Surutyöstä

Miten on?

Jos surutyö väliin katkeilee tilapäisten yritysten palata yhteen-takia, niin onko siitä haittaa, tai pitkittääkö vaan sitä?
Auttaako kokemustennne mukaan eron tuskassa masennuslääkitys?

4

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaksamista sulle

Kyllä siihen lääkkeitä on. Masennuslääkitys kuulostaa aika rajulta, mutta ahdistukseen löytyy varmasti kevyempiä väliaikaisratkaisuja.

Mun kokemusteni mukaan yhteenpaluu yritykset helpottavat väliaikaisesti, se on sellaista kevyttä laskua eroon. Tosin ne tuntemukset voivat muuttua erilaisiksi.

Mulle kävi tämän viimeisen eron jälkeen niin, että olen täynnä vihaa exää kohtaan. Aivan raivoissani siis, miten hän voi kohdella minua niin huonosti aina vaan?! Toivottavasti hän pysyy poissa näkyvistä, sillä minulla saattaisi naksahtaa päässä, sitä pelkään. Kaikki pahat asiat ovat niin pinnalla, ja niitä tosiaan on. Aikaisemminkin oli, mutta ajattelin sentään hänestä lämpimästi. Ei olisi pitänyt kokeilla uudestaan, sillä ei ne asiat mihinkään muutu, pahenee vaan.

Alkuun oli jopa helpompaa. Nyt kun aikaa erosta on kulunut jo pari kuukautta, näyttäisi tilanne vaan pahenevan. Joko tulee järki päähän tai lähtee loputkin ;)

• AP

Sulle "Jaksamista sulle", miten asiat tuntuu pahenevan nyt 2 kk jälkeen?

• h-

Kun jokin pitkittyy, niin se myös mutkistuu. Näin myös on-off -suhteissa. Jos tilapäisiä yhteenpalaamisyrityksiä tuppaa tulemaan enemmän kuin yksi, niin kannattaisi miettiä mitä iloa vielä kuvittelee saavansa suhteelta, jossa on päädytty eroon jo kaksi kertaa.

Eräs psykologi sanoi aikoinaan, että kaikkein raastavinta on ero, jota kutsutaan nimellä "tauko" suhteessa. Siinä on vielä kiinni vanhassa, ei pääse suremaan sitä eikä miettimään tulevaa.

Lääkitys auttaa aina pahimpaan eron tuskaan. Mieluiten kyllä terapian rinnalla, etenkin ellet voi selvittää eroasi kenenkään ystävän kanssa.

• surrut....

Tarkoittaako tässä "tauko" suhteessa jotakin tilapäistä asumuseroa, vai mitä? Onko surutyön katkeileminen jotenkin haitallista? Eikö toisaalta se, että surutyö välillä keskeytyy (siirtyy tauolle) anna hengähdysaikaa ja jaksaa taas jatkaa sitä surutyötä uusin voimin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4980
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1089
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      897
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      832
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe