivälin jälkeen rakennettu vanha maalaistalo tupla kuisteineen, jotain 30m pitkä ja 8m leveä plus kuistit, korkeat huoneet ja korkea iso vintti.

• Luuloja ja olettamuk

mukana mielikuvitusta.Tiedemiehet ja skeptikot ovat luvanneet valtavan rahapotin sille joka pystyy todistamaan henkimaailman olemassaolon.Kaikenlaisija yrittäjiä on ollut mutta huijareiksi ja itsepetoksiksi kaikki on paljastuneet.Luuloilla ja uskonnoilla ei ole järjen kanssa mitään tekemistä.HUU-HAA !

• näin onnnn

En minäkään usko henkimaailman juttuihin, ja juuri siksikin minua on omat nuoruuteni ajan kokemukset askarruttaneet vielä jälkeenpäinkin. Näiden kokemuksieni pohjalta minun on kyllä ainakin helppo ymmärtää sitä miksi kummitusjuttuja syntyy.
        Tuossa yksi kauhiastas viisas tietää miten tällaiset jutut viittaavat johonkin skitsofreniaan tai mielisairauteen. No niimpä ne viisaat aina tietenkin kauhiastas tietävät asioita, ja kyllä nuo aloittajan jutut voi johonkin sen kaltaiseenkin viitata.

Minä siis tuossa aiemmin kerroin omia kokemuksiani ja kyllä ne olivat selkeitä ja kiistattomia, ja kaikkiin mahdollisiin rottien y.m. sellaisten aiheuttamiin ääniin ja tekemisiin ne eivät voineet liittyä.

Mitä tulee henkimaailman puolelle niin sitä olen pitänyt mahdollisena, että minulle olisi mennyt tässä talossa asuminen ja noiden ovien kanssa pelaaminen jotenkin niin hermoihin, että kävin itse asiassa yöllä unissani nuo ovet itse avaamassa ennen heräämistäni. Tätä vastaan vaan puhuu vahvasti se, että minulla ei ole koskaan ainakaan missään muussa yhteydessä ollut mitään unissakulkemiskokemuksia, enkä siis ole myöskään mikään henkimaailmoihin uskova koskaan ollut. Sellainen juttu tässä kuitenkin on, että vielä fajaini eläessä hän ihan oikeasti uhkasi tappaa muijansa ja minutkin, ja siksi minun piti olla aina illalla valmiina lähtemään pakoon tuosta ovesta joka kuistille johti, ja tätä ovea muistan joskus jo valmiiksi aukikin laittaneeni sen painostaessa kun väsytti niin perkeleesti ja kuitenkaan ei olisi uskaltanut nukahtaa kun piti olla valmis pakenemaan. Se vaan että tämä asiakaan ei koskenut lainkaan sitä kuistilta vintin rappuun menevää ovea, enkä niitä askeliakaan osaa mitenkään tähän yhdistää.

On nämä minulle olleet ainakin vahvoja ja selkeitä kokemuksia kun ne vieläkin niin hyvin muistan.

• Eewuli...

On niitä..
      Eikä nole kummituksia vaan henkiä. Joko hyviä tai pahoja.

• kilotaat

Skitsofrenian puhkeaminen 6-vuotiaana on varmaan melko harvinaista, muttei ehkä tavatonta?

• henkihieveri

Sinkku palstalla on yksinäinen henkiolento kirjoittelemassa yliluonnollisia viestejä omalle haamulleen :)

• violet.

Joo on kokemusta "yliluonnollisesta" eli lapsuuden pelkotiloista ja liian vilkkaasta mielikuvituksesta. Olen mm. nähnyt kuinka kaapin ovet aukeavat yöllä itsestään, ovenkahvat kääntyvät edestakaisin ja kuullut kun murhanhimoinen murtovaras hiippailee talossa. Valvoin tämän takia jopa kokonaisia öitä 7-9-vuotiaana. Päiväsaikaan näin naapurin pitelemässä käsiasetta ja taivaalla lentäviä ufoja :) Myöhemmin en ole vastaavia harhoja (onneksi) ole kokenut edes päihtyneenä...

Ja en siis usko mihinkään henkimaailmaan tms. yliluonnolliseen tai mahdottomaan.

• Tuota tuota

Kummituksista en tiedä enkä oikein osaa semmosiin uskoa, mutta onko kenelläkään kokemusta ufoista? Itselläni ei ole kummituksista eikä ufoistakaan, mutta tuttavani väitti kohdanneensa humanoidin.

• violet.

Olen nähnyt "ufon" eli jonkinlaisen luonnollisen valoilmiön tai lentokoneen.

Omista harhoistani syytän liian vilkkaan mielikuvituksen ja lapsen kehittymättömän todellisuustajun lisäksi ala-asteen ensimmäisten luokkien luokanvalvojaltaani, joka oli ilmeisesti sodasta edelleen traumatisoitunut (oli kokenut Hgin pommitukset) ja muutenkin hieman vinksahtanut, koska opetti meille mm. ilmaiskuilta suojautumista ja muuta yhtä mielenkiintoista... Hän myös uskoi sodan syttymisen ja erilaisten rikosten todennäköisen tapahtumisen lisäksi yliluonnollisiin juttuihin, ja pelotteli näillä sitten lapsia.

• skeptikko eki

Ihan täyttä humpuukia kaikki tuollaiset kummitusjutut

• .

Liittyikö tapaukseen ektoplasmaa ja eno jonka mieluummin unohtaisit?

• ...

Äh... vanhat omakotitalot... Kun niissä on yksinään, niin ihme putkien äänet kellarista ja sitä rataa. Alkaa mielikuvitus laukkaamaan. Psyykkisesti hauraamman mieli turvautuu yliluonnolliseen. Oletko muuten myös uskovainen (myös horoskoopit, parantavat kivet yms.)?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe