saman saavat ovat eriarvoisia

sivusta seurailija

tuhlarit saavat enemmän. Seurasin muutama vuosi sitten kahta sukulaistyttöä, joilla kummallakin jäi koulu kesken kun sattui vahinko..toinen haki vaununsa ja vauvatarvikkeensa ja mitä vain keksi sossulta ja seurakunnalta. Toinen säästi ja osti samat tavarat säästöillään, lopetti tupakoinninkin että rahat riittää. Eli kun tuhlaat, saat enemmän. jotenkin tuntuu, että tämä on vääräv viesti.

4

76

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veronmaksa ja

Tupakoiminen nostaa bruttokansantuotetta. Absolutistit ja muut hihhulit ovat yhteiskuntamme loisia.

• raha jää itselle

mutta me loiset elämme parempaa elämää ,jää kaikki se raha joka muilta menee viinaa ja sätkää niin meille itselle ja voimme ostaa mitä mielimme. Kokemus pohjaa löytyy, olin aina pa kun poltin ja otin joskus kohtuullisesti jotain miestä väkevämpää. Lopetin molemmat kun huomasin etten tarvi kumpaakaan mihinkään, nyt on rahaa pankissa ihan vaille 80000€ ja voin käyttää mihin haluan. Ei tarvi polttaa eikä juoda sen takia kun ''kaverit'' niin tekee.

• nuukuudelle kunniaa

Minullapa onkin pankkitilillä rapiat 3 miljoonaa euroo,
      on vaan kasaantunut, kun olen nukkunut suurimman ajan.

• jaaa???

Epäilen. Suomen sosiaalihuolto joskus kylläkin on sellainen, että jos saat mitä tahansa vaika pienen syntymäpäivärahan joltakin avuliaalta, niin monasti - ei aina- sellaisiakin katsotaan muka köyhille tuloiksi, eli selitetään ehkä muka annetun lainmukainen määrä sosiaaliavustusta, vaikkei olisi annettukaan edes perusnormin vertaa. Ei useimmiten tuolla tapaa, mutta kuullut vain että sitäkin joskus.

Ainoat ihmiset, jotka varmaan saavat resurssien puitteisssa mitä tahansa sosiaalihuollosta, eli ehkä muutama sataa enemmän kuin muut, ovat varmaan esim. alkoholisoituneet yksinhuoltajat tai vakavasti mielenterveysongelmaiset, joita yhteiskunta ei enää katso voivansa käyttää missään hyödykseen: hekään, ne ryhmät, kuitenkaan tuskin mitään suuremmin nälkärahaa suurempaa sosiaalitoimesta saavat, mutta ovat kuitenkin aivan eri asemassa toimeentulotuen hakijoina kuulemani mukaan, kuin monet täysin tulottomat esim. opiskelijat tms. satunnaiset ei- pitkäaikaisasiakas- toimeentulotuen hakijat.

Mutta minä en, sinä aloittajatekstin kirjoittaja, kyllä usko, että kukaan menisi sosiaalitoimeen hakemaan sitä tukea ilokseen. Ja siellä ei voi fuulata - siitä joutuisi edesvastuuseen, jos rikkoisi lakia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3870
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      344
      2997
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      10
      1906
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      771
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      761
    Aihe