Känniääliöt

Ktb

Miksi miehestä -tai millaisesta- tulee juoneena aivan ääliö? Retostelee rahoillaan, uhittelee kaikille, keräilee irtopisteitä toisille naisille flirttailemalla.. Myötähäpeä ja nolous sellaisen seurassa on aikamoinen :(

Millainen käytös tekee naisesta känniääliön?

9

194

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillitrooli

      Monille miehille tosiaan tuntuu tulevan jonkinlainen one-upmanship syndrooma kännissä. http://en.wikipedia.org/wiki/One-upmanship Pakko olla kaikin tavoin parempi kuin muut ja retostella ja liiotella asioilla. Moniin naisiin tämä vetoaa. Näkeehän sen Einostakin, joka on täällä palstalla ihan selvinpäinkin tuollainen.

      Naisilla känniääliöys ilmenee oman kokemukseni mukaan ylimielisyytenä ja ylpeytenä.

      Minusta tulee känniääliö vain harvoin, mutta silloin kun se käy, yritän pakonomaisesti saada kaikki muutkin juhlimaan tappiin asti tai jatkamaan vielä jatkoillekin. Ehdotan koko ajan lisää juotavaa kaikille. Jos joku tuntematon alkaa tönimään tai haastamaan riitaa, saatan päätyä painimaan. Kavereiden kanssakin saatan päätyä painimaan, ihan silleen kaverillisesti ja sovussa.

      • sillitrooli

        Niin ja millaisista miehistä tulee sellainen retostelija? Vaikea sanoa, mutta jos tuttavapiiriäni mietin, niin niistä miehistä, jotka muutenkin arvostavat koreata pintaa ja omaisuutta ja haluavat olla porukan kingejä. Moni tuollainen mies on vain hyvin hillitty selvinpäin ollessaan. Kännissä tulee sitten paremmin esiin, mitä mies oikeasti ajattelee.


      • Ktb
        sillitrooli kirjoitti:

        Niin ja millaisista miehistä tulee sellainen retostelija? Vaikea sanoa, mutta jos tuttavapiiriäni mietin, niin niistä miehistä, jotka muutenkin arvostavat koreata pintaa ja omaisuutta ja haluavat olla porukan kingejä. Moni tuollainen mies on vain hyvin hillitty selvinpäin ollessaan. Kännissä tulee sitten paremmin esiin, mitä mies oikeasti ajattelee.

        Se huolestuttaakin. En ole kiinnostunut pintaliitäjistä tai muista kingeistä. Normaalisti selvinpäin ko. ihminen on jopa hiukan ujo. Joka on mielestäni huikeasti miellyttävämpi piirre, kuin kaikille uhittelu ja yleinen sikailu.
        En ole toista siihen tilanteeseen asettanut, että tarvitsisi epävarmuutta tuntea, enkä harrasta mainitsemistani asioista itse mitään, edes irtopisteiden keräilyä..

        Ja kiitos linkistä.


      • Ktb

        Ei tuo sun "ääliöinti" vielä tuollaisenaan pahalta vaikuta.. :)


      • sillitrooli
        Ktb kirjoitti:

        Ei tuo sun "ääliöinti" vielä tuollaisenaan pahalta vaikuta.. :)

        Kyllä se vaikuttaa, jos olet livenä todistamassa :)


      • Ktb
        sillitrooli kirjoitti:

        Kyllä se vaikuttaa, jos olet livenä todistamassa :)

        No, onneks en sit ole :D


    • 18

      Känniääliö on sellainen, jonka humalatila näkyy ja joka käytöksellään häiritsee muita ihmisiä. Ehkä kyse on alemmuuskompleksista, joka pääsee valloilleen hakemaan hyvitystä, kun itsekontrolli humalan vuoksi hellittää. Tosi ikävää, kun selvin päin mukava ihminen, osoittautuu parin paukun jälkeen ilkeäksi ja ahdasmieliseksi arvostelijaksi tai vaikkapa oksentelee ja kusee housuunsa.

      • Ktb

        Sitä juuri mietin, mikä on sellaisen ihmisen oikea persoona?
        Voiko muuttua ihan päinvastaiseksi, ihmiseksi, jota ei selvinpäin samaksi tunnistaisi? Vai pukkaako känniääliöllä vain todellinen luonne esiin? :(


      • -sivustaseuraaja

        Känniääliys lienee jonkinlainen katutermi humalatilassa itsensä valloilleen päästävälle henkilölle. Mutta oletko kuullut sellaisesta kuin: Juoppohulluus. Se vasta huvittava sairaus onkin. Tässä tapauksessa henilön oma minäkuva on vääristynyt siten, että hän käyttäytyy känniääliön tavoin, vaikka olisi täysin selvinpäin. Minä olen nimittäin tavannut tällaisen henkilön. Kyse on psykologisesta minä-kuvan vääristymästä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe