järkee vai ei?

oleeol

Onko tällä palstalla yhtäkään _varattua_ naista, joka on tarpeeksi fiksu älytäkseen, ettei vapaiden naisten asia ole toimia varattujen miesten moraalinvartijoina?

Vai ootteko palstan kaikki varatut naiset näitä katkeria ämmiä?

82

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksu sinkku

Johan provon pistit.:) Yritätkö saada tunteet leiskumaan? Haha, tyhmyydessäs naurattaa, yritäs parempaa. LOL

Terv. fiksu sinkku

• oleeol

Taidat olla itse melko tyhmä, kun et tajunnút kysymyksestä, että
        se oli suunnattu varatuille naisille, ei sinkuille...

Olis vissiin pitänyt kirjoittaa vielä isoilla kirjaimilla se varattua-sana.
        Olisitko sitten älynnyt?

• Fiksu sinkku
        oleeol kirjoitti:

Olisitko sitten älynnyt?

Saa kai täällä kommentoida kuka vaan, leikitkö vielä palstapoliisiakin, katkera parka? Tyhmäkö olet kun et ymmärrä että sana on vapaa, se on palstojen koko vitsi! Olis kai kirjoitettava isoilla kirjaimilla vielä jotta älyät.

• oleeol
        Fiksu sinkku kirjoitti:

Saa kai täällä kommentoida kuka vaan, leikitkö vielä palstapoliisiakin, katkera parka? Tyhmäkö olet kun et ymmärrä että sana on vapaa, se on palstojen koko vitsi! Olis kai kirjoitettava isoilla kirjaimilla vielä jotta älyät.

Tarkoitukseni ei ollut provoilla, mutta nythän yksi sinkku on jo
        provosoitunut... :))

• jopijupoj

Mitä muuten fiksu sinkku tekee uskottomuus-palstalla..?
        Eikö sinun pitäisi olla nauttimassa viikonlopun alusta jonkun toisen fiksun sinkun kanssa, joita uskottomuus ei hipaise millän tavalla..?

• butinyrt
        oleeol kirjoitti:

Olisitko sitten älynnyt?

oleeol
        Varattu nainen joka on hoitanut oman osansa avioliitossa huomaakin yhtä äkkiä että ukolla on toinen, mikä eteen, antaa mennä ja nautii itsekkin omasta vapaudestaan. Sillä 99.9% kaikista uskottomista miehistä ruikuttaa takaisin vaimon luokse vähän ajan päästä, vaan usein on niin että vaimo on jo oppinut nauttimaan omasta uudesta elämästään omilla ehdoillaan, joten aina ei ota se rakastajtarkaan takaisin ja silloin saa mies kriisin.
        Monet sopivat uskottomuuden ja antavat anteeksi ja jatkavat yhteistä elämää, ja jotkut pitävät itseään niin arvokkaana että eivät voi ymmärtää miksi mies lähti toisen kelkkaan. Ihan paras keino selvittää kaksin asiansa huolimatta mikä on tulos.

• perheet kunniaan
        butinyrt kirjoitti:

oleeol
        Varattu nainen joka on hoitanut oman osansa avioliitossa huomaakin yhtä äkkiä että ukolla on toinen, mikä eteen, antaa mennä ja nautii itsekkin omasta vapaudestaan. Sillä 99.9% kaikista uskottomista miehistä ruikuttaa takaisin vaimon luokse vähän ajan päästä, vaan usein on niin että vaimo on jo oppinut nauttimaan omasta uudesta elämästään omilla ehdoillaan, joten aina ei ota se rakastajtarkaan takaisin ja silloin saa mies kriisin.
        Monet sopivat uskottomuuden ja antavat anteeksi ja jatkavat yhteistä elämää, ja jotkut pitävät itseään niin arvokkaana että eivät voi ymmärtää miksi mies lähti toisen kelkkaan. Ihan paras keino selvittää kaksin asiansa huolimatta mikä on tulos.

Näin se on. Mutta mies menee shokkiin jos oma vaimo pettää. Vaimoa mies pitää parempana kuin kaiken maailman hu....
        No suurin osa aviopareista sopii. Täällä vain niitä selviytymistarinoita ei hirveän paljon nää. Kaikki eivät kiristele hampaitaan, että se on kerrasta poikki. Aviosuhde on kokonaisuus, jota ei helposti lähdeta purkamaan jonkun miekkosen/naikkosen takia. Komiat perheet pitää säilyttää. Näin saadaan laadukas uusi sukupolvi.

• VieläFiksumpiSinkku

Ehkä muutama silloin tällöin, mutta he ovatkin ottaneet eron miehestään tajuttuaan, että ei se oikein onnistu että muut naiset nostavat miehen nilkkoihin tippuneet housut takaisin jalkaan ja sanovat että "tsot, tsot -hyi sinua! Isot pojat eivät ole työntämässä kikkeleitään vieraisiin aukkoihin."

• näin täällä

Palstaa lukeneena eronneena naisena voisin kommentoida, ettei täällä taida valitettavasti olla yhtään vielä varattuna olevaa naista, joka osaisi asiallisesti keskustella uskottomuudesta.

Itsekin olen saanut vain haukut niskaan näiltä naimisissa sinnitteleviltä "ykkösiltä" kun olen mennyt tänne kirjoittamaan ja tunnustamaan, että parisuhde oli pelkästään minun ja ex -mieheni vastuulla, ei niiden naisten, jotka exäni kanssa paneskelivat.

• jugrialia

Ihan väärin olet ymmärtänyt asiasi , kyse on solidarisuudeta toista naista kohtaan että jos tietää että mies on varattu niin sanoisi ei kiitos ja ottasi vapaan. Jos kaikki naiset olisivat solidaarisia toisiaan kohtaan niin olis tasaarvokin ihan toista mitä nyt, kakkos raukat eivät välitä tasarvosta vaan varatusta mulkusta

• oleeol

Mitä tarkoitat tässä tapauksessa tasa-arvolla? Jonkinlaisia yhtäläisiä oikeuksiako varattujen ja vapaiden välillä vai mitä?

Eikä se niin yksinkertaista ole "ottaa vapaa". Sitä tuntuu monien pitkässä parisuhteessa olevien olevan vaikeaa ymmärtää. Ainakin täältäpäin Suomea tuntuu olevan täysin mahdotonta löytää ketään, joka ois vapaa JA jonka kans ois kemiaa.

• Tosiasiaan

Eronneena ihmettelen kantaasi, miksi sen toisen naisen olisi pitänyt olla minua kohtaan solidaarinen kun sitä ei oma mieskään ollut. Milloin täällä tajutaan kuka on se joka toimii väärin eli pettäjä. Siksi varmasti niin monet jäävät sinne pettäjän kanssa elämään kun uskovat oikeasti ettei hänessä ole vikaa ja muuttuu kunhan kukaan paha viettelijä ei saa kynsiinsä.Luultavammin olisi paljon vähemmän pettämistä jos vaimot eivät antaisi anteeksi ja joutuisi pettäjät oikeasti kohtaamaan sen totuuden.Anteeksi annolla vaimot mahdollistavat pettämisen aina uudestaan se on totuus, itsekkin siihen joskus syyllistyin.

• giuögi

Ja paskan latvat solidaarisuuden verosta! Nainen on naiselle susi, oli tilanne mikä hyvänsä! Jos naapurin emäntä on aidan takana on timmimmässä kunnossa, hän on ulkonäkökeskeinen höttöpää. Jos on tuhdissa kunnossa, ei välitä itsestään ja muista, kun antaa itsensä rupsahtaa. Jos menee töihin heti äitiysloman jälkeen, on tunteeton uraohjus. Jos jää kotiin hoitamaan lapsia, on laiska lehmä... Lista on loputon. Mutta aloittajan heitossa, siinä on perää!

Tuollaisen solidaarisuushöpinän voi vetää vessanpytystä alas. Exäni uusi rakas - tuli kuviohin liittomme loppupuolella, nyt asuvat yhdessä - ei ollut kovin ajattelevainen silloin, mutta pakko sanoa, että on käyttäytynyt kohteliaasti minua kohtaan, kun pakosta exäni kanssa olen lasten vuoksi tekemisissä. Parisuhde on nimensä mukaan kahden ihmisen kauppa - täysin turhaa väittää, että täysin kunnossa olevaan parisuhteeseen mahtuu kolmas tulemaan. Sanoohan sen järkikin, että jotain ihmiseltä puuttuu, jos lisää haluaa! Harva vaan ajattelee syitä ja etenkään seurauksia siinä kohdassa, kun sivusuhde alkaa.

• 9988

Mikä hiton solidaarisuus? Tätä palstaa kun lukee, missä vaimot huorittelee toisia naisia senkun ehtii, niin minä en ainakaan tunne mitään solidaarisuutta.

Jos teidän aviomiehet ovat täysin aivottomia idiootteja, ja eivät itse osaa huolehtia itsestään ja parisuhteestaan, niin minä en tee sitä heidän puolestaan.

Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei toisen teoista.

• rduhjftg
        oleeol kirjoitti:

Mitä tarkoitat tässä tapauksessa tasa-arvolla? Jonkinlaisia yhtäläisiä oikeuksiako varattujen ja vapaiden välillä vai mitä?

Eikä se niin yksinkertaista ole "ottaa vapaa". Sitä tuntuu monien pitkässä parisuhteessa olevien olevan vaikeaa ymmärtää. Ainakin täältäpäin Suomea tuntuu olevan täysin mahdotonta löytää ketään, joka ois vapaa JA jonka kans ois kemiaa.

Jep ja vielä lisäyksenä tähän, että nämä ns vapaat tykkäävät nauttia siitä vapaudestaan ja pyörittävät samaan aikaan useampaa naista. Ei kiitos!

• sullaonsekundamies

Ilmeisesti silloin kun olit itse sinkku, otit vain ensimmäisen VAPAAN vastaan tulevan. Ja koska toimit hätäisesti, ja piti vain saada joku käsipuoleen roikkumaan, miehesi osoittautuikin ennen pitkää huonolaatuiseksi pettäväksi yksilöksi. Jos olisit ollut solidaarinen itseäsi kohtaan, olisit pysynyt kauemmin sinkkuna ja odottanut että parempi ja sinulle sopivampi yksilö tulee vastaan. Niin ja jos miehesi kannattaisi tasa-arvoa, hän olisi sinua kohtaan solidaarinen, eikä pettäisi. Hänhän on se kenen tulisi välittää sinusta, rakastaa ja haluta pelkkää hyvää, olla turvallinen ja rehellinen, enemmän kun kukaan muu, enemmän kuin random sinkkunaiset.

Pettämistä ei olisi jos pettäjät ei pettäisi...

ps. voin vaikka seuraavalla visiitillä tiskata tiskinne, siitä olisi varmasti solidaarista apua sinullekin

• ------

Minä en ole ainakaan ketään täällä panetellut, vaikka petetty vaimo olenkin. Tiedän, että mieheni on suurin syypää asiaan. Enkä missän vaiheessa syyttänyt kakkosnaista. Vihani leiskahti vasta kun tämä kakkonen lähetti minulle jokseenkin ilkeän viestin sen jälkeen kun suhde paljastui ja loppui. Siltikään en tuohon viestiin vastannut koskaan tai lähyenyt häntä syyttelemään. Olkoon oloissaan.

• DFBGWRFZSEF

Nämä kakkosnaiset jotka kyselee että eikö varatuilla ole tarpeeksi järkeä tajutakseen sitä että kakkonen ei ole vastuussa miehen tekemisista sotkee puurot ja vellit keskenään. Ei niinku tajuta mistä puhutaan.

KAKKONEN ON VASTUUSSA OMISTA TEKEMISISTÄÄN JA SIITÄ SATUTTAAKO TOIMINNALLAAN MUITA, EDESAUTTAAKO ESIMERKIKSI SALAILUA. KAKKONEN ON MYÖS VASTUUSSA OMASTA ELÄMÄSTÄÄN JA EI IHAN OIKEASTI KAKKOSEN ELÄMÄÄ AUTA SE ETTÄ HENGAILEE MORAALITTOMAN VARATUN KANSSA, EI SIITÄ SUHDETTA TULE. JA KAKKOSET NÄMÄ KAKKOSEN EI OIKEASTI VAAN TAJUA SITÄ ETTÄ ITSEÄÄN ARVOSTAVAT NAISET OLE VARATUN KANSSA.

Mun oli pakko kirjoittaa tuo isoilla koska tuntuu että tällä palstalla pyörii samat tyypit puolustelemassa touhujaan ja vaikka mitä niille sanoit NE EI VAAN YMMÄRRÄ.

• ...ohohp....

Palstalla pyörii tosiaan samat tyypit - kuten sinä tai jollet nimenomaan sinä, niin kymmeniä just kaltaisiasi.
        Kun kerran kakkoset ovat niin paskoja, niin miksi sinäkin haaskaat aikaasi miettimällä sitä, mitä kakkoset ajattelee ja miks ne tekee niin ja noin ? Jos jotakuta ei huvita "arvostaa itseään", niin so what ? Jos moraaliton kakkonen saa kunnolla näpeilleen sohlatessaan ukkomiehen kanssa, niin so what ? Eikös sinun kannaltasi kakkonen saa siinä ansionsa mukaan ? Kakkonen ei ole luvannut uskollisuutta pettäjämiehen vaimolle, eihän..? Kakkonen ei ole vannonut, ettei koskaan petä eikä loukkaa pettäjämiehen vaimoa.
        Miksi vaivaudut selittämään näitä asioita kerta toisensa jälkeen, kun kerran kakkoset ovat niin v'***n tyhmiä, etteivät itse tajua..? Vai... Onko se vain sitä, että olet epävarma siitä, pysyykö oma ukkokultasi pöksyissään..? Yrität täällä sitten "ennaltaehkäistä vahinkoja" koohotuksellasi ajatellen, että munahaukat tulevat niistä järkiinsä..?

• kahden kauppa

Mitä tarkoitat vastuun ottamisella? Noin niinkuin käytännössä? Mitä minun tulisi tehdä? Silloin kun miehesi viestittelee ja soittelee, niin ihan ystävällisyyttäni kyllä vastaan hänelle, mutta itse en ota yhteyttä. Riittääkö? Pidän kyllä näppini erossa, mutta voisit opettaa jo miehesi tavoille ja käskeä häntäkin pitämään näppinsä erossa. Jos haaveilet jostain julkisesta nöyryytyksestä, se on turhaa, kaikki tietää että olin kolme vuotta miehesi rakastajatar, ei se heitä hetkauta. Koittakaa jo ykköset ymmärtää, maailma ei pyöri teidän napanne ympärillä, ketään ei kiinnosta teidän parisuhteenne. Minuakaan ei kiinnostanut, minua kiinnosti vain mies, et sinä.

t. entinen kakkonen

• DFBGWRFZSEF
        ...ohohp.... kirjoitti:

Palstalla pyörii tosiaan samat tyypit - kuten sinä tai jollet nimenomaan sinä, niin kymmeniä just kaltaisiasi.
        Kun kerran kakkoset ovat niin paskoja, niin miksi sinäkin haaskaat aikaasi miettimällä sitä, mitä kakkoset ajattelee ja miks ne tekee niin ja noin ? Jos jotakuta ei huvita "arvostaa itseään", niin so what ? Jos moraaliton kakkonen saa kunnolla näpeilleen sohlatessaan ukkomiehen kanssa, niin so what ? Eikös sinun kannaltasi kakkonen saa siinä ansionsa mukaan ? Kakkonen ei ole luvannut uskollisuutta pettäjämiehen vaimolle, eihän..? Kakkonen ei ole vannonut, ettei koskaan petä eikä loukkaa pettäjämiehen vaimoa.
        Miksi vaivaudut selittämään näitä asioita kerta toisensa jälkeen, kun kerran kakkoset ovat niin v'***n tyhmiä, etteivät itse tajua..? Vai... Onko se vain sitä, että olet epävarma siitä, pysyykö oma ukkokultasi pöksyissään..? Yrität täällä sitten "ennaltaehkäistä vahinkoja" koohotuksellasi ajatellen, että munahaukat tulevat niistä järkiinsä..?

Niin tässä kohtaa päästään just asiaan millainen ihminen on.

Onneks mun ei tartte miettiä mun miehestä sitä pysyykö se pöksyissään, sen verran monissa liemissä olen keitetty ja vaistot aika vahvat ja puhuttu on niin paljon elämästä ja kaikesta että onneks ei tartte sellaisia miettiä.

Mä en tosiaankaan ole mun miestä vahtimassa ja ajattelen täsmälleen niin että jos on mennäkseen niin menköön, siinä en mitään menettäisi. Onneks mulla on kuitenkin vakaa parisuhde. Kyllä miehienkin älykkyysosamäärissä on eroja. Tarpeeksi älykkäät miehet ei vaan pysty olemaan sellaisten munahaukkojen kanssa.

Miksen voisi miettiä ihmisten käytöstä? Miksei voisi kiinnostaa? Mua on aina kiinnostanut psykologia ja syyt ihmisten käyttäytymiselle, tällainen keskustelupalsta on oivallinen paikka tutkailla ihmisten motiiveja ja käyttäytymistä. Sun motivaatio etsiminen meni siinä kohtaa harhan että olisin jotenkin epävarma ja sillä tavalla yrittäisin enneltaehkäistä tulevaa vahinkoa jota tapahtuu munahaukan kanssa. Mua enemmänkin kiinnostaa kakkosten motivaatio kauheeseen todistamiseen tällä palstalla. Se on oikeesti tosi mielenkiintoista, miksi alunperinkään kakkonen on siinä tilanteessa ja sit kun on niin kauhee vouhkaaminen ja todistaminen päällä, kun motivaatiota sille alkaa miettimään se on todella mielenkiintoista.

Mut samaa mieltä mä olen sun kanssa siitä että kakkoset saa ansionsa mukaan: Kun eivät tajua miten onnellisen elämän saa, niin suurin rangaistus sellaisille on ihmisille juuri se mitä he ovat, sillä tavalla ei vaan voi olla onnellinen.

• DFBGWRFZSEF
        DFBGWRFZSEF kirjoitti:

Niin tässä kohtaa päästään just asiaan millainen ihminen on.

Onneks mun ei tartte miettiä mun miehestä sitä pysyykö se pöksyissään, sen verran monissa liemissä olen keitetty ja vaistot aika vahvat ja puhuttu on niin paljon elämästä ja kaikesta että onneks ei tartte sellaisia miettiä.

Mä en tosiaankaan ole mun miestä vahtimassa ja ajattelen täsmälleen niin että jos on mennäkseen niin menköön, siinä en mitään menettäisi. Onneks mulla on kuitenkin vakaa parisuhde. Kyllä miehienkin älykkyysosamäärissä on eroja. Tarpeeksi älykkäät miehet ei vaan pysty olemaan sellaisten munahaukkojen kanssa.

Miksen voisi miettiä ihmisten käytöstä? Miksei voisi kiinnostaa? Mua on aina kiinnostanut psykologia ja syyt ihmisten käyttäytymiselle, tällainen keskustelupalsta on oivallinen paikka tutkailla ihmisten motiiveja ja käyttäytymistä. Sun motivaatio etsiminen meni siinä kohtaa harhan että olisin jotenkin epävarma ja sillä tavalla yrittäisin enneltaehkäistä tulevaa vahinkoa jota tapahtuu munahaukan kanssa. Mua enemmänkin kiinnostaa kakkosten motivaatio kauheeseen todistamiseen tällä palstalla. Se on oikeesti tosi mielenkiintoista, miksi alunperinkään kakkonen on siinä tilanteessa ja sit kun on niin kauhee vouhkaaminen ja todistaminen päällä, kun motivaatiota sille alkaa miettimään se on todella mielenkiintoista.

Mut samaa mieltä mä olen sun kanssa siitä että kakkoset saa ansionsa mukaan: Kun eivät tajua miten onnellisen elämän saa, niin suurin rangaistus sellaisille on ihmisille juuri se mitä he ovat, sillä tavalla ei vaan voi olla onnellinen.

Ja jos mä oikein analysoin mikä on mun motivaatio näillä palstoilla riehua niin se on ihan oikeesti uskokaa tai älkää se että kyllä mä kakkosnaisillekkin toivoisin parempaa ja ja onnellisempaa elämää. Ja samalla onnellisuutta niille perheille jotka ei menisi rikki. En vaan tajua miksi kukaan haluaa olla sellaisen luuserimiehen kanssa, musta olisi parempi että sekä vaimo ja kakkonen jättäisi koko luuserin omaan arvoonsa ja saisi luuseriukko olla yksin. Mutta jostain niitä niiden ottajia aina vaan sikiää.

• DFBGWRFZSEF
        kahden kauppa kirjoitti:

Mitä tarkoitat vastuun ottamisella? Noin niinkuin käytännössä? Mitä minun tulisi tehdä? Silloin kun miehesi viestittelee ja soittelee, niin ihan ystävällisyyttäni kyllä vastaan hänelle, mutta itse en ota yhteyttä. Riittääkö? Pidän kyllä näppini erossa, mutta voisit opettaa jo miehesi tavoille ja käskeä häntäkin pitämään näppinsä erossa. Jos haaveilet jostain julkisesta nöyryytyksestä, se on turhaa, kaikki tietää että olin kolme vuotta miehesi rakastajatar, ei se heitä hetkauta. Koittakaa jo ykköset ymmärtää, maailma ei pyöri teidän napanne ympärillä, ketään ei kiinnosta teidän parisuhteenne. Minuakaan ei kiinnostanut, minua kiinnosti vain mies, et sinä.

t. entinen kakkonen

No huh huh. Jos sua ei kiinnosta kenenkään parisuhde se ei tarkoita että ketään ei kiinnosta kenekään parisuhde. Kai moraalittomat ihmiset on vaan yksinkertaisesti jo lapsuutensa viettänyt moraalittomien ihmisten ympäröimänä kun kuvitellaan että kaikki toimivat niinkuin itse toimii.

Vastuun kantamisella tarkoitan vastuun kantamista itsestäsi ja omasta elämästäsi. Tuolla tavoin ei vaan saa onnellista elämää niin se vaan on. Ja onneks mun mies ei juoksentele eikä ole juoksennellut missään.

Miten kakkonen voi sanoa että "maailma ei pyöri teidän navan ympärillä". Eikös se ole juuri toisin päin, maailma ei pyöri vain kakkosen navan ympärillä. En mä taas tiedä miksi mä edes aloin selittämään, nämä asiat olisi vaan pitänyt tajuta lapsena kun elämän perusjuttujas opeteltiin.

• ...ohohp....
        DFBGWRFZSEF kirjoitti:

Ja jos mä oikein analysoin mikä on mun motivaatio näillä palstoilla riehua niin se on ihan oikeesti uskokaa tai älkää se että kyllä mä kakkosnaisillekkin toivoisin parempaa ja ja onnellisempaa elämää. Ja samalla onnellisuutta niille perheille jotka ei menisi rikki. En vaan tajua miksi kukaan haluaa olla sellaisen luuserimiehen kanssa, musta olisi parempi että sekä vaimo ja kakkonen jättäisi koko luuserin omaan arvoonsa ja saisi luuseriukko olla yksin. Mutta jostain niitä niiden ottajia aina vaan sikiää.

Luepa nyt huolella läpi nuo koohotuksesi ja katso peiliin..!
        Jos sinulla on niin hyvin asiat kuin väität, niin miksi oikeasti haaskaat kallista elämääsi täällä paasaamiseen - mikset tee jotain oikeasti kivaa?!

Ei ne kakkoset kaipaa sinun ymmärrystäsi - etkä sinä ymmärrä heitä, vaikka miten pitäisit missionasi poistaa kakkos-ongelmaa tellukselta.
        Sanot olevasi kiinnostunut psykologiasta..? Miten se ilmenee? Eikö sinun pitäisi yrittää ymmärtää toisten motiiveja ja käytöstä sen sijaan, että niputat kaikki kakkoset ja heidän motiivinsa olla kakkosia samaan nippuun ja eiku saunan taakse lopetettavaksi?
        Samoin näytät niputtavan salasuhteessa olevat ukkomiehet vähemmän älykkäiksi. Miten mittaat tässä tapauksessa älykkyyden? Minusta on kyse lähinnä vähemmän viisaasta käytöksestä kuin älykkyyden puutteesta. Tiedäthän, että monilla ns menestyvillä miehillä on rakastajatar - ja mitä menestymiseen tarvitaan, jolle älykkyyttä ja kunnianhimoa?

• DFBGWRFZSEF
        ...ohohp.... kirjoitti:

Luepa nyt huolella läpi nuo koohotuksesi ja katso peiliin..!
        Jos sinulla on niin hyvin asiat kuin väität, niin miksi oikeasti haaskaat kallista elämääsi täällä paasaamiseen - mikset tee jotain oikeasti kivaa?!

Ei ne kakkoset kaipaa sinun ymmärrystäsi - etkä sinä ymmärrä heitä, vaikka miten pitäisit missionasi poistaa kakkos-ongelmaa tellukselta.
        Sanot olevasi kiinnostunut psykologiasta..? Miten se ilmenee? Eikö sinun pitäisi yrittää ymmärtää toisten motiiveja ja käytöstä sen sijaan, että niputat kaikki kakkoset ja heidän motiivinsa olla kakkosia samaan nippuun ja eiku saunan taakse lopetettavaksi?
        Samoin näytät niputtavan salasuhteessa olevat ukkomiehet vähemmän älykkäiksi. Miten mittaat tässä tapauksessa älykkyyden? Minusta on kyse lähinnä vähemmän viisaasta käytöksestä kuin älykkyyden puutteesta. Tiedäthän, että monilla ns menestyvillä miehillä on rakastajatar - ja mitä menestymiseen tarvitaan, jolle älykkyyttä ja kunnianhimoa?

En tiedä oletko kuullut aiemin mutta viisaudella ja älykkyydellä on aika iso ero. Käytin väärää sanaa, olis pitänyt käyttää sanaa viisas, eli varattu mies jolla kakkossuhde ei ole viisas. Voi olla vaikka kuinka älykäs liikemies ja silti viisaus puuttu. Toki älykkyydestä minun mielestä puuttuu sosiaalinen älykkyys. Puuttuu elämänviisaus siitä että mikä johta mihinkin ja sitä kautta se asia puuttuu sosiaalisesta älykkyydestä.

Mistä päättelet että minulla ei ole kivaa ja en tee kivoja asioita mikäli puhun vakavista asioista? Tänä iltana on suunnitelmissa tehdä erittäin kivoja juttuja ja koen olevani onnellinen ja tyytyväinen elämääni.

Sä kysyt miksi niputan kaikki samaan kastiin ja mä kysyn puolestani miksi en niputtaisi? Jos laki sanoo esim. että älä tapa tai varasta kaikki noudattavat sitä ohjetta koska se on kirjattu lakiin. Ihmiset niputtavat varkaat ja murhaajat varkaiksi ja murhaajiksi mutta jostain syystä ihmiset jotka ei välitä moraalista ja huoraavat, niitä ei voi niputtaa itsekkäiksi omaan napaansa tuijottaviksi ihmisiksi vaikka varkaan voi niputtaa varkaaksi? Oletko koskaan miettinyt miksi varastaminen on väärin ja miksi perheellisen miehen kanssa salaa paneminen on väärin. Koska laki sanoo että varastaminen on väärin niin se on siksi väärin koska laki sanoo niin mutta perheellisen miehen kanssa paneminen ei ole väärin koska laki ei sitä kiellä. Tuntuu että ihmisiltä puuttuu kyky ajatella näitä asoita kun ei vaan tajuta tuota moraalista kysymystä tuossa.

Haluan vielä selventää että NIPUTAN kakkosnaiset kahteen KASTIIN, ne jotka nuoruuden ymmärtämttömyydessään ajautuu tilanteeseen mutta näkee asian moraalisen puolen ja katuu ja sitten nämä kakkoset jotka kiihkoten puolustaa oikeuksiaan naida perheellisten miesten kanssa salaa. Jäkimmäisistä minä riehun ja jotka niputan ihan oikeasti sinne saunan taakse.

Motiiveista ymmärrään rakkauden kaipuun ja erheet mutta en ymmärrä TARKOITUSHAKUISTA paskan tuomista omaan ja muiden elämään. Sen motiiveja ihmettelen mutta toisaalta olen kiinnostunut mikä saa ihmisen toimimaan niin.

Minulle keskusteleminen nimeenomaan on hauskaa ja mielenkiintoista, on mielenkiintoista oppia uusia asioita ja yrittää ymmärtää elämää. Minusta ei ole yhtään kurjaa keskustella ja ilta senkun tästä paranee.

• ei ummarra
        DFBGWRFZSEF kirjoitti:

No huh huh. Jos sua ei kiinnosta kenenkään parisuhde se ei tarkoita että ketään ei kiinnosta kenekään parisuhde. Kai moraalittomat ihmiset on vaan yksinkertaisesti jo lapsuutensa viettänyt moraalittomien ihmisten ympäröimänä kun kuvitellaan että kaikki toimivat niinkuin itse toimii.

Vastuun kantamisella tarkoitan vastuun kantamista itsestäsi ja omasta elämästäsi. Tuolla tavoin ei vaan saa onnellista elämää niin se vaan on. Ja onneks mun mies ei juoksentele eikä ole juoksennellut missään.

Miten kakkonen voi sanoa että "maailma ei pyöri teidän navan ympärillä". Eikös se ole juuri toisin päin, maailma ei pyöri vain kakkosen navan ympärillä. En mä taas tiedä miksi mä edes aloin selittämään, nämä asiat olisi vaan pitänyt tajuta lapsena kun elämän perusjuttujas opeteltiin.

En lukenut koko ketjua, mutta jos miehesi ei petä eikä ole pettänyt - miksi olet uskottomuuspalstalla mielipiteinesi? Sinullahan ei ole omakohtaista kokemusta?

• NÄINKIN

Minä ainakin ymmärsin ja panin miehen tekemään ratkaisun, meillä oli kuukausien suhde (olihan se ihana mies, sitä en voi kieltää).
        NIMENOMAAN VAIMOA AJATELLEN PALJASSTIN MIEHEN, VASTASYNNYTTÄNEENÄ ALKOI TODELLA TUNTUA MORAALITTOMLATA, ETTÄ MEIS EI SAANUT KAKISTETTUA ITSE ULOS VAIKKA VALMISTELI SITÄ JA HALUSI.
        ASETIN AJAN, AIVAN ITSEÄNI AJATELLEN MYÖS, KERRAN OLIN JO SOITTAA SITÄ ENNEN, JA KUN MIES EI USKALTANUT PALJASTIN. MINUSTA VAIMON OLI OIKEUS TIETÄÄ MIKSI MIES OLI KERTONUT HALUAVANSA EROTA, JA KIELTÄYTYI HELLYYDESTÄ, SEKSISTÄ JA OLI AIVAN SEKAISIN.ILTAISIN MINUN LUONA JNE. EI MITÄÄN JÄRKEÄ KENELLEKKÄÄN, KAIKKI JOUTUU ELÄMÄÄN VALHEESSA.
        TIETENKIN MIES SUUTTUI, VAIMO AJATTELEE KYTTYRÄÄ MINUSTA KUN PALJASTIN MIEHEN MUUTKIN SUHTEET, MUTTA EI PERKELE KYLLÄ VAIMON TULEE TIETÄÄ ETTÄ MIES EI OLE OLLUT USKOLLINEN OLLENKAAN.
        MIELESTÄNI TUO NAINEN ON SAIRAS, KUN TIETÄÄ ETTÄ MITEN PALJON HÄNTÄ ON PETETTY MUTTA EI HALUA EROTA. EIKÄ VAIN MUN MIELESTÄ. MIES ON JULKISESTI NÄYTTÄNYT ETTÄ HÄNELLÄ OLI UUSI NAINEN, EI PEITELLYT.
        EN YMMÄRRÄ VAIMOJA, JOTKA EIVÄT HALUA TIETÄÄ MITÄÄN MIEHEN SUHDENAISESTA JA EIVÄT KYSELE MITÄÄN,. ITSENI PITÄISI TIETÄÄ KAIKKI, JOTTA TOSIAAN TULISI SE INHO MIESTÄNI KOHTAAN NIIN SUUREKSI, ETTÄ VOISIN EROTA TOSIAAN HYVÄLLÄ MIELIN ETTÄ OLI AIHETTA VARMASTI.
        MUTTA VÄLINPITÄMÄTTÖMÄT KIELTÄVÄT, EIVÄT HALAU TIETÄÄ MITÄÄN NAISESTA. TÄMÄ MAHDOLLISTAA, ETTÄ PETTÄVÄ PUOLISO SAA KERTOA VALHEELLISEN TARINAN SUHTEESTA, JA ETTÄ OLISI MUKA OLLUT MERKITYKSETÖNTÄ. MINÄ PIDIN HUOLEN ETTÄ KAIKKI TULI TIETOON.

VAIKKA RAKASTIN MIESTÄ, VIELÄKIN, EN HALUNNUT JÄÄDÄ KAKKOSEKSI, SITÄ EI PÄÄNI KESTÄNYT. SEN MYÖNNÄN. EIKÄ OMATUNTONI EIKÄ KUNNIANI.OTIN OPIKSI.

• 17+4
        NÄINKIN kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin ja panin miehen tekemään ratkaisun, meillä oli kuukausien suhde (olihan se ihana mies, sitä en voi kieltää).
        NIMENOMAAN VAIMOA AJATELLEN PALJASSTIN MIEHEN, VASTASYNNYTTÄNEENÄ ALKOI TODELLA TUNTUA MORAALITTOMLATA, ETTÄ MEIS EI SAANUT KAKISTETTUA ITSE ULOS VAIKKA VALMISTELI SITÄ JA HALUSI.
        ASETIN AJAN, AIVAN ITSEÄNI AJATELLEN MYÖS, KERRAN OLIN JO SOITTAA SITÄ ENNEN, JA KUN MIES EI USKALTANUT PALJASTIN. MINUSTA VAIMON OLI OIKEUS TIETÄÄ MIKSI MIES OLI KERTONUT HALUAVANSA EROTA, JA KIELTÄYTYI HELLYYDESTÄ, SEKSISTÄ JA OLI AIVAN SEKAISIN.ILTAISIN MINUN LUONA JNE. EI MITÄÄN JÄRKEÄ KENELLEKKÄÄN, KAIKKI JOUTUU ELÄMÄÄN VALHEESSA.
        TIETENKIN MIES SUUTTUI, VAIMO AJATTELEE KYTTYRÄÄ MINUSTA KUN PALJASTIN MIEHEN MUUTKIN SUHTEET, MUTTA EI PERKELE KYLLÄ VAIMON TULEE TIETÄÄ ETTÄ MIES EI OLE OLLUT USKOLLINEN OLLENKAAN.
        MIELESTÄNI TUO NAINEN ON SAIRAS, KUN TIETÄÄ ETTÄ MITEN PALJON HÄNTÄ ON PETETTY MUTTA EI HALUA EROTA. EIKÄ VAIN MUN MIELESTÄ. MIES ON JULKISESTI NÄYTTÄNYT ETTÄ HÄNELLÄ OLI UUSI NAINEN, EI PEITELLYT.
        EN YMMÄRRÄ VAIMOJA, JOTKA EIVÄT HALUA TIETÄÄ MITÄÄN MIEHEN SUHDENAISESTA JA EIVÄT KYSELE MITÄÄN,. ITSENI PITÄISI TIETÄÄ KAIKKI, JOTTA TOSIAAN TULISI SE INHO MIESTÄNI KOHTAAN NIIN SUUREKSI, ETTÄ VOISIN EROTA TOSIAAN HYVÄLLÄ MIELIN ETTÄ OLI AIHETTA VARMASTI.
        MUTTA VÄLINPITÄMÄTTÖMÄT KIELTÄVÄT, EIVÄT HALAU TIETÄÄ MITÄÄN NAISESTA. TÄMÄ MAHDOLLISTAA, ETTÄ PETTÄVÄ PUOLISO SAA KERTOA VALHEELLISEN TARINAN SUHTEESTA, JA ETTÄ OLISI MUKA OLLUT MERKITYKSETÖNTÄ. MINÄ PIDIN HUOLEN ETTÄ KAIKKI TULI TIETOON.

VAIKKA RAKASTIN MIESTÄ, VIELÄKIN, EN HALUNNUT JÄÄDÄ KAKKOSEKSI, SITÄ EI PÄÄNI KESTÄNYT. SEN MYÖNNÄN. EIKÄ OMATUNTONI EIKÄ KUNNIANI.OTIN OPIKSI.

Aika raskasta lukea tuollaista huutamista. Kirjoita kuten muutkin, tai jätä kirjoittamatta. Kukaan ei hyväksy sitä, että vaimolle kerrotaan totuus pettävästä miehestä. Mikään ei puolusta sitä tekoa.

Itse olisin aikoinaan halunnut, että joku olisi tullut minulle kertomaan totuuden omien epäilyjen lisäksi. Olisi ollut konkreettista näyttöäkin eroon. Mutta ei, kukaan ei tullut kertomaan. Sitten eron jälkeen kyllä tulivat kertomaan tietonsa ja kuinka säälivät minua silloin. Mutta ilmeisesti kuitenkin olen vähemmistö kun halusin tietää, enkä olisi lynkannut sanantuojaa. Tietenkin myös se miten asia ilmoitetaan vaikuttaa siihen miten se vastaanotetaan...

• ...
        DFBGWRFZSEF kirjoitti:

Minä taas en toivo kakkosille mitään hyvää ikinä.

• Plaa plaa plaa
        NÄINKIN kirjoitti:

Plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa Plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa Plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa Plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaaPlaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaaPlaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaaPlaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaaPlaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaaPlaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa plaa

• napaykkönen
        DFBGWRFZSEF kirjoitti:

Kyllä kakkoset ymmärtävät että maailma ei pyöri heidän napansa ympärillä, siksi he eivät eläkään "kaikkihetimullenyt"-asenteella, vaan heille kelpaa pienetkin lemmenhetket. Muulla ajalla kakkoset tekevät muita asioita, tapaavat vaikka ystäviään tai perhettään.
        Ykköset sen sijaan kuvittelevat että koko maailmaa kiinnostaisi juuri heidän parisuhteensa, ja että joku toisena naisena oleminen olisi maailman vääryyksistä suurin. Ja he jostain syystä olettavat että kakkosenkin maailma pyörisi ykkösen navan ympärillä, vaikka nimenomaan kyse on siitä että jonkun tuntemattoman ihmisen elämä ei pahemmin kiinnosta, ainoastaan läheiset ihmiset.

Maailmassa on muutakin ajateltavaa kuin joku huonolla miesmaulla valjastettu petetty ykkönen.

napaykkönen kirjoitti:

Kyllä kakkoset ymmärtävät että maailma ei pyöri heidän napansa ympärillä, siksi he eivät eläkään "kaikkihetimullenyt"-asenteella, vaan heille kelpaa pienetkin lemmenhetket. Muulla ajalla kakkoset tekevät muita asioita, tapaavat vaikka ystäviään tai perhettään.
        Ykköset sen sijaan kuvittelevat että koko maailmaa kiinnostaisi juuri heidän parisuhteensa, ja että joku toisena naisena oleminen olisi maailman vääryyksistä suurin. Ja he jostain syystä olettavat että kakkosenkin maailma pyörisi ykkösen navan ympärillä, vaikka nimenomaan kyse on siitä että jonkun tuntemattoman ihmisen elämä ei pahemmin kiinnosta, ainoastaan läheiset ihmiset.

Maailmassa on muutakin ajateltavaa kuin joku huonolla miesmaulla valjastettu petetty ykkönen.

Huonolla miesmaulla? Se sama mieshän siellä kakkosen luona käy mikä siellä vaimonsakin luona on.

• säälitävääääääääääää
        napaykkönen kirjoitti:

Puritko parka omaan nilkaan?!! Taitaapa kirvellä, kun on jussi tulossa ja sinä yksin....

• peace&love

Joskus tuntuu että nämä kakkosnaiset jotka kyselevät joillan keskustelupalstoilla että onko heidän tehtävä toimia miehen moraalivartijoina, tuntuu että tällaiset ihmiset ovat jääneet jostain tosi hienosta paitsi elämässään.

En mä sit tiedä onko se isän hyväksyntä josta on jääty paitsi mutta jokatapauksessa kun mä alan muistelemaan lapsuutta musta oli hienoa tajuta asioita jotka vie elämää eteenpäin ja mitkä ei vie elämää eteenpäin ja musta tuntui että noita asioita opetettiin mulle ja moraalia, selitettiin seikkaperäisesti miksi jotain kannattaa tehdä ja mitä ei. Jo murrosikään mennessä tietyt asiat oli jotenkin niin itsestäänselviä että ei tullut mieleenkään kyseenalaistaa niitä asioita ja viimeistään aikuisena musta ois oikeesti aika kauheeta että olisin kyselemässä että pitääkö mun vahtia miestä..... miksi mä alunperinkään olisin miehen kanssa joka ei arvosta mitään ja ei ole kykenevä omaa perhettään edes rehellisyyden verran arvostamaan. Miksi ihmeessä olisin? Millasen miehen mä siitä saisin? Muistan joskus kun eräs mies johon olin ihastunut lähetti mulle viestiä että mä menisin sen luo yöks, siitä huolimatta että se seurusteli. Mulla ei tullu pieneen mieleenikään mennä sen miehen luo yöks, mä tajusin heti millainen mies se oli, millaisen miehen mä siitä saisin jos mä sen kanssa yrittäisin mitään, miten sellaisen kanssa voisi edes yrittää mitään? Ja kyllä, tunsin solidaarisuutta sitä sen naista kohtaan jonka kanssa se seurusteli, siis en halua että kun mä seurustelen on jotain munahaukkoja mun miehen ympärillä pyörimässä niin en mäkään halua olla sellainen munahaukka. Kuuluisa lause "älä tee toiselle niin kuin et toivoisi itsellesi tehtävän" ei merkkaa mitään kakkosnaisille, on ihan sama mitä joku "vaimo" kokee tai tuntee. Mulla ei vaan kertakaikkisesti riitä omatuntoa tekemään miehen seurustelukumppanille niin. Ja jos tekisin niin, eli oisin menny panemaan sen varatun ihastukseni kanssa, en silti olisi saanut mitään. Tai olisin saanut itsesyytökset, "tällainenkö ihminen mä olen".

Kun kysytään tällaista että "olenko mä jonkun miehen moraalivartija" ollaan eksytty jo niin kauas , tuntuu että on oikeestaan mahdotonta selittää tällaisia asioita aikuiselle kun nää asiat ihan oikeesti olis pitänyt oppia jo sillon lapsena.

Ihmisen täytyy toimia oman itsensä moraalivartijana, ei toisten. PItää yrittää elää niin että ei satuta toista. Kun tajuaa sen että hyvät teot seuraa elämässä hyvää ja pahat teot pahaa on jo päässyt askeleen eteenpäin elämässään. En ole uskovainen mutta tietty järki on todellakin siinä että onnelisinta elämää viettää ne ihmiset jotka OIKEASTI HALUAA TOISILLE IHMISILLE HYVÄÄ siis että oma itse ei ole aina ensimmäisenä. Tärkeysjärjestyksestä siinä on kysymys. Pahat teot tavalla tai toisella seuraa tulevaisuuteen. Vaikka nyt varatun kanssa hengaileva ei oikeesti saa siitä hyvää miestä. Suhde alkaa aika ankeasti, että toinen on suhteessa muaalla kun on suhteessa miehen, miten siihen pystyy..... kun tapaa sen elämänsä miehen, en mä ainakaan TODELLAKAAN haluaisi että se nukkuu toisen naisen vieressä yöt, ei se olisi sellainen alkuaika mitä mä haluaisin. Harvoissa tapauksissa jokatapauksessa ies on niin muuttunut että siitä saisi jotenkin hyvän miehen itselleen, mä en vaan yksinkertaisesti haluaisi sellaista miestä joka on kykenevä sellaiseen.

• ykkös naaras 1

Ei tule sen tyylin ihmiset koskaan järkiinsä, ja luettuani näitä kirjoituksia en tiedä mitä sanoisin, kaikilla on oma asia niinkuin tärkein, vaimot haluavat pitää puolisonsa, kakkosnaiset puoltavat tekojaan kummallisella kiertelyllä. Jos minä joutuisin tuohon tilanteeseen että mieheni pettää niin saa kyllä mennä menojaanJa sitten nämä kakkoset, niin kauan kun nainen on susi tpiselle naiselle ei tasaarvosta voin puhuakkaan, sillä nämä yksilöt eivät arvosta edes itseään niin paljon että voisivat sanoa EI suuhteeseen joka perustuu valheelle, minä en voisi loukata toista naista niin että olisin salaa hänen miehensä kanssa, mutta inhoaisin miestä joka ei ole kypsä avioliittoon vaan leikkii poikamiestä ja unohtaa että hänellä on itsellään kasvatettavia lapsia jotka hän on hommannut maailmaan. Miesten vika jos aviovaimosta tulee kylmä. Mutta huomaan kirjoituksista että epämoraaliset naiset eivät edes tiedosta miten tyhmiä he ovat alentuessaan kakkoseksi vaan omien halujensa vuoksi, ja niinhän se on että jos ei ole saanut kotoaan moraalikäsityksiä nin mistä kakkoset niitä sitten oppisivatkaan. Vaimot potkikaa uskoton mies pihalle teillä on myös varaa hakea uusi kunnon mies ja antakaa kakkosten pitää kieroileva aviomies niin kauan kunnes tulee kolmonen kuvaan

• Ilmaisusi ei ehkä ollut kaikkein asiallisimpia, mutta vastataan nyt.

Ainakin itse olen mielestäni aikuisen ja täysivaltaisen miehen kanssa. Se tarkoittaa että mies on myös vastuussa tekemisistään. Hän on myös vastuussa siitä, haluaako pettää vai ei. Hän on myös ainoa joka päättää päästääkö hän jonkun kolmannen tähän meidän väliseen suhteeseen vai ei. Se EI ole se kolmas osapuoli.

Aivan samoin kun itse päätän siitä petänkö vai en miestäni. Sitä ei todellakaan päätä joku muu eikä etenkään se vieras mies. Jos kerran itse pystyn sanomaan ei, niin miksi ei mies siihen pystyisi?

Jos mies ei osaa sanoa ei, se on hänen ongelmansa ja hänen vikansa. En toden totta ymmärrä, miksi hänen moraaliaan pitäisi kymmenien tuhansien naisten valvoa? Onko näin että jossain olemme valmiit hyväksymään sen, etteivät miehet kykene valvomaan eivätkä etenkään kontrolloimaan omaa seksuaalisuuttaan? Näin ollen heiltä ei voisi edes odottaa sitä samaa moraalia mikä naisilla kuvitellaan olevan? Mies on siis heikompi astia joka jota tulee lapsienomaisesti suojella?

Mielenkiintoista on että miehet eivät ole niinkään syyttämässä muita miehiä siitä, että he ovat vietelleen hänen naisensa vaan syyttävät siitä naista itseään….

• 345678

Huom. mummomuori on aloittanut nykyisen suhteensa kakkosena.....Mitenköhän se vaikuttaa itse kunkin mielipiteisiin....Jos sanotaan, että jokainen vastaa tekemistään, niin miten muka kakkonen vastaa? Ei niin mitenkään, selittelyillä piiloutuu. Eikä kakkoseksi ryhdy tietoisesti kukaan vastuunsa tunteva ihminen. Kaikki selittelyt ovat täyttä bullshittiä. Itse en koskaan voisi arvostaa itseäni, jos olisin pilaamassa jonkun perheen elämää, olisin tekemässä niin paljon pahaa toisille ihmisille. Olen todellla kiitollinen kotoa perityistä arvoista.

• 345678 kirjoitti:

Huom. mummomuori on aloittanut nykyisen suhteensa kakkosena.....Mitenköhän se vaikuttaa itse kunkin mielipiteisiin....Jos sanotaan, että jokainen vastaa tekemistään, niin miten muka kakkonen vastaa? Ei niin mitenkään, selittelyillä piiloutuu. Eikä kakkoseksi ryhdy tietoisesti kukaan vastuunsa tunteva ihminen. Kaikki selittelyt ovat täyttä bullshittiä. Itse en koskaan voisi arvostaa itseäni, jos olisin pilaamassa jonkun perheen elämää, olisin tekemässä niin paljon pahaa toisille ihmisille. Olen todellla kiitollinen kotoa perityistä arvoista.

Se ei vaikuta mitenkään. Tätä mieltä olin jo ensimmäisessä avioliitossani ollessani. En silloinkaan ymmärtänyt että miksi niitä toisi naisia (joita miehelläni oli useampia) olisi pitänyt syyttää sellaisesta, jonka mies omalla toiminnallaan teki mahdolliseksi? Saati että seurusteluyritykseni todellisen psykopaatin kanssa olisi sitä muuttanut. Hän se oli joka manipuloi niitä muita naisia jopa äärimmäiseen fyysisellä väkivallalla uhkailuun, koska nuo naiset uskoivat sitä MIESTÄ. He ymmärsivät vasta sitten oman roolinsa, kun olivat päässeet irti miehen vaikutuksesta. Miksi heitä olisi pitänyt vaatia tietämään ja ymmärtämään sellaista, mitä en itsekkään ensin tehnyt?

Omasta roolistani kakkosena jota kokeilin, voin taas sanoa, että juuri se oli syy suhteen kyseenalaistamiseen, koska minä omasta puolestani en kykene elämään valheellista elämää. Perusarvojani on rehellisyys. Se taas ei välttämättä ole kovinkaan monen perusarvo – etenkään keski-luokkaisten näkemys. Siihen kuuluu olennaisena osana vaikeneminen ja salailu. Mies taas puolestaan edusti tuota arvomaailmaa.

Kerro muuten miksi miehiä pitää suojella? Miksi heiltä ei voi vaatia ihan sitä samaa kuin naisilta?

• kokemus tuokin
        345678 kirjoitti:

Minullakin oli samat ajatukset kuin sinulla, kun olin petetty vaimo. Sitten kävikin niin, että rakastuin varattuun. Minusta tuli kakkonen vähän vastoin tahtoani, oli vaikea sanoa ei rakastamalleen miehelle. En koskaan ajatellut miehen vaimoa taikka lapsia. En ikinä. Lopetin suhteen varattuun koska olisin alkanut inhoamaan itseäni ja tätä miestä mikäli olisimme jatkaneet suhdettamme. Rakastan miestä edelleen, mutta kakkoseksi en ala. Ja vain oman mielenrauhani vuoksi, en miehen vaimon!

Ja sen opin, koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Minustakin tuli hetkeksi kakkonen, vaikka petettynä vaimona ajattelin aikoinaan, etten koskaan voisi tehdä siten toiselle naiselle. Elämä opettaa, jos haluaa oppia ;)

• aegwegw

Mummonmuori, lue koko viestiketju tässä ei ole kyse siitä että naisten pitäsi vahtia miehen moraalia vaan naisten pitäsi vahtia omaa moraaliaan ja siitä mitä elämästään ja toisten elämästä tekee.

• åkäki

Eivät ne kakkoset täällä itke kurjuuttaan, kun ukkomies heidät väkisin pokasi, vaan makaavat niin kuin ovat petanneet. Oman elämänsä pilaavat, jos pilaavat - vaimon elämän pilaa uskoton mies, kuten mummonmuori sanookin.

• ggegwegewge

Kyllä täällä on niitäkin kakkosia jotka itkee sitä kun ukkomies heidät pokasi ja he joutuivat "vahinggossa" suhteeseen. Ja sitten on ne kakkoset jotka eivät suinkaan itke kurjuuttaan vaan ylpeilee sillä että kuinka hienoa seksiä he viettävät ukkomiehen kanssa. Se on jo niin pimeä maailma että en vaan pysty ymmärtämään. Kenellekkään ei ole epäselvää että vaimon elämän pilaa uskoton mies.

• oleeol

Alkuperäinen aloitukseni on siinä mielessä huono, että jätin siinä määrittelemättä, minkätyyppisestä uskottomuudesta on kysymys.

Itse ajattelen, ettei sinkkunaisten tarvitse välittää hittojakaan, jos haluavat noin satunnaisesti paneskella jonkun varatun miehen kanssa. Omapa on miehen ongelma.

Mutta: jos on pidempiaikainen salasuhde varatun kanssa, niin kyllä se kakkonen jossain määrin tekee väärin, vaikkakin mies on suurin syyllinen.

Kommentteja, kiitos, olenko ihan väärässä siinä, että toisen naisen (tai miehen) "syyllisyysaste" riippuisi uskottomuuden tyypistä? Etenkin toivoisin, että se DFB.., joka täällä huusi niin hirveästi, kommentoisi tähän.

• oleeol kirjoitti:

Alkuperäinen aloitukseni on siinä mielessä huono, että jätin siinä määrittelemättä, minkätyyppisestä uskottomuudesta on kysymys.

Itse ajattelen, ettei sinkkunaisten tarvitse välittää hittojakaan, jos haluavat noin satunnaisesti paneskella jonkun varatun miehen kanssa. Omapa on miehen ongelma.

Mutta: jos on pidempiaikainen salasuhde varatun kanssa, niin kyllä se kakkonen jossain määrin tekee väärin, vaikkakin mies on suurin syyllinen.

Kommentteja, kiitos, olenko ihan väärässä siinä, että toisen naisen (tai miehen) "syyllisyysaste" riippuisi uskottomuuden tyypistä? Etenkin toivoisin, että se DFB.., joka täällä huusi niin hirveästi, kommentoisi tähän.

Jos tässä triangelidraamassa katsotaan kaikkien kolmea roolia, niin asetelma vaihtelee aika lailla.

Lähden oletuksessani siitä, että kyseessä on yksinäinen nainen, joka ei etsi varsinaista suhdetta (toisaalta etsii, mutta se juuri tuolloin ei ole ajankohtaista). Miestä jolla on käsitys miehen roolista se, että miehen tulee saada olla monen naisen kanssa mutta jota hänen mielestään ”typerä” moraalisäännös ei sallisi. Tämä mies on kuitenkin hakeutunut avioon naisen kanssa, joka vaatii uskollisuutta. Kolmantena on ihan tavallinen nainen, joka vilpittömästi rakastaa miestään ja pitää häntä ystävänä että kumppanina luottaen siihen että mies toimii solidaarisesti häntä kohtaan.

Sinkkunainen siis on valmis seksisuhteeseen, kunhan löytyy se mukava ja hänestä kiinnostunut mies. Mies jolla ei välttämättä ole niin hirvittävää tarvetta kiinteään suhteeseen. Tässä kohtaa moni mies kieltää parisuhteensa, koska se saattaa olla seksin saamisen este. Nainen siis luottaa siihen että mies harkitsee ja on tietoinen siitä, mitä aikoo tehdä!

Mies taas on täydessä valmiudessa pettämään, kunhan tuollainen kiinnostava nainen vain tulee eteen. Mies voi perustella tuota päätöstään pettää monella tavalla. Hän myös saattaa itsekin uskoa selitykseensä! Se voi olla tylsyys elämässä (työ tylsää, rutiinit tylsää…), se voi olla tunne, ettei se vaimo enää arvosta, se voi olla että mies ei tunne saavansa sitä mitä haluaa vaimoltaan, se voi olla itsenäisyyden osoitus; ”en ole tossun alla” tai ”naiset eivät minun elämässäni määrää” jota etenkin näytetään muille miehille.

Yllättäen ei sillä vaimolla olekaan mitään roolia tässä kuin vasta sitten, jos mies paljastuu. Vasta sitten vaimo kokee uhaksi tuon toisen naisen, se on taas kilpailuvietti eli ”kumpi meistä on parempi” ja sen ratkaisee mies valintojensa kautta!

Heti nämä tilanteet muuttuvat jos noita roolituksia muutetaan. On naisia jotka itsekin ovat parisuhteessa ja hakevat ulkopuolisia suhteita. On miehiä jotka eivät haluaisi pettää mutta ovat pettyneet puolisoonsa. On vaimoja jotka eivät ole kiinnostuneita miehensä tekemisistä niin kaukaa, kun mies pysyy omassa roolissa siellä kotona.

On naisia jotka kokevat naiseutta vain silloin kun saavat kilpailla miehen suosiosta – tähän etenkin se varattu on mitä parhain kohde. On myös vaimoja jotka haluavat miehekseen sen ”tavoitellumman” miehen, ihan samasta motiivista kuin edellisetkin naiset.

Asia, mikä ehkä tulee yllätyksenä, onkin se miehen alttius pettämiseen. Se jotenkin satuttaa eniten, koska on olettanut tuntevansa sen persoonan ja hänen arvonsa, jotka kääntyvätkin ylösalaisin. Kuka ei kokisi itseään tuolloin typeräksi, huijatuksi jne.? Tuota tunnetta voi juosta piiloon suuntaamalla sen siihen toiseen naiseen. Se onkin sen tekosia eikä suinkaan johdu miehestä.

Tähän kun vielä lisää tuon kieroutuneen mallin, että sitä pariaan valitessaan jotenkin tulee osoittaa sitä omaa älykkyyttään, harkitsevuutta tai tietämystään – eli olla parempi kuin muut. Ikään kuin se ihmissuhde olisi tuote jota valitessa tulee olla tarkkana, ettei tule huijatuksi. Ikävä kyllä me toimimme TUNTEEN perustella emmekä järjen kun esim. ihastumme, rakastumme tai avioidumme. Jos meitä huijataan talo tai autokaupoissa, niin osa vastuusta on huijaajalla ja osa itsellä, sillä noista voi saada tietoja ja kysyä neuvoja. Silloin voi ehkä syyttää itseään jos ihastuu taloon eikä piittaa vaikka vähän home kukkiikin nurkissa. Kuinka usein me todellisuudessa kysymme tai ylipäätään uskomme niitä neuvoja joita puolison valinnassa pitäisi ottaa huomioon? Itsensä syyllistäminen ”huonosta” parinvalinnasta on tyhmää, koska ihmiset ovat niin monimutkaisempia tapauksia.

Mistä naiset mollaavat toisiaan? Miettikääs sitä!

• DFBGWRFZSEF vastaa

Mä olin kerran sinkkuna sellaisessa tilanteessa että tapasin netistä sellasen miehen joka ei heti kertonut olevansa varattu. Se oli un mielestä komea mies ja kun näin sen meillä oli kiva juttutuokio ja hän ei kertonut olevansa varattu. Tapasin sitä sitten pari kertaa mutta sitten sainkin selville että mies on varattu. Mä suutuin ihan kauheasti. Koin että mut on jotenkin huijattu tilanteeseen johon en todellakaan halua. Annoin sitten miehen kuulla kunniansa ja en ollut sen jälkeen yhteydessä.

Mä en ole oikeeastaan koskaan uskonut tietyissä moraaliasioissa johonkin "harmaaseen alueeseen". Se vaan yksinkertaisesti on helpompaa mun mielestä. Mun mielestä ei ole olemassa mitään harmaata aluetta sen suhteen että jos tietää että mies on varattu niin alkaisi johonkin "pikku suhteeseen" miehen kanssa että vaan "ihan pikkuisen salaisi" asiaa vaimolta. Mä en oikeastaan näe mitään eroa sen suhteen onko kyseessä yksi yö vai vuoden suhde mikäli asia täytyy salata vaimolta (tai seurustelukumppanilta tms.) ja mikäli kakkonen on tietoinen että mies on varattu.

On paljon ihmisiä jotka sanoo että se tapauhtui vahingossa, että "siinä vaan kävi niin" ja "ei ole niin mustavalkoisia nämä asiat" itte tiedät sitten kun vanhempana olet ollut pidemmässä suhteessa että ei ole noin mustavalkoista" että voi sitä "pikkuisen pettää" tai jotain ihme diipadaapaa..... Mä ainakin haluan kunnioittaa mun suhdetta ja meidän yhteistä aikaa niin että olen aina rehellinen. Jos joku päivä kävisi niin että suhde olisi kuihtunut tai jos kävisi niin että ihastuisi toiseen tai jotain niin mä puhuisin siitä ja lopetaisin nykyisen suhteen ennenkuin pomppaisin sänkyyn jonkun uuden kanssa. Sillai mä voisin edesauttaa sitä että voisin pysyä väleissä kumppanin kanssa suhteen jälkeenkin, Mutta mikäli en sen vertaa viitsisi nähdä vaivaa että lopettaisin vanhan suhteen ennen sänkyyn menemistä olisi se vaan todellakin osoitus siitä että kunnioita suhdettani pätkän vertaa. Ja en todellakaan haluaisi olla varatun kanssa sängyssä tietoisesti tekemässä tällaista tilannetta sille vaimolle (tai seurustelukumppanille), mä vaan koen olevani vastuussa siitä vaimosta tms että en vaan pysty tekemään niin.

Moni tällä palstalla olijoista aattelee että kaikilla näillä kirjoittajilla on joku oma koira haudattuna näissä jutuissa että jos kauhean kiihkeästi näistä asioita huutelee sen on pakko tarkoittaa sitä että on joku "katkera vaimo" tai jotain. Mulla on kimmokkeena se että mä vaan yksinkertaisesti suutun ihmisistä jotka tekevät tietoisesti toisille pahaa. Nämä kakkoset tekee "vaimoile" pahaa ja itselleen myös ja se vaan suututtaa. Siinä ei ole takana sitä että menis jotenkin parisuhteessa huonosti.

Ja jos on sinkku niin todellakin on kivempi pitää seksisuhdetta sinkun kanssa. Monella tapaa. Musta ois vaan ällöttävää tietää että joltain vaimolta salataan asioita ja että on mahdollisesti lapsia ja kaikkia. Se oli mulla ainakin aikoinaan ehdoton kriteeri ja aina kysyin sitä asiaa enkä alkanut pikkuisen vaan panemaan ennenkuin sitä asiaa olin kysynyt. Jos sen tiivistäisi oikein lyhyeen niin mulla vaan ei ole koskaan ollu tarvetta tietoisesti alkaa hankkimaan jonkinlaista p askaa mun elämään.

• ------

Joo. Ja jos salaa vaimoltaan, salaa varmasti jotain myös kakkoselta. Vaikkapa sen, että todellisuudessa viettää vaimon kanssa kivoja iltoja kotona ja nauttii myös tämän seurassa. Näin ainakin minun mieheni teki. Ja jos kaikki oli vaan mua varten esittämistä niin kyllä pitäs miehen saada oscari suorituksestaan. Ja miksi edes vaivaantua niin kovasti "näyttelemään" . Itse uskon oikeasti, että mieheni nautti myös kakkossuhteensa aikana minunkin seurastani aidosti. Moni kakkonen vaan tuntuu ajattelevan ettei näin voi olla ja varmasti minua nyt ryöpytetään sinisilmäseks idiootiksi mutta mitäpä tuosta.

• oleeol

Hyvät elämänarvot sulla on, ei voi valittaa.

Mutta tekevätkö kakkoset vaimoille pahaa, jos vaimo ei saa koskaan tietää?

• ainoaoon
        ------ kirjoitti:

Joo. Ja jos salaa vaimoltaan, salaa varmasti jotain myös kakkoselta. Vaikkapa sen, että todellisuudessa viettää vaimon kanssa kivoja iltoja kotona ja nauttii myös tämän seurassa. Näin ainakin minun mieheni teki. Ja jos kaikki oli vaan mua varten esittämistä niin kyllä pitäs miehen saada oscari suorituksestaan. Ja miksi edes vaivaantua niin kovasti "näyttelemään" . Itse uskon oikeasti, että mieheni nautti myös kakkossuhteensa aikana minunkin seurastani aidosti. Moni kakkonen vaan tuntuu ajattelevan ettei näin voi olla ja varmasti minua nyt ryöpytetään sinisilmäseks idiootiksi mutta mitäpä tuosta.

Me ainakin vietettiin kivoja iltoja milloin missäkin miehen kanssa ja kakkonen sai sitten sunnuntai iltapäivillä jotain 4 tuntii miestä katella.
        Jälkeenpäin tietooni tullut parin vuoden suhde johti johonkin 10nee yhteiseen yöhön kakkosen kanssa, työporukoiden kanssa pikkujoulujen jälkimaininki, kapakasta meno kakkosen luo.
        Me petettiin miehen kanssa kakkosta yhteisillä viikonloppumatkoilla, sukuloimalla jne ihan vaan niin ettei kakkonen tiennyt niistä mitään.
        Eli kyllä niille kakkosillekin valehdellaan silmät täyteen.

• 9988
        ainoaoon kirjoitti:

Me ainakin vietettiin kivoja iltoja milloin missäkin miehen kanssa ja kakkonen sai sitten sunnuntai iltapäivillä jotain 4 tuntii miestä katella.
        Jälkeenpäin tietooni tullut parin vuoden suhde johti johonkin 10nee yhteiseen yöhön kakkosen kanssa, työporukoiden kanssa pikkujoulujen jälkimaininki, kapakasta meno kakkosen luo.
        Me petettiin miehen kanssa kakkosta yhteisillä viikonloppumatkoilla, sukuloimalla jne ihan vaan niin ettei kakkonen tiennyt niistä mitään.
        Eli kyllä niille kakkosillekin valehdellaan silmät täyteen.

Vai petitte te kakkosta, tämä oli viikon paras vitsi, ihanko tosissasi kirjoitit tämän?

9988 kirjoitti:

Vai petitte te kakkosta, tämä oli viikon paras vitsi, ihanko tosissasi kirjoitit tämän?

Olisko tolla pettämisellä tuossa tarkoitettu sitä, että moni kakkonen (ainakin usea tuntemani) oikeasti uskoo tai uskottelee itselleen, että mies ei nauti vaimonsa seurasta eikä heillä juurikaan ole yhteistä elämää. Eli onhan siinä tavllaan petetty. Mies on antanut kakkosen ymmärtää jotain muuta kun mitä sitten on ollut. eli valehdellut. Valehtelu on luottamuksen pettämistä. Minun mieheni kakkoselle tuli ihan yllätyksenä ja puun takaa että meillä oli yhteien elämä mieheni kanssa. Hän oli, ilmeisesti osittain ihan itse uskotellut itselleen että olimme meiheni kanssa yhdessä vain asuntolainan ja lasten takia. Oli järkyttynyt kun kerroin että samassa sängyssä nukutaan ja normaaleja asioita perheenä tehdään.

• fxcnvb
        *********** kirjoitti:

Olisko tolla pettämisellä tuossa tarkoitettu sitä, että moni kakkonen (ainakin usea tuntemani) oikeasti uskoo tai uskottelee itselleen, että mies ei nauti vaimonsa seurasta eikä heillä juurikaan ole yhteistä elämää. Eli onhan siinä tavllaan petetty. Mies on antanut kakkosen ymmärtää jotain muuta kun mitä sitten on ollut. eli valehdellut. Valehtelu on luottamuksen pettämistä. Minun mieheni kakkoselle tuli ihan yllätyksenä ja puun takaa että meillä oli yhteien elämä mieheni kanssa. Hän oli, ilmeisesti osittain ihan itse uskotellut itselleen että olimme meiheni kanssa yhdessä vain asuntolainan ja lasten takia. Oli järkyttynyt kun kerroin että samassa sängyssä nukutaan ja normaaleja asioita perheenä tehdään.

... tai sitten asia on niin, että kakkonen ei edes ajattele, mitä salarakas tekee vaimonsa kanssa.

fxcnvb kirjoitti:

... tai sitten asia on niin, että kakkonen ei edes ajattele, mitä salarakas tekee vaimonsa kanssa.

Voi olla näinkin jonkun kohdalla. Tuskin kuitenkaan sellaisen joka on oikeasti ihastunut tai rakastunut tähän salarakkaaseensa. Ja aika monestihan täälläkin saa lukea kakkosten kirjoituksia siitä miten heillä on vaikkapa parempaa seksiä salarakkaansa kanssa kun sillä typerällä vaimolla. Jos ei välitä niin miksipä tuollaistakaan miettiä saati sitten kirjoitella. Minun mieheni kakkonen tosiaan perusteli suhteeseen ryhtymisen sillä että minulla ja miehelläni ei ole yhteistä elämää ja ero olisi ollut tulossa anyway. minulle ei kyllä kukaan ollut muistanut mistään erosta mainita :) ja jotenkin kai sitten olin kuvitellut vaan harrastavani seksiä mieheni kanssa ja hänen kertoneen rakastavansa minua yms. Mm. näiden asioiden tultua ilmi hyökkäsi tämä kakkonen sitten minun kimppuuni ilkeämielisellä erittäin epäasiallisella viestillä. Minun syytänihän tämä kaikki toki oli. Miehelläni ja tällä kakkosella ei liene ollut mitään tekemistä asian kanssa.

• ainoaon
        9988 kirjoitti:

Kyllä, kerrankin miehen piti mennä "kaverin" luo sunnuntaina (kakkonenhan se oli) ja hän ilmoitti että on kova vatsatauti, en pääse "puita pilkkomaan". Jälkeenpäin mies kertoi soittaneensa kakkoselle tuon puhelun.
        Me kuulemma lähdimme yhdessä sisävesiristeilylle siksi päiväksi, joten sekin oli meidän mukavaa yhdessä-oloa.
        En ole kyttääjätyyppi, molemmilla on kuitenkin oma elämä.

• ---vanhanauta---
        ********* kirjoitti:

Voi olla näinkin jonkun kohdalla. Tuskin kuitenkaan sellaisen joka on oikeasti ihastunut tai rakastunut tähän salarakkaaseensa. Ja aika monestihan täälläkin saa lukea kakkosten kirjoituksia siitä miten heillä on vaikkapa parempaa seksiä salarakkaansa kanssa kun sillä typerällä vaimolla. Jos ei välitä niin miksipä tuollaistakaan miettiä saati sitten kirjoitella. Minun mieheni kakkonen tosiaan perusteli suhteeseen ryhtymisen sillä että minulla ja miehelläni ei ole yhteistä elämää ja ero olisi ollut tulossa anyway. minulle ei kyllä kukaan ollut muistanut mistään erosta mainita :) ja jotenkin kai sitten olin kuvitellut vaan harrastavani seksiä mieheni kanssa ja hänen kertoneen rakastavansa minua yms. Mm. näiden asioiden tultua ilmi hyökkäsi tämä kakkonen sitten minun kimppuuni ilkeämielisellä erittäin epäasiallisella viestillä. Minun syytänihän tämä kaikki toki oli. Miehelläni ja tällä kakkosella ei liene ollut mitään tekemistä asian kanssa.

No jaa, kun salasuhdetta on kestänyt enemmän kuin viisi, mutta vähemmän kuin kymmenen vuotta, kyllä siinä on "oikeasti" ihastunut ja rakastunut toiseen. Mies teki selväksi heti alkumetreillä sen, ettei halua hajoittaa näkyvää elämäänsä = vaimoa ja lapsia ei jätä. Näillä sitten on menty... Alkuun ystävinä, sitten rakastavaisina. En mieti, millaista on seksi vaimon kanssa tai onko sitä vai eikö ole vai mitä tekevät. Selväähän se on, ettei elämä kotona täyttä helvettiä voi olla, kun ei mies siitä pois halua. Kuitenkin viihtyy kanssani niin, että riskeistä huolimatta on jatkanut nämä vuodet.
        Vaimo tietää minusta - mutta ei halua uskoa. Oli sanonut, ettei asia voi olla totta, koska ei itse ainakaan tyytyisi tällaisiin satunnaisiin tapaamisiin ym. No, se on hänen asiansa, uskooko vai ei.

Kakkonen ei tietenkään toiminut sinua kohtaan asiallisesti etenkään siinä kohdassa, kun suuntasi kiukkunsa suoraan sinuun. Mutta oletko ajatellut, miksi näin kävi? Miehesi, se sinulle niin rakas, että haluat edelleen hänen kanssaan jatkaa, syötti kakkoselle juttua siitä, miten liittonne on lopussa ja sinä olet kuollut lahna sängyssä... Vai oletko niin naiivi, että kuvittelet kakkosen kaiken omasta päästään keksineen?! Mies vannoo ja vakuuttelee kummallekin naiselle, mikä on hänen oman etunsa mukaista ja molemmat uskovat kaiken... Mies saa kaksi naistaan tukkanuottasille keskenään ja myhäilee tyytyväisenä taka-alalla huomion käännyttyä hänestä naisten keskinäiseen "kisailuun".
        Mistä muuten tiedät, ettei miehesi ja salarakkaan välillä ollut extreme-upeaa seksiä..? Et mistään! Mies sanoo salarakkaalle yhtä ja sinulle toista...

---vanhanauta--- kirjoitti:

No jaa, kun salasuhdetta on kestänyt enemmän kuin viisi, mutta vähemmän kuin kymmenen vuotta, kyllä siinä on "oikeasti" ihastunut ja rakastunut toiseen. Mies teki selväksi heti alkumetreillä sen, ettei halua hajoittaa näkyvää elämäänsä = vaimoa ja lapsia ei jätä. Näillä sitten on menty... Alkuun ystävinä, sitten rakastavaisina. En mieti, millaista on seksi vaimon kanssa tai onko sitä vai eikö ole vai mitä tekevät. Selväähän se on, ettei elämä kotona täyttä helvettiä voi olla, kun ei mies siitä pois halua. Kuitenkin viihtyy kanssani niin, että riskeistä huolimatta on jatkanut nämä vuodet.
        Vaimo tietää minusta - mutta ei halua uskoa. Oli sanonut, ettei asia voi olla totta, koska ei itse ainakaan tyytyisi tällaisiin satunnaisiin tapaamisiin ym. No, se on hänen asiansa, uskooko vai ei.

Kakkonen ei tietenkään toiminut sinua kohtaan asiallisesti etenkään siinä kohdassa, kun suuntasi kiukkunsa suoraan sinuun. Mutta oletko ajatellut, miksi näin kävi? Miehesi, se sinulle niin rakas, että haluat edelleen hänen kanssaan jatkaa, syötti kakkoselle juttua siitä, miten liittonne on lopussa ja sinä olet kuollut lahna sängyssä... Vai oletko niin naiivi, että kuvittelet kakkosen kaiken omasta päästään keksineen?! Mies vannoo ja vakuuttelee kummallekin naiselle, mikä on hänen oman etunsa mukaista ja molemmat uskovat kaiken... Mies saa kaksi naistaan tukkanuottasille keskenään ja myhäilee tyytyväisenä taka-alalla huomion käännyttyä hänestä naisten keskinäiseen "kisailuun".
        Mistä muuten tiedät, ettei miehesi ja salarakkaan välillä ollut extreme-upeaa seksiä..? Et mistään! Mies sanoo salarakkaalle yhtä ja sinulle toista...

No en tietenkään tiedä millaista seksiä heidän välillään on ollut. Mutta se ei liene nyt tässä se pointtikaan. Se seksin laatu. On sitä extreme upeaa ollut miehelläni minunkin kanssa.

• ¨¨¨¨¨¨¨¨

Valehtelu ja toisten selän takana puuhailu on paha asia. Ja vaikka se vaimo ei koskaan saisi tietää niin saattaa aavistaa jotain. Tai mies käyttäytyy oudosti kotona jne. Ja vaimo luulee elävänsä aivan erilaisessa liitossa missää elää sillä mies ja tämä kakkosnainen päättävät salatessaan suhteensa myös vaimon puolesta. Ei multa ainakaan kukaan kysynyt sopiiko mulle että he viettävät aikaa keskenään. Nää jutut tulee sitäpaitsi lähes aina jossain vaiheessa ilmi. Onpa tosi kiva 10 vuoden päästä kuulla ettei sua ole arvostettu sen vertaa et olis annettu valita jäätkö vai lähdetkö kun toinen heiluttelee letkuaan maailmalla. Eli joku osa ja arpahan se niillä kakkosillakin on tuossa salailussa.

• joskus minäkin olin

Miten se kakkonen päättää salata suhteen ? Oiskohan se mies joka salaa sen suhteen.

• -----------
        joskus minäkin olin kirjoitti:

Miten se kakkonen päättää salata suhteen ? Oiskohan se mies joka salaa sen suhteen.

En kyllä väittänyt kakkosen päättävänkään salata .Kirjoitin, että mies ja kakkonen päättävät salatessaan, vaimon puolesta siitä minkälaisessa suhteessa tämä elää. Eli siis luulee elävänsä uskollisen miehen kanssa vaikkei näin olekaan. Ja osallituuhan se kakkonen salailuun jos ei asiasta kerro.

• joskus minäkin olin
        ----------- kirjoitti:

En kyllä väittänyt kakkosen päättävänkään salata .Kirjoitin, että mies ja kakkonen päättävät salatessaan, vaimon puolesta siitä minkälaisessa suhteessa tämä elää. Eli siis luulee elävänsä uskollisen miehen kanssa vaikkei näin olekaan. Ja osallituuhan se kakkonen salailuun jos ei asiasta kerro.

Mutta jospa vaimolle kertoo kaiken mutta vaimo vaan ei halua kuulla ja uskoa mitään?

joskus minäkin olin kirjoitti:

Mutta jospa vaimolle kertoo kaiken mutta vaimo vaan ei halua kuulla ja uskoa mitään?

No silloinhan vaimolle on kerrottu. Uskoi tämä sitten tai ei. Sehän ei sitten ole enään kertojan murhe.

• vastuunottoa

No tuota en ihan allekirjoita. Minun mieheni on pettänyt minua jo useamman vuoden toisen kanssa. Asian sain selville suhteen kestettyä parisen vuotta. Olemme jaktaneet ja mieheni lupaillut kaikenlaista pelossa ettei loukkaisi minua. Aavistelen kuitenkin ettei suhde ole loppunut vaan jatkunut taas pari vuotta siitä kun viimeksi minulle kiinni jäi. Olenkin nyt lueskellut tätä palstaa saadakseni jotain itselleni miten tästä etenisin eroa kohti. Miksi se toinen nainen olisi syyllinen suhteeseen tai vastuussa siitä. Kuitenkin mies joka haluaa tuota toista naista niin paljon ja ottaa häneen aina yhteyttä tavatakseen on siitä vastuussa. Tiedän ainakin tässä meidän tapauksessamme ettei kakkonen ole koskaan miestäni pakottanut tai ruikuttanut perään vaan mieheni, sen verran tämän toisen naisen kanssa asiasta kommunikoinut olen pari vuotta sitten.Jollakin tavalla täällä sysätään vastuu vieraalle ihmiselle, vaikkakin sen joka sinua pettää pitäisi se vastuu sinua"petettyä" kohtaan kantaa, hänhän sen päätöksen on tehnyt sinua pettäessään ja jatkaessaan suhdetta ei se toinen nainen. Voisihan pettäjä jos hän oikeasti puolisoaan rakastaisi jättää pettämättä niin halutessaan, muttei kuitenkaan halua olla uskollinen, ainakaan meidän tapauksessa. Hänellä olisi vuosien aikana ollut siihen varmasti monta mahdollisuutta niin halutessaan.

• wrrwhwr

Kukaan ei ole sysäämässä vastuuta vain ja ainoastaan kakkoselle. Vastuu on petturilla JA kakkosella. Ehkä olen pyörinyt tällä palstalla liian kauan kun nämä keskustelut menevät koko ajan samaa rataa, aina tulee jostain kommentti että miehenhän syy se on, ihan kuin se olisi jollekulle jotenkin epäselvää.

• olet niin oikeassa

Mukava, että täällä on fiksujakin;) Se on nimenomaan JA KAKKOSELLA!! Ei kukaan vaimo ajattele, että mies ei olisi syyllinen. Mutta kysymys on sinä, että mies ei todellakaan toimi yksin. Miten kakkonen voi ajatella, ettei ole tekemässä pahaa, mitään väärää, moraalinta, etc. Minne katoaa kultainen sääntö? Ilmeisesti kakkosille sekään ei merkitse mitään. I

tse en voisi olla sinut itseni kanssa, jos tietäisin olevani tekemässä tosiille, niin paljon pahaa, mitä pettäminen tuo tullessaan. Olisin päättämässä millaisessa valheessa vaimon pitää elää, enkä sitäpaitsi pystyisi jakamaan miestä. En voisi olla niin, että mies menee kotiinsa ja rakastelee vaimonsa kanssa sekä elää perheen arkea ja juhlaa normaalisti. Minä saisin jotain salarippeitä, ja olisin yksin juhlapyhät, lomat yms. En voisi olla julkisesti yhdessä..Ei ei ja EI. Olisin todellakin mieluummin yklsin, kuin alentaisin itseni.

En ole koskaan ymmärtänyt miten kakkoset voivat vetäytyä asiasta, niin etteivät kanna vastuutaan. Täysin kyvyttömyyttä kantaa asioista vastuuta.

• olet niin oikeassa kirjoitti:

Mukava, että täällä on fiksujakin;) Se on nimenomaan JA KAKKOSELLA!! Ei kukaan vaimo ajattele, että mies ei olisi syyllinen. Mutta kysymys on sinä, että mies ei todellakaan toimi yksin. Miten kakkonen voi ajatella, ettei ole tekemässä pahaa, mitään väärää, moraalinta, etc. Minne katoaa kultainen sääntö? Ilmeisesti kakkosille sekään ei merkitse mitään. I

tse en voisi olla sinut itseni kanssa, jos tietäisin olevani tekemässä tosiille, niin paljon pahaa, mitä pettäminen tuo tullessaan. Olisin päättämässä millaisessa valheessa vaimon pitää elää, enkä sitäpaitsi pystyisi jakamaan miestä. En voisi olla niin, että mies menee kotiinsa ja rakastelee vaimonsa kanssa sekä elää perheen arkea ja juhlaa normaalisti. Minä saisin jotain salarippeitä, ja olisin yksin juhlapyhät, lomat yms. En voisi olla julkisesti yhdessä..Ei ei ja EI. Olisin todellakin mieluummin yklsin, kuin alentaisin itseni.

En ole koskaan ymmärtänyt miten kakkoset voivat vetäytyä asiasta, niin etteivät kanna vastuutaan. Täysin kyvyttömyyttä kantaa asioista vastuuta.

Olen aika pitkään seuraillut tätä palstaa. Niitä kirjoituksia joissa olisi pohdittu sitä miehen (tai miksei naisenkin) pettämisen dynamiikkaa, on ollut yllättävän vähän. Samoin puhetta siitä, mikä siinä puolison pettämisessä on kipeää, syvemmältä kuin vain yleinen tuumaus;

”Ei kukaan vaimo ajattele, että mies ei olisi syyllinen.”

Ehkä se vain on liian kipeä asia edes täällä purettavaksi?

Ensinnäkin, tulee ottaa sekin huomioon että on olemassa moraalittomia, eri moraalin edustajia sekä niitä ahdasmielisiäkin moralisteja tässä maailmassa. Se että esim. se oma mies viehättyy ja häntä kiinnostaa juuri se ”moraaliton” nainen, on myös sen miehen valinta. Miksi? Miksi mies on valmis tuomaan tuollaisen ihmisen siihen parisuhteeseen?

Teistä jokainen on ihastunut ja rakastunutkin joskus? Eikä silloin ole varsin luontevaa olla LOJAALI sille kohteelle? Muistatte varmaan myös sen sidoksen joka tulee niistä yhteisistä salaisuuksista. Että meillä kahdella on jotain sellaista mitä muilla ei ole. Tämä voi olla yksi tekijä, joka vaikuttaa vaikka siihen, että se toinen nainen haluaa osallistua tuohon salaamiseen. Samoin se voi olla syy myös siihen miksi mies haluaa salata suhteen. On jotain mitä ei kukaan muu tiedä.

Moni meistäkin ainakin välillä toimii niin, ettei aina ajattele sitä, miten ne omat valinnat vaikuttavat toisiin. Puhutaan vaikka ”minulla on oikeus” tai ”olen ansainnut” jotain. Moni haaveilee jostain, mitä haluaa tapahtuvaksi mutta vain kapealla sektorilla, haaveissaan tai mielikuvissaan. Niihin ei sisälly todellisuutta, joka voi olla varsin repivääkin. Ei tarvitse kuin katsoa elokuvia tai lukea kirjallisuutta, siellä se on aina läsnä. Näin on myös seksihaaveissa sekä fantasioissa eikä vain rakkausunelmissa. Pettäminen on tavallaan ”varastamista”. Varastetaan tilaa salailun avulla, jotta saadaan sitä mitä halutaan. Jokainen tietää että realismi tuhoaa eli totuuden ilmitulo kaiken tuon rakennelman.

Tuo toisena naisena tai miehenä olo taitaa olla vain niin monimuotoista, jotta ei voi tehdä yksioikoisia päätelmiä. Tunnen naisia jotka eivät haluakkaan muuta kuin tapaamisia silloin tällöin, seuraa ehkä johonkin tilaisuuteen tai harrastukseen. Tiedätkö että uskomattoman moni kulkee aivan julkisesti sen toisen naisensa kanssa? Ihan kuin nämä miehet haluaisivatkin jäädä kiinni. Toki on naisia jotka sitten ihastuvat vastoin ennakko-oletustaan. Heille voi olla kuvaamasi kaltainen tilanne todella tuskallinen. Useimmille ei se herätä oikein mitään tunteita, vaikka se mies paneskelisi kuinka montaa naista tahansa. Sitä voi olla rakastuneen vaikeaa ymmärtää?

Sekin on myös sen miehen vastuulla, kuinka hän herättelee tai ylläpitää noita tunteita siihen toiseen naiseen. En tiedä, mutta ilmeisesti se imartelee niin vahvasti miehistä itsetuntoa, kun joku on palavasti rakastunut, että malta katkaista sitä suhdetta. Eikä palauttaa maanpinnalle sitä toista. Ei raski palauttaa sitä vaimoa eikä sitä toista naista…

Toisen naisen vastuu on siis mikä? Sekö että kertoo sen vaimolle? Missä vaiheessa? Entäpä ne naiset jotka haluavat vain osittaa sitä valtaa minkä nuo miehet ovat heille antaneet?

• rgersgsvd

Mummonmuori sanoit itse juuri sen mikä sen kakkosen vastuu on, se on juuri se että se kakkonen kertoo tilanteen vaimolle eikä osallistu salailuun. Kyllä tuon jokainen järkevä ihminen ymmärtää että ykkösellä on oikeus valita millaisessa suhteessa on, jos ykkönen kuvittelee olevansa uskollisen kanssa vaikka kyseinen kumppani ei ole uskollinen on naisella oikeus saada tietää millaisen ihmisen kanssa on.

Mutta mun mielestä kyllä se vastuu ulottuu laajemmallekin. Mä ainakin itte koen olevani vastuussa siitä että en aloita suhdetta varattuun. Olen sen vastuussa itselleeni, en halua tehdä pahaa itselleni. Olen sen myös velkaa sille vaimolle, niin mä ajattelen, mulla vaan ei ole oikeutta alkaa paneskelemaan jos se on varattu. En vaan tajua jotenkin että miten toiset naiset vaan kokee sen oikeudekseen. En vaan kertakaikkisesti tajua. Mä ainakin voin nukkua yöni rauhassa siitä että en ole tehnyt kenellekkkään pahaa. Kyllä mulle tulisi paha mieli siitä että olisin aiheuttanut pahaa oloa sille vaimolle. Mutta ehkä tässä juuri tullaan siihen kysymykseen että toisilla ei vaan tule toisen pahasta olosta pahaa mieltä, sellaiset ihmiset tätä kyseenalaistaa.

Musta on niin ihmeellistä että tollasta edes kysytään. Mietin vaan kuinka moni täällä palstalla oleskelevista naisista joiden mielestä kakkosella ei ole mitään vastuuta kuviossa olisi valmis sanomaan sen esimerkiksi julkisesti. Kirjoittaa se vaikka facebookkiinsa niin että iso lauma ihmisiä näkisi että tuo on tuota mieltä, tai vaikka esim. jossain puheessa jota pitäisi isolle joukolle, "olen sitä mieltä että jos alkaa suhteeseen varatun ihmisen kanssa ei tällä sinkkuihmisillä ole mitään vastuuta asiassa".

Mietin myös että miksi hitossa se on niin tärkeää olla jonkinlainen OIKEUS olla varatun kanssa. Mä en ainakaan todellakaan haluaisi olla sellaisen limanuljaskan kanssa joka pystyy olemaan kahden kanssa samaan aikaan.

Siis oikeesti, joku varattu tulisi kysymään multa että miten ois hhhmmm.. pienet, olen kyllä varattu..... kyllä se äijä saisi jatkaa matkaansa. Musta on vaan niin tosi outoa edes että tällaisia kysytään. Jotenkin vaan niin itsestäänselvä asia.

• ymmällään oleva

Tuokin on aika yleistä ettei se varattu suinkaan tule ja sano olevansa varattu vaan esittää olevansa sinkku. Monia tapauksia tiedän ja omalle kohdallenikin on osunut.

• Loistavaa älyä

Bingo!! Ei aloita suhdetta varatun kanssa. Piste. Mikä menee yli hilseen?!

• Hyvä jos osaat pitää itsestäsi huolta. Sinulle laitan sitten muutaman kysymyksen. Mitä teet jos

1 Mies salaa parisuhteensa ja aika pitkän ajanjakson?
        2 Jos miehellä on lupa käydä vieraissa? Syynä voi olla esim. puolison sairaus tai joku muu ja hän on luvannut selkeästi sen miehelle, kunhan hoitaa asiansa fiksusti.
        3 Entä kun itse ihastut vahvasti ja mies toimii aktiivisena osapuolena niin kauan, kunnes saa sinut myöntymään?

No, jotkut kokevat että heillä on oikeus toteuttaa seksielämää niiden kanssa, jotka ovat siihen halukkaita ja jopa innostuneita. Sehän on MIEHEN valinta, eli he kokevat että koska mies tykkää heistä ja haluaa riskeerata suhteensa, niin miksi miettiä sen kummemmin asiaa, jos kerran se MIES ei koe siitä mitään päänvaivaa.

Muutoin kyllä ajattelen vähän samaan tapaan kuin sinäkin. Vastuu on otettava myös sen toisen naisen, varsinkin jos se suhde jatkuu pidempään. Kerta jutut tai muutamat kerrat on asia erikseen . Mielestäni kutienkin on että MIEHEN vastuulla on se että hän kertoo vaimolleen.

• ymmällään oleva kirjoitti:

Tuokin on aika yleistä ettei se varattu suinkaan tule ja sano olevansa varattu vaan esittää olevansa sinkku. Monia tapauksia tiedän ja omalle kohdallenikin on osunut.

Näinpä….

ehkä enin osa on juuri heitä, jotka eivät kerro olevansa varattuja. Osa heistä pyrkii salamaan sen mahdollisimman pitkälle, koska muutoin suhde ei jatku tai seksiä ei saa.

• ymmällään oleva

Mites sitten nämä suhteen jotka eivät lopu siihen julkituloon vaan jatkuvat ja jatkuvat totuuden tullessa julki. Rakennelma hajoaa mutta pettäminen ja suhde jatkuu?

• rgersgsvd

1. Jos jotenkin joutuisin tilanteeseen jossa saisin vasta pitkän ajan kuluttua tietääkin että mies onkin varattu katkaisisin suhteen välittlömästi. En vaan pystyisi olemaan päivääkään miehen kanssa jonka tiedän olevan varattu.

2. Jos miehellä on lupa käydä vieraissa se on hyvä asia mikäli asia on yhdessä sovittu. Kun puhun kakkosista poissuljen avoimet suhteet, mun mielestä siinä puhutaan jo niin eri asiasta. Siinä on avoin peli kaikilla enkä näe siinä mitään väärää. Itse en pystyisi olemaan miehen kanssa joka olisi avoimessa suhteessa toisaalla mutta en tuomitse ketään avoimen suhteen osapuolta vaan minusta on todellakin ok jos "vaimo" on tietoinen että kyseessä on avoin suhde ja kaikki osapuolet on hyväksynyt tilanteen ja tietoisia tilanteesta.

3. Minun on vaikea kuvitella enää kaiken kokemani jälkeen itseäni sokeasti ihastumassa kehenkään ilman että mitään taustatyötä olisin tehnyt. Jotenkin siinä kai käy niin kun tarpeeksi useasti on pettynyt että sitä ihastuksen tunnetta ei vaan tule ellei pysty luottamaan ja en luota ennenkuin tiedän varmaksi tarpeeksi miehestä. Jos tietäsin että mies on varattu ja siitä huolimatta mua piirittää mä en taipuisi, mä en vaan yksinkertaisesti halua suhdetta varattuun. Se on mulle jotenkin niin sisäsyntyinen asia, mua vaan oikeasti ällöttäisi niin paljon jo edes se että varattu mies mua piirittää että tuntuisi jotenkin niin kaukaiselta ajatukselta että sellaiseen mieheen ihastuisin. Mulla ihastumisessa on vahvasti mukana myös se että kunnioitan ihastuksen kohdetta enkä voisi kunnioittaa ihmistä joka pystyy heilastelemaan vaimolta salaa tai tietoisesti loukaten.

• rgersgsvd

1. Vastaukseen lisään vielä sen että mun olisi todella vaikea kuvitella joutuvani tilanteeseen jossa mies ois oikeasti onnistunut multa salaamaan jotain sellaista. Ehkä niin olisi voinut käydä joskus kun olin nuorempi mutta kun kertaalleen niin on käynyt ja kaikkea muutakin kun on oppinut ja nähnyt ihmisistä vaikea kuvitella olevansa niin sinisilmäinen että lähtisi mihinkään juttuun tekemättä taustatyötä ensin.

• rgersgsvd kirjoitti:

1. Vastaukseen lisään vielä sen että mun olisi todella vaikea kuvitella joutuvani tilanteeseen jossa mies ois oikeasti onnistunut multa salaamaan jotain sellaista. Ehkä niin olisi voinut käydä joskus kun olin nuorempi mutta kun kertaalleen niin on käynyt ja kaikkea muutakin kun on oppinut ja nähnyt ihmisistä vaikea kuvitella olevansa niin sinisilmäinen että lähtisi mihinkään juttuun tekemättä taustatyötä ensin.

Tulipa aivan uusi asia eteen, mitä on ”taustatyö”?

Mitä kaikkea ja miten te selvitätte tapaamastanne ihmisestä? Missä vaiheessa te aloitatte sen? Kuinka kauan te teette tuota selvitystyötä?

Ainakaan itse en ole selvittänyt mitään varsinaisia taustoja henkilöistä kuin vasta sitten jos päätös suhteesta on tehty. Eli kun tosi alkaa olla kyseessä. Tarkoitan että toki sitä kyselee niin mieheltä kuin hänen kavereiltakin millainen tapaus oikein on. Siihen vain kuluu aikaa, kun tapaa sukulaisia ym. Sitä en ole koskaan tehnyt että olisi viranomaisten rekistereitä siihen käyttänyt.

Olen elänyt sinkkunakin (tai yh - huoltajana) useampia vuosia, ja lopulta en etsinyt mitään suhdetta. Toki sillatavoin olin avoin, että olin valmis tilapäiseen suhteeseen. Minua ei toisaalta edes kiinnostanut yksityisasiat vaan se, minkälainen persoona oli kyseessä. Kokemukseni mukaan osa miehistä kyllä varsin avoimesti kertoi olevansa parisuhteessa ja heidät jätin sitten etsimään uutta ”saalista”. Osalla saattoi lipsahtaa ja sekin oli sitten siinä. Suurin osa kuitenkin koettaa ainakin jotenkin salata ja perinteiset merkit sitten täytyy osata lukea. On minut kerran viety jopa kotiin, mutta vierailuni ei ollut kovin pitkä. Kyllä sen huushollista näkee, asuuko siellä myös nainen.

Omalta kohdaltani voin kertoa sen, että perinteiset merkit eivät näkyneet. Ei niin millään tavoin. Sillä ei tullut mieleen tentata häntä ihan heti alussakaan. Joskus voi olla että pariskunta elää jo kuin olisivat eronneet aika päiviä sitten, mutta ei sitä eroa kuitenkaan ole otettu

• rgersgsvd

No en nyt tarkoita mitään viranomaisrekisterijä tai yksityisetsivät palkkaamista vaan ihan tavallista toiseen tutustumista. Tarpeeksi kyselee ja tajuaa sen jos kaikkiin kysymyksiin ei ole vastattu. Jos esim. on kyseessä suhde jossa tavataan vaan muutaman kerran viikossa eikä tapailu ole vielä niin tiivistä minulle on selvää että en tiedä vielä silloin kaikkea miehestä. On siis mahdollista että se lymyää jossain silloin kun ei minua näe. Kuulostaa ehkä epäluuloiselta että en luota ennenkuin voin olla 100% varma että muuta ei ole mutta en koe että olisin jäänyt paitsi mistään. Minusta tuntuu että silloin kun sokeasti luotin jäin paljosta enemmän paitsi kun sen jälkeen opin että luotan vasta sitten kun tunnen ihmisen.

Mun mielestä ei ainakaan ole ollu mitenkään vaikeaa ollut noudattaa mun omaa ohjenuoraa että en sekoa varattuihin, koen että kyseinen valinta on tehnyt elämästäni mielumminkin helpompaa kuin vaikeampaa.

• hyvä kirjoitus sulla

Juuri tätä on arvostaa itseään ja toimia omien arvojen mukaisesti, jossa ei tietoisesti aiheuteta toisille pahaa. En voisi elää sellaisen syyllisyyden kanssa, joka kasvaisi sisäiseksi ristiriidaksi oman käyttäytymisen ja arvojeni välillä. Valehtelu ja salaaminen aiheuttaisi hirveää häpeää.

Ei löydy yhtään perusteltua syytä aloittaa säätäminen (varatun) kanssa. On vain tekosyitä.

• 100 % ????

Miten ihmeessä voit olla 100 %:sti varma ettei ole muita? Eihän ne vaimotkaan aina huomaa vaikka asuvat ja elävät sen miehen kanssa.

• rgersgsvd

No en siis tarkoittanut että 100% varmuutta mutta kyl voi sanoa että joissain tilanteissa on ainakin 97% varmuus. En mä tiedä, ehkä jotkut ihmiset on jotenkin herkempiä kaikenlaisille impulsseille mitä toisista ihmisistä saa. Mä voin sanoa että mä oon ehkä liiankin herkkä. Reagoin jo siihen että toinen alkaa olemaan poissaolevampi. En tietenkään ole koko ajan karvat pystyssä kyttäämässä jne mutta tuntuisi vaan niin ihmeelliseltä että mitään ei huomaisi toisen käytöksestä kun muualla olisi vietetty aikaa. Eikä se ole pelkkää käytöksen seuraamista. Se on myös sitä että tutustumisvaiheessa ottaa perinpohjin selvää toisen arvomaailmasta ja tavasta elää. Mun on vaan jotenkin vaikea kuvitella että ihminen joka on todella hyväsydäminen ja todella "jyrkkäkin" arvoissaan oleva ihminen yhtäkkiä vaan löytyisi jostain panemasta. Tottakai on mahdollista että voi tulla ihan puun takaa jos ihminen on jotenkin ihan jakautunut persoona tai jotain....

• Ihan hyviä seikkoja kerroit. Toisen ihmisen tunteminen vain ei aina ole noin yksikertaista. Me olemme kaikki erilaisia persoonia. Kertoohan jo se, että eivät kaikki vaimotkaan tiedä että heidän miehensä pettää!

En itse koskaan luota ihmisiin kunnolla. En etenkään 100 % sesti. Riippuu tietysti vähän siitäkin, missä asioissa voi luottaa ja missä ei.

Eikä kuitenkin nuo pitäisi selvittää ennen niitä tapailuja? Siitähän tässä o juuri kyse, että kuinka voit tietää ja selvittää toisen taustoja jo ennen sitä ensimmäistä kahdenkeskistä tapaamista? Kun vielä voi vaikuttaa niihin omiin tunteisiin sekä tapahtumien etenemiseen.

Toden totta, eivät kaikki jotka ”sekoavat varattuun” ole sitä edes halunneet!

• ---------

Mun mies on ollut todella pettämistä vastaan aina. mutta niinpä vaan kriisin tullessa ei osannutkaan hoitaa asioita oikein ja unohtu se kanta näihin asioihin. Nyt sitten on pettynyt myös itseensä (ainakin näin sanoo), kun senkin asian on nyt mokannut ja ei voi enään sanoa olevansa/ olleensa aina uskollinen puolisolleen.

• rgersgsvd
        mummomuori kirjoitti:

Ihan hyviä seikkoja kerroit. Toisen ihmisen tunteminen vain ei aina ole noin yksikertaista. Me olemme kaikki erilaisia persoonia. Kertoohan jo se, että eivät kaikki vaimotkaan tiedä että heidän miehensä pettää!

En itse koskaan luota ihmisiin kunnolla. En etenkään 100 % sesti. Riippuu tietysti vähän siitäkin, missä asioissa voi luottaa ja missä ei.

Eikä kuitenkin nuo pitäisi selvittää ennen niitä tapailuja? Siitähän tässä o juuri kyse, että kuinka voit tietää ja selvittää toisen taustoja jo ennen sitä ensimmäistä kahdenkeskistä tapaamista? Kun vielä voi vaikuttaa niihin omiin tunteisiin sekä tapahtumien etenemiseen.

Toden totta, eivät kaikki jotka ”sekoavat varattuun” ole sitä edes halunneet!

Riippuu älykkyydestä ja siitä kuinka samalla aaltopituudella toisen kanssa on. Ei oo todellakaan ihmiset yksinkertaisia. Mulla meni todella kauan että löysin itseni ja sen jälkeen ihmisen joka on todella samalla aaltopituudella. Ei sitä osaa selittää ennenkun sen kokee että on kuin yhtä. Se ei ole pelkkää ihastumista ja sen myötä tulevaa yhteenkuuluvuuden tunnetta vaan se tietynlaista varmuutta siitä tilanteesta ja myös siitä että sen ihan taatusti huomaisi jos siihen tulisi särö, jokin vaan ei olisi enää samoin.

Mä tapailin ja tapailin ja tapailin ja jotain aina puuttui.Juu, kyllä ihastuin kun tapailin ja en voinut vaikuttaa tunteisiin ennenkuin olin oppinut tuntemaan. Siitä huolimatta en antanut itseäni kokonaan. Sallin kyllä itseni ihastua mutta en silti antautunut täysin ennenkuin koin tietynlaisen varmuuden tilanteesta ja itsestäni.

• KuRRRRRRRRRRnau

MINÄ! Jos mieheni pettää, se on vain minun ja mieheni asia eikä varatun naisen sitten mitenkään (ellei nainen ole ystäväni, jolloin haluaisin ainakin kuulla tästä "lipsahduksesta" suoraan).

• anninannina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      179
      13494
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4920
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2843
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe